quote:ISU pakt Claudia Pechstein op bloeddoping
LAUSANNE (ANP) - De tuchtcommissie van de internationale schaatsunie ISU heeft Claudia Pechstein betrapt op bloeddoping. Dat heeft de ISU vrijdag bekendgemaakt.
De Duitse schaatsster is voor twee jaar geschorst. De straf gaat met terugwerkende kracht in op 9 februari 2009. Pechstein kan daardoor de Winterspelen in Vancouver vergeten.
Pechstein, die traint bij de Amerikaan Peter Mueller, werd begin februari gecontroleerd tijdens de wereldkampioenschappen allround in Hamar. In de Noorse stad werkte Pechstein wel de eerste dag af, op de tweede meldde ze zich af. Pechstein, die afgelopen seizoen wel Europees allroundkampioene werd, kan tegen de straf in beroep bij het internationaal sporttribunaal in Lausanne.
De ISU gaf vrijdag aan dat de straf van Pechstein volgt op een serie onderzoeken, waarbij sprake was van abnormale bloedwaarden en abnormale wijzigingen in de bloedwaarden.
Bloeddoping is natuurlijk ook dom om te gaan gebruiken en behoorlijk makkelijk te traceren met huidige technologie.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:37 schreef Ericr het volgende:
Wat een verrassing zeg, nou ja zien we die achterlijke hand ook niet meer. Ze voelde de bui zeker al hangen toen ze zich afmeldde.
Benieuwd of nu de bezem door het schaatsen gaat en er meer positieve gevallen volgen.
Klopt.quote:
Die ging op haar bijna 40e met pensioen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
2 jaar schorsing, op welke leeftijd hield niemann er mee op?
Klopt maar half.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:48 schreef Szura het volgende:
Friesinger is volgens mij ook van Oost-Duitse komaf
Nee, die is geboren in Bad Reichenhall in het uiterste zuiden van Bayern.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:48 schreef Szura het volgende:
Friesinger is volgens mij ook van Oost-Duitse komaf
Duidelijkquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:51 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt maar half.
Zij is geboren in het uiterste zuidwesten van Bayern, haar moeder is een Poolse.
Yvonne van Gennip werd drievoudig Olympisch kampioen terwijl ze daarvoor niks had gewonnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:53 schreef Ereinion het volgende:
Ja, alleen Oost-Duitsers gebruiken. West-Duitsers en Nederlanders zijn clean.
Bloeddoping, wel dom hoor, zo makkelijk te controleren. Dan moet je er haast op rekenen dat je niet gecontroleerd gaat worden.
Waarschijnlijk gebruikt ze al veel langerquote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:59 schreef Leatherface het volgende:
Triest en stom. Zo in de najaren van je carriere nog.
Dus naast Mart Smeets ging ook de Duitse pers over haar heen ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:00 schreef marcodej het volgende:
Nou, dan had Ria toch gelijk.
Ik meen me te herinneren dat zij meldde dat het iets met doping te maken kon hebben en toen kreeg ze de hele Duitse pers over zich heen.
Linforde Christie werd na zijn loopbaan pas voor 2 jaar geschorst.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:01 schreef Szura het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gebruikt ze al veel langer
Ik dacht na dit bericht over Pechstein ook direct aan al die pupillen van Mueller. Maar ik zou het wel raar vinden waarom dan een kerel als Ervik nooit iets gewonnen heeft of waarom Grodum nooit constant presteert.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 18:58 schreef Falco het volgende:
Ik was ook fan, veel meer dan van Gunda Niemann. Maar goed, wie gebruiken er nog meer doping in de schaatssport, want dit is heus geen incident. Nog meer leden uit de ploeg van Mueller? Ze staan al jaren droog qua successen en de Winterspelen komen er aan...
Wie zegt dat ze geen wereldtopper werd door de dope ?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:02 schreef -Vaduz- het volgende:
Toont ook wel aan hoe moeilijk het is als voormalig wereldtopper om afscheid te moeten nemen van het hoogste niveau. Het merken dat je achteruit gaat, maar dat niet kunnen accepteren. Erg jammer.
ARD en ZDF zullen zich straks wel weer beraden over het stoppen van de schaatsuitzendingen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:02 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dus naast Mart Smeets ging ook de Duitse pers over haar heen ?
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ARD en ZDF zullen zich straks wel weer beraden over het stoppen van de schaatsuitzendingen.
Nu moet Vedad Ibisevic betrapt worden op doping en dan zien we op de zaterdag ook geen Bundesliga-samenvattingen meer.
Als hij Claudia Pechstein op het scherm ziet, roept hij meteen 'Stom rund!'.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:21 schreef TUFKAL het volgende:
Kan Smeets dit wel aan, na wielrennen nu het schaatsen?
Omdat Ervik het talent niet had? Grodum is trouwens altijd beperkt geweest, op pakweg een half seizoen na (toen ook Even Wetten en Rune Stordal ineens een enorme uitschieter hadden met een gouden medaille op het WK afstanden). Waarschijnlijk hebben ze toen wat te gek gedaan daar...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:03 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Ik dacht na dit bericht over Pechstein ook direct aan al die pupillen van Mueller. Maar ik zou het wel raar vinden waarom dan een kerel als Ervik nooit iets gewonnen heeft of waarom Grodum nooit constant presteert.
Groenewold heeft ook steeds vreemde ziektes en afmeldingen...quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:36 schreef wimderon het volgende:![]()
Wel eentje die je verwachtte na al die rare afmeldingen van haar eind vorig seizoen.
Als dat in Nederland gebeuren zou zou het hele land in brand staan, omdat er dan mogelijk reclame tussendoor komt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
ARD en ZDF zullen zich straks wel weer beraden over het stoppen van de schaatsuitzendingen.
Nu moet Vedad Ibisevic betrapt worden op doping en dan zien we op de zaterdag ook geen Bundesliga-samenvattingen meer.
Hoewel ik de columns van Zonneveld soms leuk vind, vaak ook helemaal niks, vond ik hem hier gelijk hebben. Visser zat daar gewoon heel vervelend te insinueren, en zelfs als je achteraf gelijk blijkt te hebben, is roddelen niet netjes. Als ze het toen al wist, had ze het bewijs toen moeten overhandigen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:43 schreef Ericr het volgende:
http://www.nusport.nl/thi(...)-met-ria-visser.html
En nu Thijs? Ria blijkt toch gelijk te hebben. Vind die Zonneveld toch al niks maar die tirade is wel grappig, hij doet precies hetzelfde wat hij Visser verwijt.
Dat zal vast een oude foto zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:56 schreef Sakura het volgende:
wtf is claudia pechstein?
ff gegoogeld. niet eens echt lelijk voor een schaatster
[ afbeelding ]
Het is tegenwoordig zeldzamer als je tijdens de tour betrapt word.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:55 schreef Montov het volgende:
Triest. Ria had het ook nog over Anschutz toch? Hmm.
En weer erg toevallig net voor de start van de Tour.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |