Ongelooflijk werkelijk waar! Wat een incompetentie spreekt hier uit zeg. What's next? De mond van je huilbaby dichttapen? Echt ...quote:Op zondag 12 juli 2009 19:25 schreef IrCute het volgende:
Niks zieligs aan, vroeger ben ik zelf een paar keer weggelopen terwijl mijn moeder net even niet keek. Toen heeft ze ook een riempje gekocht voor mij, ik vond het helemaal niet erg, iedere keer als we ergens heengingen, deed ik het riempje zelf om. Dat ding zit gewoon om je pols dus.
Hebben je ouders toch mooi voor elkaar gekregen dat je dat gelooft door datzelfde verhaaltje elke keer op te hangen als je fotoboeken doorbladerdequote:Op zondag 12 juli 2009 19:25 schreef IrCute het volgende:ik vond het helemaal niet erg, iedere keer als we ergens heengingen, deed ik het riempje zelf om. Dat ding zit gewoon om je pols dus.
Niks kutmoeder, ik was al 3x weggelopen. Als je zulke verhalen als ouder hoort dan lijkt het mij toch wel dat je erg bang bent dat dat ook met jouw kind gebeurt, al helemaal als je kind wegloopt en je weet niet waar hij/zij is of dat iemand hij/zij meegenomen heeft. En dat was het excuus helemaal niet, ik zeg alleen dat het waarschijnlijk is dat ze daarom heeft besloten om het te doen. Ik heb er anders niet onder geleden hoor. Als ik het echt niet leuk had gevonden dan ging ik het niet iedere keer zelf omdoen en dan had mijn moeder het ook vast niet gedaan.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:34 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
JA, en daarom moet je in Nederland een riempje om
Wat een kutmoeder heb jij. Zeker met zo'n excuus
Ik kan het mij zelfs nog herinneren. Ik weet precies de plaats waar dat ding lag en dat ik het zelf altijd omdeed.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:38 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Hebben je ouders toch mooi voor elkaar gekregen dat je dat gelooft door datzelfde verhaaltje elke keer op te hangen als je fotoboeken doorbladerde
Nee, daar hebben we Ria Blom voor: Wekker op 30 minuten zetten en laten janken. Is het kind een minuut stil beginnen de 30 minuten weer overnieuw. Ik las ergens dat er iemand trots was dat ze het twee uur volhield.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:34 schreef Dactus het volgende:
[..]
Ongelooflijk werkelijk waar! Wat een incompetentie spreekt hier uit zeg. What's next? De mond van je huilbaby dichttapen? Echt ...
Mijn vader of moeder hielden mijn hand vast op plaatsen als de Efteling. Daarbij moest ik niet het lef hebben om weg te lopen. Stukje opvoeding geweest denk ik.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:25 schreef IrCute het volgende:
Niks zieligs aan, vroeger ben ik zelf een paar keer weggelopen terwijl mijn moeder net even niet keek. Toen heeft ze ook een riempje gekocht voor mij, ik vond het helemaal niet erg, iedere keer als we ergens heengingen, deed ik het riempje zelf om. Dat ding zit gewoon om je pols dus.
Nogmaals een voorbeeld van conditionering.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:42 schreef IrCute het volgende: Als ik het echt niet leuk had gevonden dan ging ik het niet iedere keer zelf omdoen en dan had mijn moeder het ook vast niet gedaan.
Als je de verantwoordelijkheid hebt om die leiband zelf om te doen dan ben je denk ik ook wel verantwoordlijk genoeg om niet voortdurend weg te lopen. Of is dat een soort tic van je, zomaar weglopen?quote:Op zondag 12 juli 2009 19:42 schreef IrCute het volgende:
[..]
Niks kutmoeder, ik was al 3x weggelopen. Als je zulke verhalen als ouder hoort dan lijkt het mij toch wel dat je erg bang bent dat dat ook met jouw kind gebeurt, al helemaal als je kind wegloopt en je weet niet waar hij/zij is of dat iemand hij/zij meegenomen heeft. En dat was het excuus helemaal niet, ik zeg alleen dat het waarschijnlijk is dat ze daarom heeft besloten om het te doen. Ik heb er anders niet onder geleden hoor. Als ik het echt niet leuk had gevonden dan ging ik het niet iedere keer zelf omdoen en dan had mijn moeder het ook vast niet gedaan.
Aiquote:Op zondag 12 juli 2009 19:43 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Nee, daar hebben we Ria Blom voor: Wekker op 30 minuten zetten en laten janken. Is het kind een minuut stil beginnen de 30 minuten weer overnieuw. Ik las ergens dat er iemand trots was dat ze het twee uur volhield.Hoe noem je dat ook alweer? Verwaarlozing?
![]()
Maar echt, sommige kindjes zijn zó snel, dus zeker als je er meer hebt, is zo'n riempje een stuk veiliger...
Het was niet zo van; HAHA ik ga eens lekker wegrennen van mama.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:45 schreef Sinat het volgende:
[..]
Mijn vader of moeder hielden mijn hand vast op plaatsen als de Efteling. Daarbij moest ik niet het lef hebben om weg te lopen. Stukje opvoeding geweest denk ik.
Wat een verantwoordelijkheid zeg, een riempje omdoen. Ja het was een tic, ik zag iets en liep erheen om te kijken wat het was.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:47 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Als je de verantwoordelijkheid hebt om die leiband zelf om te doen dan ben je denk ik ook wel verantwoordlijk genoeg om niet voortdurend weg te lopen. Of is dat een soort tic van je, zomaar weglopen?
Pics van je omaquote:Op zondag 12 juli 2009 19:51 schreef IrCute het volgende:
[..]
Wat een verantwoordelijkheid zeg, een riempje omdoen. Ja het was een tic, ik zag iets en liep erheen om te kijken wat het was.
Iddquote:
Want mét dat tuigje kun je natuurlijk niet het water in donderenquote:Op zondag 12 juli 2009 20:01 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was best gelukkig met mijn tuigje
[ afbeelding ]
En reken maar niet dat ik zo bij die rand mocht staan zónder dat ding! En terecht
Want vóór ik halverwege *hek op klimmen* was, stond het touw strakquote:Op zondag 12 juli 2009 20:08 schreef Titus-Pullo het volgende:
[..]
Want mét dat tuigje kun je natuurlijk niet het water in donderen
Gewoon een touw hequote:Op zondag 12 juli 2009 20:01 schreef freecell het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was best gelukkig met mijn tuigje
[ afbeelding ]
En reken maar niet dat ik zo bij die rand mocht staan zónder dat ding! En terecht
Maar dan moesten ze helemaal opstaanquote:Op zondag 12 juli 2009 20:15 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Gewoon een touw he![]()
Je ouders hadden ook gewoon even op kunnen staan en je aan het handje houden terwijl je bij de reling stond
Ja, en dan was ik goed kwaad. Zélf doen! Zélf daar staan, geen handjequote:Op zondag 12 juli 2009 20:15 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Gewoon een touw he![]()
Je ouders hadden ook gewoon even op kunnen staan en je aan het handje houden terwijl je bij de reling stond
Ik denk dat vakantie voor mijn ouders een relatief begrip was, ik was de jongste van 7, allemaal mee en vaak ook nog wat aanhangquote:
Jongste van 7. Dan hadden ze toch best wel één van die andere 6 een complex aan kunnen praten "jij let op je kleine zusje en ow wee als je d'r kwijtraakt!". Hun vakantie, jij onder de pannen en bij de andere alvast een zorgcomplex voor later.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:18 schreef freecell het volgende:
[..]
Ik denk dat vakantie voor mijn ouders een relatief begrip was, ik was de jongste van 7, allemaal mee en vaak ook nog wat aanhang
Als ze lui wilden doen konden ze beter thuis blijven
Dan ben je maar kwaad, OF daar staan samen met pappa op mamma OF niet...quote:Op zondag 12 juli 2009 20:17 schreef freecell het volgende:
[..]
Ja, en dan was ik goed kwaad. Zélf doen! Zélf daar staan, geen handje
Je bent peuter of niet.
Mijn vader vond het juist tof om samen met mij daar te staan
"Let jij ff op je zusje, hier heb je de riem"quote:Op zondag 12 juli 2009 20:22 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Jongste van 7. Dan hadden ze toch best wel één van die andere 6 een complex aan kunnen praten "jij let op je kleine zusje en ow wee als je d'r kwijtraakt!". Hun vakantie, jij onder de pannen en bij de andere alvast een zorgcomplex voor later.
Nee, hoewel mijn zus 17 jaar ouder is dan ik werd de oudere kinderen nóóit de verantwoordelijkheid opgelegd voor de jongeren. Mijn ouders zeiden: onze kinderen, onze zorg, niet die van de andere kinderen.quote:Op zondag 12 juli 2009 20:29 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
"Let jij ff op je zusje, hier heb je de riem"
quote:Op zondag 12 juli 2009 20:00 schreef IrCute het volgende:
Ik was gewoon een heel lief en schattig kind, mijn moeder wou me niet kwijtraken en allemaal vieze pedo's lagen op de loer.
Gelukkig hebben we de quote nogquote:Op zondag 12 juli 2009 20:15 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
Gewoon een touw he![]()
Trieste figuren zegquote:Op zondag 12 juli 2009 20:35 schreef freecell het volgende:
Mijn ouders zeiden: onze kinderen, onze zorg riem, niet die van de andere kinderen.
Met winkelen en thuis en op visite niet hoorquote:
En wat wilde je met de quote precies?quote:
Precies, dat soort situaties dusquote:Op zondag 12 juli 2009 20:51 schreef E.T. het volgende:
Schiphol
1 volwassene
3 kleine kinderen
2 armen
1 tuigje
Boehoe je liep weg toen je moeder niet keek. Als je een fucking riempje nodig denkt te hebben overdrijf je enorm, of kun je gewoon niet opvoeden, klaarquote:Op zondag 12 juli 2009 19:25 schreef IrCute het volgende:
quote:Op zondag 12 juli 2009 20:51 schreef E.T. het volgende:
Schiphol
1 volwassene
3 kleine kinderen
2 armen
1 tuigje kinderwagen
die paste niet meer in de autoquote:
Zet ik ze wel weer op internetquote:Op zondag 12 juli 2009 20:49 schreef freecell het volgende:
[..]
En wat wilde je met de quote precies?
De foto's zijn weer offline, ik publiceer mijn mama niet te lang zonder toestemming
Dat.quote:Op zondag 12 juli 2009 19:47 schreef freecell het volgende:
Ik had als kind een tuigje![]()
Met een riem er aan.
Dan mocht ik bijvoorbeeld op de veerboot naar een eiland ook los bij de rand staan net als mijn grote broers, zonder dat ik steeds bij mama op schoot hoefde. Riempje was vrijheid
Lekker happenquote:Op zondag 12 juli 2009 20:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
OVERAL lopen inderdaad pedo's. Kom ze dagelijks tegen.
Wat een zeikwijf ben jij zeg
Ik zoek juist altijd kinderen met een riempje, die zijn lekker onderdanigquote:Op zondag 12 juli 2009 20:43 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
![]()
OVERAL lopen inderdaad pedo's. Kom ze dagelijks tegen.
Wat een zeikwijf ben jij zeg
Als je kan lopen heb je genoeg motoriek ontwikkeld om niet van een boot of een berg af te rollen zonder een tuigje. Tenzij je 'speciaal' bent.quote:Op zondag 12 juli 2009 21:15 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat.
Gebruikten ze inderdaad tijdens wandelingen door de bergen en op boten e.d.
Natuurlijk niet dagelijks voor naar de supermarkt. Dat zou echt stom zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |