abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 juli 2009 @ 09:38:37 #123
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71171138
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:20 schreef computergirl het volgende:
deze is veel belangrijker:

[ afbeelding ]
Dit is precies wat ik zei. Het kan wel een broodje aap zijn, maar ik heb gemerkt dat sporten met een verkoudheid (op een lagere intensiteit en gegeven dat je nog kan ademen) goed mogelijk is, en ik heb het idee dat het me meerdere malen geholpen heeft om me daarna beter te voelen dan voor het rennen.
I'm just a girl in the world.
pi_71171540
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef annoh het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik zei. Het kan wel een broodje aap zijn, maar ik heb gemerkt dat sporten met een verkoudheid (op een lagere intensiteit en gegeven dat je nog kan ademen) goed mogelijk is, en ik heb het idee dat het me meerdere malen geholpen heeft om me daarna beter te voelen dan voor het rennen.
komt waarschijnlijk door de endorfine...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_71171667
Die neck-check zooi staat ook in mijn link
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef annoh het volgende:

[..]

Ik had wat duidelijker moeten zijn. Sporten met verkoudheid kan best, je zal alleen niet optimaal presteren omdat je niet je volledige energie-toevoer tot je beschikking hebt omdat de verkoudheid je lichaam energie kost. Het broodje aap is dat je sneller van een verkoudheid af kan zijn doordat je gesport hebt - dit zogenaamde 'uitzweten' kan niet.

Persoonlijk train ik met een lichte verkoudheid wel door, maar zodra de verkoudheid wat heviger wordt ga ik niet trainen - dan heb ik toch niet voldoende energie om fatsoenlijk te trainen. En de neck-check vind ik overbodig, als je naar je lichaam kan luisteren heeft dat in mijn ogen voorrang. Met koppijn (vd verkoudheid) ga ik echt niet trainen, terwijl ik met een hoestje wel kan trainen.
Hmm, Nutella.
pi_71171857
Is er ook een site waar je goed de afstand kan bekijken die je hebt afgelegd? Ik kijk wel op googmaps maar die vind geen loop/fietspaden.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:09:52 #127
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71171874
Haha dan verander ik mijn post hierboven:
- eerste zin.
+ nadruk op 'mijn ervaring'.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 10:10:59 #128
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71171897
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 10:09 schreef Stansfield het volgende:
Is er ook een site waar je goed de afstand kan bekijken die je hebt afgelegd? Ik kijk wel op googmaps maar die vind geen loop/fietspaden.
http://www.afstandmeten.nl/
Ik gebruik de duitse site www.1-2-sports.de (kan ook in t engels) waar je goed routes kan uitzetten en bewaren, ook via google maps volgens mij.
pi_71173499
quote:
Ik gebruik de 'track-your-run'-optie op www.myasics.nl, vind het persoonlijk een erg goede
  dinsdag 21 juli 2009 @ 11:24:06 #130
62913 Blik
The one and Only!
pi_71173711
quote:
Ik gebruik gewoon Google Earth, is over het algemeen gedetailleerd genoeg om een route uit te rekenen
pi_71173918
en we hebben ook nog mapmyrun
pi_71176511
Ik zal vanavond ook weer eens beginnen met hardlopen. Wil beginnen met een totaal rondje van (volgens 1-2-sports) totaal 3,2km(dit is inclusief inlopen) is dit een goede afstand of kan ik beter korter/langer doen?

Het is overigens om conditie op te bouwen, met mijn postuur is afvallen niet de bedoeling Heb wel een beetje ervaring met sporten maar zit al weer 2 maanden stil zeg maar..
pi_71176733
Ik zou niet in een keer zo'n lange afstand lopen. Begin eerst met afwisselend joggen/wandelen met een programma zoals deze bijvoorbeeld. Zelfs al zou je een redelijke conditie hebben dan is nonstop hardlopen nog iets wat je moet opbouwen.

Rustig opbouwen is heel belangrijk om je gewrichten, pezen en spieren te sparen, die hebben tijd nodig om aan de belasting te wennen. Overbelasting (wat volgens mij bij de helft van de beginners voorkomt) merk je vaak pas te laat.
pi_71177777
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 12:54 schreef knnth het volgende:
Ik zou niet in een keer zo'n lange afstand lopen. Begin eerst met afwisselend joggen/wandelen met een programma zoals deze bijvoorbeeld. Zelfs al zou je een redelijke conditie hebben dan is nonstop hardlopen nog iets wat je moet opbouwen.

Rustig opbouwen is heel belangrijk om je gewrichten, pezen en spieren te sparen, die hebben tijd nodig om aan de belasting te wennen. Overbelasting (wat volgens mij bij de helft van de beginners voorkomt) merk je vaak pas te laat.
Bedankt voor de tip.. ik zal die aanhouden dan! En dan gaan we eens kijken of we over een tijdje ook wat wedstrijdjes kunnen gaan lopen
Voor die dingen als Dam-tot-Dam loop(als voorbeeld) moet je daar een speciale licentie voor hebben, of moet je daarvoor lid zijn van de atletiekbond of kan je gewoon als recreant mee doen?(ik weet het duurt nog wel even voor ik zo'n wedstrijd kan lopen.. )
pi_71178466
Daar kan je gewoon als trimloper (zonder lidmaatschap of iets) aan meedoen.

Zo, terug van een rondje. Eerst even piramideloopje gedaan na warming up: 1-2-3-4-6-4-3-2-1 met 200 meter rust ertussen telkens (alles zo 22-23 seconden per 100 meter als snelheid, rust niet wandelen, maar blijven dribbelen/lopen).

Daarna nog 20 minuten rustig terug gelopen richting huis. Voelde wel prima.
Jack does it in real time...
pi_71182853
Maandag een ademgasanalyse!

Want ik wil graag weten ...
quote:
http://www.mchaaglanden.nl/patienten.asp?steID=6&item=4438#8%20loopbandtest

• Maximale zuurstofopname (absoluut – zegt iets over aanleg voor duursport en getraindheid)
  • De verzuringdrempel of omslagpunt. Het vermogen waarop dit gebeurt is een voospeller van duurprestaties en de hartslag kan gebruikt worden voor het optimaliseren van de trainingszones.
  • En natuurlijk is het stiekem ook wel een beetje leuk

woensdag 22 juli 2009 @ 20:51:26 #137
    10757 ForrestX
    It's been emotional...
    pi_71227975
    Na een preventief bezoek aan de fysio vorige week (Ik heb stress fractuurtjes in de rechter enkel gehad) vandaag op zijn aanraden ook even naar Runners World geweest om te laten checken of het schoeisel wel juist was...ik liep een jaar (-blessuretijd/winter) op Saucony anti-pronatie schoenen (ook bij RW aangeschaft)....vrij zware correctie hoorde ik vandaag...en de conclusie was dat ik toch echt wel neutraal stond en dus op de verkeerde schoenen liep.

Toen ik de Saucony's kocht liep ik nog helemaal niet hard...het kon volgens RW zo zijn dat je naar een jaar je enkels traint waardoor je voeten beter kunnen gaan staan...

Anyway...ik lipe de winkel uit met een paar Brooks...met 50% korting wegens ongemak etc...netjes opgelost en hopen dat de beste man het vandaag bij het juiste eind had... Ik had niet het gevoel dat ie mij een paar schoenen probeerde te slijten gelukkig...en volgens mij hebben ze dat bij RW ook niet nodig...altijd een gekkenhuis daar, vooral op zaterdag...

ps...ik ben ook nog steeds op zoek naar een startbewijs voor de 10EM Dam-to-Dam...iemand??????
    [TK] GVB Golfregels (NGF) Boeken + DVD
    Just a little lovin', early in the mornin'
    Beats a cup of coffee for startin' off the day.
    pi_71228452
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:51 schreef ForrestX het volgende:
    Na een preventief bezoek aan de fysio vorige week (Ik heb stress fractuurtjes in de rechter enkel gehad) vandaag op zijn aanraden ook even naar Runners World geweest om te laten checken of het schoeisel wel juist was...ik liep een jaar (-blessuretijd/winter) op Saucony anti-pronatie schoenen (ook bij RW aangeschaft)....vrij zware correctie hoorde ik vandaag...en de conclusie was dat ik toch echt wel neutraal stond en dus op de verkeerde schoenen liep.

Toen ik de Saucony's kocht liep ik nog helemaal niet hard...het kon volgens RW zo zijn dat je naar een jaar je enkels traint waardoor je voeten beter kunnen gaan staan...

Anyway...ik lipe de winkel uit met een paar Brooks...met 50% korting wegens ongemak etc...netjes opgelost en hopen dat de beste man het vandaag bij het juiste eind had... Ik had niet het gevoel dat ie mij een paar schoenen probeerde te slijten gelukkig...en volgens mij hebben ze dat bij RW ook niet nodig...altijd een gekkenhuis daar, vooral op zaterdag...

ps...ik ben ook nog steeds op zoek naar een startbewijs voor de 10EM Dam-to-Dam...iemand??????
    Misschien zou dat best kunnen, maar zo kunnen ze zich er altijd wel uitlullen. Vooral omdat je als leek weinig in kunt brengen tegen dat argument dat "je voeten door het lopen beter zijn gaan staan". Die belangenverstrengeling van advies en verkoop vind ik toch altijd een beetje bedenkelijk.
    - I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
      woensdag 22 juli 2009 @ 21:22:26 #139
    10757 ForrestX
    It's been emotional...
    pi_71229146
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 21:03 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Misschien zou dat best kunnen, maar zo kunnen ze zich er altijd wel uitlullen. Vooral omdat je als leek weinig in kunt brengen tegen dat argument dat "je voeten door het lopen beter zijn gaan staan". Die belangenverstrengeling van advies en verkoop vind ik toch altijd een beetje bedenkelijk.

eens...maar ik had geen seconde het gevoel dat ik belazerd werd, gelukkig...
    pi_71231782
    Vorige week ook net begonnen met hardlopen. Voornamelijk het doel om mijn basisconditie goed op peil te houden naast het mtb'en

Eerste keer 9 km, vandaag 11 km (in 1 uur en 5 minuten) Basisconditie is natuurlijk wel redelijk in orde. Als ik nu meerdere hardloopschema's zo doorlees voor 'beginners' dan ben ik daar wel ver boven gegaan zeg...
    Toch maar binnenkort een verantwoord trainingsschema samen te stellen

[ Bericht 6% gewijzigd door Skwish op 22-07-2009 22:58:00 ]
    pi_71241317
    Dat lijkt me verstandig, hardlopen is meer dan conditie, je wilt niet je spieren, pezen en gewrichten overbelasten.

Met mtb'en zal je best een goeie basisconditie hebben maar de lichamelijke belasting is natuurlijk compleet anders
    pi_71242313
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 20:51 schreef ForrestX het volgende:
    Ik heb misschien nog een startbewijs over voor zondag in 1 vd eerste vakken voor de trimlopers. Heb al paar maanden last van een hamstringblessure en dat sprintje gisteren naar de tram voelde al slecht dus laat staan een race...

Ik laat het je binnenkort weten..
    "Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
      donderdag 23 juli 2009 @ 10:40:49 #143
    10757 ForrestX
    It's been emotional...
    pi_71242631
    quote:
    Op donderdag 23 juli 2009 10:26 schreef superbient het volgende:

[..]

Ik heb misschien nog een startbewijs over voor zondag in 1 vd eerste vakken voor de trimlopers. Heb al paar maanden last van een hamstringblessure en dat sprintje gisteren naar de tram voelde al slecht dus laat staan een race...

Ik laat het je binnenkort weten..
    Dat kl*te voor je...

Ik heb vorig jaar verstek moeten laten gaan ivm de eerder genoemde stressfractuurtje en baalde flink tot ik de D2D moest missen...

Zoals gezegd, ik houd me aanbevolen...PM staat open! Mocht je geen pm hebben is mijn mailadres [mijn nick] bij hotmail.com

Wat is het verschil tussen trimloop en wedstrijd btw?

Thanks alvast!
    pi_71260096
    quote:
    Op dinsdag 21 juli 2009 15:52 schreef knnth het volgende:
    Maandag een ademgasanalyse!

Want ik wil graag weten ...
    [..]

En natuurlijk is het stiekem ook wel een beetje leuk

[ afbeelding ]
    Lijkt me ook heel interessant om te weten. Ben benieuwd waar jij op uit komt.
    Vooral je VO2max zegt veel over wat je kunt. Dit kun je wel enigszins berekenen uit je looptijden maar ik vraag me dan af of zoiets wel klopt. Bij zo'n test kan je dat vrij nauwkeurig krijgen.
    Heb zelf wel eens een inspanningstest gedaan maar dat was op een fiets en zonder ademgasanalyse.
    Dus alleen hartslag en vermogen (Watt).
    pi_71289026
    Als je voor het eerst een grote afstand gaat lopen (in wedstrijdverband), doe je dan ook een keer die afstand als training? Ik zit zelf nogal te twijfelen of ik een keer de tijd moet pakken om de halve marathon te trainen, of gewoon de afstand die ik normaal (zonder problemen) loop te blijven lopen (+/- 12km). Ik weet 95% zeker dat ik een halve marathon zonder problemen uit kan lopen, maar ja, die 5% nog wegwerken door het een keer als training te doen of geen risico lopen?

Voor de 2de helft van dit jaar sta ik iig alvast ingeschreven voor de dijkenloop (de halve marathon) en de zevenheuvelen. Die laatste verwacht ik al helemaal geen problemen mee, die kan ik desnoods een keer in m'n vrije tijd lopen aangezien ik toch dichtbij woon
    pi_71289811
    Je wilt even een sprong maken van 9,1km zonder dat te trainen? Je zal vast de HM kunnen uitlopen maar ik voorzie maanden aan obscure pijntjes of misschien zelfs vervelende blessures ...

Ik weet niet wat je niveau is maar ik zou een rustige duurloop uitbouwen naar 2 uur, als je dat kan dan kan je de HM ook wel uitlopen in wedstrijdtempo ...
    pi_71289996
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 16:12 schreef knnth het volgende:
    Je wilt even een sprong maken van 9,1km zonder dat te trainen? Je zal vast de HM kunnen uitlopen maar ik voorzie maanden aan obscure pijntjes of misschien zelfs vervelende blessures ...

Ik weet niet wat je niveau is maar ik zou een rustige duurloop uitbouwen naar 2 uur, als je dat kan dan kan je de HM ook wel uitlopen in wedstrijdtempo ...
    Mja, het is simpel om het verder uit te breiden omdat een rondje hier ongeveer 12 km is, met 2 punten om een korter rondje te maken. De 12KM loop ik 2 keer per week iig (1 keer per week iets verder omdat ik niet het stuk naar het begin langzaam wil lopen), en m'n tempo ligt (afhankelijk of ik alleen of met iemand mee loop) rond de 13 km/h. Na het rondje heb ik ook nog nergens last van, en als ik in zo'n flow zit kan ik het nog een hele tijd volhouden. Misschien dan maar een keertje uitbreiden, steeds iets verder
    pi_71290073
    Je kan het vast volhouden, daar twijfel ik niet aan. Maar conditie is meestal ook niet het probleem bij hardlopen
    pi_71291658
    wat knnth zegt, 21 km is wel even andere koek dan 12!
    Vooral omdat je waarschijnlijk een hoger tempo zal lopen dan je gewend bent (gaat bijna automatisch in een wedstrijd) zal 9 km extra je waarschijnlijk wel tegen gaan vallen.

Het advies is om afstand per week met 10% uit te breiden (blessure preventie). Je woont in nijmegen zie ik, daar zijn toch wel andere rondjes te verzinnen dan max 12 km? Kijk anders eens op mapmyrun....
    pi_71291930
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 17:07 schreef computergirl het volgende:
    wat knnth zegt, 21 km is wel even andere koek dan 12!
    Vooral omdat je waarschijnlijk een hoger tempo zal lopen dan je gewend bent (gaat bijna automatisch in een wedstrijd) zal 9 km extra je waarschijnlijk wel tegen gaan vallen.

Het advies is om afstand per week met 10% uit te breiden (blessure preventie). Je woont in nijmegen zie ik, daar zijn toch wel andere rondjes te verzinnen dan max 12 km? Kijk anders eens op mapmyrun....
    Jawel, maar ik woon vlakbij het kanaal, dus dat is gewoon ideaal. De bruggen gebruik ik dan om een rondje te maken. Het valt eventueel verder uit te breiden door richting Weurt te gaan, maar ik weet niet of je aan de overkant een goede route hebt. Eventueel daar eens kijken. Ik zal ook wel ff kijken of er dichtbij nog een andere route ligt.
    pi_71296627
    Wil iemand nog even heel enthousiast zijn of haar ervaringen delen over bepaalde recent aangeschafte hardloopschoenen?

Ik ga tussen nu en oktober nieuwe kopen, denk ik. Ik wil dat ze licht zijn.
    Jimmy Carter:
    "Sometimes God answers prayers with 'Yes'
    Sometimes He answers prayers with 'No'
    Sometimes He might answer 'You've got to be kidding' ”
    pi_71296919
    Oeh, schoenen zijn een heel persoonlijk iets. Ik loop zelf al jaren naar volle tevredenheid op Asics 111-gel, maar voor een ander kan het een vreselijke schoen zijn.

DJNivek, ik weet niet of je liever individueel traint, maar Nijmegen Atletiek heeft nu een groep die speciaal voor de halve van Keulen (oktober) traint. Die hebben een heel schema dat langzaam opbouwt in tijd en soms ook weer even terugzakt. Is ongetwijfeld goed over nagedacht. Ze trainen iig op zaterdagochtend en vast ook nog ergens doordeweeks maar ik weet niet wanneer.
      vrijdag 24 juli 2009 @ 21:31:14 #153
    10757 ForrestX
    It's been emotional...
    pi_71299448
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 20:08 schreef NelsonWandelaar het volgende:
    Wil iemand nog even heel enthousiast zijn of haar ervaringen delen over bepaalde recent aangeschafte hardloopschoenen?

Laat je adviseren door een expert! laat je niet leiden door hippe kleurtjes etc, maar pas schoenen die bij jouw voeten passen, en dan bedoel ik niet alleen de maat, maar ook de stand van je voet etc...
    pi_71300478
    Ok, bedankt voor de tip. Hoeveel geld moet ik er voor incalculeren kwijt te zijn?
    Jimmy Carter:
    pi_71301056
    Moet je voor jezelf afwegen. Ik loop weinig (10-15km in de week) en dat gaat al 2,5 jaar goed op Asics van ¤ 30,- die ik bij Scapino heb gekocht.
    - I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
    pi_71301208
    Dat is vet. Dat zou mooi zijn. Ok, ik zal niet iedereen vermoeien met mijn persoonlijke afwegingen.

Ik heb persoonlijk moeite met het dragen van sportkleding van allerlei verschillende merken door elkaar, dus ik koop alleen Adidas en Nike. Maakt de keuze ook weer makkelijker en volgens mij hebben ze beide wel veel goede loopschoenen.

Toch?
    Jimmy Carter:
      zaterdag 25 juli 2009 @ 00:09:52 #157
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_71304768
    Als je naar een speciaalzaak gaat, moet je rekenen op meer dan honderd euro. Zou ook absoluut niet gaan besparen op schoenen, tenzij je fan bent van kapotte knieën.
    Dus toch .
    pi_71308103
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 22:26 schreef NelsonWandelaar het volgende:

Ik heb persoonlijk moeite met het dragen van sportkleding van allerlei verschillende merken door elkaar, dus ik koop alleen Adidas en Nike.
    Meen je dat serieus?

Over schoenen:
    Hoeveel hardloopervaring heb je?
    Welke afstand loop je of wil je gaan lopen?
    Waar loop je dan nu op?
    Weet je of je proneert?
    Heb je nu klachten aan knieen, schenen etc?

Als je nu al veel hardloopevaring hebt op neutrale schoenen en je hebt geen klachten kan je de gok wagen, denk er wel aan dat de pasvorm in de winkel niks zegt over hoe lekker ze hardlopen.

Ik heb een flinke blessure opgelopen met Saucony schoenen van 120 euro (antipronatie), loop nu prima op neutrale Adidas schoenen die bij Plutosport online 60 euro kosten
    pi_71311193
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 20:18 schreef ShadyLane het volgende:
    DJNivek, ik weet niet of je liever individueel traint, maar Nijmegen Atletiek heeft nu een groep die speciaal voor de halve van Keulen (oktober) traint. Die hebben een heel schema dat langzaam opbouwt in tijd en soms ook weer even terugzakt. Is ongetwijfeld goed over nagedacht. Ze trainen iig op zaterdagochtend en vast ook nog ergens doordeweeks maar ik weet niet wanneer.
    Zaterdagochtend train ik al met een groep die ook richting de Dijkenloop wilt, maar de meeste doen de 10KM . Vooralsnog ben ik de enige van die groep die ingeschreven staat voor de halve. Maar ik zal eens informeren, dan kijk ik wel. Zoveel tijd heb ik niet meer, dus ik denk dat ik een paar weken gewoon de route iets verleng zodat de stap niet te groot is (van 12 naar 21)
    pi_71311982
    Ik heb me net ingeschreven voor de singelloop in Utrecht. 10 km. Is op 27 september. Dus een goede tijd nog om aan mijn conditie te werken.
    pi_71312050
    net van mijn huis naar Ouderkerk a/d Amstel en weer terug gelopen (15 km)
    pi_71315677
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 13:07 schreef computergirl het volgende:
    net van mijn huis naar Ouderkerk a/d Amstel en weer terug gelopen (15 km)

ps. Was net bij H&M, gewone rokjes gezien die best als hardlooprokje kunnen
    Ook mooie korte sweatbroekjes, maar dan zie je wel je kont bij het rennen
    All I need is for my man to live up to his role
    Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
      zaterdag 25 juli 2009 @ 16:03:56 #163
    10757 ForrestX
    It's been emotional...
    pi_71316553
    quote:
    Op zaterdag 25 juli 2009 15:33 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

ps. Was net bij H&M, gewone rokjes gezien die best als hardlooprokje kunnen
    Ook mooie korte sweatbroekjes, maar dan zie je wel je kont bij het rennen
    afhankelijk van de kont is dat niet erg hoor
    pi_71334622
    Ik werk dus toe naar een 4 km en mijn vaste looproute is ook 4 km. Mooi Puur kwestie van tempo steeds omhoog gooien.
    Jimmy Carter:
    pi_71335782
    quote:
    Op vrijdag 24 juli 2009 20:08 schreef NelsonWandelaar het volgende:

Hoi,

Ik loop in het bos en op de baan met m'n mizuno wave inspire 4 - lichte anti-pronatie schoen, wat zachte demping en geschikt voor mijn middenvoet/voorvoet landing.

Op het asfalt (mijn wedstrijden zijn altijd op het asfalt) loop ik op mijn Brooks axiom - deze hebben een wat hardere demping en lopen erg fijn op asfalt, stuk fijner dan de mizuno. Wederom lichte anti-pronatie en geschikt voor de middenvoet landing.

Beide schoenen zijn voor de lichtere (ik weeg 67kg) ietwat overpronerende atleet geschikt. Succes!
    Hmm, Nutella.
    pi_71339261
    Joehoe, nieuw hier Heb eigenlijk nooit echt gelopen. Heb wel de conditie/uithoudingsvermogen om 5+ km te lopen, alleen krijg ik dan gruwelijk veel pijn aan me poten(die klappen zijn ze ook niet gewend ) dus ben nu maar begonnen met een beginnersschema. Moet mezelf soms wel echt afremmen, omdat het me toch iets te langzaam gaat, maar pijnvrij lopen lijkt me ook wel een keer lekker Met dit weer lopen is trouwens heerlijk
    pi_71339542
    Ik had een paar weken geleden last van m'n knieen, 3 weken niet gelopen en nu maar weer rustig begonnen met een stuk kleinere afstand en dat gaat prima! Maar is wel frustrerend, wat conditie betreft gaat het allemaal prima, maar voor m'n benen doe ik het maar rustig aan.
    pi_71369145
    Zo, ademgasanalyse gehad!

Eerst de welbekende dingen bekeken: ECG, hartslag, bloeddruk, vetpercentage (dmv huidplooimeting).
    Alles goed, behalve vetpercentage: 19% Degenen die mij kennen zullen hard lachen omdat mijn postuur niet zo fors is als die 19% doet vermoeden. Toch kan ik zonder al te veel moeite een kwab vet vastpakken dus ik geloof dat wel. Kortom, iets van 4kg verliezen en ik pak al minuten

Toen de ademgasanalyse zelf. Kapje op de mond, lopen, harder lopen, nog harder lopen, helling erin enzovoort. Toen ik een minuut lang 16km/h had gelopen ging het niet meer en kon ik aan de cooling down. Mijn VO2max was 52ml/kg/min wat behoorlijk hoog schijnt te zijn voor een amateur (ongetrainde mannen zitten tegen de 45, topatleten halen 75 of zelfs hoger).

Ook viel op dat ik vrij snel al begon te verzuren, dus dat moet nog weggetraind worden.

Mijn maximum hartslag was 199 (wat gelijk bevestigt dat 220-leeftijd helemaal NIKS zegt voor een individu maar alleen opgaat voor gemiddelden van grote groepen )

Binnenkort krijg ik een rapport thuis met meer gegevens en trainingsadvies. Volgens de arts zou ik goeie tijden moeten kunnen neerzetten op de HM, dus dat gaan we zien in de toekomst
      maandag 27 juli 2009 @ 16:42:11 #169
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71369290
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 16:37 schreef knnth het volgende:
    Zo, ademgasanalyse gehad!

Eerst de welbekende dingen bekeken: ECG, hartslag, bloeddruk, vetpercentage (dmv huidplooimeting).
    Alles goed, behalve vetpercentage: 19% Degenen die mij kennen zullen hard lachen omdat mijn postuur niet zo fors is als die 19% doet vermoeden. Toch kan ik zonder al te veel moeite een kwab vet vastpakken dus ik geloof dat wel. Kortom, iets van 4kg verliezen en ik pak al minuten

Toen de ademgasanalyse zelf. Kapje op de mond, lopen, harder lopen, nog harder lopen, helling erin enzovoort. Toen ik een minuut lang 16km/h had gelopen ging het niet meer en kon ik aan de cooling down. Mijn VO2max was 52ml/kg/min wat behoorlijk hoog schijnt te zijn voor een amateur (ongetrainde mannen zitten tegen de 45, topatleten halen 75 of zelfs hoger).

Ook viel op dat ik vrij snel al begon te verzuren, dus dat moet nog weggetraind worden.

Mijn maximum hartslag was 199 (wat gelijk bevestigt dat 220-leeftijd helemaal NIKS zegt voor een individu maar alleen opgaat voor gemiddelden van grote groepen )

Binnenkort krijg ik een rapport thuis met meer gegevens en trainingsadvies. Volgens de arts zou ik goeie tijden moeten kunnen neerzetten op de HM, dus dat gaan we zien in de toekomst
    Wat kost zo'n analyse nou? En waar heb je die gedaan?
      maandag 27 juli 2009 @ 16:44:46 #170
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71369369
    Vanavond trouwens laatste keer hardlopen in de komende 5 weken. Ga 4 weken op vakantie naar Panama en schoenen gaan niet mee (ook niet aan te bevelen in de tropen)
    pi_71369562
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 16:42 schreef Blik het volgende:

[..]

Wat kost zo'n analyse nou? En waar heb je die gedaan?
    120 euro, maar volgens mij vergoedt mijn aanvullende verzekering 100 euro.
    Heb hem gedaan in Antoniushove (Leidschendam), zie hier.
      maandag 27 juli 2009 @ 16:54:49 #172
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_71369681
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 16:50 schreef knnth het volgende:

[..]

120 euro, maar volgens mij vergoedt mijn aanvullende verzekering 100 euro.
    Heb hem gedaan in Antoniushove (Leidschendam), zie hier.
    Das bij mij om de hoek, wellicht ook wel nuttig om te doen
    pi_71369954
    Oh, in dat geval: mocht in de brief staan dat je ochtendurine moet meenemen, fuck it Heb ik niet gedaan, hebben ze niet om gevraagd
      dinsdag 28 juli 2009 @ 13:12:26 #174
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71392842
    quote:
    Op maandag 27 juli 2009 16:44 schreef Blik het volgende:
    Vanavond trouwens laatste keer hardlopen in de komende 5 weken. Ga 4 weken op vakantie naar Panama en schoenen gaan niet mee (ook niet aan te bevelen in de tropen)
    Uiteindelijk "maar" 35 minuten gelopen. Voelde duidelijk de vermoeidheid nog van het wielrennen de dag ervoor. Lekker rustig gelopen (max hartslag 180) en uiteindelijk 5.6 km gelopen in 35 minuten (9.6 km/h)
    pi_71392994
    Inderdaad rustig ja
    Jimmy Carter:
      dinsdag 28 juli 2009 @ 13:23:24 #176
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71393239
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 13:16 schreef NelsonWandelaar het volgende:
    Inderdaad rustig ja
    Tja, ben niet zo'n topsporter als de meesten hier. 12 km/u is voor mij niet weggelegd (voorlopig dan, moeten eerst aardig wat kilootjes af)
      dinsdag 28 juli 2009 @ 13:34:33 #177
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_71393598
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 13:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Uiteindelijk "maar" 35 minuten gelopen. Voelde duidelijk de vermoeidheid nog van het wielrennen de dag ervoor. Lekker rustig gelopen (max hartslag 180) en uiteindelijk 5.6 km gelopen in 35 minuten (9.6 km/h)
    Rustig gelopen = max hartslag 180? Wat voor hartslag haal je dan als je een keer aanzet?
    Dus toch .
      dinsdag 28 juli 2009 @ 13:40:05 #178
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71393786
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 13:34 schreef koeii het volgende:

[..]

Rustig gelopen = max hartslag 180? Wat voor hartslag haal je dan als je een keer aanzet?
    Als ik even goed aanzet zit ik in no-time op 195 - 200. Omslagpunt is rond de 185. Voor mij is maximaal180 rustig hardlopen. Gemiddelde hartslag zat rond de 170

Bij hersteltrainingen probeer ik trouwens rond de 150 maximaal te blijven.
    pi_71393838
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 13:23 schreef Blik het volgende:

[..]

Tja, ben niet zo'n topsporter als de meesten hier. 12 km/u is voor mij niet weggelegd (voorlopig dan, moeten eerst aardig wat kilootjes af)
    Ieder zijn stijl.

Ik kan wel veel snelheid ontwikkelen, maar kan het niet zo lang volhouden. Een halve marathon zal ik nooit lopen. Daar heeft m'n lichaam te veel last van.
    Jimmy Carter:
    pi_71405126
    In 20 minuten(5x 2 min lopen, 2 min wandelen) ruim 2 km gelopen. Het precieze aantal km staat op mijn iPod(Nike +) Maar ik geloof dat mijn iPod vast is geslagen toen iTunes crashte..
    pi_71406086
    Maandag een langzame duurloop gedaan samen met mn broertje, ca. 11 km in net iets minder dan een uur met een maximale hartslag van 142 (ja, het was echt een langzame duurloop ) Vanavond de 10km in wat meer up-tempo
      dinsdag 28 juli 2009 @ 20:06:16 #182
    74453 koeii
    Een P ja
    pi_71406226
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 13:40 schreef Blik het volgende:

[..]

Als ik even goed aanzet zit ik in no-time op 195 - 200. Omslagpunt is rond de 185. Voor mij is maximaal180 rustig hardlopen. Gemiddelde hartslag zat rond de 170

Bij hersteltrainingen probeer ik trouwens rond de 150 maximaal te blijven.
    Dat zijn aardige hoeveelheden Als ik duurloop probeer ik eigenlijk rond de 140 te blijven. Eigenlijk was mijn loopje van gister (midden in de zoveelste moessonuitbarsting van het jaar) identiek aan deze:
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 20:02 schreef PteV het volgende:
    Maandag een langzame duurloop gedaan samen met mn broertje, ca. 11 km in net iets minder dan een uur met een maximale hartslag van 142 (ja, het was echt een langzame duurloop ) Vanavond de 10km in wat meer up-tempo
    edit: behalve dat broertje dan
    Dus toch .
      dinsdag 28 juli 2009 @ 22:44:38 #183
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_71411655
    quote:
    Op dinsdag 28 juli 2009 20:06 schreef koeii het volgende:

[..]

Dat zijn aardige hoeveelheden Als ik duurloop probeer ik eigenlijk rond de 140 te blijven.
    [..]

140!? Daar zit ik al op als ik snel aan het wandelen ben (6 a 7 km/u)

Ik zou dus echt nooit 11 km/u kunnen rennen op een hartslag van 140. Dan heb ik nog een lange weg te gaan. Maar goed, er mogen ook wel een flink aantal kilo's (95 kilo bij 1,84, niet bepaald het ideale hardloperslichaam)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')