Haha, jij hebt z'n statement dus echt wel gelezen

. Want het klopt. Ja, hij heeft de remasters gehoord. En ja, toen hij hoorde dat ze zo onovertrefbaar goed zijn heeft hij besloten om te stoppen. In 2004, toen de Amerikaanse albums officieel geremastered uitkwamen, is hij wél doorgegaan. Want wat Apple toen heeft uitgebracht is een representatie van hoe de mastertapes in 40 jaar oude staat zouden klinken, mocht het in 2004 modern gemastered zijn. Het is geen representatie van hoe men in de jaren '60 de vinyl LP's gehoord hebben, want dat is wat Dr. Ebbetts wél liet horen. En hetzelfde geldt voor de originele Britse studio-albums. Ze hebben de aankomende remasters modern geremastered, lichte noise reduction toegepast, edits verbeterd, en voor 2 albums een digitale mix uit 1987 gebruikt. Wat mij betreft zijn de best klinkende albums van Dr. Ebbetts dus zeker niet overbodig geworden.
Maar eigenlijk gaat het me allang niet meer om de Beatles-catalogus. Ik zit sowieso alleen op remixes te wachten, en kan me tot die tijd neerleggen bij wat op 09/09/09 zal worden uitgebracht. Dat is niet de reden dat het jammer is dat hij stopt. Want begrijp me goed, ik blijf na 09/09/09 echt niet naar needledrops luisteren omdat er één authentieke edit verbeterd is. Maar ik wil die authentieke opnames wel in mijn collectie houden

.
Het gaat me om het solo-repertoire wat hij juist nu aan het tackelen was. Zijn uitgave van "All Things Must Pass" evenaart de remaster uit 2000 op alle fronten, en is de enige versie die ik in de kast heb staan. Ik heb zijn uitgaven van de eerste twee solo-platen van Lennon. Ik wil namelijk naast de remixes en remasters ook de originele mix op CD hebben, zoals Lennon het in de 70's gemixed heeft.
Maar vooral het solo-reportoire van McCartney had broodnodig de behandeling van Dr. Ebbetts nodig. Er zijn weinig CD's die zo slecht klinken als de remasters uit 1993, die nog steeds in de winkels liggen. Voor 5 albums hebben we gelukkig de DCC Gold serie, gemastered door Steve Hoffman. Om even beeldspraak te gebruiken, als de DCC-CD's klinken alsof McCartney in je kamer staat te zingen, en zijn versterkers naast je staan, klinken de officiële CD's alsof hij in een kartonnen doos weggestopt staat te zingen

. Bij gebrek aan andere DCC-uitgaven van zijn solo-CD's, had ik gehoopt dat Dr. Ebbetts de andere albums zou needledroppen. Maar helaas...