abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70852538
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.

Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.

Of zie ik iets verkeerd
pi_70852763
dat is al een stuk minder deze tour valt mij op.. dat hangen aan zo'n bidon
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_70852983
Net zelfs Boonen die gewoon geduwd wordt door iemand in zo'n auto
pi_70853026
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.

Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.

Of zie ik iets verkeerd
Na een lekke band of valpartij is het een ongeschreven regel dat je wat hulp mag krijgen, ook ploegleiders van andere ploegen geven je gewoon even een slipstream. Natuurlijk niet te opzichtig en overdreven, dan krijg je een geldboete en/of een tijdstraf.

Wat betreft het aanpakken van bidons: eventjes hangen is normaal, ook hier mag het niet overdreven worden. Als je het te opzichtig doet en het wordt gezien door een commissaris heb je ook een straf aan je broek.

Als je het echt te bont maakt door bijvoorbeeld een halve klim aan de ploegleidersauto te gaan hangen wordt je uit koers genomen.
pi_70860326
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.

Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.

Of zie ik iets verkeerd
http://www.nusport.nl/wie(...)enny-van-hummel.html
Want ik heb destijds besloten, dat ik de harde weg ontwijk.
Dus blijf ik lopen door de sloten, het liefst in zeven tegelijk.
BZB - Zeven Sloten
pi_70931555
Is de rustdag ook wel eens op 14 juli (de nationale feestdag) geweest? Of wordt dan altijd gereden in de hoop dat een Fransman wint....
Tijden gaan voorbij, maar de passie blijft!
Winnaar Serie A-toto 2008-2009
Ja, eind april 2007, de mooiste dag van heel m'n leven!
En daarom zing ik nu, bedankt Phillip Cocu!
pi_70932031
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:15 schreef dndiek het volgende:
Is de rustdag ook wel eens op 14 juli (de nationale feestdag) geweest? Of wordt dan altijd gereden in de hoop dat een Fransman wint....
Uiteraard wordt er op 14 juli gereden. Rustdag schuift gewoon op
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_70932170
In de afgelopen 20 jaar is er gereden op de 14e, behalve in 1994.
  maandag 13 juli 2009 @ 13:37:35 #209
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_70932205
Wie weet de 'rekenformule' voor het bepalen van de bergcategorieen? Of is dat ook nog afhankelijk van de plaats in de etappe bijvoorbeeld?

Wij zijn net op vakantie geweest in het achterland van Nice en hebben ook een aantal cols gereden (met de auto, dat dan weer wel) maar ik ben wel benieuwd in welke categorie de betreffende cols zouden vallen. Is dat ergens op te zoeken?
So Long and Thanks for All the Fish
  maandag 13 juli 2009 @ 13:38:49 #210
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70932245
Mag je door ploeggenoten omhoog worden geduwd?
Wie dit leest is gek
  maandag 13 juli 2009 @ 13:57:56 #211
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70932778
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:37 schreef zeeuwse het volgende:
Wie weet de 'rekenformule' voor het bepalen van de bergcategorieen? Of is dat ook nog afhankelijk van de plaats in de etappe bijvoorbeeld?

Wij zijn net op vakantie geweest in het achterland van Nice en hebben ook een aantal cols gereden (met de auto, dat dan weer wel) maar ik ben wel benieuwd in welke categorie de betreffende cols zouden vallen. Is dat ergens op te zoeken?
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je door ploeggenoten omhoog worden geduwd?
Nee, behalve door materiaalman na pech. Duwen ... dat doen de fans wel!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  maandag 13 juli 2009 @ 14:41:37 #212
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_70933932
Mag je tijdens de afdaling via de fietsdynamo een accu opladen en deze energie gebruiken tijdens een beklimming of demarrage?

En waarom mag dat niet?
Wie dit leest is gek
  maandag 13 juli 2009 @ 14:45:50 #213
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70934065
quote:
Op maandag 13 juli 2009 14:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je tijdens de afdaling via de fietsdynamo een accu opladen en deze energie gebruiken tijdens een beklimming of demarrage?

En waarom mag dat niet?
Mag niet, je moet een standaard fiets hebben;
http://www.letour.fr/2009/TDF/COURSE/docs/reglement_us.pdf
En zie ook:
http://www.uci.ch/Modules/BUILTIN/getObject.asp?MenuId=MTkzNg&ObjTypeCode=FILE&type=FILE&id=NTI0MDY&LangId=1
By hook or by crook, I'll be last in this book.
  maandag 13 juli 2009 @ 15:43:45 #214
171697 pulletje
Ondertitel
pi_70935883
quote:
Op zondag 5 juli 2009 14:34 schreef Barca het volgende:
Ongeschreven regels ... ik vind dat maar onzin. Zou me daar niet aan houden. Sowieso: regels zijn er om overtreden te worden. Doen ze met doping immers ook.
nou ben ik niet zo'n kenner van het wielrennen, maar als jij er vandoor gaat terwijl de rest staat te pissen.. Hebben ze je zo weer ingehaald en dan heb je de rest van de tour niets aan ze.. Vaak heb je je concurrenten ook nog nodig om van het peleton weg te rijden bijvoorbeeld.. Op hulp hoef je dan niet meer te rekenen..
Signature
pi_70937623
quote:
Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
Vak wordt de categorie ook bepaald aan de ligging van de beklimming in het parcours: cols op het einde van een rit (zeker wanneer slotklim) zijn worden een categorie hoger gegeven, tenzij ze al buitencategorie waren natuurlijk.
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
  maandag 13 juli 2009 @ 16:48:08 #216
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_70938021
[quote]Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
[..]

Ik krijg daar alleen info over een boek van van Impe. Eigenlijk raar dat zoiets niet op het internet te vinden is.
Gaat het in de Giro trouwens ook zo? Of is die indeling echt iets Frans.
So Long and Thanks for All the Fish
  maandag 13 juli 2009 @ 17:55:38 #217
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70939912
quote:
Op maandag 13 juli 2009 16:48 schreef zeeuwse het volgende:
[quote]Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:

[..]

Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
[..]

Ik krijg daar alleen info over een boek van van Impe. Eigenlijk raar dat zoiets niet op het internet te vinden is.
Gaat het in de Giro trouwens ook zo? Of is die indeling echt iets Frans.
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70944323
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
  maandag 13 juli 2009 @ 20:27:18 #219
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_70944488
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
www.letour.fr misschien?
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
pi_70945432
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.

Het geldklassement:
Bouygues - 31.650
Columbia - 28.460
Astana - 23.200
Liquigas - 22.000
Caisse d’Epargne - 20.360
Garmin - 17.750
Cervélo - 17.550
Saxo Bank - 17.430
Cofidis - 17.170
AG2R - 16.790
Agritubel - 15.710
Française des Jeux - 14.060
Rabobank - 12.600
Katusha - 12.290
Milram - 9.740
Skil - 8.480
Euskaltel - 8.440
Quick-Step - 6.220
Lampre - 4.240
Silence - 3.110
pi_70945490
quote:
Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef Arth_NL het volgende:

[..]

Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.

Het geldklassement:
Bouygues - 31.650
Columbia - 28.460
Astana - 23.200
Liquigas - 22.000
Caisse d’Epargne - 20.360
Garmin - 17.750
Cervélo - 17.550
Saxo Bank - 17.430
Cofidis - 17.170
AG2R - 16.790
Agritubel - 15.710
Française des Jeux - 14.060
Rabobank - 12.600
Katusha - 12.290
Milram - 9.740
Skil - 8.480
Euskaltel - 8.440
Quick-Step - 6.220
Lampre - 4.240
Silence - 3.110
400 euro damm das weinig
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
  maandag 13 juli 2009 @ 21:24:14 #222
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_70946534
Maar daar komen nog vele duizenden euro's aan criteriumgelden bovenop.
  maandag 13 juli 2009 @ 21:35:24 #223
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70946974
Volledige informatie omtrent het geld;




By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70947376
Thx!
  maandag 13 juli 2009 @ 21:53:32 #225
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70947768
quote:
Op maandag 13 juli 2009 17:55 schreef Barca het volgende:

[..]

Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.
Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;
http://fabriceb.verof.free.fr/velo/cotation.htm
By hook or by crook, I'll be last in this book.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')