Niet achter de hand, de logo's drukken ze er 's avonds op, en dan krijgt de ploeg de volgende ochtend een setje truien in de goede maat bezorgd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als het goed is krijgen ze gele truien plus logo´s van de organisatie, de trui die ze op het podium krijgen is een ritstrui die gemakkelijk aan gaat, daar fietsen ze niet mee. De tourorganisatie heeft dacht ik van iedere ploeg een x aantal gele truien met hun logo achter de hand.
Niet verkeerd wimmers !quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je niet van dunne mannetjes houdt moet je natuurlijk bij de sprinters zijn. Napolitano, Hushovd, Petacchi.
Maar ik ben natuurlijk dan weer een dummy op dit gebied
Potverdikkemequote:
Waarom niet?quote:
De ploeg waar hij rijdt is niet gekozen door de Tourdirectie. Er is plek voor een x-aantal ploegen. De tourdirectie heeft een aantal ploegen op basis van uci-ranking en een aantal wildcards. Skil heeft bijv. een wildcard.quote:
Voor inspiratie:quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Niet verkeerd wimmers !![]()
Oef !![]()
[ afbeelding ]
* gaat op onderzoek uit, nieuw topic is coming![]()
Oh shit, moet ie gemerged worden ?quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:26 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Voor inspiratie:
De leukste renners in deze tour!
Zal het effe in de FB aanvragen !quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:29 schreef Gitanki het volgende:
Dat mag van mij, als het goed is eindigen de posts dan toch in de jusite volgorde.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:35 schreef Gitanki het volgende:
Petacchi is ook een mooie man inderdaad, vooral ook fijn: niet zo'n macho
Die machokerels zoals Cipo vind ik niet aantrekkelijk (maar wel leuk en kleurrijk om er bij te hebben in het peloton).
Zou kunnen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Volgens Herbie inderdaad andere shirts. Misschien vanwege de hitte?
Ik weet dat tijdens de proloog van de Ster Elektro toer enkele weken terug Niki Terpstra de gele trui kreeg. Er was duidelijk te zien, dat de sticker met het Milram logo aan een kant los zat, en hij deze snel vast maakte.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet achter de hand, de logo's drukken ze er 's avonds op, en dan krijgt de ploeg de volgende ochtend een setje truien in de goede maat bezorgd.
Nee het logo van de sponser is veranderd. En dus ook het logo op de shirts.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:45 schreef koeii het volgende:
Wat is er aan de hand met het Ag2r shirt? Rijden ze hier al het hele jaar mee of hebben ze voor de tour neue shirtjes laten maken?
Vanwege het gedrang door het grote aantal renners. Vergelijkbaar met de laatste 3 km regel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik weet dat tijdens de proloog van de Ster Elektro toer enkele weken terug Niki Terpstra de gele trui kreeg. Er was duidelijk te zien, dat de sticker met het Milram logo aan een kant los zat, en hij deze snel vast maakte.
In die ronde zijn het dus stickers, maarja dat is geen vergelijk met de tour.
[..]
Nee het logo van de sponser is veranderd. En dus ook het logo op de shirts.
Net als Highroad vorig jaar vlak voor de tour veranderde in Columbia-Highroad en toen overstapte van wit naar Blauw.
Nu heeft die ploeg, ook weer net voor de Tour een nieuwe sponser en shirts.
Ondanks dat ik een toch wel redelijke wielerkenner ben heb ik eigenlijk ook een vraag.
Tijdens gewone etappe's zijn de 1e paar kilometers geneutraliseerd.
Waarom wordt zoiets niet bij tijdritten (en zeker ploegentijdritten gedaan)
Dat de 1e paar 100 meter geneutraliseerd zijn, en dat vanaf daar de tijd pas begint de tellen (een soort 'vliegende' start).
Zeker bij een ploegentijdrit heeft het even nodig voordat de renners netjes 'in lijn' zijn.
Een groot aantal renners in een individuele tijdrit?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:40 schreef Barca het volgende:
[..]
Vanwege het gedrang door het grote aantal renners. Vergelijkbaar met de laatste 3 km regel.
Bij een gewone etappe wordt vaak gestart op het dorpsplein. De startplaats wil het peloton natuurlijk langs de mooiste plekjes van de stad laten gaan, en dat is vaak niet het veiligste. Dus toeren ze wat door het toeristische gedeelte en buiten de stad geht es los......(Volgens mij is dat de uitleg).quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik een toch wel redelijke wielerkenner ben heb ik eigenlijk ook een vraag.
Tijdens gewone etappe's zijn de 1e paar kilometers geneutraliseerd.
Waarom wordt zoiets niet bij tijdritten (en zeker ploegentijdritten gedaan)
Dat de 1e paar 100 meter geneutraliseerd zijn, en dat vanaf daar de tijd pas begint de tellen (een soort 'vliegende' start).
Zeker bij een ploegentijdrit heeft het even nodig voordat de renners netjes 'in lijn' zijn.
Nee, in de gewone etappes. Juist bij een tijdrit starten er weinig renners tegelijk. Wel even de vraag goed lezen en daarover nadenken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:29 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Een groot aantal renners in een individuele tijdrit?
De vraag is waarom bij tijdritten de eerste paar kilometers niet geneutraliseerd worden. Jij zegt dat het is vanwege het gedrang. Zelf even wat beter lezen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:24 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, in de gewone etappes. Juist bij een tijdrit starten er weinig renners tegelijk. Wel even de vraag goed lezen en daarover nadenken.
1. Niemandquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:41 schreef Ensaf het volgende:
Op wie wacht de Tour?
Wat is het nieuwe wielrennen?
Hoe sterk is de eenzame fietser?
Een bepaalde groep renners die los van het peloton rijdt, herkenbaar aan de diagonale vorm over de weg. Met de juiste windrichting (schuin van voren of van achteren) kan er een waaier gevormd worden. De voorste renner van de waaier voert beulswerk uit door bijvoorbeeld in de wind te stoempen, terwijl de andere renners achter hem beschut zit tegen de wind. Met goede aflossingen en overnames van de coureurs kan zo'n waaier succes hebben en een voorsprong nemen op het peloton of een andere waaier. Handig is om altijd in de voorste waaier te zitten, maar meestal biedt die maar plek voor zo'n 30 renners.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef Andromache het volgende:
Wat is een waaier en wat kun je ermee?
een waaier ontstaat als er zijwind staat. Dan ga de wielrenner niet recht achter zijn voorganger fietsen, maar scheef erachter. Als ze dat dan allemaal doen, houdt ergens op, omdat de weg niet breder is. Daardoor krijg je een niet stabiel peleton, wat snel in tweeën breekt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef Andromache het volgende:
Wat is een waaier en wat kun je ermee?
aa zjee deuzz er, en het is gewoon fransquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:45 schreef knnth het volgende:
Hoe spreek je AG2R uit? Gewoon aa zjee deu er? Zoja, wat een kutnaam.
Bergetappes worden vaak compleet uitgezonden. Bij vlakke etappes zijn de eerste uren koers niet dusdanig (commercieel) interessant om uit te zenden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:46 schreef Shoombak het volgende:
[..]
aa zjee deuzz er, en het is gewoon frans
Waarom worden de etappes pas vanaf 2 uur/half 3 uitgezonden terwijl ze al om 1 uur starten?
De etappes in het weekend worden dit jaar compleet uitgezonden. Meer mensen vrij = meer kijkers. Dit geld voor alle zenders ter wereld. Omdat doordeweeks het signaal gewoon niet eerder beschikbaar wordt gemaakt vanuit de tour.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Bergetappes worden vaak compleet uitgezonden. Bij vlakke etappes zijn de eerste uren koers niet dusdanig (commercieel) interessant om uit te zenden.
Het is een afweging. De eerste 3 uur zijn niet super interessant, bovendien is het vrijdag en dan komt ook een kosten overweging naar voren. M.a.w., een live etappe is niet goedkoop (helicopters, en straalverbindingen etc.) t.o.v. het aantal potentiele kijkers (het is nog steeds een werkdagquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:37 schreef FrankRicard het volgende:
Bij sprint etappes kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar dat van zo'n etappe als vandaag de eerste 3 uur niet uitgezonden wordt is mij een raadsel.
GPS. Waarbij inderdaad ook rekening wordt gehouden met de snelheden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:10 schreef FrankRicard het volgende:
Hoe bepalen ze het tijdsverschil tussen verschillende groepen?
Ik dacht eerst dat ze het punt waar het peloton nu is pakken en kijken hoe lang geleden de kopgroep daar was, maar nu heb ik het idee dat ze ook de snelheid van de kopgroep op het stuk waar het peloton nog niet geweest is gebruiken.
Na een lekke band of valpartij is het een ongeschreven regel dat je wat hulp mag krijgen, ook ploegleiders van andere ploegen geven je gewoon even een slipstream. Natuurlijk niet te opzichtig en overdreven, dan krijg je een geldboete en/of een tijdstraf.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.
Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.
Of zie ik iets verkeerd
http://www.nusport.nl/wie(...)enny-van-hummel.htmlquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.
Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.
Of zie ik iets verkeerd
Uiteraard wordt er op 14 juli gereden. Rustdag schuift gewoon opquote:Op maandag 13 juli 2009 13:15 schreef dndiek het volgende:
Is de rustdag ook wel eens op 14 juli (de nationale feestdag) geweest? Of wordt dan altijd gereden in de hoop dat een Fransman wint....
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:37 schreef zeeuwse het volgende:
Wie weet de 'rekenformule' voor het bepalen van de bergcategorieen? Of is dat ook nog afhankelijk van de plaats in de etappe bijvoorbeeld?
Wij zijn net op vakantie geweest in het achterland van Nice en hebben ook een aantal cols gereden (met de auto, dat dan weer wel) maar ik ben wel benieuwd in welke categorie de betreffende cols zouden vallen. Is dat ergens op te zoeken?
Nee, behalve door materiaalman na pech. Duwen ... dat doen de fans wel!quote:Op maandag 13 juli 2009 13:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je door ploeggenoten omhoog worden geduwd?
Mag niet, je moet een standaard fiets hebben;quote:Op maandag 13 juli 2009 14:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je tijdens de afdaling via de fietsdynamo een accu opladen en deze energie gebruiken tijdens een beklimming of demarrage?
En waarom mag dat niet?
nou ben ik niet zo'n kenner van het wielrennen, maar als jij er vandoor gaat terwijl de rest staat te pissen.. Hebben ze je zo weer ingehaald en dan heb je de rest van de tour niets aan ze.. Vaak heb je je concurrenten ook nog nodig om van het peleton weg te rijden bijvoorbeeld.. Op hulp hoef je dan niet meer te rekenen..quote:Op zondag 5 juli 2009 14:34 schreef Barca het volgende:
Ongeschreven regels ... ik vind dat maar onzin. Zou me daar niet aan houden. Sowieso: regels zijn er om overtreden te worden. Doen ze met doping immers ook.
Vak wordt de categorie ook bepaald aan de ligging van de beklimming in het parcours: cols op het einde van een rit (zeker wanneer slotklim) zijn worden een categorie hoger gegeven, tenzij ze al buitencategorie waren natuurlijk.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:48 schreef zeeuwse het volgende:
[quote]Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
[..]
Ik krijg daar alleen info over een boek van van Impe. Eigenlijk raar dat zoiets niet op het internet te vinden is.
Gaat het in de Giro trouwens ook zo? Of is die indeling echt iets Frans.
www.letour.fr misschien?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
400 euro damm das weinigquote:Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.![]()
Het geldklassement:
Bouygues - 31.650
Columbia - 28.460
Astana - 23.200
Liquigas - 22.000
Caisse d’Epargne - 20.360
Garmin - 17.750
Cervélo - 17.550
Saxo Bank - 17.430
Cofidis - 17.170
AG2R - 16.790
Agritubel - 15.710
Française des Jeux - 14.060
Rabobank - 12.600
Katusha - 12.290
Milram - 9.740
Skil - 8.480
Euskaltel - 8.440
Quick-Step - 6.220
Lampre - 4.240
Silence - 3.110
Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;quote:Op maandag 13 juli 2009 17:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.
Gewoon geen zin in. Spaart zijn krachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef tjoptjop het volgende:
Zo'n kopgroepje, als daar een Rus in zit doet die nooit kopwerk. Waarom niet?
http://www.fietsenindealpen.be/quote:Op maandag 13 juli 2009 21:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;
http://fabriceb.verof.free.fr/velo/cotation.htm
Nee, er is geen tijdslimiet voor de winnaar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:18 schreef gers het volgende:
Is er ook een tijdslimiet voor de winnaar van een etappe ?
Bv ze gaan halverwege 3 uur staken ivm de strenge dopingcontroles of iets dergeljks.
Ik denk dat je de grootste achterstand in de beginjaren van de Tour de France moet zoeken. In 1904 had ene Antoine Defloitriere bijna een achterstand van ruim 100 uur op tourwinnaar Henri Cornet. En dat was na diskwalificatie van Maurice Garin (TdF-winnaar van 1903) en anderen, die besloten af en toe de trein te nemen in plaats van te fietsen. De eerste vier van het klassement werden toentertijd geschrapt, waardoor het oorspronkelijke tijdsverschil nog groter zou zijn geweestquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:13 schreef Palmboom313 het volgende:
Wat is de grootste achterstand ooit van de rode lantaarn.
Franse feestdag. dan willen de Fransen willen. dan mogen ze er ook voor werken. In combinatie met een algehele sfeer in het peloton dat ze juist op die dag niet een Fransman willen laten winnenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef tjoptjop het volgende:
Zo'n kopgroepje, als daar een Rus in zit doet die nooit kopwerk. Waarom niet?
en hij mocht misschien niet vanwege de oortjes?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Gewoon geen zin in. Spaart zijn krachten.
In de Vuelta werken ze toch nog steeds met dat systeem?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:45 schreef Borizzz het volgende:
Toch jammer dat de lapjestrui en de rode trui niet meer bestaan.
Zo'n allroud klassement winnen voor de lapjestrui lijkt me een erg zware opgave. Goed scoren op de sprint en tussensprint en daarnaast ook in de bergen. En dan de hele tour de france lang. Lijkt me zwaarder dan de gele trui om hier goed op te scoren.
De rode trui was voor de tussensprint. Ook voor dit klassement moet je altijd blijven meedoen en niet wachten tot t laatste moment bij de eindsprint. Lijkt me dat er dan leukere etappes komen.
[ afbeelding ]
Lapjestrui
[ afbeelding ]
Rode trui
Ik neem aan dat dat de ravitaillering is. Dan krijgen ze tijdens het rijden zakjes met eten aangereikt. Ze gaan dus niet stoppen.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:07 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Dat bestekje, wat houdt dat in? Ik snap dat het iets met eten is, maar is dat echt een stop waar ze 10 minuten ofzo uit mogen rusten, of is het meer een uitdeelpunt van lunchzakjes oid?
Heb het zelf nog niet in de etappes gezien aangezien ik meestal pas het laatste uurtje kijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |