quote:Op zaterdag 11 juli 2009 09:50 schreef BaggerUser het volgende:
wat is volgend jaar de eerste les week voor 3e jaars? de 1e week van september ?
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:29 schreef Renesite het volgende:
[..]
Voor mij, als 2e jaar, 31 augustus en verder.
quote:Op zaterdag 11 juli 2009 12:40 schreef aaipod het volgende:
Ik kan jullie nog niet verlaten en ben wel heel benieuwd wat René ervan gaat bakken volgend jaar. Toch maar een tvp dus
Oh, hehe. Klonk logisch.quote:Op maandag 13 juli 2009 01:27 schreef Renesite het volgende:
HHS, Dat is een afkorting die ik niet vaak hoor
De Hanze. 'Ik ben ff op de hanze, later!'quote:Op zaterdag 1 augustus 2009 11:52 schreef NelsonWandelaar het volgende:
[..]
Oh, hehe. Klonk logisch.
Wat is gebruikelijker dan?
Dan hoop ik mijn P te hebbenquote:Op zondag 30 augustus 2009 01:19 schreef skunkasaur het volgende:
Hoeii hanze topic!
Zijn er toevallig mensen bekend die in het tweede semester van dit jaar naar de US gaan?
Intranet is veranderd en kan niet zo 1 2 3 vinden waar het zou meoten staan. Op goed geluk zeg ik morgenquote:Op zondag 30 augustus 2009 10:25 schreef SC-Heerenveen01 het volgende:
Ik ben eerstejaars en doe MER. Hoe weet je wanneer je introductieprogramma is?
Heb geen brief of iets ontvangen.
Intro? Ik weet wel dat de 2e/3e/4e jaars 7sept beginnen, maar de intro met kamp ed. ook die week? Dat zal betekenen dat wanneer je als 2e jaars mee gaat op introkamp als begeleider dat je colleges mist!quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:33 schreef Noisemaker het volgende:
Instituut rechtenstudies? Nee, maandag 7 sept.!
En dan bij zernike uitstappen? Als je in Zuidhorn uitstapt heb je toch sowieso de stoptrein? Je zou dan sowieso ook lijn 15 kunnen proberen. Ik ken klasgenoten die het alleen doen wanneer ze de sneltrein via centraal niet meer redden. De precieze reden van die overweging weet ik niet, ik weet alleen dat het 20min treinplezier scheelt.quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:27 schreef Jelmer80 het volgende:
Introductieweek begint bij mij ieder geval morgen..
Maar iemand ervaring met trein uit Leeuwarden richting Groningen en dan bij Zuidhorn uitstappen, daarna met lijn 11 richting groningen centrum??
afhankelijk. het is handig als je wel gaat aangezien je misschien buiten de groep kán vallen ivm. studiegroepjes voor projecten. Het voordeel was dat ik al 2 mensen kende die in mijn groep zaten, want anders was ik wel gegaan denk ik.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:11 schreef Abbysak het volgende:
Mis je veel als je niet naar die introductie gaat? Geen zin om voetbal te missen.
Het is bij mij geen kamp, donderdag op school ga ik wel, vrijdag iets in stad waar ik over twijfel omdat ik dan voor het eerst een voetbal wedstrijd mis wat me in aantal jaren uit en thuis niet is voorgekomen..quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
afhankelijk. het is handig als je wel gaat aangezien je misschien buiten de groep kán vallen ivm. studiegroepjes voor projecten. Het voordeel was dat ik al 2 mensen kende die in mijn groep zaten, want anders was ik wel gegaan denk ik.
FEM dus? Ik vond er geen reet aan!quote:Op zondag 30 augustus 2009 19:52 schreef keesos het volgende:
morgen ook start introductieweek, dinsdag ardennen
Dat denk ik wel, alleen dat drinken in de stad schept wel een band zeg maar... Kan je ook niet een uurtje gaan? Al laat je even je neus zien, dat laat zien dat je wel op afspraken komt, karakter toont door te sporte en zoquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:26 schreef Abbysak het volgende:
[..]
Het is bij mij geen kamp, donderdag op school ga ik wel, vrijdag iets in stad waar ik over twijfel omdat ik dan voor het eerst een voetbal wedstrijd mis wat me in aantal jaren uit en thuis niet is voorgekomen..
Ik denk dat het effect groter is als je bij een kamp er niet bent dan op 1 dag, lijkt me?
jep FEM, wat vond je geen reet aan studie oft kampquote:Op zondag 30 augustus 2009 20:31 schreef richbitch het volgende:
[..]
FEM dus? Ik vond er geen reet aan!
Kamp natuurlijk, iedereen was het wel over eens dat een tripje naar Barcalona leuker zou zijn dan dit 'adventure camp', alhoewel het abseilen en tokkelen wel leuk was.quote:Op zondag 30 augustus 2009 20:50 schreef keesos het volgende:
[..]
jep FEM, wat vond je geen reet aan studie oft kamp?
Weet je al in welke klas je zit?quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:36 schreef Renesite het volgende:
Hoera! We hebben ons rooster!
Hoera! Het is wederom huilenswaardig van het lachen: maandag is HC dag, woensdag is hahaha-dag en vrijdag tot 17:30!!
Jep. Automagisch dezelfde klas medunkt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:25 schreef TvhN het volgende:
[..]
Weet je al in welke klas je zit?
Ik elke woensdag tot 18:30 uur.
Vorig jaar was het op Schier. Ben met me nieuwe studie wel in Appelscha geweest op kampeerboerderij Wouda.. Een hele hoop lol gehad maar je moet er wel voor openstaan en het leuk maken zegmaar. Van de locatie moet je het in ieder geval niet hebbenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 18:40 schreef Noisemaker het volgende:
Sjaars meldt!
Zijn hier nog aankomend rechtenstudenten die 7 sept. naar Appelscha gaan?
Iemand die me kan vertellen hoe dat vorig jaar was?![]()
Bij jullie of 2B kan ik consumentenkoop volgen. Wel jammer dat het elke donderdag om 8:30 uur begint.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:45 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jep. Automagisch dezelfde klas medunkt.
Bij mij gewoon doen, gezelligquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:44 schreef TvhN het volgende:
[..]
Bij jullie of 2B kan ik consumentenkoop volgen. Wel jammer dat het elke donderdag om 8:30 uur begint.
Zal ik doen.quote:
1e en 2e jaar nog niet afaik.quote:Op dinsdag 1 september 2009 21:31 schreef TvhN het volgende:
[..]
Zal ik doen.![]()
De meeste klassenroosters staan inmiddels ook online. Veel onbekenden bij mij in de klas, ben benieuwd.
Ik kijk al een week panisch of ik niet teveel uitgeef, heb nu nog een marge van 6 euroquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:41 schreef Etcetera het volgende:
Fantastisch geregeldMoet ik nog gaan opletten dat ik niet te veel uitgeef ook
Gelukkig heb ik hem wel iets brederquote:Op vrijdag 4 september 2009 15:35 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik kijk al een week panisch of ik niet teveel uitgeef, heb nu nog een marge van 6 euro![]()
Negatief zekerquote:Op zondag 6 september 2009 14:05 schreef TvhN het volgende:
Zo, wat hebben ze dat consumentenrecht in vergelijking met vorig jaar veranderd zeg...
Verplichte presentatie hadden we niet, colleges werden anders ingedeeld. Vorig jaar bespraken we gedurende de colleges alleen de casussen; er werd een uur over een casus gedaan, waardoor we al snel een achterstand haddenquote:Op zondag 6 september 2009 14:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Negatief zeker? Veel meer colleges en bullshit zeker?
quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:44 schreef Renesite het volgende:
Vorig jaar was netjes 1 september
Weljaa... Dat wordt op het geld zitten![]()
Ik betaal in 1 keerquote:Op maandag 7 september 2009 13:41 schreef Etcetera het volgende:
[..]Jij grapjas
Op het inschrijfforumulier staat dat als je in 1x betaalt het volledige bedrag rond 1 september wordt afgeschreven. Maar als je in termijnen betaalt, is de eerste termijn pas op 25 september
Dus geen wonder dat het er nog niet af is
Ja, niet normaal. Ook op mijn werk dusquote:Op maandag 7 september 2009 14:10 schreef TvhN het volgende:
Wat was het vandaag verschrikkelijk druk op de Hanze...
Anders had ik wel gehuild dat de 26e alles er nog staatquote:Op maandag 7 september 2009 18:42 schreef Etcetera het volgende:
Hoe moeten wij dat nou ruikenIk betaal nooit in 1x, zou willen dat ik dat bedrag had
schijnen 25% meer studenten te hebben aangenomen in vergelijking met voorgaande jaren... idiotenquote:Op maandag 7 september 2009 14:10 schreef TvhN het volgende:
Wat was het vandaag verschrikkelijk druk op de Hanze...
Hoorde ik ook alquote:Op maandag 7 september 2009 18:56 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
schijnen 25% meer studenten te hebben aangenomen in vergelijking met voorgaande jaren... idioten
De klassenlijsten van mijn jaar zijn waarschijnlijk nog niet eens definitiefquote:Op maandag 7 september 2009 20:21 schreef richbitch het volgende:
Ah vandaar dat m'n rooster zo vaag is.. elke week wordt het weer omgegooid
Komende donderdag komen er waarschijnlijk 9 (!) herkansers bij jullie consumentenrecht volgen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:22 schreef Renesite het volgende:
[..]
De klassenlijsten van mijn jaar zijn waarschijnlijk nog niet eens definitief
Als dat gaat passen... Ze lopen de klooien met de 2e jaars...quote:Op maandag 7 september 2009 20:35 schreef TvhN het volgende:
[..]
Komende donderdag komen er waarschijnlijk 9 (!) herkansers bij jullie consumentenrecht volgen.
[letter][cijfers] is klasquote:Op maandag 7 september 2009 20:46 schreef Abbysak het volgende:
Weet iemand waar je achter kan komen wat afkortingen op je rooster betekenen? Er staan maar paar voorbeelden in zo'n boekje..
Bedankt, ik bedoelde eigenlijk afkorting van het vak zodat ik weet welke boeken ik mee moet nemen.quote:Op maandag 7 september 2009 20:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
[letter][cijfers] is klas
dingen als [BEBO] kan Berend Botje zijn, docent
En verder heb je nog een afkorting van een les.
in de course op blackboard staat het meestal ook als IBO1, vaak kan je dan met wat puzzelwerk wel uit de info die daar staat opmaken welk vak het is... meestal is het geen ramp als je de 1e les van een vak je boek niet bij je hebt.quote:Op maandag 7 september 2009 21:02 schreef Abbysak het volgende:
[..]
Bedankt, ik bedoelde eigenlijk afkorting van het vak zodat ik weet welke boeken ik mee moet nemen.
Ik heb werkelijk geen idee wat IBO1/aftrap moet betekenen.
Verschrikkelijk inderdaad. Vorig jaar ging waren die lessen van haar ook al zo'n succes.quote:Op donderdag 10 september 2009 21:56 schreef Renesite het volgende:
TvhN, ik vond het top vanochtend men! Ik was al half ziek, maar echt, na vanochtend kon mijn dag niet stuk!
boeiend. Er wordt toch niet naar gekekenquote:Op woensdag 16 september 2009 19:51 schreef TvhN het volgende:
Die casus inzake consumentenrecht voor deze week is precies dezelfde als vorig jaar; heb het antwoordenmodel hier nog liggen.
Hoezo?quote:Op woensdag 16 september 2009 20:00 schreef Renesite het volgende:
[..]
boeiend. Er wordt toch niet naar gekeken
Alleen besproken, maar niet naar gekeken verder. Dus ik heb wel wat ingevuld maar meer ook nietquote:
Stap hokje binnen en vraag: Hebben jullie gereserveerd?quote:Op donderdag 24 september 2009 08:45 schreef Renesite het volgende:Het is weer vroeg... Drukke week ook
!
Oh, en kunnen een zooi eerstejaars aub. stoppen met de studie? Hokjes voor groepjes zijn nergens meer te krijgen!
Jammer alleen dat de reserveerbare hokjes altijd gereserveerd zijnquote:Op donderdag 24 september 2009 11:48 schreef richbitch het volgende:
[..]
Stap hokje binnen en vraag: Hebben jullie gereserveerd?
Werkt altijd
Oh sorry verkeerde hokje..quote:Op donderdag 24 september 2009 12:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de reserveerbare hokjes altijd gereserveerd zijn!
Juist die hokjes zitten regelmatig op slotquote:Op donderdag 24 september 2009 18:35 schreef richbitch het volgende:
[..]
Oh sorry verkeerde hokje..
In D-gebouw trouwens nooit!Daar zijn trouwens ook de beter ruimtes met ramen naar buiten
Had je groepsgenoot maar op tijd moeten komen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:04 schreef Renesite het volgende:
TVHN is stomGing weg voordat ik moest presenteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:11 schreef TvhN het volgende:
[..]
Had je groepsgenoot maar op tijd moeten komen.
uiteindelijk alsnog met 2 man gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!!
3 uur lang presentaties verplicht bekijken is ook dodelijk... Eerste blok gehad. Gatverdamme!
| ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
Het was niet voor de IO.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:23 schreef aaipod het volgende:
De lambal die niet op kwam dagen uiteraard het groepje uitgetrapt neem ik aan?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:23 schreef aaipod het volgende:
De lambal die niet op kwam dagen uiteraard het groepje uitgetrapt neem ik aan?
en daarom zeg ik altijd standaard ja. open deur- vraag.quote:Op donderdag 24 september 2009 11:48 schreef richbitch het volgende:
[..]
Stap hokje binnen en vraag: Hebben jullie gereserveerd?
Werkt altijd
en nu loopt ie te bitchen dat ie het wel bij mijn berichten wil zetten, maar het waarschijnlijk aan mijn verbinding ligt.. (ik zit op mn eigen wifi en die doet primaquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:47 schreef Saisai het volgende:
hey, is het iemand al gelukt zn hanzemail in zijn telefoon te krijgen? ik heb een nokia 5800. het leek even te lukken onder IMAP, maar nadat hij alles goedkeurde heeft hij zich toch op het laatste moment bedacht![]()
onder mail exchange doet het helemaal niks![]()
weet iemand hoe het wel moet?
provider? voor t-mobile geldt: smtp.gprs.t-mobile.nl (of gprs en smtp andersom)quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 11:44 schreef Saisai het volgende:
als iemand dan weet hoe de uitgaande mailbox ingesteld moet worden hoor ik het gaarne.
Hoi PMquote:Op maandag 5 oktober 2009 20:01 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Grr, mijn hanzemail doet het niet meer? Misschien ben ik eindelijk uitgeschreven!
Heb eigenlijk nog een emailadres van een docent nodig.
Misschien iemand die me kan helpen?
Oeps, nu welquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:56 schreef Etcetera het volgende:
Ik zou je pm wel willen beantwoorden CubicX, maar er wordt aangegeven dat je pm box niet beschikbaar is
Niet dat ik weet, zo snel. Sowieso moet je het pasje hebben voor tentamens.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef Kerol het volgende:
Kan ik naast mijn collegekaart ook nog ergens anders mijn studentennummer vinden? Dus niet het nummer die je gebruikt voor het inloggen op HELO maar die vaak begint met 000 ..
Inloggen op ProgRess?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:36 schreef Kerol het volgende:
Kan ik naast mijn collegekaart ook nog ergens anders mijn studentennummer vinden? Dus niet het nummer die je gebruikt voor het inloggen op HELO maar die vaak begint met 000 ..
Als je nu al weet dat je de richting game design & development wilt gaan doen kan je beter naar Hilversum gaan dacht ik.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:24 schreef CubicX het volgende:
Is er hier iemand die toevallig de opleiding Communicatiesystemen (Game Design & Development) doet? Ik heb een aantal vragen over deze opleiding namelijk. Ik ga ook de open dag bezoeken en informatie vragen op de Hanze zelf (studeer nu wat anders en wil wisselen), maar wat informatie van een CS student zelf is ook erg welkom
.
irriteer me er ook mateloos aanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 08:57 schreef Tommeke het volgende:
Pfff, om te besparen drukken printers tegenwoordig tweezijdig af_
Weet iemand ook hoe je die kutdingen weer op eenzijdig kan zetten?
En er wel het gewone bedrag voor blijven vragen. Op de printers staat zo'n sticker dat je de instellingen zelf terug moet zetten. Maar nergens staat hoe, en op het moment dat je de printer kan bedienen begint dat ding al te printenquote:
Heb wel een idee, maar dat wil ook niet altijd denk ik... omdat wanneer je het verstuurd naar de printer hij automatisch begint en je geen moment hebt om het ff te wijzigen op een knop.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:00 schreef Tommeke het volgende:
[..]
En er wel het gewone bedrag voor blijven vragen. Op de printers staat zo'n sticker dat je de instellingen zelf terug moet zetten. Maar nergens staat hoe, en op het moment dat je de printer kan bedienen begint dat ding al te printen
Ja... WAAROM is een GOEDE vraagquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 10:19 schreef TvhN het volgende:
Morgen is dus het college van consumentenrecht. Kan er niet bij zijn, aangezien ik moet werken. Baal er eerlijk gezegd wel van, gezien die colleges best belangrijk zijn om te volgen.Waarom doen ze het alleen deze week op woensdag?
![]()
quote:
Ik moet wel toegeven dat mevrouw P. stukken beter presenteert dan afgelopen jaar. Maar goed, de lessen zijn nog steeds niet echt 'top'.quote:
Idd! Tering zooi, kon niks doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:27 schreef Renesite het volgende:
Verdammte internet! Lag er de hele tijd uit
Projectkamers... Ja, het eerste blok is gewoon altijd een dramaquote:Op donderdag 15 oktober 2009 00:54 schreef Slickk het volgende:
Sinds dit jaar zit ik ook op de Hanze.Zat vorig jaar op de NHLeeuwarden. Vergeleken met daar is alles hier veel beter geregeld qua communicatie, wat er van je verwacht wordt en Blackboard wordt veel beter gebruikt.
Alleen altijd zijn die projectkamers bezet. De eerste paar weken ging het nog wel en was er altijd snel één te vinden, maar afgelopen week ook weer een half uur lopen zoeken in het gebouw.Nogal irritant als je snel even wat met je groepje wilt doen. Wel tof dat de meeste klaslokalen gewoon open zijn, overleggen over een powerpoint of iets met een beamer erbij is veel handiger.
Geen idee waar het kan en soms gaat het gewoon om een uurtje tussendoor. Sommige lessen zijn eerder afgelopen of beginnen weer eerder dus echt reserveren is niet echt handig.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:47 schreef Etcetera het volgende:
Gewoon reserveren, dat helptBij voorkeur een compleet blok meteen inplannen
Hmm, wij gaan altijd gewoon ergens zitten en zijn nog nergens weggetrapt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:06 schreef Etcetera het volgende:
Bij Communicatie (Frontoffice in F) heb je mappen staan waar je projectruimtes in kunt reserverenWeet niet waar die van de rest van de opleidingen liggen
Maar het is écht handig, en je kunt natuurlijk alleen dan reserveren wanneer je het nodig vind of er tijd voor hebt
Woensdag luisteren naar een stomme presentatie.quote:
Donderdag.quote:Op maandag 26 oktober 2009 15:31 schreef Renesite het volgende:
[..]
Woensdag luisteren naar een stomme presentatie.![]()
Nou, atm. heb ik mediation en onderhandelenquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:09 schreef Etcetera het volgende:
Da's leuker dan die training adviseren
die heb ik in janauriquote:Op maandag 26 oktober 2009 21:09 schreef Etcetera het volgende:
Da's leuker dan die training adviseren
SJD 1e jaar basis engels, presentatie doen en zo.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 17:11 schreef richbitch het volgende:
Heb je bij SJD/rechten eerste blok van jaar1/2 Engels? of coach in Engels?
Er waren überhaupt maar 6 klasgenoten van je. Overigens duurde het college maar tot 9:40 uur, aangezien er maar 1 was die het proeftentamen had voorbereid.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:03 schreef Renesite het volgende:
Sorry TvhN... dacht dat het om half 11 was ipv half 9Vergeef mij!
Klopt. Er is al geklaagd bij onze SLBerquote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:50 schreef TvhN het volgende:
[..]
Er waren überhaupt maar 6 klasgenoten van je. Overigens duurde het college maar tot 9:40 uur, aangezien er maar 1 was die het proeftentamen had voorbereid.
Zo, da's fijnquote:Docent ontslagen wegens seksverleden
Een psychologiedocent uit het Friese Grouw is per 1 november ontslagen bij de Hanzehogeschool Groningen. De man was tot oktober 2007 gezondheidszorgpsycholoog, maar zijn naam werd wegens seksueel misbruik van een patiënte geschrapt uit het zogenoemde BIG-register. Dat betekent dat hij zich al twee jaar niet meer Gz-psycholoog mag noemen en dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.
De Hanzehogeschool was hiervan tot vorige week niet op de hoogte. "We zijn wettelijk niet verplicht om de antecedenten van een docent na te trekken en de docent was niet verplicht die te noemen", zegt woordvoerster Steffy Praamstra van de Hanzehogeschool Groningen.
Minister Ab Klink van Gezondheidszorg vroeg vorige week om openbaarmaking van de lijst van zorgverleners van wie de naam uit het register is gehaald. De naam van de docent bleek ook op de lijst voor te komen. De man was docent/gedragstrainer bij de minor Psychologie, onderdeel van de opleiding Toegepaste Psychologie aan de Hanzehogeschool.
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:39 schreef richbitch het volgende:
Ik heb me voor zo'n tachtig tentamens aangemeld, maar nu kan ik maar naar een paar tentamens.. blijkt 't dat je je ook weer moet afmelden. Dat kan nu niet meer.. maakt toch niet uit of wel
Zou een van toegepaste psychologie kunnen zijn?quote:Op donderdag 29 oktober 2009 23:53 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Zo, da's fijnIemand hier die weet over wie het gaat?
Dat ligt aan je opleiding, sommige opleidingen zien ze het niet afmelden voor een tentamen als een gemiste kans.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:39 schreef richbitch het volgende:
Ik heb me voor zo'n tachtig tentamens aangemeld, maar nu kan ik maar naar een paar tentamens.. blijkt 't dat je je ook weer moet afmelden. Dat kan nu niet meer.. maakt toch niet uit of wel
pm me maar in dat geval. ik doe wel brand & designmanagement, niet gaming.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:24 schreef CubicX het volgende:
Is er hier iemand die toevallig de opleiding Communicatiesystemen (Game Design & Development) doet? Ik heb een aantal vragen over deze opleiding namelijk. Ik ga ook de open dag bezoeken en informatie vragen op de Hanze zelf (studeer nu wat anders en wil wisselen), maar wat informatie van een CS student zelf is ook erg welkom
.
Dat is erg zuur. Normering werd vorig jaar niet bijgesteld..quote:Op donderdag 5 november 2009 17:48 schreef Renesite het volgende:
PRR2 een 5,4... normering vorig jaar nog bijgesteld geweest?
Ben op pagina 15 van de samenvattingquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:30 schreef TvhN het volgende:
[..]
Bij mij gaat het leren (voor dat vak) waardeloos; vandaag weer veel te weinig gedaan.
Van de reader? Staan daar ook samenvattingen in van de in de les besproken literatuur/jurisprudentie?quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:32 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ben op pagina 15 van de samenvatting!
Jurisprudentie niet. Het staat onder onze klassengroep wel, maar dat is ook een bende van jewelstenquote:Op zaterdag 7 november 2009 21:36 schreef TvhN het volgende:
[..]
Van de reader? Staan daar ook samenvattingen in van de in de les besproken literatuur/jurisprudentie?
1 |
Het is voor mij ideaal met de auto (quote:Op zondag 8 november 2009 15:05 schreef Etcetera het volgende:
Door die fucking stadjershal ben ik een keer te laat op een tentamen gekomen
Het is de Aclo. Je loopt de aclo in en dan ergens achterin, in zo'n hal vand e Aclo.quote:Op zondag 8 november 2009 15:28 schreef Slickk het volgende:
Goed, dat zal niet bepaald helpen bij mijn tentamens als ik dit allemaal zo hoor.
En ach, die dames op hakken zorgen voor een fijne afleiding tijdens mijn tentamen. 8)
Heeft iemand misschien een Google Maps linkje voor die HG Hal? Gelukkig dat dat vlakbij de ACLO zit, weet wel waar dat ongeveer is.
In ieder geval al bedankt voor die andere![]()
Bij mijn faculteit staat erbij: 'adresinformatie tentamenplaatsen'quote:Op zondag 8 november 2009 15:33 schreef Slickk het volgende:
Ah, dat is nog duidelijker.
Ik vind het wel vreemd dat de locatie zo in het tentamenrooster staat, terwijl er verder geen uitleg of iets bij staat. Natuurlijk, als je slim bent zoek je een beetje uit waar je moet zijn, maar ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die dik te laat komen / niet weten waar het is.
Door het stadspark... maar goed, dat vond ik voor jou te moeilijk uit te leggenquote:Op woensdag 11 november 2009 11:42 schreef Slickk het volgende:
Na een uur fietsen eindelijk die Stadjershal gevonden.Had iemand gevraagd die al 32 jaar in Groningen woont, maar die had er nog nooit van gehoord.
Via Google Maps van tevoren wel mijn route wat uitgezocht, maar op een gegeven moment was ik verdwaald.Achja, dankzij een klasgenoot en wat geluk toch nog gevonden en kon nog mooi het tentamen maken.
Consumentenrecht.... matig idee overquote:Op woensdag 11 november 2009 17:05 schreef TvhN het volgende:
Een 9+ gehaald voor de io.![]()
Nog twee tentamens en dan eindelijk weer wat rust...
Ik eerlijk gezegd ook, om nog maar te zwijgen over dat andere tentamen.quote:Op woensdag 11 november 2009 17:28 schreef Renesite het volgende:
[..]
Consumentenrecht.... matig idee over
Privaatrecht 2 doen ze ook keilang over met nakijkenquote:Op woensdag 11 november 2009 19:20 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ik eerlijk gezegd ook, om nog maar te zwijgen over dat andere tentamen.
Vreemd... Hier werkt het nog steeds nietquote:Op donderdag 12 november 2009 09:16 schreef Tommeke het volgende:
Bij mij deed blackboard het gister, vannacht en vanochtend wel.
Op de hanze zelf zonet ook. Jammer dat ik m'n wettenbundel vergat voor 'n tentamen. Ben maar weer naar huis gegaan_
Ik maak dat proeftentamen en ga zooo hard falen...quote:Op donderdag 12 november 2009 11:01 schreef TvhN het volgende:
Baal er enorm van dat er zo weinig tijd tussen die twee tentamens zit.
@Renesite: al een beter gevoel?
Ik mocht 'm ook niet meenemen. Probeerde het nog in m'n wettenbundel te noteren, maar werd helaas 'betrapt'. Echt niet te geloven.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:35 schreef Renesite het volgende:
Inderdaad. had jij hetzelfde tentamen als mij? Willekeur mbt. het wel of niet mogen meenemen van je antwoorden!!! Ga ik straks nog ff over klagen (
) en er zaten FIKSE fouten in het tentamen
!!!!
Jep.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:52 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ik mocht 'm ook niet meenemen. Probeerde het nog in m'n wettenbundel te noteren, maar werd helaas 'betrapt'. Echt niet te geloven.Ga er vanuit dat we hetzelfde tentamen hadden. Hadden jullie ook die vraag over de aankoop van dat (schip)huis?
Klopt, hadden wij ook. Hopelijk plaatsen ze morgen zowel de vragen als de antwoorden op bb. Maar goed, die kans acht ik erg klein.quote:Op donderdag 12 november 2009 18:54 schreef Renesite het volgende:
[..]
Jep.
En over die kantonrechter ()
En over die domme richtlijn rotzooi ()
Over die consumentenauthoriteit ()
Over die artikel + lid welke NIET klopt ( Duh, was een ander artikel die er boven stond, maar toch)
Tentamens, surveillanten, kladblaadjes. Miscommunicatie
Ik stuur ook even een mailquote:Op donderdag 12 november 2009 19:06 schreef Renesite het volgende:
Klasgenoot heeft gemaild over het niet mogen meenemen... Als jullie dat ook ff doen
Hehe, tuurlijk niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:08 schreef Renesite het volgende:
[..]
Geen linkje naar het topic he!!!
Moet de klassenvertegenwoordigster nog vragen. Je hebt gemaild naar push?quote:
BSR en M&O nog.quote:Op donderdag 19 november 2009 15:33 schreef TvhN het volgende:
[..]
Hoeveel vakken moet je nog halen voor je P?
Valt de laatste tijd vies tegen iddquote:Op maandag 23 november 2009 20:28 schreef AliKebap het volgende:
Chemisch technoloog hier!
Is het schoolnetwerk bij jullie ook zo langzaam? Hier in het techniekgebouw wel, vreselijk
Wat denk je zelfquote:Op woensdag 25 november 2009 19:42 schreef TvhN het volgende:
Renesite, wat vind je tot nu toe van blok 6?
Ik weet niet welke rechtsgebieden je interessant vindt, maar de meeste derdejaars die ik ken vonden het net als ik een verschrikkelijk blok.quote:
Vooral omdat de meeste herkansingen (statistisch gezien) in het 2e blok zitten...quote:Op woensdag 25 november 2009 21:36 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ik weet niet welke rechtsgebieden je interessant vindt, maar de meeste derdejaars die ik ken vonden het net als ik een verschrikkelijk blok.
Klopt. Met name sociaal recht (quote:Op woensdag 25 november 2009 21:43 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vooral omdat de meeste herkansingen (statistisch gezien) in het 2e blok zitten...
Is ook super moeilijk... Hoe verliep europeesrecht over het algemeen dan? Ben niet van plan dat te lerenquote:Op woensdag 25 november 2009 21:51 schreef TvhN het volgende:
[..]
Klopt. Met name sociaal recht () wordt vaak bedroevend slecht gemaakt.
Europees recht werd vorig jaar ook slecht gemaakt. Weet niet of ze het dit jaar weer doen, maar vorig jaar haalden ze 75% van de tentamenvragen gewoon uit het boek.quote:Op woensdag 25 november 2009 21:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
Is ook super moeilijk... Hoe verliep europeesrecht over het algemeen dan? Ben niet van plan dat te leren
Hoeveel herkansers zijn er nog voor Sociaal Recht dan?
quote:everdiena rooske schrijft op 26-11-2009 15:30
Nou ik doe mwd aan de hanzehogeschool. En hier is de bsa(bindend studie advies) volgensmij al langere tijd van toepassing. Zit ook in me propedeuse jaar en moet zeggen dat ik weinig tot niet meer stap omdat het echt heel druk is en ik vind bsa toch wel eng hoor, ook al werk je keihard voor en je haalt net aantal dingen niet door de enorme druk moet je gedwongen met de opleiding stoppen. Dus ik snap best dat ze niet willen dat het ingevoerd word. En dat iedere student veel stapt en drinkt is dus een dom vooroordeel, zijn echt meer meer studenten als mij die hun studie meer dan serieus nemen!!!
Mja... dan gaat ze het na dit jaar toch op het windesheim Zwolle doen?quote:
BSA wel gehaald, nu de P nog in 2 jaarquote:Op vrijdag 27 november 2009 15:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Mensen die het BSA niet halen zijn over het algemeen de wat laksere studenten.
Vertel mij watquote:Op vrijdag 27 november 2009 17:06 schreef TvhN het volgende:
Renesite, wat een verschrikkelijk kutrooster hebben jullie zeg.
Op mijn HTC Touch Pro heb ik het als Exchange server, zodat ook mijn Agenda, Telefoonlijst e.d verbonden zijn met OWA van school. Je kunt er volgens mij ook voor kiezen om IMAP te gebruiken.quote:Op zondag 6 december 2009 18:08 schreef Slickk het volgende:
Heeft iemand een idee hoe ik mijn schoolmail op mijn HTC Hero krijg? Via Google stuitte ik al op deeltje 10 van deze topicreeks met daarin wat hulp, maar dat is mij tot nu toe niet gelukt.
Hoorayquote:Op maandag 7 december 2009 15:33 schreef Slickk het volgende:
Dat had ik allemaal alleen had ik niks bij Domain ingevuld, het is nu gelukt. Bedankt !
Ja, geloof het wel.quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef Slickk het volgende:
Alles hoger dan een bepaald cijfer (8 ofzo?) komt toch gewoon in de Hanze Mediatheek te staan?
Echt?quote:Op dinsdag 15 december 2009 15:28 schreef Slickk het volgende:
Alles hoger dan een bepaald cijfer (8 ofzo?) komt toch gewoon in de Hanze Mediatheek te staan?
Ik heb blijkbaar opgelet tijdens mijn rondleiding door de Mediatheek een paar maanden terugquote:Op woensdag 16 december 2009 09:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Echt?
Dan zou die van ons daar ook staan? Grappig.
Als je op afdrukken hebt geklikt kun je in het scherm op eigenschappen klikken en daarergens kun je aangeven dat je niet dubbelzijdig wilt printen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:35 schreef aaipod het volgende:
Zou je het niet moeten wijzigen via printer instellingen op de PC? Maar een idee hoor
Hoe bevalt Sociaal recht?quote:Op woensdag 16 december 2009 09:27 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Echt?
Dan zou die van ons daar ook staan? Grappig.
Het is inhoudelijk erg leuk en interessant. De vakken zijn leuk en gevarieerd en ook behoorlijk verdiepend. Het is echter ook heel erg veel stof en dat is echt wennen. Het verschil tussen het HBO en WO is toch behoorlijk groot (groter dan dat ik verwacht had) en de aansluiting is niet fantastisch. Ze vallen telkens terug op wat je 1 of 2 jaren terug gehad zou moeten hebben, maar of het is op het HBO niet aan bod gekomen of het was in jaar 1 waardoor het erg weggezakt is. Ben benieuwd wat de tentamenperiode gaat brengenquote:
Beetje jammer inderdaadquote:
Me 2. Ik trap mijn luie aarsch in een leerruimte.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 15:13 schreef richbitch het volgende:
Maandag lekker nog vrij maar als ik verstandig ben dan bereid ik me voor op tentamens..
O god ik ook... Ben nu de hele dag al bezig met soc. recht. Schiet niet echt opquote:
Ik heb in het begin van het blok de hoofdstukken 1 tot en met 3 bestudeerd. Daarna m'n boek niet meer open gehad en alle colleges gemist.quote:Op zondag 3 januari 2010 16:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
O god ik ook... Ben nu de hele dag al bezig met soc. recht. Schiet niet echt op!!!
Beginnen met samenvatting uittypen. Heb het helemaal bijgehoudenquote:Op zondag 3 januari 2010 17:04 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ik heb in het begin van het blok de hoofdstukken 1 tot en met 3 bestudeerd. Daarna m'n boek niet meer open gehad en alle colleges gemist.Morgen of overmorgen maar eens weer verdergaan..
Netjes. Wat vind je tot nu toe van de IO?quote:Op zondag 3 januari 2010 17:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Beginnen met samenvatting uittypen. Heb het helemaal bijgehouden!!!!!
Te doen te doen. Moet het laatste schuldhulpverleningsgesprek doenquote:Op zondag 3 januari 2010 17:11 schreef TvhN het volgende:
[..]
Netjes. Wat vind je tot nu toe van de IO?
Bij het eindgesprek of daarvoor nog?quote:Op zondag 3 januari 2010 17:12 schreef Renesite het volgende:
[..]
Te doen te doen. Moet het laatste schuldhulpverleningsgesprek doen!
Komt me bekend voor; had de eer om mevrouw te vertellen dat ze haar auto moest verkopen. Was ze niet erg blij mee, hehe.quote:
Mijn gesprek dus iddquote:Op zondag 3 januari 2010 19:32 schreef TvhN het volgende:
[..]
Komt me bekend voor; had de eer om mevrouw te vertellen dat ze haar auto moest verkopen. Was ze niet erg blij mee, hehe.
Hoi gras-eter, wat studeer jij en hoe bevalt het?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 03:06 schreef Gras_eter het volgende:
*Nieuwe FOK!-gebruiker, en 2e jaars student meld zich
Hoi ik ben gras-eter
Plannenquote:Op zondag 10 januari 2010 13:16 schreef TvhN het volgende:
Morgen voor 9:00 uur moeten we de verbeterde opdrachten inzake de io inleveren. Hoewel we het verdeeld hebben, valt het vies tegen. Belt er net ook nog een groepsgenoot op dat ie er totaal niet uitkomt.
Ik weet het; had in de vakantie ook meer moeten doen.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Plannen![]()
!
Nog maar 2 IO's te gaan, daarna kloar!
Mag verkort doen, dus neequote:Op zondag 10 januari 2010 13:44 schreef TvhN het volgende:
[..]
Ik weet het; had in de vakantie ook meer moeten doen.
Ga je geen specialisatie meer doen?
ach.. had vrijdag ook weer een schoolvoorbeeld zoals het niet moet. Maar het kan altijd slechter.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:47 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Groepsgenoten die falen = frustrerend.
Direct mee te makenquote:Op zondag 10 januari 2010 13:51 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Je kreeg het onder ogen of je had er direct mee te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |