10 nov 2001: 2e 3000mquote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:01 schreef Colplay het volgende:
Ben wel benieuwd hoe ze presteerde tijdens de wereldbekerwedstrijden waar ze gecontroleerd is. Meestal worden winnaars gecontroleerd en een of twee door steekproef. Zat ze bij de steekproef of reed ze daar al goed?
Doofpot. Ik vrees dat veel renners dergelijke waardes vertonen...quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Typisch dat ze bij de OS braaf (bewust?) binnen de toegestane waarden bleef. En zoals hierboven al gevraagd: waarom nu pas actie
Hoort van wielrenners ook dat ze tijdens trainen, voorbereiden gebruiken om optimaal voor te kunnen bereiden> hier hebben ze dan voordeel van tijdens het seizoen, maar lopen dan niet meer het risico om gepakt te worden na een wedstrijd.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Doofpot. Ik vrees dat veel renners dergelijke waardes vertonen...
Misschien erg comlotdenken, maar ik kan niet echt een andere reden verzinnen.
Maar het blijft vreemd. Misschien was doofpot een groot woord, maar je gaat mij niet vertellen dat van de duizenden wedstrijdschaatsers Pechstein de enige is geweest met waarden boven de grens, want als pechstein echt een uitzondering zou zijn, dan ga je niet 2 jaar lang dit tolereren dat er 1 valsspeelster is.quote:„Twee jaar geleden hadden we Pechstein op basis van de geconstateerde feiten nog niet kunnen schorsen”, legt Kuipers uit. „Voorheen was het zo dat je de stof moest vinden bij de sporter. In de nieuwe regels staat dat het waarnemen van karakteristieke patronen in het bloed, die niet op een andere manier dan manipulatie kunnen worden verklaard, ook voldoende is om de sporter te beschuldigen. De regelgeving was een paar jaar geleden nog niet zover, nu wel.”
Neem aan dat ze Pechstein pas hebben kunnen pakken nadat de waarde niet goed was na een test volgens de nieuwe richtlijnen. In het wielrennen hebben ze oude stalen opnieuw getest, mede daardoor is Thomas Dekker gepakt. Dus denk dat de andere schaatsers voorzichter zijn geworden en dus niet meer boven de 2,4 procent uit zijn gekomen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:02 schreef Montov het volgende:
Overigens, een verklaring waarom er niet eerder actie was:
[..]
Maar het blijft vreemd. Misschien was doofpot een groot woord, maar je gaat mij niet vertellen dat van de duizenden wedstrijdschaatsers Pechstein de enige is geweest met waarden boven de grens, want als pechstein echt een uitzondering zou zijn, dan ga je niet 2 jaar lang dit tolereren dat er 1 valsspeelster is.
Daarnaast, aan dat bloedpatroon konden ze al jaren zien dat ze doping gebruikte, zelfs als je iemand alleen op die waarden niet kan veroordelen, dan kan je wel zo iemand bij wijze van spreken elke dag een dopingtest laten ondergaan, of ze stopt dan met gebruiken omdat de pakkans te groot wordt, of je betrapt haar. Blijkbaar had de schaatsbond niet de behoefte om echt hun best te doen haar te pakken.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:02 schreef Montov het volgende:
Overigens, een verklaring waarom er niet eerder actie was:
[..]
Maar het blijft vreemd. Misschien was doofpot een groot woord, maar je gaat mij niet vertellen dat van de duizenden wedstrijdschaatsers Pechstein de enige is geweest met waarden boven de grens, want als pechstein echt een uitzondering zou zijn, dan ga je niet 2 jaar lang dit tolereren dat er 1 valsspeelster is.
Ik denk dat het in het wielrennen vaker aan het licht komt omdat je daar de UCI en de ASO hebt die elkaar beide nodig hebben maar niet met elkaar door een deur kunnen en op als eerste met het 'nieuws' naar buiten willen komen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 09:40 schreef Montov het volgende:
[..]
Doofpot. Ik vrees dat veel renners dergelijke waardes vertonen...
Misschien erg comlotdenken, maar ik kan niet echt een andere reden verzinnen.
Volgens mij zit het zo, dat ze zeg maar 5 jaar terug, nog niet wisten dat ze in 2009 de testresultaten anders zouden gaan beoordelen. Toen was een dubieuze schommeling toegestaan, nu niet meer. Dus die begeleiders vonden dat toen natuurlijk geen probleem, achteraf gezien balen voor hun.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 13:32 schreef LoudGirl het volgende:
Ik snap het niet zo goed.... De begeleiders meten haar waarden toch ook? Dan weten ze toch dat ze te hoog zit en gepakt gaat worden?
Doofpotje van ISU?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 07:36 schreef Montov het volgende:
Waarom is daar niet eerder actie op gekomen?
Jou heb ik hier lang niet meer gezienquote:Op dinsdag 7 juli 2009 12:27 schreef MiLalaa het volgende:
whoah shocking.. maar wel bijster interessant. En die doofpot is wel erg jammer zeg.
Hoe zit dat? Als ze voor een OS boven de grens zit maar tijdens de OS er onder, heeft ze er dan nog wel profijt van? Of heeft ze een dusdanig profijt van X(<2,4) -1 ??
Ze ontkent dat ze heeft gebruikt en dat het wel degelijk in de doofpot is gedaan door de ISU. Ook over de bloedwaarden dat Kuipers die van haar weet sinds 2000, dat is toch dezelfde tabel die hier gepost is?quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
Dadelijk in het sportjournaal tekst en uitleg van Pechstein, aldus Henry Schut
Hoe laat komt sportjournaal ? Ik wil dat ook zien..quote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
Hoe durf je dan nog te ontkennen?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:52 schreef Remzz het volgende:
Grafiekje van haar bloedwaarden over de afgelopen jaren
[ afbeelding ]
Net geweest.quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:11 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Hoe laat komt sportjournaal ? Ik wil dat ook zien..
Bedankt ga ik daar kijken..quote:Op woensdag 8 juli 2009 20:12 schreef Blawh het volgende:
[..]
Net geweest.
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-539336/category/sport/
Jij ook bedanktquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:13 schreef Ambrosius het volgende:
Komt in het Sportjournaal om 22.30 vast nog wel een keer.
Ze ontkendequote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
I heard nothing but a bunch of crapquote:Op woensdag 8 juli 2009 18:36 schreef Szura het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |