abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71021565
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe jouw aandelen een extra huizenprijsdaling van 20% in de VS, 25% in Nederland, een totale fallout van commercial real estate, flinke deleveraging van banken, veel hogere werkloosheid, hogere bondrates, terreuraanslagen, Mexicaanse griep, enzovoorts gaan doorstaan de komende jaren.

Maar ik ben ook een BULL hoor tot begin september.
niet te vergeten dat BZN weer bij elkaar komt, en een nieuw album uitbrengt.

Zou zelfmoord een optie zijn?
pi_71022547
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:
Ik handel niet in sprinters omdat ik niet precies weet hoe het nu financieel werkt. Bovendien is de markt veel te volatiel en onvoorspelbaar om hier mee te verdienen (muv geluk).

Koop toch gewoon de aandelen en schrijf puts of calls. Dan is de tijd in je voordeel!
Je moet handelen in speeders, dan krijg je ook dividend uitbetaald (dividend x hefboom )
pi_71022555
Waarom zouden we weer gaan dalen? Ik denk dat ING weer naar de 14 euro kan.
pi_71022737
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dat kan bij sprinters niet. De stop-loss is bij een sprinter de waarde waar hij voor ingezet is. Als je bijvoorbeeld de 241 long koopt en de AEX duikt onder de 241 dan kletst hij eruit. Bij short is dat omgekeerd. Je kunt dus geen stop-loss inbouwen op bijvoorbeeld 243 bij een 241 sprinter.
Sinds wanneer kun je geen geavanceerde orders bij Sprinters doen? Stoploss werkt inderdaad niet, maar de geavanceerde orders volgens mij nog wel hoor. Overigens gebruik ik alleen maar de geavanceerde orders, vind het dan ook erg knullig dat dat niet bij de knopjes staat als je iets wil kopen of verkopen.
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 22:45 schreef LXIV het volgende:
Ik handel niet in sprinters omdat ik niet precies weet hoe het nu financieel werkt. Bovendien is de markt veel te volatiel en onvoorspelbaar om hier mee te verdienen (muv geluk).

Koop toch gewoon de aandelen en schrijf puts of calls. Dan is de tijd in je voordeel!
Het gebruik van sprinters/turbo's en het gebruik van aandelen is ook 2 verschillende soorten beleggen/speculeren mijn inziens. Waarvan ik persoonlijk het gebruik van aandelen (lange termijn) lastiger vind dan sprinters/turbos op korte termijn. Maarja, dat komt domweg omdat ik de afgelopen jaren meer succesvol was met sprinters/turbos dan met aandelen. Mijn timing bij aandelen is over het algemeen gewoon erg slecht omdat ik moeite heb om bepaalde zaken te voorspellen op lange termijn. Vooral op gebied van macro economie in relatie tot welk gevolg dat heeft op de beurskoersen. Ik blijf er bij dat wat de overheden op dit moment doen op lange termijn voor de economie niet goed is.

Een voorbeeldje is dat onlangs een vriend van mij flink in een Russisch olie bedrijf in gestapt puur op fundamentele analyse. Groei aspecten, etc. Als hij de jaarbalans even had bekeken had hij opgemerkt dat er bij uitstaande schulden een erg groot bedrag stond die geprobeerd werd te financieren door extra uitgave van aandelen. Hij stapt in, nog geen maand later komt het bericht dat banken geen leningen meer wil verstrekken aan het bedrijf en om geldbetalingen vragen, en het olie bedrijf komt met het nieuws dat ze moeite hebben om de lening op te lossen. Poef daar ging de koers Wat ik er mee wil zeggen is dat veel mensen ook niet weten waar een bedrijf zijn winsten of verlies vandaan haalt.

En ja, dan denk je, wat is een goed koop moment voor aandeel A, moet ik hem nu aanschaffen op 8,5 .. of 8,25 .. of .. toch maar 8 euro? En dan daalt de koers net tot 8,60 euro, is mn koop order niet geactiveerd en vervolgens stijgt het aandeel tot 14 euro
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_71024195
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar dat hebben we toch allemaal al gehad! Of denk je dat het opnieuw zal gebeuren? De financiele sector is wel weer gered voor de komende tijd. Let maar op de cijfers die nu komen.

Wat wel zal gebeuren is dat banken gaan deleveragen. Dat drukt hun winsten, maar dat is ingecalculeerd. Het drukt echter ook investeringen (inclusief hypotheken). Daar krijgen we last van. Maar dat is mi grotendeels ook ingecalculeerd.

De werkloosheid zal toenemen. Dat geloof ik zeker. En veel productiebedrijven zullen sneuvelen om nooit meer terug te komen. Ik kan me goed voorstellen dat het niveau van welvaart dat wij in Nederland de afgelopen 10 jaar hebben gezien niet in onze levenstijd meer terugkomt. Boeien.

Terreuraanslagen zijn zuivere speculatie, die Mexicaanse griep is niet zo dodelijk.

Kortom: ja, we gaan een economisch mindere periode in, maar de wereld vergaat niet. De ergste informatie zit al verwerkt in de koersen, de beurzen zullen omhoog gaan bij greenshoots. Die verwacht ik dit kwartaal. Veel bedrijven hebben gewoon gebruik gemaakt van het laatste kwartaal om zoveel mogelijk lijken naar buiten te werken. Dus toen leek het slechter dan het was, nu weer iets mooier.

Aan het einde van het cijferseizoen (als het allemaal zo mooi is), zullen we significant gestegen zijn. Dan wil ik max 80% tot 100% long zijn. In ieder geval weer wat cash achter de hand houden. Maken we dan nog een dip, dan koop ik weer gewoon bij. Gaan we verder stijgen vind ik dat ook best. Spreiden in tijd.
De financiële sector is dood- en doodziek. Het enige wat overheden en centrale banken hebben geprobeerd is een paar pleisters op een berg schotwonden aan te brengen. Bijna alle financiële instellingen zijn insolvabel. Ze zullen uiteindelijk genationaliseerd moeten worden, of er moeten nog 100 kapitaalinjecties komen.

Schaars krediet gaat een enorme demper op economische groei brengen. En als krediet niet schaars meer is, zal de olieprijs en daarmee de rentes gaan exploderen.

Mexicaanse griep hoeft niet dodelijk te zijn om een enorme inpakt te gaan hebben op de economie.

Cijferseizoen zal nu best nog even prima zijn, maar dat gaat echt wel minder worden in 2010 en 2011. Misschien gaat de AEX wel eerst naar de 325 voordat we nieuwe bodems op gaan zoeken.
pi_71024211
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 02:05 schreef TeringHenkie het volgende:
Waarom zouden we weer gaan dalen? Ik denk dat ING weer naar de 14 euro kan.
Wanneer gaat ING weer winst maken dan?

Maar ik zie ING ook nog wel naar de 10 gaan, voordat het weer down the drain gaat.
pi_71024239
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Dan is de R in de maand
Precies .
pi_71024257
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

niet te vergeten dat BZN weer bij elkaar komt, en een nieuw album uitbrengt.

Zou zelfmoord een optie zijn?
.

Je doet me denken aan een hele vervelende presentator:

donderdag 16 juli 2009 @ 09:05:23 #210
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_71024395
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:52 schreef pberends het volgende:
Cijferseizoen zal nu best nog even prima zijn, maar dat gaat echt wel minder worden in 2010 en 2011. Misschien gaat de AEX wel eerst naar de 325 voordat we nieuwe bodems op gaan zoeken.
Don't think so.

270 at best.... but wave 3 will be kicking in. Q3. De cijfers vam Q2 is pas net begonnen (reorganisaties all over the place). Totdat jan-modaal een stap terug moet doen (= 30 % economie). En dat heeft links-of-rechtsom zijn weerslag op de beursen.

Let voorlopig vooral op het #faillissementen van kleine en middelgrote bedrijven en dat wordt een leuk doom-scenario.

Vraag me eerder af welk lijk er nog uit de Nederlandse kaste komt rollen...... Ik gok ING-direct (puur en alleen vanwege de ALT-A, Jumbo zooi. En de leverage/trier1 die moeilijk herstelbaar is.

November 210.....dat zegt mijn grote teen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 11:14:20 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_71027756
Reele rente (10yr yield min inflatie) vliegt de pan uit in de USA en staat nu op 5%, mede door de gedaalde CPI.
Dividend yield is net de helft (2,7%). Hoezo bubble

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_71029961
Op RTL-Z net (12:00); nieuw record in gedwongen huizenverkopen in de VS.
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:35:34 #213
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_71030116
En verticaal verder !?
Dat volume op 12:32-12:34 is wel hoog ineens...
  donderdag 16 juli 2009 @ 12:44:14 #214
174150 slap
slappy happer
pi_71030363
JPMorganChase is om 12.30 met goede cijfers gekomen.
Denk dat men dat wapenfeit heeft aangenomen om koers te kiezen.
pi_71030440
Dit is precies waarom ik ben blijven zitten met mijn calls en ze er niet tussentijds uitgooi, de top is moeilijk te raden in zo een markt, en short gaan is nu al helemaal uit den boze.. Kijk begin maart, toen ging S&P 140 punten omhoog zonder grote correctie, dat is ook wat nu zou kunnen gebeuren.
pi_71031957
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:44 schreef slap het volgende:
JPMorganChase is om 12.30 met goede cijfers gekomen.
Denk dat men dat wapenfeit heeft aangenomen om koers te kiezen.
JP Morgan Chase heeft in het tweede kwartaal een 36% hogere winst behaald ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar. Dat blijkt donderdag uit de resultaten van de Amerikaans bank.

wat nou kredietcrisis
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71031987
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 12:46 schreef Vandergeld het volgende:
Dit is precies waarom ik ben blijven zitten met mijn calls en ze er niet tussentijds uitgooi, de top is moeilijk te raden in zo een markt, en short gaan is nu al helemaal uit den boze.. Kijk begin maart, toen ging S&P 140 punten omhoog zonder grote correctie, dat is ook wat nu zou kunnen gebeuren.
dat zie ik niet gebeuren, toen was de markt oversold nu zijn de aandelen P/E bijzonder duur.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_71033302
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:34 schreef edwinh het volgende:

[..]

JP Morgan Chase heeft in het tweede kwartaal een 36% hogere winst behaald ten opzichte van dezelfde periode vorige jaar. Dat blijkt donderdag uit de resultaten van de Amerikaans bank.

wat nou kredietcrisis
PM in het rood
pi_71034380
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:34 schreef pberends het volgende:
Heel mooi short-momentje nu.
Zei je gisteren ook, voor de beurs opsteeg
pi_71034455
De cijfers van China laten (volgens RTLZ) een groei zien van 8%, maar in hoeverre kunnen we deze cijfers vertrouwen?
pi_71034490
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 13:34 schreef edwinh het volgende:

[..]

wat nou kredietcrisis
Onthoud dat de banken aldaar werken met het "Mark to fantasy" principe. In hoeverre hun assets dus daadwerkelijk zo veel waard zijn blijft gokken.
pi_71034830
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:50 schreef RvLaak het volgende:
De cijfers van China laten (volgens RTLZ) een groei zien van 8%, maar in hoeverre kunnen we deze cijfers vertrouwen?
Helemaal niet. Export is 25% down, elektriciteitsverbruik is down, CO2-uitstoot is down.

Hoe kan je economie 8 procent groeien wanneer het elektriciteitsverbruik afneemt?

China heeft het totaal manipuleren van economische statistieken overgenomen van de VS.

De redenen waarom ze dat doen is omdat ze de muziek willen laten afspelen. Wanneer men de daadwerkelijke cijfers zou publiceren zouden internationale investeerders direct massaal geld uit China trekken.

Nu denkt elke investeerder: waarom zou ik geen geld investeren in een land dat 8 procent groeit tijdens deze globale recessie? Niet wetende dat het totale crap is die cijfers.
pi_71034884
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 14:47 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Zei je gisteren ook, voor de beurs opsteeg
Zeker, maar ik zei er ook bij dat de veiligere strategie was om de komende dagen af te wachten (liefst t/m expiratie) om vervolgens een zijwaartse cq positieve beweging te zien en vervolgens (goedkoper) short te gaan. AEX duikt volgende week wel weer even onder de 255.
pi_71035336
Het gaat maar door.....
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')