abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 15 juli 2009 @ 22:53:44 #101
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_71017740
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 08:08 schreef superbient het volgende:

[..]

heb je al ingeschreven voor 7heuvelen? Zo niet moet je als streeftijd 55min invullen dan sta je tenminste in het goede startvak voor een tijd onder het uur....
helaas... Maar denk dat ik dat anders eventueel in oktober nog door kan geven aan de hand van andere tijden. Misschien dat ze me willen verplaatsen naar een ander startvak. Is al wel eerder gelukt.
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_71019181
Ik vond "Altijd verder" erg leuk, alhoewel wel te lang. Op een gegeven moment weet je het wel. Maar de eerste helft is om te smullen. Als je ooit in een motivatiedipje zit moet je dat boek pakken.
  donderdag 16 juli 2009 @ 08:32:12 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_71023919
Voor vanavond staat 50 minuten op de planning, ben benieuwd
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:23:33 #104
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71024705
Bij de zevenheuvelen kijken ze naar je vorige tijd op de zevenheuvelen. Oftewel, liegen over je snelheid is weer wat moeilijker gemaakt gelukkig.
  donderdag 16 juli 2009 @ 09:24:49 #105
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_71024731
quote:
Op woensdag 15 juli 2009 20:12 schreef annoh het volgende:
Ik heb net 'What I Talk about When I Talk About Running' van Haruki Murakami uit (Japanse schrijver). Het is misschien niet direct spiritueel, maar hij weet op een fantastische manier uit te leggen waarom hij loopt, en wat het hardlopen hem in het leven gegeven en geleerd heeft. Ik vond het een erg mooi boek.
Leuk boek he? Al ben ik geen fan van zijn persoonlijke manier van schrijven, hij praat wel mooi over het hardlopen!
pi_71042566
Ah ! Thx voor alle tips !
Ga even zoeken
Tis een kadootje voor een mede hardloopfan

ps. Deze persoon is een ervaren hardloper en heeft ook een "softe kant". Leek me een mooie combi.
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_71042669
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 09:23 schreef Grumpey het volgende:
Bij de zevenheuvelen kijken ze naar je vorige tijd op de zevenheuvelen. Oftewel, liegen over je snelheid is weer wat moeilijker gemaakt gelukkig.
En als je voor het eerst meedoet?

Mijn programma voor het najaar:

13-09 Singelloop Enschede, 8 km
27-09 Singelloop Utrecht, 10 km
15-11 Zevenheuvelenloop Nijmegen, 15 km

Wellicht dat ik tussen Utrecht en Nijmegen nog wat inplan, maar dat is even afwachten...uiteindelijk wil ik volgend jaar de marathon van New York gaan lopen
pi_71045048
Ja, dat vraag ik me dan ook af. Zit nog te dubben of ik de Zevenheuvelenloop ga doen, is best wel een eindje reizen en het is erg massaal.
Ik heb een wedstrijdlicentie en dan kan ik ws gewoon in een wedstrijdvak starten, daarom heb ik dat ding ook aangevraagd. Kost wel iets meer, maar iedereen kan dat gewoon aanvragen.

Eerst wil ik nog een halve marathon gaan doen hier in de buurt. Er is er eentje in september dus daar bereid ik me op voor. Streeftijd is onder de 1.28 lopen. Pr. is 1.28.26.
Toen heb ik me er niet erg serieus op voorbereid, maar ik liep wel lekker toen.
  donderdag 16 juli 2009 @ 21:51:57 #109
62913 Blik
The one and Only!
pi_71047061
quote:
Op donderdag 16 juli 2009 08:32 schreef Blik het volgende:
Voor vanavond staat 50 minuten op de planning, ben benieuwd
Ging wel redelijk. Was wel flink benauwd wat het wat zwaarder maakte. Eindigde wel met een hartslag van 190
pi_71061204
Gisteravond een 11 km-loop gedaan...het gaat de laatste tijd erg lekker geeft een goed gevoel om zo naar de Zevenheuvelenloop toe te werken!
pi_71081271
Wisselduurloop van 45min achter de rug, lekker koel in het bos
Hmm, Nutella.
pi_71091309
bewolkt, graad of 18, af en toe motregen -> heerlijk hardloopweer!

15 km gelopen en ging prima
pi_71112132
Wat een is normale tijd voor het lopen +- 7,5km in drie keer een rondje van +- 2,5km? Ik heb er nu 44:31 over gelopen, met een gemiddelde snelheid van 9.91km.

Ik ben geen actieve loper als in het doel om een marathon oid te lopen, geen snelle loper als in echte snelheid . Dit was mijn 6de keer lopen in twee weken sinds het einde van de voetbalcompetitie (eind april), waarbij de eerste keer ik een rondje van 4.5km in 26:50 liep. Langzaamaan uitgebouwd naar langer in tijd en afstand.

Nu wil ik wel een beetje een doel hebben; waar kan ik me nu oprichten? Eerst op de tijd of nog eerst een stukje verder lopen? Het uiteindelijk doel is wat kilo's kwijtraken en conditie opbouwen.
pi_71112473
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat een is normale tijd voor het lopen +- 7,5km in drie keer een rondje van +- 2,5km? Ik heb er nu 44:31 over gelopen, met een gemiddelde snelheid van 9.91km.

Ik ben geen actieve loper als in het doel om een marathon oid te lopen, geen snelle loper als in echte snelheid . Dit was mijn 6de keer lopen in twee weken sinds het einde van de voetbalcompetitie (eind april), waarbij de eerste keer ik een rondje van 4.5km in 26:50 liep. Langzaamaan uitgebouwd naar langer in tijd en afstand.

Nu wil ik wel een beetje een doel hebben; waar kan ik me nu oprichten? Eerst op de tijd of nog eerst een stukje verder lopen? Het uiteindelijk doel is wat kilo's kwijtraken en conditie opbouwen.
Ten eerste, das niet slecht voor een "sportminded" beginner !
Loop zelf 10 km in 55 minuten. Ben dus ook geen pro
Maar over afstand en tijd ? Zelfde dilemma hier.

Mijn doel is 3x per week lopen, minimaal 5 km per keer en de 10 binnen het uur blijven halen.
M'n belangrijkste doel is "het genieten"

Was altijd een stebertje, wilde verder, meer, harder etc. Maar leer nu juist heerlijk lopen, zonder druk.
Zweverig misschien, maar het werkt !
heb elke dag zin

edit: kilo's kwijtraken lukt beter bij langzamer en langer btw !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_71113091
quote:
Op zondag 19 juli 2009 10:48 schreef BliksemSchigt het volgende:
(...)

Ik zou vooral wat regelmatigheid vol proberen te houden, dat helpt je conditie echt het beste.

Langere afstand, lagere hartslag lopen is ook prima qua vet verbranding idd, maar intensiever lopen op (korte) stukjes is weeer effectief voor je conditie.

Daarnaast zou ik qua afstand het dan rond de 10 kilometer houden, dan heb je nu een realistisch doel voor over een paar weken en als je dan 'makkelijk' zo'n 10 kilometer (of een uurtje) kan lopen voor je gevoel kan je het steeds meer iets gaan afwisselen met 'snelle' trainingen.

Dat is wel zwaarder qua inspanning (en ook qua belasting voor je lichaam, daarom zou ik er niet direct te enthousiast mee beginnen als je pas een paar weken bezig bent), maar dan kan je dus ook trainingen gaan doen van 20 minuutjes, met daarin 5x 2 minuten wat harder lopen of iets. Of een keertje 8 keer 400 meter lopen met ertussenin wat wandelen of langzaam lopen.

En 'normale' tijden voor afstanden bestaan ook niet echt, dus daar hoef je je niet druk over te maken. Wat dat betreft is je gevoel bij het lopen net zo belangrijk wat kleinzusje ook al zei, behalve als je zo enthousiast wordt na een goede periode lopen dat je toch wel keihard wil afzien in een wedstrijdje of loopje misschien...
Jack does it in real time...
pi_71115537
Bedankt voor de reacties.

Hoe bedoel je regelmatigheid, Deebee? Qua tempo, qua frequentie, qua afstand? Ik wil in ieder geval inderdaad naar drie keer per week toe; een extra rondje om in de buurt van de 10k te komen is ook nog wel te doen.

Ik heb wel al echt vooruitgang gemerkt, ik was vandaag net zo moe als na de eerste sessie, dus dat is dan al een stuk lekkerder qua gevoel enzo. Misschien dat ik naar twee keer normaal lopen kan en een keer een soort van interval training van een uur.

En een wedstrijd lopen zie ik echt niet zitten , mijn knieën en enkels zijn niet echt meer 100%; liefst zou ik gaan zwemmen, maar dan is er alweer een extra drempel in verdere afstand, meer moeite en minimale kosten. Ik moet gewoon weer echt even aan de gang met zo min mogelijk drempels en een soort van vast patroon krijgen in om de twee dagen lopen.

Vandaag was het dan ook wel weer een extra 'stap', door ondanks regen en kou toch naar buiten te gaan. Achteraf is het dan altijd weer erg relaxed .
pi_71121242
Regelmatigheid bedoelde ik vooral qua frequentie, dus 2 of 3x vast in de week trainen.

Trainen is juist wel leuker als het wat afwisselender is, anders wordt je je vaste rondje ook een beetje snel zat maybe, maar je zou idd bijvoorbeeld 2x in de week wat langer kunnen lopen (1x 'normaal' 1x rustiger desnoods) en de derde keer dan kortere intensievere training.

En wedstrijden bedoelde ik ook niet zo serieus hoor, doe ook voor m'n lol mee aan dat soort loop evenementjes. Alleen dan kan je soms eens met wat andere mensen lopen ook, vaak genoeg ook gewoon lokale loopjes op een zondagochtend bij een atletiekvereniging of zo, dus dat kan je dan gewoon zien als een training op een afgemeten parcours.

Maar gewoon blessure-vrij, regelmatig aantal keren in de week lopen is een net zo mooi target.

Vanochtend ook gelopen, 42 minuten wat hoger tempo. Waaide hard, maar ging wel ok.
Jack does it in real time...
  maandag 20 juli 2009 @ 18:57:25 #118
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_71156975
Laat me raden, het is niet verstandig om met slijm in je strot, hoesten en verkoudheid te gaan hardlopen
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:55:33 #119
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71170506
Behalve dat het zweten zeer bevorderend kan zijn voor het herstel! Je moet niet verwachten dat het een lekker rondje wordt, en niet te veel pushen, maar ik heb menig maal een verkoudheid weggelopen. Als je koorts of griep hebt moet je trouwens absoluut niet gaan lopen en gewoon lekker in je bed gaan liggen.
I'm just a girl in the world.
  dinsdag 21 juli 2009 @ 08:59:44 #120
62913 Blik
The one and Only!
pi_71170550
gisteren heerlijke intervaltraining gelopen
pi_71170713
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 08:55 schreef annoh het volgende:
Behalve dat het zweten zeer bevorderend kan zijn voor het herstel! Je moet niet verwachten dat het een lekker rondje wordt, en niet te veel pushen, maar ik heb menig maal een verkoudheid weggelopen. Als je koorts of griep hebt moet je trouwens absoluut niet gaan lopen en gewoon lekker in je bed gaan liggen.
Dit is dus een broodje aap.

Zie hier
quote:
Als vuistregel kan aangehouden worden: voor elke zieke dag mag je twee dagen niet trainen/sporten. Het idee om toch te gaan sporten “om de ziekte er uit te zweten” is een onzinnig fabeltje.
Hmm, Nutella.
pi_71170822
deze is veel belangrijker:

dinsdag 21 juli 2009 @ 09:38:37 #123
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_71171138
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:20 schreef computergirl het volgende:
deze is veel belangrijker:

[ afbeelding ]
Dit is precies wat ik zei. Het kan wel een broodje aap zijn, maar ik heb gemerkt dat sporten met een verkoudheid (op een lagere intensiteit en gegeven dat je nog kan ademen) goed mogelijk is, en ik heb het idee dat het me meerdere malen geholpen heeft om me daarna beter te voelen dan voor het rennen.
I'm just a girl in the world.
pi_71171540
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef annoh het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik zei. Het kan wel een broodje aap zijn, maar ik heb gemerkt dat sporten met een verkoudheid (op een lagere intensiteit en gegeven dat je nog kan ademen) goed mogelijk is, en ik heb het idee dat het me meerdere malen geholpen heeft om me daarna beter te voelen dan voor het rennen.
komt waarschijnlijk door de endorfine...
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_71171667
Die neck-check zooi staat ook in mijn link
quote:
Op dinsdag 21 juli 2009 09:38 schreef annoh het volgende:

[..]

Ik had wat duidelijker moeten zijn. Sporten met verkoudheid kan best, je zal alleen niet optimaal presteren omdat je niet je volledige energie-toevoer tot je beschikking hebt omdat de verkoudheid je lichaam energie kost. Het broodje aap is dat je sneller van een verkoudheid af kan zijn doordat je gesport hebt - dit zogenaamde 'uitzweten' kan niet.

Persoonlijk train ik met een lichte verkoudheid wel door, maar zodra de verkoudheid wat heviger wordt ga ik niet trainen - dan heb ik toch niet voldoende energie om fatsoenlijk te trainen. En de neck-check vind ik overbodig, als je naar je lichaam kan luisteren heeft dat in mijn ogen voorrang. Met koppijn (vd verkoudheid) ga ik echt niet trainen, terwijl ik met een hoestje wel kan trainen.
Hmm, Nutella.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')