abonnement Unibet Coolblue
pi_67861754
MICHAEL JACKSON zal in juli, augustus, september (2009), januari en februari (2010) vijftig concerten geven in Londen in de O2 Arena. Voor die tijd zal er een nieuwe single uitkomen, met natuurlijk ook een nieuw album.



------------------------------------------------------

Michael Joseph Jackson (Gary (Indiana), 29 augustus 1958) is een Amerikaanse popzanger. Hij geldt als een van de meest succesvolle artiesten van de 20e eeuw, zo niet de succesvolste. Jackson onderscheidt zich door zijn herkenbare castraatachtige zangstem, zijn typische dansbewegingen en zijn grote muzikale diversiteit.

In zijn topperiode, het begin van de jaren '80, was Michael Jackson één van de grootste popsterren. Hij bereikte zijn grootste succes met het album Thriller, dat met bijna 108 miljoen verkochte exemplaren al meer dan 25 jaar geldt als het best verkochte album aller tijden. Jackson heeft wereldwijd meer dan 750 miljoen albums verkocht[1].

Jackson versterkt zijn muziek en imago met opvallende videoclips, waarin zijn ritmische dansstijl duidelijk tot uitdrukking komt. Een van de bekendste videoclips, die van Thriller, duurt maar liefst 18 minuten. Hij houdt sinds 1995 het record voor duurste muziekvideo. De clip voor zijn hitsingle Scream, een duet met zus Janet Jackson, kostte maar liefst 7 miljoen dollar. De video, geregiseerd door Mark Romanek, kreeg een MTV Video Music Award in de categorie dance en een Grammy Award voor beste korte video. Karakteristiek voor de muziek van Michael Jackson is de stem en de in bijna alle nummers aanwezige sterke baslijn.

Naarmate de ster van Jackson rees, begon zijn populariteit echter te dalen. Mede als gevolg daarvan verschoof de aandacht in de media van zijn muziek naar het nogal excentrieke karakter van Jackson en zijn privé-leven. Hij werd dikwijls afgeschilderd als iemand die totaal afgezonderd leefde van de 'grote-mensenwereld' en zijn tijd liever met kinderen en dieren doorbracht (het Peter Pan-syndroom).

------------------------------------------------------

Wie gaan er allemaal de concerten toe?

Telates - 8 juli 2009 / 24 augustus 2009 (vip)
matthijst - 10 juli 2009
Janena - 14 juli 2009/16 juli 2009
Rnnz - 22 juli 2009
Sideshowbobbie - 22 juli 2009
KELDER - 26 juli 2009
Koploperkopper - 26 juli 2009
Stevengerrard - 27 juli 2009
Denthemen - 28 Juli 2009
N1ck - 15 augustus 2009/17 augustus 2009
RSie - 17 Augustus
Zapato - 1 september 2009
super-gabber - 3 september 2009
Nicksanders - 6 september 2009
KingOfPop - 8 september 2009/12 januari 2010
AgeEll - 23 September 2009
Sjimmie - 29 september 2009
Hulkio - 12 jan 2010
Alexis - 16 jan 2010

------------------------------------------------------

Muziek!

De eerste single en nummer 1-hit van de Jackson 5 op het Motown label:



De Jackson 5 en de Jacksons hadden in de jaren '70 nog tig hits



Maar Michael wilde meer en bracht in 1979 de soul/disco/pop klassieker Off The Wall uit, zijn eerste echte solo-album





Michael Jackson ontsteeg alles en iedereen met het bestverkochte album ooit: Thriller.








In 1987 bracht hij BAD uit. Vijf nummer 1-hits, 35 miljoen platen verkocht.







Het succes zette zich voort in 1992 met de release van 'Dangerous'. Wederom tig hits, dit keer zonder Quincy Jones. Het laat een totaal andere, experimentele Jackson zien maar nog steeds met hits waar je tegen zegt







Michael Jackson schreef geschiedenis met zijn album HIStory. Natuurlijk weer vele records gebroken zoals o.a. de bestverkochte dubbel-CD ooit enzovoorts. Het album laat een agressieve kant zien van Jackson en mag wel zijn persoonlijkste album genoemd worden. Het album werd uitgebracht na de eerste aantijgingen van kindermisbruik.







Invincible (2001) was het langverwachte vervolg op Blood On The Dancefloor (een 'tussen'-album). Het bracht weinig hits voort mede door het ontbreken van promotie door Sony, toch wist het een kleine 15 miljoen keer de toonbanken over te gaan.





2001 zei je? Wat heeft hij de laatste jaren uitgevreten dan, muzikaal gezien? Niet veel is het antwoord, of beter gezegd: bar weinig, al zijn er wel wat nummers uitgebracht en gelekt waaronder sommige in samenwerking met anderen.







------------------------------------------------------

En hier weer verder!

[ Bericht 5% gewijzigd door Rnnz op 09-04-2009 14:02:20 ]
  donderdag 9 april 2009 @ 13:53:15 #2
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_67862253
T(hriller)
V(arewell my summerlove ) (die gozer heeft zogoed als van elke letter in het alfabet een nr, behalve de V)
P(.Y.T)
  donderdag 9 april 2009 @ 15:04:07 #3
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_67864937
quote:
MICHAEL JACKSON zal in juli, augustus, september (2009), januari en februari (2010) vijftig concerten geven in Londen in de O2 Arena. Voor die tijd zal er een nieuwe single uitkomen, met natuurlijk ook een nieuw album.
Daar is toch niks over bekend?
pi_67875784
Michael die gaat touren zonder album maar met een single? Haast onmogelijk. Daarnaast heeft die vent van AEG Live gezegd dat hij al meerdere nummers heeft gehoord, dus.. het is vrij aannemelijk.
pi_67876307
Leuke OP Rnnz

Een nieuw album lijkt mij ook redelijk idd
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_67881835
Win OP. Weet niet of ie wel een heel nieuw album uit gaat brengen, maar denk het idd haast wel, hij kan toch niet anders eigenlijk.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_67883965
Het duurde even, die OP, maar hij is inderdaad goed gelukt
pi_67884491
We could fly so high, let our spirits never die
In my heart, I feel you are all my brothers
Create a world with no fear
Together we'll cry happy tears


TVP
standaarddrinker
pi_67884917
quote:
Op vrijdag 10 april 2009 02:00 schreef DrDentz het volgende:
We could fly so high, let our spirits never die
In my heart, I feel you are all my brothers
Create a world with no fear
Together we'll cry happy tears


TVP
Mooie tekst, vind HTW echter wel een van zn slechtere hoor.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_67890191
28 Juli
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
pi_67902809
Heal The World is een anthem.
  zaterdag 11 april 2009 @ 11:02:55 #12
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_67919335
Ik heb vandaag de MJ veiling catalogus-box van Juliens binnen gekregen, ZIEKELIJK mooie box!
Tip, ze hebben nu ook een 1-delige versie voor $50, met alleen de MJ memorabilia erin:
http://www.juliensauctions.com/shop/index.php?l=product_detail&p=62

Dus, mocht je een meesterlijke catalogus met allerlei MJ-zooi uit Nerverland willen hebben , dit is je kans
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 11 april 2009 @ 16:57:52 #13
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_67926851
TVP

Nog maar 101 dagen te gaan !!!
22 juli
pi_67994489


Cover van Stevie Wonder's gelijknamige nummer. Een van zn besten uit de vroege jaren vind ik!
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_67994504
J. Randy Taraborrelli heeft in 2004 nog eens The Magic and the Madness uitgebracht, maar gaat die ook verder dan de eerste? Die ik gelezen heb stopt in 1991. Toch laat hij veel dingen liggen vind ik, ook al was het dan pas vóór Michael's interview met Oprah en de eerste aanklachten van kindermisbruik. Hij zit voortdurend te hinten op een homoseksuele relatie tussen Michael Jackson en David Geffen.
standaarddrinker
  dinsdag 14 april 2009 @ 04:34:40 #16
237059 Twerk
The Spurs
pi_67994508
Geweldige artiest.. Maar verder een vreselijk mannetje.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  dinsdag 14 april 2009 @ 13:52:45 #17
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_68004456
quote:
Op dinsdag 14 april 2009 04:31 schreef DrDentz het volgende:
J. Randy Taraborrelli heeft in 2004 nog eens The Magic and the Madness uitgebracht, maar gaat die ook verder dan de eerste? Die ik gelezen heb stopt in 1991. Toch laat hij veel dingen liggen vind ik, ook al was het dan pas vóór Michael's interview met Oprah en de eerste aanklachten van kindermisbruik. Hij zit voortdurend te hinten op een homoseksuele relatie tussen Michael Jackson en David Geffen.
De nieuwe versie gaat inderdaad verder, tot en met de vrijspraak ongeveer. Maar hij heeft door de jaren heen wel veel minder contact Michael en daardoor is het iets minder uitgebreid.
pi_68040648
De veiling gaat dus toch niet door.

Helaas Mika, geen glitterhandschoen voor jou!

http://www.nu.nl/achterkl(...)-gaat-niet-door.html
  woensdag 15 april 2009 @ 17:07:31 #19
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_68044700
Je kan die catalogussen downloaden trouwens. Losse jpg url is:
1http://www.juliensauctions.com/auctions/2009/michael-jackson/pages/mj5/page-001.jpg

mj5 varieert van mj1-mj5 en paginanummer loopt op.
Net gedaan. Ze zijn 24, 48, 25, 53 en 56 MB

[ Bericht 27% gewijzigd door matthijst op 15-04-2009 17:13:06 ]
Haters everywhere but I don't really care.
pi_68050992
Al die uitverkochte concerten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook vaak om ramptoerisme gaat.
pi_68078766
AMSTERDAM – De Nederlandse producer Giorgio Tuinfort werkt op dit moment aan het nieuwe album van Michael Jackson. Dat meldt de Revu op haar website.

De geboren Surinamer kon er nog niet veel over vertellen, maar het is zeker dat zijn producties op het album komen.

Het tijdschrift meldt ook geruchten dat Akon, Will.i.am, Chris Brown en 50 Cent mee zullen doen op het album.

Zachtmoedig mens

“Het wordt één van zijn laatste albums, dus er wordt met extra zorg en precisie aan gewerkt”, vertelt Tuinfort.

Volgens de producer is Michael Jackson een zachtmoedig mens: “Hij is eigenlijk alles wat je niet verwacht van zo’n superster.”

Tuinfort werkte eerder al met Akon, Gwen Stefani, Lionel Ritchie en Lange Frans en Baas B.

bron: http://www.nu.nl/muziek/1(...)michael-jackson.html

Nou, jippie, de halve wereld werkt mee aan MJ's comeback.
pi_68078933
quote:
Op woensdag 15 april 2009 20:27 schreef Mylene het volgende:
Al die uitverkochte concerten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het ook vaak om ramptoerisme gaat.
Ik ben bang van wel ja.

En ik vind niet dat ie aan nog een nieuw album moet beginnen. En al helemaal niet met die Akon, 50 Cent, Chris Brown en weet ik veel wie
Hij is al lang over z'n hoogtepunt heen. Dat nieuwe album kan bijna niet anders dan een flop worden.
pi_68102172
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:32 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel ja.

En ik vind niet dat ie aan nog een nieuw album moet beginnen. En al helemaal niet met die Akon, 50 Cent, Chris Brown en weet ik veel wie
Hij is al lang over z'n hoogtepunt heen. Dat nieuwe album kan bijna niet anders dan een flop worden.
Ik vrees dat je gelijk zal hebben.
pi_68107785
Ik ga op 8 februari.
Mits hij de eerste serie concerten overleefd.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_68111681
quote:
Op donderdag 16 april 2009 17:32 schreef Desunoto het volgende:

[..]

Ik ben bang van wel ja.

En ik vind niet dat ie aan nog een nieuw album moet beginnen. En al helemaal niet met die Akon, 50 Cent, Chris Brown en weet ik veel wie
Hij is al lang over z'n hoogtepunt heen. Dat nieuwe album kan bijna niet anders dan een flop worden.
Buiten het feit dat ik het eens ben met je dat Michael zich niet moet inlaten met van die figuren als Akon, wil ik wel eens weten wat jij onder een flop verstaat? Dat het nieuwe album niet evengoed als Thriller zal scoren mag voor een ieder duidelijk zijn, maar wanneer Michael een 10+ miljoen albums verkoopt dan ligt ie nog steeds voor op artiesten als Justin Timberlake e.d. Zo'n aantal kan moeilijk worden gezien als een flop, of wel?

Dat het dus een schril contrast zal zijn t.o.v. zijn albums in de jaren '80 (zijn hoogtepunt inderdaad) mag duidelijk zijn. Maar dat is alweer 20+ jaar geleden en die man zal echt niet proberen dat te evenaren. Het is in die zin dus ook niet relevant om verkoopcijfers van toen met nu te vergelijken, dat is wanneer je een flop daarop baseert uiteraard.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')