abonnement Unibet Coolblue
pi_70759705


Michael Jackson

Ik denk dat de bekendste man ter wereld geen introductie nodig heeft. Of het nou over z'n muziek gaat, z'n optredens, het mondkapje, de neus, zijn onschuldige liefde voor kinderen: iedereen heeft een mening over hem. Je maakt hem of met de grond klein, of je aanbidt hem. Feit is wel: de man heeft een indrukwekkend oeuvre achtergelaten en prestaties geleverd, zowel muzikaal als maatschappelijk, waar menig artiest stikjaloers op mag zijn. Een greep uit zijn omvangrijke arsenaal aan hits:



De groeibriljant van de Jackson Five.



De Jackson Five werden eind jaren '70 de Jacksons. Ze werden volwassen en daar hoorde ook volwassen soul en disco nummers bij. Shake Your Body is een van hun grootste hits eind jaren '70 en staat anno 2009 nog steeds als een huis in menig DJ-playlist.



Michael Jackson wordt groot en levert met de plaat Off The Wall een pop/soul klassieker af.



Niets is te veel voor Michael Jackson. Dat bewijst hij met Thriller, het bestverkochte album allertijden in de geschiedenis van de muziek. Begin jaren '80 zie je niets anders dan Michael Jackson.







Hee heee, AOOW... SHAMONE! Ook eind jaren '80 zijn voor Mike. Met de popplaat Bad levert hij 5 nummer 1-hits af en hits die ook nu nog tot de verbeelding spreken.







In 1991 komt de plaat Dangerous uit. Wederom vele hits, zoals we van Michael Jackson gewend zijn. Helaas ook meer controverse, wat zich in 1993 zelfs uit in een aanklacht tegen Michael Jackson wegens vermeend kindermisbruik. Onzin natuurlijk, zoals de aanklagers tussen neus en lippen door zelf al lieten weten: het hele gedoe is onzin en gelogen, maar betekent wel een grote smet op Michael Jackson.







Beat me, hate me, you can never break me! Michael Jackson keert terug in 1995 met het dubbelalbum HIStory. Een erg persoonlijk album, zoals op pareltjes als Money en Tabloid Junkie valt te horen. Echter ook weer de nodige hits, 'dúúúh'.





In 2001 komt de plaat Invincible uit. Voor vele fans een teleurstelling, doordat het album vol staat met R&B ballades, maar het album trekt ook hordes nieuwe fans aan. Helaas blijkt dit ook zijn laatste album en tevens minst-succesvolle album, het verkocht 'slechts' 12 miljoen maal wereldwijd. Een laagte record voor hem, slechts 12 miljoen.



Q: 2001? Wat heeft die gozer dan de laatste 8 jaar uitgevreten?
A: Niet veel, om eerlijk te zijn. Maar daar is ook alle reden toe. Er stond een album gepland voor ongeveer 2004, maar daar is nooit wat van gezien doordat een of andere malloot weer eens dacht geld te kunnen slaan uit de kindervriend Michael Jackson. Resultaat: een grote rechtszaak die in 2005 aangeeft wat iedereen natuurlijk al lang wist: Michael Jackson is geen pedofiel. Toch betekent dit zo ongeveer het einde van Michael Jackson. Of toch niet? Begin 2009 werd bekend dat hij in de zomer een comeback concertenreeks zou geven in Londen, startend vanaf 13 juli. Hij heeft echter nooit de maand juli gehaald: de King of Pop stierf aan een hartstilstand op 25 juni 2009, waarschijnlijk door een te groot aantal pillen. En daarmee sluit het boek Michael Jackson. Veertig jaar lang muziek, dansen en entertainen. Miljoenen mensen over de hele wereld geïnspireerd. Miljoenen artiesten geïnspireerd, waaronder zo'n beetje elke act uit de hedendaagse top 40. Een icoon? Nee: een begrip.


Vorige topics:

Michael Jackson #52 - Blindingly gifted
Michael Jackson #51 - Forever Michael
Michael Jackson #50 - Rehearsal footage out now
Michael Jackson #49 - Waar we Michael herdenken
Michael Jackson #48 - In Loving Memory
Michael Jackson #47 - We will 'Remember the Time'
Michael Jackson #46 - 1958-2009
Michael Jackson #45 - 1958-2009
Michael Jackson #44 - We shall miss you.
Michael Jackson #43 - Live of niet, nog drie weken!
Michael Jackson #42 - De geruchten vliegen je om de oren
Michael Jackson #41 - The biggest comeback in music history
Michael Jackson # 40 London, DrDentz is coming :D
Michael Jackson #39: Vandaag een miljoen kaartjes weg?
Michael Jackson #38: 45 concerts and counting
Michael Jackson #37 Bijna iedereen heeft kaarten..
Michael Jackson #36: We Be Ballin
Michael Jackson #35:Frustratie en vreugde
Michael Jackson #34: Your wait time is approx 15 minutes...
Michael Jackson #33 - We gaan op de trekker naar Londen
Michael Jackson #32 - Comeback van de King of Pop
Michael Jackson #31: This is it!
Michael Jackson #30: Tijd voor nieuwe muziek
Michael Jackson #29: Alweer 50 jaar
Michael Jackson #28 - 25 jaar na Thriller
Michael Jackson #27 - Eind 2008 of toch 2009?
Michael Jackson #26 - Eind dit jaar of toch 2008?
Michael Jackson #25 - And we're still waiting...
Michael Jackson #24 - Jackson 5 gaat optreden in de VS?
Michael Jackson #23 -Take my name and just let me be..
Michael Jackson #22 The King of Pop
Michael Jackson #21 - We Are The Wooorrllddd :o
Michael Jackson #20 - Op naar de WMA's!
Michael Jackson #19 - Shamone!
Michael Jackson #18 - Nieuw album in.. euh....
Michael Jackson #17 - Nieuw album in 2007
Michael Jackson #16 - King of Pop
Michael Jackson #15
Michael Jackson #14 - Europe, here I come
Michael Jackson #13 - "Acquitted and vindicated"
Feliciteer hier Michael Jackson! - #12
Michael Jackson #11
Michael Jackson #10: (Not Guilty)

Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_70759877
10 minuten ligt ie onder de grond..
in het begin werd alles gevolgd, nu niks meer..
Hi! I am a forum signature virus. Please copy/paste me to your signature to help me spread!
pi_70759902
Zeer mooie show op CNN
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:57:23 #5
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_70759913
Een ding durf ik wel te voorspellen: die foto aan het eind, van Michael uit de clip van Liberian Girl (met die camera) gaat nieuwe complot-theorieën teweeg brengen.

Verder vond ik het een hele ontroerende herdenking. Beter kan bijna niet denk ik.
pi_70759938
Echt een erg mooie herdenkingsdienst.
Mooie woorden van hem en over hem!

Niet te, gewoon helemaal perfect!
Stilstaan, bij een true legend!

Ik ben er gewoon helemaal stil van.
Ontdaan!

Geen woorden voor...
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:58:04 #7
261110 Bevin
ALLEZ GAEL !11@#!!
pi_70759947
Was het niet: " I'm alive and I'm here forever?
Alles is relatief
Ik dacht echt: "dude wtf.."
"Meteen meer maat meloen komt naar mij toe lopen en zegt: kijk uit ik heb een hartslag! Ik zeg: nah ja, ga dan maar mee naar huis, heb toch niets te doen"
pi_70759965
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:57 schreef beantherio het volgende:
Een ding durf ik wel te voorspellen: die foto aan het eind, van Michael uit de clip van Liberian Girl (met die camera) gaat nieuwe complot-theorieën teweeg brengen.

Verder vond ik het een hele ontroerende herdenking. Beter kan bijna niet denk ik.
Hoezo, die foto is duidelijk een manier om te zeggen: "that's a wrap"
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_70760001
RTL 5 live beelden van een show
The secret of getting ahead is getting started
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:59:12 #10
164283 Luco
Buongiorno!
pi_70760009
Mooie dienst inderdaad
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_70760038
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:58 schreef Bevin het volgende:
Was het niet: " I'm alive and I'm here forever?
Hmm, dan moet een mod het maar even aanpassen
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:59:50 #12
180148 RHCPeter
aaiphone.com
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juli 2009 @ 22:00:20 #13
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_70760067
Prachtige ceremonie, met aan het einde een emotioneel afscheid. En nu kijk ik RTL5...
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_70760074
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:59 schreef Poison-Ivy het volgende:
RTL 5 live beelden van een show
live beelden
The secret of getting ahead is getting started
pi_70760175
Prachtige herdenking inderdaad.
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juli 2009 @ 22:02:29 #16
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70760179
Patetische onzin met als finale zijn "dochter". History repeats.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
pi_70760198
Ik vond die foto van MJ mooi in het begin van de ceremonie, waarin hij springt
The secret of getting ahead is getting started
pi_70760258
Erg indrukwekkende herdenkingsdienst. Ging bij Paris ook ff helemaal stuk. Zelfs ik kon het niet droog houden...

Nu ff de history tour kijken. Blijft mooi...
*superman has issues. why jump over a building when you can simply walk around the damn thing..*
* the only thing better than a beer, is two beers*
*hmm..... donuts!*
pi_70760293
Bedankt Paris, bedankt.

De hele avond weet ik het droog te houden, op af en toe een moeilijk momentje na. Daarna kom jij emotioneel vertellen hoe veel je je vader mist, horen we voor de eerste keer jouw stem en ga je huilen. Mijn moeder volgde en ik kon niet achterblijven.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:04:44 #20
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_70760297
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:58 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Hoezo, die foto is duidelijk een manier om te zeggen: "that's a wrap"
In de video filmt ie iedereen in het geheim en vraagt iedereen zich af waar ie is. De foto leek een soort suggestie dat ie toekijkt en iedereen voor de gek heeft gehouden.

Het zal ongetwijfeld niet zo bedoeld zijn, maar je kunt er op rekenen dat er mensen zijn die hier een complot-theorie bij gaan bedenken.
pi_70760319
Paris was heel erg ontroerend inderdaad
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:06:56 #22
192683 AMDB
Visionair.
pi_70760423
Argh, vanavond baal ik echt dat ie dood is, al z'n muziek komt me nu echt de keel uit
pi_70760435
Ik vond alleen dat het hele "God bless you", "we pray for you", he's in heaven now" etc etc al dat God dit en God dat een beetje teveel van het goede. Als er zoveel verschillende geloven zijn waarom houden we het dan niet neutraal (geen enkele God erbij betrekken..) of tenminste niet zoveel..
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:07:23 #24
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_70760442
Weet iemand al wie de zangeres van Heal the world was? Ik dacht even dat het Siedah Garrett was, maar die is toch wel wat ouder.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 22:08:14 #25
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_70760480
Moest tot twee keer toe ook janken. Aan het eind bij Paris en ergens tussendoor toen je Michael op de achtergrond een paar hele mooie worden horen zeggen.

En hopelijk laat iedereen hem nu met rust. Ga straks nog even de bad toer kijken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')