abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70852538
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.

Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.

Of zie ik iets verkeerd
pi_70852763
dat is al een stuk minder deze tour valt mij op.. dat hangen aan zo'n bidon
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_70852983
Net zelfs Boonen die gewoon geduwd wordt door iemand in zo'n auto
pi_70853026
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.

Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.

Of zie ik iets verkeerd
Na een lekke band of valpartij is het een ongeschreven regel dat je wat hulp mag krijgen, ook ploegleiders van andere ploegen geven je gewoon even een slipstream. Natuurlijk niet te opzichtig en overdreven, dan krijg je een geldboete en/of een tijdstraf.

Wat betreft het aanpakken van bidons: eventjes hangen is normaal, ook hier mag het niet overdreven worden. Als je het te opzichtig doet en het wordt gezien door een commissaris heb je ook een straf aan je broek.

Als je het echt te bont maakt door bijvoorbeeld een halve klim aan de ploegleidersauto te gaan hangen wordt je uit koers genomen.
pi_70860326
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.

Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.

Of zie ik iets verkeerd
http://www.nusport.nl/wie(...)enny-van-hummel.html
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_70931555
Is de rustdag ook wel eens op 14 juli (de nationale feestdag) geweest? Of wordt dan altijd gereden in de hoop dat een Fransman wint....
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_70932031
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:15 schreef dndiek het volgende:
Is de rustdag ook wel eens op 14 juli (de nationale feestdag) geweest? Of wordt dan altijd gereden in de hoop dat een Fransman wint....
Uiteraard wordt er op 14 juli gereden. Rustdag schuift gewoon op
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70932170
In de afgelopen 20 jaar is er gereden op de 14e, behalve in 1994.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:37:35 #209
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_70932205
Wie weet de 'rekenformule' voor het bepalen van de bergcategorieen? Of is dat ook nog afhankelijk van de plaats in de etappe bijvoorbeeld?

Wij zijn net op vakantie geweest in het achterland van Nice en hebben ook een aantal cols gereden (met de auto, dat dan weer wel) maar ik ben wel benieuwd in welke categorie de betreffende cols zouden vallen. Is dat ergens op te zoeken?
So Long and Thanks for All the Fish
  maandag 13 juli 2009 @ 13:38:49 #210
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70932245
Mag je door ploeggenoten omhoog worden geduwd?
Wie dit leest is gek
  maandag 13 juli 2009 @ 13:57:56 #211
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70932778
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:37 schreef zeeuwse het volgende:
Wie weet de 'rekenformule' voor het bepalen van de bergcategorieen? Of is dat ook nog afhankelijk van de plaats in de etappe bijvoorbeeld?

Wij zijn net op vakantie geweest in het achterland van Nice en hebben ook een aantal cols gereden (met de auto, dat dan weer wel) maar ik ben wel benieuwd in welke categorie de betreffende cols zouden vallen. Is dat ergens op te zoeken?
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je door ploeggenoten omhoog worden geduwd?
Nee, behalve door materiaalman na pech. Duwen ... dat doen de fans wel!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 13 juli 2009 @ 14:41:37 #212
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70933932
Mag je tijdens de afdaling via de fietsdynamo een accu opladen en deze energie gebruiken tijdens een beklimming of demarrage?

En waarom mag dat niet?
Wie dit leest is gek
  maandag 13 juli 2009 @ 14:45:50 #213
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70934065
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je tijdens de afdaling via de fietsdynamo een accu opladen en deze energie gebruiken tijdens een beklimming of demarrage?

En waarom mag dat niet?
Mag niet, je moet een standaard fiets hebben;
http://www.letour.fr/2009/TDF/COURSE/docs/reglement_us.pdf
En zie ook:
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTkzNg&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NTI0MDY&LangId=1
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:43:45 #214
171697 pulletje
Ondertitel
pi_70935883
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:34 schreef Barca het volgende:
Ongeschreven regels ... ik vind dat maar onzin. Zou me daar niet aan houden. Sowieso: regels zijn er om overtreden te worden. Doen ze met doping immers ook.
nou ben ik niet zo'n kenner van het wielrennen, maar als jij er vandoor gaat terwijl de rest staat te pissen.. Hebben ze je zo weer ingehaald en dan heb je de rest van de tour niets aan ze.. Vaak heb je je concurrenten ook nog nodig om van het peleton weg te rijden bijvoorbeeld.. Op hulp hoef je dan niet meer te rekenen..
Signature
pi_70937623
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
Vak wordt de categorie ook bepaald aan de ligging van de beklimming in het parcours: cols op het einde van een rit (zeker wanneer slotklim) zijn worden een categorie hoger gegeven, tenzij ze al buitencategorie waren natuurlijk.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:48:08 #216
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_70938021
[quote]Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
[..]

Ik krijg daar alleen info over een boek van van Impe. Eigenlijk raar dat zoiets niet op het internet te vinden is.
Gaat het in de Giro trouwens ook zo? Of is die indeling echt iets Frans.
So Long and Thanks for All the Fish
  maandag 13 juli 2009 @ 17:55:38 #217
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70939912
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:48 schreef zeeuwse het volgende:
[quote]Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
[..]

Ik krijg daar alleen info over een boek van van Impe. Eigenlijk raar dat zoiets niet op het internet te vinden is.
Gaat het in de Giro trouwens ook zo? Of is die indeling echt iets Frans.
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70944323
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
  maandag 13 juli 2009 @ 20:27:18 #219
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70944488
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
www.letour.fr misschien?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70945432
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.

Het geldklassement:
Bouygues - 31.650
Columbia - 28.460
Astana - 23.200
Liquigas - 22.000
Caisse d’Epargne - 20.360
Garmin - 17.750
Cervélo - 17.550
Saxo Bank - 17.430
Cofidis - 17.170
AG2R - 16.790
Agritubel - 15.710
Française des Jeux - 14.060
Rabobank - 12.600
Katusha - 12.290
Milram - 9.740
Skil - 8.480
Euskaltel - 8.440
Quick-Step - 6.220
Lampre - 4.240
Silence - 3.110
pi_70945490
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.

Het geldklassement:
Bouygues - 31.650
Columbia - 28.460
Astana - 23.200
Liquigas - 22.000
Caisse d’Epargne - 20.360
Garmin - 17.750
Cervélo - 17.550
Saxo Bank - 17.430
Cofidis - 17.170
AG2R - 16.790
Agritubel - 15.710
Française des Jeux - 14.060
Rabobank - 12.600
Katusha - 12.290
Milram - 9.740
Skil - 8.480
Euskaltel - 8.440
Quick-Step - 6.220
Lampre - 4.240
Silence - 3.110
400 euro damm das weinig
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  maandag 13 juli 2009 @ 21:24:14 #222
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_70946534
Maar daar komen nog vele duizenden euro's aan criteriumgelden bovenop.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:35:24 #223
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70946974
Volledige informatie omtrent het geld;




By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70947376
Thx!
  maandag 13 juli 2009 @ 21:53:32 #225
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70947768
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:55 schreef Barca het volgende:

[..]

Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.
Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;
http://fabriceb.verof.free.fr/velo/cotation.htm
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70948509
interessant die bedragen. wordt heel wat uitgekeerd
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_70972148
Zo'n kopgroepje, als daar een Rus in zit doet die nooit kopwerk. Waarom niet?
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:55:43 #228
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70972360
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef tjoptjop het volgende:
Zo'n kopgroepje, als daar een Rus in zit doet die nooit kopwerk. Waarom niet?
Gewoon geen zin in. Spaart zijn krachten.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 14 juli 2009 @ 16:59:47 #229
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70972497
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:53 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;
http://fabriceb.verof.free.fr/velo/cotation.htm
http://www.fietsenindealpen.be/
http://www.fietsenindealpen.be/cols.html
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  dinsdag 14 juli 2009 @ 17:13:44 #230
212185 Palmboom313
Hilary Duff
pi_70972893
Wat is de grootste achterstand ooit van de rode lantaarn.
pi_71041484
Is er ook een tijdslimiet voor de winnaar van een etappe ?
Bv ze gaan halverwege 3 uur staken ivm de strenge dopingcontroles of iets dergeljks.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_71041510
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 18:18 schreef gers het volgende:
Is er ook een tijdslimiet voor de winnaar van een etappe ?
Bv ze gaan halverwege 3 uur staken ivm de strenge dopingcontroles of iets dergeljks.
Nee, er is geen tijdslimiet voor de winnaar.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 16 juli 2009 @ 18:25:03 #233
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71041616
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 17:13 schreef Palmboom313 het volgende:
Wat is de grootste achterstand ooit van de rode lantaarn.
Ik denk dat je de grootste achterstand in de beginjaren van de Tour de France moet zoeken. In 1904 had ene Antoine Defloitriere bijna een achterstand van ruim 100 uur op tourwinnaar Henri Cornet. En dat was na diskwalificatie van Maurice Garin (TdF-winnaar van 1903) en anderen, die besloten af en toe de trein te nemen in plaats van te fietsen. De eerste vier van het klassement werden toentertijd geschrapt, waardoor het oorspronkelijke tijdsverschil nog groter zou zijn geweest . Leuk detail: Tourwinnaar Cornet is met 19 jaar de jongste tourwinnaar ooit. Het jaar daarna stapte men over naar een puntensysteem, waarbij hoe slechter je klassering was, hoe meer 'strafpunten' je opliep. Het is me niet duidelijk hoe groot het tijdsverschil was in die andere jaren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71044415
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef tjoptjop het volgende:
Zo'n kopgroepje, als daar een Rus in zit doet die nooit kopwerk. Waarom niet?
Franse feestdag. dan willen de Fransen willen. dan mogen ze er ook voor werken. In combinatie met een algehele sfeer in het peloton dat ze juist op die dag niet een Fransman willen laten winnen
A mind with a heart of it's own
pi_71051987
quote:
Op dinsdag 14 juli 2009 16:55 schreef Barca het volgende:

[..]

Gewoon geen zin in. Spaart zijn krachten.
en hij mocht misschien niet vanwege de oortjes?
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  maandag 20 juli 2009 @ 14:45:44 #236
105018 Borizzz
Thich Nhat Hanh
pi_71149905
Toch jammer dat de lapjestrui en de rode trui niet meer bestaan.

Zo'n allroud klassement winnen voor de lapjestrui lijkt me een erg zware opgave. Goed scoren op de sprint en tussensprint en daarnaast ook in de bergen. En dan de hele tour de france lang. Lijkt me zwaarder dan de gele trui om hier goed op te scoren.

De rode trui was voor de tussensprint. Ook voor dit klassement moet je altijd blijven meedoen en niet wachten tot t laatste moment bij de eindsprint. Lijkt me dat er dan leukere etappes komen.


Lapjestrui


Rode trui

kloep kloep
pi_71150227
quote:
Op maandag 20 juli 2009 14:45 schreef Borizzz het volgende:
Toch jammer dat de lapjestrui en de rode trui niet meer bestaan.

Zo'n allroud klassement winnen voor de lapjestrui lijkt me een erg zware opgave. Goed scoren op de sprint en tussensprint en daarnaast ook in de bergen. En dan de hele tour de france lang. Lijkt me zwaarder dan de gele trui om hier goed op te scoren.

De rode trui was voor de tussensprint. Ook voor dit klassement moet je altijd blijven meedoen en niet wachten tot t laatste moment bij de eindsprint. Lijkt me dat er dan leukere etappes komen.

[ afbeelding ]
Lapjestrui

[ afbeelding ]
Rode trui


In de Vuelta werken ze toch nog steeds met dat systeem?
pi_71155388
Ja, en daar boeit het niemand iets. Als je die trui kunt winnen ben je waarschijnlijk ook goed genoeg voor de eindzege en daar focus je je uiteraard liever op.
pi_71155901


Dat bestekje, wat houdt dat in? Ik snap dat het iets met eten is, maar is dat echt een stop waar ze 10 minuten ofzo uit mogen rusten, of is het meer een uitdeelpunt van lunchzakjes oid?

Heb het zelf nog niet in de etappes gezien aangezien ik meestal pas het laatste uurtje kijk
  maandag 20 juli 2009 @ 18:14:32 #240
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_71156048
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:07 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

Dat bestekje, wat houdt dat in? Ik snap dat het iets met eten is, maar is dat echt een stop waar ze 10 minuten ofzo uit mogen rusten, of is het meer een uitdeelpunt van lunchzakjes oid?

Heb het zelf nog niet in de etappes gezien aangezien ik meestal pas het laatste uurtje kijk
Ik neem aan dat dat de ravitaillering is. Dan krijgen ze tijdens het rijden zakjes met eten aangereikt. Ze gaan dus niet stoppen.

Mensen van de ploeg staan met een zakje eten vooruit gestoken langs de kant. De renners fietsen er (iets langzamer) langs en pakken een tasje. Soms levert dit wel es gevaarlijke situaties op, maar meestal gaat het goed.

heitieh
pi_71156795
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:07 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]

Dat bestekje, wat houdt dat in? Ik snap dat het iets met eten is, maar is dat echt een stop waar ze 10 minuten ofzo uit mogen rusten, of is het meer een uitdeelpunt van lunchzakjes oid?

Heb het zelf nog niet in de etappes gezien aangezien ik meestal pas het laatste uurtje kijk
Daar staat een pannenkoeken huisje en dan gaan ze een halfuur rustig eten, dat zie je niet in beeld, want dat mixen ze met beelden van het eerste halfuur waar er nog geen kijkers zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71156817
Alle gekheid op stokje, maar de regiseur van de franse TV vind het af en toe leuk om geluidjes erin te mixen, in verleden hoorde je wel eens een beekje stromen, of vogeltjes fluiten, dit waren geluiden die er niet echt waren (of niet te horen), maar dus wel op de TV voor een betere sfeer
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_71157108
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:14 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat de ravitaillering is. Dan krijgen ze tijdens het rijden zakjes met eten aangereikt. Ze gaan dus niet stoppen.

Mensen van de ploeg staan met een zakje eten vooruit gestoken langs de kant. De renners fietsen er (iets langzamer) langs en pakken een tasje. Soms levert dit wel es gevaarlijke situaties op, maar meestal gaat het goed.

[ afbeelding ]
thnx
  maandag 20 juli 2009 @ 22:02:46 #244
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_71162364
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Daar staat een pannenkoeken huisje en dan gaan ze een halfuur rustig eten, dat zie je niet in beeld, want dat mixen ze met beelden van het eerste halfuur waar er nog geen kijkers zijn.
Waarom flauwe antwoorden geven in een "dummy"-topic...

Domme vragen in normale threads afstraffen vind ik best, maar in dit topic bestaan domme vragen niet
heitieh
  maandag 20 juli 2009 @ 22:07:57 #245
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_71162569
quote:
Op maandag 20 juli 2009 18:50 schreef raptorix het volgende:
Alle gekheid op stokje, maar de regiseur van de franse TV vind het af en toe leuk om geluidjes erin te mixen, in verleden hoorde je wel eens een beekje stromen, of vogeltjes fluiten, dit waren geluiden die er niet echt waren (of niet te horen), maar dus wel op de TV voor een betere sfeer
Kerkklokken werden ook veelvuldig gebeierd door de Franse regisseur
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_71162593
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:02 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Waarom flauwe antwoorden geven in een "dummy"-topic...

Domme vragen in normale threads afstraffen vind ik best, maar in dit topic bestaan domme vragen niet
Was maar grapje hoor, het antwoord was ook al gegeven ;0
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 20 juli 2009 @ 22:12:00 #247
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_71162710
quote:
Op maandag 20 juli 2009 22:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Was maar grapje hoor, het antwoord was ook al gegeven ;0
ok, maar ik wil geen dummy's ontmoedigen om vragen te stellen, want dat is leuk. Toekomstige tour-fans
heitieh
pi_71291271
http://teletekst.nos.nl/?854-01

Hier staat dat de l'Escrinet 10 punten was, normaal voor c2 ... maar laatste klim is toch dubbele punten indien c2, c1 of hc? Of geldt dat alleen voor 'echte' bergetappes?
pi_71357636
Waarom wordt er altijd zo moeilijk gedaan of de eerste etappe wel of geen proloog mag heten? "Oh, het parcours is 8,001 km lang nu mag het geen proloog heten"

Hij telt toch even hard, of hij nu 7,9km of 8,1km is? Voor mijn part noemen ze de eerste rit een appeltaart ... of mis ik iets? Wat maakt een proloog zo bijzonder dat er een regel voor is hoe lang hij mag zijn?
  maandag 27 juli 2009 @ 09:58:16 #250
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_71357881
quote:
Op maandag 27 juli 2009 09:41 schreef knnth het volgende:
Waarom wordt er altijd zo moeilijk gedaan of de eerste etappe wel of geen proloog mag heten? "Oh, het parcours is 8,001 km lang nu mag het geen proloog heten"

Hij telt toch even hard, of hij nu 7,9km of 8,1km is? Voor mijn part noemen ze de eerste rit een appeltaart ... of mis ik iets? Wat maakt een proloog zo bijzonder dat er een regel voor is hoe lang hij mag zijn?
Is lastig omdat je niet weet of je het op dag 2 nu over de eerste of over de tweede etappe hebt...
heitieh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')