abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70649475
Deel 28 alweer, over de grootste band aller tijden!

De voorgaande delen zijn terug te lezen op:

Het Grote Beatles Topic
Het Grote Beatles Topic - Deel 2
Het Grote Beatles Topic - Deel 3
Het Grote Beatles Topic - Deel 4
Het Grote Beatles Topic - Deel 5
Het Grote Beatles Topic - Deel 6
Het Grote Beatles Topic - Deel 7
Het Grote Beatles Topic - Deel 8
Het Grote Beatles Topic - Deel 9
Het Grote Beatles Topic - Deel 10
Het Grote Beatles Topic - Deel 11
Het Grote Beatles Topic - Deel 12
Het Grote Beatles Topic - Deel 13
Het Grote Beatles Topic - Deel 14
Het Grote Beatles Topic - Deel 15
Het Grote Beatles Topic - Deel 16
Het Grote Beatles Topic - Deel 17
Het Grote Beatles Topic - Deel 18
Het Grote Beatles Topic - Deel 19
Het Grote Beatles Topic - Deel 20
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 21
Het Grote Beatles Topic - Deel 22
Het Grote Beatles Topic - Deel 23
Het Grote Beatles Topic - Deel 24
Het Grote Beatles Topic - Deel 25
Het Grote Beatles Topic - Deel 26
Het Grote Beatles Topic - Deel 27

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben (gefeliciteerd, je bent de enige):

"The Beatles was een popgroep uit Liverpool. De groep wordt beschouwd als een van de populairste en meest invloedrijke acts uit de geschiedenis van de popmuziek. Ze waren actief van 1962 tot 1969. De reacties van hun tienerpubliek bereikten binnen korte tijd een hysterische omvang ('Beatlemania'). Tijdens de tweede helft van hun carri�re verrichtte de band pionierswerk in de geluidsstudio, waarmee ze in bredere kring lof oogstten. De eclectische benadering van de Beatles was een belangrijke factor in de ontwikkeling van de popmuziek, die ten tijde van hun carri�re uitgroeide van een op Amerikaanse rhythm and blues gebaseerd genre, tot een veel breder geori�nteerde vorm van muziek. Beatles-leden John Lennon en Paul McCartney worden gerekend tot de belangrijkste liedjesschrijvers in het genre. Naast dit tweetal bestond de groep uit George Harrison en Ringo Starr."

En hier nog wat handige linkjes:

Beatles.com: De offici�le site van de Fab 4.
Johnlennon.com: De offici�le site van John Lennon.
Lennon.net: Site ter nagedachtenis aan John Lennon.
John-lennon.com: Nog een site over John.
Paulmccartney.com: De offici�le Sir Paul site.
Macca-central.com: Een McCartney fansite.
Mplcommunications.com: Publishing Company met onder andere McCartney materiaal.
Georgeharrison.com: Offici�le site van, en ter nagedachtenis aan, George.
Ringostarr.com: Offici�le site van Ringo, met erg leuk filmpjes.
Yoko-ono.com: Alles Yoko!
Petebest.com: Site van Pete Best, voorganger van Ringo.
Liverpoolbeatlescene.com: Alles over Liverpool en The Beatles.
Thebeatlesongs.com: Handige link voor als je de lyrics wil weten of de schrijver van een nummer etc.
Allmusic.com: The Beatles op Allmusic.com.
Wikipedia: The Beatles op Wikipedia. (Nederlands)
Wikipedia: Paul is dead gerucht.

Op de Engelse Wikipedia is trouwens heel veel Beatles informatie te vinden, namelijk over de Beatles zelf, hun geschiedenis, hun albums, (bijna) al hun nummers en nog veel meer. Natuurlijk is er ook veel info te vinden over John, Paul, George en Ringo. Neem daar dus ook zeker eens een kijkje.

En een paar leuke flash filmpjes:

Come Together

Tomorrow Never Knows

I Feel Fine

Maxwell's Silver Hammer

Glass Onion

Yesterday

En een aantal normale videoclips en live video's:

Video's

Live radio streams:

Beatles Radio
Beatles-A-Rama
MACCA Radio

Ook hebben de Beatles veel bootlegs, een aantal hiervan zijn te vinden op Geocities.

Ook hebben we hier op het FOK!forum vier keer een Beatles-tournament gehouden. De tournaments zijn terug te vinden op:

Beatles Tournament 2002 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2004 - winnaar: Strawberry Fields Forever
Beatles Tournament 2005 - winnaar: A Day In The Life
Beatles Tournament 2007 - winnaar: A Day In The Life

Daarnaast is er in 2007 ook een album tournament gehouden:

Beatles Album Tournament 2007 - winnaar: Abbey Road

De openingspost kan hier terug gevonden worden!
pi_70649548
Woops, titel moet natuurlijk deel 28 zijn Kan een modje het even aanpassen? Bvd.

De laatste post was:
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:47 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar waarom is de stereo box zo groot in vergelijking met de mono box? Daar moet wel aardig wat lucht in zitten zo aan de foto's te zien.
pi_70649609
TVP
  zaterdag 4 juli 2009 @ 19:57:33 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70649633
Zeg, op 9/9/9 komen natuurlijk de remasters uit, maar wat zijn remixes dan precies? Moet ik nou nog langer wachten op de écht goede geluidskwaliteit?

Sorry voor de n00b-vraag
pi_70649747
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:57 schreef TNA het volgende:
Zeg, op 9/9/9 komen natuurlijk de remasters uit, maar wat zijn remixes dan precies? Moet ik nou nog langer wachten op de écht goede geluidskwaliteit?

Sorry voor de n00b-vraag
The only n00b question is the one left unasked .
quote:
Op dinsdag 7 april 2009 22:47 schreef Aisumasen het volgende:
Voor de duidelijkheid: Met een remix bedoel ik dus de oorspronkelijke betekenis van de uitdrukking: Een nieuwe geluidsmix van de originele opnames. Dus géén remix als in wat ze bv. met "Within You Without You" en "Tomorrow Never Knows" op Love hebben gedaan, maar als in wat ze met "Back To The USSR" hebben gedaan. Plastisch gezegd: Alle sporen (instrumenten) individueel van elkaar zo goed mogelijk laten klinken, en opnieuw een plek in het stereo-beeld geven. Waardoor de (grotendeels) vreemde stereo-mixen uit de jaren '60 dus veel beter gaan klinken. Luister en vergelijk:

http://www.dailymotion.co(...)-magic-myst-tour-lov

En dan vooral vanaf 02:20. Als je de "Love" remix (nieuwe geluidsmix ) hebt geluisterd, wil je toch nóóit meer de originele mix uit 1967 horen in zijn fake stereo? Dan kan het nog net zo goed geremasterd zijn met de beste apparatuur van de beste mastertapes... Doe deze vergelijking ook maar eens met Back In The USSR, die in zijn originele mix helemaal niet verkeerd klinkt: http://www.dailymotion.co(...)e-album-and-lo_music Maar dan hoor je ineens dat het nóg veel beter kan klinken, en lijkt het bijna alsof de originele mix door een transistor-radio wordt afgespeeld. En het stereo-beeld is zelfs nagenoeg hetzelfde gebleven.

Of neem nou de eerste 2 albums, die komen nu dus uit in de authentieke stereo-mix. Tof, maar ik ga echt niet luisteren naar de oorspronkelijke mix waarin de vocalen links en de instrumenten rechts zitten! En zeker niet nadat ze met de Anthology DVD-mixen (o.a. "Twist And Shout) bewezen hebben dat een nieuwe mix mindblowing kan klinken. En dat van 2 sporen!

Het is niet gek als je tevreden bent met de mono-mix (of stereo-mix) van bv. "For No One", maar als je 'em daarna hoort vanaf de Anthology DVD schreeuw je om remixes !
Hopelijk heb je hier iets aan .
pi_70650079
TVP.
Nee.
pi_70650138
Had 28 moeten zijn

-tvp -
pi_70650763
Jeetje... Allen Klein is dood!
quote:
Former Beatles, Stones manager Allen Klein dies

LOS ANGELES (Reuters) - Record label mogul Allen Klein, who handled the affairs of both the Beatles and the Rolling Stones, died in New York on Saturday after a battle with Alzheimer's disease, a spokesman said. He was 77.

During a career spanning more than 50 years, the former New Jersey accountant secured a fortune as one of the savviest and most infamous players in the music business.

He played a key role during the bitter demise of the Beatles, coming on board in 1969 at the behest of John Lennon, Ringo Starr and George Harrison. Paul McCartney was fiercely opposed to Klein, preferring the legal expertise of his high-powered father-in-law Lee Eastman. The feud set the scene for the court battle that led to the group's dissolution.

Klein later reunited with Harrison to organise the all-star Concert for Bangladesh show in 1971 concert. It took a decade for the funds to reach the refugees because of complex tax problems. He also continued to work with Lennon and Yoko Ono.

Klein also managed the Rolling Stones during the 1960s and ended up owning the rights to their recordings and copyrights from that decade -- to the eternal regret of Mick Jagger.

He first made his mark in the music industry by auditing record labels on behalf of clients such as Bobby Darin and Connie Francis. When he invariably found that they were owed royalties, he took a percentage of the difference as a fee. he also managed Sam Cooke, helping the R&B star set up his own label and publishing company.

Klein's family-owned ABKCO Music & Records also handled the recordings of such artists as the Animals, Herman's Hermits, Bobby Womack, Marianne Faithfull, the Kinks, Chubby Checker, Bobby Rydell and many others.

He is survived by his wife and three adult children. His funeral will take place in New York on Tuesday.

[ Bericht 2% gewijzigd door Aisumasen op 04-07-2009 20:57:00 ]
pi_70652421
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 19:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar waarom is de stereo box zo groot in vergelijking met de mono box? Daar moet wel aardig wat lucht in zitten zo aan de foto's te zien.
De mono cd's zitten in kartonnen hoesjes (mini lp-hoezen) en zijn dus dun. Die passen met z'n allen makkelijk in zo'n klein doosje. De stereo cd's-'hoesjes' zijn dikker (ik denk net zo dik als normale cd-hoesjes): je kan ze openslaan en er zitten ook boekjes in. Ze nemen dus beduidend meer ruimte in. En er zijn een paar meer stereo cd's dan mono, plus er zit ook nog een extra dvd bij.
Het is me trouwens niet duidelijk wat voor doos die stereo box precies is: het zal geen simpele hoge (diepe) doos zijn met een deksel, want dan krijg je de cd's er niet goed uit en in. Misschien is het wel zo'n 'standaard' cd-box met een deksel ter hoogte van de doos, met voor elke cd een plekje waar je 'm in kan schuiven. En dat kost natuurlijk NOG meer ruimte!
  Redactie Frontpage zondag 5 juli 2009 @ 15:41:02 #10
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70668810
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:50 schreef Aisumasen het volgende:
Jeetje... Allen Klein is dood!
[..]

[ afbeelding ]
Ik hoorde het ja!

Verdacht overigens. McCartney's twee grootste rivalen binnen no-time dood. Toch maar eens Fireman achterstevoren draaien straks.

Seth Gaaikema: Paul dacht zeker, alle Kleine beetjes helpen.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  zondag 5 juli 2009 @ 15:43:23 #11
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70668860
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Verdacht overigens. McCartney's twee grootste rivalen binnen no-time dood. Toch maar eens Fireman achterstevoren draaien straks.
!
pi_70669204
En wat te denken van Phil Spector die achter slot en grendel zit .
pi_70669700
Ik moest wel gelijk weer aan The Rutles denken . Vanaf 06:45:
  zondag 5 juli 2009 @ 16:49:04 #14
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_70671147
Zolang McCartney zelf maar niet de pijp uitgaat, dan vind ik alles best.
pi_70671741
quote:
Op zondag 5 juli 2009 16:49 schreef Blinker het volgende:
Zolang McCartney zelf maar niet de pijp uitgaat, dan vind ik alles best.
Ringo Starr mag ook nog wel wat jaartjes (lees: op z'n minst 25 jaar) doorgaan hoor
  zondag 5 juli 2009 @ 19:41:39 #16
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70677425
TVP aan de hand van dit leuke, korte interview

By hook or by crook, I'll be last in this book.
  zondag 5 juli 2009 @ 20:32:09 #17
132492 Honky
Rockster
pi_70679126
Pff wat een pittig prijzen zeg, had zeker voor de mono box minder verwacht
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  zondag 5 juli 2009 @ 21:18:50 #18
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70680710
quote:
Op zaterdag 4 juli 2009 20:03 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

The only n00b question is the one left unasked .
[..]

Hopelijk heb je hier iets aan .
Dat is wel geniaal. Remixes ftw dus. Dank voor de uitleg Komen die remixes ooit nog uit of gaat dat weer 30 jaar duren?
pi_70681550
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:18 schreef TNA het volgende:

[..]

Dat is wel geniaal. Remixes ftw dus. Dank voor de uitleg Komen die remixes ooit nog uit of gaat dat weer 30 jaar duren?
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:07 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Is dat trouwens een officiele datum 2012 of speculatie?
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 00:16 schreef Aisumasen het volgende:
Speculatie, maar best geloofwaardig. Meerdere bronnen op verschillende internet-fora die in contact staan met EMI, vertellen dat ze (voor het eerst? ) een goede tijdlijn hebben voor The Beatles-releases. Dit jaar is natuurlijk het jaar van de remasters, en het Rock Band-project. 2010 gaat het jaar worden van de solo-releases (waar ik persoonlijk veel meer naar uit kijk), en in 2012 worden de remixes uitgebracht, plus, plus alle 4-track opnames in 5.1, op de dag dat het 50 jaar geleden is dat The Beatles hun eerste release op EMI uitbrachten. En er schijnt ook gewerkt te worden aan de DVD-release van "Magical Mystery Tour".

Wie weet wat er allemaal van waar is, maar plausibel lijkt het wel. Zeker nu Paul McCartney aan een 4-CD boxset met outtakes ( ), bezig schijnt te zijn, en al zijn projecten (gitaar concerto, nieuwe solo-plaat, plaat met zijn zoon James, soundtrack voor een kinder-film) blijkbaar heeft uitgesteld tot 2010. En dat ze de gewone catalogus gaan uitknijpen tot op de laatste druppel, is ook niet zo'n gek idee. Ik kan in ieder geval niet wachten om "Rubber Soul" eindelijk eens in normale stereo te horen ...
Haha !

Maar mocht je de Purple Chick deluxe-edities hebben: Luister de Anthology DVD-mixes die er op staan. Doe ik ook, om alvast een beetje te genieten van hoe het kán klinken. Bv. "Paperback Writer", "Day Tripper", "For No One" of "In My Life" . Er zijn zo veel nummers die gewoon geremixed moeten worden ipv enkel geremastered. Eigenlijk elk nummer, wat mij betreft.
  zondag 5 juli 2009 @ 21:45:47 #20
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_70681750
quote:
Op zondag 5 juli 2009 19:41 schreef Arn0 het volgende:
TVP aan de hand van dit leuke, korte interview

Het aller leukste interview
Ik blijf er om lachen als ik het zie!
  zondag 5 juli 2009 @ 22:04:14 #21
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70682482
quote:
Op zondag 5 juli 2009 21:40 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

[..]

[..]

Haha !

Maar mocht je de Purple Chick deluxe-edities hebben: Luister de Anthology DVD-mixes die er op staan. Doe ik ook, om alvast een beetje te genieten van hoe het kán klinken. Bv. "Paperback Writer", "Day Tripper", "For No One" of "In My Life" . Er zijn zo veel nummers die gewoon geremixed moeten worden ipv enkel geremastered. Eigenlijk elk nummer, wat mij betreft.
Ik moet topics duidelijk beter bijhouden, thanks!
pi_70682753
Ik vind de persconferenties uit '66 ook altijd grappig, maar dan op een andere manier. Deze van één paar dagen voor hun laatste optreden bijvoorbeeld, vanaf 04:50:

Of deze, vanaf 04:30, en dan vooral de expressies van Lennon.
pi_70697810
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:10 schreef Aisumasen het volgende:
Ik vind de persconferenties uit '66 ook altijd grappig, maar dan op een andere manier. Deze van één paar dagen voor hun laatste optreden bijvoorbeeld, vanaf 04:50:

Ja, het antwoord van Paul is prachtig. Nog genialer is eigenlijk het antwoord van John op de vraag rond 7.45: hij grijpt daarmee heel ad rem terug op de opmerking van Paul!
pi_70697929
quote:
Op zondag 5 juli 2009 22:10 schreef Aisumasen het volgende:
Of deze, vanaf 04:30, en dan vooral de expressies van Lennon.

De complete docu waar dit uitkomt staat als bonus op de dvd 'From liverpool to San Francisco'. Die hoofddocu is middelmatig, maar die complete docu uit '66 was de aankoop meer dan waard!!!
  maandag 6 juli 2009 @ 17:00:42 #26
132492 Honky
Rockster
pi_70706440
Moet zeggen dat ik de muziek van Julian Lennon ook best aardig begin te vinden. Nummers als Stick Around, Day by Day en I don't want to know klinken errug lekker. Vooral in het begin van zn carriere klinkt hij als z'n pa maar dat wordt gaandeweg iets minder.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 02:44:42 #27
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70727568
Gelukkige 69ste verjaardag, Ringo

[ Bericht 0% gewijzigd door Arn0 op 07-07-2009 12:10:24 ]
pi_70727744
69 alweer . Gefeliciteerd Richy! Hopelijk komt-ie weer eens naar Europa. Z'n show in New York was ontzettend lachen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 03:45:39 #29
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_70727766
Even zwaaien naar jullie
Waiting for This is it!
pi_70732266
Happy B-day RIngo.

Zou best eens een Ringo Allstar-show willen zien.
Al moet het niet meer dan 30 euro gaan kosten.
pi_70732441
69 alweer

dinsdag 7 juli 2009 @ 11:12:05 #32
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70732466
Ik heb hem altijd zo nietszeggend gevonden Maar gefeliciteerd
pi_70732832
Gefeliciteerd
pi_70732880
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:12 schreef TNA het volgende:
Ik heb hem altijd zo nietszeggend gevonden Maar gefeliciteerd
Tsja, niet erg spectaculaire dingen meer gedaan na 1970 in principe, maar toch Ringo Starr
  Redactie Frontpage dinsdag 7 juli 2009 @ 11:38:11 #35
95179 TheGrandWazoo
pi_70733209
Ik heb dit altijd nog vrij aardig gevonden:

Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:07:45 #36
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70734176
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 03:37 schreef Aisumasen het volgende:
69 alweer . Gefeliciteerd Richy! Hopelijk komt-ie weer eens naar Europa. Z'n show in New York was ontzettend lachen.
Ohja natuurlijk. Ik keek op de Engelse wikipedia maar die was nog niet ge-update Ik vind zijn album Ringo uit 1973 geloof ik eigenlijk wel fantastisch
pi_70734321
wel raar, normaal hoor je in dit Beatles topic nooit wat over onze Ringo, en nu wel
pi_70735429
Love and peace, Ringo! Love and peace!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:57:10 #39
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70735758
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:47 schreef hello_goodbye het volgende:
Love and peace, Ringo! Love and peace!
Haha Al die peace and love's in dit filmpje; (er was wel overdreven veel gedoe rond)
pi_70735767
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:38 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Ik heb dit altijd nog vrij aardig gevonden:

Inderdaad een heerlijk en zéééééér beatlesque liedje! Ik weet eigenlijk niet of ik hem nu al kende of dat hij me bekend voorkomt omdat er zo heerlijk (en natuurlijk legitiem) gejat is.
Het viel me op hoe erg het achtergrondkoortje bij cruciFY and goodBYE in de bridge klinkt als Lennon: exact hetzelfde accent en afbreking, zeg maar. Zal niet onbewust zijn, denk ik.
pi_70746250
quote:
Op zondag 5 juli 2009 15:41 schreef TheGrandWazoo het volgende:

[..]

Ik hoorde het ja!

Seth Gaaikema: Paul dacht zeker, alle Kleine beetjes helpen.
Wie bedoel je met zijn 2 grootste rivalen? Klein en ???
pi_70746945
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:05 schreef webfreak het volgende:
Happy B-day RIngo.

Zou best eens een Ringo Allstar-show willen zien.
Al moet het niet meer dan 30 euro gaan kosten.
Vertrouw me, alleen al om zijn grappige anekdotes is het de prijs waard . Al is het jammer dat-ie in z'n reguliere show zo weinig liedjes zingt, en de rest van de set aan z'n All Star-band over laat.

Er zijn zat solo-liedjes van hem die ik met plezier luister. (Durf ik dat écht te zeggen ?) Grappig dat hij de afgelopen 10 jaar eigenlijk best propere studio-albums gemaakt heeft. Niets wereldschokkends, maar het luistert lekker weg. Ik zet "Liverpool 8" en "Choose Love" nog best vaak met plezier op. "Ringo" uit 1973 vind ik ook tof, het album wat het meest in de buurt komt van een Beatles-reünie. Het album "Goodnight Vienna" klinkt ook niet verkeerd, al kan dat ook niet echt anders met een personeel als met wie Ringo samenwerkt. En natuurlijk "Blast From Your Past" met de vaak sterke singles uit die tijd, waaronder "Back Off Boogaloo", in 2004 gejat door Franz Ferdinand in hun festival-hit "Take Me Out".

Mijn favoriete Ringo-nummer van dit moment is "Six O'Clock" uit 1973. Al bij de eerste tonen hoor je door wie dit nummer geschreven is. Prachtig .

pi_70749644

En een filmpje als dit kan op een dag als vandaag ook niet ontbreken natuurlijk!
  dinsdag 7 juli 2009 @ 18:44:43 #44
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70749776
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 18:41 schreef Aisumasen het volgende:

En een filmpje als dit kan op een dag als vandaag ook niet ontbreken natuurlijk!
Best wel een WTF-moment Ik vind Yoko's muzikale talenten best wel.. kut
pi_70767730
Fuck! Dr. Ebbetts gooit de handdoek in de ring !
pi_70768895
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 04:10 schreef Aisumasen het volgende:
Fuck! Dr. Ebbetts gooit de handdoek in de ring !
O...? En wat is daar 'fuck' aan? Heeft hij de remasters soms gehoord en zijn die zo goed dat hij ermee stopt? Of heeft het een andere reden. Als de remasters echt goed zijn, hebben we Ebbetts niet meer nodig, lijkt me...
pi_70781312
Haha, jij hebt z'n statement dus echt wel gelezen . Want het klopt. Ja, hij heeft de remasters gehoord. En ja, toen hij hoorde dat ze zo onovertrefbaar goed zijn heeft hij besloten om te stoppen. In 2004, toen de Amerikaanse albums officieel geremastered uitkwamen, is hij wél doorgegaan. Want wat Apple toen heeft uitgebracht is een representatie van hoe de mastertapes in 40 jaar oude staat zouden klinken, mocht het in 2004 modern gemastered zijn. Het is geen representatie van hoe men in de jaren '60 de vinyl LP's gehoord hebben, want dat is wat Dr. Ebbetts wél liet horen. En hetzelfde geldt voor de originele Britse studio-albums. Ze hebben de aankomende remasters modern geremastered, lichte noise reduction toegepast, edits verbeterd, en voor 2 albums een digitale mix uit 1987 gebruikt. Wat mij betreft zijn de best klinkende albums van Dr. Ebbetts dus zeker niet overbodig geworden.

Maar eigenlijk gaat het me allang niet meer om de Beatles-catalogus. Ik zit sowieso alleen op remixes te wachten, en kan me tot die tijd neerleggen bij wat op 09/09/09 zal worden uitgebracht. Dat is niet de reden dat het jammer is dat hij stopt. Want begrijp me goed, ik blijf na 09/09/09 echt niet naar needledrops luisteren omdat er één authentieke edit verbeterd is. Maar ik wil die authentieke opnames wel in mijn collectie houden .

Het gaat me om het solo-repertoire wat hij juist nu aan het tackelen was. Zijn uitgave van "All Things Must Pass" evenaart de remaster uit 2000 op alle fronten, en is de enige versie die ik in de kast heb staan. Ik heb zijn uitgaven van de eerste twee solo-platen van Lennon. Ik wil namelijk naast de remixes en remasters ook de originele mix op CD hebben, zoals Lennon het in de 70's gemixed heeft.

Maar vooral het solo-reportoire van McCartney had broodnodig de behandeling van Dr. Ebbetts nodig. Er zijn weinig CD's die zo slecht klinken als de remasters uit 1993, die nog steeds in de winkels liggen. Voor 5 albums hebben we gelukkig de DCC Gold serie, gemastered door Steve Hoffman. Om even beeldspraak te gebruiken, als de DCC-CD's klinken alsof McCartney in je kamer staat te zingen, en zijn versterkers naast je staan, klinken de officiële CD's alsof hij in een kartonnen doos weggestopt staat te zingen . Bij gebrek aan andere DCC-uitgaven van zijn solo-CD's, had ik gehoopt dat Dr. Ebbetts de andere albums zou needledroppen. Maar helaas...
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:28:56 #48
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70781336
Is er eigenlijk iets bekend over de verdeling van de opbrengsten van de Beatles destijds? Verdiende Ringo met zijn drumkunsten evenveel als het muzikale genie McCartney?
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:39:17 #49
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70781699
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, jij hebt z'n statement dus echt wel gelezen
Linkje? Ik vind het niet terug op google.
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:40:59 #50
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70781741
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef TNA het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over de verdeling van de opbrengsten van de Beatles destijds? Verdiende Ringo met zijn drumkunsten evenveel als het muzikale genie McCartney?
Misschien is dit interessant, ik weet niet of de verdeling er op staat maar dan nog;
http://www.beatlemoney.com/
pi_70782056
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, jij hebt z'n statement dus echt wel gelezen .
Nou, niet dus: het was een gok. Het was de enige reden om te stoppen die ik kon verzinnen. En het was ook de reden waar ik op hoopte, want nu dit inderdaad de reden blijkt te zijn, ben ik erg blij. Niet blij dat hij stopt (ik snap je teleurstelling wat betreft het solo-materiaal), maar dat betekent dus wel dat de aankomende remasters TOP zijn!!! Maar ik ben ook wel benieuwd naar een linkje naar z'n statement! En ik zal al z'n cd's ook niet wegmieteren trouwens.

EDIT:
Vond dit elders:
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 schreef Dr. Ebbetts het volgende:
There has been considerable buzz surrounding the new Beatles
remasters, due for release in September. There should be. We have all
been waiting for this day, and it is about to arrive - finally! Thanks
to a long-time supporter and friend to this project, I have had the
opportunity to hear genuine samples of the new remasters due out in two
months.

They are good.

Very good.

Those of you who will be buying them - and those of you who have already
preordered - will not be disappointed.

In fact, I will venture to guess than many of you will be more than
pleasantly surprised at how good they sound.

And with what promises to be outstanding packaging all around, it will
be a collector's nirvana.

From the outset of the Dr. Ebbetts Sound Systems project, I swore that
once EMI did the right thing and released remasters to be proud of, I
would not continue doing what I was doing. After all, the only reason I
did this was because Apple/EMI/Capitol would not - and because I so very
much love the Beatles.

While my love for the band has not changed, everything else has.

EMI/Capitol began their release of the American LPs on compact disc a
few years ago, and now EMI has tackled the British catalogue in fullest
detail.

It's what we all wanted. As Beatles fans, it's what we've prayed for.

To that end - and with the heaviest of hearts - effective immediately,
Dr. Ebbetts Sound Systems will cease operations.
IK BEN BLIJ!!!

[ Bericht 42% gewijzigd door hello_goodbye op 08-07-2009 16:05:43 ]
pi_70782196
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef TNA het volgende:
Ik denk dat ze alle vier evenveel verdienden van optredens etc. etc. Maar Lennon en McCartney, en ook wel Harrison, hadden natuurlijk veel meer inkomsten door royalties van hun composities. Maar alles waar ze allevier aan behoorden verdienden, werd volgens mij eerlijk verdeeld.

EDIT:
Veel info over The Beatles en geld kan je vinden op www.beatlemoney.com Daarop staat o.a. dit:

Beatles Ltd., divided equally to each Beatle, was a receptacle for the net earnings from concerts during 1963. Each Beatle would receive money from this fund.

Dus ik denk dat dat dan wel voor alle gevallen geldt waarbij iedereen recht had op geld.

[ Bericht 7% gewijzigd door hello_goodbye op 08-07-2009 15:58:38 ]
pi_70783095
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:48 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

EDIT:
Vond dit elders:
[..]

IK BEN BLIJ!!!
Dit is niet z'n complete statement hè. Hij heeft al wel vaker later doorschemeren in z'n mailtjes dat hij financiële problemen heeft, en dat EMI hem op de hielen zit. Maar ik geef hem groot gelijk, "if my CORE SET is inferior, I don't wish to have the rest of the catalogue branded as such either.". Er verschijnen de afgelopen tijd steeds meer andere goede needledroppers, die bijvoorbeeld het solo-repertoire onder handen nemen. Dus er is nog hoop . En Ebbetts is zeker niet de eerste die zegt dat de remasters fantastisch klinken. Ik heb niets anders dan positief commentaar gelezen, en ik verwacht eigenlijk ook niets anders.
pi_70783387
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit is niet z'n complete statement hè. Hij heeft al wel vaker later doorschemeren in z'n mailtjes dat hij financiële problemen heeft, en dat EMI hem op de hielen zit. Maar ik geef hem groot gelijk, "if my CORE SET is inferior, I don't wish to have the rest of the catalogue branded as such either.". Er verschijnen de afgelopen tijd steeds meer andere goede needledroppers, die bijvoorbeeld het solo-repertoire onder handen nemen. Dus er is nog hoop . En Ebbetts is zeker niet de eerste die zegt dat de remasters fantastisch klinken. Ik heb niets anders dan positief commentaar gelezen, en ik verwacht eigenlijk ook niets anders.
Ik ben alsnog benieuwd naar z'n complete statement: ik kon niet meer vinden dan dit. En ik ben ook benieuwd naar dat andere positieve commentaar, want eerlijk gezegd is dit (na het artikel in Mojo vorig jaar) de eerste keer dat ik iets hoor over de remasters van iemand die ze daadwerkelijk beluisterd heeft!
pi_70783400
Nog even over de rechten kwestie, ik las zojuist dit:
quote:
In music publishing, copyright law runs for 28 years, then expires. The law states that if a writer sells his songs to another interest during his lifetime, and he dies before the right expires, his portion of the rights revert to his heirs. If the writer is still alive, he is out of luck, as far as getting the rights back. They are renewed by whoever bought them.

This means that when the rights to Beatles songs started expiring in 1990, Jackson owned 50% of Lennon/McCartney tunes, McCartney owned 25%, and Lennon’s heirs (Yoko Ono and Sean Lennon) owned 25%. As the rights on each song expired, Lennon’s heirs got back the half (25%) of the copyright that had been purchased from Lennon. That means that Lennon’s heirs currently own 50% of all Lennon/McCartney tunes, Jackson (or his merged company) own 25% and McCartney owns 25%.
Bron: http://www.norwegianwood.org/beatles/english/northern.html

Weet iemand of dit klopt? En zou dit ook een reden zijn waarom Yoko niet zo'n zin had om te bieden op de rechten in 1985, aangezien ze het sowieso toch terug kreeg?

Ik herinner me ook een interview met McCartney waarin hij zei dat het slechts een kwestie van tijd was dat de rechten weer naar hem toe zouden gaan...het hoe en wat hebben we hier in dit topic toen ook besproken, maar wat hij precies bedoelde was ons toen niet duidelijk. Ik zal het even proberen terug te vinden.

Edit: hier staat het: Het Grote Beatles Topic - Deel 8 en de originele bron: http://www.monstersandcritics.com/music/news/article_1052906.php
pi_70783684
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:25 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik ben alsnog benieuwd naar z'n complete statement: ik kon niet meer vinden dan dit. En ik ben ook benieuwd naar dat andere positieve commentaar, want eerlijk gezegd is dit (na het artikel in Mojo vorig jaar) de eerste keer dat ik iets hoor over de remasters van iemand die ze daadwerkelijk beluisterd heeft!
Normaal gesproken is het een ongeschreven regel om zijn statements niet naar buiten te brengen, maar aangezien het toch al 'all over the place' is, dit is wat hij vannacht mailde:
quote:
Dear friends,

I sincerely hope all is well with you and yours.

Indeed, this is an unexpected mass-mailer. Please forgive the
unsolicited rambles that follow.

To start, there are many of you who have outstanding orders with me at
this time. Some of you have been waiting for a while, and I wish to
apologize for that. Please don't worry. Each and every one of these
outstanding orders will be tended to this week. You have my word.

I appreciate your patience and understanding.

Second, there has been considerable buzz surrounding the new Beatles
remasters, due for release in September. There should be. We have all
been waiting for this day, and it is about to arrive - finally! Thanks
to a long-time supporter and friend to this project, I have had the
opportunity to hear genuine samples of the new remasters due out in two
months.

They are good.

Very good.

Those of you who will be buying them - and those of you who have already
preordered - will not be disappointed.

In fact, I will venture to guess than many of you will be more than
pleasantly surprised at how good they sound.

And with what promises to be outstanding packaging all around, it will
be a collector's nirvana.

From the outset of the Dr. Ebbetts Sound Systems project, I swore that
once EMI did the right thing and released remasters to be proud of, I
would not continue doing what I was doing. After all, the only reason I
did this was because Apple/EMI/Capitol would not - and because I so very
much love the Beatles.

While my love for the band has not changed, everything else has.

EMI/Capitol began their release of the American LPs on compact disc a
few years ago, and now EMI has tackled the British catalogue in fullest
detail.

It's what we all wanted. As Beatles fans, it's what we've prayed for.

To that end - and with the heaviest of hearts - effective immediately,
Dr. Ebbetts Sound Systems will cease operations.

Many of you will recall that the entire purpose of the Dr. Ebbetts
project was to make available to the public the best sounding versions
of the Beatles' original LP releases - with emphasis on the American and
British catalogues. Believe me, it wasn't a hard thing to do considering
the substandard quality of the original CD catalogue from 1987 onward.

The fact of the matter is, the Dr. Ebbetts material does not - and will
not - sound better than what is coming commercially in September. People
I trust agree with me. The remasters sound remarkably well balanced,
with solid, punchy bass, smooth mids and not-to-harsh, yet crisp highs.
In comparison, many of the Ebbetts masters fall short - weaker bass,
dimished mids, and often too-bright highs.

It's a given that the remasters will not please everyone, but they will
be good enough to make the Ebbetts catalogue solidly inferior.

The artwork and packaging of the EMI material will prove to make current
Dr. Ebbetts releases look like Xerox machine fodder.

It pains me, seeing as I have invested so much time in this thing, but I
humbly and officially put this nearly-fourteen year project to bed.

I have outlived my usefulness in this hobby.

I know there are many who will ask why I just don't continue releasing
titles that are NOT being put out by Apple/EMI - foreign releases, rare
pressings, etc..

My reasons are complicated, but they are what they are. In short, if the
Dr. Ebbetts BLUE BOX set is not the definitive sounding version of the
original UK stereo LPs, then why issue them at all?

Many will remember the original BEAT CDs of the 1990s that presented the
Beatles US LPs sourced from cassettes. I surely do. They became
immediately obsolete with the advent of Dr. Ebbetts. No one bought those
BEAT CDs anymore when I came along. Why would they? At the time, my
material was far superior.

The Ebbetts BLUE BOX series was only issued because Apple/EMI's versions
were substantially inferior to anything I - or any number of
needledroppers - were putting out. The Ebbetts BLUE BOX set is at THE
HEART of the Dr. Ebbetts Sound Systems collection, in my estimation. If
that set is now inferior to the commercial release, then it has no
business existing. Suffice to say, I would not release the BLUE BOX set
today if new remasters were already commercially available.

I would have no need.

And if my CORE SET is inferior, I don't wish to have the rest of the
catalogue branded as such either.

Therefore, it is time to put it all on the shelf.

I am requesting that all of you who have LPs with me contact me as soon
as possible and let me know which ones are yours so that I might send
them back to you. I promise I will get those to you in short order.

So that your return LP requests will not be lost in what promises to be
a hectic e-mail shuffle, please put "MY LPs" somewhere in the subject
line.

Your generosity, kindness and willingness to share your treasured
possessions with me is something I shall never forget.

To each and every one of you who has supported me and befriended me
throughout the years, I wish to extend my deepest gratitude. Your
loyalty has moved me beyond words. This entire project began as a
fanciful hobby many years ago and has mushroomed into something far
beyond anything I could have imagined.

From every corner of the entire world, I have been blessed to meet some
of the best Beatle people out there. I will never forget you.

But now it is time to make way for the "big boys."

Please be sure to secure your copies of the remasters. I guarantee they
will replace your Dr. Ebbetts CDs in your rotations and playlists - as
they should. Display them proudly and let people know who the greatest
band of all time is.

Remember, quoting my project motto from all those years ago, it is ONLY
about the music.

That is why I do what I do today.

Now go put your hard-earned money to good use!

God Bless.

Drew
Één van de reacties over de remasters was van Dennis Mitchell, host van Breakfast with The Beatles. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:52:17 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70784397
Hoe komt het dat jij eigenlijk statements van hem ontvangt?
pi_70784583
Het klinkt iig zeer veelbelovend, ik heb echt zin in september
pi_70785733
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:52 schreef Arn0 het volgende:
Hoe komt het dat jij eigenlijk statements van hem ontvangt?
I'm in the inner circle .
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2009 @ 17:52:15 #60
95179 TheGrandWazoo
pi_70786330
Weer in het nieuws dat een nieuwe beatle track wordt uitgebracht.
(Superworm)
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:55:03 #61
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70786417
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Weer in het nieuws dat een nieuwe beatle track wordt uitgebracht.
Ik las een paar dagen geleden zoiets ja, heb jij het over Now And Then?
pi_70788235
Het gebruikelijke half-jaarlijkse "Now And Then"-geruchtenstroompje, ja . Al denk ik dat dit van alle geruchten wel de meeste kans heeft om uiteindelijk uitgebracht te gaan worden. De song is te goed om te laten liggen, met of zonder de partijen van Harrison, McCartney en Ringo. Wie weet wat er ons op 09/09/09 te wachten staat .
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:23:31 #63
132492 Honky
Rockster
pi_70793284
Hmpf! Ik hoop dat EMI / RIAA die Dr Ebbet alsnog te pakken krijgt. Beetje gratis muziek uploaden naar Jan en alleman. Allemaal inkomsten die de artiesten mislopen. Het maakt niet uit hoe rijk ze zijn. Het is hun werk en zij verdienen er geld voor te krijgen.

Anyway. Ik deel ook de mening dat Ringo goed is. Hij wordt naar mijn mening ook beter naarmate hij ouder wordt. Als we alleen al kijken naar de afgelopen albums dan zien we sowieso dat Vertical Man, Choose Love en Liverpool 8 zijn uitgebracht welke zeker tot zijn beste materiaal behoren. Het zijn niet alleen goede Ringo-albums. Het zijn goede albums. punt.

Waar de albums uit de jaren 80 en voor een deel 70 vooral albums waren met een groot deel aan opvulmateriaal met hier en daar een leuk nummer, al dan niet met een beetje hulp van een andere ex-Beatle zijn zijn recentste albums bijna allemaal in de roos.

Daarnaast hebben we nog de All-star band. Van wat ik heb gezien op DVD en Youtube en dergelijke zijn het spetterende optredens en is het live een sensatie om er bij te zijn. Als hij Europa aandoet zal ik er zeker nog naartoe gaan. Enige nadeel van de All-star band zijn de CD's en DVD's van de verschillende tours die vooral de laatste jaren voor 90% dezelfde setlist hebben waardoor ze weinig toevoegen.

Een live album wat wel de moeite waard is Live at Soundstage van een paar jaar terug. Alleen maar Ringo-materiaal. Staat zelfs een live-versie van Octopus' Garden op, een nummer wat Ringo voor zover ik weet maar weinig live heeft gespeeld. Daarnaast een goede live versie van een andere grote hit, It don't come easy waarin geen slappe saxofoon zit zoals in de All-star Band versies.

Paar highlights:

Ringo's eerbetoon aan George:

It don't come easy:

La de da, verrassend hoog in-je-hoofd-zit gehalte
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:25:39 #64
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70793358
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Misschien is dit interessant, ik weet niet of de verdeling er op staat maar dan nog;
http://www.beatlemoney.com/
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:52 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik denk dat ze alle vier evenveel verdienden van optredens etc. etc. Maar Lennon en McCartney, en ook wel Harrison, hadden natuurlijk veel meer inkomsten door royalties van hun composities. Maar alles waar ze allevier aan behoorden verdienden, werd volgens mij eerlijk verdeeld.

EDIT:
Veel info over The Beatles en geld kan je vinden op www.beatlemoney.com Daarop staat o.a. dit:

Beatles Ltd., divided equally to each Beatle, was a receptacle for the net earnings from concerts during 1963. Each Beatle would receive money from this fund.

Dus ik denk dat dat dan wel voor alle gevallen geldt waarbij iedereen recht had op geld.
Beiden dank voor de link Klinkt overigens realistisch, een gelijke verdeling bij concerten en een andere verdeling tussen de songwriters van nummers.
pi_70796342
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Honky het volgende:
Hmpf! Ik hoop dat EMI / RIAA die Dr Ebbet alsnog te pakken krijgt. Beetje gratis muziek uploaden naar Jan en alleman. Allemaal inkomsten die de artiesten mislopen. Het maakt niet uit hoe rijk ze zijn. Het is hun werk en zij verdienen er geld voor te krijgen.
Ik denk dat de personen die het spul van Dr Ebbet downloaden de echte diehard fans zijn die sowieso alle albums en meer wel legaal hebben en waarschijnlijk ook de remasters gaan kopen. Idem voor mensen die bootlegs e.d. downloaden. Het is niet legaal wat hij doet, maar ik betwijfel of de artiesten er geld door mislopen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:45:57 #66
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70796562
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat de personen die het spul van Dr Ebbet downloaden de echte diehard fans zijn die sowieso alle albums en meer wel legaal hebben en waarschijnlijk ook de remasters gaan kopen. Idem voor mensen die bootlegs e.d. downloaden. Het is niet legaal wat hij doet, maar ik betwijfel of de artiesten er geld door mislopen.
Sowieso zouden de inkomsten die ze mislopen niets zijn vergeleken met hun totale vermogen lijkt me.
pi_70797256
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:25 schreef TNA het volgende:

[..]

[..]

Beiden dank voor de link Klinkt overigens realistisch, een gelijke verdeling bij concerten en een andere verdeling tussen de songwriters van nummers.
Hetzelfde geldt voor als er een cd wordt gekocht of een nummer op de radio wordt gedraait. De uitvoerende artiest krijgt hiervoor een vergoeding (naburig recht), het lijkt me dat bij de Beatles gewoon ieder 25% hiervan krijgt. De auteurs van de nummers krijgen daarnaast nog een aparte vergoeding, dit zorgt er voor dat Lennon en McCartney meer krijgen dan Harrison en dat Ringo nog minder krijgt.

Over de naburige rechten is trouwens de laatste jaren al aardig wat politieke discussie geweest in het VK en de EU. De naburige rechten verlopen 50 jaar na het uitbrengen van het materiaal, terwijl de auteursrechten pas 70 jaar na de dood van de auteur verlopen. Dit zou betekenen dat de naburige rechten van de Beatles in 2013 beginnen te verlopen. Nu had de EU het plan om dit te verlengen naar 95 jaar, maar ik weet niet of dit er al door is.
pi_70797394
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Sowieso zouden de inkomsten die ze mislopen niets zijn vergeleken met hun totale vermogen lijkt me.
Wat McCartney zelf van Bootlegs vindt:
En over downloaden:
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:08:55 #69
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70797434
Als de naburige rechten van bijvoorbeeld Please Please Me verlopen, naar waar gaan de opbrengsten van dat album dan?

Edit: Hmm, eens zien
pi_70798258
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:08 schreef Arn0 het volgende:
Als de naburige rechten van bijvoorbeeld Please Please Me verlopen, naar waar gaan de opbrengsten van dat album dan?
De platenmaatschappij, de auteurs van de verschillende nummers, e.d. lijkt me. Alle partijen behalve de uitvoerende artiest.

Alleen gaat die 50 jaar in zodra het materiaal is uitgebracht, niet wanneer het is opgenomen. Dus vraag ik me af hoe het dan zit met remasters. De nummers zijn natuurlijk al eerder uitgebracht, maar dit gaat wel om 'nieuw' materiaal. Maar misschien is de nieuwe regelgeving er al door en is het nu 95 jaar, dan doet het er al helemaal niet meer toe.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:40:48 #71
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70798532
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De platenmaatschappij, de auteurs van de verschillende nummers, e.d. lijkt me. Alle partijen behalve de uitvoerende artiest.
Raar systeem. Als nu bijvoorbeeld de uitvoerende artiest 50% krijgt (ik zeg maar wat) gaat die 50% in de toekomst naar de platenmaatschappij, auteurs etc. Nuja, het zal wel
pi_70801392
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Honky het volgende:
Ik denk ten eerste dat het overgrote deel van Dr. Ebbett-luisteraars het spul gewoon downloadt. Mensen die bootlegs kopen zijn echt in de minderheid, dus als je rijk wil worden hoef je 't niet te doen.

Het feit dat hij nu stopt met zijn praktijken zegt ook genoeg, namelijk dat het uit liefde voor de muziek was, en als vervanging voor de CRAP-releases uit '87. Ik snap niet hoe je daar iets op tegen kunt hebben.
Er zit veel arbeid in de releases van Ebbett, en er zijn waarschijnlijk een hoop eenvoudigere en minder zware manieren te verzinnen om een slaatje te slaan uit muzikanten.

Ben door het enthousiaste betoog van 'Drew' toch wel erg benieuwd naar de kwaliteit van de remasters
pi_70806309
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Raar systeem. Als nu bijvoorbeeld de uitvoerende artiest 50% krijgt (ik zeg maar wat) gaat die 50% in de toekomst naar de platenmaatschappij, auteurs etc. Nuja, het zal wel
De auteurs krijgen volgens mij een vast bedrag per cd (net als de uitvoerende), maar als de naburige rechten verlopen, dan kan of de prijs van de cd naar beneden, of een iemand maakt er meer winst op (de detaillist, de distributeur, de platenmaatschappij, wie dan ook). In het geval dat het op de radio, tv of in een reclame wordt gebruikt is het wat eenvoudiger, dan hoeven die gewoon geen naburige rechten te betalen. Als de auteursrechten ook verlopen wordt het nog eenvoudiger, dan mag namelijk iedereen er mee doen wat ze wil. Het was dus handiger geweest als die twee rechten dezelfde looptijd hadden (alleen is dat praktisch wat lastiger, het kan veel eerder geschreven zijn dan opgenomen en de auteur kan ook eerder dood gaan dan de uitvoerende en vice versa).
pi_70845973
Mijn moeder was de zolder aan het opruimen... Komt ze dit tegen:

Geen idee of deze zeldzaam is, maar het is in elk geval een lekker flauwe strip dat in 50 pagina's het verhaal van 1956 tot 1969 vertelt

Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2009 @ 17:20:16 #75
95179 TheGrandWazoo
pi_70854525
wahaha! Die heb ik ook gehad vroeger! Bij een verhuizing kwijt geraakt helaas. Maar ik las het vroegah heel veel
(Superworm)
pi_70877727
Ik kom er vandaag pas achter dat Sun King niet door George Harrison gezongen/geschreven is
pi_70878301
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:54 schreef blckbb het volgende:
Ik kom er vandaag pas achter dat Sun King niet door George Harrison gezongen/geschreven is
Ben wel benieuwd hoe je op dat idee gekomen was...! Omdat hij Here comes the sun geschreven had? Of...?

Hij zingt trouwens wel mee, hoor.
pi_70880188
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:54 schreef blckbb het volgende:
Da's leuk, zo ontdek je elke keer weer wat nieuws met The Beatles !

Vanavond treed Paul McCartney op in Halifax, Canada. En, surprise surprise, hij heeft "Mull Of Kintyre" gesoundcheckt... Voor de Amerikaanse tournee in augustus, heeft-ie verklapt dat hij wat "oldies" uit de kast gaat trekken. Zou hij vanavond ook een kleine verrassing in petto hebben, net zoals de terugkeer van "Paperback Writer" en de Fireman-nummers in april? Ik hoop dat hij zijn belofte nakomt, en "Beautiful Night" speelt . Wel eens tijd dat-ie iets van Flaming Pie gaat doen, en op het podium niet doet alsof zijn solo-carrière nooit heeft bestaan...
pi_70881486
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:16 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd hoe je op dat idee gekomen was...! Omdat hij Here comes the sun geschreven had? Of...?

Hij zingt trouwens wel mee, hoor.
Ik vind de stem erop heel George-achtig, en als George een liedje schreef zong 'ie em ook altijd zelf.
  Redactie Frontpage zaterdag 11 juli 2009 @ 19:11:38 #80
95179 TheGrandWazoo
pi_70882860
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 17:24 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Da's leuk, zo ontdek je elke keer weer wat nieuws met The Beatles !

Vanavond treed Paul McCartney op in Halifax, Canada. En, surprise surprise, hij heeft "Mull Of Kintyre" gesoundcheckt... Voor de Amerikaanse tournee in augustus, heeft-ie verklapt dat hij wat "oldies" uit de kast gaat trekken. Zou hij vanavond ook een kleine verrassing in petto hebben, net zoals de terugkeer van "Paperback Writer" en de Fireman-nummers in april? Ik hoop dat hij zijn belofte nakomt, en "Beautiful Night" speelt . Wel eens tijd dat-ie iets van Flaming Pie gaat doen, en op het podium niet doet alsof zijn solo-carrière nooit heeft bestaan...
Hij speelt Mull altijd in Canada, toch?
(Superworm)
pi_70882936
Ja, daarom de "surprise surprise" . Één van de weinige McCartney-nummers die ik écht niet trek.

pi_70884598
Damn, zelfs de nummers die hij soundcheckt zijn ALTIJD hetzelfde . "Coming Up", "Matchbox", "Celebration", "Honey Don't", "Midnight Special", etc.
pi_70896857
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 20:09 schreef Aisumasen het volgende:
Damn, zelfs de nummers die hij soundcheckt zijn ALTIJD hetzelfde . "Coming Up", "Matchbox", "Celebration", "Honey Don't", "Midnight Special", etc.
Matchbox en Honey Don't zijn toch Ringo-nummers?

Hoe weet jij trouwens wat hij soundcheckt trouwens?

Lijkt me trouwens wel tof als hij eens In My Life gaat spelen..
pi_70900763
Yes!!! Precies waar ik op gehoopt had ! Hij heeft "Day Tripper" gespeeld !

pi_70900826
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef Aisumasen het volgende:

Dat moet al lang geleden zijn

Zijn stem klinkt helaas wel beroerd daar, maarja... 't blijft toch Paul.
pi_70901088
Ja, voor het eerst sinds 29 augustus 1966 ! Da's één van de laatste Beatles-songs die hij nog nooit eerder live gespeeld had, en waar ik al jaren op had gehoopt . Leuke verrassing.

En over de soundchecks... Er zijn altijd genoeg fan reports van mensen die buiten het terrein de klanken kunnen horen, haha. En ja, dan doet-ie vooral covers . Soms zelfs af en toe een stukje "Yellow Submarine".
pi_70901764
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:52 schreef Aisumasen het volgende:
Ja, voor het eerst sinds 29 augustus 1966 ! Da's één van de laatste Beatles-songs die hij nog nooit eerder live gespeeld had, en waar ik al jaren op had gehoopt . Leuke verrassing.

En over de soundchecks... Er zijn altijd genoeg fan reports van mensen die buiten het terrein de klanken kunnen horen, haha. En ja, dan doet-ie vooral covers . Soms zelfs af en toe een stukje "Yellow Submarine".
één van de laatste? ik kan er zo nog 20 of meer opnoemen die hij nooit live heeft gedaan, of 't staat gewoon niet op Youtube en z'n live cd's
pi_70901911
Ik heb het dan over de nummers die hij (voor het grootste deel) zelf geschreven heeft, natuurlijk . Want ik verwacht niet dat hij ooit "I Am The Walrus" zou spelen, al zou het best cool zijn . Maar noem er eens wat op? De enige Beatles-songs die hij wel zelf heeft gespeeld/gezongen, maar nooit live heeft gespeeld zijn er ongeveer 20.

Voor de rest was het optreden van gisteren weer the same old setlist... Ik denk niet meer dat het ooit gaat gebeuren dat we 'em meer Wings-nummers zien spelen.
pi_70902163
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:16 schreef Aisumasen het volgende:
Ik heb het dan over de nummers die hij (voor het grootste deel) zelf geschreven heeft, natuurlijk . Want ik verwacht niet dat hij ooit "I Am The Walrus" zou spelen, al zou het best cool zijn . Maar noem er eens wat op? De enige Beatles-songs die hij wel zelf heeft gespeeld/gezongen, maar nooit live heeft gespeeld zijn er ongeveer 20.

Voor de rest was het optreden van gisteren weer the same old setlist... Ik denk niet meer dat het ooit gaat gebeuren dat we 'em meer Wings-nummers zien spelen.
Ja dat is misschien wel zo... heeft idd de meeste nummers van ''hemzelf'' nu wel gespeeld
  zondag 12 juli 2009 @ 15:26:11 #90
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70902253
quote:
Op zondag 12 juli 2009 14:41 schreef Aisumasen het volgende:

Irritant dat veel van de Halifax nummers op youtube maar 30 seconden zijn oid.

Edit: Wel grappig, Paul die fout is;
pi_70902381
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:23 schreef blckbb het volgende:

[..]

Ja dat is misschien wel zo... heeft idd de meeste nummers van ''hemzelf'' nu wel gespeeld
Nou ja, die 20 songs zijn dus echt liedjes die hij zelf heeft geschreven in The Beatles . Ik hoop zo erg dat hij eens "What You're Doing", "The Night Before", "Another Girl", "I'm Looking Through You", "Lovely Rita", "Martha My Dear" of "Your Mother Should Know" live gaat spelen! En tot een paar uur geleden had "Day Tripper" ook in dat lijstje gestaan. Nu nog hopen dat hij die ook een keertje aan deze kant van de oceaan speelt, mócht hij ooit nog deze kant op komen .

En er is natuurlijk ook een kans dat hij volgende maand een song als "I Want To Hold Your Hand" of "From Me To You" gaat spelen. Hij heeft immers ook "Please Please Me" en "I'll Get You" in 2005 gespeeld, en dat zijn 2 Lennon-songs met Lennon op lead vocal.
pi_70902510
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:26 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Irritant dat veel van de Halifax nummers op youtube maar 30 seconden zijn oid.

Edit: Wel grappig, Paul die fout is;
Waarschijnlijk allemaal gescript, maar goed . En de rest van die live-filmpjes hoef ik ook niet te zien. De 700ste opname van "Let It Be"? Mwa...
pi_70902572
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:29 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Nou ja, die 20 songs zijn dus echt liedjes die hij zelf heeft geschreven in The Beatles . Ik hoop zo erg dat hij eens "What You're Doing", "The Night Before", "Another Girl", "I'm Looking Through You", "Lovely Rita", "Martha My Dear" of "Your Mother Should Know" live gaat spelen! En tot een paar uur geleden had "Day Tripper" ook in dat lijstje gestaan. Nu nog hopen dat hij die ook een keertje aan deze kant van de oceaan speelt, mócht hij ooit nog deze kant op komen .

En er is natuurlijk ook een kans dat hij volgende maand een song als "I Want To Hold Your Hand" of "From Me To You" gaat spelen. Hij heeft immers ook "Please Please Me" en "I'll Get You" in 2005 gespeeld, en dat zijn 2 Lennon-songs met Lennon op lead vocal.
Heeft hij Your Mother Should Know nog nooit live gedaan?

Ik hoop stiekem ook wel een beetje op I'll be Back..
  zondag 12 juli 2009 @ 15:36:04 #94
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70902642
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:32 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Waarschijnlijk allemaal gescript, maar goed . En de rest van die live-filmpjes hoef ik ook niet te zien. De 700ste opname van "Let It Be"? Mwa...
Mwah, als ik eens niets te doen heb kijk ik wel wat Paul live op youtube. Maar dan wel in goede kwaliteit ipv dit.
pi_70902665
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:34 schreef blckbb het volgende:

[..]

Heeft hij Your Mother Should Know nog nooit live gedaan?

Ik hoop stiekem ook wel een beetje op I'll be Back..
Nope, nog nooit! En zo zijn er dus wel meer nummers . En "I'll Be Back"... Dan zou het een Lennon-ode moeten zijn, en dan dropt-ie "A Day In The Life"... Maar "In My Life" als Lennon-ode zie ik ooit nog wel gebeuren, op een of andere manier. "Wild Honey Pie" en "When I'm 64" niet .
pi_70902848
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:36 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Mwah, als ik eens niets te doen heb kijk ik wel wat Paul live op youtube. Maar dan wel in goede kwaliteit ipv dit.
Ja, begrijp me goed, het blijven ook fantastische optredens en we moeten blij zijn dat we in een tijd leven waarin we een originele Beatle nog live op het podium kunnen zien. Maar, het blijft een feit dat de setlist altijd hetzelfde is, en dan kijk ik inderdaad wel liever goede kwaliteit opnames . En nog liever zie ik "Rock Show" om Wings-songs als "Beware My Love", "Listen To What The Man Said", "Soily", "Hi, Hi Hi" etc. live te zien ipv de 500ste keer "Drive My Car . Hoe fantastisch zou het zijn als hij zijn show zou openen met "Venus And Mars"/"Rock Show" en "Jet" .
  zondag 12 juli 2009 @ 15:43:04 #97
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70902910
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:41 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Ja, begrijp me goed, het blijven ook fantastische optredens en we moeten blij zijn dat we in een tijd leven waarin we een originele Beatle nog live op het podium kunnen zien. Maar, het blijft een feit dat de setlist altijd hetzelfde is, en dan kijk ik inderdaad wel liever goede kwaliteit opnames . En nog liever zie ik "Rock Show" om Wings-songs als "Beware My Love", "Listen To What The Man Said", "Soily", "Hi, Hi Hi" etc. live te zien ipv de 500ste keer "Drive My Car . Hoe fantastisch zou het zijn als hij zijn show zou openen met "Venus And Mars"/"Rock Show" en "Jet" .
Om heel eerlijk te zijn heb ik liever een setlist waarvan 75% Beatles werk is, want ik ben geen grote fan van zijn solowerk. Maar altijd dezelfde Beatles nummers, dat is wel jammer natuurlijk.
pi_70903152
Ik zie 'm al helemaal Wild Honey Pie op 't podium doen enzo

In My Life zie ik 'm idd nog wel een keertje doen, I'll be Back minder snel
pi_70903739
quote:
Op zondag 12 juli 2009 15:43 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Om heel eerlijk te zijn heb ik liever een setlist waarvan 75% Beatles werk is, want ik ben geen grote fan van zijn solowerk. Maar altijd dezelfde Beatles nummers, dat is wel jammer natuurlijk.
Komt nog wel . Hij heeft zo'n gevarieerd solo-repertoire, daar vind je echt wel iets moois tussen. Ik ben zelf zelfs ietsje meer fan van de solo-McCartney, dan van de Beatle-McCartney. Denk dat-ie pas begin/midden jaren '70 op z'n muzikale hoogtepunt was, ook qua vocale performance, terwijl ik van mening ben dat Lennon in 64/65/66 op z'n hoogtepunt was.

Mocht ik een droom-setlist samenstellen, zijn er een aantal Beatle-nummers die ik hem echt wil horen spelen, zoals "Can't Buy Me Love". Dat is gewoon pure magie, als je Paul zo'n nummer live ziet spelen. Ik heb het begin april in New York meegemaakt. Hij zet het nummer in, en gelijk zie je Paul met John, George en Ringo in 1964 over de grote schermen springen. Mooie momenten zijn het als je Paul tijdens sommige stukken z'n typische poses aan ziet nemen, en je op datzelfde moment de 21-jarige Paul op de beelden bijna hetzelfde zag doen. Dat is een stukje Beatles-gevoel wat niet kan ontbreken tijdens zijn optredens .

Maarr... 90% van de setlist de periode van '63 tot '69 beslaan, terwijl er tientallen hits uit de 70's (waaronder nummer 1-hits!) zijn die hij nog nooit live heeft gespeeld... Ik zou zo graag zien dat hij eens de andere 40 jaar van zijn carrière zou belichten in zijn shows. Want ik heb hetzelfde gevoel over "Junior's Farm", dan over "Can't Buy Me Love". Maar goed, ik weet ook dat dit helaas nooit zal gebeuren.
pi_70903989
Tsja paul's stem in de jaren 70 is al de pure magie hemzelve

Blijf 't zonde vinden hoe zijn stem nu is
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')