Sorry, dacht dat je het daar alleen over de ritwinsten had.quote:
Had het over basissalaris en gaf ff aan wat er hier tijdens de Tour, de belangrijkste wedstrijd, te verdienen valt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:05 schreef UltraR het volgende:
[..]
Sorry, dacht dat je het daar alleen over de ritwinsten had.![]()
Overigens denk ik niet dat 100% uit dat potje naar de renners gaat.
Als naast de sprinters ook nog alle klassementsrijders in de laatste 3km vooraan willen rijden wordt het erg druk en verhoog je de kans op valpartijen, een paar jaar geleden ging het nog over 1km en volgens mij is het niet zo heel lang geleden dat die regel is ingevoerd (ik schat 2003 of zo)quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ik denk dan 'moet je maar zorgen dat je vooraan in het peloton zit', maar goed, ik denk misschien wel erg makkelijk.
Toch blijf ik het op de één of andere manier vreemd vinden. Je wordt allemaal 3km eerder geklasseerd, behalve als je nog iets goeds doet in die laatste meters. Maar voordeel voor de één, betekent dus ook nadeel voor de ander (een sprinter die 10 sec eerder finisht, loopt dus toch 10 sec in op z'n concurrenten). Dus uiteindelijk hebben die er dan alsnog nadeel van, en worden ze alsnog geklasseerd op de eindstreep.
Snap ik het zo goed
Volgens Herbie inderdaad andere shirts. Misschien vanwege de hitte?quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:45 schreef koeii het volgende:
Wat is er aan de hand met het Ag2r shirt? Rijden ze hier al het hele jaar mee of hebben ze voor de tour neue shirtjes laten maken?
Om het nog wat ingewikkelder te maken: die 3 km regel geldt alleen voor tijdsverschillen als gevolg van valpartijen. Dus als er een valpartij in je groep was, krijgt iedereen de eindtijd van die groep.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 19:43 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja, ik denk dan 'moet je maar zorgen dat je vooraan in het peloton zit', maar goed, ik denk misschien wel erg makkelijk.
Toch blijf ik het op de één of andere manier vreemd vinden. Je wordt allemaal 3km eerder geklasseerd, behalve als je nog iets goeds doet in die laatste meters. Maar voordeel voor de één, betekent dus ook nadeel voor de ander (een sprinter die 10 sec eerder finisht, loopt dus toch 10 sec in op z'n concurrenten). Dus uiteindelijk hebben die er dan alsnog nadeel van, en worden ze alsnog geklasseerd op de eindstreep.
Snap ik het zo goed
Als het goed is krijgen ze gele truien plus logo´s van de organisatie, de trui die ze op het podium krijgen is een ritstrui die gemakkelijk aan gaat, daar fietsen ze niet mee. De tourorganisatie heeft dacht ik van iedere ploeg een x aantal gele truien met hun logo achter de hand.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:30 schreef sbientje het volgende:
jaa weer een vraagje. vaak als renners een trui hebben, dragen ze ook bijpassende broek en helm enzo. de drager van de gele trui krijgt deze iedere avond omgehangen, maar hebben de teams zelf ook gele truien bij ofzo? of dragen de leiders echt alleen de truien die ze savonds krijgen en wordt het logo er dan snel opgedrukt?
okee... thanksquote:Op woensdag 8 juli 2009 11:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als het goed is krijgen ze gele truien plus logo´s van de organisatie, de trui die ze op het podium krijgen is een ritstrui die gemakkelijk aan gaat, daar fietsen ze niet mee. De tourorganisatie heeft dacht ik van iedere ploeg een x aantal gele truien met hun logo achter de hand.
Niet achter de hand, de logo's drukken ze er 's avonds op, en dan krijgt de ploeg de volgende ochtend een setje truien in de goede maat bezorgd.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als het goed is krijgen ze gele truien plus logo´s van de organisatie, de trui die ze op het podium krijgen is een ritstrui die gemakkelijk aan gaat, daar fietsen ze niet mee. De tourorganisatie heeft dacht ik van iedere ploeg een x aantal gele truien met hun logo achter de hand.
Niet verkeerd wimmers !quote:Op dinsdag 7 juli 2009 02:01 schreef wimderon het volgende:
[..]
Als je niet van dunne mannetjes houdt moet je natuurlijk bij de sprinters zijn. Napolitano, Hushovd, Petacchi.
Maar ik ben natuurlijk dan weer een dummy op dit gebied
Potverdikkemequote:
Waarom niet?quote:
De ploeg waar hij rijdt is niet gekozen door de Tourdirectie. Er is plek voor een x-aantal ploegen. De tourdirectie heeft een aantal ploegen op basis van uci-ranking en een aantal wildcards. Skil heeft bijv. een wildcard.quote:
Voor inspiratie:quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Niet verkeerd wimmers !![]()
Oef !![]()
[ afbeelding ]
* gaat op onderzoek uit, nieuw topic is coming![]()
Oh shit, moet ie gemerged worden ?quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:26 schreef Gitanki het volgende:
[..]
Voor inspiratie:
De leukste renners in deze tour!
Zal het effe in de FB aanvragen !quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:29 schreef Gitanki het volgende:
Dat mag van mij, als het goed is eindigen de posts dan toch in de jusite volgorde.
quote:Op woensdag 8 juli 2009 14:35 schreef Gitanki het volgende:
Petacchi is ook een mooie man inderdaad, vooral ook fijn: niet zo'n macho
Die machokerels zoals Cipo vind ik niet aantrekkelijk (maar wel leuk en kleurrijk om er bij te hebben in het peloton).
Zou kunnen.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:56 schreef Barca het volgende:
[..]
Volgens Herbie inderdaad andere shirts. Misschien vanwege de hitte?
Ik weet dat tijdens de proloog van de Ster Elektro toer enkele weken terug Niki Terpstra de gele trui kreeg. Er was duidelijk te zien, dat de sticker met het Milram logo aan een kant los zat, en hij deze snel vast maakte.quote:Op woensdag 8 juli 2009 11:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Niet achter de hand, de logo's drukken ze er 's avonds op, en dan krijgt de ploeg de volgende ochtend een setje truien in de goede maat bezorgd.
Nee het logo van de sponser is veranderd. En dus ook het logo op de shirts.quote:Op woensdag 8 juli 2009 09:45 schreef koeii het volgende:
Wat is er aan de hand met het Ag2r shirt? Rijden ze hier al het hele jaar mee of hebben ze voor de tour neue shirtjes laten maken?
Vanwege het gedrang door het grote aantal renners. Vergelijkbaar met de laatste 3 km regel.quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ik weet dat tijdens de proloog van de Ster Elektro toer enkele weken terug Niki Terpstra de gele trui kreeg. Er was duidelijk te zien, dat de sticker met het Milram logo aan een kant los zat, en hij deze snel vast maakte.
In die ronde zijn het dus stickers, maarja dat is geen vergelijk met de tour.
[..]
Nee het logo van de sponser is veranderd. En dus ook het logo op de shirts.
Net als Highroad vorig jaar vlak voor de tour veranderde in Columbia-Highroad en toen overstapte van wit naar Blauw.
Nu heeft die ploeg, ook weer net voor de Tour een nieuwe sponser en shirts.
Ondanks dat ik een toch wel redelijke wielerkenner ben heb ik eigenlijk ook een vraag.
Tijdens gewone etappe's zijn de 1e paar kilometers geneutraliseerd.
Waarom wordt zoiets niet bij tijdritten (en zeker ploegentijdritten gedaan)
Dat de 1e paar 100 meter geneutraliseerd zijn, en dat vanaf daar de tijd pas begint de tellen (een soort 'vliegende' start).
Zeker bij een ploegentijdrit heeft het even nodig voordat de renners netjes 'in lijn' zijn.
Een groot aantal renners in een individuele tijdrit?quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:40 schreef Barca het volgende:
[..]
Vanwege het gedrang door het grote aantal renners. Vergelijkbaar met de laatste 3 km regel.
Bij een gewone etappe wordt vaak gestart op het dorpsplein. De startplaats wil het peloton natuurlijk langs de mooiste plekjes van de stad laten gaan, en dat is vaak niet het veiligste. Dus toeren ze wat door het toeristische gedeelte en buiten de stad geht es los......(Volgens mij is dat de uitleg).quote:Op woensdag 8 juli 2009 22:33 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik een toch wel redelijke wielerkenner ben heb ik eigenlijk ook een vraag.
Tijdens gewone etappe's zijn de 1e paar kilometers geneutraliseerd.
Waarom wordt zoiets niet bij tijdritten (en zeker ploegentijdritten gedaan)
Dat de 1e paar 100 meter geneutraliseerd zijn, en dat vanaf daar de tijd pas begint de tellen (een soort 'vliegende' start).
Zeker bij een ploegentijdrit heeft het even nodig voordat de renners netjes 'in lijn' zijn.
Nee, in de gewone etappes. Juist bij een tijdrit starten er weinig renners tegelijk. Wel even de vraag goed lezen en daarover nadenken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 11:29 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Een groot aantal renners in een individuele tijdrit?
De vraag is waarom bij tijdritten de eerste paar kilometers niet geneutraliseerd worden. Jij zegt dat het is vanwege het gedrang. Zelf even wat beter lezen.quote:Op donderdag 9 juli 2009 13:24 schreef Barca het volgende:
[..]
Nee, in de gewone etappes. Juist bij een tijdrit starten er weinig renners tegelijk. Wel even de vraag goed lezen en daarover nadenken.
1. Niemandquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:41 schreef Ensaf het volgende:
Op wie wacht de Tour?
Wat is het nieuwe wielrennen?
Hoe sterk is de eenzame fietser?
Een bepaalde groep renners die los van het peloton rijdt, herkenbaar aan de diagonale vorm over de weg. Met de juiste windrichting (schuin van voren of van achteren) kan er een waaier gevormd worden. De voorste renner van de waaier voert beulswerk uit door bijvoorbeeld in de wind te stoempen, terwijl de andere renners achter hem beschut zit tegen de wind. Met goede aflossingen en overnames van de coureurs kan zo'n waaier succes hebben en een voorsprong nemen op het peloton of een andere waaier. Handig is om altijd in de voorste waaier te zitten, maar meestal biedt die maar plek voor zo'n 30 renners.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef Andromache het volgende:
Wat is een waaier en wat kun je ermee?
een waaier ontstaat als er zijwind staat. Dan ga de wielrenner niet recht achter zijn voorganger fietsen, maar scheef erachter. Als ze dat dan allemaal doen, houdt ergens op, omdat de weg niet breder is. Daardoor krijg je een niet stabiel peleton, wat snel in tweeën breekt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:59 schreef Andromache het volgende:
Wat is een waaier en wat kun je ermee?
aa zjee deuzz er, en het is gewoon fransquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:45 schreef knnth het volgende:
Hoe spreek je AG2R uit? Gewoon aa zjee deu er? Zoja, wat een kutnaam.
Bergetappes worden vaak compleet uitgezonden. Bij vlakke etappes zijn de eerste uren koers niet dusdanig (commercieel) interessant om uit te zenden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:46 schreef Shoombak het volgende:
[..]
aa zjee deuzz er, en het is gewoon frans
Waarom worden de etappes pas vanaf 2 uur/half 3 uitgezonden terwijl ze al om 1 uur starten?
De etappes in het weekend worden dit jaar compleet uitgezonden. Meer mensen vrij = meer kijkers. Dit geld voor alle zenders ter wereld. Omdat doordeweeks het signaal gewoon niet eerder beschikbaar wordt gemaakt vanuit de tour.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:49 schreef Falco het volgende:
[..]
Bergetappes worden vaak compleet uitgezonden. Bij vlakke etappes zijn de eerste uren koers niet dusdanig (commercieel) interessant om uit te zenden.
Het is een afweging. De eerste 3 uur zijn niet super interessant, bovendien is het vrijdag en dan komt ook een kosten overweging naar voren. M.a.w., een live etappe is niet goedkoop (helicopters, en straalverbindingen etc.) t.o.v. het aantal potentiele kijkers (het is nog steeds een werkdagquote:Op vrijdag 10 juli 2009 13:37 schreef FrankRicard het volgende:
Bij sprint etappes kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar dat van zo'n etappe als vandaag de eerste 3 uur niet uitgezonden wordt is mij een raadsel.
GPS. Waarbij inderdaad ook rekening wordt gehouden met de snelheden.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 14:10 schreef FrankRicard het volgende:
Hoe bepalen ze het tijdsverschil tussen verschillende groepen?
Ik dacht eerst dat ze het punt waar het peloton nu is pakken en kijken hoe lang geleden de kopgroep daar was, maar nu heb ik het idee dat ze ook de snelheid van de kopgroep op het stuk waar het peloton nog niet geweest is gebruiken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |