Na een lekke band of valpartij is het een ongeschreven regel dat je wat hulp mag krijgen, ook ploegleiders van andere ploegen geven je gewoon even een slipstream. Natuurlijk niet te opzichtig en overdreven, dan krijg je een geldboete en/of een tijdstraf.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.
Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.
Of zie ik iets verkeerd
http://www.nusport.nl/wie(...)enny-van-hummel.htmlquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.
Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.
Of zie ik iets verkeerd
Uiteraard wordt er op 14 juli gereden. Rustdag schuift gewoon opquote:Op maandag 13 juli 2009 13:15 schreef dndiek het volgende:
Is de rustdag ook wel eens op 14 juli (de nationale feestdag) geweest? Of wordt dan altijd gereden in de hoop dat een Fransman wint....
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:37 schreef zeeuwse het volgende:
Wie weet de 'rekenformule' voor het bepalen van de bergcategorieen? Of is dat ook nog afhankelijk van de plaats in de etappe bijvoorbeeld?
Wij zijn net op vakantie geweest in het achterland van Nice en hebben ook een aantal cols gereden (met de auto, dat dan weer wel) maar ik ben wel benieuwd in welke categorie de betreffende cols zouden vallen. Is dat ergens op te zoeken?
Nee, behalve door materiaalman na pech. Duwen ... dat doen de fans wel!quote:Op maandag 13 juli 2009 13:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je door ploeggenoten omhoog worden geduwd?
Mag niet, je moet een standaard fiets hebben;quote:Op maandag 13 juli 2009 14:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je tijdens de afdaling via de fietsdynamo een accu opladen en deze energie gebruiken tijdens een beklimming of demarrage?
En waarom mag dat niet?
nou ben ik niet zo'n kenner van het wielrennen, maar als jij er vandoor gaat terwijl de rest staat te pissen.. Hebben ze je zo weer ingehaald en dan heb je de rest van de tour niets aan ze.. Vaak heb je je concurrenten ook nog nodig om van het peleton weg te rijden bijvoorbeeld.. Op hulp hoef je dan niet meer te rekenen..quote:Op zondag 5 juli 2009 14:34 schreef Barca het volgende:
Ongeschreven regels ... ik vind dat maar onzin. Zou me daar niet aan houden. Sowieso: regels zijn er om overtreden te worden. Doen ze met doping immers ook.
Vak wordt de categorie ook bepaald aan de ligging van de beklimming in het parcours: cols op het einde van een rit (zeker wanneer slotklim) zijn worden een categorie hoger gegeven, tenzij ze al buitencategorie waren natuurlijk.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:48 schreef zeeuwse het volgende:
[quote]Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
[..]
Ik krijg daar alleen info over een boek van van Impe. Eigenlijk raar dat zoiets niet op het internet te vinden is.
Gaat het in de Giro trouwens ook zo? Of is die indeling echt iets Frans.
www.letour.fr misschien?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
400 euro damm das weinigquote:Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.![]()
Het geldklassement:
Bouygues - 31.650
Columbia - 28.460
Astana - 23.200
Liquigas - 22.000
Caisse d’Epargne - 20.360
Garmin - 17.750
Cervélo - 17.550
Saxo Bank - 17.430
Cofidis - 17.170
AG2R - 16.790
Agritubel - 15.710
Française des Jeux - 14.060
Rabobank - 12.600
Katusha - 12.290
Milram - 9.740
Skil - 8.480
Euskaltel - 8.440
Quick-Step - 6.220
Lampre - 4.240
Silence - 3.110
Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;quote:Op maandag 13 juli 2009 17:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.
Gewoon geen zin in. Spaart zijn krachten.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef tjoptjop het volgende:
Zo'n kopgroepje, als daar een Rus in zit doet die nooit kopwerk. Waarom niet?
http://www.fietsenindealpen.be/quote:Op maandag 13 juli 2009 21:53 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;
http://fabriceb.verof.free.fr/velo/cotation.htm
Nee, er is geen tijdslimiet voor de winnaar.quote:Op donderdag 16 juli 2009 18:18 schreef gers het volgende:
Is er ook een tijdslimiet voor de winnaar van een etappe ?
Bv ze gaan halverwege 3 uur staken ivm de strenge dopingcontroles of iets dergeljks.
Ik denk dat je de grootste achterstand in de beginjaren van de Tour de France moet zoeken. In 1904 had ene Antoine Defloitriere bijna een achterstand van ruim 100 uur op tourwinnaar Henri Cornet. En dat was na diskwalificatie van Maurice Garin (TdF-winnaar van 1903) en anderen, die besloten af en toe de trein te nemen in plaats van te fietsen. De eerste vier van het klassement werden toentertijd geschrapt, waardoor het oorspronkelijke tijdsverschil nog groter zou zijn geweestquote:Op dinsdag 14 juli 2009 17:13 schreef Palmboom313 het volgende:
Wat is de grootste achterstand ooit van de rode lantaarn.
Franse feestdag. dan willen de Fransen willen. dan mogen ze er ook voor werken. In combinatie met een algehele sfeer in het peloton dat ze juist op die dag niet een Fransman willen laten winnenquote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:49 schreef tjoptjop het volgende:
Zo'n kopgroepje, als daar een Rus in zit doet die nooit kopwerk. Waarom niet?
en hij mocht misschien niet vanwege de oortjes?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 16:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Gewoon geen zin in. Spaart zijn krachten.
In de Vuelta werken ze toch nog steeds met dat systeem?quote:Op maandag 20 juli 2009 14:45 schreef Borizzz het volgende:
Toch jammer dat de lapjestrui en de rode trui niet meer bestaan.
Zo'n allroud klassement winnen voor de lapjestrui lijkt me een erg zware opgave. Goed scoren op de sprint en tussensprint en daarnaast ook in de bergen. En dan de hele tour de france lang. Lijkt me zwaarder dan de gele trui om hier goed op te scoren.
De rode trui was voor de tussensprint. Ook voor dit klassement moet je altijd blijven meedoen en niet wachten tot t laatste moment bij de eindsprint. Lijkt me dat er dan leukere etappes komen.
[ afbeelding ]
Lapjestrui
[ afbeelding ]
Rode trui
Ik neem aan dat dat de ravitaillering is. Dan krijgen ze tijdens het rijden zakjes met eten aangereikt. Ze gaan dus niet stoppen.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:07 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Dat bestekje, wat houdt dat in? Ik snap dat het iets met eten is, maar is dat echt een stop waar ze 10 minuten ofzo uit mogen rusten, of is het meer een uitdeelpunt van lunchzakjes oid?
Heb het zelf nog niet in de etappes gezien aangezien ik meestal pas het laatste uurtje kijk
Daar staat een pannenkoeken huisje en dan gaan ze een halfuur rustig eten, dat zie je niet in beeld, want dat mixen ze met beelden van het eerste halfuur waar er nog geen kijkers zijn.quote:Op maandag 20 juli 2009 18:07 schreef tjoptjop het volgende:
[ afbeelding ]
Dat bestekje, wat houdt dat in? Ik snap dat het iets met eten is, maar is dat echt een stop waar ze 10 minuten ofzo uit mogen rusten, of is het meer een uitdeelpunt van lunchzakjes oid?
Heb het zelf nog niet in de etappes gezien aangezien ik meestal pas het laatste uurtje kijk
thnxquote:Op maandag 20 juli 2009 18:14 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Ik neem aan dat dat de ravitaillering is. Dan krijgen ze tijdens het rijden zakjes met eten aangereikt. Ze gaan dus niet stoppen.
Mensen van de ploeg staan met een zakje eten vooruit gestoken langs de kant. De renners fietsen er (iets langzamer) langs en pakken een tasje. Soms levert dit wel es gevaarlijke situaties op, maar meestal gaat het goed.
[ afbeelding ]
Waarom flauwe antwoorden geven in een "dummy"-topic...quote:Op maandag 20 juli 2009 18:49 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar staat een pannenkoeken huisje en dan gaan ze een halfuur rustig eten, dat zie je niet in beeld, want dat mixen ze met beelden van het eerste halfuur waar er nog geen kijkers zijn.![]()
![]()
Kerkklokken werden ook veelvuldig gebeierd door de Franse regisseurquote:Op maandag 20 juli 2009 18:50 schreef raptorix het volgende:
Alle gekheid op stokje, maar de regiseur van de franse TV vind het af en toe leuk om geluidjes erin te mixen, in verleden hoorde je wel eens een beekje stromen, of vogeltjes fluiten, dit waren geluiden die er niet echt waren (of niet te horen), maar dus wel op de TV voor een betere sfeer
Was maar grapje hoor, het antwoord was ook al gegeven ;0quote:Op maandag 20 juli 2009 22:02 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Waarom flauwe antwoorden geven in een "dummy"-topic...![]()
Domme vragen in normale threads afstraffen vind ik best, maar in dit topic bestaan domme vragen niet
ok, maar ik wil geen dummy's ontmoedigen om vragen te stellen, want dat is leuk. Toekomstige tour-fansquote:Op maandag 20 juli 2009 22:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was maar grapje hoor, het antwoord was ook al gegeven ;0
Is lastig omdat je niet weet of je het op dag 2 nu over de eerste of over de tweede etappe hebt...quote:Op maandag 27 juli 2009 09:41 schreef knnth het volgende:
Waarom wordt er altijd zo moeilijk gedaan of de eerste etappe wel of geen proloog mag heten? "Oh, het parcours is 8,001 km lang nu mag het geen proloog heten"
Hij telt toch even hard, of hij nu 7,9km of 8,1km is? Voor mijn part noemen ze de eerste rit een appeltaart ... of mis ik iets? Wat maakt een proloog zo bijzonder dat er een regel voor is hoe lang hij mag zijn?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |