quote:Lens: "Nu al verder dan vorig seizoen"
Voor Jeremain Lens verliep zijn terugkeer naar Alkmaar afgelopen seizoen niet helemaal volgens plan. De aanvaller brak tot twee keer toe zijn middenvoetsbeentje, waardoor het overgrote deel van het succesjaar van AZ aan zijn neus voorbij ging.
"Sommige jongens hebben misschien een nieuwe club voor ogen, mijn doel is om dit seizoen fit te blijven", aldus de jonge aanvaller. De jeugdinternational bleef de laatste seizoenen weinig bespaard. Tot twee keer toe liep hij in een belangrijke fase tegen een vervelende blessure aan. Beide keren brak de rappe Lens een middenvoetsbeentje, waarbij de eerste keer zelfs een operatie noodzakelijk was. Daardoor miste hij een flink deel van de voorbereiding op het nieuwe seizoen in Alkmaar.
"Ik ben nu al verder dan afgelopen seizoen", blikt Lens (21) twee weken na de start van het nieuwe seizoen terug. "Ik hoop tijdens de voorbereiding fit te blijven zodat ik deze volledig mee kan maken. Het gaat nu in elk geval al een stuk beter dan vorig jaar." Last van zijn voet heeft de aanvaller niet meer. Tot zijn eigen opluchting. "Het voelt goed. Ik heb geen pijn meer."
Tegen het einde van het kampioensjaar mocht Lens nog even ruiken aan het grote werk. Hij kreeg van trainer Louis van Gaal de kans om deel uit te maken van het succesvolle seizoen van de Alkmaarders. Op bezoek bij zijn oude club Ajax, een week nadat de landstitel een feit was, kreeg Lens zelfs een basisplaats toebedeeld. Het vertrouwen van de oefenmeester schaadde de aanvaller niet. In de Amsterdam Arena zorgde hij voor de enige Alkmaarse treffer (1-1).
"Ik had de pech dat, toen ik weer fit was, het elftal uitstekend draaide. Mounir El Hamdaoui en Moussa Dembélé werden natuurlijk niet zomaar gepasseerd", aldus de Amsterdammer, die in totaal acht keer binnen de krijtlijnen verscheen. Dit seizoen zou het zomaar eens anders kunnen lopen voor Lens. Immers een nieuwe trainer betekent ook nieuwe kansen.
De eerste weken onder Ronald Koeman bevallen de aanvaller goed. "Je merkt dat hij veel ervaring heeft. Zoals besproken is houdt de trainer in de eerste weken een beetje afstand. Hij is voornamelijk aan het observeren", zegt Lens. Een persoonlijk gesprek over de plannen die Koeman met Lens heeft, vond nog niet plaats. "Maar dat zal niet lang meer duren. Die gesprekken volgen snel."
Zelf denkt de aanvaller dat hij voor Koeman een heel bruikbare speler is. Lens kan op verschillende posities in de aanval uit de voeten. Hij richt zich dan ook niet op één specifieke rol. "Ik heb laten zien dat ik zowel rechts, links als centraal uit de voeten kan in de aanval. Tegen AFC’34 (1-7 winst, red.) stond ik in de spits. Het was even winnen, maar ik denk dat ik wel een redelijke wedstrijd gespeeld heb."
Lens, die in Alkmaar nog een contract heeft tot de zomer van 2013, geniet veel vertrouwen van de technische staf van de landskampioen. "AZ heeft me te kennen gegeven dat ze me niet willen laten gaan. Maar daarbij werd ook gezegd dat het dit jaar wel moet gaan gebeuren", aldus Lens, die gretig is om de hoge verwachtingen rondom zijn persoon dit seizoen in te vullen. Wel weet hij dat hij in de strijd om speelminuten te maken heeft met flink wat concurrentie.
Ten opzichte van het afgelopen seizoen veranderde er weinig in Alkmaar. Moussa Dembélé en Mounir El Hamdaoui zijn nog altijd AZ-speler en zullen logischerwijs de voornaamste kandidaten voor de posities in de voorhoede zijn. "Logisch. Als de voorhoede intact blijft, dan sta ik niet zomaar in de basis. Ik zal het op de training moeten laten zien en mijn kans grijpen wanneer ik deze krijg."
Zijn kont tegen de krib gooien zal Lens in elk geval niet doen wanneer hij naar zijn mening te weinig minuten krijgt. "Pas als ik vind, op basis van bijvoorbeeld de training, dat ik moet spelen dan zal ik dat wel melden. Maar dat is voorlopig niet aan de orde. Ik wil nu vooral fit blijven en hoop mijn minuten mee te pikken", besluit de aanvaller.
Eind Juli zal er pas wat gaan gebeuren lijkt mij.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:39 schreef MaxPower het volgende:
Inderdaad lekker rustig rondom de toppers van AZ. Had toch wel wat meer beweging op de transfermarkt verwacht maar ook wel mooi om de ploeg bij elkaar te houden natuurlijk.
quote:Donk: 'Koster haalt dat flegmatieke wel uit mijn spel'
30/06/2009 11:00
Ryan Donk speelt de komende vier seizoenen bij Club Brugge. De van AZ overgekomen verdediger kijkt uit naar zijn hernieuwde samenwerking met trainer Adrie Koster en gaat in België op zoek naar zijn tweede hoofdprijs.
'Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk vrij weinig van Club Brugge afwist', zegt Donk op de website van zijn nieuwe club. 'Maar tijdens een gesprek heeft de coach mij gebrieft over de geschiedenis van de club en over de status van Club Brugge in het Belgische voetbal. Dat gesprek, het vooruitzicht om opnieuw met Adrie Koster te kunnen samen werken alsook de warme ontvangst hier hebben mij overtuigd voor Club te kiezen.'
De 23-jarige verdediger wil in België meer aan spelen toekomen dan bij West Bromwich Albion, waar hij afgelopen seizoen op huurbasis speelde. 'In Engeland liep het niet zo best, maar ik vind niet dat ik er ben mislukt. De Premier League is nu eenmaal de allerbeste competitie in de wereld. Toch zie ik Club niet meteen als een stap terug. Integendeel, misschien is het juist een stap voorwaarts want ik wil geen zestien maar wel veertig wedstrijden aan de aftrap komen.'
Donk hoopt dat Koster weer het beste in hem boven haalt. De coach, met wie hij eerder samenwerkte bij RKC Waalwijk, geeft hoog op over de kwaliteiten van de verdediger. 'Het is nu aan mij om die mooie woorden ook waar te maken natuurlijk. Ik ben tevreden over deze mogelijkheid om opnieuw met deze coach te kunnen samenwerken. Ik weet dat ik de naam heb vrij flegmatiek te zijn. Dat komt misschien wel zo over, maar dat geeft dan wel een verkeerd beeld over mezelf. En ik denk wel dat de coach mij hierover zal aanpakken.'
Dertienvoudig landskampioen Club Brugge legde tijdens het seizoen 2004/05 voor het laatste beslag op de Belgische titel. Wat Donk betreft is het tijd voor nieuwe prijzen. 'Met Jong Oranje won ik enkele jaren terug wel het EK Onder-20. Maar daar blijft het zowat bij. Ik wil dus prijzen pakken en hopelijk lukt dit hier in mijn nieuwe werkomgeving.'
Dus Genoa heeft nu geld genoeg voor Dembele zou je denken, hoewel ik nog niet snap dat je naar fuckin Genoa zou willen....quote:Inter rondt transfer Milito af
MILAAN - Internazionale heeft de transfer van de Argentijnse spits Diego Milito maandag afgerond.
De 30-jarige voetballer, die vorig seizoen 24 doelpunten maakte voor Genoa, heeft een vierjarig contract getekend. Dat maakte de Italiaanse landskampioen bekend.
Ik zie het ook wel gebeuren. Niet echt een bijzondere keuze, maar het zou best passen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:50 schreef MaxPower het volgende:
Als andere clubs niet concreet worden is die keus al een stuk makkelijker.
Eigenlijk levensgevaarlijk, want Jaliens wil weg, Luirink is nog niet heel erg in een ritme gekomen enquote:Tijmo0w schreef:
Waarom hoor je nu niets meer over Breno?
Omdat AZ op dit moment acht verdedigers (ik tel Luijckx ook mee) in de selectie heeft en daarmee alle posities dubbel bezet zijn. Er zullen volgens mij toch echt eerst spelers moeten vertrekken, vooraleer AZ nieuwelingen gaat halen.
Zelfde geldt voor Berg denk ik. AZ heeft al vijf aanvallers, waarom er nog één erbij en dan nog voor dat soort bedragen. Ik vermoed dat AZ met de interesse voor Dembélé al eens heeft rond gekeken hoe het deze vacature op korte termijn kan vullen. Maar aangezien er nog steeds geen vacature is, is het volstrekt onnodig om 9 miljoen te investeren in Berg.
De zwarte El Hamdaoui. Kan voetballend een hoop maar verzuipt vaak in egoisme. Ook tegen de amateurs had hij mooie acties en goede passeerbewegingen, maar vaak onnodig en de schoten op doel waren soms erg opportunistisch.quote:
Bedoel je met Jesus Jonathas?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:23 schreef wallofdolls het volgende:
Van t AZ-fanpage forum.
[..]
Eigenlijk levensgevaarlijk, want Jaliens wil weg, Luirink is nog niet heel erg in een ritme gekomen enLuickx
. Laat staan dat ik Poulsen en Klavan niet echt in de CL zie presteren.
Net als dat we nu weliswaar Demebele, El Hamdoeidoei, Ari, Pelle, Lens, Vejinovic, Wernbloom en in de jeugd verder Jesus, Gudmonsson en Messaoud (als ik die opstelling zo mag geloven) voor de aanval hebben, maar wat mij betreft nog steeds geen afmaker van het kaliber Arveladze, Huntelaar, Ruud, Makaay, Koevermans, Berg, weet ik wie hebben. Zo iemand die elke kans die ie krijgt er met 100% zekerheid in kan peren. Terwijl er wel wordt gedaan alsof er geen versterkingen voor de aanvalslinie komen. Tenzij daarvoor Jesus gebracht gaat worden.
Ik ben er fel op tegen. Maar hij heeft wel in de verdediging gestaan dit jaar. Wat mijn levensverwachting 1 jaar inkorttequote:Op dinsdag 30 juni 2009 16:53 schreef Gatalin het volgende:
Mensen die Luijckx meetellen als verdediger
Luirink wordt waarschijnlijk verhuurd en Jaliens wordt ook per seizoen minder, dus ik hoop dat er nog een ervarener verdediger komt dan MoMo.
Verder is Wernbloom geen spits, maar een aanvallende middenvelder en kan je Pelle beter als niet aanwezig beschouwen. Daarom zou het inderdaad fijn zijn als er een echte goaltjesdief bij zou komen, want ook El Hamdaoui heeft nog niet bewezen constant op dit niveau te kunnen blijven. Ik heb wel vertrouwen in de jeugd, maar je mag niet verwachten dat die er nu al gaan staan.
ja idd..quote:
quote:Wernbloom is geen muurbloem
Onverschrokken ging hij de strijd aan. We verdachten Pontus Wernbloom er zelfs van op het EK onder 21 jaar de galbakken aan de kant van Wit-Rusland, Italië en Servië op te zoeken. “Nee zo erg is het niet,” zegt de man met het gezicht van een koorknaap, maar het tatoeagegehalte van een Hell’s Angel. “Maar ik ga ze ook zéker niet uit de weg. Ik ben altijd een fysieke speler geweest, speel met mijn hart.”
Hoe komt dat?
“Toen ik vijftien was speelde ik al in het eerste van mijn dorpsclubje tegen allemaal grotere sterke kerels. Ik móést wel van me afbijten.”
Je wordt in de krant vergeleken met Stefan Schwarz en Jonas Thern.
“Dat is geweldig. Had ik nooit verwacht. Daar ben ik stil van.”
Dat ben je zelden.
“Dat klopt. Ik praat teveel. Ik zou mijn tong er eigenlijk af moeten halen.”
De Italiaan Balotelli noemde jou ‘een kind’ omdat hij vond dat je hem een rode kaart aannaaide. Daarop zei jij dat Italianen het acteren hebben uitgevonden.
“Nee zo is het niet gegaan. Ik heb gezegd dat een ventje dat drie jaar jonger is mij nooit een kind kan noemen. Hij zou zijn mond moeten houden. Hij trapte na, dat is onsportief.”
Je gaat naar een ploeg die bekend staat om het fraaie voetbal.
“Heb ik gehoord, maar ik kan ook wel een bal passen, hoor. Ik kan niet wachten om de spelers en de trainer te leren kennen.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |