Ja, en dan was ik goed kwaad. Zélf doen! Zélf daar staan, geen handjequote:Op zondag 12 juli 2009 20:15 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Gewoon een touw he![]()
Je ouders hadden ook gewoon even op kunnen staan en je aan het handje houden terwijl je bij de reling stond
Ik denk dat vakantie voor mijn ouders een relatief begrip was, ik was de jongste van 7, allemaal mee en vaak ook nog wat aanhangquote:
Jongste van 7. Dan hadden ze toch best wel één van die andere 6 een complex aan kunnen praten "jij let op je kleine zusje en ow wee als je d'r kwijtraakt!". Hun vakantie, jij onder de pannen en bij de andere alvast een zorgcomplex voor later.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik denk dat vakantie voor mijn ouders een relatief begrip was, ik was de jongste van 7, allemaal mee en vaak ook nog wat aanhang
Als ze lui wilden doen konden ze beter thuis blijven
Dan ben je maar kwaad, OF daar staan samen met pappa op mamma OF niet...quote:Op zondag 12 juli 2009 20:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, en dan was ik goed kwaad. Zélf doen! Zélf daar staan, geen handje
Je bent peuter of niet.
Mijn vader vond het juist tof om samen met mij daar te staan
"Let jij ff op je zusje, hier heb je de riem"quote:Op zondag 12 juli 2009 20:22 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Jongste van 7. Dan hadden ze toch best wel één van die andere 6 een complex aan kunnen praten "jij let op je kleine zusje en ow wee als je d'r kwijtraakt!". Hun vakantie, jij onder de pannen en bij de andere alvast een zorgcomplex voor later.
Nee, hoewel mijn zus 17 jaar ouder is dan ik werd de oudere kinderen nóóit de verantwoordelijkheid opgelegd voor de jongeren. Mijn ouders zeiden: onze kinderen, onze zorg, niet die van de andere kinderen.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:29 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
"Let jij ff op je zusje, hier heb je de riem"
quote:Op zondag 12 juli 2009 20:00 schreef IrCute het volgende:
Ik was gewoon een heel lief en schattig kind, mijn moeder wou me niet kwijtraken en allemaal vieze pedo's lagen op de loer.
Gelukkig hebben we de quote nogquote:Op zondag 12 juli 2009 20:15 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Gewoon een touw he![]()
Je ouders hadden ook gewoon even op kunnen staan en je aan het handje houden terwijl je bij de reling stond
Trieste figuren zegquote:Op zondag 12 juli 2009 20:35 schreef freecell het volgende:
Mijn ouders zeiden: onze kinderen, onze zorg riem, niet die van de andere kinderen.
Met winkelen en thuis en op visite niet hoorquote:
En wat wilde je met de quote precies?quote:
Precies, dat soort situaties dusquote:Op zondag 12 juli 2009 20:51 schreef E.T. het volgende:
Schiphol
1 volwassene
3 kleine kinderen
2 armen
1 tuigje
Boehoe je liep weg toen je moeder niet keek. Als je een fucking riempje nodig denkt te hebben overdrijf je enorm, of kun je gewoon niet opvoeden, klaarquote:Op zondag 12 juli 2009 19:25 schreef IrCute het volgende:
Niks zieligs aan, vroeger ben ik zelf een paar keer weggelopen terwijl mijn moeder net even niet keek. Toen heeft ze ook een riempje gekocht voor mij, ik vond het helemaal niet erg, iedere keer als we ergens heengingen, deed ik het riempje zelf om. Dat ding zit gewoon om je pols dus.
quote:Op zondag 12 juli 2009 20:51 schreef E.T. het volgende:
Schiphol
1 volwassene
3 kleine kinderen
2 armen
1 tuigje kinderwagen
die paste niet meer in de autoquote:
Zet ik ze wel weer op internetquote:Op zondag 12 juli 2009 20:49 schreef freecell het volgende:
[..]
En wat wilde je met de quote precies?
De foto's zijn weer offline, ik publiceer mijn mama niet te lang zonder toestemming
Dat.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Ik had als kind een tuigje![]()
Met een riem er aan.
Dan mocht ik bijvoorbeeld op de veerboot naar een eiland ook los bij de rand staan net als mijn grote broers, zonder dat ik steeds bij mama op schoot hoefde. Riempje was vrijheid
Lekker happenquote:Op zondag 12 juli 2009 20:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
OVERAL lopen inderdaad pedo's. Kom ze dagelijks tegen.
Wat een zeikwijf ben jij zeg
Ik zoek juist altijd kinderen met een riempje, die zijn lekker onderdanigquote:Op zondag 12 juli 2009 20:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
OVERAL lopen inderdaad pedo's. Kom ze dagelijks tegen.
Wat een zeikwijf ben jij zeg
Als je kan lopen heb je genoeg motoriek ontwikkeld om niet van een boot of een berg af te rollen zonder een tuigje. Tenzij je 'speciaal' bent.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat.
Gebruikten ze inderdaad tijdens wandelingen door de bergen en op boten e.d.
Natuurlijk niet dagelijks voor naar de supermarkt. Dat zou echt stom zijn.
Dit dus. En anders het kind schoppen als ie het weer flikt.quote:Op zondag 12 juli 2009 22:04 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben als kind één keer weggelopen van m'n moeder in 'n groot winkelcentrum, en dat was de eerste en de laatste keer, ze heeft me heel goed duidelijk gemaakt dat ik dat dus niet mocht flikken, en nee ze had daar geen riem of tuig voor nodig, gewoon gezag. Vriendin van me gaat met 3 kinderen in 't vliegtuig (tweeling + 1 die 2 jaar ouder is) en er is nooit een probleem, kinderen gedragen zich gewoon zoals 't hoort. 't Is 'n kwestie van opvoeden.
Doe je kind een helm op! VOor je het WEET STORT ER EEN FOGEL DOOD NEER OP JE KINDT! LIEVER STOM ERUIT SIEN DAN EEN DOOT KIND DOOR EEN DOOIE FOGELLL!L!!! OPEN JE OGEEEN!!quote:Op zondag 12 juli 2009 19:29 schreef IrCute het volgende:
[..]
Beter er stom uitzien dan je kind verliezen. Mijn moeder kreeg anders ook veel commentaar hoor. Ik geloof dat net in die tijd ook een paar kinderen van mijn leeftijd in Engeland waren doodgestenigd door andere kinderen ofzoiets.
quote:Op zondag 12 juli 2009 22:14 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Doe je kind een helm op! VOor je het WEET STORT ER EEN FOGEL DOOD NEER OP JE KINDT! LIEVER STOM ERUIT SIEN DAN EEN DOOT KIND DOOR EEN DOOIE FOGELLL!L!!! OPEN JE OGEEEN!!
Sorry..
Als jij graag kinderen wil hebben gebruik je geen tuigjequote:Op maandag 13 juli 2009 00:25 schreef 2cv het volgende:
Ik denk dat als ik later kinderen krijg en ik moet buiten op ze passen ik ze ook een tuigje/riempje om doe. Ik heb het meegemaakt dat ik op een kind van 4 moest passen (zelf was ik 18 ofzo) en dat kind rende weg. Ik er achteraan rennen (kind vond het geweldig) maar ik was al snel bekaf terwijl het kind het nog steeds geweldig vond. Mijn conditie valt namelijk in de categorie D.T. (Diep Triest) en dat zal nooit heel erg gaan verbeteren. Gelukkig keerde het kind uit eigen beweging weer terug. Dat scheelde best wel in de problemen.
Dat is wel chill ja, kan je niet wegrennen van die stenen omdat je vastzit aan je trage moederquote:Op zondag 12 juli 2009 19:29 schreef IrCute het volgende:
Ik geloof dat net in die tijd ook een paar kinderen van mijn leeftijd in Engeland waren doodgestenigd door andere kinderen ofzoiets.
Wat voor een fucking luie falende ouders heb jij gehad, Alles is aan te leren, het is dus ook aan te leren dat je niet te dicht bij het water mag komen.quote:Op maandag 13 juli 2009 00:36 schreef 2cv het volgende:
Overigens hebben zowel ik als mijn zusje vroeger aan een tuigje gezeten. Wij hadden toen een boot en dan kregen we als we ergens aangelegd waren de keus: OF een zwemvest om, OF aan het tuigje. Aan het tuigje zat een touw en dat touw zat met een spit (een soort grote haring) in de grond vast. Zo kon diegene die in het tuigje zat nooit te dicht bij het water komen. Ondertussen werd de andere, die niet in het tuigje zat en dus een zwemvest om had scherp in de gaten gehouden. Ondanks het zwemvest kreeg diegene niet eens de kans om bij het water te komen.
Lief dagboek,quote:Op zondag 12 juli 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Ik had als kind een tuigje![]()
Met een riem er aan.
Dan mocht ik bijvoorbeeld op de veerboot naar een eiland ook los bij de rand staan net als mijn grote broers, zonder dat ik steeds bij mama op schoot hoefde. Riempje was vrijheid
Alleen dat leerproces he...quote:Op maandag 13 juli 2009 01:24 schreef pindaplukker het volgende: Alles is aan te leren, het is dus ook aan te leren dat je niet te dicht bij het water mag komen.
Het valt me op dat de mensen hier die fel tegen zijn, zelf geen ouders zijnquote:Op maandag 13 juli 2009 01:42 schreef SiemPie666 het volgende:
Overdreven, ik weet het, maar dat "Riempje was vrijheid" deed me denken aan al die "Maar ik heb niks te verbergen" etc nonsens.
Situeatie: kind: 2 jaar oudquote:Op maandag 13 juli 2009 01:24 schreef pindaplukker het volgende:
Geef je kind gewoon een goed en normale opvoeding, dan loopt het ook niet weg en heb je dus ook geen kanker riempje nodig.
[..]
Wat voor een fucking luie falende ouders heb jij gehad, Alles is aan te leren, het is dus ook aan te leren dat je niet te dicht bij het water mag komen.
Maar neeeeee.... jou ouders waren te lui om je een corrigerende tik te geven en je uitleggen waarom je niet te dicht bij het water mocht komen.![]()
Ouders die hun kind aan een tuigje doen verdienen geen kinderen.
Het zit het em allemaal in de opvoeding
Maar ipv tuigje kan je ze ook 'gewoon' inspuiten met kalmerende middelen? Dan maken ze ook geen herrie, lopen ze niet en kan je ze perfect naast je strandstoeltje neerzetten.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Situeatie: kind: 2 jaar oud
OUders zeggen: nee, je mag niet bij het water komen *insert uitleg*
kind loopt richting water om eens te kijken
ouders: nee!
Kind weer bij water weg (x30)
Mama smeert zonnebrandcrème op één van de andere kinderen, papa zoekt zijn zonnebril, kind van 2 ziet iets moois schitteren op het water en denkt geen momént meer aan dat ze niet bij het water mag.
Plons.
Das een redelijk radicale manier van afleren.
Dan heb je er tenminste nog wat aan.quote:Op maandag 13 juli 2009 12:54 schreef Magnetronmaaltijd_ het volgende:
Toen ik een jaar of 11 was op een camping was er een kutkind die elke keer in mijn tent wou zitten. Dus die ouders besloten dat kind in een tuigje te zetten aan een lijn
dat dusquote:Op zondag 12 juli 2009 22:04 schreef BlueMage het volgende:
Ik ben als kind één keer weggelopen van m'n moeder in 'n groot winkelcentrum, en dat was de eerste en de laatste keer, ze heeft me heel goed duidelijk gemaakt dat ik dat dus niet mocht flikken, en nee ze had daar geen riem of tuig voor nodig, gewoon gezag. Vriendin van me gaat met 3 kinderen in 't vliegtuig (tweeling + 1 die 2 jaar ouder is) en er is nooit een probleem, kinderen gedragen zich gewoon zoals 't hoort. 't Is 'n kwestie van opvoeden.
De fout zit hem al bij het punt dat het kind niet luistert, dat is gewoon slechte opvoeding.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Situeatie: kind: 2 jaar oud
OUders zeggen: nee, je mag niet bij het water komen *insert uitleg*
kind loopt richting water om eens te kijken
ouders: nee!
Kind weer bij water weg (x30)
Mama smeert zonnebrandcrème op één van de andere kinderen, papa zoekt zijn zonnebril, kind van 2 ziet iets moois schitteren op het water en denkt geen momént meer aan dat ze niet bij het water mag.
Plons.
Das een redelijk radicale manier van afleren.
Dat zeg je ook alleen om je eigen onvermogen te camoufleren.quote:Op maandag 13 juli 2009 08:18 schreef E.T. het volgende:
Maar goed, al die gasten hier die net hun pubertijd zijn ontgroeid en geen flauw idee hebben hoe kinderen zich nou werkelijk gedragen weten het allemaal precies waarom ouders zich gedragen zoals ze doen
Er is geen volgende keer als het kind dood is.quote:Het is aan de ouders een goede les dat als ze niet opletten en hun kind is weg dat ze volgende keer meer op hun kinderen moeten letten en voor de kinderen is het meestal ook wel een goede les dat ze door hebben dat ze hun ouders wel nodig hebben en wat het is om je ouders te missen.
Kan me haast niet voorstellen. Ik zou het mijn kinderen nooit hebben aangedaan iigquote:Op maandag 13 juli 2009 13:46 schreef Sjeen het volgende:Ik vermoed dat een flink aantal van de grote monden hier zelf aan de riem gelopen hebben... Zo'n tuigje was jaren geleden vrij normaal.
Als het nodig was hielden ze me wel bij kraag vast.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:46 schreef Sjeen het volgende:Ik vermoed dat een flink aantal van de grote monden hier zelf aan de riem gelopen hebben... Zo'n tuigje was jaren geleden vrij normaal.
quote:Op maandag 13 juli 2009 13:46 schreef Sjeen het volgende:Ik vermoed dat een flink aantal van de grote monden hier zelf aan de riem gelopen hebben... Zo'n tuigje was jaren geleden vrij normaal.
quote:Op maandag 13 juli 2009 13:46 schreef Sjeen het volgende:Ik vermoed dat een flink aantal van de grote monden hier zelf aan de riem gelopen hebben... Zo'n tuigje was jaren geleden vrij normaal.
Nee boskabouter, eind jaren 70-begin jaren 80... Dus de kan dat jij nog in een tuigje rondgehobbeld hebt, is groot. Gezien ze in Limburg een paar jaar achter de feiten aanlopen...quote:Op maandag 13 juli 2009 13:58 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
In de jaren 40-45 zeker ja? Toen gebruikten de nazi's kinderen van het verkeerde ras als hun slaafje.
In mijn tijd, en ik ben nu 25, heb ik dit nog nooit gezien of meegrmaakt. Het moet niet gekker worden....
Whehehequote:Op maandag 13 juli 2009 14:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee boskabouter, eind jaren 70-begin jaren 80... Dus de kan dat jij nog in een tuigje rondgehobbeld hebt, is groot. Gezien ze in Limburg een paar jaar achter de feiten aanlopen...
JIj bent zeker zo'n moeder dat zijn kind laat jengelen.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:41 schreef nikky het volgende:
Wat een "mannelijke puberale" reacties
[..]
Er is geen volgende keer als het kind dood is.
bij verstandelijk gehandicapten, maar niet bij kinderen. Dit is gewoon voor ouders die lui zijn.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:46 schreef Sjeen het volgende:Ik vermoed dat een flink aantal van de grote monden hier zelf aan de riem gelopen hebben... Zo'n tuigje was jaren geleden vrij normaal.
Inderdaadquote:Op maandag 13 juli 2009 14:27 schreef Heathen. het volgende:
[..]
bij verstandelijk gehandicapten, maar niet bij kinderen. Dit is gewoon voor ouders die lui zijn.
Dus jij laat wel je kinderen aan een tuigje lopen? HET IS GEEN HOND!!quote:Op maandag 13 juli 2009 14:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee boskabouter, eind jaren 70-begin jaren 80... Dus de kan dat jij nog in een tuigje rondgehobbeld hebt, is groot. Gezien ze in Limburg een paar jaar achter de feiten aanlopen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |