quote:ISU pakt Claudia Pechstein op bloeddoping
LAUSANNE (ANP) - De tuchtcommissie van de internationale schaatsunie ISU heeft Claudia Pechstein betrapt op bloeddoping. Dat heeft de ISU vrijdag bekendgemaakt.
De Duitse schaatsster is voor twee jaar geschorst. De straf gaat met terugwerkende kracht in op 9 februari 2009. Pechstein kan daardoor de Winterspelen in Vancouver vergeten.
Pechstein, die traint bij de Amerikaan Peter Mueller, werd begin februari gecontroleerd tijdens de wereldkampioenschappen allround in Hamar. In de Noorse stad werkte Pechstein wel de eerste dag af, op de tweede meldde ze zich af. Pechstein, die afgelopen seizoen wel Europees allroundkampioene werd, kan tegen de straf in beroep bij het internationaal sporttribunaal in Lausanne.
De ISU gaf vrijdag aan dat de straf van Pechstein volgt op een serie onderzoeken, waarbij sprake was van abnormale bloedwaarden en abnormale wijzigingen in de bloedwaarden.
Bloeddoping is natuurlijk ook dom om te gaan gebruiken en behoorlijk makkelijk te traceren met huidige technologie.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:37 schreef Ericr het volgende:
Wat een verrassing zeg, nou ja zien we die achterlijke hand ook niet meer. Ze voelde de bui zeker al hangen toen ze zich afmeldde.
Benieuwd of nu de bezem door het schaatsen gaat en er meer positieve gevallen volgen.
Klopt.quote:
Die ging op haar bijna 40e met pensioen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
2 jaar schorsing, op welke leeftijd hield niemann er mee op?
Klopt maar half.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:48 schreef Szura het volgende:
Friesinger is volgens mij ook van Oost-Duitse komaf
Nee, die is geboren in Bad Reichenhall in het uiterste zuiden van Bayern.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:48 schreef Szura het volgende:
Friesinger is volgens mij ook van Oost-Duitse komaf
Duidelijkquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt maar half.
Zij is geboren in het uiterste zuidwesten van Bayern, haar moeder is een Poolse.
Yvonne van Gennip werd drievoudig Olympisch kampioen terwijl ze daarvoor niks had gewonnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:53 schreef Ereinion het volgende:
Ja, alleen Oost-Duitsers gebruiken. West-Duitsers en Nederlanders zijn clean.
Bloeddoping, wel dom hoor, zo makkelijk te controleren. Dan moet je er haast op rekenen dat je niet gecontroleerd gaat worden.
Waarschijnlijk gebruikt ze al veel langerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:59 schreef Leatherface het volgende:
Triest en stom. Zo in de najaren van je carriere nog.
Dus naast Mart Smeets ging ook de Duitse pers over haar heen ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:00 schreef marcodej het volgende:
Nou, dan had Ria toch gelijk.
Ik meen me te herinneren dat zij meldde dat het iets met doping te maken kon hebben en toen kreeg ze de hele Duitse pers over zich heen.
Linforde Christie werd na zijn loopbaan pas voor 2 jaar geschorst.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:01 schreef Szura het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gebruikt ze al veel langer
Ik dacht na dit bericht over Pechstein ook direct aan al die pupillen van Mueller. Maar ik zou het wel raar vinden waarom dan een kerel als Ervik nooit iets gewonnen heeft of waarom Grodum nooit constant presteert.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:58 schreef Falco het volgende:
Ik was ook fan, veel meer dan van Gunda Niemann. Maar goed, wie gebruiken er nog meer doping in de schaatssport, want dit is heus geen incident. Nog meer leden uit de ploeg van Mueller? Ze staan al jaren droog qua successen en de Winterspelen komen er aan...
Wie zegt dat ze geen wereldtopper werd door de dope ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:02 schreef -Vaduz- het volgende:
Toont ook wel aan hoe moeilijk het is als voormalig wereldtopper om afscheid te moeten nemen van het hoogste niveau. Het merken dat je achteruit gaat, maar dat niet kunnen accepteren. Erg jammer.
ARD en ZDF zullen zich straks wel weer beraden over het stoppen van de schaatsuitzendingen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus naast Mart Smeets ging ook de Duitse pers over haar heen ?
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ARD en ZDF zullen zich straks wel weer beraden over het stoppen van de schaatsuitzendingen.
Nu moet Vedad Ibisevic betrapt worden op doping en dan zien we op de zaterdag ook geen Bundesliga-samenvattingen meer.
Als hij Claudia Pechstein op het scherm ziet, roept hij meteen 'Stom rund!'.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:21 schreef TUFKAL het volgende:
Kan Smeets dit wel aan, na wielrennen nu het schaatsen?
Omdat Ervik het talent niet had? Grodum is trouwens altijd beperkt geweest, op pakweg een half seizoen na (toen ook Even Wetten en Rune Stordal ineens een enorme uitschieter hadden met een gouden medaille op het WK afstanden). Waarschijnlijk hebben ze toen wat te gek gedaan daar...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:03 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik dacht na dit bericht over Pechstein ook direct aan al die pupillen van Mueller. Maar ik zou het wel raar vinden waarom dan een kerel als Ervik nooit iets gewonnen heeft of waarom Grodum nooit constant presteert.
Groenewold heeft ook steeds vreemde ziektes en afmeldingen...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:36 schreef wimderon het volgende:![]()
Wel eentje die je verwachtte na al die rare afmeldingen van haar eind vorig seizoen.
Als dat in Nederland gebeuren zou zou het hele land in brand staan, omdat er dan mogelijk reclame tussendoor komt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ARD en ZDF zullen zich straks wel weer beraden over het stoppen van de schaatsuitzendingen.
Nu moet Vedad Ibisevic betrapt worden op doping en dan zien we op de zaterdag ook geen Bundesliga-samenvattingen meer.
Hoewel ik de columns van Zonneveld soms leuk vind, vaak ook helemaal niks, vond ik hem hier gelijk hebben. Visser zat daar gewoon heel vervelend te insinueren, en zelfs als je achteraf gelijk blijkt te hebben, is roddelen niet netjes. Als ze het toen al wist, had ze het bewijs toen moeten overhandigen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:43 schreef Ericr het volgende:
http://www.nusport.nl/thi(...)-met-ria-visser.html
En nu Thijs? Ria blijkt toch gelijk te hebben. Vind die Zonneveld toch al niks maar die tirade is wel grappig, hij doet precies hetzelfde wat hij Visser verwijt.
Dat zal vast een oude foto zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:56 schreef Sakura het volgende:
wtf is claudia pechstein?
ff gegoogeld. niet eens echt lelijk voor een schaatster
[ afbeelding ]
Het is tegenwoordig zeldzamer als je tijdens de tour betrapt word.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:55 schreef Montov het volgende:
Triest. Ria had het ook nog over Anschutz toch? Hmm.
En weer erg toevallig net voor de start van de Tour.
en door een duitse vrouw...quote:
Isabelle Werth (positief paard)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:39 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
en door een duitse vrouw...
Zijn er naast Jones (hardlopen) nog meer vrouwelijke gevallen bekend?!
Die Johnson lijdt aan grootheidswaanzin.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 21:55 schreef fuckbuddy het volgende:
Las een interview over Ben Johnson. DE dopingzondaar van 1 van de eerste uren..
Die was ervan overtuigd dat hij nu zeker een halve seconde (zonder dope) sneller zou zijn dan Bolt.
Kansloos zo'n uitspraak. Gedwongen door zijn trainer omdat Carl Lewis DE man moest zijn die verslagen moest worden... Sad zoiets.
Mja, wel bullshit dat het inderdaad nu zo gebracht wordt en door de Tour gedegradeerd wordt tot een berichtje in de kantlijn bijna...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:49 schreef Bruce117 het volgende:
Mart zegt dat hij het in februari al wist, maar geen bevestiging kreeg van de ISU en het daardoor niet kon brengen.
Alsof zijn geliefde schaatsen ook maar in de buurt komt van het wielrennen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:06 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Mja, wel bullshit dat het inderdaad nu zo gebracht wordt en door de Tour gedegradeerd wordt tot een berichtje in de kantlijn bijna...
Ow ja, Pechtstein.Ging nog even PR's verbeteren de laatste seizoenen, tsja, dan kan je er op wachten dat je gepakt wordt natuurlijk...
Praat voor jezelfquote:Op vrijdag 3 juli 2009 23:09 schreef TUFKAL het volgende:
Net zoals wij geen langlaufers kennen uit Zweden.
Die gaat een gevalletje af door de zijdeur met zijn stukjequote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:43 schreef Ericr het volgende:
http://www.nusport.nl/thi(...)-met-ria-visser.html
En nu Thijs? Ria blijkt toch gelijk te hebben. Vind die Zonneveld toch al niks maar die tirade is wel grappig, hij doet precies hetzelfde wat hij Visser verwijt.
quote:Ik geen zin om te trainen vandaag...
about 3 hours ago from web
Goedemorgen,slecht geslapen.Pechstein was voor mij een bron van inspiratie. Leeftijd hoefde geen beperking te zijn. zat ik er even naast...
about 3 hours ago from web
ik geloof dat schaatsen een ''schone'' sport is. Waarom? Ik ben niet uitzonderlijk getalenteerd en ik was zelfs wereldkampioen
about 12 hours ago from mobile web
sportvrouw met zo'n staat van dienst doping gebruikt heeft..
een zwarte dag in de geschiedenis van de schaatssport.. ze was een icoon en veelvoudig olympisch kampioen. Onbegrijpelijk dat z'on grote
ik krijg heel veel reacties op het nieuws van pechstein...
gvd wat een schokkend nieuws.. Pechstein gepakt op bloeddoping... Onbegrijpelijk..
about 17 hours ago from mobile web
Bron: Brabants Dagbladquote:Duitse schaatsbond staat achter Pechstein
BERLIJN (ANP) - Schaatsster Claudia Pechstein kan in haar strijd tegen haar schorsing vanwege bloeddoping rekenen op de steun van de Duitse schaatsbond (DESG). Dat heeft de federatie zaterdag in een verklaring laten weten.
,,De DESG staat aan de zijde van de sportster en gaat tot het tegendeel is bewezen van haar onschuld uit'', aldus voorzitter Gerd Heinze en advocaat Marius Breucker.
Pechstein is geschorst nadat er bij een controle bij de wereldkampioenschappen in Hamar in februari abnormale bloedwaarden en abnormale wijzigingen in de bloedwaarden werden geconstateerd. De olympisch kampioene heeft aangekondigd haar straf aan te vechten bij het internationale sporttribunaal.
Ook de organisatie van Duitse Olympische sportbonden (DOSB) staat achter Pechstein. ,,Ze heeft ons laten weten dat ze de dopingregels niet heeft overtreden. We moeten deze zaak zo snel mogelijk helder krijgen. Het is goed dat er nu een neutraal onderzoek komt'', zei algemeen secretaris Michael Vesper.
Waarom? Is dat geen bron? De reactie die een sporter daar zelf typt zegt vaak meer dan wat zogenaamd gequote wordt door kranten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:51 schreef Falco het volgende:
Dat te pas maar vooral te onpas dat domme Twitter er bij halen wordt nu erg vervelend.
http://www.depers.nl/spor(...)-ben-onschuldig.htmlquote:Claudia Pechstein heeft zaterdag benadrukt dat ze geen dope heeft gebruikt. De Duitse schaatsster heeft er er wel spijt van dat ze haar positieve test al die tijd voor zich heeft gehouden. ,,Ik heb tegen mijn fans gelogen. Daarvoor bied ik mijn verontschuldigingen aan'', zegt Pechstein op haar website.
De olympisch kampioene, die voor twee jaar is geschorst vanwege bloeddoping, kreeg in de nacht van 8 op 9 februari bij de wereldkampioenshappen in Hamar te horen dat er bij een controle afwijkende bloedwaarden waren geconstateerd.
,,De schaatsbond ISU liet mij weten dat de zaak niet in het openbaar zou komen als ik mij ziek zou melden. Alles zou dan in alle rust opgehelderd kunnen worden. Ik heb mij helaas ingelaten met de koehandel met de ISU. Mijn hoop is gestorven en mijn goede naam ook. Beide afgenomen door de ISU. Maar mijn eer kunnen ze niet stelen.''
Pechstein, die in beroep gaat tegen haar straf, vreesde ook de reacties. ,,Ik was bang dat ik in het openbaar van doping beschuldigd zou worden. Mijn hoop om dit buiten de publiciteit om te kunnen oplossen, was groter dan mijn verlangen om eerlijk te zijn. Ik weet nu dat ik daarmee een fout heb gemaakt.''
Ze benadrukt dat ze in haar achttienjarige loopbaan nooit positief is bevonden. ,,Ik ben de afgelopen jaren voortdurend gecontroleerd. Tijdens de training, bij wedstrijden, na overwinningen, teleurstellingen, bij mij thuis, op vakantie en ben zelfs een keer uit de bioscoop gehaald. Alles was negatief! Er is in mijn urine of bloed nooit een verboden middel gevonden. De verklaring daarvoor is eenvoudig: er is niets gevonden, omdat ik nooit wat heb gebruikt. Ik heb mezelf ook geen bloed toegediend: ik heb niets gebruikt!''
Pechstein denkt dat haar abnormale bloedwaarden werden geconstateerd omdat ze ziek was. ,,Ik heb mij bereid verklaard aan alle onderzoeken mee te doen en heb ook allerlei uitslagen van testen aangeboden. Maar de ISU heeft dit naast zich neergelegd en heeft mij liever voor twee jaar geschorst. Maar ik wil ook weten hoe dit kan. Hopelijk kan deze zaak door de uitslagen van de onderzoeken en testen snel opgehelderd worden.''
Bokko is wel enorm veel gegroeid op de lange afstanden, terwijl Kramer altijd al een lange afstandsrijder is geweest.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:12 schreef Held_op_Sokken het volgende:
En dat mensen zomaar Bokko noemen vind ik onbegrijpelijk. Maar een heel klein beetje ouder, maar nog een halve klasse beter is Sven Kramer (iig op de duurnummers). En wereldrecord op de 5km dat 15 seconden sneller is dan de buitenaardse sub 6:20 tijden van Romme is niet vreemd.
Overigens zeg ik niet dat Kramer een doper is, maar het slaat nergens op om zomaar Bokko te gaan noemen hier. Dat zou blind chauvinisme zijn...
Beetje raar van zowel ISU als Pechstein. Raar van de ISU omdat ze het blijkbaar eerst in de doofpot wilden stoppen en haar later toch schorsen en raar van Pechstein dat het naar eigen zeggen liever uit de publiciteit wilde houden dan dat ze eerlijk wilde zijn. Als er volgens haar niets aan de hand was, waarom wilde ze het dan niet publiek hebben? Jammer Pechstein, heel jammer dat je het niet gewoon toegeeft.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 13:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
http://www.depers.nl/spor(...)-ben-onschuldig.html
Lekker gevalletje doofpot bij de ISU, ook al wordt het maanden later dan toch bekend. Ria Visser moet goede bronnen hebben, in het geval Pechstein klopte het in ieder geval.
Standaardreactie van Pechstein, het was de ziekte.
Hmmm... dat is wel eerlijk.quote:Mijn hoop om dit buiten de publiciteit om te kunnen oplossen, was groter dan mijn verlangen om eerlijk te zijn.
quote:De schaatsbond ISU liet mij weten dat de zaak niet in het openbaar zou komen als ik mij ziek zou melden.
...
Pechstein denkt dat haar abnormale bloedwaarden werden geconstateerd omdat ze ziek was.
Mwah, die reed gewoon op haar niveau van de voorgaande jaren. De rest was gewoon slecht afgelopen jaar.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:31 schreef Remzz het volgende:
Anschutz was dit seizoen idd ook wel opmerkelijk goed
quote:‘ISU probeerde dopinggebruik van Pechstein te maskeren’
Van onze verslaggever John Volkers
Gepubliceerd op 06 juli 2009 02:45, bijgewerkt op 00:01
AMSTERDAM - De dopingperikelen rond schaatsenrijdster Claudia Pechstein hebben afgelopen weekeinde tot forse beschuldigingen aan het adres van de Internationale Schaats Unie (ISU) geleid. De ISU wordt er door het Duitse kamp van beschuldigd het aanbod te hebben gedaan de zaak onder het tapijt te schuiven, op voorwaarde dat Pechstein (37), vijfvoudig olympisch kampioene, per direct haar loopbaan zou beëindigen.
Pechstein zei in Hamar, waar zij dit jaar op de eerste dag van de WK allround werd betrapt op ernstig wisselende bloedwaarden, van de ISU het voorstel te hebben gehad zich wegens ziekte terug te trekken en dat de zaak dan in der minne zou worden geschikt. Op haar website betuigde Pechstein spijt mee te hebben gewerkt aan ‘de koehandel’ van de wereldschaatsbond.
Ze meldde zich inderdaad ziek en miste vervolgens onder het uiten van allerlei excuses en smoezen het slot van het schaatsseizoen, de wereldbekerfinale in Salt Lake en de WK afstanden te Vancouver. Zij werd in die periode, door schaatscommentator Ria Visser van de NOS, van dopingpraktijken beschuldigd.
De voorzitter van Pechsteins schaatsbond, Gerd Heinze, was nog stelliger in zijn belastering van de ISU. Hij verklaarde in het tv-programma Das Aktuelle Sportstudio van de ZDF dat zijn bond, de DESG, van de voorzitter van de tuchtcommissie van de ISU, de Tsjech Bubnik, bij de zitting van eind juni te Bern het voorstel te hebben gekregen om de zaak-Pechstein te seponeren, wanneer de 37-jarige schaatsster per direct haar actieve loopbaan zou beëindigen.
Het voorstel zou Heinze ‘lamgeslagen en verbijsterd’ hebben achtergelaten. De ISU houdt zich aan verklaringen uit het eigen persbericht van vrijdag. Het Nederlandse bestuurslid Jan Dijkema, aanwezig in Hamar, zei dat ‘zolang de zaak onder de rechter is’ hij niets kan verklaren. Pechstein heeft het voornemen in beroep te gaan bij het CAS, het hof van appèl van de internationale sport in Zwitserland.
Harm Kuipers, lid van de medische commissie van de ISU, was bij de wereldtitelstrijd in Hamar aanwezig als eerst verantwoordelijke bij de dopingcontroles. In zijn herinnering ‘trokken de Duitsers haar terug’ na de bloedcontrole van zaterdag 7 februari die een alarmerend bloedbeeld aan de dag legde. Op 5 maart werd de zaak aanhangig gemaakt bij de tuchtcommissie die na de tweedaagse zitting in Bern, op 30 juni, de manipulatie van bloed bewezen achtte. Vrijdag werd de schorsing wegens bloeddoping uitgesproken.
Er zaten in Hamar daags voor het toernooi en na de eerste dag van het evenement te veel ‘babybloedcellen’ in haar bloed, reticulocyten. De ISU heeft die naam niet genoemd, daarmee is Pechstein zelf gekomen. Normaal is dat er één à twee van die jonge cellen per honderd bloedcellen voorkomen. Bij Pechstein zou 3,5 procent jonge babycellen zijn aangetroffen. Dat duidt volgens de wetenschappers op bloeddoping.
Bij de zitting in Bern is Kuipers als getuige gehoord. Er waren ook vijf experts aanwezig. De Nederlander vernam dat de schorsing op basis van bloedbeeld een internationaal novum was. ‘Maar op die primeur waren wij niet uit. Zoals de bekendmaking op vrijdag, net voor de Tour de France, puur toeval is.
Het heeft lang geduurd, zeggen sommigen, maar er is een heleboel heen en weer geschrijf nodig geweest. Een zaak als deze heeft tijd nodig.’
De Nederlandse medicus stelt dat een reeks van testen kan aangeven dat er gemanipuleerd is met het bloed en dat zulks, onder de huidige reglementering, een overtreding van het dopingreglement inhoudt. Op basis daarvan is Pechstein geschorst. In de code van de WADA, het wereld antidopingagentschap, was dat al omschreven, maar per 1 januari is regel 3.2 nog eens aangescherpt.
De ISU houdt sinds 2000 de bloedprofielen van 1.650 schaatsenrijders bij. Er zijn 11 duizend tests uitgevoerd. In dat licht werd het verweer van Pechstein dat de verhoogde aanmaak van jonge bloedcellen mogelijk het gevolg was van genetische aanleg zelfs door de Duitse wetenschap weggelachen. Dan had het onderdeel uitgemaakt van haar bloedprofiel en waren de controleurs van de ISU en WADA niet aangeslagen op de afwijkende waarden van Hamar.
Pechstein pleitte zich op haar website vrij van schuld. ‘Ik heb geen doping gebruikt. Ik ben onschuldig en clean’, schreef zij aan haar fans. ‘Achttien jaar lang ben ik gecontroleerd. Thuis, bij de wedstrijden, na successen, na nederlagen, zelfs in de bioscoop hebben ze me gevonden. En nooit is er één bewijs van een positief dopinggeval bij mij aangetroffen.’
Zum kosten ja.Ik maak me geen illusies dat het overal ongeveer hetzelfde werkt (wielrennen en andere sporten).quote:
Dus ook niet alleen dit seizoen, maar ze zat ook al sinds 2007 bij Mueller natuurlijk.quote:'Pechstein veertien keer over de grens'
HAMBURG (ANP) - Schaatsster Claudia Pechstein heeft in veertien gevallen de grenswaarde van jonge rode bloedcellen in haar bloed overschreden. Dit meldt de Duitse krant Bild. Deze grens ligt op 2,4 procent. De hoogste meting bij de schaatster zou in november 2007 3,75 procent zijn geweest.
Pechstein werd vorige week door de schaatsbond ISU voor twee jaar geschorst vanwege bloeddoping omdat er afwijkende bloedwaarden bij haar waren geconstateerd bij een controle in februari. De Duitse zegt zelf onschuldig te zijn, omdat ze de afgelopen jaren zeker 160 keer is gecontroleerd en nooit positief heeft getest. Ze vecht haar schorsing aan bij het hoogste sporttribunaal.
Ze pleit ook nog onschuldigquote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:23 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dus ook niet alleen dit seizoen, maar ze zat ook al sinds 2007 bij Mueller natuurlijk.
Dat vraag ik mij ook af. Uit de grafiek lijkt het er idd op dat ze vooral in de voorbereiding op de belangrijke wedstrijden gebruikte om tijdens de EK's, WK's en OS schoon te kunnen rijden. Ben wel benieuwd hoe ze presteerde tijdens de wereldbekerwedstrijden waar ze gecontroleerd is. Meestal worden winnaars gecontroleerd en een of twee door steekproef. Zat ze bij de steekproef of reed ze daar al goed? Maar het is natuurlijk duidelijk dat de test niet positief was omdat ze een keer ziek was.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:36 schreef Montov het volgende:
Waarom is daar niet eerder actie op gekomen?
Fantastisch om meer inzage te krijgen in de meetwaarden van een gedopeerde sporterquote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:52 schreef Remzz het volgende:
Grafiekje van haar bloedwaarden over de afgelopen jaren
[ afbeelding ]
Typisch dat ze bij de OS braaf (bewust?) binnen de toegestane waarden bleef. En zoals hierboven al gevraagd: waarom nu pas actiequote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:52 schreef Remzz het volgende:
[ afbeelding ]
pwned.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:52 schreef Remzz het volgende:
[ afbeelding ]
10 nov 2001: 2e 3000mquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:01 schreef Colplay het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ze presteerde tijdens de wereldbekerwedstrijden waar ze gecontroleerd is. Meestal worden winnaars gecontroleerd en een of twee door steekproef. Zat ze bij de steekproef of reed ze daar al goed?
Doofpot. Ik vrees dat veel renners dergelijke waardes vertonen...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Typisch dat ze bij de OS braaf (bewust?) binnen de toegestane waarden bleef. En zoals hierboven al gevraagd: waarom nu pas actie
Hoort van wielrenners ook dat ze tijdens trainen, voorbereiden gebruiken om optimaal voor te kunnen bereiden> hier hebben ze dan voordeel van tijdens het seizoen, maar lopen dan niet meer het risico om gepakt te worden na een wedstrijd.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Doofpot. Ik vrees dat veel renners dergelijke waardes vertonen...
Misschien erg comlotdenken, maar ik kan niet echt een andere reden verzinnen.
Maar het blijft vreemd. Misschien was doofpot een groot woord, maar je gaat mij niet vertellen dat van de duizenden wedstrijdschaatsers Pechstein de enige is geweest met waarden boven de grens, want als pechstein echt een uitzondering zou zijn, dan ga je niet 2 jaar lang dit tolereren dat er 1 valsspeelster is.quote:„Twee jaar geleden hadden we Pechstein op basis van de geconstateerde feiten nog niet kunnen schorsen”, legt Kuipers uit. „Voorheen was het zo dat je de stof moest vinden bij de sporter. In de nieuwe regels staat dat het waarnemen van karakteristieke patronen in het bloed, die niet op een andere manier dan manipulatie kunnen worden verklaard, ook voldoende is om de sporter te beschuldigen. De regelgeving was een paar jaar geleden nog niet zover, nu wel.”
Neem aan dat ze Pechstein pas hebben kunnen pakken nadat de waarde niet goed was na een test volgens de nieuwe richtlijnen. In het wielrennen hebben ze oude stalen opnieuw getest, mede daardoor is Thomas Dekker gepakt. Dus denk dat de andere schaatsers voorzichter zijn geworden en dus niet meer boven de 2,4 procent uit zijn gekomen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:02 schreef Montov het volgende:
Overigens, een verklaring waarom er niet eerder actie was:
[..]
Maar het blijft vreemd. Misschien was doofpot een groot woord, maar je gaat mij niet vertellen dat van de duizenden wedstrijdschaatsers Pechstein de enige is geweest met waarden boven de grens, want als pechstein echt een uitzondering zou zijn, dan ga je niet 2 jaar lang dit tolereren dat er 1 valsspeelster is.
Daarnaast, aan dat bloedpatroon konden ze al jaren zien dat ze doping gebruikte, zelfs als je iemand alleen op die waarden niet kan veroordelen, dan kan je wel zo iemand bij wijze van spreken elke dag een dopingtest laten ondergaan, of ze stopt dan met gebruiken omdat de pakkans te groot wordt, of je betrapt haar. Blijkbaar had de schaatsbond niet de behoefte om echt hun best te doen haar te pakken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:02 schreef Montov het volgende:
Overigens, een verklaring waarom er niet eerder actie was:
[..]
Maar het blijft vreemd. Misschien was doofpot een groot woord, maar je gaat mij niet vertellen dat van de duizenden wedstrijdschaatsers Pechstein de enige is geweest met waarden boven de grens, want als pechstein echt een uitzondering zou zijn, dan ga je niet 2 jaar lang dit tolereren dat er 1 valsspeelster is.
Ik denk dat het in het wielrennen vaker aan het licht komt omdat je daar de UCI en de ASO hebt die elkaar beide nodig hebben maar niet met elkaar door een deur kunnen en op als eerste met het 'nieuws' naar buiten willen komen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Doofpot. Ik vrees dat veel renners dergelijke waardes vertonen...
Misschien erg comlotdenken, maar ik kan niet echt een andere reden verzinnen.
Volgens mij zit het zo, dat ze zeg maar 5 jaar terug, nog niet wisten dat ze in 2009 de testresultaten anders zouden gaan beoordelen. Toen was een dubieuze schommeling toegestaan, nu niet meer. Dus die begeleiders vonden dat toen natuurlijk geen probleem, achteraf gezien balen voor hun.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:32 schreef LoudGirl het volgende:
Ik snap het niet zo goed.... De begeleiders meten haar waarden toch ook? Dan weten ze toch dat ze te hoog zit en gepakt gaat worden?
Doofpotje van ISU?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:36 schreef Montov het volgende:
Waarom is daar niet eerder actie op gekomen?
Jou heb ik hier lang niet meer gezienquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:27 schreef MiLalaa het volgende:
whoah shocking.. maar wel bijster interessant. En die doofpot is wel erg jammer zeg.
Hoe zit dat? Als ze voor een OS boven de grens zit maar tijdens de OS er onder, heeft ze er dan nog wel profijt van? Of heeft ze een dusdanig profijt van X(<2,4) -1 ??
Ze ontkent dat ze heeft gebruikt en dat het wel degelijk in de doofpot is gedaan door de ISU. Ook over de bloedwaarden dat Kuipers die van haar weet sinds 2000, dat is toch dezelfde tabel die hier gepost is?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
Dadelijk in het sportjournaal tekst en uitleg van Pechstein, aldus Henry Schut
Hoe laat komt sportjournaal ? Ik wil dat ook zien..quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
Hoe durf je dan nog te ontkennen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:52 schreef Remzz het volgende:
[ afbeelding ]
Net geweest.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe laat komt sportjournaal ? Ik wil dat ook zien..
Bedankt ga ik daar kijken..quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
Net geweest.
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-539336/category/sport/
Jij ook bedanktquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:13 schreef Ambrosius het volgende:
Komt in het Sportjournaal om 22.30 vast nog wel een keer.
Ze ontkendequote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
I heard nothing but a bunch of crapquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
(bijna) iedere sporter zou dat ook doenquote:
quote:Pechstein gooit het op vormfouten ISU
BERLIJN - De van doping verdachte Duitse schaatsster Claudia Pechstein voert vormfouten van de internationale schaatsbond ISU op in haar verdediging. Pechstein liet donderdag in Berlijn weten dat de ISU volgens haar talrijke fouten heeft gemaakt in de procedure die leidde tot haar tweejarige schorsing.
De ISU vond in februari bij de wereldkampioenschappen allround zodanig afwijkende bloedwaarden bij de vijfvoudig olympisch kampioene dat ze werd geschorst wegens doping.
Pechstein betoogde donderdag dat de schaatsbond een zootje heeft gemaakt van de tests. Zo zou één bloedmonster in verschillende laboratoria onderzocht zijn met verschillende uitkomsten.
Cijfers over de aanmaak van rode bloedlichaampjes bij Pechstein waren voor de ISU voldoende bewijs om de Duitse te schorsen. Maar volgens Pechstein werd bij een monster in een Duits lab een percentage van 2,4 gemeten, terwijl hetzelfde monster bij een andere machine in het laboratorium van Lausanne 1,3 procent aangaf.
Ook zou er onzorgvuldig zijn omgesprongen met bloedstalen van Pechstein, die haar onschuld volhoudt. Haar manager Ralf Grengel toonde als bewijs twee barcodes die aan dezelfde staal zouden toebehoren. ,,Hoe is dit mogelijk,’’ vroeg hij zich hardop af. Volgens het kamp-Pechstein waren er bij acht van twintig rondom trainingen afgenomen monsters onregelmatigheden die te wijten zijn aan de ISU. ,,De schaatsbond is herhaaldelijk nalatig geweest,’’ aldus Grengel.
Bij het sporttribunaal in Lausanne loopt een procedure waarmee de 37-jarige Pechstein hoopt haar schorsing ongedaan te kunnen maken. Ze wil in februari graag meedoen aan de Olympische Winterspelen in Vancouver. (ANP)
quote:Pechstein: schommeling aantonen
BERLIJN - De Duitse schaatsster Claudia Pechstein wil met een langdurige test bij het nationale antidopingbureau NADA aantonen dat schommelingen in de bloedwaarden bij haar normaal zijn. Haar manager Ralf Grengel heeft dat vrijdag laten weten.
afbeelding vergroten Claudia Pechstein. FOTO AP
Pechstein wil zich op korte termijn zes weken laten testen, maar wil daarvoor nog informatie inwinnen bij prominente wetenschappers. Ze wil er zeker van zijn dat er geen wetenschappelijke twijfel ontstaat over de test. Ze wil zich ook tijdens diverse trainingsvormen laten onderzoeken. Daarnaast is ze bereid om regelmatig urine en bloed af te staan.
Ze liet donderdag in Berlijn weten dat de internationale schaatsunie ISU volgens haar talrijke fouten heeft gemaakt in de procedure die leidde tot haar tweejarige schorsing. Bij het sporttribunaal in Lausanne loopt een procedure waarmee de 37-jarige Pechstein hoopt haar schorsing ongedaan te kunnen maken. Ze wil in februari graag meedoen aan de Olympische Winterspelen in Vancouver.
(ANP)
Ze laat op haar website doorschemeren dat ze wellicht tot Sotchi doorgaat.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:49 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Die ging op haar bijna 40e met pensioen.
Claudia Pechstein is nu 37 jaar oud, alles ist vorbei!
quote:Speed skating: Pechstein named in German squad list
Jan 22, 2010
Berlin (AFP) - The German Speed Skating Federation (DESG) on Friday included Claudia Pechstein in a provisional squad list for the German 2010 Winter Olympic team, despite her two-year suspension for doping.
Pechstein's name was on a list of athletes handed to the Germany Olympic Committee by DESG president Gerd Heinze.
"We're assuming that the Olympic committee can decide on individual cases until January 29, the deadline established by the International Olympic Committee," Heinze told German news agency SID.
The German Olympic Committee is required to provide a definitive list of athletes going to Vancouver by Friday afternoon, but DESG have opted to give themselves room for manoeuvre in the hope that Pechstein's appeal is upheld by a Swiss court.
The 37-year-old, five-time Olympic champion appealed to the Swiss Federal Court, the highest judicial authority in Switzerland, to challenge her suspension by the International Skating Union (ISU) last July on the basis of abnormalities in her blood passport.
The court ruled in December that Pechstein could participate in a World Cup event at Salt Lake City but she did not obtain the DESG's minimum qualification requirement after finishing 13th in her preferred event, the 3,000 metres.
Pechstein, who has never failed a drugs test, has always maintained her innocence and claims that the abnormal readings in her biological passport occurred naturally.
Her suspension was nonetheless upheld in November by the Court of Arbitration for Sport (CAS) in Lausanne.
http://fok.nl/460216quote:Claudia Pechstein is door de Duitse schaatsbond vrijgesproken van dopinggebruik. De bond maakte bekend dat er geen bewijs is tegen de Duitse en ze daarom vrijspraak heeft gekregen. De 39-jarige Pechstein werd in 2008 geschorst voor het gebruik van bloeddoping.
De voormalig olympisch kampioene ontkende altijd dat ze bloeddoping gebruikt heeft. Zij gaf aan dat de hoge bloedwaarden, die bij haar waren gevonden, waren te wijten aan een erfelijke afwijking.
Dit artikel klopt niet helemaal. Ze werd in 2009 geschorst, want in januari dat jaar won ze nog het EK allround.quote:
Haar vader heeft dezelfde schommelende waarden. Die heeft ook geen WK-geschaatst.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:15 schreef Leatherface het volgende:
Ze had toch een paar weken geleden weer een te hoge hematocrietwaarde?
Ik wil Pechstein niet vrijpleiten als ik het naadje van de kous niet weet, maar het lijkt me frappant dat zij zo dom zou zijn om zich weer te doperen als ze al net een schorsing erop heeft zitten.
Het zou des te opmerkelijker zijn als ze nu opeens volkomen normale waarden zou vertonenquote:Op donderdag 25 augustus 2011 10:15 schreef Leatherface het volgende:
Ze had toch een paar weken geleden weer een te hoge hematocrietwaarde?
Ik wil Pechstein niet vrijpleiten als ik het naadje van de kous niet weet, maar het lijkt me frappant dat zij zo dom zou zijn om zich weer te doperen als ze al net een schorsing erop heeft zitten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |