En dat kan/mag dus niet.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:20 schreef Toempf het volgende:
Ga in Port Zélande wonen, in de zomervakantie iedere dag een ander grietje neuken
Dat zijn vakantiehuisjes die je kan kopen, ik zie zo snel nergens staan dat je er heel het jaar door kan wonen?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:19 schreef kabelhaspel het volgende:
En dit dan?
http://www.vakantiehuiswinkel.nl/
Ik ben t nie van plan maar zag het voorbij komen dus was nieuwschierig geworden.
Als ik iets langer kijk dan de vorige keer zie ik dat alleen bij campingachtige 'bungalows' staan en dat mag meestal wel inderdaad.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef kabelhaspel het volgende:
Staat bij veel wel vermeld op de Details pagina. 'Permanente bewoning toegestaan': JA
Mwoch, zolang je het veilig doet....?quote:
Psiesquote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:34 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Als ik iets langer kijk dan de vorige keer zie ik dat alleen bij campingachtige 'bungalows' staan en dat mag meestal wel inderdaad.
Het mag tegenwoordig alleen als je al sinds 2003 woont, als het huisje wordt verkocht, mag de volgende eigenaar er niet automatisch ook permanent wonen.quote:
Hoe zou iemand dat in hemelsnaam kunnen controlerenquote:Op woensdag 15 juli 2009 08:16 schreef Mr.Zed het volgende:
Voor zo ver ik weet, mag je er niet permanent wonen. Als er bij gezet wordt dat dit wel mag bedoeld men meestal de volgende constructie: je woont er 11 maanden/ jaar en gaat ieder jaar 1 maand "op vakantie". Doordat het huisje 1 maand aaneengesloten leeg staat, is het niet permanent bewoond.
Voordeel: door het verschil in woonkosten "kost" een redelijk luxe vakantie je "niets".
Nadeel: je bent verplicht ieder jaar minimaal een maand ergens anders te verblijven (ook als het eens niet zo lekker uitkomt om "op vakantie" te gaan).
Wat stookkosten betrefd: ook een bungalow kun je isoleren.
Ook dat is niet de definitie van permanent wonen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:16 schreef Mr.Zed het volgende:
Voor zo ver ik weet, mag je er niet permanent wonen. Als er bij gezet wordt dat dit wel mag bedoeld men meestal de volgende constructie: je woont er 11 maanden/ jaar en gaat ieder jaar 1 maand "op vakantie". Doordat het huisje 1 maand aaneengesloten leeg staat, is het niet permanent bewoond.
Voordeel: door het verschil in woonkosten "kost" een redelijk luxe vakantie je "niets".
Nadeel: je bent verplicht ieder jaar minimaal een maand ergens anders te verblijven (ook als het eens niet zo lekker uitkomt om "op vakantie" te gaan).
Wat stookkosten betrefd: ook een bungalow kun je isoleren.
Alsof het zo'n campingeigenaar iets kan schelen als jij het betreffende huisje gekocht hebt?quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:36 schreef Mr.Zed het volgende:
Hey, ik heb het niet bedacht...
Mijn schoonouders bewonen zo'n ding onder die voorwaarden.
En wie dat gaat controleren?
De campingeigenaar weet heus wel wie er wel of niet aanwezig is.
Oh ja, vergeten te vermelden: ze hebben een postadres wat dus niet op die camping is.
Die gasten liggen vanuit de bosjes te kijken en noteren, het hele jaar door. En dat is helaas geen grap.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:20 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Hoe zou iemand dat in hemelsnaam kunnen controleren
Eeh... Ja.quote:Op woensdag 15 juli 2009 09:29 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Alsof het zo'n campingeigenaar iets kan schelen als jij het betreffende huisje gekocht hebt?
Informeer daarover altijd heel goed bij de betreffende gemeente.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 23:26 schreef kabelhaspel het volgende:
Staat bij veel wel vermeld op de Details pagina. 'Permanente bewoning toegestaan': JA
Sommige gemeenten controleren op je aanwezigheid, ookal sta je op een ander adres ingeschreven.quote:Op woensdag 15 juli 2009 10:47 schreef Diepvriez het volgende:
Niet permanent bewonen betekent dat je je op dat adres niet mag inschrijven alszijnde de hoofdvestiging. En het verschilt per gemeente.
Als je ingeschreven staat bij je ouders, en de post doorgestuurd wordt naar je 'vakantiehuisje' kan je daar blijven zolang je maar wilt.
Dus wat is dan het meeste ideale om te doen?quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:10 schreef Kaar68 het volgende:
Het probleem zit ook in de voorzieningen in het plaatsje vlakbij.
Bijvoorbeeld scholen krijgen subsidie voor zoveel kinderen als er in hun woonplaats staan ingeschreven. Kinderen die op naburige campings wonen bezoeken ook die school, maar daar is de capaciteit (en het budget) dus niet op berekend. Toch mogen kinderen niet geweigerd worden.
Huisarts en tandarts gaan ook uit van de bestaande (officiële) bevolking, en zitten vaak niet te wachten op de extra (illegale) bewoners.
De kosten zijn inderdaad extreem laag bij bewoning van een recreatiewoning. Je betaalt geen gemeentebelasting (vandaar die strenge controles!) en andere heffingen. Is de grond niet van jezelf (wat vaak op een camping het geval is) dan betaal je een vast bedrag per jaar aan de camping (pacht) en is de bungalow of stacaravan van jezelf. Hou er dan wel rekening mee, dat een hypotheek vaak niet mogelijk is. En is deze wel mogelijk, dan is deze niet af te trekken van de belasting omdat het niet om het hoofdadres gaat.
LIgt aan je situatie. Ga je er alleen wonen, zonder kinderen, dan is het mogelijk als je maar voorzichtig bent. Je dient dan wel ergens anders ingeschreven te staan, en daar ook je post te ontvangen. Of je neemt een postbus in een plaatsje vlakbij. Maar voor de gemeente moet je ergens anders ingeschreven staan.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:31 schreef kabelhaspel het volgende:
[..]
Dus wat is dan het meeste ideale om te doen?
Ook dan woon jij er permanent. Het wel of niet in eigendom hebben is geen voorwaarde. Ook huren valt onder de kwalificatie.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:32 schreef kabelhaspel het volgende:
Nou, als je dan bijv. van vrijdagaaf t/m zondag naar je ouders gaat?
Of als je ouders dat ding kopen, jj er gaat "wonen" en je je ouders terugbetaald dan?
Wel mooi die onduidelijkheid
Ik betaal(de) echt wel gemeentelijke belastingen. En als je in een andere gemeente staat ingeschreven heb je ook nog kans dat je forensenbelasting betaald.quote:Op woensdag 15 juli 2009 12:10 schreef Kaar68 het volgende:
Het probleem zit ook in de voorzieningen in het plaatsje vlakbij.
Bijvoorbeeld scholen krijgen subsidie voor zoveel kinderen als er in hun woonplaats staan ingeschreven. Kinderen die op naburige campings wonen bezoeken ook die school, maar daar is de capaciteit (en het budget) dus niet op berekend. Toch mogen kinderen niet geweigerd worden.
Huisarts en tandarts gaan ook uit van de bestaande (officiële) bevolking, en zitten vaak niet te wachten op de extra (illegale) bewoners.
De kosten zijn inderdaad extreem laag bij bewoning van een recreatiewoning. Je betaalt geen gemeentebelasting (vandaar die strenge controles!) en andere heffingen. Is de grond niet van jezelf (wat vaak op een camping het geval is) dan betaal je een vast bedrag per jaar aan de camping (pacht) en is de bungalow of stacaravan van jezelf. Hou er dan wel rekening mee, dat een hypotheek vaak niet mogelijk is. En is deze wel mogelijk, dan is deze niet af te trekken van de belasting omdat het niet om het hoofdadres gaat.
Ik zie dat al voor me, jij komt van het grindpad afgelopen en gaat naar je auto toe, zie je links over je schouders opeens 2 personen 'onopvallend' in de bosjes liggen met een thermoskan hete koffiequote:Op woensdag 15 juli 2009 09:42 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Die gasten liggen vanuit de bosjes te kijken en noteren, het hele jaar door. En dat is helaas geen grap.
Mijn zus heeft ook in een vakantiehuis (gewoon normaal huis met 2 verdiepingen) gewoond, maar is daar door dit soort grappen weggegaan. Meest cru is wel dat het nu gedoogd is daar, voor de inwoners die er al woonden.
Zo moeilijk is de controle niet. Tegenwoordig mogen de gemeenten bijv. het verbruik van gas en elektra opvragen en dit relateren aan recreanten en permanent bewoners. Ook het wel of niet opgeven van hypotheekrente in de aangifte IB kan een indicatie zijn voor permanente bewoning. Als ze willen kunnen ze de controle vanachter het bureau doen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik zie dat al voor me, jij komt van het grindpad afgelopen en gaat naar je auto toe, zie je je links over je schouders opeens 2 personen 'onopvallend' in de bosjes liggen met een thermoskan hete koffieen de andere een krantje. Bwhehe. Doen ze dit serieus?
Ik bedoel je moet dit relatief makkelijk kunnen omzeilen toch? Kan me niet voorstellen dat er zoveel controle naar wordt gedaan.
mja de belangen van de bouwbedrijven, projectontwikkelaars en banken moeten natuurlijk wel behartigd worden!quote:Op dinsdag 27 september 2011 01:52 schreef Martin1234 het volgende:
In zo'n huisje chalet / stacaravan / woonboot is best wel een droom voor mij,
om ooit permanent te gaan bewonen.
Alleen jammer dat ze het je zo moeilijk maken,
het hoeft allemaal niet zo duur te zijn.
Je hebt laat staan niet eens een boven verdieping dus ja...
Waarmee ben ik hun dan evt mee tot last?quote:Op dinsdag 27 september 2011 02:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
mja de belangen van de bouwbedrijven, projectontwikkelaars en banken moeten natuurlijk wel behartigd worden!
geen duur koophuis kopen!quote:Op dinsdag 27 september 2011 02:37 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Waarmee ben ik hun dan evt mee tot last?
Inschrijfadres maakt niet uit. "Wonen" is een feitelijk begrip en daarvan is doorgaans sprake als het vakantiehuisje het centrale middelpunt van je sociale leven is (lees: als je het duurzaam bewoont). En dat is op grond van het bestemmingsplan niet toegestaan. Een vakantiehuisje is bedoeld voor verblijfsrecreatie, niet voor wonen.quote:Op dinsdag 27 september 2011 11:22 schreef blomke het volgende:
Bungalowpark "De Welborn" in Culemborg (Gelderland) kan je permanent wonen als je inschrijfadres ergens anders is.
Houd er ook rekening mee dat je op butagas kookt en verwarmt. Is (veel) duurder dan aardgas en koken schiet niet echt op.
Welke banken nemen nog hypotheken op vakantiehuisjes?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |