helaas... Maar denk dat ik dat anders eventueel in oktober nog door kan geven aan de hand van andere tijden. Misschien dat ze me willen verplaatsen naar een ander startvak. Is al wel eerder gelukt.quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:08 schreef superbient het volgende:
[..]
heb je al ingeschreven voor 7heuvelen? Zo niet moet je als streeftijd 55min invullen dan sta je tenminste in het goede startvak voor een tijd onder het uur....
Leuk boek he? Al ben ik geen fan van zijn persoonlijke manier van schrijven, hij praat wel mooi over het hardlopen!quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:12 schreef annoh het volgende:
Ik heb net 'What I Talk about When I Talk About Running' van Haruki Murakami uit (Japanse schrijver). Het is misschien niet direct spiritueel, maar hij weet op een fantastische manier uit te leggen waarom hij loopt, en wat het hardlopen hem in het leven gegeven en geleerd heeft. Ik vond het een erg mooi boek.
En als je voor het eerst meedoet?quote:Op donderdag 16 juli 2009 09:23 schreef Grumpey het volgende:
Bij de zevenheuvelen kijken ze naar je vorige tijd op de zevenheuvelen. Oftewel, liegen over je snelheid is weer wat moeilijker gemaakt gelukkig.
Ging wel redelijk. Was wel flink benauwd wat het wat zwaarder maakte. Eindigde wel met een hartslag van 190quote:Op donderdag 16 juli 2009 08:32 schreef Blik het volgende:
Voor vanavond staat 50 minuten op de planning, ben benieuwd
Ten eerste, das niet slecht voor een "sportminded" beginner !quote:Op zondag 19 juli 2009 10:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een is normale tijd voor het lopen +- 7,5km in drie keer een rondje van +- 2,5km? Ik heb er nu 44:31 over gelopen, met een gemiddelde snelheid van 9.91km.
Ik ben geen actieve loper als in het doel om een marathon oid te lopen, geen snelle loper als in echte snelheid. Dit was mijn 6de keer lopen in twee weken sinds het einde van de voetbalcompetitie (eind april), waarbij de eerste keer ik een rondje van 4.5km in 26:50 liep. Langzaamaan uitgebouwd naar langer in tijd en afstand.
Nu wil ik wel een beetje een doel hebben; waar kan ik me nu oprichten? Eerst op de tijd of nog eerst een stukje verder lopen? Het uiteindelijk doel is wat kilo's kwijtraken en conditie opbouwen.
Ik zou vooral wat regelmatigheid vol proberen te houden, dat helpt je conditie echt het beste.quote:Op zondag 19 juli 2009 10:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
(...)
Nu wil ik wel een beetje een doel hebben; waar kan ik me nu oprichten? Eerst op de tijd of nog eerst een stukje verder lopen? Het uiteindelijk doel is wat kilo's kwijtraken en conditie opbouwen.
Dit is dus een broodje aap.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 08:55 schreef annoh het volgende:
Behalve dat het zweten zeer bevorderend kan zijn voor het herstel! Je moet niet verwachten dat het een lekker rondje wordt, en niet te veel pushen, maar ik heb menig maal een verkoudheid weggelopen. Als je koorts of griep hebt moet je trouwens absoluut niet gaan lopen en gewoon lekker in je bed gaan liggen.
quote:Als vuistregel kan aangehouden worden: voor elke zieke dag mag je twee dagen niet trainen/sporten. Het idee om toch te gaan sporten “om de ziekte er uit te zweten” is een onzinnig fabeltje.
Dit is precies wat ik zei. Het kan wel een broodje aap zijn, maar ik heb gemerkt dat sporten met een verkoudheid (op een lagere intensiteit en gegeven dat je nog kan ademen) goed mogelijk is, en ik heb het idee dat het me meerdere malen geholpen heeft om me daarna beter te voelen dan voor het rennen.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:20 schreef computergirl het volgende:
deze is veel belangrijker:
[ afbeelding ]
komt waarschijnlijk door de endorfine...quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef annoh het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik zei. Het kan wel een broodje aap zijn, maar ik heb gemerkt dat sporten met een verkoudheid (op een lagere intensiteit en gegeven dat je nog kan ademen) goed mogelijk is, en ik heb het idee dat het me meerdere malen geholpen heeft om me daarna beter te voelen dan voor het rennen.
Ik had wat duidelijker moeten zijn. Sporten met verkoudheid kan best, je zal alleen niet optimaal presteren omdat je niet je volledige energie-toevoer tot je beschikking hebt omdat de verkoudheid je lichaam energie kost. Het broodje aap is dat je sneller van een verkoudheid af kan zijn doordat je gesport hebt - dit zogenaamde 'uitzweten' kan niet.quote:Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef annoh het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik zei. Het kan wel een broodje aap zijn, maar ik heb gemerkt dat sporten met een verkoudheid (op een lagere intensiteit en gegeven dat je nog kan ademen) goed mogelijk is, en ik heb het idee dat het me meerdere malen geholpen heeft om me daarna beter te voelen dan voor het rennen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |