Na een lekke band of valpartij is het een ongeschreven regel dat je wat hulp mag krijgen, ook ploegleiders van andere ploegen geven je gewoon even een slipstream. Natuurlijk niet te opzichtig en overdreven, dan krijg je een geldboete en/of een tijdstraf.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.
Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.
Of zie ik iets verkeerd
http://www.nusport.nl/wie(...)enny-van-hummel.htmlquote:Op vrijdag 10 juli 2009 16:21 schreef tjoptjop het volgende:
Soms zie je wel eens een renner in de luwte van een teamauto weer terugrijden naar het peleton. Mag dat zomaar? en zo ja, waar ligt de grens? Mag iemand die dan aan kop rijdt ook een teamauto voor zich hebben, lijkt me niet.
Hetzelfde bij het 'bevoorraden', sommige fietsers hangen gewoon aan de teamauto. Ook hier, mag dit eigenlijk wel, en zo ja, zit daar dan een tijdslimiet aan? Anders kan een renner natuurlijk 5 minuten aan zo'n wagen hangen om even uit te rusten zonder veel verlies te hebben.
Of zie ik iets verkeerd
Uiteraard wordt er op 14 juli gereden. Rustdag schuift gewoon opquote:Op maandag 13 juli 2009 13:15 schreef dndiek het volgende:
Is de rustdag ook wel eens op 14 juli (de nationale feestdag) geweest? Of wordt dan altijd gereden in de hoop dat een Fransman wint....
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:37 schreef zeeuwse het volgende:
Wie weet de 'rekenformule' voor het bepalen van de bergcategorieen? Of is dat ook nog afhankelijk van de plaats in de etappe bijvoorbeeld?
Wij zijn net op vakantie geweest in het achterland van Nice en hebben ook een aantal cols gereden (met de auto, dat dan weer wel) maar ik ben wel benieuwd in welke categorie de betreffende cols zouden vallen. Is dat ergens op te zoeken?
Nee, behalve door materiaalman na pech. Duwen ... dat doen de fans wel!quote:Op maandag 13 juli 2009 13:38 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je door ploeggenoten omhoog worden geduwd?
Mag niet, je moet een standaard fiets hebben;quote:Op maandag 13 juli 2009 14:41 schreef Nieuwschierig het volgende:
Mag je tijdens de afdaling via de fietsdynamo een accu opladen en deze energie gebruiken tijdens een beklimming of demarrage?
En waarom mag dat niet?
nou ben ik niet zo'n kenner van het wielrennen, maar als jij er vandoor gaat terwijl de rest staat te pissen.. Hebben ze je zo weer ingehaald en dan heb je de rest van de tour niets aan ze.. Vaak heb je je concurrenten ook nog nodig om van het peleton weg te rijden bijvoorbeeld.. Op hulp hoef je dan niet meer te rekenen..quote:Op zondag 5 juli 2009 14:34 schreef Barca het volgende:
Ongeschreven regels ... ik vind dat maar onzin. Zou me daar niet aan houden. Sowieso: regels zijn er om overtreden te worden. Doen ze met doping immers ook.
Vak wordt de categorie ook bepaald aan de ligging van de beklimming in het parcours: cols op het einde van een rit (zeker wanneer slotklim) zijn worden een categorie hoger gegeven, tenzij ze al buitencategorie waren natuurlijk.quote:Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.quote:Op maandag 13 juli 2009 16:48 schreef zeeuwse het volgende:
[quote]Op maandag 13 juli 2009 13:57 schreef Barca het volgende:
[..]
Zoek eens op tourcols via google. Formule wordt bepaald door lengte van de beklimming, hoogte van de berg en stijgingspercentage.
[..]
Ik krijg daar alleen info over een boek van van Impe. Eigenlijk raar dat zoiets niet op het internet te vinden is.
Gaat het in de Giro trouwens ook zo? Of is die indeling echt iets Frans.
www.letour.fr misschien?quote:Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.quote:Op maandag 13 juli 2009 20:22 schreef Ill-Skillz het volgende:
Waar kan ik informatie vinden over de financien van de tour; bijvoorbeeld wat een dag gele trui, etappezege en eindzege oplevert? En waar kan ik het geldklassement vinden?
400 euro damm das weinigquote:Op maandag 13 juli 2009 20:52 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Eindzege is 450.000 euro, etappezege is 8.000 en een dag gele trui is 350 euro. Als Kenny laatste wordt verdient hij nog 400 euro.![]()
Het geldklassement:
Bouygues - 31.650
Columbia - 28.460
Astana - 23.200
Liquigas - 22.000
Caisse d’Epargne - 20.360
Garmin - 17.750
Cervélo - 17.550
Saxo Bank - 17.430
Cofidis - 17.170
AG2R - 16.790
Agritubel - 15.710
Française des Jeux - 14.060
Rabobank - 12.600
Katusha - 12.290
Milram - 9.740
Skil - 8.480
Euskaltel - 8.440
Quick-Step - 6.220
Lampre - 4.240
Silence - 3.110
Ik heb een redelijke site met informatie gevonden, maar wel enkel in het Frans;quote:Op maandag 13 juli 2009 17:55 schreef Barca het volgende:
[..]
Er is een website met allerlei info over de tourcols. Wat betreft Giro en Vuelta: geen idee, maar neem aan dat dat redelijk overeenkomst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |