abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 6 juli 2009 @ 22:54:24 #101
37887 Dauthi
Progressive
pi_70721846
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Tja neem me niet kwalijk hoor, maar het is ongeveer een waarheid als:

auto's rijden mensen omver.

zo vreselijk dom en gewoon leugens
wat jij wil

De feiten blijven hetzelfde
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
  dinsdag 7 juli 2009 @ 10:27:32 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70731148
quote:
Op maandag 6 juli 2009 22:45 schreef henkway het volgende:

[..]

Tja neem me niet kwalijk hoor, maar het is ongeveer een waarheid als:

auto's rijden mensen omver.

zo vreselijk dom en gewoon leugens
waarom vind je wel dat Zorgverzekeraars je tillen.
En een bedrijf dat bekend staat om zijn verwerpelijk gedrag verheerlijkt. I don't get it.

VERDIEP voor dat je wéér voor je beurt praat.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70733066
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En een bedrijf dat bekend staat om zijn verwerpelijk gedrag verheerlijkt. I don't get it.

Wat hebben zorgverzekeraars in Nederland in hemelsnaam te maken met de fruitteelt in Amerika?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 12:02:35 #104
37887 Dauthi
Progressive
pi_70734012
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 11:33 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat hebben zorgverzekeraars in Nederland in hemelsnaam te maken met de fruitteelt in Amerika?
Hanteren hetzelfde moreel verwerpelijk gedrag als bedrijven zoals Monsanto.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_70736619
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 12:02 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Hanteren hetzelfde moreel verwerpelijk gedrag als bedrijven zoals Monsanto.
Riiight, wat noem jij moreel verwerpelijk gedrag, geld verdienen? Dan kan je wel aan de gang blijven, want dan is iedereen in de wereld moreel verwerpelijk...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 13:43:23 #106
37887 Dauthi
Progressive
pi_70737295
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Riiight, wat noem jij moreel verwerpelijk gedrag, geld verdienen? Dan kan je wel aan de gang blijven, want dan is iedereen in de wereld moreel verwerpelijk...
Geld verdienen is niet moreel verwerpelijk.
Over lijken gaan om geld te verdienen daarentegen wel.

Tuurlijk waar gehakt wordt vallen spaanders, maar dat betekent niet dat je zomaar alles hoeft te slikken wat een multinational je door je strot tracht te rammen. En het betekent ook niet dat een bedrijf alles zomaar kan maken. En toevalligerwijs als het op voedsel of gezondheidszorg gaat worden er heel veel fouten gemaakt, en heel veel ethische kwesties uit de weg gegaan door niemand te informeren.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:28:38 #107
52357 Lambiekje
pi_70739055
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:43 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Tuurlijk waar gehakt wordt vallen spaanders, maar dat betekent niet dat je zomaar alles hoeft te slikken wat een multinational je door je strot tracht te rammen. En het betekent ook niet dat een bedrijf alles zomaar kan maken. En toevalligerwijs als het op voedsel of gezondheidszorg gaat worden er heel veel fouten gemaakt, en heel veel ethische kwesties uit de weg gegaan door niemand te informeren.
onomkeerbare kwesties waarover gezwegen wordt tot dat het min of meer te laat is.
Zoals het feit dat corn (mais) straks niet meer geschikt is voor consumptie door contaminatie.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70739493
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

onomkeerbare kwesties waarover gezwegen wordt tot dat het min of meer te laat is.
Zoals het feit dat corn (mais) straks niet meer geschikt is voor consumptie door contaminatie.
Welk feit is dat precies?
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:42:24 #109
37887 Dauthi
Progressive
pi_70739600
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:28 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Valt wel mee der zijn 3000 verschillende soorten mais. Echter in de voedsel industrie worden der slechts 7 gebruikt. En het grootste gedeelte aan mais dat geproduceerd wordt is zoals men het in amerika noemt Corn #2, ofwel mais dat niet direct geschikt is voor menselijke consumptie, een grondstof die verwerkt moet worden tot wat anders, of dat nou zoetstoffen zijn of varkens, kippen of koeien dat doet er niet echt toe.
pi_70739823
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:43 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Nee maar me wil wel zo min mogelijk betalen voor de zorg, en voor zo weinig mogelijk inleg een riant pensioen. 3x raden wie de groot-aandeelhouders zijn in veel van de door jou verguisde bio/gen-tech bedrijven? Juistem, "onze" pensioenfondsen, welke als aandeelhouders jaar in jaar uit zo ongeveer dubbele groeicijfers eisen. Waarom zit niet iedereen dan bij groene maatschappelijk verantwoorde banken en pensioenfondsen? Juistem, die leveren niet genoeg op.. Dat soort hypocrisie wordt ik zo ziek van, altijd maar naar anderen wijzen..

Bedrijven zoals Monsanto, Cargill etc etc moeten goed gereguleerd worden, dat blijkt wel door de misstanden, maar dat zal alleen werken als je de motivatie voor dat soort praktijken wegneemt, en dat zit of we het nou willen weten of niet, ook voor een deel bij ons als consument, zowel door de (extreem goedkope) producten die we kopen, als het altijd maar meer willen van zowel geld als consumptie goederen.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:49:26 #111
52357 Lambiekje
pi_70739909
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:42 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Valt wel mee der zijn 3000 verschillende soorten mais. Echter in de voedsel industrie worden der slechts 7 gebruikt. En het grootste gedeelte aan mais dat geproduceerd wordt is zoals men het in amerika noemt Corn #2, ofwel mais dat niet direct geschikt is voor menselijke consumptie, een grondstof die verwerkt moet worden tot wat anders, of dat nou zoetstoffen zijn of varkens, kippen of koeien dat doet er niet echt toe.
ja maar door monsanto's gentech is de mais dus langzamerhand verpest. Dat is het probleem.
Biologische mais is er niet echt meer bij omdat de gentech-pollen de niet-gentech gewas aantast.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 14:54:34 #112
37887 Dauthi
Progressive
pi_70740145
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:49 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja maar door monsanto's gentech is de mais dus langzamerhand verpest. Dat is het probleem.
Biologische mais is er niet echt meer bij omdat de gentech-pollen de niet-gentech gewas aantast.
Het is er wel, je kan het zelfs gratis krijgen als je het hebben wil. In Europa hebben we 3 zaadbanken vol met het spul, het is echter economisch totaal niet rendabel om met die mais te gaan werken. Punt 1 is het vaak niet aangepast aan de regio waar je het wil groeien, Punt 2 de groeieigenschappen zijn anders dan boeren gewend zijn, en Punt 3 der is bijna geen markt voor. Althans geen grote commercieele markt.

We moeten af van monoculturen, boerderijen moeten weer boerderijen worden en geen fabrieken blijven zoals het nu is.
pi_70753704
Hallo allemaal,

Ik post hier zelden of nooit, maar ik werd door een vriend (Boswachtertje) op dit topic geattendeerd.

Voor zover ik het gebral uit dit topic kan zuiveren denk ik dat dit topic gaat over het bedrijf 'Monsanto'. Dit is nogal een bedrijf. Als jullie zouden weten wat ik weet had helemaal niemand het in zijn botte kop gehaald om ook maar iets in twijfel te trekken wat dit bedrijf ten laste gelegd wordt.

Laat ik eens van wal steken:

Het bedrijf Monsanto is in 1967 een fusie aangegaan met de Interessen Gemeinschaft Farben. Samen zij ze verder gegaan onder de naam Monsanto. Dit is ook wel logisch omdat I.G. Farben bekend staat als één van de bedrijven die belangen heeft gehad in de Interessen Gemeinschaft Auschwitz. Jullie lezen het goed. Dit bedrijft maakte gebruik van de 'goedkope' arbeidskrachten in het kamp, alwaar onder andere rubber en synthetische olie gemaakt werd voor Farben (Monsanto). Ook werd er gebruik gemaakt van het gas Zyklon B, waar I.G. Farben het patent op had. Dit gas werd gebruikt voor de massa vernietiging van Joden. Ook werden stoffen zoals fluoride gebruikt om de Joodse slaven gedwee te houden. Het moge in ieder geval duidelijk zijn dat hier grote geldstromen mee gemoeid waren, zeker gezien andere leden van I.G. Farben onder andere de Iron & Railroad Company (beizt van Harriman & Brown Borthers, welke gerund werd door Prescott Bush (grootvader van), wat weer bezit was van de Rothchild Banken) en de International Oil Company (van Rockefeller, front man van de Rothchild banken). De 'Over Manager' van I.G. Farben was Fritz ter meer, later executive manager van Bayer (ook één van de bedrijven die onderdeel waren van I.G. farben) was degene die de slogan 'Arbeit macht Frei' aan Auschwitz toekende.

Bayer (deel van I.G. Farben en daarmee deel van Monsanto), heeft zich sindsdien beziggehouden met een lobby voor het verkrijgen van een voedsel monopolie door de VN en heeft de WHO en FAO (beide opgezet door de VN) gevraagd om de directie op zich te nemen van de Codex Alimentarius (opgesteld door Monsanto!). Effectief gezien is dit een handelsovereenkomst die over alles wat in je mond terecht kan komen gaat (behalve medicatie....drugs). Eigenlijk is het een soort lijst substanties en hoeveelheden die wel mogen. Wat niet op die lijst staat mag dus niet. Een paar verschrikkingen die wel op die lijst staan zijn pesticiden die zichzelf in organisch vet nestelen en niet biologisch afbreekbaar zijn. Een andere verschrikking is dat vitaminen gedefiniëerd worden als neurotoxines, waardoor deze niet verhandeled mogen worden in producten waar meer dan 1/100 deel inzit van de hoeveelheid die een effect op het menselijk lichaam zou hebben. Nu goed, het in gebruik nemen van die lijst is nog tot daar aan toe, want de nationale wetgevingen zijn leidend voor alle handel tussen landen. Het feit wil echter dat menop basis van artikel 12 van de rechten van de mens zichzelf kan beroepen op internationale inspanningen (zoals internationale handels verdragen). Op die manier kan men afdwingen dat een land zich toch neerlegt bij de Codex Alimentarius. Mocht een land dit niet willen, dan moet dat land boetes betalen van honderduizenden tot miljoenen euro's per jaar aan de VN. In een economisch klimaat als het huidige zullen landen dit niet lang tegen kunnen gaan. Overigens is de C.A. al jaren in gebruik. Eens in de zoveel tijd wordt de C.A. uitgebreid met een module. In Amerika wordt op 31 dec 2009 de module in gebruik genomen die vitamines als neurotoxines definiëerd.
Een voorbeeld van de werking van de C.A. is bijvoorbeeld de zaak om Monsanto's Bovine Growth Hormone, die door iedere boer in Europa gebruikt zou moeten worden. Omdat Europa dat niet wilde wordt nu een vrij groot bedrag aan de VN betaald...jaarlijks. Om te laten zien dat de C.A. echt zo werkt hier een linkje naar de rechtszaak in kwestie:
http://www.wto.org/english/tratop_e/dispu_e/cases_e/ds320_e.htm

Dus, van de slavendrijvers uit Auschwitz en de man die u de slogan 'Arbeit macht Frei' bracht nu: lekker broccoli en bloemkool!!!

Misschien moet iedereen die dit leest zich eens aan het hoofd krabben en zichzelf afvragen waarom die bedrijven nog bestaan en waarom dit soort dingen niet in het nieuws gezegd worden.

NOOT:
Geloof me niet op mijn woord. Google de termen en deel je bevindingen met ons. Wie weet kunnen we wat leren van elkaar. Als je iets echt niet kunt vinden, vraag dan om deze informatie. Ik zoek al een tijdje naar gegevens namelijk. Wie weet kan ik je van dienst zijn.

NOOT II:
Percy Schmeiser is een aardige man en vertrouwenswaardig. Hij vertelde mij dat Monsanto stekjes verkoopt die enkel kunnen voorbestaan door de pesticiden van Monsanto ook te gebruiken. Dat het stekje dus een stofje uit die pesticiden nodig heeft. Dat zijn zieke dingen. Waarom zou een weldenkend mens nu ooit willen afdwingen dat boeren gf over hun gewassen spuitn? Dat vergiftigd het volk en het land...........wat deden ze ook alweer in Auschwitz?
Zieke shit.
Dit heb ik overigens niet kunnen verifiëren. Maar ik geloof Percy.
Ik ben.
pi_70755057
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 14:54 schreef Dauthi het volgende:

[..]
We moeten af van monoculturen, boerderijen moeten weer boerderijen worden en geen fabrieken blijven zoals het nu is.
Zeldzame mafjoekel
ga maar eens naar Wageningen
Dan zal je wat anders horen dan wat er in die groene kneuzen boekjes staat
pi_70755163
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:09 schreef RFC het volgende:
Percy Schmeiser is een aardige man en vertrouwenswaardig.
Hij vertelde mij dat Monsanto stekjes verkoopt die enkel kunnen voorbestaan door de pesticiden van Monsanto ook te gebruiken. Dat het stekje dus een stofje uit die pesticiden nodig heeft. Dat zijn zieke dingen.

- knip -

Montsanto heeft mais ontwikkeld die bestand is tegen roundup dat is toch mooi?/
Het onkruid gaat dood, mais groeit, en roundup breekt zichzelf weer af in de oorspronkelijke stoffen

[ Bericht 10% gewijzigd door sp3c op 07-07-2009 21:35:20 ]
pi_70758471
@ Henkway:
1) Percy Schmeiser had het tegenover mij over een haversoort.
2) Het is helemaal niet positief dat er een plantje bestaat wat 'Roundup' kan overleven. Straks gaat men die 'Roundup' weer legaal maken.
3) Roundup is niet voor niets illegaal in de meeste landen ter wereld: het vernielt hele biotopen, vervalt pas na zes maanden en nestelt zich in dierlijk vet, waardoor het soms jaren na dato nog de kop kan opsteken en honderden kilometers verderop opeens kan opduiken.
4) Opmerkingen als : "Wie heeft jouw los gelaten uit de inrichting??" kan ik niet waarderen. Ik zou graag zien dat je voortaan beleefd blijft en, als het kan, even onderzoek doet en nadenkt voordat je post.
Ik ben.
  dinsdag 7 juli 2009 @ 21:58:48 #117
37887 Dauthi
Progressive
pi_70759982
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:33 schreef henkway het volgende:

[..]

Zeldzame mafjoekel
Ligt er maar aan met welke prof je praat.

Besides het is een feit dat monoculturen iedere vorm van vruchtbaarheid uit de grond onttrekken.
probeer anders voor de grap maar is een paar jaar achter elkaar uit dezelfde grond slechts 1 soort te laten groeien, gaat je gewoon niet lukken.
pi_70761803
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:09 schreef RFC het volgende:
Hallo allemaal,

Ik post hier zelden of nooit, maar ik werd door een vriend (Boswachtertje) op dit topic geattendeerd.
Nou, maar eens wat tips dan. Ten eerste mag je dat gezeur over Auschwitz wel achterwege laten. Het is niet relevant en van hetzelfde niveau als een willkeurige Duits van in de twintig diskwalificeren omdat z'n opa fout was in de oorlog of de hedendaagse Duitse regering op soortgelijke gronden diskwalificeren. Ten tweede is het misschien handig dat je weet waarover je praat. Neem nou je beweringen hier en de link naar het juridische documentje:
quote:
Een voorbeeld van de werking van de C.A. is bijvoorbeeld de zaak om Monsanto's Bovine Growth Hormone, die door iedere boer in Europa gebruikt zou moeten worden. Omdat Europa dat niet wilde wordt nu een vrij groot bedrag aan de VN betaald...jaarlijks. Om te laten zien dat de C.A. echt zo werkt hier een linkje naar de rechtszaak in kwestie:
http://www.wto.org/english/tratop_e/dispu_e/cases_e/ds320_e.htm
Het is natuurlijk volstrekte quatsch wat je hier stelt. Het betreft handelsconflicten tussen de VS en en Canada en de EU omtrent een verbod op bepaalde hormonen. Dat ziet men in de VS en Canada als een handelsboycot en daarom hebben ze daar zelf ook sancties ingesteld. Aangezien de WTO o.a. tot doel heeft om de wereldhandel te bevorderen zijn er allerlei richtlijnen om onderlinge disputen op te lossen. In dit geval stonden Canada en de VS volgens de WTO (of eigenlijk de neutrale partij Australië die in deze bemiddeld heeft) in hun recht. Daarop heeft de EU wetenschappelijk onderzoek laten verrichten en op basis daarvan een deel van de verboden opgeheven. De VN heeft er verder geen ruk mee te maken en er is al helemaal geen sprake van een 'verplichting voor elke boer om hormonen te gebruiken'. Dat is net zoiets als het hypothetische geval waarin Japanse sancties tegen de VS ivm een importverbod op Toyota's als gerechtvaardigd zouden worden beschouwd gelijk stellen aan een verplichting voor elke Amerikaan om een Toyota aan te schaffen.
quote:
Percy Schmeiser is een aardige man en vertrouwenswaardig. Hij vertelde mij dat Monsanto stekjes verkoopt die enkel kunnen voorbestaan door de pesticiden van Monsanto ook te gebruiken. Dat het stekje dus een stofje uit die pesticiden nodig heeft. Dat zijn zieke dingen. Waarom zou een weldenkend mens nu ooit willen afdwingen dat boeren gf over hun gewassen spuitn? Dat vergiftigd het volk en het land...........wat deden ze ook alweer in Auschwitz?
Zieke shit.
Dit heb ik overigens niet kunnen verifiëren. Maar ik geloof Percy.
Het boeit mij persoonlijk vrij weinig of een individu aardig en vertrouwenswaardig is en wat hij allemaal beweert. De juridische documenten laten echter wel zien dat Monsanto zich in dit soort zaken moreel verwerpelijk opstelt en dat er op het juridische vlak in de VS en Canada behoorlijk wat verbeteringen zullen moeten worden geïmplementeerd.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_70763138
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:58 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ligt er maar aan met welke prof je praat.

Besides het is een feit dat monoculturen iedere vorm van vruchtbaarheid uit de grond onttrekken.
probeer anders voor de grap maar is een paar jaar achter elkaar uit dezelfde grond slechts 1 soort te laten groeien, gaat je gewoon niet lukken.
wel van wisselteelten gehoord?/

Boeren doen nooit dezelfde teelt op hetzelfde land het volgend jaar
sommige teelten brengen voedingstoffem in de grond voor andere soorten
pi_70763204
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 21:30 schreef RFC het volgende: vervalt pas na zes maanden en nestelt zich in dierlijk vet, waardoor het soms jaren na dato nog de kop kan opsteken en honderden kilometers verderop opeens kan opduiken.
Dat was vroeger eerder regel dan uitzondering

Juist de laatste twintig jaar zijn er middelen die zichzelf volledig afbreken daarom hebben we weer zalm in de rivieren tegenwoordig

een bestrijdingsmiddel die na zes maanden uit de natuur is verdwenen is heel netjes
  dinsdag 7 juli 2009 @ 23:49:23 #121
37887 Dauthi
Progressive
pi_70764929
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:05 schreef henkway het volgende:

[..]

wel van wisselteelten gehoord?/

Boeren doen nooit dezelfde teelt op hetzelfde land het volgend jaar
sommige teelten brengen voedingstoffem in de grond voor andere soorten
Ja, dat weet ik uitstekend dat is namelijk hetgene wat iedere normale boer zou doen of iemand met een moestuin.
De maismonsters uit Iowa, en de boeren uit de Punjab doen dat dus niet, zelfde geldt overigens voor veel van de industriele boeren.

Zoals ik je al eerder zei, het is totaal niet rendabel voor een boer om extra machines dan wel in te kopen of te huren, komt allemaal door de verziekte economie, achter bepaalde voedselsoorten.
pi_70765131
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:49 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Ja, dat weet ik uitstekend dat is namelijk hetgene wat iedere normale boer zou doen of iemand met een moestuin.
De maismonsters uit Iowa, en de boeren uit de Punjab doen dat dus niet,
jonge wat klets je weer een onzin
pi_70766126
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 20:33 schreef henkway het volgende:

[..]

Zeldzame mafjoekel
Nou, dat valt nogal mee hoor.
Je kunt in Wageningen nogal wat genuanceerde geluiden horen.
We kunnen hier namelijk ook wel eens nadenken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70766158
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:55 schreef henkway het volgende:

[..]

Sterk argument! Informatief ook!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 8 juli 2009 @ 08:38:23 #125
52357 Lambiekje
pi_70768585
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 23:55 schreef henkway het volgende:

[..]

Als je aardappelen op een veld hebt gehad en geoogst dan _kan_ het jaar erop daar geen aardappelen worden geplant. Daar is het grond te verzwakt voor er _moet_ (defacto) een ander gewas geplant worden.

Zo werkte dat bij de boer waar ik 20 jaar terug gewerkt heb.
pi_70768879
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Als je aardappelen op een veld hebt gehad en geoogst dan _kan_ het jaar erop daar geen aardappelen worden geplant. Daar is het grond te verzwakt voor er _moet_ (defacto) een ander gewas geplant worden.

Juist en waarom weet je dat ook ??
Dat heeft niets met monsanto of andere einde der aarde verhalen te maken
door besmetting met het wortelknobaaltje en dat beestje bestaat al 1000 den jaren

overigens is wisselteelt voor iedere boer het eerste wat hij leert ook in india en afrika
omdat de grond moe wordt als hij twee keer de zelfde prestatie moet leveren.
Tenzij je er vreselijk veel kunstmest op mietert maar dat heeft weer andere nadelen namelijk tekorten aan sommige sporenelementen

[ Bericht 23% gewijzigd door henkway op 08-07-2009 09:13:39 ]
pi_70768891
Hoppatee, wederom een kaping van het topic voor Lambiekje. Bravo
  woensdag 8 juli 2009 @ 09:11:35 #128
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_70768990
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Volgens mij is het een complot!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_70769013
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 08:38 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Weetje? Dat doen ze al zo ongeveer ze het landbouwen ontdekt hebben. Die cycli, welke er voor elk gewas wel zijn, maar verschillen in tijd, zullen er ook altijd blijven, men kan het hooguit met kunstgrepen wat beïnvloeden.
  woensdag 8 juli 2009 @ 10:05:11 #130
37887 Dauthi
Progressive
pi_70770059
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 00:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, dat valt nogal mee hoor.
Je kunt in Wageningen nogal wat genuanceerde geluiden horen.
We kunnen hier namelijk ook wel eens nadenken.
Juistem, ik verheug me er erg op om een keer met Prof. Jan-Douwe van der Ploeg te gaan praten.

Hier in Italie moet ik het doen met Carlo Petrini die halve week door het dorp of de universiteit loopt.
pi_70771761
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 10:05 schreef Dauthi het volgende:

[..]

Juistem, ik verheug me er erg op om een keer met Prof. Jan-Douwe van der Ploeg te gaan praten.

Hier in Italie moet ik het doen met Carlo Petrini die halve week door het dorp of de universiteit loopt.
Die heeft ook geen verstand van landbouw net als jij
  woensdag 8 juli 2009 @ 11:15:46 #132
37887 Dauthi
Progressive
pi_70771945
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 11:08 schreef henkway het volgende:

[..]

Die heeft ook geen verstand van landbouw net als jij
Troll
  woensdag 8 juli 2009 @ 13:56:09 #133
52357 Lambiekje
pi_70777519
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:04 schreef Scorpie het volgende:
Zucht .. het is anders wel een topic reeks dat ikzelf heb aangezwengeld.
Wanneer ga je eens inhoudelijk reageren ipv van in elke topic waar ik reageer te roepen dat ik de boel kaap.
Ik geef altijd inhoudelijk reacties...
  woensdag 8 juli 2009 @ 14:03:51 #134
52357 Lambiekje
pi_70777842
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 09:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Weetje? Dat doen ze al zo ongeveer ze het landbouwen ontdekt hebben. Die cycli, welke er voor elk gewas wel zijn, maar verschillen in tijd, zullen er ook altijd blijven, men kan het hooguit met kunstgrepen wat beïnvloeden.
Je kunt de grond weer zuiveren door hennep tussen je gewas laten groeien. En tussen sneller weer rouleren met gewassen.
pi_70778487
quote:
Op woensdag 8 juli 2009 14:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Je kunt de grond weer zuiveren door hennep tussen je gewas laten groeien. En tussen sneller weer rouleren met gewassen.
Tussen je gewassen? Dat spul woekert zo erg dat er dan niks overblijft om geld mee te verdienen.. Als groenbemester is klaver veel geschikter, dat heeft een veel groter gehalte organische stof/m² dan hennep. Maar goed, hoe werkt volgens jou dat grond zuiveren door hennep precies?
pi_73857779
quote:
ma 19 okt 2009, 17:56
Stemmen EU staken over genmaïs .
LUXEMBURG (AFN) - Ministers van Landbouw zijn het maandag bij EU-beraad niet eens geraakt over toelating van drie nieuwe varianten genetisch aangepaste maïssoorten. Minister Gerda Verburg was voor, maar had niet voldoende medestanders.
Ook de tegenstanders vormden echter geen benodigde meerderheid tegen de maïssoorten van Monsanto en Bayer.
De afspraak is dat de Europese Commissie de knoop mag doorhakken. Bij de Commissie liggen nog enkele andere aanvragen op het bureau, zoals een genaardappel en genrijst.

Genetisch aangepaste gewassen zijn omstreden. Tegenstanders menen dat risico's voor milieu en gezondheid niet zijn uitgesloten. Voorstanders menen echter dat voor de nieuwe soorten minder gewasbeschermingsmiddelen nodig zijn. De soorten zouden ook meer oogst opleveren.

Milieuorganisatie Greenpeace overhandigde vrijdag nog 180.000 handtekeningen van bezorgde boeren aan EU-commissaris Androulla Vassiliou (Gezondheid). De boeren vragen meer biologische landbouw en geen genproducten.
Produkten die een hogere opbrengst voor de wereld opleveren en tevens resistent zijn tegen tropische ziektes en schimmels, dus mindere gif in de bodem

Verburg is voor
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:51:40 #137
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_73858161
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:41 schreef henkway het volgende:
Produkten die een hogere opbrengst voor de wereld opleveren en tevens resistent zijn tegen tropische ziektes en schimmels, dus mindere gif in de bodem

Verburg is voor
Producten waarvan nog niet vaststaat of ze op de lange termijn schadelijk zijn voor de volksgezondheid, die bewezen overwaaien naar non-gen velden en waarvan de fabrikant zich met onfrisse praktijken bezighoud waaronder boeren kapotmaken vanwege het patentrecht, ja da's echt iets om over te juichen
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_73863079
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:51 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Producten waarvan nog niet vaststaat of ze op de lange termijn schadelijk zijn voor de volksgezondheid, die bewezen overwaaien naar non-gen velden en waarvan de fabrikant zich met onfrisse praktijken bezighoud waaronder boeren kapotmaken vanwege het patentrecht, ja da's echt iets om over te juichen
Die bewezen, door die boeren zelf zijn overgewaaid gepoot, als zaaigoed kan het helemaal niet
pi_73889822
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:41 schreef henkway het volgende:
Die bewezen, door die boeren zelf zijn overgewaaid gepoot, als zaaigoed kan het helemaal niet
Heb je daar wat meer info over? Dit kant van het verhaal ben ik zelf nml nog niet tegengekomen..
Ben benieuwd
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_73900771
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:41 schreef henkway het volgende:

[..]

Natuurlijk kan dat wel

De gmo die Monsanto toepast, is niet om een gewas beter of gezonder te maken, maar slechts om ze resistent te maken tegen het wel heel erg nare verdelgingsmiddel Round-Up. De gmo gewassen van Monsanto worden RR (Round-Up Ready) gewassen genoemd. Alle gewassen die niet RR zijn, sterven onmiddellijk aan dit fijne spul.

Monsanto heeft een patent op dit gmo, en zodra blijkt dat bij de buren het gewas (zonder aankoop) ook RR is geworden, dan heeft die buurboer een behoorlijk probleem! Hij is dan in overtreding, wordt daarvoor beboet en is ook nog eens verplicht een deel van zijn omzet af te dragen aan de patenthouder. Het RR zaaigoed, mag ook niet opnieuw worden ingezaaid (wat boeren van oudsher doen), maar moet iedere keer opnieuw worden afgenomen.

Het vervelende is alleen, dat veel van die RR gewassen windbestuivers zijn

Dus, als je buurman start met RR gewassen, zit je al snel in de problemen. Handige jongens toch, daar bij Monsanto

Granen, zijn allen windbestuivers.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 02:10:15 #141
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73902926
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 10:27 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja precies. via voedsel raak je de gezondheid van mensen direkt.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73903067
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 19:36 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Heb je daar wat meer info over? Dit kant van het verhaal ben ik zelf nml nog niet tegengekomen..
Ben benieuwd
zal het voor je opzoeken maar het is allang bewezen dat veel USA boeren en ook in india zelf aan de slag gaan en zaaigoed maken van grote planten met montsanto patent

Het is namelijk erg duur zaai en pootgoed en terecht
Alhoewel er een einddatum aan een patent moet komen, maar ieder jaar komen er betere planten op de markt en niet alleen montsanto, ook bayer en anderen zoals de Ned WUR
  woensdag 21 oktober 2009 @ 02:30:36 #143
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73903095
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 02:26 schreef henkway het volgende:

[..]

zal het voor je opzoeken maar het is allang bewezen dat veel USA boeren en ook in india zelf aan de slag gaan en zaaigoed maken van grote planten met montsanto patent

Alhoewel er een einddatum aan een patent moet komen, maar ieder jaar komen er betere planten op de markt en niet alleen montsanto, ook bayer en anderen zoals de Ned WUR
Jij bekijkt het boer zijn vanuit een kosten-baten perspectief. monanto is een gevaarlike speler daarin met hun producten en kwanitatieve macht, dat vind ik best wel eng als consument. ik snap best dat boeren liefst kosten leggen boven gezondheid van mensen (what do they care). maar dat maakt alles enger. De wil van satan wordt gehonoreerd enkelt omdat het meer winst oplevert.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_73903138
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 02:26 schreef henkway het volgende:

[..]

Misschien moet je deze docu eens bekijken...

De wereld volgens Monsanto

Dan blijkt namelijk dat ze in India (bijvoorbeeld) helemaal niet blij zijn met het RR katoen Het leverde sinds de invoering namelijk meer ziekte op van beestjes, en een véél mindere omzet dan ze normaliter hadden. En die was al niet zo heel erg dik...

Deze docu is wel heel verhelderend, er zijn zowel voor- als tegenstanders in te zien en te beluisteren.
pi_73905613
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 02:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Misschien moet je deze docu eens bekijken...

De wereld volgens Monsanto

Dan blijkt namelijk dat ze in India (bijvoorbeeld) helemaal niet blij zijn met het RR katoen Het leverde sinds de invoering namelijk meer ziekte op van beestjes, en een véél mindere omzet dan ze normaliter hadden. En die was al niet zo heel erg dik...

Deze docu is wel heel verhelderend, er zijn zowel voor- als tegenstanders in te zien en te beluisteren.
erg gekleurde doc hoor

50 jaar geleden hadden we niet de rassen die we nu hebben in landbouw en fruitteelt
We halen nu 10 keer zoveel opbrengst van een HA dankzij rassen veredeling van bedrijven als bovengenoemd

Nu zijn we hard op zoek naar rassen die dieper wortelen voor landen met weinig water
pi_73912698
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:54 schreef henkway het volgende:

[..]

erg gekleurde doc hoor

50 jaar geleden hadden we niet de rassen die we nu hebben in landbouw en fruitteelt
We halen nu 10 keer zoveel opbrengst van een HA dankzij rassen veredeling van bedrijven als bovengenoemd

Nu zijn we hard op zoek naar rassen die dieper wortelen voor landen met weinig water
Natuurlijk worden er al lange tijd rassen gecreëerd ter verbetering van het product (gezonder, sterker, beter bestand tegen natuurlijke omstandigheden etc). Maar dat geldt niet voor de RR gewassen van Monsanto In de docu wordt dat ook letterlijk gezegd wanneer George Bush sr. een bezoekje brengt aan de firma Monsanto:

Monsanto medewerker: "Ik wil u laten zien hoe we genen uit het ene organisme halen en in een ander organisme inbrengen. U zult dezelfde handelingen uitvoeren als in het lab. We snijden DNA in stukjes, vermengen verschillende stukjes en brengen ze weer samen. In dat buisje zit DNA dat van een bacterie komt. Het ziet er hetzelfde uit als het van een plant of een dier komt."
George Bush Sr: "En wat is het resultaat? Een sterkere plant of een plant die resistent is...?"
Monsanto medewerker: "In dit geval tegen een onkruidverdelger.
We hebben een geweldige verdelger. Een chemische stof."

Overigens, er bestaan vele rassen van ieder gewas. Een vriend van me heeft een vrij grote levende genenbank in Utrecht (Het hof van Eden). Van daaruit worden de zaden gekweekt en gebruikt in projecten overal ter wereld, om zo te zien welk ras het in welk klimaat het beste doet om de bevolking te kunnen voeden. Daar komt geen laboratorium aan te pas

http://www.thecourtofeden.org/
  woensdag 21 oktober 2009 @ 15:25:20 #147
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73915941
quote:
Op dinsdag 7 juli 2009 13:23 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Gezond voedsel (groente, fruit) manipuleren en patenteren vind ik effe vele malen erger dan een flippo-scheme.
pi_74160457
Kwam zojuist een artikel tegen over het ontbreken van onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek naar GMO gewassen.. op zijn minst opmerkelijk te noemen

ter info:
quote:
GMO Scandal: The Long Term Effects of Genetically Modified Food in Humans
by F. William Engdahl*

One of the great mysteries surrounding the spread of GMO plants around the world since the first commercial crops were released in the early 1990’s in the USA and Argentina has been the absence of independent scientific studies of possible long-term effects of a diet of GMO plants on humans or even rats. Now the real reason has come to light: the GMO agribusiness companies like Monsanto, BASF, Pioneer, Syngenta and others prohibit independent research.

lees hier de rest van het artikel
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  woensdag 28 oktober 2009 @ 19:57:31 #149
151257 Odysseuzzz
U bestaat niet
pi_74161702
VN begint ook langzaam te ontwaken:
quote:
Current intellectual property rights regime suboptimal for global food security

21/10/09 NEW YORK – Returning from a country mission in Brazil, the UN Special Rapporteur on the right to food, Prof. Olivier De Schutter, presented in New York his report on the relationships between intellectual property (IP) rights and the right to food.

meer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')