quote:Op zondag 19 juli 2009 10:56 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
misschien is het een zaak voor Mulder & Scully?
Verwacht je hier een serieus antwoord? De discussie over huizenprijzen is hier nog volop gaande.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:06 schreef benzje het volgende:
Hallo
Is dit een reele prijs?www.funda.nl/koop/axel/appartement-4478997-molenstraat-21/
Hahaha, het zou me niets verbazen. Niemand kan natuurlijk controleren of er daadwerkelijk 200.000 huizen te koop op staan.quote:Op zondag 19 juli 2009 11:09 schreef Fastmatti het volgende:
Het is simpelweg marktbeļnvloeding. De NVM wil simpelweg niet in het nieuws dat de 'magische grens van 200.000 huizen te koop is bereikt'.
Ik denk dat de kans groot is dat het al zover is als je het niet-NVM aanbod meetelt.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:27 schreef pberends het volgende:
[..]
Hahaha, het zou me niets verbazen. Niemand kan natuurlijk controleren of er daadwerkelijk 200.000 huizen te koop op staan.
Maar het zal vast wel gebeuren nog dit jaar.
Specifieker, het is meer een huis is waard wat de gek er voor kan betalen. Als we iedereen in Nederland een miljoen Euro zouden geven, dan zouden binnen de kortste keren de huizenprijzen sky-rocket gaan. De tien jaar durende mallemolen van makkelijk verkrijgbare leningen aan iedereen (+ hypotheekrenteaftrek) is dan ook de reden geweest waarom de huizenprijzen zo makkelijk stegen. Ook al zal de economie binnenkort weer herstellen, het tijdperk dat hypotheken zo makkelijk werden verstrekt en met hoge bedragen, zal waarschijnlijk niet snel meer terugkomen.quote:Op zondag 19 juli 2009 15:23 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Verwacht je hier een serieus antwoord? De discussie over huizenprijzen is hier nog volop gaande.
Maar goed, een huis is waard wat de gek er voor geeft. Dus bied lekker 80k en kijk hoe wanhopig de verkopers zijn.
Ik denk eerder dat wanneer iedereen in Nederland een miljoen Euro krijgt, zeker een kwart binnen de kortste keren vertrokken is en ten gevolge daarvan er een overschot op de huizenmarkt ontstaat!quote:Op zondag 19 juli 2009 17:57 schreef Demophon het volgende:
[..]
Specifieker, het is meer een huis is waard wat de gek er voor kan betalen. Als we iedereen in Nederland een miljoen Euro zouden geven, dan zouden binnen de kortste keren de huizenprijzen sky-rocket gaan. De tien jaar durende mallemolen van makkelijk verkrijgbare leningen aan iedereen (+ hypotheekrenteaftrek) is dan ook de reden geweest waarom de huizenprijzen zo makkelijk stegen. Ook al zal de economie binnenkort weer herstellen, het tijdperk dat hypotheken zo makkelijk werden verstrekt en met hoge bedragen, zal waarschijnlijk niet snel meer terugkomen.
Reken mij maar tot die 25%. Voor de prijs van een modale woning hier kan ik ergens anders een riante woning met grond kopen. En dan kan ik van de rest een bijzonder goede talencursus volgen.quote:Op zondag 19 juli 2009 18:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wanneer iedereen in Nederland een miljoen Euro krijgt, zeker een kwart binnen de kortste keren vertrokken is en ten gevolge daarvan er een overschot op de huizenmarkt ontstaat!
met de nadruk op krijgt. Want zelf verdienen door niet te zeuren en er gewoon snothard voor te werken is natuurlijk not done. Iedereen heeft toch recht op een miljoen? Is toch volkomen logisch (om maar met Cruijf te spreken)?quote:Op zondag 19 juli 2009 18:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat wanneer iedereen in Nederland een miljoen Euro krijgt, zeker een kwart binnen de kortste keren vertrokken is en ten gevolge daarvan er een overschot op de huizenmarkt ontstaat!
Hoho! Iemand die een miljoen verdient met werken, moet wel een vuile kapitalistische uitzuiger zijn - dat weet je toch?quote:Op zondag 19 juli 2009 19:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
met de nadruk op krijgt. Want zelf verdienen door niet te zeuren en er gewoon snothard voor te werken is natuurlijk not done. Iedereen heeft toch recht op een miljoen? Is toch volkomen logisch (om maar met Cruijf te spreken)?
alleen wie voor GS werkt natuurlijkquote:Op zondag 19 juli 2009 20:02 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hoho! Iemand die een miljoen verdient met werken, moet wel een vuile kapitalistische uitzuiger zijn - dat weet je toch?
quote:ma 20 jul 2009, 05:30 |
Kredietbanken in crisis
DEN HAAG - Gemeentelijke kredietbanken, bedoeld om mensen met betalingsproblemen te helpen, verkeren nu zelf in crisis. Ze slaan alarm omdat ze de groeiende stroom schuldhulpaanvragen nauwelijks nog aankunnen. Als gevolg van de economische crisis lopen de wachttijden op tot soms wel vier maanden. De NVVK, de vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren, voorspelt dat na de vakantie de problemen nog groter worden. Dan wordt een golf aan hulpvragen als gevolg van de economische malaise verwacht.
Als direct gevolg van de crisis zullen meer mensen hun baan verliezen en hun betalingsverplichtingen niet meer kunnen nakomen.
Als je bij de kredietbank wilt aankloppen moet je volgens mij wel eerst maar eens je huis verkopen als je dat bezit.quote:
Dat ligt aan de hoogte van je hypotheek tov de waarde van de woning.quote:Op maandag 20 juli 2009 11:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als je bij de kredietbank wilt aankloppen moet je volgens mij wel eerst maar eens je huis verkopen als je dat bezit.
De meeste gevallen zijn dan ook huurders.
kloptquote:Op maandag 20 juli 2009 11:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Als je bij de kredietbank wilt aankloppen moet je volgens mij wel eerst maar eens je huis verkopen als je dat bezit.
Ik mag (daar) niet lenen.quote:Op maandag 20 juli 2009 12:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
http://www.socialebanken.nl
Moet je ff de leenscan doen.
Ik ook niet, ze verwijzen mij naar een commerciele bankquote:
De continue doorstijging van de prijzen, zoals door sommigen is voorspeld, is ook niet gebeurtquote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:12 schreef Scorpie het volgende:
Nou, die 50% daling die voorspeld is door sommigen is er nog steeds niet.
Wat mij opvalt is de dat ze blijven vergelijken met dezelfde maand vorig jaar. Op zich interessant hoor, maar het zegt volgens mij zo weinig. Ik ben meer benieuwd naar de daling dit jaar, of de daling tov vorige maand.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:49 schreef RvLaak het volgende:
[..]
De continue doorstijging van de prijzen, zoals door sommigen is voorspeld, is ook niet gebeurt.
Sterker nog: Huizenprijzen afgelopen maand weer gedaald
Of, zoals RTL-Z het brengt: Huizenprijzen dalen voor de vijfde maand op rij
Ten opzichte van vorige maand 0,9%quote:Op dinsdag 21 juli 2009 11:58 schreef ioko het volgende:
[..]
Wat mij opvalt is de dat ze blijven vergelijken met dezelfde maand vorig jaar. Op zich interessant hoor, maar het zegt volgens mij zo weinig. Ik ben meer benieuwd naar de daling dit jaar, of de daling tov vorige maand.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |