abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70775070
Moest jij huilen, MM, toen al die kroegen hun rechtzaken wonnen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 8 juli 2009 @ 12:58:14 #127
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70775295
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 12:19 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wet of geen wet, mensen bepalen zelf welke drugs ze gebruiken.
klopt
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 8 juli 2009 @ 15:03:44 #128
28033 Pek
je moet wat
pi_70780368
quote:
Voorlopig geen rookcontroles in kroeg

DEN HAAG - Kroegen zonder personeel kunnen voorlopig ongestoord de asbak weer op de tafel zetten. De komende tijd zal de Voedsel en Waren Autoriteit bij de eenmanszaken niet gaan controleren of ze zich wel houden aan het rookverbod in de horeca.

Ook het innen van boetes die al zijn opgelegd, wordt voorlopig opgeschort.

Dat heeft minister Ab Klink (Volksgezondheid) woensdag geantwoord op vragen van de VVD. Voor kroegen met personeel blijft het toezicht gewoon gehandhaafd.
Bron

Dat we hier in een kroeg mét personeel nog niet één kontrole hebben gehad in een jaar tijd, laat ik maar even buiten beschouwing
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  woensdag 8 juli 2009 @ 17:23:58 #129
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_70785565
quote:
Op maandag 6 juli 2009 10:59 schreef isogram het volgende:
Bizarre redenering. Veel logischer lijkt mij dat mensen met overlastgevend gedrag zich gewoon aanpassen. En dat we ophouden met het beschouwen van kroegen als een plaats waar gerookt moet kunnen worden. Een roker heeft totaal geen last van een niet-roker, behalve dat hij even naar buiten moet om zijn sigaret te roken.
Een gevaarlijke uitspraak, want overlast is subjectief. In mijn betoog opper ik juist voor apparte gelegenheden waar eensgezinden met elkaar kunnen roken. Wat heb jij daar als anti-roker te zoeken? Ik zou als roker aan jou moeten aanpassen? Waarom? Waarom pas jij je niet aan door geen gelegenheden op te zoeken waarvan jij weet dat er gerookt wordt. Je zoekt zélf de gelegenheden op die voor jou overlast bezorgen. Dat is net zoiets als een concert bezoeken wat in jouw oren nodeloze herrie is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:17:34 #130
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70788892
http://www.hartvannederla(...)invoering_rookverbod

zie hem eens liegen...

"enorm veel kosten gemaakt"

Nou ja, de advocaat werd betaald door KHO dus uiteindelijk valt het wel mee

"we moesten naar Den Bosch"

Eh, je gaat toch vrijwillig naar die rechtszaak van Cafe Victoria

"we moesten naar Den Haag"

Ja, daar ga je toch zelf naar toe?

Oh en in dit verhaal hebben ze de asbakken anderhalve maand weggehad. Ook zo'n mooie variabele tijdspanne

Maar goed, dat geld moet allemaal terugkomen
[..]
  woensdag 8 juli 2009 @ 19:38:26 #131
172669 Papierversnipperaar
Cafeďne is ook maar een drug.
pi_70789583
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 19:17 schreef MikeyMo het volgende:
http://www.hartvannederla(...)invoering_rookverbod

zie hem eens liegen...

"enorm veel kosten gemaakt"

Nou ja, de advocaat werd betaald door KHO dus uiteindelijk valt het wel mee

"we moesten naar Den Bosch"

Eh, je gaat toch vrijwillig naar die rechtszaak van Cafe Victoria

"we moesten naar Den Haag"

Ja, daar ga je toch zelf naar toe?

Oh en in dit verhaal hebben ze de asbakken anderhalve maand weggehad. Ook zo'n mooie variabele tijdspanne

Maar goed, dat geld moet allemaal terugkomen
Dat was zonder rookverbod allemaal niet nodig. Terecht dat hij schadevergoeding eist.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 8 juli 2009 @ 20:38:08 #132
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70791737
hij gaat toch zelf protesteren in den haag Moet de belastingbetaler nou zijn benzine voor die rit vergoeden?
[..]
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:09:46 #133
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_70792861
quote:
Dat filmpje !

"...Toen de asbakken weer op de bar stonden kwamen de klanten in polonaise weer terug..."

Lekker gezellig café heb je als je klanten er alleen maar willen komen om overdekt te kunnen te roken !

Nu ik dat filmpje heb gezien vind ik het trouwens helemaal niet zo'n piepklein café, ze hadden makkelijk een rookruimte kunnen maken, ik ken kleinere cafés mét rookruimte en zónder personeel.

[ Bericht 0% gewijzigd door JoepiePoepie op 08-07-2009 21:28:30 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  woensdag 8 juli 2009 @ 21:27:43 #134
pi_70793411
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 20:38 schreef MikeyMo het volgende:
hij gaat toch zelf protesteren in den haag Moet de belastingbetaler nou zijn benzine voor die rit vergoeden?
Ja. De belastingbetaler draait altijd op voor de kosten van wanbeleid.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_70806626
Onze zuiderburen snappen het
quote:
Kroegen kiezen sigaret boven eten

BRUSSEL - In België hebben ze een creatieve manier bedacht om met het rookverbod om te gaan. Er wordt geen eten meer geserveerd, waardoor klanten gewoon mogen blijven roken.

Op 1 januari 2010 treedt in België een nieuw rookverbod in werking. Dan mag er alleen nog gerookt worden in kroegen als er geen eten geserveerd wordt.

Volgens het Neutraal Syndicaat voor Zelfstandigen zullen 7 op de 10 cafés die nu maaltijden aanbieden, daarmee stoppen en roken toestaan. De belangrijkste reden dat de cafébazen dan voor de sigaret kiezen, is dat onderzoek heeft uitgewezen dat 8 op de 10 klanten rokers zijn, aldus De Morgen.

Eind juni besloot de Belgische Kamer dat er geen algemeen rookverbod in de Belgische horeca komt. In café's waar vers voedsel wordt verkocht zal niet meer gerookt mogen worden, maar in alle andere café's blijft roken toegestaan.
Mooi ook dat onderzoek: 8 van de 10 klanten zijn rokers. Zal in Nederland niet heel anders zijn
  donderdag 9 juli 2009 @ 11:26:40 #136
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_70806767
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
Onze zuiderburen snappen het
[..]

Mooi ook dat onderzoek: 8 van de 10 klanten zijn rokers. Zal in Nederland niet heel anders zijn
ik blijf dat krom vinden en tekenend dat mensen jarenlang uit het uitgaansleven zijn geweerd door de verslaving van anderen.

26% van de bevolking zorgt voor 80% van de cafebezoekers. In principe laten kroegbazen dus miljoenen potentiële klanten aan zich voor bij gaan. Maar ja, dan moet je aan marketing gaan doen en dat is al zo moeilijk
[..]
pi_70808287
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 11:26 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

ik blijf dat krom vinden en tekenend dat mensen jarenlang uit het uitgaansleven zijn geweerd door de verslaving van anderen.

26% van de bevolking zorgt voor 80% van de cafebezoekers. In principe laten kroegbazen dus miljoenen potentiële klanten aan zich voor bij gaan. Maar ja, dan moet je aan marketing gaan doen en dat is al zo moeilijk
Als dat echt zo was, waren de rookvrije kroegen van het verleden niet failliet gegaan. Tot nu toe is het elke keer zo geweest dat een rook-vrije kroeg binnen no-time kapot ging door het gebrek aan klanten.
pi_70809039
quote:
Nee hoor, er werd niemand geweerd en er was ook geen verbod op rookvrije uitgaansgelegenheden.
quote:
Dus ze moeten reclame maken op dvd's zodat jij een keer van de bank afkomt en je zure hoofd laat zien om daar te gaan klagen hoe onvoorstelbaar het is dat iemand in een maand 500 euro in de horeca uitgeeft? Waarom zou iemand zijn best doen voor jouw klandizie?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_70809194
quote:

[..]

Er is nooit iemand geweerd uit de horeca. Iedereen is er welkom. Als er echt zoveel vraag naar rookvrije gelegenheden was geweest waren die er allang geweest. Dat noemt men nou vrijheid.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  † In Memoriam † donderdag 9 juli 2009 @ 12:42:09 #140
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_70809251
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 12:39 schreef Boris_Karloff het volgende:
Dat noemt men nou vrijheid.
Versplide moeite. Dat snappen al die anti-vrijheidsrookfascisten hier niet.
Carpe Libertatem
pi_70809690
quote:

In hoeverre is reclame en marketing rendabel voor een lullig kroegje? Retorische vraag btw
pi_70810170
Het grootste deel van de mensen houdt er nu eenmaal niet van om elke week in de kroeg te hangen. En het deel dat dat wel doet, rookt meestal. Dat is gewoon een feit.
  donderdag 9 juli 2009 @ 14:29:34 #143
pi_70813147
quote:

[..]

Er hoeft niet aan marketing gedaan te worden, iedeen weet wat er in een kroeg te doen is. Dronkelappen, te harde muziek, vieze vette hap en rook.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 00:05:19 #144
pi_70834202
http://www.volkskrant.nl/buitenland/
quote:
AMSTERDAM -
Onder Amsterdammers groeit het verzet tegen het staverbod op terrassen.

Het ongenoegen over de ambtelijke hoofdstedelijke hersenpinselen sluimert al langer, maar het verzet daartegen culmineert vanavond op de Noordermarkt tussen negen en elf uur.

Op initiatief van Ai!Amsterdam wordt opgeroepen tot burgerlijke ongehoorzaamheid: honderden Amsterdammers drinken staand een glas op het terras. Dat is verboden volgens de gemeente. De kroeg die vijf bekeuringen krijgt, moet dicht.

De website www.aiamsterdam.nl had gisteravond na anderhalve dag ruim zevenduizend steunbetuigingen binnen.

‘We waren ooit een stad die progressief, liberaal en tolerant was, maar dat is al vijf jaar zoek’, zegt een van initiatiefnemers, Edvard Liddiard. ‘Het is geen kwestie van tijdgeest, maar van de manier waarop de stad wordt bestuurd. We blijven niet op zijn Amsterdams alleen maar klagen, zeuren en zeiken, maar we komen in het geweer.’

Liddiard doelt op de website die alle onnutte regelgeving te lijf moet gaan. De burger kan zich aanmelden op het platform om de strijd met de machtige ambtenarij aan te binden. ‘We lijken nu meer op een provinciedorp dan op een internationaal aansprekende metropool’ meldt het ai!amsterdam-manifest.

Pim Veth, een andere initiatiefnemer, meldt dat hij deel uitmaakt van een Amsterdamse vriendengroep die er genoeg van heeft. ‘We willen de stad teruggeven aan de Amsterdammers. De handhaving is rigide. Er is een kroegeigenaar op de bon gegaan, omdat er vanuit een auto een foto is gemaakt van een man die bier stond te drinken op het terras. Die veroorzaakt echt geen overlast.’

De politiek verantwoordelijke wethouder voor het terrasbeleid is Els Iping. Haar woordvoerder Ton Boon wijst erop dat er een aantal ‘simpele’ regels is in de stad. Op een paar vierkante kilometer in de Amsterdamse binnenstad bevinden zich 1.800 kroegen met 900 terrassen. ‘Mensen moeten op de stoep kunnen blijven als ze een terras passeren. Sinds het rookverbod is het veel drukker op de terrassen. Er is een handvol gelegenheden die problemen geeft.’

Is Boon op de hoogte van de collectieve overtreding vanavond op de Noordermarkt?

‘We weten ervan en ik hoop dat ze een leuk feestje hebben.’
Dominostenen. De ene mislukte wet roept de andere op, waar ook weer burgerlijk ongehoorzaam over gedaan word. Het kaartenhuis van onzin-regels staat op instorten.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:01:35 #145
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70843708
quote:

[..]

Kennelijk is die overige 74% van de bevolking simpelweg niet interessant als potentiele klant. En zelfs al zouden ze potentieel wel interessant zijn, laat het lekker aan de betreffende ondernemer om te bepalen welk deel van de bevolking hij wil bedienen.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:05:29 #146
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70843854
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]

Dominostenen. De ene mislukte wet roept de andere op, waar ook weer burgerlijk ongehoorzaam over gedaan word. Het kaartenhuis van onzin-regels staat op instorten.
Sowieso moet je mensen die in de binnenstad van een grote stad gaan wonen, en dan vervolgens over geluid op straat gaan klagen zo'n ontiegelijk schop onder hun hol geven dat ze ergens midden in de Noordzee neerkomen.

In Rotterdam is een tijdje terug ook weer een kroeg gesloten wegens het gezanik van dit soort zuurpruimen. Die tent zat al 23 jaar aan de Westersingel, waarschijnlijk minstens 2 keer zo lang als de langstwonende buurtbewoner.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 12:55:37 #147
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_70845493
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 00:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]

Dit is een heel zinnige wet. Je hebt in de binnenstad van Amsterdam amper ruimte, daar moet je echt geen staplaatsen voor cafe's gaan toestaan. Daar is simpelweg geen plek voor zonder dat de verkeersveiligheid in het gedrang komt. En dat is nog altijd belangrijker dan het drinken van alcohol.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_70848056
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:05 schreef Metatron het volgende:
Sowieso moet je mensen die in de binnenstad van een grote stad gaan wonen, en dan vervolgens over geluid op straat gaan klagen zo'n ontiegelijk schop onder hun hol geven dat ze ergens midden in de Noordzee neerkomen.
Typische neiging van een buitenwijkbewoner. Pleur het maar op iemand anders zijn bord. Ga dan lekker in je eigen buurt lawaai maken.
quote:
In Rotterdam is een tijdje terug ook weer een kroeg gesloten wegens het gezanik van dit soort zuurpruimen. Die tent zat al 23 jaar aan de Westersingel, waarschijnlijk minstens 2 keer zo lang als de langstwonende buurtbewoner.
Daar zijn ook gewoon regels voor. De overlast is groter maar niet onbeperkt. Je hebt nou eenmaal kroegen die dan verplicht een dubbele deur hebben maar ze allebei open zetten omdat er 100 man binnen zijn, avond in avond uit, maar een ventilatiesysteem is te duur. Of ze blokkeren rustig je voordeur, want dat scheelt weer twee meter lopen naar een terrastafel. Dat soort dingen moeten gewoon geregeld worden. Ik zeg er twee keer wat van, en anders gaat het naar de gemeente. Sorry, maar zo streng zijn de regels niet, je bent niet alleen op de wereld.

Wat we hier zien is dat de rijksoverheid een onzinnige regel verzint, en hun collega's en partijgenoten opzadelt met het probleem dat dat creeert. Een voorspelbaar probleem, tenzij je ervan uitging dat het rookverbod zijn eigenlijke stiekeme en nogal belachelijke doelstelling zou halen, nl. dat iedereen spontaan met roken zou stoppen. Het is een overheid die faalt door het egoisme van de eigen bestuurslagen tov elkaar, laat staan de burger. Als je zegt dat mensen buiten moeten roken, moet je zorgen dat er plaats is buiten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:30:44 #149
pi_70848782
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 12:55 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dit is een heel zinnige wet. Je hebt in de binnenstad van Amsterdam amper ruimte, daar moet je echt geen staplaatsen voor cafe's gaan toestaan. Daar is simpelweg geen plek voor zonder dat de verkeersveiligheid in het gedrang komt. En dat is nog altijd belangrijker dan het drinken van alcohol.
Als je dat echt vind dan verbieden we kroegen in de binnenstad toch gewoon? Aleen nog uitgaanscentra in buitengebieden/industrieterreinen. Heeft niemand ergens last van. 24 uur per dag open, drugs vrijgeven, geen geluidsbelemmeringen. Kan iedereen zich uitleven.
  vrijdag 10 juli 2009 @ 15:17:13 #150
44885 Metatron
THE VOICE
pi_70850259
quote:
Op vrijdag 10 juli 2009 14:08 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Typische neiging van een buitenwijkbewoner. Pleur het maar op iemand anders zijn bord. Ga dan lekker in je eigen buurt lawaai maken.
Ik heb jarenlang in het centrum gewoond, en ik ben van plan om binnen afzienbare tijd weer in het centrum te gaan wonen. Ik weet waar ik aan begin, en mij hoor je niet zaniken over pratende mensen voor een kroeg.
quote:
Daar zijn ook gewoon regels voor. De overlast is groter maar niet onbeperkt. Je hebt nou eenmaal kroegen die dan verplicht een dubbele deur hebben maar ze allebei open zetten omdat er 100 man binnen zijn, avond in avond uit, maar een ventilatiesysteem is te duur.
De kroeg waar ik het over heb voldeed aan alle eisen, de deur was dubbel, en werd dichtgehouden. Er zat geen teras buiten op straat. Maar buurtbewoners gaan zitten mekkeren over mensen die al pratend naar binnen of buiten wandelen. Dan ben je in mijn optiek gewoon een azijnpissende zeikerd, en moet je op de hei gaan wonen, en niet in een stad en al helemaal niet in het centrum van een stad.
quote:
Of ze blokkeren rustig je voordeur, want dat scheelt weer twee meter lopen naar een terrastafel. Dat soort dingen moeten gewoon geregeld worden. Ik zeg er twee keer wat van, en anders gaat het naar de gemeente. Sorry, maar zo streng zijn de regels niet, je bent niet alleen op de wereld.
Parkeeroverlast (auto's of fietsen) kun je m.i. niet de kroeg aanrekenen, maar de personen die hun fiets/auto overal neerplempen. En ik ben het er helemaal mee eens dat dat asociaal is, en aangepakt moet worden. Maar m.i. is het weghalen van een kroeg de verkeerde aanpak. Je moet gewoon de verkeerd geparkeerde auto's of fietsen zonder pardon weghalen/wegslepen.
Meh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')