quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:32 schreef JurriaanK het volgende:
Ammoniak heeft als nadeel dat het enorm stinkt, en bovendien ook niet zo goed is voor de rest van de kamer.
Een mengsel van schoonmaakazijn en schuursponsjes (het gaat er om dat je een oplossing met ijzer-ionen krijgt) reageert met het looizuur in eiken. Het hout wordt dan donkergrijs/blauw/zwart.
Ik heb het toevallig net geprobeerd voor een ander project. Zelfs met 15% ammonia (van een schildersbedrijf) en een nacht intrekken (buiten, afgedekt) ben ik bij eiken niet voorbij donkerbruin gekomen, en de azijnoplossing slaat aanzienlijk minder op je luchtwegen dan 15% ammonia.
Neem geen RVS schuursponsjes (ja, ze bestaan).
Bij de Brillo sponsjes die ik bij de Blokker kocht heb ik eerst de zeep er uit gewassen met heet water.
Verder moet je het mengsel (ik nam 1 schuursponsje en een mok, dus ongeveer 200 ml, schoonmaakazijn) enige dagen laten staan.
Mocht je dit in het groot gaan doen, zet de emmer dan buiten neer, want bij de reactie ontstaat ook wat waterstofgas.
Probeer eerst een klein stukje, en bedenk dat je het er nooit meer af krijgt, dus onder een plint bijvoorbeeld?
Succes!
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:44 schreef JurriaanK het volgende:
nog een linkje naar een beschrijving van een met deze methode zwart geverfd eiken doosje http://www.drechsler-forum.de/phpbb/viewtopic.php?t=668
Ja, de tekst is in het Duits, maar de foto's spreken voor zich.
quote:
Zo'n leuk huisjequote:Op zondag 12 juli 2009 13:56 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
We gaan hier weer verder.
Foto's zijn in vorige topic te bekijken.![]()
Hier weer nieuwe foto's, als ik ze gemaakt heb!
Dank je wel!quote:
quote:
Hey Martijn!quote:
Nou, voor de herfst moet wel het dak zijn gedaan, verder de woonkamer en zeker zoonlief zijn slaapkamer.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:40 schreef phluphy het volgende:
Tengelraggelploertenerwijs goed bezig!![]()
Wat is jullie "tijdsplan" eigenlijk, of heb je die niet echt?
eetsmakelijkquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:32 schreef Oblivion het volgende:
Hmmmmmmmmmmmm....![]()
*zwaai even naar de lurkers...![]()
Ben druk bezig, even lunchen!
Dank je!quote:
Dank je.quote:
Ja, ik heb het aan de rietdekker gevraagd en dit was het beste.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:18 schreef wouter37 het volgende:
heb je alleen maar die glimmende plaat als isolatie ? is dat voldoende ?
verder goed bezig !!
Nee, dat is echt een mythe.quote:
Nou echt!quote:
Zo had ik het niet opgevat!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:03 schreef Ml-etje het volgende:
Sorry voor de lauwe reactie hierbovenwas een beetje uit het werk en taai.
Will do!quote:
Ben nu wel erg benieuwd naar de foto's dusssuhmaken en morgen plaatsen (zit ik tenminste niet op mijn werk naar kruisjes te kijken)
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
Oooh haha dat ken ik manusje hier kan inmiddels ook van alles (leesdus).
Hihi reclamé reclamé voor velux
quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:42 schreef VELUX het volgende:
Beste Oblivion,
Goed te horen dat deze vakmannen goed werk hebben geleverd. Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar het eindresultaat van jullie zolder. Mocht je na afloop foto's hebben, dan ontvangen wij die graag!
Succes met de rest van de verbouwing!
Met vriendelijke groet,
VELUX Nederland B.V.
Claudia van Veenendaal
info@velux.nl
Oh, foei! SPAM!quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:42 schreef VELUX het volgende:
Beste Oblivion,
Goed te horen dat deze vakmannen goed werk hebben geleverd. Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar het eindresultaat van jullie zolder. Mocht je na afloop foto's hebben, dan ontvangen wij die graag!
Succes met de rest van de verbouwing!
Met vriendelijke groet,
VELUX Nederland B.V.
Claudia van Veenendaal
info@velux.nl
Misschien morgen dat de hele achterkant eraf gaat...quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Kipjes.![]()
Altijd mooi om dat ouderwetse handwerk te zien. Vandaag ging een deel van het dak er af toch? Houden jullie het nog droog daar?
Die is heel zachtjes het loodje aan het leggen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat is er met het fototoestel gebeurd?
Ik vind het wel leuk eigenlijk. Het sfeertje past bij het huis.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Die kleur hebben de foto's in mijn fotoboeken-uit-jonge-jaren ookquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
We hebben wel regen gehad, maar geen lekkage!quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:50 schreef Ml-etje het volgende:
Vannacht dan geen regen gehad hoop ik..
Ah, dat klinkt inderdaad wel logisch, is ook wel fijn in de winter enzo natuurlijkquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:57 schreef Oblivion het volgende:
Och sweetie, is een halfsteens muur...
Bar koud! Moet geïsoleerd worden.
Zijn ook helaas lelijke muren, dan zou ik helemaal opnieuw moeten gaan metselen.
Gaat 'm niet worden.![]()
Woonkamer is leeg en morgen wordt hopelijk de vloer al gelegd.
Jaja, ik weet het, eerst de muren, maar wij doen het allemaal andersom.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt inderdaad wel logisch, is ook wel fijn in de winter enzo natuurlijk
Nu snap ik de folie ook ineens
quote:
Ohhhh, morgen de vloer al! Ben super benieuwd!
quote:
En niet meer van de trap lazeren hoorHeb genoeg enge dingen gezien om te zeggen, pas op voortaan
![]()
Euhm, kleurtjes...quote:
Ben je al een beetje uit kleurtjes en andere leuke decoratiedingen of komt dat later? Vind het ook wel logisch met zo'n huis om eerst even goed te "voelen" (wat klinkt dat heerlijk zweverig he) wat goed past bij het huis.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:13 schreef Ml-etje het volgende:
Oei zeg! Dat is pijnlijk, dommie je bent heeeeel zielig!
Hmm, lekker warm in de winter!quote:
Maar van dat halfsteens heb je gelijk hoor het moet ook wel een beetje praktisch blijven naast mooi/oud.
Dank je wel!quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Klinkt erg goed Obli, supermooie kleuren ook die goed te combineren zijn en ik denk eigenlijk nooit vervelen. Lijkt me erg mooi bij de stijl van jullie huis
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar daar krijg je geen kusje op hoor!
Begin het steeds leuker te vinden!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:04 schreef Bluezz het volgende:
Yeah![]()
Vind je het nog leuk, of ben je het al een tikkie zat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaat echt wel lekker met die verbouwing, whoo
disclaimer
lotgenotenquote:
Prachtige vloer zeg! Wat voor één is het?quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:14 schreef Oblivion het volgende:
Dank jullie wel!![]()
Even overzichtje:
Naar buiten toe.
[ afbeelding ]
Naar binnen toe.
[ afbeelding ]
En zo gaat de stucloper erop!![]()
later als alles af is, komen ze nog schuren en oliën. (wit)
Rietdekker is ook bijna klaar, morgen laatste dag....
Dan kunnen we zelf weer beginnen.
quote:
Vind het ook mooi hoor!quote:Op zondag 9 augustus 2009 12:51 schreef Oblivion het volgende:
Ze zijn klaar!
Dat kleur verschil zie je over een jaar niet meer.
(gelukkig...)
Voorheen, lelijke balken ertussen.quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:12 schreef BBQ-kip het volgende:
Spar, constructie.... je maakt me erg nieuwsgierig!
Hoe bedoel je?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:31 schreef Rallydame het volgende:
Wat ziet het dak er weer mooi uit![]()
Toch maar even een vraagje van mij als nieuwsgierig aagje... Wat voor kozijn heb je gekozen voor je dakkapel?
Ben blij dat die camera het niet zo goed doet...quote:
Ik bedoelde het hout maar ook hoe je ramen eruit zien. Heb je "vakjes" in je ramen zoals mijn nieuwe achterdeur?quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
Welk soort hout?
Hardhout en wordt afgetimmerd met ceder.
Als je nog lichte bobbeltjes of randjes hebt in je stucwerk, bij de Gamma (of welke bouwmarkt bij jou in de buurt zit) heb je schuurgaas, dat schuurt heel lekker (je hebt grof en fijn gaas) en maakt het goed glad. Omdat het gaas is en geen papier loopt het niet vol tijdens het schuren.quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:51 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ben blij dat die camera het niet zo goed doet...
quote:Op maandag 10 augustus 2009 23:07 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Als je nog lichte bobbeltjes of randjes hebt in je stucwerk, bij de Gamma (of welke bouwmarkt bij jou in de buurt zit) heb je schuurgaas, dat schuurt heel lekker (je hebt grof en fijn gaas) en maakt het goed glad. Omdat het gaas is en geen papier loopt het niet vol tijdens het schuren.
Thank U.quote:
Nice girl!
Plastering award for you
Ik heb het op mijn echte nep Crocs gedaanquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 16:55 schreef Oblivion het volgende:
Weer een gedeelte gestuced!![]()
Ben blij dat ik geen schoenen aan heb gedaan...dat ziet er echt niet uit, alles wit!
quote:
Jawel, nikes, maar die zijn een aantal weken al overleden...quote:
Maareh, heb je geen schoenen die je eik toch al weg moet tiefen?
Ik had zwarte pumaatjes (RIP)die ik echt niet weg kon gooien ook al staken m'n tenen door de zool, ben er toen maar mee gaan klussen, dan heb je geen keuze meer
quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:03 schreef BBQ-kip het volgende:
Hehehe, ik heb het op een van die lekkere hete dagen gedaan, in mijn korte broekie, lekker kledderen
En dan van de trap afstappen en wegglibberen hehe![]()
Die nep Crocs zijn bij de Blokker nu in de aanbieding trouwens, voor 6 euro ofzo.
Ideaal, ze zijn toch lelijk, maar zitten wel lekker (tip: sloop het bandje aan de achterkant eraf, dan kun je sneller in- en uitstappen) en kunnen goed schoongemaakt worden.
Nou ja, er werd me net verteld dat nep crocks heerlijk zijn om te stucen en makkelijk schoon te maken zijn...quote:
Kan wel schuurgaas voor je kopen hier en het opsturen als je wil? Zitten hier bouwmarkten genoeg en ik kom er ook vaker dan me lief is
1994 heeft gebeld, ze willen hun gabber terugquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:12 schreef Oblivion het volgende:
[..]
![]()
Hoi!![]()
[..]
Jawel, nikes, maar die zijn een aantal weken al overleden...![]()
En die waren al 15 jaar oud...
Graag gedaanquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:15 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Ik ga ze morgen gelijk halen!
Nu nog een blokker zoeken..![]()
[..]
Nou ja, er werd me net verteld dat nep crocks heerlijk zijn om te stucen en makkelijk schoon te maken zijn...![]()
Dus ik moet er dan toch uit!
Maar bedankt voor het aanbod!
Kst! Begin jij nu ook al?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:16 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1994 heeft gebeld, ze willen hun gabber terug
oeh, een klassieke Anitaquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:17 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Kst! Begin jij nu ook al?
Ik had eerder air max dan er gabbers waren!
Nee, muts!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oeh, een klassieke Anita
eenzulks:
[ afbeelding ]
Oei zo heb ik er zelfs nog bijgelopenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 19:26 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oeh, een klassieke Anita
eenzulks:
[ afbeelding ]
Whehehe, gaat moeilijk he op schuine wanden...quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:02 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft je zoon al plannen over hoe hij die door jou met bloed, zweet en tranen gestucte muren vol kan hangen zodat al je harde werk straks onzichtbaar is?
Zoonlief heeft besloten dat zijn kamer een Disney kamer wordt.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:04 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Whehehe, gaat moeilijk he op schuine wanden...![]()
Ik zat wel te denken, we zijn allebei echt helemaal gek van Southpark.
En dan allemaal kopjes van cartman, kenny etc etc om het raam naar binnen laten kijken.
Zoiets..
Dit?quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:50 schreef Oblivion het volgende:
Pfff, even uitpuffen...![]()
Een spar tussen de constructie rammen is toch wel erg arbeidsintensief...![]()
Maar je kan er aan gaan hangen!
Foto's volgen.
Ja, maar wij hebben goede keuken met alles dat werkt en dito badkamer...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:26 schreef Ml-etje het volgende:
iets met hardlopers en doodlopers
Geen tocht meer is al lekkervind het wel knap hoor dat jullie er gewoon al in zitten.
Kreeg gister even een kleine beschrijving van visite die dat ook hebben gedaan
Dank je wel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:33 schreef truttebosje het volgende:
Obli....wat wordt het mooi zo met het dak en de zolder en met alles![]()
Pffff heb me net weer even helemaal bij gelezen, maar wat ontzettens leuk zeg.
Ben ook wel benieuwd naar je kinderkamer projectje.
Als ik nog leuke plaatjes vind hoor je het wel.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 10:43 schreef Oblivion het volgende:
Ja, maar wij hebben goede keuken met alles dat werkt en dito badkamer...![]()
Scheelt heel veel!
En mooi weer.
Maar het wordt nu tijd dat het een beetje gaat komen...dat we iets normaler gaan leven.![]()
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:41 schreef Bluezz het volgende:
Dus de mr van de momma is beter in werken dan in klussen![]()
Nee, ik weet niet of hij meekijkt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:06 schreef Ml-etje het volgende:
goed bezig!
Enne heb je hem tussendoor gesproken ofzo??
MI.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 13:43 schreef Oblivion het volgende:
Hebben jullie dat ook , dat als iets lukt, je een slogan roept door het huis?
Ik wel..![]()
WHO IS YOUR MOMMA?! (Uiteraard met de handen in de zij!)
En vergeet heel vaak dat het raam openstaat...
quote:
And mine... maar ja die is dan ook brandweerman en heeft daar dan ook weinig tijd voorquote:
Oh die van mij gaat rustig overal zitten op d'r muts en kijkt het allemaal maar eens aan...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:14 schreef Ml-etje het volgende:
die rent overigens al als je een hamer de gereedschapskoffer in gooit.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:23 schreef Rallydame het volgende:
[..]
And mine... maar ja die is dan ook brandweerman en heeft daar dan ook weinig tijd voor
Dat haalt ie dan weer ruimschoots in hoor na die 24 uur op de kazerne![]()
Isse mooi! En stevig! je kan er gewoon met een hamer tegen aan rammen, gaat wel kapot, maar niet met hele plaggen.quote:
Ben benieuwd naar je stucwerk Obli..
Nee, tuurlijk niet, ik stond beneden te gillen dat ze weg moest gaan.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:42 schreef Ml-etje het volgende:
Hihi dacht even euhh dat heb je toch niet even geprobeerd zomaar hé?
De onze zet ook overal kont en pootjes op pfff.
Ppfff, ik heb echt geen idee, doe alles op mijn gemak.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 21:20 schreef Nero22 het volgende:
Mooi hoor. Wanneer denk je dat alles af is?![]()
Of nou ja, alles... De plintjes komen altijd als laatst en dat wordt vaak uitgesteld hè.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 22:24 schreef Bengeltje het volgende:
Obli, zorg je dat je klaar bent voor als ik een klusser nodig heb?![]()
Dank je!quote:
Netjes zo.
Interessante keuze voor de vloerbedekking. Weer eens wat anders.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 19:52 schreef Oblivion het volgende:
De baas wilde vandaag op zijn bank TV kijken! EN hij staat er...![]()
Delfts blauw.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:10 schreef Ml-etje het volgende:
Hmmz bij oma wil internet je foto's niet openen..straks thuis eens zien wat voor boeiende vloerbedekking je hebt
Pakken van gesteriliseerde melk in het frans...quote:
Bijna een chesterfield? Dat issie toch al bijna 25 jaar...quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:35 schreef Ml-etje het volgende:
kan het nu ineens wel zien
![]()
Hihi wat is dat nu voor een bank? Lijkt bijna een chesterfield en toch ook een grappige bank ipv een statige (oftewel wat zien ik?).
Sjieke kast, vind hem zo al mooi maar vermoed dat er een verfje overheen gaat?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:43 schreef MinderMutsig het volgende:
Woehoe![]()
Begint al ergens op te lijken!
quote:
quote:Op vrijdag 4 september 2009 19:43 schreef YPPY het volgende:
Wat kan een beetje stucen toch een verschil maken.
Dank jullie wel!quote:Op vrijdag 4 september 2009 21:32 schreef Rallydame het volgende:
dat ziet er goed uit Obli![]()
Knap gedaan
quote:Op zondag 6 september 2009 21:16 schreef Oblivion het volgende:
Vergrijst...hmm...en dan ook heel zacht grijs tussen de sparren?
Plinten en raam en deur plinten wit?
Bedje wit..
Klinkt eigenlijk wel leuk.
Ja, lekker fris! En je bank isquote:Op zondag 6 september 2009 21:16 schreef Oblivion het volgende:
Vergrijst...hmm...en dan ook heel zacht grijs tussen de sparren?
Plinten en raam en deur plinten wit?
Bedje wit..
Klinkt eigenlijk wel leuk.
Handgemaakt...quote:Op dinsdag 8 september 2009 15:59 schreef MinderMutsig het volgende:
Oooooooh wat een lief bed!
Zoonlief gaat helemaal uit zijn dak als hij dat ziet.
Nog steeds niks gehoord van hem...ben er alweer helemaal klaar mee.quote:Op woensdag 9 september 2009 10:24 schreef Rallydame het volgende:
Wat een mooi bed![]()
Stoer ook met die grijze vakken..
Vervelend dat je nog niet weet wanneer de stucadoor komt. Je kan het zelf dat hebben we allemaal gezien met deze muren. Vraag is natuurlijk of je je dat allemaal op de hals wil halen.
Je hebt vast nog genoeg te doen en dan is het misschien wel lekker om het stucen van de woonkamer aan een ander over te laten.... Heb jij meer tijd voor de andere dingen...
Dank je.quote:Op woensdag 9 september 2009 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Het wordt mooi meid, mooie kleur grijs
quote:Op woensdag 9 september 2009 23:11 schreef Ml-etje het volgende:
Goed joh! Maaruh is dat stof op de balken en vensterbanken?
quote:Op woensdag 9 september 2009 23:27 schreef Oblivion het volgende:
[..]![]()
Maak je geen zorgen, waar we geverfd hebben was het stof vrij...
Oh, okay...quote:Op woensdag 9 september 2009 23:30 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
daar vroeg ik het niet voor (stof is gewoon @klussen) maar meer is dat geen verf
quote:Op woensdag 9 september 2009 23:32 schreef Stormqueen het volgende:
heeft de kleine man nu de hele dakkapel?
Hou je zelf ook nog space over, woman?quote:Op woensdag 9 september 2009 23:36 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Oh, okay...![]()
[..]
Meneer heeft er zelfs 2!
Die gaat zo meteen het hele voorhuis boven bewonen.
Waren eerder 2 kamers. Waar je door de 1 moest om bij de ander te komen.
Zeker, wij gaan slapen in het achterhuis, het vierkantje.quote:Op woensdag 9 september 2009 23:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hou je zelf ook nog space over, woman?
Beneden?quote:Op woensdag 9 september 2009 23:42 schreef Oblivion het volgende:
[..]
Zeker, wij gaan slapen in het achterhuis, het vierkantje.
Is een fractie groter.
En daar zit dan nog een inimienie klein halletje tussen.
Nee.quote:
ik wil je best een keer helpen hoor!quote:Op woensdag 9 september 2009 23:54 schreef Oblivion het volgende:
Ppff, ben niet zo goed met die programma's....![]()
je moet het zo zien, je hebt dat voorhuisje met die twee dakkapellen.
Die heeft boven een oppervlakte van iets minder dan 25 m2.
Dan een piep klein halletje, waar ook nog de schoorsteen staat, is iets van 8 m2...
En dan onze slaapkamer is iets van 5 nog wat meter lang...
En ongeveer 6, 7 breed. met dat vierkant constructie erin.
Maar allemaal met schuine wanden, dus veel minder ruimte dan je zou denken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |