abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70416452
Michael Joseph Jackson (Gary (Indiana), 29 augustus 1958 – Los Angeles (Californië), 25 juni 2009) was een Amerikaans popzanger. Hij geldt als één van de succesvolste artiesten van de 20e eeuw. Jackson onderscheidde zich door zijn herkenbare hoge stem, zijn typische dansbewegingen en zijn grote muzikale diversiteit. Zijn bijnaam luidde King of Pop.

Jackson stond al op zeer jeugdige leeftijd als lid van The Jackson 5 op het podium en startte als tiener een solocarrière. In het begin van de jaren '80 was hij internationaal één van de grootste popsterren. Hij bereikte zijn grootste succes met het album Thriller, dat met bijna 108 miljoen verkochte exemplaren geldt als het best verkochte album aller tijden. Jackson heeft wereldwijd meer dan 750 miljoen albums verkocht.

Jackson versterkte zijn muziek en imago met opvallende videoclips, waarin zijn ritmische dansstijl duidelijk tot uitdrukking komt. Een van de bekendste videoclips, die van Thriller, duurt maar liefst 18 minuten. De clip voor zijn hitsingle Scream, een duet met zijn zus Janet Jackson, kostte zeven miljoen dollar. Deze clip houdt sinds 1995 het record voor duurste muziekvideo. Die video, geregisseerd door Mark Romanek, kreeg een MTV Video Music Award in de categorie dance en een Grammy Award voor beste korte video. Karakteristiek voor de muziek van Michael Jackson is zijn stem en de in bijna alle nummers aanwezige sterke baslijn.

Naarmate de ster van Jackson rees, begon zijn populariteit echter te dalen. Mede als gevolg daarvan verschoof de aandacht in de media van zijn muziek naar het nogal excentrieke karakter van Jackson en zijn privéleven. Hij werd dikwijls afgeschilderd als iemand die totaal afgezonderd leefde van de 'grote-mensenwereld' en zijn tijd liever met kinderen en dieren doorbracht (het Peter Pan-syndroom).

Jackson overleed op donderdag 25 juni 2009, nadat hij rond het middaguur in zijn woning in Los Angeles door een hartstilstand werd getroffen. Hij werd naar het UCLA Medical Center gebracht, waar hij om 14:26 uur lokale tijd (21:26 UTC) dood werd verklaard.

Jackson 5

Michael Jackson tijdens de Destiny Tour met Jackson 5

Michael Jackson rond 1979

De wereldberoemde plaat Billie Jean, onderdeel van het best verkochte album ooit: "Thriller"

Ook Beat it was een grote hit, tevens van het album Thriller. Dit album bracht tevens nummers uit als: Thriller, Wanna Be Startin' Somethin, Human Nature en P.Y.T.

Als onderdeel van Thriller kwam Michael Jackson met de "Victory" tour. Deze tour uit 1984 deed Michael Jackson samen met de rest van Jacksons'. In 1984 brachten de Jacksons hun cd Victory uit. Opmerkelijk aan de Victory tour is het feit dat er geen enkel nummer werd gespeeld van het nieuwe album, maar voornamelijk nummers van het album "Thriller" en "Of the wall". De opbrengsten van deze concerten voor Michael Jackson schonk hij aan diverse goede doelen

Michael Jackson trad in 15 landen op met 123 concerten tijdens zijn “Bad” tour

Per concert werden er 400 tickets gereserveerd voor de kinderen die minder bedeeld waren, ook dit was Michael Jackson

Tijdens het concert in Liverpool waren er 125.000 mensen aanwezig, een record

89 concerten voor 4 miljoen fans tijdens zijn “Dangerous” tour

Smooth Criminal, een nummer waarbij een fantastische dans werd getoond tijdens de concerten

Een shot uit de prachtige clip van "Remember the time" waarin Eddy Murphy een grote rol speelde

Het laatste world concert van Michael Jackson, History

82 concerten, 4.5 miljoen fans

Voor de 3e keer gaf Michael Jackson een concert in Nederland. Dit keer in het gloednieuwe stadion Amsterdam ArenA

Één van de vele prijzen

Vorige topics
Michael Jackson #45 - 1958-2009
Michael Jackson #44 - We shall miss you.
Michael Jackson #43 - Live of niet, nog drie weken!
Michael Jackson #42 - De geruchten vliegen je om de oren
Michael Jackson #41 - The biggest comeback in music history
Michael Jackson # 40 London, DrDentz is coming :D
Michael Jackson #39: Vandaag een miljoen kaartjes weg?
Michael Jackson #38: 45 concerts and counting
Michael Jackson #37 Bijna iedereen heeft kaarten..
Michael Jackson #36: We Be Ballin
Michael Jackson #35:Frustratie en vreugde
Michael Jackson #34: Your wait time is approx 15 minutes...
Michael Jackson #33 - We gaan op de trekker naar Londen
Michael Jackson #32 - Comeback van de King of Pop
Michael Jackson #31: This is it!
Michael Jackson #30: Tijd voor nieuwe muziek
Michael Jackson #29: Alweer 50 jaar
Michael Jackson #28 - 25 jaar na Thriller
Michael Jackson #27 - Eind 2008 of toch 2009?
Michael Jackson #26 - Eind dit jaar of toch 2008?
Michael Jackson #25 - And we're still waiting...
Michael Jackson #24 - Jackson 5 gaat optreden in de VS?
Michael Jackson #23 -Take my name and just let me be..
Michael Jackson #22 The King of Pop
Michael Jackson #21 - We Are The Wooorrllddd :o
Michael Jackson #20 - Op naar de WMA's!
Michael Jackson #19 - Shamone!
Michael Jackson #18 - Nieuw album in.. euh....
Michael Jackson #17 - Nieuw album in 2007
Michael Jackson #16 - King of Pop
Michael Jackson #15
Michael Jackson #14 - Europe, here I come
Michael Jackson #13 - "Acquitted and vindicated"
Feliciteer hier Michael Jackson! - #12
Michael Jackson #11
Michael Jackson #10: (Not Guilty)

Verder het vriendelijke verzoek om met respect te praten over deze wereldster, grappen e.d. kunnen achterwege blijven

[ Bericht 14% gewijzigd door FireFox1 op 28-06-2009 21:25:18 ]
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_70416489
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 01:55 schreef Robijn1961 het volgende:
Ik kan het nog niet aan muziek of beelden van hem te horen of te zien.
Ik fietste vandaag ergens, en luid klonk uit een huis zijn muziek. Dat vond ik al moeilijk. Ik ga later wel luisteren en kijken.
Tsja, ik heb het ook. Maar alleen als ik met een bepaalde geest ernaar luister. Als het wat gewoontjes is, is het wel ok. Maar wanneer je van die momenten hebt waarvan ik een paar dagen geleden het gevoel zou krijgen van 'Ha, wat is het toch vet, zo stijlvol, zo origineel, zo goed......' wordt ik dus met het gevoel gecontroneerd dat de bron van deze insporatie er niet meer is, en dat zoiets niet meer gemaakt zal worden.
De ontwikkeling die MJ heeft doorgemaakt, was steeds weer een andere kant op, maar toch goed (Invincible tel ik even niet mee, hoewel ik die wel steeds beter begin te vinden, sloeg die gewoon niet in). Eerst had ik iets van 'O ja, toen kwam hij met dit; heel anders, maar zoo goed'. Nu: 'Damn, zo goed, maar nooit meer '

Ik dacht gisteren dat ik gewoon effe down was, of me niet lekker voelde. Maar vandaag, de hele dag voelde ik me hetzelfde, alsof ik een dikke kater van gisteren heb, maar dan zonder de hoofdpijn. Nergens zin in, nergens om gevend. Moeder komt morgen thuis (heeft een tijd in het buitenland gezeten): boeit niet. Ik heb niet eens zin om langs te gaan. Tentamen waarschijnlijk verknald (die had ik vandaag dus. Ik heb de gewoonte om in de nacht te leren, maar dat kon ik gisteren nacht dus vergeten), loop ik me ook niet over de vernaggelen. Net tijdens het rijden wel even 'k****r' geroepen. Niet schreeuwend, maar wel als welgemeende uiting van frustratie.

Maar goed, ik merk dat constructiviteit in deze post verdwijnt.

Een laatste vraag:

Zijn wij nu van die oude mensen geworden die het over een overleden artiest gaan hebben tegen jongere kinderen?
Ik weet het niet. Ik denk dat ik voorlopig sowieso niet naar MJ ga luisteren. Het kutte is ook dat ik in mijn omgeving geen andere MJ-fans heb. Ik moet het eigenlijk alleen maar van dit topic hebben.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 02:54:34 #3
12005 Acathla
Go Your Own Way
pi_70416819
Bagger. Een van mijn grootste muziekhelden van de jaren 80 is niet meer. Zeer zonde.
Love will be my strongest weapon
pi_70417210
blijf een vreemd gevoel houden. Net toch nog even met maten op terras zijn muziek aan en een glas jack daniels op MJ geheven!!!
pi_70417864
Man, wat is dat vorig topic opeens snel gegaan. Helaas bestond het grote deel uit bagger van bepaalde figuren, maar ach...
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_70418099
Kwam dit filmpje tegen van Entertainment Tonight, van hun eerste interview met Michael in 1983. Wel een leuk filmpje, je ziet maar weer eens hoe dedicated Michael toen was om muziek te schrijven.

http://www.etonline.com/news/2009/06/75794/index.html
pi_70418184
Respect voor wat hij bereikt heeft in de muziekindustrie...
pi_70418939
quote:
As we close our eyes on this sad day, DREAM, BELIEVE, THIS IS NOT IT. In time, we will celebrate and honor his vision with you all.
Komt van Ortega's twitter. Wat zal ie hiermee bedoelen? Tribute?
pi_70419315
King of pop
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:31:33 #10
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_70419493
James Brown is dood, en nu Michael Jackson. De grote artiesten die tientallen jaren meegaan gaan allemaal dood.
When all else fails, you always have delusion.
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 11:33:03 #11
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70419521
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 09:10 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Man, wat is dat vorig topic opeens snel gegaan. Helaas bestond het grote deel uit bagger van bepaalde figuren, maar ach...
Wat een onzin. Dit is een discussieforum en gebruikers gaan ze de discussie aan met gebruikers als Piet_Piraat. Als je die discussie niet wilt in je topics, ga ze dan niet aan, want je weet ook wel waar dat op uitdraait. En wat Piet_Piraat betreft, die heeft dankzij jullie reacties waarschijnlijk een hilrarische avond gehad, maar is overal binnen de merge gebleven.

En daarnaast mag de hoeveelheid slowchat ook wel wat minder. Ik vind het prima als jullie naar bed of de wc gaan, maar dat hoeft nou niet persé in dit topic besproken te worden, door dat soort posts gaat het topic ook te snel voor de inhoud.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:34:56 #12
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70419548
Kan iemand verifiëren dat een onbekend persoon naar het ziekenhuis gebelt heeft, en dat diegene niet bij MJ aanwezig was toen de ambulance arriveerde?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_70419651
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:33 schreef belsen het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit is een discussieforum en gebruikers gaan ze de discussie aan met gebruikers als Piet_Piraat. Als je die discussie niet wilt in je topics, ga ze dan niet aan, want je weet ook wel waar dat op uitdraait. En wat Piet_Piraat betreft, die heeft dankzij jullie reacties waarschijnlijk een hilrarische avond gehad, maar is overal binnen de merge gebleven.

En daarnaast mag de hoeveelheid slowchat ook wel wat minder. Ik vind het prima als jullie naar bed of de wc gaan, maar dat hoeft nou niet persé in dit topic besproken te worden, door dat soort posts gaat het topic ook te snel voor de inhoud.
Ik was er niet bij En dit topic is voornamelijk voor de fans, dus als je de slowchat niet aan staat, moet je uit dit topic wegblijven.
pi_70420242
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:34 schreef Ticker het volgende:
Kan iemand verifiëren dat een onbekend persoon naar het ziekenhuis gebelt heeft, en dat diegene niet bij MJ aanwezig was toen de ambulance arriveerde?
Hoe bedoel je? Ik heb daar verder niets over gelezen geloof ik
pi_70420405
Trouwens, was er niet jaaaaaaaaren geleden sprake van dat MJ zich na zijn dood wilde laten invriezen? Zou dit dan ook gaan gebeuren?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:22:36 #16
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_70420476
Hoezo Michael Jackson is overleden. Hij is al bijna 2 jaar dood!

Michael Jackson al overleden in 2007
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
pi_70420526
Bedankt Michael. Je muziek was grandioos.
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 12:31:09 #18
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70420660
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:40 schreef Sideshowbobbie het volgende:

[..]

Ik was er niet bij En dit topic is voornamelijk voor de fans, dus als je de slowchat niet aan staat, moet je uit dit topic wegblijven.
Dit topic is niet voor 'de fans', die mogen zich verzamelen op een fanclubboard, dit topic is voor alle Fok!gebruikers. Daarnaast valt dit topic ook gewoon onder de Fok!policy zoals wij die hanteren in MUZ en dat houdt in dat we ontopic blijven en de SC tot een minimumbeperken.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:40:23 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_70420826
Ik heb gisteravond ook wat MJ-nummers geluisterd en over hem gepraat met m'n huisgenoot. Later kwamen er nog wat clips voorbij op TMF (waaronder Who is it, ik had geen idee dat daar ook een clip van was! ). Pas in de loop van de avond ging ik me realiseren dat hij echt dood is. Overdag had ik stiekem nog een beetje de illusie dat de kranten elkaar hadden nagepraat en dat 'ie gewoon nog in coma lag, maar er weer helemaal bovenop zou komen .
Niet meer actief op Fok!
pi_70421012
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 11:31 schreef Mirel het volgende:
James Brown is dood, en nu Michael Jackson. De grote artiesten die tientallen jaren meegaan gaan allemaal dood.
Zo groot was brown niet..
Als hij echt zo groot geweest was, Hadden we ook specials van hem gehad en extra lange uitzendingen enzo
  zaterdag 27 juni 2009 @ 12:59:02 #21
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_70421241
Door een megadrukke dag gisteren nu pas uitgebreid bijgelezen over alles rondom de dood van MJ.

Het was toch wel gek om te horen dat hij dood is. Iedere keer als ik hem zag dacht ik: die man ziet er zo broos en ziek uit, die kan toch nooit oud worden. En nu het zover is verbaasd en schokt het me toch.

Ik ben geen fan, maar vooral Thriller is toch wel een deel van mijn jeugd, uit de tijd dat ik nog zocht naar wat uiteindelijk mijn muzieksmaak zou worden. Dat ging in de jaren erna steeds meer richting rock en metal (wat later weer verbreed werd toch zo ongeveer alle mogelijkie genres) en gek genoeg zette een nummer als Beat it me op dat spoor.
Heb hem hier nog op vinyl liggen en later de CD gekocht. Zijn latere werk vond ik steeds minder worden (Bad was een stapje terug, daarna werd het echt een stuk minder), maar dat doet niets af aan het feit dat hij (zeker in de samenwerking met Quincy Jones) een groot artiest was en dat er eigenlijk geen artiest op deze aarde rondloopt die ook maar enigszins in de buurt komt van zijn roem.

Ik denk/vrees dat het goed voor hem is dat hij de 50 concerten in de O2 heeft kunnen ontlopen en ik hoop dat hij nu dan toch zijn rust gevonden heeft.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_70421565
Toch maar gone to soon opgezet, jezus wat een kippenvel.. Overigens gister weer de clip van liberian girl gezien, prachtig!
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:21:10 #23
156462 JX
Alba gu Brath!
pi_70421733
Gister bij het uitgaan mijn zwarte fedora (hoed) gedragen. Draag ik vaker, maar gister speciaal voor Michael Veel leuke reacties op gekregen en een vreemde moest en zou met me op de foto Was ook leuk om een alternatieve nachtclub, waar normaal Marilyn Manson en Rammstein gedraaid wordt, compleet uit hun dak te zien gaan op Beat It
Life is a waste of time, time is a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life!
  Moderator zaterdag 27 juni 2009 @ 13:34:36 #24
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_70422002
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 12:49 schreef Braddie het volgende:

[..]

Zo groot was brown niet..
Als hij echt zo groot geweest was, Hadden we ook specials van hem gehad en extra lange uitzendingen enzo
Jackson was anders ernstig schatplichtig aan James Brown.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 13:39:04 #25
20297 Cybart
FRISBEE FUCKER
pi_70422102
Mn maandag bestelde Michael Jackson t-shirt is zojuist bezorgd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')