Ik vind ook niet dat er laconiek gereageerd wordt, er wordt flink gebrainstormed over wat te doen in "worst case scenarios" maar zolang die zich nog niet voordoen is er ook geen reden om allerlei drastische maatregelen te nemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:54 schreef Omentuva het volgende:
Even inhakende op de post uit het vorige topic over halfzachte maatregelen: Wat wil je dan doen? Het is op dit moment nowhere near het rampscenario waaraan werd gedacht (een vorm van H5N1 met de infectierate van je gemiddelde griep zou al desastreus zijn -- de jaarlijke variant, niet de pandemische variant).
D'r mag wel een hele dot meer public awareness worden gecreëerd, ja, maar dat hoeft niet naar draconisch te gaan.
Dat is niets vreemds in (Noord-)Azie hoor, ook zonder griep.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:23 schreef Mikkie het volgende:
Bwehehe. Vanmorgen op Schiphol, paar van die lui uit een vlucht vanuit Hong Kong met mondkapjes op
Misschien kunnen ze dan minder goed rekenen in Argentinie?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:28 schreef flipsen het volgende:
In Zuid Amerika gaat het hard helaas. Vooral in Chili veel gevallen, maar in Argentinie veel meer dodelijke slachtoffers (Chili: 0,13% tegenover Argentinie: 1,6%). Goed, nog steeds erg weinig dodelijke slachtoffers, maar interessant (en scary voor mij) waarom er in Argentinië zoveel meer dodelijke slachtoffers zijn. Gezondheidszorg is hier over het algemeen prima en doet niet onder voor Chili...
Bron: http://www.msal.gov.ar/ar(...)enza_26_de_junio.pdf
Not good. Ik lees ook her en der dingen die me geenszins blij maken, o.a. een heropkomst van 'sudden death by influenza' nieuwsberichten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:28 schreef flipsen het volgende:
In Zuid Amerika gaat het hard helaas. Vooral in Chili veel gevallen, maar in Argentinie veel meer dodelijke slachtoffers (Chili: 0,13% tegenover Argentinie: 1,6%). Goed, nog steeds erg weinig dodelijke slachtoffers, maar interessant (en scary voor mij) waarom er in Argentinië zoveel meer dodelijke slachtoffers zijn. Gezondheidszorg is hier over het algemeen prima en doet niet onder voor Chili...
Bron: http://www.msal.gov.ar/ar(...)enza_26_de_junio.pdf
Als dan nog 0.4% overlijdt, dan zijn er 19.800 griepdoden (extra?) dit jaar. Da's best veel geloof ik.quote:Op zondag 28 juni 2009 08:07 schreef aloa het volgende:
Campagne voor vaccineren tegen Mexicaanse griep
Of iedereen meteen een prik krijgt of dat mensen die extra risico lopen voorrang krijgen, is nu nog niet te zeggen. Dat hangt af van de ontwikkeling van het griepvirus. Volgens Klink zijn er schattingen dat dit najaar ongeveer 30 procent van de bevolking de griep kan krijgen. Als veel mensen zich laten vaccineren, zou dat teruggebracht kunnen worden tot 10 procent. Momenteel zijn 118 mensen in Nederland besmet met Mexicaanse griep.
bron
Vast wel, maar bij een verplichte vaccinatie van alle Nederlanders moeten ze mijn ticket maar betalen, want ik ga echt niet voorr een prikkie terug naar Nederland vliegen. Of zouden ze dat niet bedoelen?quote:Op zondag 28 juni 2009 11:38 schreef Picchia het volgende:
Zijn de eerste varkensgriep vaccinatie samenzweringstheorieen al binnen?
Allang. Het idee van vaccineren is niet bepaald nieuw -- er werd natuurlijk al over een vaccin gesproken in het begin.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:38 schreef Picchia het volgende:
Zijn de eerste varkensgriep vaccinatie samenzweringstheorieen al binnen?
Oh, dat is toch wel serieus ernstig te noemen.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:52 schreef eleusis het volgende:
tvpje, ik kende deze reeks niet, beter opletten
Heb daar familie wonen.quote:Op maandag 29 juni 2009 05:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Thailand weer een dode, al drie in totaal dus.
quote:Op maandag 29 juni 2009 06:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoelijk komt er nu geen echte outbreak want ik denk niet dat iemand de WHO nog serieus neemt
Familie van de struisvogel he?quote:Op maandag 29 juni 2009 06:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoelijk komt er nu geen echte outbreak want ik denk niet dat iemand de WHO nog serieus neemt
Nee, maar vertel eens waarom het een epedemic is?quote:Op maandag 29 juni 2009 07:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Familie van de struisvogel he?
Omdat de voorwaarden die in de vorige eeuw hiervoor opgesteld zijn behaald zijn wellicht?quote:Op maandag 29 juni 2009 07:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, maar vertel eens waarom het een epedemic is?
Omdat Klikquote:Op maandag 29 juni 2009 07:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, maar vertel eens waarom het een epedemic is?
Was de eerste de beste die ik kon vinden hier op mn werkquote:
Een bord ter grootte van Texas dan toch.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:18 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Was de eerste de beste die ik kon vinden hier op mn werkMaar het geeft aan dat die griep dus over de hele wereld gaat, en het dus een pandemie is. Dat het nu allemaal (nog) meevalt is ook al zo vaak voorbij gekomen, maar daar zal meneer met zijn bord voor z'n kop ook wel overheen gelezen hebben.
Ik ook in Nederlandquote:
Inderdaad, paar dode Thai ga ik nog niet wakker van liggen.quote:
Naar alle waarschijnlijkheid zitten we ergens in de Initiation / Accel fase van dit plaatje. Ik gok persoonlijk op nét voor de increase in Accel.quote:Op maandag 29 juni 2009 06:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar is geen bewijs voor; een oorspronkelijk bericht is inmiddels teruggetrokken door de auteurs i.v.m. fouten.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:43 schreef Omentuva het volgende:
Argentinië nu is zorgwekkend en (dare I say it?) zou een mutatie hebben kunnen doorgemaakt.
De CDC case count die je gebruikt is gebaseerd op het aantal positieve isolaten en moet je inderdaad niet gebruiken als (een schatting voor) het totaal. De CDC schat zelf dat het aantal gevallen in de USA momenteel één miljoen heeft bereikt, zie bijv. bron.quote:Dan kijk je naar de US, waar het totaal aantal gevallen op 27.717 bevestigd ligt sinds half april.
Daarom schrijft hij waarschijnlijk ook zou kunnen hebbenquote:Op maandag 29 juni 2009 11:52 schreef eleusis het volgende:
[..]
Daar is geen bewijs voor; een oorspronkelijk bericht is inmiddels teruggetrokken door de auteurs i.v.m. fouten.
Le-zenquote:Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom schrijft hij waarschijnlijk ook zou kunnen hebben![]()
Kan iemand me nou eens goed uitleggen hoe het zit? Die vaccins komen waarschijnlijk pas (veel) later dan de piek. Is er dan wel voldoende Tamiflu voor alle H1N1 gevallen tijdens de verwachte piek? Zouden we niet méér in paniek moeten zijn (liever niet hoor...) dan dat we nu zijn? Of is er eigenlijk niet zoveel te vrezen?
Ja, maar dit is paniekzaaierij. De originele publicatie klopt niet, dus er is geen reden om het zelfs maar te vermoeden! Ik zou ook morgen tieten kunnen krijgen... Tja het zou kunnen, maar jaquote:Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom schrijft hij waarschijnlijk ook zou kunnen hebben![]()
Tamiflu is niet zo heel bijzonder. Het verkort de duur van griep met één tot enkele dagen (als je het in de eerste dag van de griep geeft), en het voorkomt mogelijk gevallen (als je het geeft net voor de besmetting). Vrijwel altijd ben je te laat en heeft het geen zin. Bij de gewone griep wordt het in Nederland eigenlijk niet gegeven omdat het klinisch nut ervan zo klein is. In Nederland hebben we 5 miljoen doses op voorraad, dus daar kunnen we heel wat mee doen. Het kan wel interessant worden om de verspreiding in de omgeving van een bekend geval (familie etc.) af te remmen.quote:Kan iemand me nou eens goed uitleggen hoe het zit? Die vaccins komen waarschijnlijk pas (veel) later dan de piek. Is er dan wel voldoende Tamiflu voor alle H1N1 gevallen tijdens de verwachte piek? Zouden we niet méér in paniek moeten zijn (liever niet hoor...) dan dat we nu zijn? Of is er eigenlijk niet zoveel te vrezen?
Dank!quote:Op maandag 29 juni 2009 12:10 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Le-zen
Ze hopen die piek dus te rekken totdat het vaccin beschikbaar komt (oktober/november)
Tot die tijd zal er waarschijnlijk nog wel voldoende Tamiflu beschikbaar zijn, wat het virus en bijbehordende complicaties, remt.
En nu lijkt het virus niet erg gevaarlijk te zijn, dus je hoeft je niet al teveel zorgen te maken als je verder redelijk gezond bent.
Ik gooide er dus expres indicaties in dat het pure speculatie was. (Ik speculeerde op het aantal bevestigde gevallen en het aantal doden, maar dat zegt ook neit zo veel als je ziet dat New York (de staat) ook op zo'n relatief hoog aantal zit met 35 doden uit 2272 bevestigde gevallen.)quote:Op maandag 29 juni 2009 12:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, maar dit is paniekzaaierij. De originele publicatie klopt niet, dus er is geen reden om het zelfs maar te vermoeden! Ik zou ook morgen tieten kunnen krijgen... Tja het zou kunnen, maar ja
Ik kan niet zeggen dat dit me gerust stelt.quote:"Estamos viendo la internaciķn de pacientes jķvenes, de entre 15 y 50 aņos, con neumonías, algunas que evolucionan rápidamente hacia una gravedad que para muchos es inusitada, en la que el pulmķn se Ģincendiaģ en cuestiķn de horas", comentķ el doctor Jorge San Juan, jefe del Departamento de Terapia Intensiva del hospital Muņiz.
