quote:
quote:
Zeg jij friet?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:05 schreef yvonne het volgende:
[..]
![]()
En zegt die lul van een iteejer nou "patat"?
Echtscheiding is wel het minste.
Uiteraard.quote:
ik ook, en ik vind dat er een ban gegeven mag worden aan degene die hier ooit nog een topic over maakt. echt saai en triest dit.quote:
1% van de wereldbevolking boven de rivieren in Nederland...quote:Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
99% van de wereld: friet (of een daar op lijkend woord)
1% Nederland boven de rivieren: patat
Duidelijk.
Welke mongool zegt nou weer 'friet oorlog'?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:21 schreef Djahani het volgende:
Het is overduidelijk dat het friet is. Wie zegt nou patatje super?![]()
Cafetaria.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:21 schreef Djahani het volgende:
Maar is het snackbar, friettent of patatzaak?
Nee patetje oorlog klinkt lekkerquote:Op zondag 28 juni 2009 13:22 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Welke mongool zegt nou weer 'friet oorlog'?![]()
![]()
Ga je lekker?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:24 schreef Djahani het volgende:
[..]
Nee patetje oorlog klinkt lekkerx10.
Frietje oorlog
Gast, laat je nakijken. Serieus.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:24 schreef Djahani het volgende:
[..]
Nee patetje oorlog klinkt lekkerx10.
Frietje oorlog
In Turkije zeggen ze ook patat (of iets dat er op lijkt)quote:Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
Duidelijk.
quote:
Nog meer reden om dus Friet te zeggen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:40 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
In Turkije zeggen ze ook patat (of iets dat er op lijkt)
zuid afrika: "slap chips"quote:Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
Duidelijk.
Wees rustig, het is best normaal dat er opeens een storm van orgasmes komen na mijn posts in een topic. Het kan iedereen overkomen.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:25 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
O god jongens, Friesland in da house
Brabant.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:48 schreef Titus-Pullo het volgende:
Wat triest zijn jullie fokkers soms toch
Als je zo'n smerig untermensch van boven de rivieren bent, waar de lucht zo vervuild is dat jullie kleine hersens op hol slaan, noem het dan patat.
Als je een pro skillat gezellige brabander bent noem je het gewoon friet omdat die naam veel chiller is
quote:Op zondag 28 juni 2009 13:48 schreef Titus-Pullo het volgende:
Als je zo'n smerig untermensch van boven de rivieren bent, waar de lucht zo vervuild is dat jullie kleine hersens op hol slaan, noem het dan patat.
Als je een pro skillat gezellige brabander bent noem je het gewoon friet omdat die naam veel chiller is
Weinig vervuiling hier een Friesland hoorquote:Op zondag 28 juni 2009 13:48 schreef Titus-Pullo het volgende:
Allicht.quote:
Jij zelf ook niet, dat heb je wel door hoop ik.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:57 schreef D. het volgende:
Ik zeg altijd friet.
Maar helaas spreekt niet iedereen ABN
Dus patatroepers zijn gay?quote:Op zondag 28 juni 2009 13:51 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Mensen die friet zeggen zeggen waarschijnlijk ook 'in de poep poepen' in plaats van 'kontneuken'.P
A
T
A
T
Ik heb door hoe het zit, jij kennelijk nietquote:Op zondag 28 juni 2009 13:59 schreef McFearless het volgende:
[..]
Jij zelf ook niet, dat heb je wel door hoop ik.
Iemand die niet weet dat de lucht in het zuiden vervuilder is door Luikquote:Op zondag 28 juni 2009 13:48 schreef Titus-Pullo het volgende:
Misschien dat er op fok! niet alleen belgen zittenquote:Op zondag 28 juni 2009 14:08 schreef Rosbief het volgende:
IEDEREEN zegt friet!
Alleen op fok heb zitten een paar van die ransapen die het patat noemen
Voor de bosmongool zoals jij jezelf neer zet op dit forum, zal je ook wel door bosmongolen omringd zijn.quote:Op zondag 28 juni 2009 14:08 schreef Rosbief het volgende:
IEDEREEN zegt friet!
Alleen op fok heb zitten een paar van die ransapen die het patat noemen
Hád ik maar een zusjequote:Op zondag 28 juni 2009 14:14 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Voor de bosmongool zoals jij jezelf neer zet op dit forum, zal je ook wel door bosmongolen omringd zijn.
P.s. IEDEREEN betekent doorgaans niet je zusje van twee jaar en je grindpad met wie je alleen een zuiver platonische relatie er op na houdt omdat heg dan anders jaloers zou kunnen zijn.
quote:Op zondag 28 juni 2009 14:48 schreef opastokvis het volgende:
Patat is voor Nederlanders.
Friet voor Belgen en onze reservebelgen onder de rivieren...
quote:Op zondag 28 juni 2009 14:37 schreef doubleyouteaare het volgende:
Friet en patat is allebei Vlaams, trouwens. Het argument dat friet Vlaams is en daardoor niet in Nederland thuishoort, gaat dus niet op.
Hier krijg je tenminste een BORD!quote:Op zondag 28 juni 2009 15:14 schreef IJsblock het volgende:
Friet satesaus.![]()
Beneden de rivieren krijg je tenminste een BAK friet ipv die krenterige plastic pauperbakjes waar net 3 frietjes in passen....
quote:Op zondag 28 juni 2009 16:09 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik kan bij deze bevestigen dat patat in Nederland het juiste woord is! In België zal men inderdaad eerder refereren naar frites!
quote:Op zondag 28 juni 2009 16:09 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik kan bij deze bevestigen dat patat in Nederland het juiste woord is! In België zal men inderdaad eerder refereren naar frites!
quote:
Juist niet, klinkt eerder als een heerlijke maaltijd.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:41 schreef de_boswachter het volgende:
Patat klinkt als een geslachtsziekte man
Frietje smegma, zonder uitjes.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:41 schreef de_boswachter het volgende:
Patat klinkt als een geslachtsziekte man
Ach, hou toch op. Hij is ook (reserve)Belg. Ze weten niet beter.quote:Op zondag 28 juni 2009 16:45 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Juist niet, klinkt eerder als een heerlijke maaltijd.
Frites genitalis klinkt juist als een geslachtsziekte!
quote:Op zondag 28 juni 2009 16:53 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat voor ziekte heb jij? "Ik heb de Vlaamse friet!".
quote:Op zondag 28 juni 2009 17:18 schreef MoneyTalks het volgende:
Patatje pinda![]()
Patatje oorlog![]()
Patatje met
Patat speciaal![]()
Ja nogal logisch, patat is aardappel.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:47 schreef Mortaxx het volgende:
Google zegt patat!![]()
Resultaten 1 - 10 van circa 612.000 voor patat (0,24 seconden)
Resultaten 1 - 10 van circa 337.000 voor friet (0,10 seconden)
Friet scoort minder.quote:Op zondag 28 juni 2009 17:49 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Ja nogal logisch, patat is aardappel.
Wat heeft dat met friet te maken?
Mja, Dit is Onzin natuurlijk!..quote:Op zondag 28 juni 2009 18:10 schreef MoneyTalks het volgende:
Lijkt me dus vrij duidelijk, en hier kan natuurlijk maar een conclusie aan verbonden worden, het is: PATAT
Zegt iemand uit Roermondquote:Op zondag 28 juni 2009 18:14 schreef Tism het volgende:
[..]
Mja, Dit is Onzin natuurlijk!..![]()
Het is Friet!..
Dus als er meer zoekopdrachten via Google zijn van 'zo ie zo' dan van 'sowieso', is 'zo ie zo' juist?quote:Op zondag 28 juni 2009 18:10 schreef MoneyTalks het volgende:
BREKEND!
Zoekopdrachten op Google uit Nederland:
[ afbeelding ]
Patat = blauw
Friet = rood
http://www.google.nl/trends?q=patat,friet&geo=nld&sa=N
Lijkt me dus vrij duidelijk, en hier kan natuurlijk maar een conclusie aan verbonden worden, het is: PATAT
Klopt, patat is van die vieze, vadsige halfdoorbakken staafjes aardappel waar een ton met zout overheen is gegooid om het nog enigzins smaak te geven. Wie noemt dat nu friet...?quote:Op zondag 28 juni 2009 18:29 schreef Lakitu het volgende:
Ik snap gewoon oprecht niet hoe je iets wat patat is, friet kunt noemen. Serieus, ik snap het gewoon niet.
Dit moet er nog maar eens bijkomen, denken dat jullie patat beter smaakt dan de onzequote:Op zondag 28 juni 2009 18:30 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Klopt, patat is van die vieze, vadsige halfdoorbakken staafjes aardappel waar een ton met zout overheen is gegooid om het nog enigzins smaak te geven. Wie noemt dat nu friet...?
Bij patat heb ik het liever niet over 'beter smaken' of 'lekkerder', maar over 'minder vies'.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:32 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dit moet er nog maar eens bijkomen, denken dat jullie patat beter smaakt dan de onze![]()
Kijk naar de TS, man.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:44 schreef Rosbief het volgende:
Waarom mag de frietdiscussie nu ineens weer wel van de mods?
Er is een tijd geweest dat er notes/bans werden uitgedeeld voor opmerkingen over patat/friet.
quote:Naar verwachting zal de discussie nog lange tijd doorgaan in zowel Nederland als (toch in mindere mate) in België. Met de volgende wijze woorden van Volpez komt de special tot zijn einde. “In Nederland is het allebei oké: patat boven de rivieren, friet onder de rivieren... net wat jij lekkerder vindt.”
Friet ? NIET !quote:Op zondag 28 juni 2009 20:24 schreef Mr.Cooper het volgende:
Friet is het.
Patat bestaat niet, dan bestel je volgens mijn kanker of zo.Lelijke mensen zeggen altijd patat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee! Al die meisjes die in hun studententijd van Noord naar zuid vertrekken om daar de bloemetjes buiten te zetten. Di emoeten wel terugquote:Op zondag 28 juni 2009 18:34 schreef behangplakker het volgende:
Nederland zou zuidelijk Nederland gewoon weg moeten geven aan België, alleen al op basis van het woord friet. Een meerwaarde voor Nederland is het toch niet, en ik denk dat ruim 10 mln Nederlanders het met me eens zijn.
quote:Op zondag 28 juni 2009 15:20 schreef AquaMined het volgende:
Het is trouwens patatje oorlog en frietje patatje met. Duh.
Ja, en al die mensen met een zachte G die van Zuid naar Noord vertrekken moeten ook terug. Zachte Gquote:Op zondag 28 juni 2009 20:53 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nee! Al die meisjes die in hun studententijd van Noord naar zuid vertrekken om daar de bloemetjes buiten te zetten. Di emoeten wel terug
De harde G is pas irritant. Dat is geen G, maar meer een KGRR.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:31 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Ja, en al die mensen met een zachte G die van Zuid naar Noord vertrekken moeten ook terug. Zachte G
Patat is een ander woord voor aardappel.quote:Op zondag 28 juni 2009 18:10 schreef MoneyTalks het volgende:
BREKEND!
Zoekopdrachten op Google uit Nederland:
[ afbeelding ]
Patat = blauw
Friet = rood
http://www.google.nl/trends?q=patat,friet&geo=nld&sa=N
quote:
Het zijn zoekopdrachten alleen uit Nederland. Nederlanders gebruiken patat niet om aardappel aan te duiden. Dit blijkt al uit het feit dat je moet uitleggen dat je met patat een doodgewone AARDAPPEL bedoeld.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:33 schreef D. het volgende:
[..]
Patat is een ander woord voor aardappel.
Wij Nederlanders beweren niet dat patat geen woord is, enkel dat jullie het verkeerd gebruiken.
Ik leg het uit voor de patat-roepers. Mensen die dus friet bedoelen maar de Nederlandse taal niet zo goed beheersenquote:Op zondag 28 juni 2009 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Het zijn zoekopdrachten alleen uit Nederland. Nederlanders gebruiken patat niet om aardappel aan te duiden. Dit blijkt al uit het feit dat je moet uitleggen dat je met patat een doodgewone AARDAPPEL bedoeld.![]()
quote:Op zondag 28 juni 2009 13:51 schreef Heidens_Figuur het volgende:
Mensen die friet zeggen zeggen waarschijnlijk ook 'in de poep poepen' in plaats van 'kontneuken'.P
A
T
A
T
Als iemand de taal niet goed beheerst zijn het mensen met een zachte g. Dat blijkt wel uit het feit dat ze Franse woorden naar het Nederlands verbasteren. Typische voorbeeld: frites - friet, terwijl het Nederlandse equivalent natuurlijk gewoon patat isquote:Op zondag 28 juni 2009 21:39 schreef D. het volgende:
[..]
Ik leg het uit voor de patat-roepers. Mensen die dus friet bedoelen maar de Nederlandse taal niet zo goed beheersen
Verkapte 'ik ben jaloers op mensen met een zachte g omdat zij meerdere talen beheersen en ik beheers mijn eigen taal nog niet eens' post?quote:Op zondag 28 juni 2009 21:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Als iemand de taal niet goed beheerst zijn het mensen met een zachte g. Dat blijkt wel uit het feit dat ze Franse woorden naar het Nederlands verbasteren. Typische voorbeeld: frites - friet, terwijl het Nederlandse equivalent natuurlijk gewoon patat is
Dan is het patat-friet. slotjequote:Op zondag 28 juni 2009 21:36 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Het zijn zoekopdrachten alleen uit Nederland. Nederlanders gebruiken patat niet om aardappel aan te duiden. Dit blijkt al uit het feit dat je moet uitleggen dat je met patat een doodgewone AARDAPPEL bedoeld.![]()
Verkapte 'ik weet dat MoneyTalks mij zojuist gepowned heeft, maar ik moet wat zeggen om geen gezichtsverlies te leiden, dus ik ga onzin praten' post?quote:Op zondag 28 juni 2009 22:00 schreef D. het volgende:
[..]
Verkapte 'ik ben jaloers op mensen met een zachte g omdat zij meerdere talen beheersen en ik beheers mijn eigen taal nog niet eens' post?
quote:Op zondag 28 juni 2009 22:07 schreef Glijdt_licht het volgende:
schuifelen, patat, pindasaus natuurlijk
quote:Op zondag 28 juni 2009 22:03 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Verkapte 'ik weet dat MoneyTalks mij zojuist gepowned heeft, maar ik moet wat zeggen om geen gezichtsverlies te leiden, dus ik ga onzin praten' post?
Al kan ik ook nog wel leven met satésausquote:Op zondag 28 juni 2009 22:07 schreef Glijdt_licht het volgende:
schuifelen, patat, pindasaus natuurlijk
quote:Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen
Poll: Wat zeg jij?
Je hebt gestemd op: Schuifelen, patat, pindasaus
Wat ben jij een vreselijk triest figuur.quote:Op zondag 28 juni 2009 22:03 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Verkapte 'ik weet dat MoneyTalks mij zojuist gepowned heeft, maar ik moet wat zeggen om geen gezichtsverlies te leiden, dus ik ga onzin praten' post?
quote:Op zondag 28 juni 2009 22:24 schreef HairyArsedIrishman het volgende:
[..]
Wat ben jij een vreselijk triest figuur.
Patat komt van het Spaanse woord patata, wat aardappel betekent.quote:Op zondag 28 juni 2009 21:56 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Als iemand de taal niet goed beheerst zijn het mensen met een zachte g. Dat blijkt wel uit het feit dat ze Franse woorden naar het Nederlands verbasteren. Typische voorbeeld: frites - friet, terwijl het Nederlandse equivalent natuurlijk gewoon patat is
Friet verwijst weer naar de wijze dat het gerecht gemaakt wordt.Echter frituren we ook bijv kroketten, maar die noemen we toch ook geen friet omdat het gefrituurd wordt?! Patat verwijst tenminste nog naar de kern waar het product van gemaakt is!quote:Op zondag 28 juni 2009 23:17 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Patat komt van het Spaanse woord patata, wat aardappel betekent.![]()
Overigens vinden zelfs de Belgen dat het friet is in het Nederlands...
Oh, maar dan moeten we het gewoon aardappels noemen. We wonen toch in Nederland?quote:Op zondag 28 juni 2009 23:29 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Friet verwijst weer naar de wijze dat het gerecht gemaakt wordt.Echter frituren we ook bijv kroketten, maar die noemen we toch ook geen friet omdat het gefrituurd wordt?! Patat verwijst tenminste nog naar de kern waar het product van gemaakt is!
Als jij stopt het friet te noemenquote:Op zondag 28 juni 2009 23:39 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Oh, maar dan moeten we het gewoon aardappels noemen. We wonen toch in Nederland?
quote:
Tuurlijk niet, friet is het beste woord voor een dergelijke delicatesse.quote:
Lul je er maar uit met je "het is friet want dat klinkt het lekkerst", het slaat gewoon nergens op.Friet klinkt als wat ik uitkots als ik me beroerd voel.quote:Op zondag 28 juni 2009 23:57 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, friet is het beste woord voor een dergelijke delicatesse.
De oorsprong van een woord is niet (meer) van belang, de hele Nederlandse taal is verbasterd. Een argument als: "Het is patat, want friet is Vlaams!" of: "Het is patat, want dat verwijst naar waar het van gemaakt is!" gaat dan ook niet op.
Het is friet, want dat klinkt het lekkerst. Patat klinkt als een vage ziekte of hoe mijn drol eruit ziet als ie door de plee is gespoeld.
Jij wil het oud-Nederlands weer invoeren?quote:Op maandag 29 juni 2009 00:01 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Lul je er maar uit met je "het is friet want dat klinkt het lekkerst", het slaat gewoon nergens op.Friet klinkt als wat ik uitkots als ik me beroerd voel.
Jongen jongen ga spelen, je bent uitgeluld. Next!quote:Op zondag 28 juni 2009 23:57 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, friet is het beste woord voor een dergelijke delicatesse.
De oorsprong van een woord is niet (meer) van belang, de hele Nederlandse taal is verbasterd. Een argument als: "Het is patat, want friet is Vlaams!" of: "Het is patat, want dat verwijst naar waar het van gemaakt is!" gaat dan ook niet op.
Het is friet, want dat klinkt het lekkerst. Patat klinkt als een vage ziekte of hoe mijn drol eruit ziet als ie door de plee is gespoeld.
De meerderheid van Nederland, het hoger opgeleide deel van Nederland, noemt het patat.Dat jij je nog verzet is charmant maar nutteloos.Pas je gewoon aan jongen en ga wat nuttigs met je leven doen.quote:Op maandag 29 juni 2009 00:06 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Jij wil het oud-Nederlands weer invoeren?
Allereerst eenquote:Op maandag 29 juni 2009 00:11 schreef TheZapster het volgende:
[..]
De meerderheid van Nederland, het hoger opgeleide deel van Nederland, noemt het patat.Dat jij je nog verzet is charmant maar nutteloos.Pas je gewoon aan jongen en ga wat nuttigs met je leven doen.
Dat lijkt me duidelijkquote:Op maandag 29 juni 2009 00:23 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk dat we inmiddels met z'n allen bevestigd hebben dat het patat is.
quote:Op maandag 29 juni 2009 00:06 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Jij wil het oud-Nederlands weer invoeren?
uhuquote:Op maandag 29 juni 2009 00:23 schreef MoneyTalks het volgende:
Ik denk dat we inmiddels met z'n allen bevestigd hebben dat het patat is.
Het smaakte wel beter natuurlijk?quote:Op maandag 29 juni 2009 09:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
In Limboland kreeg ik overigens gewoon patat toen ik om patat vroeg. (Schin op Geul)
Dat zal me wat zijn dan !111quote:Op maandag 29 juni 2009 09:36 schreef Glijdt_licht het volgende:
Nope, vind de patat in mijn kroeg nog het beste. Lekker groot bord met veel pindasaus voor maar ¤1,55
Alweer een bewijs dat het gewoon friet is.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:35 schreef de_boswachter het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfs Aviko noemt het friet
Het is dus ook gewoon friet.
Je vergeet de britten. Die zeggen chipsquote:Op zondag 28 juni 2009 13:17 schreef EdAtTheBar het volgende:
Duidelijk.
Friettentquote:Op maandag 29 juni 2009 09:53 schreef de_boswachter het volgende:
Of een SNACKbar!!! Ook zoiets.
Echt een vieze, ranzige, kleffe naam voor een restaurant![]()
![]()
Want dat is het: Een frituur is een restaurant
Gek dat ze dat bij de mac friet noemenquote:Op maandag 29 juni 2009 09:49 schreef Jimbo het volgende:
friet, zoals bram ladage, dikke repen
patat is wat je bij de mac haaltdie slappe reepjes aardappel zonder smaak
Hier staat toch echt patat op het bord hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 09:56 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Gek dat ze dat bij de mac friet noemen
Het is gewoon friet, leer ermee leven.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:56 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Gek dat ze dat bij de mac friet noemen
Patatje.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:03 schreef daniman het volgende:
patat FTW
Bij het bestellen:
Klinkt patat met beter dan friet met
Klinkt patat oorlog beter dan friet oorlog
friet op zich zelf klinkt nog wel, maar ga het niet verkleinen anders klinkt het als "scheetje"![]()
Ik heb een scheetje gelaten <---> ik heb een frietje gelaten![]()
Bij patat heb je dat niet.
Het is dus PATAT!
En frietje klinkt als mietje.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:05 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Patatje.
Als je patat gaat verkleinen klinkt het als homo'tje.
En patatje als eenkutmetheelveelwratjesquote:
eens. Patat moet je ook niet verkleinen, evenals friet.quote:Op maandag 29 juni 2009 10:05 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Patatje.
Als je patat gaat verkleinen klinkt het als homo'tje.
iddquote:Op maandag 29 juni 2009 10:15 schreef EdAtTheBar het volgende:
Anno 2009 nog steeds patat zeggen.![]()
99% van de wereld noemt het friet, de bedrijven noemen het friet, het is friet.
Patat![]()
Patatje oorlog![]()
![]()
Frietje waterfiets
Bekijk je de versie van 2 jaar terug is het patat met als synoniem friet. Bij vandale zelf zijn ze er ook nog niet uit.quote:Op maandag 29 juni 2009 01:39 schreef Tism het volgende:
Volgens het grote woordenboek is de goede benaming 'friet', met als synoniem het woord 'patat'.
..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Friet met (mayo), friet speciaal, friet satequote:Op maandag 29 juni 2009 12:31 schreef leetzors het volgende:
Patat, het is patatje oorlog, of wacht, patatje vredein ieder geval geen friet oorlog.
Ooooh zo frustrerend topic ditquote:Op zondag 28 juni 2009 23:52 schreef MoneyTalks het volgende:
fritessaus is natuurlijk wat anders, frites- slaat in dat geval op de bereidwijze, frituren. Fritessaus is lekker op het meeste gefrituurde voedsel!
Da's ook fout, want het is natuurlijk friet.quote:Op maandag 29 juni 2009 12:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
beide fout
IEDEREEN DIE DIT LEEST VINDT DAT HET PATAT IS.
Als dat gebeurd wordt Belgie groter, mooier, leuker etc dan Nederland. Wil je datquote:Op maandag 29 juni 2009 13:07 schreef Red_85 het volgende:
Niemand zal het ooit accepteren dat het frites is. Al zou er een burgeroorlog over ontstaan!!
Patat is patat en als je het frites vind moet je je lekker bij belgie aansluiten.
krijg trek. .. in een patatje met.
Grappig dat veel patat-roepers nooit verder komen dan opmerkingen over België.quote:Op maandag 29 juni 2009 13:07 schreef Red_85 het volgende:
Niemand zal het ooit accepteren dat het frites is. Al zou er een burgeroorlog over ontstaan!!
Patat is patat en als je het frites vind moet je je lekker bij belgie aansluiten.
krijg trek. .. in een patatje met.
Ik lees de heletijd "Pata troepers"quote:Op maandag 29 juni 2009 13:11 schreef D. het volgende:
[..]
Grappig dat patatroepers nooit verder komen dan opmerkingen over België.
Ook grappig dat Belgen bijna altijd 'taalwedstrijden' winnen omdat zij de Nederlandse taal beter beheren dan menig Nederlander (lees: voornamelijk patatroepers natuurlijk)
Groter: Boeiend, Congo is ook groterquote:Op maandag 29 juni 2009 13:10 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Als dat gebeurd wordt Belgie groter, mooier, leuker etc dan Nederland. Wil je dat
Och daar hebben we de Belgie expertquote:Op maandag 29 juni 2009 13:19 schreef behangplakker het volgende:
[..]
Groter: Boeiend, Congo is ook groter![]()
Leuker: Subjectief, je kan die lui niet eens verstaan bij hun poging "Nederlands" te praten![]()
Mooier: Dat al totaal niet![]()
Dus ja, van mij mag het
OMG, meen je dat nou echt?quote:Op maandag 29 juni 2009 15:57 schreef MoneyTalks het volgende:
Onder de rivieren is een frietje met dan ook met curry, satésaus en uitjes.
idd. Satésaus is de echte naam. Pindasaus is voor mietjes die satésaus een te moeilijk woord vindenquote:
Tja, vinden is ook lastig he?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:48 schreef daniman het volgende:
[..]
idd. Satésaus is de echte naam. Pindasaus is voor mietjes die satésaus een te moeilijk woord vindden
quote:Op maandag 29 juni 2009 12:42 schreef de_boswachter het volgende:
IEDEREEN DIE DIT LEEST VIND DAT HET FRIET IS.
quote:Op maandag 29 juni 2009 16:48 schreef daniman het volgende:
[..]
idd. Satésaus is de echte naam. Pindasaus is voor mietjes die satésaus een te moeilijk woord vindden
ze noemen het pindasaus omdat het daar (o.a.) van gemaakt is, net als dat ze friet patat noemen omdat het daarvan gemaakt isquote:Op maandag 29 juni 2009 16:48 schreef daniman het volgende:
[..]
dat was puur en enkel een typo, geen gebrek aan kennis van de nederlandse spellingquote:
lijkt mij niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 16:54 schreef daniman het volgende:
[..]
dat was puur en enkel een typo, geen gebrek aan kennis van de nederlandse spelling
(maar ja dat gelooft natuurlijk niemand meer)
quote:Op maandag 29 juni 2009 19:11 schreef Schenkstroop het volgende:
Zelfs Annie MG Scmiedt gebruikte 'Patat' !!!!!
zo. slotje
Patat-friet(frites) zou een redelijk compromis zijn inderdaad. Patat slaat op datgene waar friet van gemaakt is en friet slaat op wat er van die aardappel geworden isquote:
Het enige wat ik op dit moment in de mond wil nemen is een heerlijk bakje patatje oorlog!!quote:Op maandag 29 juni 2009 20:24 schreef misteriks het volgende:
Het is "FRIET", en ik kan het weten, "FRIET" is namelijk hier uitgevonden![]()
dat sommig inferieur gespuis zichzelf hier graag onsterfelijk belachelijk maakt en het vieze Pwoord in de mond wil nemen, verandert daar niets aan !!
Sinds wanneer hebben aardapellen ruzie?quote:Op maandag 29 juni 2009 20:29 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Het enige wat ik op dit moment in de mond wil nemen is een heerlijk bakje patatje oorlog!!
Echt niet.quote:Op maandag 29 juni 2009 15:57 schreef MoneyTalks het volgende:
Onder de rivieren is een frietje met dan ook met curry, satésaus en uitjes.
Natuurlijk is het friet.quote:Op zondag 28 juni 2009 13:21 schreef Djahani het volgende:
Maar is het snackbar, friettent of patatzaak?
Nee, snackbar of patatzaak. Een 'friettent' staat op pinkpopquote:Op maandag 29 juni 2009 21:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Natuurlijk is het friet.
Maar je zegt toch ook geen frietje super
Van Dale neemt ook spreektaal op. De Zuiderburen hebben het gewoon verpest. 'friet' is gewoon onjuist.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:06 schreef leolinedance het volgende:
Volgens Van Dale:
pa·tat de; v(m) friet: ~ met een portie patat met mayonaise
friet de; v(m) -en reepjes rauwe aardappel, in olie gefrituurd
DUS HET IS FRIET!
Ik ga anders wel gewoon naar de friettent hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 21:06 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Nee, snackbar of patatzaak. Een 'friettent' staat op pinkpop
Bron (beter dan Van Dale) ??quote:Op maandag 29 juni 2009 21:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Van Dale neemt ook op spreektaal op. De Zuiderburen hebben het gewoon verpest. 'friet' is gewoon onjuist.
quote:Common sense
Niet, het is en blijft en was altijd al friet geweest, een paar stomme boeren en aso's zeggen patat.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Van Dale neemt ook spreektaal op. De Zuiderburen hebben het gewoon verpest. 'friet' is gewoon onjuist.
Boeren zijn heel traditioneel. Friet is asociale spreektaal en dermate (technisch gezien) niet juist.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:10 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Niet, het is en blijft en was altijd al friet geweest, een paar stomme boeren en aso's zeggen patat.Waarom? Willen ze origineel zijn of zo.
Patat is voor laag opgeleiden, dat is nu wel weer te zien.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Boeren zijn heel traditioneel. Friet is asociale spreektaal en dermate (technisch gezien) niet juist.
verpest? uitgevonden bedoel je!quote:Op maandag 29 juni 2009 21:07 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Van Dale neemt ook spreektaal op. De Zuiderburen hebben het gewoon verpest. 'friet' is gewoon onjuist.
Het is gemaakt van aardappels!!!! Je zegt toch ook niet dat je gekookte pataten gaat eten als je gekookte aardappels bedoeldquote:Op maandag 29 juni 2009 16:53 schreef D. het volgende:
[..]
ze noemen het pindasaus omdat het daar (o.a.) van gemaakt is, net als dat ze friet patat noemen omdat het daarvan gemaakt is
Stormfront zegt ook patat.quote:
quote:Op maandag 29 juni 2009 22:10 schreef Mr.Cooper het volgende:
Ja laten we{{{HET IS FRIET!!!}}}..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. censuren.![]()
Omdat "het mooie Françaisetje die een dronken moeder had en die op het Rode Zand des avonds zong bij haar stalletje: Des pommes frites!/De belle friture!/Des pommes Frites! A frite!"
[ Bericht 3% gewijzigd door Tism op 29-06-2009 22:20:55 ]....nachtrijder...Nachtzwelgje!
Ik ben geen eens een Brabo, en ik zeg ook Friet.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:22 schreef Aestivate het volgende:
Het is fucking patat stel brabo's.
PATAT ZEG IK JE!!!!!!!!!!
Friet haal je maar bij de Mac als je een franse homo bent.
Patatje klinkt als homotje.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:27 schreef Sackboy het volgende:
Friet met, weet je hoe gay dat klinkt![]()
Frietje pinda![]()
![]()
Friet oorlog![]()
![]()
![]()
Patat met, patatje pinda, patatje oorlog
Da's een frietje saté dombo.quote:Op maandag 29 juni 2009 22:27 schreef Sackboy het volgende:
Friet met, weet je hoe gay dat klinkt![]()
Frietje pinda![]()
![]()
Friet oorlog![]()
![]()
![]()
Patat met, patatje pinda, patatje oorlog
Limburger zekerquote:Op maandag 29 juni 2009 22:26 schreef Mr.Cooper het volgende:
[..]
Ik ben geen eens een Brabo, en ik zeg ook Friet.
(Hoofdletter waardig)
Patat pinda:quote:
quote:
Dat zei ik ook al.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:59 schreef de_boswachter het volgende:
Wie dit leest is FRIET
Ohja: Frietje Pinda!!!!!!!!
Het is Friet Sate, mongool!!!
PRECIES!quote:Op maandag 29 juni 2009 23:59 schreef de_boswachter het volgende:
Wie dit leest is FRIET
'frietje' is voor kleine meisjes van 6 in een mini mini puntzakje met een drupje mayo.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:59 schreef de_boswachter het volgende:
Wie dit leest is FRIET
Whehehe, wat grappig dat je dit zegt!..quote:
500x het woordje PATAT op papier schrijven. Nu!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:15 schreef baniekje het volgende:
Hmmm, ik krijg honger van dit topic over FRIETJES!
Chinezen ingeburgerd in Limburg zeker?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:16 schreef Tism het volgende:
[..]
Whehehe, wat grappig dat je dit zegt!..![]()
![]()
![]()
Heb het vandaag nog besteld..![]()
Ik vroeg eerst om een Patatje Pindasaus, toen keken ze me toch raar aan, ongeveer op deze manier -->![]()
Toen ik ze zo aankeek -->En zei, ene Friet Satesaus keken ze me ineens zo aan -->
![]()
En bakken dat ze gingen, als een paar losgeslagen Chinezen renden ze door de tent!..Ze snapte het meteen..
Dan krijg ik nog meer honger...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:16 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
500x het woordje PATAT op papier schrijven. Nu!
Mwha, Chinees of Chinese talen is een verzamelnaam voor een groep talen die samen de Sinitische tak van de Sino-Tibetaanse taalfamilie vormen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:18 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Chinezen ingeburgerd in Limburg zeker?
Als zij de waarheid maar eens wisten..
Fliet!quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:26 schreef Tism het volgende:
[..]
De Chineese taal kent maar één manier van het benoemen van gebakken aardappel reepjes en da's FRIET!!! [/b]..
Dat kan jij heul niet onderbouwen met bewijsquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:26 schreef Tism het volgende:
[..]
Mwha, Chinees of Chinese talen is een verzamelnaam voor een groep talen die samen de Sinitische tak van de Sino-Tibetaanse taalfamilie vormen.
Meestal bedoelt men met Chinees het standaardmandarijn, de officiële taal van de Volksrepubliek China, van Taiwan en van Singapore.
Die standaardtaal is gebaseerd op het Beijinghua, het Pekingdialect van het Mandarijn, de grootste van de Chinese talen.
Feitelijk kan men het Chinees beschouwen als een macrotaal, die wordt gesproken door ongeveer 1,22 miljard mensen, met name in China, Taiwan, maar ook in andere landen van het Verre Oosten, waaronder Maleisië, Thailand, Indonesië en Singapore. Ook wordt de taal gesproken door vele overzeese Chinezen.
De Chinese talen bestaan al heel lang, er zijn al geschriften teruggevonden van meer dan 2500 jaar geleden en Chinese karakters op orakelbotten die nog ouder zijn.
De Chineese taal kent maar één manier van het benoemen van gebakken aardappel reepjes en da's FRIET!!! ..
Dan is het altijd nog saté.quote:Op maandag 29 juni 2009 23:59 schreef de_boswachter het volgende:
Wie dit leest is FRIET
quote:Op maandag 29 juni 2009 21:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Mensen die zeggen dat patat een aardappel is_
Een aardappel is een aardappel, taalfalers, het zijn niet voor niets twee verschillende woorden.
Uh nee.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 08:58 schreef Mr.Cooper het volgende:
Saté en pindasaus zijn weer 2 verschillende dingen.
Wat ?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 09:32 schreef Leevancleef het volgende:
Het is patat. Algemeen Beschaafde Nederlands, jongelui!
Jou nemen we het niet kwalijk met je DE HAAG avaquote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:06 schreef Dynastic het volgende:
Patat!
Patatboer.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 00:21 schreef Schenkstroop het volgende:
Okee,
vergeet het woordje 'friet' dan effe. Maar morgen ga jij tussen de middag dus even naar de verse vlaamse patatboer en besteld daar even een grote puntzak patat met een sausje naar keuze
Satésaus is ietsjes dunner, beetje diarree-achtig.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |