quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:32 schreef JurriaanK het volgende:
Ammoniak heeft als nadeel dat het enorm stinkt, en bovendien ook niet zo goed is voor de rest van de kamer.
Een mengsel van schoonmaakazijn en schuursponsjes (het gaat er om dat je een oplossing met ijzer-ionen krijgt) reageert met het looizuur in eiken. Het hout wordt dan donkergrijs/blauw/zwart.
Ik heb het toevallig net geprobeerd voor een ander project. Zelfs met 15% ammonia (van een schildersbedrijf) en een nacht intrekken (buiten, afgedekt) ben ik bij eiken niet voorbij donkerbruin gekomen, en de azijnoplossing slaat aanzienlijk minder op je luchtwegen dan 15% ammonia.
Neem geen RVS schuursponsjes (ja, ze bestaan).
Bij de Brillo sponsjes die ik bij de Blokker kocht heb ik eerst de zeep er uit gewassen met heet water.
Verder moet je het mengsel (ik nam 1 schuursponsje en een mok, dus ongeveer 200 ml, schoonmaakazijn) enige dagen laten staan.
Mocht je dit in het groot gaan doen, zet de emmer dan buiten neer, want bij de reactie ontstaat ook wat waterstofgas.
Probeer eerst een klein stukje, en bedenk dat je het er nooit meer af krijgt, dus onder een plint bijvoorbeeld?
Succes!
quote:Op vrijdag 3 oktober 2008 21:44 schreef JurriaanK het volgende:
nog een linkje naar een beschrijving van een met deze methode zwart geverfd eiken doosje http://www.drechsler-forum.de/phpbb/viewtopic.php?t=668
Ja, de tekst is in het Duits, maar de foto's spreken voor zich.
quote:
Zo'n leuk huisjequote:Op zondag 12 juli 2009 13:56 schreef Oblivion het volgende:
[ afbeelding ]
We gaan hier weer verder.
Foto's zijn in vorige topic te bekijken.![]()
Hier weer nieuwe foto's, als ik ze gemaakt heb!
Dank je wel!quote:
quote:
Hey Martijn!quote:
Nou, voor de herfst moet wel het dak zijn gedaan, verder de woonkamer en zeker zoonlief zijn slaapkamer.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 08:40 schreef phluphy het volgende:
Tengelraggelploertenerwijs goed bezig!![]()
Wat is jullie "tijdsplan" eigenlijk, of heb je die niet echt?
eetsmakelijkquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:32 schreef Oblivion het volgende:
Hmmmmmmmmmmmm....![]()
*zwaai even naar de lurkers...![]()
Ben druk bezig, even lunchen!
Dank je!quote:
Dank je.quote:
Ja, ik heb het aan de rietdekker gevraagd en dit was het beste.quote:Op woensdag 22 juli 2009 09:18 schreef wouter37 het volgende:
heb je alleen maar die glimmende plaat als isolatie ? is dat voldoende ?
verder goed bezig !!
Nee, dat is echt een mythe.quote:
Nou echt!quote:
Zo had ik het niet opgevat!quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:03 schreef Ml-etje het volgende:
Sorry voor de lauwe reactie hierbovenwas een beetje uit het werk en taai.
Will do!quote:
Ben nu wel erg benieuwd naar de foto's dusssuhmaken en morgen plaatsen (zit ik tenminste niet op mijn werk naar kruisjes te kijken)
quote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:52 schreef Ml-etje het volgende:
Oooh haha dat ken ik manusje hier kan inmiddels ook van alles (leesdus).
Hihi reclamé reclamé voor velux
quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:42 schreef VELUX het volgende:
Beste Oblivion,
Goed te horen dat deze vakmannen goed werk hebben geleverd. Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar het eindresultaat van jullie zolder. Mocht je na afloop foto's hebben, dan ontvangen wij die graag!
Succes met de rest van de verbouwing!
Met vriendelijke groet,
VELUX Nederland B.V.
Claudia van Veenendaal
info@velux.nl
Oh, foei! SPAM!quote:Op woensdag 29 juli 2009 10:42 schreef VELUX het volgende:
Beste Oblivion,
Goed te horen dat deze vakmannen goed werk hebben geleverd. Wij zijn in ieder geval erg benieuwd naar het eindresultaat van jullie zolder. Mocht je na afloop foto's hebben, dan ontvangen wij die graag!
Succes met de rest van de verbouwing!
Met vriendelijke groet,
VELUX Nederland B.V.
Claudia van Veenendaal
info@velux.nl
Misschien morgen dat de hele achterkant eraf gaat...quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:16 schreef MinderMutsig het volgende:
Kipjes.![]()
Altijd mooi om dat ouderwetse handwerk te zien. Vandaag ging een deel van het dak er af toch? Houden jullie het nog droog daar?
Die is heel zachtjes het loodje aan het leggen...quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Wat is er met het fototoestel gebeurd?
Ik vind het wel leuk eigenlijk. Het sfeertje past bij het huis.quote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Die kleur hebben de foto's in mijn fotoboeken-uit-jonge-jaren ookquote:Op woensdag 29 juli 2009 12:32 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
We hebben wel regen gehad, maar geen lekkage!quote:Op zondag 2 augustus 2009 20:50 schreef Ml-etje het volgende:
Vannacht dan geen regen gehad hoop ik..
Ah, dat klinkt inderdaad wel logisch, is ook wel fijn in de winter enzo natuurlijkquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:57 schreef Oblivion het volgende:
Och sweetie, is een halfsteens muur...
Bar koud! Moet geïsoleerd worden.
Zijn ook helaas lelijke muren, dan zou ik helemaal opnieuw moeten gaan metselen.
Gaat 'm niet worden.![]()
Woonkamer is leeg en morgen wordt hopelijk de vloer al gelegd.
Jaja, ik weet het, eerst de muren, maar wij doen het allemaal andersom.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:12 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ah, dat klinkt inderdaad wel logisch, is ook wel fijn in de winter enzo natuurlijk
Nu snap ik de folie ook ineens
quote:
Ohhhh, morgen de vloer al! Ben super benieuwd!
quote:
En niet meer van de trap lazeren hoorHeb genoeg enge dingen gezien om te zeggen, pas op voortaan
![]()
Euhm, kleurtjes...quote:
Ben je al een beetje uit kleurtjes en andere leuke decoratiedingen of komt dat later? Vind het ook wel logisch met zo'n huis om eerst even goed te "voelen" (wat klinkt dat heerlijk zweverig he) wat goed past bij het huis.
quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:13 schreef Ml-etje het volgende:
Oei zeg! Dat is pijnlijk, dommie je bent heeeeel zielig!
Hmm, lekker warm in de winter!quote:
Maar van dat halfsteens heb je gelijk hoor het moet ook wel een beetje praktisch blijven naast mooi/oud.
Dank je wel!quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:24 schreef BBQ-kip het volgende:
Klinkt erg goed Obli, supermooie kleuren ook die goed te combineren zijn en ik denk eigenlijk nooit vervelen. Lijkt me erg mooi bij de stijl van jullie huis
quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:13 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar daar krijg je geen kusje op hoor!
Begin het steeds leuker te vinden!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:04 schreef Bluezz het volgende:
Yeah![]()
Vind je het nog leuk, of ben je het al een tikkie zat?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.gaat echt wel lekker met die verbouwing, whoo
disclaimer
lotgenotenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |