abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:04:13 #176
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70794745
Waarom nemen die renners voeding aan middels een tasje of roepen ze om hun ploegleider. Ze kunnen toch ook op een bakfiets gaan rijden?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70794995
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Barca het volgende:

[..]

Volgens Herbie inderdaad andere shirts. Misschien vanwege de hitte?
Zou kunnen.
Cervelo rijdt nu ook in het wit ipv zwart..

En dat terwijl ik net zo'n mooi zwart Cervelo shirtje heb gekocht
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:33:54 #178
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_70795982
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:53 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Niet achter de hand, de logo's drukken ze er 's avonds op, en dan krijgt de ploeg de volgende ochtend een setje truien in de goede maat bezorgd.
Ik weet dat tijdens de proloog van de Ster Elektro toer enkele weken terug Niki Terpstra de gele trui kreeg. Er was duidelijk te zien, dat de sticker met het Milram logo aan een kant los zat, en hij deze snel vast maakte.
In die ronde zijn het dus stickers, maarja dat is geen vergelijk met de tour.
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:45 schreef koeii het volgende:
Wat is er aan de hand met het Ag2r shirt? Rijden ze hier al het hele jaar mee of hebben ze voor de tour neue shirtjes laten maken?
Nee het logo van de sponser is veranderd. En dus ook het logo op de shirts.
Net als Highroad vorig jaar vlak voor de tour veranderde in Columbia-Highroad en toen overstapte van wit naar Blauw.
Nu heeft die ploeg, ook weer net voor de Tour een nieuwe sponser en shirts.

Ondanks dat ik een toch wel redelijke wielerkenner ben heb ik eigenlijk ook een vraag .
Tijdens gewone etappe's zijn de 1e paar kilometers geneutraliseerd.
Waarom wordt zoiets niet bij tijdritten (en zeker ploegentijdritten gedaan)

Dat de 1e paar 100 meter geneutraliseerd zijn, en dat vanaf daar de tijd pas begint de tellen (een soort 'vliegende' start).

Zeker bij een ploegentijdrit heeft het even nodig voordat de renners netjes 'in lijn' zijn.
Net efkes anges
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:40:09 #179
30220 Barca
pi_70796257
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Ik weet dat tijdens de proloog van de Ster Elektro toer enkele weken terug Niki Terpstra de gele trui kreeg. Er was duidelijk te zien, dat de sticker met het Milram logo aan een kant los zat, en hij deze snel vast maakte.
In die ronde zijn het dus stickers, maarja dat is geen vergelijk met de tour.
[..]

Nee het logo van de sponser is veranderd. En dus ook het logo op de shirts.
Net als Highroad vorig jaar vlak voor de tour veranderde in Columbia-Highroad en toen overstapte van wit naar Blauw.
Nu heeft die ploeg, ook weer net voor de Tour een nieuwe sponser en shirts.

Ondanks dat ik een toch wel redelijke wielerkenner ben heb ik eigenlijk ook een vraag .

Dat de 1e paar 100 meter geneutraliseerd zijn, en dat vanaf daar de tijd pas begint de tellen (een soort 'vliegende' start).

Zeker bij een ploegentijdrit heeft het even nodig voordat de renners netjes 'in lijn' zijn.
Vanwege het gedrang door het grote aantal renners. Vergelijkbaar met de laatste 3 km regel.
pi_70806857
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:40 schreef Barca het volgende:

[..]

Vanwege het gedrang door het grote aantal renners. Vergelijkbaar met de laatste 3 km regel.
Een groot aantal renners in een individuele tijdrit?
pi_70806930
op het podium zijn neutrale truien waar je dus de sponsor stickers opplakt. gaat sneller want truitjes zijn meestal ook nog of te klein of te groot. wordt allemaal erna pas op maat aangepast
pi_70806980
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Bij een gewone etappe wordt vaak gestart op het dorpsplein. De startplaats wil het peloton natuurlijk langs de mooiste plekjes van de stad laten gaan, en dat is vaak niet het veiligste. Dus toeren ze wat door het toeristische gedeelte en buiten de stad geht es los......(Volgens mij is dat de uitleg).

Bij (ploegen)tijdritten is het 1 voor 1 dus niet zo gevaarlijk als iedereen als een gek begint te rijden.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  donderdag 9 juli 2009 @ 13:24:00 #183
30220 Barca
pi_70810789
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:29 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Een groot aantal renners in een individuele tijdrit?
Nee, in de gewone etappes. Juist bij een tijdrit starten er weinig renners tegelijk. Wel even de vraag goed lezen en daarover nadenken.
pi_70813892
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:24 schreef Barca het volgende:

[..]

Nee, in de gewone etappes. Juist bij een tijdrit starten er weinig renners tegelijk. Wel even de vraag goed lezen en daarover nadenken.
De vraag is waarom bij tijdritten de eerste paar kilometers niet geneutraliseerd worden. Jij zegt dat het is vanwege het gedrang. Zelf even wat beter lezen.
pi_70816883
Goed topic, merk wel dat ik steeds minder vragen heb, hoe vaker ik kijk.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:41:30 #186
246584 Ensaf
IK DACHT HET NIET.
pi_70820296
Op wie wacht de Tour?
Wat is het nieuwe wielrennen?
Hoe sterk is de eenzame fietser?
¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:44:32 #187
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_70820400
Wel grappig dat Barca hier vragen beantwoordt
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  donderdag 9 juli 2009 @ 17:56:01 #188
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_70820751
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 17:41 schreef Ensaf het volgende:
Op wie wacht de Tour?
Wat is het nieuwe wielrennen?
Hoe sterk is de eenzame fietser?
1. Niemand
2. Na de doping, meer dopingcontroles.
3. Niet; vraag David miller.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_70820867
Volgende week vrijdag ga ik naar Colmar om daar de 13e etappe (Vittel-Colmar) te zien. 'k Had mezelf een plekje toebedacht op de Col du Platzerwasel. Waar kan ik draaiboeken vinden wanneer daar de weg wordt afgesloten voor autoverkeer etc.? Zijn de echte 'draaiboeken' openbaar?
  donderdag 9 juli 2009 @ 18:59:22 #190
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_70822738
Wat is een waaier en wat kun je ermee?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:14:26 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70823235
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef Andromache het volgende:
Een bepaalde groep renners die los van het peloton rijdt, herkenbaar aan de diagonale vorm over de weg. Met de juiste windrichting (schuin van voren of van achteren) kan er een waaier gevormd worden. De voorste renner van de waaier voert beulswerk uit door bijvoorbeeld in de wind te stoempen, terwijl de andere renners achter hem beschut zit tegen de wind. Met goede aflossingen en overnames van de coureurs kan zo'n waaier succes hebben en een voorsprong nemen op het peloton of een andere waaier. Handig is om altijd in de voorste waaier te zitten, maar meestal biedt die maar plek voor zo'n 30 renners.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 9 juli 2009 @ 19:26:08 #192
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_70823624
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef Andromache het volgende:
een waaier ontstaat als er zijwind staat. Dan ga de wielrenner niet recht achter zijn voorganger fietsen, maar scheef erachter. Als ze dat dan allemaal doen, houdt ergens op, omdat de weg niet breder is. Daardoor krijg je een niet stabiel peleton, wat snel in tweeën breekt.
heitieh
pi_70845174
Hoe spreek je AG2R uit? Gewoon aa zjee deu er? Zoja, wat een kutnaam.
pi_70845208
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:45 schreef knnth het volgende:
Hoe spreek je AG2R uit? Gewoon aa zjee deu er? Zoja, wat een kutnaam.
aa zjee deuzz er, en het is gewoon frans

Waarom worden de etappes pas vanaf 2 uur/half 3 uitgezonden terwijl ze al om 1 uur starten?
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:49:06 #195
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_70845317
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:46 schreef Shoombak het volgende:

[..]

aa zjee deuzz er, en het is gewoon frans

Waarom worden de etappes pas vanaf 2 uur/half 3 uitgezonden terwijl ze al om 1 uur starten?
Bergetappes worden vaak compleet uitgezonden. Bij vlakke etappes zijn de eerste uren koers niet dusdanig (commercieel) interessant om uit te zenden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_70846363
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:49 schreef Falco het volgende:

[..]

Bergetappes worden vaak compleet uitgezonden. Bij vlakke etappes zijn de eerste uren koers niet dusdanig (commercieel) interessant om uit te zenden.
De etappes in het weekend worden dit jaar compleet uitgezonden. Meer mensen vrij = meer kijkers. Dit geld voor alle zenders ter wereld. Omdat doordeweeks het signaal gewoon niet eerder beschikbaar wordt gemaakt vanuit de tour.
Hoewel ik nooit begrepen heb waarom niet gewoon het signaal vanuit de koers elke etappe van start tot finish beschikbaar is. Zodat de tv-zenders zelf kunnen bepalen wanneer ze beginnen met uitzenden.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
pi_70846949
Bij sprint etappes kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar dat van zo'n etappe als vandaag de eerste 3 uur niet uitgezonden wordt is mij een raadsel.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_70847495
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 13:37 schreef FrankRicard het volgende:
Bij sprint etappes kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar dat van zo'n etappe als vandaag de eerste 3 uur niet uitgezonden wordt is mij een raadsel.
Het is een afweging. De eerste 3 uur zijn niet super interessant, bovendien is het vrijdag en dan komt ook een kosten overweging naar voren. M.a.w., een live etappe is niet goedkoop (helicopters, en straalverbindingen etc.) t.o.v. het aantal potentiele kijkers (het is nog steeds een werkdag ).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70848120
Hoe bepalen ze het tijdsverschil tussen verschillende groepen?
Ik dacht eerst dat ze het punt waar het peloton nu is pakken en kijken hoe lang geleden de kopgroep daar was, maar nu heb ik het idee dat ze ook de snelheid van de kopgroep op het stuk waar het peloton nog niet geweest is gebruiken.
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_70849774
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:10 schreef FrankRicard het volgende:
Hoe bepalen ze het tijdsverschil tussen verschillende groepen?
Ik dacht eerst dat ze het punt waar het peloton nu is pakken en kijken hoe lang geleden de kopgroep daar was, maar nu heb ik het idee dat ze ook de snelheid van de kopgroep op het stuk waar het peloton nog niet geweest is gebruiken.
GPS. Waarbij inderdaad ook rekening wordt gehouden met de snelheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')