"We are seeing the internment of young patients, among 15 and 50 years, with pneumonias, some that evolve quickly towards a gravity that stops many is unusual, in that the lung “catches fire” in a matter of horas" , it commented doctor Jorge San Juan, head of the Department of Intensive Therapy of the Muņiz hospital.
Vragen met wedervragen beantwoordenquote:Op maandag 29 juni 2009 09:05 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Omdat de voorwaarden die in de vorige eeuw hiervoor opgesteld zijn behaald zijn wellicht?
Laat mij ook even een wedervraag stellen: Wat gebeurt er als ongeveer 25 % van de werkende bevolking ziek wordt over een periode van 8-10 weken met een hersteltijd van ergens tussen de 5 en de 10 dagen na aanvang van ziekte?quote:Op maandag 29 juni 2009 13:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Verder waarom zou je het dan serieus moeten nemen?
Endemic noemen ze dat -- het circuleert elke winter met wisselende resultaten, maar het komt altijd terug het jaar erop. Ik gok dit alleen maar, maar het lijkt mij dat de seasonal flu de standaard is waartegen een influenza epidemic (pandemic) wordt afgezet. Zie ook 'disproportionately large'.quote:Op maandag 29 juni 2009 14:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Is de normale griep ook iedere winter een epedemic?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.namaste
Hoeveel van die 70.000 zijn er omgevallen?quote:Op maandag 29 juni 2009 16:54 schreef buachaille het volgende:
Laatste update: http://www.who.int/csr/don/2009_06_29/en/index.html
zeventig duizend
In Argentinie in ieder geval teveelquote:Op maandag 29 juni 2009 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel van die 70.000 zijn er omgevallen?
Pak 'm beet 320.quote:Op maandag 29 juni 2009 18:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Hoeveel van die 70.000 zijn er omgevallen?
Niet onverwacht, maar goed, it's a first.quote:ZURICH/COPENHAGEN (Reuters) - Scientists have established the first case of the new H1N1 influenza strain showing resistance to Tamiflu, the main antiviral flu drug, Danish officials and the manufacturer said on Monday.
It was expected that the strain would at some point show resistance to Tamiflu, Denmark's State Serum Institute said. The patient was now well and no further infection with the resistant virus had been detected.
"It does not constitute a risk to public health and does not cause changes to the recommendations for the use of oseltamivir (Tamiflu)," the institute said in a statement.
The World Health Organization declared an influenza pandemic earlier this month and advised governments to prepare for a long-term battle against an unstoppable new flu virus. The WHO had no immediate comment on the case of Tamiflu resistance.
The United Nations agency has raised its pandemic flu alert to its highest alert level of 6, indicating the first influenza pandemic since 1968 is underway.
Flu viruses mutate regularly and can develop resistance to drugs at any time. The seasonal strain of H1N1 is a distant cousin of the swine flu and was widely resistant to Tamiflu this year.
Common seasonal flu can resist Tamiflu and David Reddy, Roche's pandemic taskforce leader, said a case of resistance in H1N1 -- also know as swine flu -- was not unexpected.
Roche had been working on strategies to counter such a development, Reddy said.
NO THREAT TO PUBLIC HEALTH
The WHO has said Tamiflu was working against strains of the new H1N1 flu but some analysts have expressed concern it might be less effective than Relenza, GlaxoSmithKline's inhaled drug, since there have been widespread reports of resistance by seasonal H1N1 flu.
Roche stock closed up 1.4 percent at 149 Swiss francs, outperforming a 0.7 percent firmer DJ Stoxx European drugs index.
Surveillance for antiviral resistance in the new strain is continuing, though the isolated case in Denmark does not pose a threat to public health or reason to change recommendations for use of Tamiflu, said David Daigle, a spokesman for the U.S. Centers for Disease Control and Preventiom.
"It is well known and expected that influenza virus can mutate spontaneously. The resistance has not changed the capability of the virus to transmit or cause disease, and the assessment is still that this is a relatively mild influenza," Daigle said in an email.
0,04% van de gevallen dusquote:
0.4%quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
0,04% van de gevallen dus
Ik word al bijna bang
Hier willen de doktoren niemand meer behandelen, het wordt steeds gekker hier
quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
0,04% van de gevallen dus
Ik word al bijna bang
Hier willen de doktoren niemand meer behandelen, het wordt steeds gekker hier
quote:Op maandag 29 juni 2009 19:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dan kunnen ze in Argentinie nog niet eens tellen
Dan kun je beter een tvp in topic #73 plaatsen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:20 schreef Bierie het volgende:
tvp
Ben benieuwd wat de komende maanden gaan brengen.
En in het Nederlands:quote:Op maandag 29 juni 2009 22:57 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Pak 'm beet 320.
http://www.reuters.com/article/newsOne/idUSLT26511320090629
[..]
Niet onverwacht, maar goed, it's a first.
quote:H1N1 resistent tegen Tamiflu
In Denemarken blijkt een met de Mexicaanse griep besmette patiënte resistent te zijn voor het antivirale geneesmiddel Tamiflu.
De Deense vrouw is inmiddels wel genezen en ze vertoont geen symptomen meer van het A/H1N1-virus.
Relenza
De patiënte was resistent voor Tamiflu. Ze werd daarom behandeld met het medicijn ' Relenza'. De Wereldgezondheidsorganisatie blijft vasthouden aan het geneesmiddel Tamiflu. De WHO beschouwt Tamiflu nog steeds als een efficiënt geneesmiddel tegen de huidige vorm van Mexicaanse griep
OKquote:Op dinsdag 30 juni 2009 13:10 schreef indahnesia.com het volgende:
een nuance van een factor 10 ja. Je maakt jezelf redelijk belachelijk hier, maar dat had je al door natuurlijk. Dat vind je namelijk veel te leuk.
Indeed, Als je uitgaat van 30 % infectie (congruent met de infectierate van de Spaanse Griep) en dat 0.4 % daarvan overlijdt, dan kom je uit op ongeveer 8 miljoen doden. Dat is op zich best een fatsoenlijk aantal.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 02:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nu word ik wel bang
Vooral als je gaat tellen dat er 6 miljard mensen op de wereld wonen
Bron: http://rtvwest.nl/nieuwsitem/32031quote:DEN HAAG - Huisartsen in de Haagse Schilderswijk hebben aan Turkse patiënten die op vakantie naar Turkije gaan, een gezondheidsverklaring afgegeven. Anders komt het ze bij de Bulgaarse grens duur te staan.
De Turken hadden om de verklaring verzocht omdat ze bij de Bulgaarse grens zouden moeten bewijzen dat ze geen Mexicaanse griep hebben. Zonder een verklaring, moeten ze 50 tot 500 euro betalen aan de douaniers. Huisarts Velema van huisartsenpraktijk Rubenshoek heeft zeven verklaringen getekend.
Turken klagen vaker over corruptie van de Bulgaarse douane tijdens de zomervakantie.
Meer dan in het verkeer?quote:Op donderdag 2 juli 2009 08:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Argentinie zijn al veel meer doden gevallen
quote:Op woensdag 1 juli 2009 18:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En nog steeds gaan er iedere dag meer mensen dood in het verkeer
quote:BreakingNewsAFP: The UK could be experiencing 100,000 swine flu cases a day by the end of August -- Health Secretary
quote:'100K varkensgriepgevallen per dag in UK'
Het Verenigd Koninkrijk moet eind augustus rekening houden met zo'n honderdduizend varkensgriepgevallen per dag. Dit zei de Britse minister van Volksgezondheid vandaag.
De Britten zijn al in een vergevorderd stadium in de voorbereiding op een massale H1N1-uitbraak in het land.
Tsja dan moet je busje maar laten staan en met het vliegtuig naar Turkije gaan.quote:Op woensdag 1 juli 2009 10:44 schreef buachaille het volgende:
Zo hoe bedoel je dat de turken worden gepwoned![]()
[..]
Bron: http://rtvwest.nl/nieuwsitem/32031
Hete nachten daar in Engelandquote:Wimbledon is in de ban van de Mexicaanse griep. Twee dubbelspelers, de Slovaken Frantisek Mertinak en Filip Polasek, raakten besmet met het virus.
De twee werden mogelijk tijdens het toernooi besmet. Het avontuur van de Slovaken was wel al voorbij in de tweede ronde. Ze deelden samen een hotelkamer.
Neequote:
Jij zit gewoon te wachten op een verlenging van je zomervakantie ofzo?quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:47 schreef Stephan1237 het volgende:
Ojee, wanneer zouden de scholen gesloten worden in NL?
Mensen die een griep in 1918 vergelijken met een in 2009quote:Op dinsdag 30 juni 2009 18:42 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Indeed, Als je uitgaat van 30 % infectie (congruent met de infectierate van de Spaanse Griep) en dat 0.4 % daarvan overlijdt, dan kom je uit op ongeveer 8 miljoen doden. Dat is op zich best een fatsoenlijk aantal.
