abonnement Unibet Coolblue
pi_70782056
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef Aisumasen het volgende:
Haha, jij hebt z'n statement dus echt wel gelezen .
Nou, niet dus: het was een gok. Het was de enige reden om te stoppen die ik kon verzinnen. En het was ook de reden waar ik op hoopte, want nu dit inderdaad de reden blijkt te zijn, ben ik erg blij. Niet blij dat hij stopt (ik snap je teleurstelling wat betreft het solo-materiaal), maar dat betekent dus wel dat de aankomende remasters TOP zijn!!! Maar ik ben ook wel benieuwd naar een linkje naar z'n statement! En ik zal al z'n cd's ook niet wegmieteren trouwens.

EDIT:
Vond dit elders:
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 schreef Dr. Ebbetts het volgende:
There has been considerable buzz surrounding the new Beatles
remasters, due for release in September. There should be. We have all
been waiting for this day, and it is about to arrive - finally! Thanks
to a long-time supporter and friend to this project, I have had the
opportunity to hear genuine samples of the new remasters due out in two
months.

They are good.

Very good.

Those of you who will be buying them - and those of you who have already
preordered - will not be disappointed.

In fact, I will venture to guess than many of you will be more than
pleasantly surprised at how good they sound.

And with what promises to be outstanding packaging all around, it will
be a collector's nirvana.

From the outset of the Dr. Ebbetts Sound Systems project, I swore that
once EMI did the right thing and released remasters to be proud of, I
would not continue doing what I was doing. After all, the only reason I
did this was because Apple/EMI/Capitol would not - and because I so very
much love the Beatles.

While my love for the band has not changed, everything else has.

EMI/Capitol began their release of the American LPs on compact disc a
few years ago, and now EMI has tackled the British catalogue in fullest
detail.

It's what we all wanted. As Beatles fans, it's what we've prayed for.

To that end - and with the heaviest of hearts - effective immediately,
Dr. Ebbetts Sound Systems will cease operations.
IK BEN BLIJ!!!

[ Bericht 42% gewijzigd door hello_goodbye op 08-07-2009 16:05:43 ]
pi_70782196
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:28 schreef TNA het volgende:
Is er eigenlijk iets bekend over de verdeling van de opbrengsten van de Beatles destijds? Verdiende Ringo met zijn drumkunsten evenveel als het muzikale genie McCartney?
Ik denk dat ze alle vier evenveel verdienden van optredens etc. etc. Maar Lennon en McCartney, en ook wel Harrison, hadden natuurlijk veel meer inkomsten door royalties van hun composities. Maar alles waar ze allevier aan behoorden verdienden, werd volgens mij eerlijk verdeeld.

EDIT:
Veel info over The Beatles en geld kan je vinden op www.beatlemoney.com Daarop staat o.a. dit:

Beatles Ltd., divided equally to each Beatle, was a receptacle for the net earnings from concerts during 1963. Each Beatle would receive money from this fund.

Dus ik denk dat dat dan wel voor alle gevallen geldt waarbij iedereen recht had op geld.

[ Bericht 7% gewijzigd door hello_goodbye op 08-07-2009 15:58:38 ]
pi_70783095
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:48 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

EDIT:
Vond dit elders:
[..]

IK BEN BLIJ!!!
Dit is niet z'n complete statement hè. Hij heeft al wel vaker later doorschemeren in z'n mailtjes dat hij financiële problemen heeft, en dat EMI hem op de hielen zit. Maar ik geef hem groot gelijk, "if my CORE SET is inferior, I don't wish to have the rest of the catalogue branded as such either.". Er verschijnen de afgelopen tijd steeds meer andere goede needledroppers, die bijvoorbeeld het solo-repertoire onder handen nemen. Dus er is nog hoop . En Ebbetts is zeker niet de eerste die zegt dat de remasters fantastisch klinken. Ik heb niets anders dan positief commentaar gelezen, en ik verwacht eigenlijk ook niets anders.
pi_70783387
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:17 schreef Aisumasen het volgende:

[..]

Dit is niet z'n complete statement hè. Hij heeft al wel vaker later doorschemeren in z'n mailtjes dat hij financiële problemen heeft, en dat EMI hem op de hielen zit. Maar ik geef hem groot gelijk, "if my CORE SET is inferior, I don't wish to have the rest of the catalogue branded as such either.". Er verschijnen de afgelopen tijd steeds meer andere goede needledroppers, die bijvoorbeeld het solo-repertoire onder handen nemen. Dus er is nog hoop . En Ebbetts is zeker niet de eerste die zegt dat de remasters fantastisch klinken. Ik heb niets anders dan positief commentaar gelezen, en ik verwacht eigenlijk ook niets anders.
Ik ben alsnog benieuwd naar z'n complete statement: ik kon niet meer vinden dan dit. En ik ben ook benieuwd naar dat andere positieve commentaar, want eerlijk gezegd is dit (na het artikel in Mojo vorig jaar) de eerste keer dat ik iets hoor over de remasters van iemand die ze daadwerkelijk beluisterd heeft!
pi_70783400
Nog even over de rechten kwestie, ik las zojuist dit:
quote:
In music publishing, copyright law runs for 28 years, then expires. The law states that if a writer sells his songs to another interest during his lifetime, and he dies before the right expires, his portion of the rights revert to his heirs. If the writer is still alive, he is out of luck, as far as getting the rights back. They are renewed by whoever bought them.

This means that when the rights to Beatles songs started expiring in 1990, Jackson owned 50% of Lennon/McCartney tunes, McCartney owned 25%, and Lennon’s heirs (Yoko Ono and Sean Lennon) owned 25%. As the rights on each song expired, Lennon’s heirs got back the half (25%) of the copyright that had been purchased from Lennon. That means that Lennon’s heirs currently own 50% of all Lennon/McCartney tunes, Jackson (or his merged company) own 25% and McCartney owns 25%.
Bron: http://www.norwegianwood.org/beatles/english/northern.html

Weet iemand of dit klopt? En zou dit ook een reden zijn waarom Yoko niet zo'n zin had om te bieden op de rechten in 1985, aangezien ze het sowieso toch terug kreeg?

Ik herinner me ook een interview met McCartney waarin hij zei dat het slechts een kwestie van tijd was dat de rechten weer naar hem toe zouden gaan...het hoe en wat hebben we hier in dit topic toen ook besproken, maar wat hij precies bedoelde was ons toen niet duidelijk. Ik zal het even proberen terug te vinden.

Edit: hier staat het: Het Grote Beatles Topic - Deel 8 en de originele bron: http://www.monstersandcritics.com/music/news/article_1052906.php
pi_70783684
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:25 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik ben alsnog benieuwd naar z'n complete statement: ik kon niet meer vinden dan dit. En ik ben ook benieuwd naar dat andere positieve commentaar, want eerlijk gezegd is dit (na het artikel in Mojo vorig jaar) de eerste keer dat ik iets hoor over de remasters van iemand die ze daadwerkelijk beluisterd heeft!
Normaal gesproken is het een ongeschreven regel om zijn statements niet naar buiten te brengen, maar aangezien het toch al 'all over the place' is, dit is wat hij vannacht mailde:
quote:
Dear friends,

I sincerely hope all is well with you and yours.

Indeed, this is an unexpected mass-mailer. Please forgive the
unsolicited rambles that follow.

To start, there are many of you who have outstanding orders with me at
this time. Some of you have been waiting for a while, and I wish to
apologize for that. Please don't worry. Each and every one of these
outstanding orders will be tended to this week. You have my word.

I appreciate your patience and understanding.

Second, there has been considerable buzz surrounding the new Beatles
remasters, due for release in September. There should be. We have all
been waiting for this day, and it is about to arrive - finally! Thanks
to a long-time supporter and friend to this project, I have had the
opportunity to hear genuine samples of the new remasters due out in two
months.

They are good.

Very good.

Those of you who will be buying them - and those of you who have already
preordered - will not be disappointed.

In fact, I will venture to guess than many of you will be more than
pleasantly surprised at how good they sound.

And with what promises to be outstanding packaging all around, it will
be a collector's nirvana.

From the outset of the Dr. Ebbetts Sound Systems project, I swore that
once EMI did the right thing and released remasters to be proud of, I
would not continue doing what I was doing. After all, the only reason I
did this was because Apple/EMI/Capitol would not - and because I so very
much love the Beatles.

While my love for the band has not changed, everything else has.

EMI/Capitol began their release of the American LPs on compact disc a
few years ago, and now EMI has tackled the British catalogue in fullest
detail.

It's what we all wanted. As Beatles fans, it's what we've prayed for.

To that end - and with the heaviest of hearts - effective immediately,
Dr. Ebbetts Sound Systems will cease operations.

Many of you will recall that the entire purpose of the Dr. Ebbetts
project was to make available to the public the best sounding versions
of the Beatles' original LP releases - with emphasis on the American and
British catalogues. Believe me, it wasn't a hard thing to do considering
the substandard quality of the original CD catalogue from 1987 onward.

The fact of the matter is, the Dr. Ebbetts material does not - and will
not - sound better than what is coming commercially in September. People
I trust agree with me. The remasters sound remarkably well balanced,
with solid, punchy bass, smooth mids and not-to-harsh, yet crisp highs.
In comparison, many of the Ebbetts masters fall short - weaker bass,
dimished mids, and often too-bright highs.

It's a given that the remasters will not please everyone, but they will
be good enough to make the Ebbetts catalogue solidly inferior.

The artwork and packaging of the EMI material will prove to make current
Dr. Ebbetts releases look like Xerox machine fodder.

It pains me, seeing as I have invested so much time in this thing, but I
humbly and officially put this nearly-fourteen year project to bed.

I have outlived my usefulness in this hobby.

I know there are many who will ask why I just don't continue releasing
titles that are NOT being put out by Apple/EMI - foreign releases, rare
pressings, etc..

My reasons are complicated, but they are what they are. In short, if the
Dr. Ebbetts BLUE BOX set is not the definitive sounding version of the
original UK stereo LPs, then why issue them at all?

Many will remember the original BEAT CDs of the 1990s that presented the
Beatles US LPs sourced from cassettes. I surely do. They became
immediately obsolete with the advent of Dr. Ebbetts. No one bought those
BEAT CDs anymore when I came along. Why would they? At the time, my
material was far superior.

The Ebbetts BLUE BOX series was only issued because Apple/EMI's versions
were substantially inferior to anything I - or any number of
needledroppers - were putting out. The Ebbetts BLUE BOX set is at THE
HEART of the Dr. Ebbetts Sound Systems collection, in my estimation. If
that set is now inferior to the commercial release, then it has no
business existing. Suffice to say, I would not release the BLUE BOX set
today if new remasters were already commercially available.

I would have no need.

And if my CORE SET is inferior, I don't wish to have the rest of the
catalogue branded as such either.

Therefore, it is time to put it all on the shelf.

I am requesting that all of you who have LPs with me contact me as soon
as possible and let me know which ones are yours so that I might send
them back to you. I promise I will get those to you in short order.

So that your return LP requests will not be lost in what promises to be
a hectic e-mail shuffle, please put "MY LPs" somewhere in the subject
line.

Your generosity, kindness and willingness to share your treasured
possessions with me is something I shall never forget.

To each and every one of you who has supported me and befriended me
throughout the years, I wish to extend my deepest gratitude. Your
loyalty has moved me beyond words. This entire project began as a
fanciful hobby many years ago and has mushroomed into something far
beyond anything I could have imagined.

From every corner of the entire world, I have been blessed to meet some
of the best Beatle people out there. I will never forget you.

But now it is time to make way for the "big boys."

Please be sure to secure your copies of the remasters. I guarantee they
will replace your Dr. Ebbetts CDs in your rotations and playlists - as
they should. Display them proudly and let people know who the greatest
band of all time is.

Remember, quoting my project motto from all those years ago, it is ONLY
about the music.

That is why I do what I do today.

Now go put your hard-earned money to good use!

God Bless.

Drew
Één van de reacties over de remasters was van Dennis Mitchell, host van Breakfast with The Beatles. Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb.
  woensdag 8 juli 2009 @ 16:52:17 #57
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70784397
Hoe komt het dat jij eigenlijk statements van hem ontvangt?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70784583
Het klinkt iig zeer veelbelovend, ik heb echt zin in september
pi_70785733
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 16:52 schreef Arn0 het volgende:
Hoe komt het dat jij eigenlijk statements van hem ontvangt?
I'm in the inner circle .
  Redactie Frontpage woensdag 8 juli 2009 @ 17:52:15 #60
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70786330
Weer in het nieuws dat een nieuwe beatle track wordt uitgebracht.
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:55:03 #61
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70786417
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 17:52 schreef TheGrandWazoo het volgende:
Weer in het nieuws dat een nieuwe beatle track wordt uitgebracht.
Ik las een paar dagen geleden zoiets ja, heb jij het over Now And Then?
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70788235
Het gebruikelijke half-jaarlijkse "Now And Then"-geruchtenstroompje, ja . Al denk ik dat dit van alle geruchten wel de meeste kans heeft om uiteindelijk uitgebracht te gaan worden. De song is te goed om te laten liggen, met of zonder de partijen van Harrison, McCartney en Ringo. Wie weet wat er ons op 09/09/09 te wachten staat .
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:23:31 #63
132492 Honky
Rockster
pi_70793284
Hmpf! Ik hoop dat EMI / RIAA die Dr Ebbet alsnog te pakken krijgt. Beetje gratis muziek uploaden naar Jan en alleman. Allemaal inkomsten die de artiesten mislopen. Het maakt niet uit hoe rijk ze zijn. Het is hun werk en zij verdienen er geld voor te krijgen.

Anyway. Ik deel ook de mening dat Ringo goed is. Hij wordt naar mijn mening ook beter naarmate hij ouder wordt. Als we alleen al kijken naar de afgelopen albums dan zien we sowieso dat Vertical Man, Choose Love en Liverpool 8 zijn uitgebracht welke zeker tot zijn beste materiaal behoren. Het zijn niet alleen goede Ringo-albums. Het zijn goede albums. punt.

Waar de albums uit de jaren 80 en voor een deel 70 vooral albums waren met een groot deel aan opvulmateriaal met hier en daar een leuk nummer, al dan niet met een beetje hulp van een andere ex-Beatle zijn zijn recentste albums bijna allemaal in de roos.

Daarnaast hebben we nog de All-star band. Van wat ik heb gezien op DVD en Youtube en dergelijke zijn het spetterende optredens en is het live een sensatie om er bij te zijn. Als hij Europa aandoet zal ik er zeker nog naartoe gaan. Enige nadeel van de All-star band zijn de CD's en DVD's van de verschillende tours die vooral de laatste jaren voor 90% dezelfde setlist hebben waardoor ze weinig toevoegen.

Een live album wat wel de moeite waard is Live at Soundstage van een paar jaar terug. Alleen maar Ringo-materiaal. Staat zelfs een live-versie van Octopus' Garden op, een nummer wat Ringo voor zover ik weet maar weinig live heeft gespeeld. Daarnaast een goede live versie van een andere grote hit, It don't come easy waarin geen slappe saxofoon zit zoals in de All-star Band versies.


Paar highlights:

Ringo's eerbetoon aan George:

It don't come easy:


La de da, verrassend hoog in-je-hoofd-zit gehalte
Beste lied OOIT met het woord "mieren" er in-->
http://www.youtube.com/watch?v=Drh7bVvQXjQ
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:25:39 #64
139330 TNA
For the stars that shine
pi_70793358
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Misschien is dit interessant, ik weet niet of de verdeling er op staat maar dan nog;
http://www.beatlemoney.com/
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 15:52 schreef hello_goodbye het volgende:

[..]

Ik denk dat ze alle vier evenveel verdienden van optredens etc. etc. Maar Lennon en McCartney, en ook wel Harrison, hadden natuurlijk veel meer inkomsten door royalties van hun composities. Maar alles waar ze allevier aan behoorden verdienden, werd volgens mij eerlijk verdeeld.

EDIT:
Veel info over The Beatles en geld kan je vinden op www.beatlemoney.com Daarop staat o.a. dit:

Beatles Ltd., divided equally to each Beatle, was a receptacle for the net earnings from concerts during 1963. Each Beatle would receive money from this fund.

Dus ik denk dat dat dan wel voor alle gevallen geldt waarbij iedereen recht had op geld.
Beiden dank voor de link Klinkt overigens realistisch, een gelijke verdeling bij concerten en een andere verdeling tussen de songwriters van nummers.
pi_70796342
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Honky het volgende:
Hmpf! Ik hoop dat EMI / RIAA die Dr Ebbet alsnog te pakken krijgt. Beetje gratis muziek uploaden naar Jan en alleman. Allemaal inkomsten die de artiesten mislopen. Het maakt niet uit hoe rijk ze zijn. Het is hun werk en zij verdienen er geld voor te krijgen.
Ik denk dat de personen die het spul van Dr Ebbet downloaden de echte diehard fans zijn die sowieso alle albums en meer wel legaal hebben en waarschijnlijk ook de remasters gaan kopen. Idem voor mensen die bootlegs e.d. downloaden. Het is niet legaal wat hij doet, maar ik betwijfel of de artiesten er geld door mislopen.
  woensdag 8 juli 2009 @ 22:45:57 #66
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70796562
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:41 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik denk dat de personen die het spul van Dr Ebbet downloaden de echte diehard fans zijn die sowieso alle albums en meer wel legaal hebben en waarschijnlijk ook de remasters gaan kopen. Idem voor mensen die bootlegs e.d. downloaden. Het is niet legaal wat hij doet, maar ik betwijfel of de artiesten er geld door mislopen.
Sowieso zouden de inkomsten die ze mislopen niets zijn vergeleken met hun totale vermogen lijkt me.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70797256
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:25 schreef TNA het volgende:

[..]


[..]

Beiden dank voor de link Klinkt overigens realistisch, een gelijke verdeling bij concerten en een andere verdeling tussen de songwriters van nummers.
Hetzelfde geldt voor als er een cd wordt gekocht of een nummer op de radio wordt gedraait. De uitvoerende artiest krijgt hiervoor een vergoeding (naburig recht), het lijkt me dat bij de Beatles gewoon ieder 25% hiervan krijgt. De auteurs van de nummers krijgen daarnaast nog een aparte vergoeding, dit zorgt er voor dat Lennon en McCartney meer krijgen dan Harrison en dat Ringo nog minder krijgt.

Over de naburige rechten is trouwens de laatste jaren al aardig wat politieke discussie geweest in het VK en de EU. De naburige rechten verlopen 50 jaar na het uitbrengen van het materiaal, terwijl de auteursrechten pas 70 jaar na de dood van de auteur verlopen. Dit zou betekenen dat de naburige rechten van de Beatles in 2013 beginnen te verlopen. Nu had de EU het plan om dit te verlengen naar 95 jaar, maar ik weet niet of dit er al door is.
pi_70797394
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 22:45 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Sowieso zouden de inkomsten die ze mislopen niets zijn vergeleken met hun totale vermogen lijkt me.
Wat McCartney zelf van Bootlegs vindt:
En over downloaden:
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:08:55 #69
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70797434
Als de naburige rechten van bijvoorbeeld Please Please Me verlopen, naar waar gaan de opbrengsten van dat album dan?

Edit: Hmm, eens zien
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70798258
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:08 schreef Arn0 het volgende:
Als de naburige rechten van bijvoorbeeld Please Please Me verlopen, naar waar gaan de opbrengsten van dat album dan?
De platenmaatschappij, de auteurs van de verschillende nummers, e.d. lijkt me. Alle partijen behalve de uitvoerende artiest.

Alleen gaat die 50 jaar in zodra het materiaal is uitgebracht, niet wanneer het is opgenomen. Dus vraag ik me af hoe het dan zit met remasters. De nummers zijn natuurlijk al eerder uitgebracht, maar dit gaat wel om 'nieuw' materiaal. Maar misschien is de nieuwe regelgeving er al door en is het nu 95 jaar, dan doet het er al helemaal niet meer toe.
  woensdag 8 juli 2009 @ 23:40:48 #71
159761 Arn0
Abbey Road
pi_70798532
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De platenmaatschappij, de auteurs van de verschillende nummers, e.d. lijkt me. Alle partijen behalve de uitvoerende artiest.
Raar systeem. Als nu bijvoorbeeld de uitvoerende artiest 50% krijgt (ik zeg maar wat) gaat die 50% in de toekomst naar de platenmaatschappij, auteurs etc. Nuja, het zal wel
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_70801392
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 21:23 schreef Honky het volgende:
Hmpf! Ik hoop dat EMI / RIAA die Dr Ebbet alsnog te pakken krijgt. Beetje gratis muziek uploaden naar Jan en alleman. Allemaal inkomsten die de artiesten mislopen. Het maakt niet uit hoe rijk ze zijn. Het is hun werk en zij verdienen er geld voor te krijgen.
Ik denk ten eerste dat het overgrote deel van Dr. Ebbett-luisteraars het spul gewoon downloadt. Mensen die bootlegs kopen zijn echt in de minderheid, dus als je rijk wil worden hoef je 't niet te doen.

Het feit dat hij nu stopt met zijn praktijken zegt ook genoeg, namelijk dat het uit liefde voor de muziek was, en als vervanging voor de CRAP-releases uit '87. Ik snap niet hoe je daar iets op tegen kunt hebben.
Er zit veel arbeid in de releases van Ebbett, en er zijn waarschijnlijk een hoop eenvoudigere en minder zware manieren te verzinnen om een slaatje te slaan uit muzikanten.

Ben door het enthousiaste betoog van 'Drew' toch wel erg benieuwd naar de kwaliteit van de remasters
pi_70806309
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 23:40 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Raar systeem. Als nu bijvoorbeeld de uitvoerende artiest 50% krijgt (ik zeg maar wat) gaat die 50% in de toekomst naar de platenmaatschappij, auteurs etc. Nuja, het zal wel
De auteurs krijgen volgens mij een vast bedrag per cd (net als de uitvoerende), maar als de naburige rechten verlopen, dan kan of de prijs van de cd naar beneden, of een iemand maakt er meer winst op (de detaillist, de distributeur, de platenmaatschappij, wie dan ook). In het geval dat het op de radio, tv of in een reclame wordt gebruikt is het wat eenvoudiger, dan hoeven die gewoon geen naburige rechten te betalen. Als de auteursrechten ook verlopen wordt het nog eenvoudiger, dan mag namelijk iedereen er mee doen wat ze wil. Het was dus handiger geweest als die twee rechten dezelfde looptijd hadden (alleen is dat praktisch wat lastiger, het kan veel eerder geschreven zijn dan opgenomen en de auteur kan ook eerder dood gaan dan de uitvoerende en vice versa).
pi_70845973
Mijn moeder was de zolder aan het opruimen... Komt ze dit tegen:



Geen idee of deze zeldzaam is, maar het is in elk geval een lekker flauwe strip dat in 50 pagina's het verhaal van 1956 tot 1969 vertelt



  Redactie Frontpage vrijdag 10 juli 2009 @ 17:20:16 #75
95179 TheGrandWazoo
Zelfmoord is een optie! Bazbo
pi_70854525
wahaha! Die heb ik ook gehad vroeger! Bij een verhuizing kwijt geraakt helaas. Maar ik las het vroegah heel veel
Hoianghuzhouhiuphoeginglau is goedemorgen, hoor ik Bassie en Adriaan al zingen; nou, ik versta d'r geen kút van!
(Superworm)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')