If anything zou ik gokken dat met de huidige wereld de infection rate hoger zou liggen dan in 1918...quote:Op donderdag 2 juli 2009 21:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Mensen die een griep in 1918 vergelijken met een in 2009
Je zou denken dat de VS hun portie inmiddels al gehad hebben maar kennelijk verwachten ze toh de grote klap als de R in de maand is.quote:The White House says it will hold an all-day H1N1 Flu Preparedness Summit with states on July 9 to prepare for a severe outbreak of H1N1.
Ja, ik zie het al voor me. Iedereen die thuiszit vanwege de griep en ik ben de enige die de griep niet heeftquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:58 schreef Bierie het volgende:
[..]
Jij zit gewoon te wachten op een verlenging van je zomervakantie ofzo?
Dat zal hier ook wel gaan gebeuren dan met Tamiflu dat maar nauwelijk schijnt te helpen.quote:When people are displaying symptoms, they should contact the NHS by phone, the government said.
If doctors believe the person is suffering from swine flu they will be told to stay at home and be given a voucher which a friend or family member can take to a drug collection point, such as a pharmacy.
Een hele quarantaine-afdeling is er al vrijgemaakt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:21 schreef aloa het volgende:
Griepvirus gevaarlijker dan gedacht
De Mexico-griep lijkt gevaarlijker te zijn dan werd gedacht, zeggen virologen van het Erasmus Medisch Centrum. Ze hebben het virus in het laboratorium vergeleken met een gewoon griepvirus.
Daaruit blijkt dat de Mexicaanse griep zich via de lucht verspreidt en dat het dieper het lichaam binnendringt dan een gewoon griepvirus. Gezonde mensen worden daardoor zieker van het Mexicaanse virus dan van een ander griepvirus.
Volgens de onderzoekers moeten er in het najaar misschien scholen dicht als het aantal griepgevallen toeneemt. Dat kan de verspreiding remmen en levert tijdwinst op voor de inentingscampagne.
nos
quote:Op maandag 29 juni 2009 12:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is het leuk om in de OP bij te houden welke Fokkers H1N1 hebben opgelopen?
Ja die 90 jaar vooruitgang in medische wetenschap is inderdaad voor niks geweest om nog maar niet te spreken over de erge verslechtering in leefomstandighedenquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:30 schreef Omentuva het volgende:
[..]
If anything zou ik gokken dat met de huidige wereld de infection rate hoger zou liggen dan in 1918...
De medische vooruitgang en de leefomstandigheden verlagen, hopelijk, het aantal doden. Ik denk echter dat de hoeveelheid mensen mét de griep juist hoger wordt in de drukke maatschappij van dit tijdperk, juist vanwege de grotere beweegbaarheid van de mens. (Procentueel gezien, natuurlijk.) 90 jaar terug was er nog bijna geen openbaar vervoer, laat staan een evengroot aantal vliegtuigen als er nu is. Het virus kan zich veel makkelijker verspreiden dan 90 jaar terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja die 90 jaar vooruitgang in medische wetenschap is inderdaad voor niks geweest om nog maar niet te spreken over de erge verslechtering in leefomstandigheden
Er vallen minder doden door medische vooruitgang en leefomstandigheden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:01 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De medische vooruitgang en de leefomstandigheden verlagen, hopelijk, het aantal doden. Ik denk echter dat de hoeveelheid mensen mét de griep juist hoger wordt in de drukke maatschappij van dit tijdperk, juist vanwege de grotere beweegbaarheid van de mens. (Procentueel gezien, natuurlijk.) 90 jaar terug was er nog bijna geen openbaar vervoer, laat staan een evengroot aantal vliegtuigen als er nu is. Het virus kan zich veel makkelijker verspreiden dan 90 jaar terug.
Je zou zelfs een punt kunnen maken dat de maatschappij van 1918 beter mentaal voorbereid was op een pandemie dan de huidige, juist vanwege deze tijd van relatieve vrede en voorspoed en weinig ziektes.
Medische vooruitgang does jack shit als het gaat om preventie van griep zonder vaccin.
Onderschat het maar weer lekker...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:21 schreef Libris het volgende:
Wij hebben inmiddels 66 studenten met H1N1 (het grootste cluster in Singapore), maar allemaal mild. Voor een deel van de studenten zijn we overgestapt op e-learning. Ach, het is weer wat anders...
quote:"This is not a disease of older adults. There's no question," says Dr
Allison McGeer, an influenza expert with Toronto's Mount Sinai
Hospital. "For people under 50, this is a significantly more severe
disease than seasonal flu. For people over 50, it's much better," she
notes. But are the people under 50 who are being badly hit by the
virus specimens of perfect health or are many of them already shaded
by the broad umbrella known as "pre-existing health conditions?" How
you view a condition like asthma -- seen in 41 per cent of the
hospitalized cases in New York City -- may influence how you answer
that question. "A lot of that is about labelling people," McGeer
admits. "Half of me doesn't want you to think you're diseased if you
have asthma, and the other half of me wants you to get your flu
vaccine because you're at increased risk." "How do you walk that
line?"
Doodgaan doet iedereen, groter probleem is totaal instorten van de economie wanneer groot deel van de werkende massa ziek thuis is.quote:
189 landen dus nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 03:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Inmiddels al in 20 landen minimaal 1 dodelijk slachtoffer.
Het zijn de sterkeren die ziek worden in dit gevalquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:08 schreef F04 het volgende:
Misschien is het een logisch verschijnsel? Er zijn te veel mensen op deze aardkloot dus moeten de zwaksten het onderspit delven en zo komen te overlijden. Wet van de sterkste overleefd?
Ik heb er nooit last van gehadquote:Op vrijdag 3 juli 2009 04:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Het aantal doden ligt in slechts enkele maanden al hoger dan het totale aantal dodelijke slachtoffers van de gevreesde vogelgriep trouwens.
Ik ook niet, terwijl ik toch in het 'epicentrum' (Indonesie) woon.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb er nooit last van gehad
dat is best bizarquote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:02 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Het zijn de sterkeren die ziek worden in dit geval
Bron? Volgens mij zijn de meeste dodelijke slachtoffers degenen die andere klachten e.d. hadden voordat ze de griep kregen?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:02 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Het zijn de sterkeren die ziek worden in dit geval
http://blog.indahnesia.co(...)flu_in_hospitals.phpquote:As much as 44 suspected cases of Mexican Flu are recorded in Indonesia at this moment. However information about most cases is limited, there are 14 suspected patients in a Jakarta hospital while 11 others are in the Sanglah general hospital on the resort island of Bali. 11 more suspected cases are treated in a hospital in Medan, North Sumatra.
't schijnt iets makkelijker te leiden tot tijd OP het toilet ivm diarree. (ipv voor het toilet). Misschien kan Iabbit hier iets meer over zeggen als ie weer eens opduikt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat zijn de specifieke symptomen van Mexicaanse griep trouwens? (buiten die van normale griep dus?)
En van de BBC:quote:It's not even three months since the first H1N1 swine flu cases were diagnosed in San Diego, but already there is a significant amount of science published on the subject. Lots of genetic sequences from various isolates, clinical descriptions of hospitalized and fatal cases and now animal experiments. Two teams, one in The Netherlands and one in the US, have infected ferrets and mice with pandemic H1N1 isolates from Europe, the US and Mexico and compared transmissibility, virulence and pathology with seasonal H1N1 strains. The two papers were published yesterday in the journal, Science (papers here and here).
There were four different pandemic isolates tested in ferrets. The group in Holland used virus from the first Dutch case, a three year old child who had traveled with family to Mexico and had an uncomplicated case that resolved with full recovery. The US isolates were from another uncomplicated pediatric case in California, a seriously ill 29 year old female from Mexico who recovered, and a fatal pediatric patient from Texas. Different seasonal H1N1 isolates were compared to these swine flu isolates by each team.
The experimental set-up was similar but not identical. Ferrets -- rodents considered excellent models for human influenza -- were inoculated intranasally and co-housed with uninfected ferrets. In some cases contact was allowed, in others, air flow but no contact was allowed. Seasonal flu transmitted efficiently for both research teams and swine flu did just as well for the Dutch team, slightly less well for the American team. Differences in isolates and physical set-up may be the reason for this difference, but while more was made of the slightly less facile transmission by the American team, the swine flu virus was plainly transmissible in the ferret model in both cases. The US team also employed sophisticated glycan microarray analysis which seemed to show slightly less avid binding to human receptors for the swine flu. Their interpretation was that their isolates were not fully adapted to humans and one could expect the virus to change to allow better transmissibility and perhaps more virulence. While lab and animal studies may show some difference, the epidemiological evidence seems quite clear. This virus is capable of rapid and efficient spread. It is already fully transmissible.
These studies also hint at a greater virulence for the swine flu virus compared to seasonal flu virus. Examining the pathology in ferrets (and in the US experiments mice were also used), the new virus will infect cells deeper in the lungs. The US team also found it in the intestinal tract, consistent with the clinical observation that nausea and vomiting is a common presenting symptom.
It has been claimed that the genetics of this virus are very stable and that essentially all isolates so far are "essentially" identical. But the three US isolates had differences in 6 different gene segments and the Mexican isolate exhibited lethality for half the animals compared to none for all the other isolates and the seasonal H1N1 (Table 1). None of the swine flu isolates had the E627K mutation in PB2 which was thought to be characteristic of human adapted viruses. Now it is clear that it isn't a necessary condition. The fact is the early isolates do exhibit amino acid differences and we are not yet sufficiently knowledgeable about which ones are important to declare them functionally identical.
There is nothing super alarming about these experiments, but there certainly is nothing reassuring, either. Even if this virus only has the same virulence as a seasonal virus, it can infect more people and younger, healthier people. Epidemiologically it will look very different and have a different impact.
It's unlikely this will be like a 1918 flu virus. But it doesn't have to be to cause a major problem. Constantly comparing it to 1918 isn't the point. The point is that this is an influenza pandemic, and that's bad enough.
quote:First swine flu death in London
A 19-year-old man has died after getting swine flu in London, health authorities have said.
London, where more than 1,900 people have contracted the disease, is the second worst-affected area in the UK.
The flu has left its mark in several schools, a West End store and Wimbledon, where 28 staff with flu-like symptoms were asked to stay away.
The man is the fourth person with swine flu to die in the UK. NHS London will give more details about the case later.
The death comes amid warnings that the number of cases in the UK could rise to 100,000 a day by the end of next month.
Tja, wat kun je zelf doen om te voorkomen dat je het krijgt?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:33 schreef Bierie het volgende:
Nou zeg ik niet dat wij rondjes moeten gaan rennen en schreeuwen "We are all gonna die" maar ikdenk wel dat er ontzettend veel mensen de situatie ontzettend onderschatten. Wat ik eigenlijk een beetje naief vind maar goed
Heel veel Fokkenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef APK het volgende:
[..]
Tja, wat kun je zelf doen om te voorkomen dat je het krijgt?
In Argentinië is het nu als het goed is wel herfst? Zoja is kunnen we daar wellicht van afleiden wat ons te wachten staatquote:Op vrijdag 3 juli 2009 04:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En het is nog niet eens herfst op het Noordelijk halfrond.
Als eerste zou ik stoppen met roken. Veel rokers lopen ook al buiten het griepseizoen met snotneusjes rond. Ten twijde niet meer reizen met het OV maar een autootje aanschaffen. Ten derde: gezond leven en jezelf niet uitputten met al te vermoeiende bezigheden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef APK het volgende:
Van een snotneus krijg je toch niet eerder griep?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:11 schreef buachaille het volgende:
Als eerste zou ik stoppen met roken. Veel rokers lopen ook al buiten het griepseizoen met snotneusjes rond.
Het feit dat men met snotneusjes rond loopt verraadt dat roken een aanslag doet op je longen / weerstand. Maar dat hoef ik verder niet meer toe te lichten denk ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:13 schreef APK het volgende:
Van een snotneus krijg je toch niet eerder griep?
De gouden hygiëneregels volgen en mensen in je omgeving aanmoedigen om dat ook te doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef APK het volgende:
[..]
En met Michael Jackson handschoentjes aan pinnen bij de supermarkt?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:53 schreef eleusis het volgende:
De gouden hygiëneregels volgen en mensen in je omgeving aanmoedigen om dat ook te doen.
Verder exposure verminderen door thuis te werken, je niet in grote mensenmassa's te begeven, etc.
quote:BreakingNewsThe Hong Kong health department says it has found a case of Tamiflu-resistant H1N1 swine flu, the second case in the world.
Klopt niet, 34 miljoen dosis vaccin, geen Tamifluquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:27 schreef buachaille het volgende:
Haha, ab klink, zeg maar gedag tegen je 34 miljoen bestelde doses tamiflu
Voor zover ik weet: De verschillen die voor 'ons' (niet-medici) belangrijk zijn is dat Tamiflu een tablet is en dat het derhalve werkt door verspreiding na oplossing in het maagzuur. (I.E. Kotsen kan een dose Tamiflu wat tegengaan..) Het wordt dus, obviously, ingenomen. (Hoewel ik de details niet weet lijkt het me identiek te gaan met je gemiddelde aspirine.)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:08 schreef F04 het volgende:
Wat is dan het verschil tussen Tamiflu en Relenza? Hebben we niet beter Relenza kunne kopen ipv die Tamiflu?
Niet in z'n geheel natuurlijk. (Denk aan Australië, waar de definitie van winter praktisch overeenkomt met onze April ofzo?) Zie ook het huidige weer (Google) voor Buenos Aires.quote:In Argentinië is het nu als het goed is wel herfst? Zoja is kunnen we daar wellicht van afleiden wat ons te wachten staat![]()
Dit. Het is zelfs het 3e geval, dacht dat Japan de eer had van geval numero 2.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Overigens is het optreden van resistentie tijdens een behandeling een bekend verschijnsel bij griep. Het wordt pas vervelend wanneer het virus resistent is daarvoor al (en zich als zodanig verspreidt).
Het woord resistant in studies duidt niet altijd op een 100% resistentie tegen een medicijn. Meestal wordt de dosis verhoogd waardoor het medicijn alsnog werkzaam is. m.a.w. de werking wordt minder, maar is niet meteen volledig weg. m.a.w. het is heen zwart/wit termquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poetic_justicequote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Begin me iets ongemakkelijk te voelen. Ben op 30 juni vertrokken naar Kuala Lumpur vanuit Jakarta en ben de 1e weer terug in Jakarta. Sinds vanochtend ben ik wat moe. Ik heb een droog kuchje sinds ik naar KL vloog en heb sinds vanmiddag ook last van wat warm gevoel en een loopneus.
Vooralsnog geen andere symptomen, al ik drink al twee dagen gruwelijk veel. Enfin, op tijd naar bed dus vanavond. Ik zie wel hoe het morgen gaat, er staat een retourtje Jakarta met de bus te wachten. Even lekker wat kuchen en ik roei zo 10 miljoen mensen uit.
In Maleisie (en de hoofdstad KL) zijn al honderden mensen ziek. Tevens dat ik daar in Chinatown, een van de meest drukbevolkte gebieden van de stad. En Jakarta is ook al niet echt rustig te noemen. Nou ja..
Overdag een graad of 15, 's nachts een graad of 5. Een beetje te vergelijken met de herfst in Nederland zonder veel regenachtige dagenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:38 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Voor zover ik weet: De verschillen die voor 'ons' (niet-medici) belangrijk zijn is dat Tamiflu een tablet is en dat het derhalve werkt door verspreiding na oplossing in het maagzuur. (I.E. Kotsen kan een dose Tamiflu wat tegengaan..) Het wordt dus, obviously, ingenomen. (Hoewel ik de details niet weet lijkt het me identiek te gaan met je gemiddelde aspirine.)
Relenza is een vorm van medicijn dat je in moet ademen. (Denk astma 'puffer' geen idee hoe die heten...) Het komt daarna direct in je longen, wat een voordeel is. Een nadeel is dat hoesten, kortademigheid e.d. een probleempje zijn, en aangezien dat nu juist een paar van de meer voorkomende symptomen zijn...
[..]
Niet in z'n geheel natuurlijk. (Denk aan Australië, waar de definitie van winter praktisch overeenkomt met onze April ofzo?) Zie ook het huidige weer (Google) voor Buenos Aires.
Weer voor Buenos Aires, Argentinë [sic]
13 °C
Actueel: Onbewolkt
Wind: NW - 13 km/h
Luchtvochtigheid: 45%
Voor de rest is het daar nu inderdaad hartje winter, dus ja, daar wordt zeker op gelet.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Poetic_justice
Moah, het is geen twist of fate omdat ik het ticket al maanden geleden had geboekt, en ik moest het land toch uit, dus ik kon kiezen tussen o.m. Singapore, KL en Bangkok... allemaal een gevaar nu. Om nu ter voorkoming van een mogelijke griep naar een 'veilig' land te vliegen slaat ook nergens op.quote:ironic twist of fate intimately related to the character's own conduct.
Ik heb het over ziek worden. Herstellen heb ik geen idee van. Mijn bron is de media en persconferenties van de Minister van volksgezondheid hier (in Mexico) ten tijde van het begin van de griep. Dat was ook de reden waarom ik met zo´n mondkappie ging lopen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:19 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij zijn de meeste dodelijke slachtoffers degenen die andere klachten e.d. hadden voordat ze de griep kregen?
Ik lees ook op alle meer gerenomeerde nieuws sites dat 't symptomen over 't algemeen mild zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:30 schreef flores30 het volgende:
Vandaag een eerste briefing gehad over de h1n1 in het ziekenhuis waar ik werk. (infectieziekten)
Er is een heel protocol gemaakt (logisch), maar infectiologen gaan nog steeds uit van een milde griep.
Mortaliteit 0,4 procent.
Ook werd gemeld dat personeel uiteindelijk tamiflu moet gaan slikken (om de boel draaiende te kunnen houden en de piek (die zeker verwacht wordt) te verspreiden.) Tevens zal de vaccinatie verplicht worden voor ons, waar ik het niet mee eens ben.
Aanvankelijk gaan de patienten verpleegd worden in sluis-kamers, maar zoveel sluiskamers zijn er niet.
Mochten er 20 tot 50 gevallen in twee weken bevestigd of vermoed worden dan gaan we verhuizen naar calamiteitenhospitaal. Nu een capaciteit van 90 personen. De afdeling meegeteld zo'n 110 personen (worst case scenario in Utrecht, dat wel)
Als in het najaar de griepgevallen op zullen lopen (daar gaat men zeker vanuit, de peakfase van een pandemie) dan is de schatting dat 30% besmet raakt. Voor het ziekenhuis is het essentieel dat er voldoende capaciteit is, IC bedden etc. Vandaar dat men wil dat medewerkers "beschermd" zullen zijn.
Persoonlijk ben ik niet angstig voor de influenza. Ik merk zelfs dat er enigszins laks gedacht wordt.
Iedereen is voorbereid, maar men gaat niet uit van het ergste. Zeker niet.
Ben wel benieuwd naar het vervolg, meer vanuit professioneel oogpunt.
Waarom ben je het daar niet mee eens?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:30 schreef flores30 het volgende:
Vandaag een eerste briefing gehad over de h1n1 in het ziekenhuis waar ik werk. (infectieziekten)
Tevens zal de vaccinatie verplicht worden voor ons, waar ik het niet mee eens ben.
Omdat je van dat vaccin zelf ook goed ziek kunt worden. Vriendin van me werkt in 't ziekenhuis moest ook 'n griepprik halen en had voor 't eerst van d'r leven griep nadat ze dat gedaan had.quote:
Maakt niet uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:22 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Omdat je van dat vaccin zelf ook goed ziek kunt worden. Vriendin van me werkt in 't ziekenhuis moest ook 'n griepprik halen en had voor 't eerst van d'r leven griep nadat ze dat gedaan had.
Edit: sorry dat ik ff de vraag beantwoord die voor iemand anders was.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:27 schreef APK het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Maar is de kans om van het vaccin dood te gaan groter dan de kans dat je dood gaat als je het vaccin niet gehad hebt?
En hoe zit het met het besmettingsgevaar in ziekenhuizen?
is de kans groter dat je kwetsbare mensen besmet als je de vaccinatie niet gehad hebt?
Lijkt mij wel een belangrijke vraag, zeker aan mensen die in ziekenhuizen werken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.![]()
Kun je denk ik beter vragen aan mensen die in ziekenhuizen werken.
Maar je krijgt geen griep dķķr de onschadelijk gemaakte griepvirussen in het vaccin.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:22 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Omdat je van dat vaccin zelf ook goed ziek kunt worden. Vriendin van me werkt in 't ziekenhuis moest ook 'n griepprik halen en had voor 't eerst van d'r leven griep nadat ze dat gedaan had.
Edit: sorry dat ik ff de vraag beantwoord die voor iemand anders was.
Volgende vraag, waarom haal jij die griepprik elk jaar?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:20 schreef Cerbie het volgende:
Dus om APK's vraag te beantwoorden: je gaat niet dood aan de griepdeeltjes in het vaccinIk zou me overigens gewoon laten inenten als ik in een ziekenhuis werkte. Ik haal de gewone griepprik ook ieder jaar.
Ik val in één van de risicogroepen, dus waarom niet. Ik heb al jaren niet meer de griep gehad, maar of dat nou komt door die spuit.. Qua bijwerkingen heb ik een dag een wat gevoelige bovenarm, dus daar hoefi k het niet voor te laten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:28 schreef APK het volgende:
[..]
Volgende vraag, waarom haal jij die griepprik elk jaar?
De realiteit heeft mij alweer ingehaald want het lijkt er inderdaad op dat het in Hong Kong ging om een resistent virus in een patiënt die niet behandeld was met Tamiflu. Interessant is verder dat deze patiënt in Californië besmet is geraakt (werd opgepikt bij screening op de luchthaven in Hong-Kong).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:30 schreef eleusis het volgende:
Overigens is het optreden van resistentie tijdens een behandeling een bekend verschijnsel bij griep. Het wordt pas vervelend wanneer het virus resistent is daarvoor al (en zich als zodanig verspreidt).
Vraag ik me gelijk af hoe het nu met het meisje in kwestie is, is die weer geheel genezen aangezien de symptomen maar licht waren? Ik heb al enkele dagen lichte keel-, spier- en hoofdpijn namelijkquote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:30 schreef eleusis het volgende:
The Hong Kong case is different: The patient, a 16-year-old girl intercepted at Hong Kong International Airport on 11 June after flying in from San Francisco, had only mild symptoms and never took oseltamivir, Hong Kong health authorities reported today. That suggests this strain is already circulating in California and may not be hampered by the resistance mutation.
Als 1/3 van de beroepsbevolking ziek thuis zit dan maakt het voor de ontwrichting van de maatschappij weinig uit of ze met een milde of zware griep thuiszitten. Ze enten niet perse in voor de heftigheid van de griep.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:21 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik lees ook op alle meer gerenomeerde nieuws sites dat 't symptomen over 't algemeen mild zijn.Zou lambiekje dan toch gelijk hebben en proberen pro vaccinatie mensen ons angst aan te jagen?
*zet alu hoedje toch maar op*
Mja maar als ik maar lichte griepverschijnselen heb ga ik niet thuis zitten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 08:41 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Als 1/3 van de beroepsbevolking ziek thuis zit dan maakt het voor de ontwrichting van de maatschappij weinig uit of ze met een milde of zware griep thuiszitten. Ze enten niet perse in voor de heftigheid van de griep.
Da's heel slim. Dan ga je dus tussen de mensen zitten die ziek worden en dan wel thuis gaan zitten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:08 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mja maar als ik maar lichte griepverschijnselen heb ga ik niet thuis zitten.
Misleidende titel en eerste regel, to be honest.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:34 schreef Mestras het volgende:
Griepgolf al in augustus
AMSTERDAM - De eerste piek van de Mexicaanse griep in ons land wordt al in augustus verwacht.
Per dag worden duizenden mensen ziek, en dat terwijl het door de overheid aangeschafte vaccin pas in oktober beschikbaar is, meldt het Nederlands Dagblad.
Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) is een uitbraak in augustus een van de opties waar experts rekening mee houden. Het Mexicaanse griepvirus is, anders dan andere griepvirussen, namelijk ook 's zomers actief.
Alleen is h1n1 geen seasonal flu he. Dat is dus juist het gekke. Dat het zich nogal snel verspreid in de zomer. En niet in minst zonnige gebieden.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:38 schreef ondersoeker het volgende:
Deze warme periode met veel zon, kan wel eens de verspreiding in Nederland een flinke tik hebben gegeven. Als de nieuwe inzichten over vitamine D waar zijn, moet de verspreiding in Nederland niet te snel gaan.
Vitamine D komt uit eten, maar een veelvoud ervan maak je door je (niet met zeep gewassen) huid aan de zon bloot te stellen als deze hoger dan 45 graden aan de horizon staat (in Nl van 15 april tot 1 september)
Interessante stof:
Vitamin D Deficiency Season
When you think about it, the flu and cold season is indistinguishable from the vitamin D deficiency season. Every autumn, as vitamin D levels plummet, the incidence of colds and flu skyrocket. After vitamin D levels bottom out during the darkest days of the cold and flu season, vitamin D levels rise again in the spring and the incidence of colds and flu steadily decrease until they virtually disappear during the vitamin D rich summer. It may be quite simple. Your body's innate immunity, especially the production of innate natural antibiotics called antimicrobial peptides, goes up and down every year with your vitamin D levels.
en
When you read these papers, you'll see American virologists continue to ignore the most remarkable aspect of influenza—it kills us in the winter but virtually disappears in the summer. In 1992, the British epidemiologist, Edgar Hope-Simpson, wrote that understanding influenza's "seasonal factor may be of critical value in designing prophylaxis against the disease." In effect, he was reminding his American colleagues that the key to influenza may not be down the road of boosting acquired immunity by flu shots but rather through better understanding innate immunity. Among the last sentences Hope-Simpson ever published, he pleaded that "it might be rewarding if persons, who are in a position to do so, will look more closely at the operative mechanisms that are causing such seasonal behavior." That was a plea to American influenza experts to look more closely at innate immunity. They ignored his plea and continued down "the road more traveled by." For those who like scientists who took the other road, "the road less traveled by," Hope-Simpson's 1992 book, The Transmission of Epidemic Influenza (The Language of Science), is a masterpiece.
bron: http://www.vitamindcouncil.org/newsletter/2006-oct.shtml
klopt dat is wel vreemd, daarom ben ik heel beniewd of het de komende maand op het noordelijk halfrond stabiliseert of niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen is h1n1 geen seasonal flu he. Dat is dus juist het gekke. Dat het zich nogal snel verspreid in de zomer. En niet in minst zonnige gebieden.
Ik denk dat een annuleringsverzekering sowieso niet dekt in dit geval, tenzij je zélf te ziek bent om te gaan. Als je je reis hebt geboekt bij een reisbureau dat lid is van het calamiteitenfonds zou het kunnen dat ze geld teruggeven, maar ik weet nu al zo goed als zeker dat dit niet gaat gebeuren, anders kan dat fonds zichzelf wel opdoeken aangezien het een wereldwijd probleem is en niet toegespitst op een noodsituatie in slechts 1 land...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:53 schreef Terpentin07 het volgende:
Hmm ik reis in oktober/november naar Chili en Argentinië.Ben benieuwd hoe het daar verder verloopt.En slim als ik ben had ik ook geen annuleringsverzekering genomen.
Waarom niet? Handig te weten hoor.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb een griep. Boeit me niet welke.
Misschienquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb koorts en ik kots me mijn ingewanden uit mijn lijf. Ga ik nu dood?
Op een dag ga je inderdaad dood.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef MinderMutsig het volgende:
ik weet het nietquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Jawel hoor... van wikipedia:quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef flipsen het volgende:
Veel thee drinken![]()
Volgens mij was kotsen niet echt een symptoom van de H1N1...Maar als je je ook grieperig voelt zou ik toch eens met een arts bellen of langsgaan
Thee komt er sneller weer uit dan het er in gaat.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef flipsen het volgende:
Veel thee drinken![]()
Volgens mij was kotsen niet echt een symptoom van de H1N1...Maar als je je ook grieperig voelt zou ik toch eens met een arts bellen of langsgaan
Als je echt vermoedens hebt toch liever bellen, dan kun je niet in de wachtkamer iedereen besmetten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef flipsen het volgende:
Veel thee drinken![]()
Kan ook Q koorts zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou ja ik zou niet weten van wie ik het dan gekregen zou moeten hebben tenzij op Parkpop iemand ongemerkt flink in de rondte heeft staan sproeien maar het is ook niet echt normaal om in deze tijd van het jaar griep te krijgen dus ik houd er ergens wel een klein beetje rekening mee.
Ik vind het op dit moment niet dringend genoeg om in het weekend te gaan bellen maar als ik me maandag nog zo voel bel ik inderdaad wel even met de huisarts.
Geen spierpijn bij deze griep?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Jawel hoor... van wikipedia:
[ afbeelding ]
http://jv.news24.com/Beeld/Suid-Afrika/0,,3-975_2536230,00.htmlquote:2 000 SA atlete dalk aan varkgriep blootgestel
Jul 06 2009 11:53:57:727AM - (SA)
Druk artikel
E-pos storie aan 'n vriend
Click here to find out more!
Verwante Berigte
# 13 in SA het nou varkgriep; 1 het hiér aangesteek
# H1N1 . . . 2 . . . 3 . . . 4 in SA
Herman Scholtz
Meer as 2 000 atlete van universiteite oor die land is moontlik aan varkgriep blootgestel en verskeie atlete het positief vir dié virus getoets.
Dr. Lucille Blumberg van die Nasionale Instituut vir Oordraagbare Siektes (Nios) het die jongste uitbreking van influensa A (H1N1) bevestig.
Sy het gesę hulle het Vrydag briewe aan al die atlete wat aan die toernooi van Universiteitsport Suid-Afrika (USSA) in Johannesburg deelgeneem het, gegee wat hulle in kennis stel dat hulle moontlik aan die virus blootgestel is en dadelik enige simptome moet aanmeld.
Volgens Blumberg is vier gevalle wat met die jongste uitbreking verband hou, eergister bevestig.
“Ons het gister nog 11 gevalle bevestig, maar dis nie seker of hulle almal met die jongste uitbreking verband hou nie.”
Suid-Afrika het teen gistermiddag altesame 29 bevestigde varkgriepgevalle gehad.
Minstens vyf muurbalspelers is verlede week positief vir die virus getoets.
Al die sportaktiwiteite is by die Universiteite van Johannesburg en die Witwatersrand gehou. Die eerste atleet wat simptome van varkgriep getoon het, is mnr. Shaun Mackenzie van die Universiteit van Pretoria se muurbalspan.
Hy het gister gesę hy het verlede Sondag van Zimbabwe na Johannesburg gevlieg.
“Ek het van die lughawe af na Tuks se High Performance Centre toe gegaan en sowat twee uur daar deurgebring voordat ek na die toernooi toe gegaan het.”
Volgens Mackenzie het hy op die eerste dag van die toernooi reeds begin siek voel.
“Dinsdag het ek begin hoes en daardie aand het ek erge koors gehad. Ek is Woensdag dokter toe.”
Die dokters het hom beveel om ’n masker te dra en ander voorsorgmaatreëls te tref terwyl hulle op die uitslag van die toetse wag. Hy is verlede Donderdag positief getoets.
www.gva.bequote:Jongeman met Mexicaanse griep op Rock Werchter
jongeman met mexicaanse griep op rock werchter 2
* 1 reacties
* E-mail bericht
* Bookmarken/Delen
19:28 Er zijn vijf nieuwe bevestigde gevallen van Mexicaanse griep in ons land. Een van hen liep drie dagen rond op Rock Werchter. Het gaat om een buitenlandse jongeman die op 2 juli samen met vier vrienden in ons land is aangekomen. Hij bezocht Rock Werchter op 3, 4 en 5 juli en begaf zich zondag met griepverschijnselen naar de Rode Kruistent.
Test
Op 3 juli ontwikkelde hij de eerste symptomen. De jongeman is pas op 5 juli naar de Rode Kruistent gegaan, vanwaar hij naar een ziekenhuis is doorverwezen. Daar werd beslist een test te laten uitvoeren.
Vanmiddag bleek de test positief voor de A/H1N1-griep. Omdat de jongeman samen met zijn vier vrienden op Rock Werchter heeft overnacht, worden zij als nauwe contacten beschouwd en worden ze preventief met antivirale middelen behandeld.
"Risico uiterst klein"
"De kans dat andere bezoekers van het festival door de jongeman besmet zijn, is uiterst klein", benadrukt het Interministerieel Commissariaat Influenza. "Ongerustheid is dus niet nodig. Risico op besmetting doet zich vooral voor tussen personen die langdurig contact hebben met elkaar in een gesloten ruimte. In openlucht en bij korte contacten, zoals tijdens een muziekfestival, is het risico uiterst klein."
"In België heeft er zich tot op vandaag geen enkele besmetting voorgedaan van personen die een oppervlakkig contact hadden met een patiënt. De kans om tijdens een festival besmet te raken, is niet groter dan de kans dat men elders in het openbaar een besmetting oploopt."
Gezin
De vier andere nieuwe gevallen zijn allen leden van hetzelfde gezin uit de provincie Henegouwen. Zij keerden op 30 juni terug uit Spanje.
De moeder ontwikkelde de eerste griepsymptomen op 3 juli. De vader en het dochtertje ontwikkelden de eerste griepsymptomen een dag later. Hun zoontje ontwikkelde de symptomen op 5 juli.
Isolatie
Diezelfde dag nog heeft het gezin een arts geraadpleegd, die een test liet uitvoeren. Vandaag bleek de test positief voor de A/H1N1-griep. Het gezin was niet besmettelijk tijdens de vlucht.
Het gezin wordt thuis geīsoleerd en krijgt de gepaste behandeling met antivirale middelen. De personen met wie ze nauw contact hebben gehad, worden thuis geīsoleerd en krijgen een preventieve behandeling met antivirale geneesmiddelen.
Nog net.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:05 schreef Stali het volgende:
500,000 HFMD infections were reported in China, and 200 people died
Een echt fijn virusje bedenken is best moeilijk, denk ik dan.
Leeft Mindermutsig nog trouwens?.
Dat lijkt me toch niet. Een paar dagen in onhygiënische omstandigheden met te weinig slaap en ongezond eten. Het lijkt me dat je dan wat vatbaarder bent voor dit soort dingen dan normaal.quote:Op maandag 6 juli 2009 22:09 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Lekker naar een festivalletje...
Uit quote:
De kans om tijdens een festival besmet te raken, is niet groter dan de kans dat men elders in het openbaar een besmetting oploopt.
www.gva.be
Geen autopsie gedaan of zo? Lijkt me dat er toch wel een doodsoorzaak aan te wijzen is bij een gezond iemand die zo plotseling overlijdt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 00:39 schreef Stali het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de cijfers in Oost Europa?
Ik stel deze vraag niet vanwege politiek geneuzel maar ik vraag het me af omdat een collega van mij een poosje terug grieperig naar huis ging en een paar dagen later in het ziekenhuis doodging. En dat blijft toch knagen omdat de doodsoorzaak uit is gebleven. Jonge gezonde man was het.
Zou kunnen, maar belangrijker lijkt me toch dat iedereen in elkaars lichaamssappen ronddartelt.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch niet. Een paar dagen in onhygiënische omstandigheden met te weinig slaap en ongezond eten. Het lijkt me dat je dan wat vatbaarder bent voor dit soort dingen dan normaal.
Misschien is het wel een gemuteerde vormquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:18 schreef MinderMutsig het volgende:
Voordeel: die buikklachten horen niet echt bij de knorrenkuch dus dat is het waarschijnlijk niet.Heeft ze verder ook niet op getest trouwens.
Gatverquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar belangrijker lijkt me toch dat iedereen in elkaars lichaamssappen ronddartelt.Vind het nogal een onnozele aanname dat daar de kans op overdracht klein is.
Verbeterdquote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:54 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar belangrijker lijkt me toch dat iedereen in elkaars slijmvliezen ronddartelt.Vind het nogal een onnozele aanname dat daar de kans op overdracht klein is.
Dat is dikke onzin, iedereen reageert anders op griep, zelf ben ik dan 4 dagen doodziek terwijl mijn vrouw dan alleen een btje loopt te snotterenquote:
quote:http://www.trouw.nl/nieuw(...)edicijnen_meer_.html ederland is gestopt met het behandelen van mensen in de directe omgeving van patiënten met de Mexicaanse griep. „Het was dweilen met de kraan open.”
De verspreiding van de Mexicaanse griep valt niet meer te beheersen, constateerde de Britse regering vorige week.
Er zijn al ruim 7400 Britten besmet geraakt. Engeland is daarmee veruit het zwaarst getroffen land in Europa. Voor de maand augustus verwachten de Britten zelfs honderdduizend nieuwe patiënten per dag. Het heeft daarom geen zin meer om de omgeving van elke patiënt preventief met Tamiflu te behandelen. Mensen met griepverschijnselen worden ook niet langer getest, maar alleen behandeld.
Hoewel in Nederland nog maar 142 mensen besmet zijn, blijkt de overheid vorige week ook hier het beleid te hebben versoepeld. Mensen in de directe omgeving van een patiënt krijgen geen medicijnen meer, maar alleen nog het advies om bij koorts naar de dokter te gaan. Als reden geeft ook het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) op dat de epidemie niet meer te beteugelen valt.
„Zo erg als in Engeland is het bij ons nog niet”, zegt Jim van Steenbergen, arts-epidemioloog bij het RIVM. „Daar zagen huisartsen weken geleden al patiënten met de Mexicaanse griep zonder dat ze enig idee hadden waar ze de ziekte hadden opgelopen. Dat betekent dat de ziekte zich niet meer alleen verspreidt via besmette reizigers uit het buitenland, maar ook op grote schaal binnen het land zelf. Je bent dan aan het dweilen met de kraan open. Dat zien de Britten nu zelf ook in.”
Ook in Nederland is het wachten op de eerste patiënten bij wie de bron niet valt te traceren. Alleen al omdat de ziekte zich inmiddels ook snel verspreidt op het zuidelijk halfrond. Reizigers uit die regio worden niet op griep gecontroleerd, terwijl er ongetwijfeld besmette mensen tussen zitten.
„Dat vinden we op zich niet zo erg”, zegt Van Steenbergen. „Het is geen virus waar de helft van de mensen aan overlijdt, zoals met het vogelgriepvirus H5N1 wel het geval was. Tegelijkertijd mag je er niet laconiek over doen. Als we niets doen, zullen er 5500 mensen extra overlijden. Daarom denken we er nu goed over na hoe we onze Tamiflu en vaccins gaan inzetten. Je moet niet te krenterig zijn, maar ook niet overdrijven.”
Š Trouw 2009, op dit artikel rust copyright.
Vreemd hoor met zulk wanbeleid. Ontkennen zolang het beheersbaar is, paniek zaaien zogauw het te erg wordt. Allebei kansloos. Met MRSA hebben ze ook de grootste problemen gehad tot ze de maatregelen van Nederland overnamen. Engeland heeft nog heel wat te leren op het gebied van infectieziekten.quote:Engeland is daarmee veruit het zwaarst getroffen land in Europa.
En vanaf nu weten we dus ook officieel niet meer waar we aan toe zijn. Nu had ik dat gevoel in Argentinie toch al, maar goed... Als ze het over 100.000 gevallen per dag (!!) gaan hebben, bekruipt mij een angstig gevoel. En God zij dank is het inderdaad (nog) geen virus dat voor enorme aantallen doden zorgtquote:Mensen met griepverschijnselen worden ook niet langer getest, maar alleen behandeld.
Gelukkig weet je wel voor 90% zeker dat je de A griep hebt als je last hebt van griepquote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:01 schreef flipsen het volgende:
[..]
En vanaf nu weten we dus ook officieel niet meer waar we aan toe zijn. Nu had ik dat gevoel in Argentinie toch al, maar goed... Als ze het over 100.000 gevallen per dag (!!) gaan hebben, bekruipt mij een angstig gevoel. En God zij dank is het inderdaad (nog) geen virus dat voor enorme aantallen doden zorgt
zoiets?quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef MinderMutsig het volgende:
iets heel gemeens en gevaarlijks en groens en zombieachtigs?
Waarom gaat dat hele artikel over Engeland, waar het inderdaad gigantisch uit de hand loopt, en daaruit wordt de conclusie getrokken dat het in Nederland niet meer te overzien is??quote:Op dinsdag 7 juli 2009 22:20 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Geen Tamiflu meer voor mensen in de omgeving van grieppatiënten.
Dit deed de regering eerst wel, om verspreiding van de ziekte in te dammen. Maar het gaat nu zo snel dat het toch geen zin meer heeft.
[..]
Als je groen en zombieachtig het ziekenhuis binnenkomt doen ze wel even een testje denk ik.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 23:25 schreef MinderMutsig het volgende:
Maar als ze niet meer testen, hoe houden ze dan in de gaten of het virus niet muteert in iets heel gemeens en gevaarlijks en groens en zombieachtigs?
Hebben ze gedaan, maar eik is daar niets uitgekomen. Het hoeft helemaal niets met deze griep te maken te hebben, maar het kwam gisteravond ineens in me op. Het is eik niet te verteren dat een gezond jong iemand met een verkoudheid naar huis gaat, vervolgens met een longontsteking opgenomen wordt, het in heel korte tijd weer prima gaat en zo iemand, echt een gezonde vrolijke vent ineens inelkaar valt op de ochtend waarop hij naar huis zou gaan, gewoon dood en dan is het ineens afgelopen, laat vrouw en twee jonge meiden achter. Geen verklaring. Hij kwam net terug uit Tsjechie, vandaar ook mijn vraag. Het zal vast niets met elkaar te maken hebben, maar ja, ik dacht er ineens aan. Bij mijn moeder op kantoor speelde een paar weken eerder hetzelfde geval, iemand van net 32, zelfde verhaal, verkoudheid en was binnen een paar dagen dood.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 10:53 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Geen autopsie gedaan of zo? Lijkt me dat er toch wel een doodsoorzaak aan te wijzen is bij een gezond iemand die zo plotseling overlijdt.
Proost!quote:Op woensdag 8 juli 2009 01:28 schreef sig000 het volgende:
Er vallen wel vaker mensen dood neer ineens.
Deze griep is niet meer tegen te houdem.
*btw voor eigen risico van zorgverzekering kun je aardig wat flessen met veel alcohal aanschaffen.
Ik begin me langzaamaan weer iets beter te voelen. Sinds gisteren kan ik drinken redelijk binnenhouden en ik heb gister een halve appel gegeten die ook binnen is gebleven.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:23 schreef APK het volgende:
[..]
Als je groen en zombieachtig het ziekenhuis binnenkomt doen ze wel even een testje denk ik.
Maar jij hebt het al een week?
Duurt lang zeg.
Dat is een hypothese die mogelijk op zou gaan voor de seizoensgriep. Deze zou verklaren waarom deze in de zomer minder vat heeft, aangezien we dan meer vitamine D aanmaken onder invloed van zonlicht. We weten na veel onderzoek nog steeds niet waarom de griep zich voornamelijk in het griepseizoen verspreidt.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:07 schreef Tinkepink het volgende:
Maar even resumerend: klopt het nou dat je met vitamine D de griep mogelijk buiten de deur kan houden (mits je verder ook fit en gezond bent),of was dat nou juist niet zo?
Niet gehinderd door enige kennis van zaken zou ik zeggen 'Nee'.quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:07 schreef Tinkepink het volgende:
Maar even resumerend: klopt het nou dat je met vitamine D de griep mogelijk buiten de deur kan houden (mits je verder ook fit en gezond bent),of was dat nou juist niet zo?
Vitamine D maakt je huid pas goed aan bij een zon hoger dan 45 graden (of UV-index 3 of hoger).quote:Op woensdag 8 juli 2009 10:11 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Niet gehinderd door enige kennis van zaken zou ik zeggen 'Nee'.
Ik zou toch denken dat ze in Mexico of bijvoorbeeld Argentinië voldoende zonlicht hebben om verspreiding van deze griep in dat geval tegen te gaan maar ze doen het daar juist prima.
Lezen, makker.quote:Op woensdag 8 juli 2009 00:07 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Waarom gaat dat hele artikel over Engeland, waar het inderdaad gigantisch uit de hand loopt, en daaruit wordt de conclusie getrokken dat het in Nederland niet meer te overzien is??
quote:Hoewel in Nederland nog maar 142 mensen besmet zijn, blijkt de overheid vorige week ook hier het beleid te hebben versoepeld. Mensen in de directe omgeving van een patiënt krijgen geen medicijnen meer, maar alleen nog het advies om bij koorts naar de dokter te gaan. Als reden geeft ook het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) op dat de epidemie niet meer te beteugelen valt
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)stelling_griepvaccin
Onderzoek naar belangstelling griepvaccin
Gepubliceerd op 08 juli 2009 13:41, bijgewerkt op 13:43
DEN HAAG -
Het ministerie van Volksgezondheid laat onderzoeken of mensen zich willen laten inenten tegen de Mexicaanse griep. Een woordvoerder van het ministerie bevestigde woensdag een bericht hierover in dagblad Trouw.
De reden is de slecht gelopen vaccinatiecampagne tegen baarmoederhalskanker onder meisjes, afgelopen voorjaar. Nog niet de helft van de opgeroepen meisjes tussen 13 en 16 jaar kwam opdagen. In de communicatie is het toen niet goed gegaan, aldus de woordvoerder.
Het ministerie maakt nu gebruik van een publieksbarometer om om de zoveel tijd onder een paar honderd mensen een enquete te houden om te weten te komen hoe ze denken over de griep en of ze zich zorgen maken. ‘We volgen ook blogs over de Mexicaanse griep’, aldus een woordvoerder. Het onderzoek gaat vooraf aan een publiekscampagne over nut en noodzaak van de inenting tegen de Mexicaanse griep. De vaccinatiecampagne zelf begint waarschijnlijk in oktober.
Want?quote:Op woensdag 8 juli 2009 16:23 schreef buachaille het volgende:
Ik laat me dus nie inenten nie hé! Ben afgezien van een enkel verkoudheidje nooit ziek en als ik swine flu krijg dan ga ik er vanuit dat ik na een weekje weer op de been ben.
De swine flu interesseert me niet zoveel. Ik ben in balans, zowel mentaal als fysiek dus ik ben er heilig van overtuigd dat ik ķf niet ziek wordt ķf dat de milde verschijnselen relatief weer snel voorbij zijn. Het voor ieder wissewasje een pilletje of vaccin halen verstoort mijn balans.quote:
Nou Kirstin, doe er je voordeel mee, we zitten lekker in de zomermaandenquote:Op woensdag 8 juli 2009 09:50 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik begin me langzaamaan weer iets beter te voelen. Sinds gisteren kan ik drinken redelijk binnenhouden en ik heb gister een halve appel gegeten die ook binnen is gebleven.
Geen infuus dus.![]()
Maar inderdaad een volle week en als ik kijk naar hoeveel ik ben afgevallen en hoe zwak ik me voel dan komt daar ook nog wel een week aan herstel bij.
Hehe jij wel jaquote:Op woensdag 8 juli 2009 16:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
De swine flu interesseert me niet zoveel. Ik ben in balans, zowel mentaal als fysiek dus ik ben er heilig van overtuigd dat ik ķf niet ziek wordt ķf dat de milde verschijnselen relatief weer snel voorbij zijn. Het voor ieder wissewasje een pilletje of vaccin halen verstoort mijn balans.
"De Vleesch geworden jing-jang" mooie tekst straks voor op m'n grafsteenquote:Op woensdag 8 juli 2009 20:03 schreef dramatiek het volgende:
Hehe jij wel jaDe vleesgeworden jing-jang
Watje. Echte bikkels plukken zelf jeneverbessen en eten rauwe kip mét veren!quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:38 schreef buachaille het volgende:
Even een mededeling van huishoudelijke aard: als nou iedereen waar een scheet dwars zit hier de hypochonder gaat uithangen dan kunnen we wel bezig blijven. Heb je griep? kop een glas jenever met 6 rauwe eieren achterover en als het 3 dagen later nog niet over is ga dan naar je huisarts![]()
![]()
Er is niks meer aan te doen je gaat dood. Ik zou een overdosis pillen nemenquote:Op donderdag 9 juli 2009 14:11 schreef Lente_ninja het volgende:
Ik ben aan het hoesten en heb koorts. Ik word altijd ziek in vakanties
Ik twijfel trouwens wel een beetje... ik heb bijna alle symptomen van de griep (alleen geen hoofdpijn), alleen heb ik precies 38 en niet 38,5. Hmm.... wel of niet bellen?
Zijn M&M's ook goed?quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Er is niks meer aan te doen je gaat dood. Ik zou een overdosis pillen nemen
quote:Op donderdag 9 juli 2009 15:46 schreef Lente_ninja het volgende:
Watje. Echte bikkels plukken zelf jeneverbessen en eten rauwe kip mét veren!
Mwah, ik maak me niet zo'n zorgen over mezelfquote:Op donderdag 9 juli 2009 15:50 schreef buachaille het volgende:
[..]
zolang je nog energie hebt om je vingers op te tillen en een wat op fok te zetten zou ik me nog geen zorgen maken. Als je je echt beroerd gaat voelen dan zou ik iemand een dosis tamiflu laten ophalen bij de apotheek.
Daarom zorg ik er wel voor dat ik die rotzooi niet in mijn lichaam krijg.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:32 schreef viagraap het volgende:
Aan de ene kant denk ik van niet, maar aan de andere kant zou het me niet eens meer verbazen van wel.
Plebian drivel van twee weken terug waar ook al een topic voor is in BNW.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:23 schreef Revolution-NL het volgende:-snip-
Ik blijf nog even plakken als je het niet erg vind.quote:
Niet nodig. Dit is namelijk NWS. Je weet wel, waar we NIEUWS bespreken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 19:38 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik blijf nog even plakken als je het niet erg vind.
Stuit net ook weer op een dubieus filmpje met toch wel opmerkelijke feiten en noemenswaardigheden
Wacht maar tot de Marshall law van kracht gaat in de US, dan wordt het pas gezellig![]()
Voordat je meteen gaat roepen "-> BNW" Kan jij de zaken die in dit filmpje worden aangedragen weerleggen?
quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:05 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Niet nodig. Dit is namelijk NWS. Je weet wel, waar we NIEUWS bespreken.
Waarom moet er volgens complot denkers ķveral wat achter zitten?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoe bedoel je teken van zwakte.
Misschien kan je jezelf ook eens verdiepen in de andere kant en het verhaal aanhoren.
Als je het er niet mee eens bent dan kan je het meteen onderbouwen. Ipv er zwak omheen te draaien.
Ik kijk ook naar zaken die in eerste instantie niet in me straatje passen. Soms ben ik geschokt door het feit dat ik er compleet naast zat, soms worden me vooroordelen bevestigt. Het verbreed je visie. Het geeft je de mogelijkheid om beide kanten van de medaille te zien en voorjezelf een kant te kiezen. Jij kiest de kant van de medaille doordat je beide kanten kent ipv blindelings kiezen omdat een kant wordt voorgeschoteld. Voor de andere kant zal je niet kiezen omdat je niet kent. Daar moet je ZELF onderzoek naar doen en uiteindelijk je eigen conclusie trekken
quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:04 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Waarom moet er volgens complot denkers ķveral wat achter zitten?
quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:08 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
![]()
Voelt het lekker om alles over een kam te scheren?
Ga je lekker?quote:Op donderdag 9 juli 2009 20:20 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Hoe bedoel je teken van zwakte.
De kans dat er 5 miljard mensen gaan overlijden door deze griep is heel erg minimaal.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:14 schreef flipsen het volgende:
Maar even heel simpel gedacht he... Als er 5 miljard mensen overlijden, wat hebben de overlevenden dan nog aan geldDat is dan toch ook geen moer meer waard lijkt me.
Ik zie een mooi GC topic.quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:14 schreef flipsen het volgende:
Maar even heel simpel gedacht he... Als er 5 miljard mensen overlijden, wat hebben de overlevenden dan nog aan geldDat is dan toch ook geen moer meer waard lijkt me.
Wat een kolder verhaal zegquote:Op donderdag 9 juli 2009 16:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Lees en huiver!!!! Laat jij nog vaccineren??
Jij gaat dan toch gewoon op een hutje in de berg wonen en beren schieten voor eten?quote:Op donderdag 9 juli 2009 21:14 schreef flipsen het volgende:
Vermenigvuldig maar met 5 keer of zoquote:
Ik bedoel eigenlijk meer hoeveel doden vallen er normaal in Argentinie gedurende een maand.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 01:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Men zegt 100.000 of zo, maar ja niemand die de regering serieus neemt
Ik snap de relevantie niet.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer hoeveel doden vallen er normaal in Argentinie gedurende een maand.
4000 doden door de normale griep en er is niemand die weet hoeveel doden of hoeveel besmettingen er zijn al denkt Flipsen dat hij het wel weet omdat hij gelooft wat naar buiten wordt gebrachtquote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik bedoel eigenlijk meer hoeveel doden vallen er normaal in Argentinie gedurende een maand.
Ik heb in ieder geval een officiele bron, of je die kan geloven is een tweede. Jouw ´vermenigvuldig maar met 5 ofzo´ is alleen gebaseerd op geruchten...quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
4000 doden door de normale griep en er is niemand die weet hoeveel doden of hoeveel besmettingen er zijn al denkt Flipsen dat hij het wel weet omdat hij gelooft wat naar buiten wordt gebracht
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een officiele bron, of je die kan geloven is een tweede. Jouw ´vermenigvuldig maar met 5 ofzo´ is alleen gebaseerd op geruchten...
quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:31 schreef flipsen het volgende:
82 gevallen bevestigde gevallen van H1N1, heeft toch verder niets te maken met de gewone sterftecijfers lijkt me. Gaat erom dat er in Argentinie veel meer mensen omvallen als gevolg van deze griep (tov het aantal patienten) dan in andere landen.
Vergeleken met het aantal mensen dat normaal in deze periode omvalt wegens griep lijkt mij beter.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:24 schreef sig000 het volgende:
Blijft de vraag of die 82 veel is vergeleken met normaal sterftecijfer daar gedurende zelfde periode.
Je moet vooral blijven geloven dat het dodental in een keer per ongeluk na de verkiezingen opliep terwijl er daarvoor nauwelijk mensen stiervenquote:Op vrijdag 10 juli 2009 02:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb in ieder geval een officiele bron, of je die kan geloven is een tweede. Jouw ´vermenigvuldig maar met 5 ofzo´ is alleen gebaseerd op geruchten...
Lijkt mij stug.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 03:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Argentinie is ook een van de weinige landen waar het echt winter is.
De Mexicaanse griep is qua aantal doden niet te vergelijken met een normale griepgolf, het is namelijk een pandemie en die gedraagt zich anders dan een normaal griepvirus.quote:Op vrijdag 10 juli 2009 03:13 schreef APK het volgende:
[..]
Vergeleken met het aantal mensen dat normaal in deze periode omvalt wegens griep lijkt mij beter.
Erm, een pandemie hoeft niet daadwerkelijk dodelijk te zijn hoorquote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:25 schreef splendor het volgende:
[..]
De Mexicaanse griep is qua aantal doden niet te vergelijken met een normale griepgolf, het is namelijk een pandemie en die gedraagt zich anders dan een normaal griepvirus.
Dat zeg ik toch ook niet?quote:Op vrijdag 10 juli 2009 12:27 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Erm, een pandemie hoeft niet daadwerkelijk dodelijk te zijn hoor
Pandemie:
* Het opkomen van een ziekte die nieuw is aan de populatie;
* De ziekte infecteert mensen en veroorzaakt zware klachten;
* De ziekte verspreidt gemakkelijk onder mensen.
Tja...quote:The expert pointed out that in Argentina, most of the people killed on the road are pedestrians who cross streets outside the crossing lane, do not wait for the lights, or wait on the street instead of on the sidewalk.
Many accidents also occur when pedestrians walk along streets or highways.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |