Ik vind ook niet dat er laconiek gereageerd wordt, er wordt flink gebrainstormed over wat te doen in "worst case scenarios" maar zolang die zich nog niet voordoen is er ook geen reden om allerlei drastische maatregelen te nemen.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 18:54 schreef Omentuva het volgende:
Even inhakende op de post uit het vorige topic over halfzachte maatregelen: Wat wil je dan doen? Het is op dit moment nowhere near het rampscenario waaraan werd gedacht (een vorm van H5N1 met de infectierate van je gemiddelde griep zou al desastreus zijn -- de jaarlijke variant, niet de pandemische variant).
D'r mag wel een hele dot meer public awareness worden gecreëerd, ja, maar dat hoeft niet naar draconisch te gaan.
Dat is niets vreemds in (Noord-)Azie hoor, ook zonder griep.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 19:23 schreef Mikkie het volgende:
Bwehehe. Vanmorgen op Schiphol, paar van die lui uit een vlucht vanuit Hong Kong met mondkapjes op
Misschien kunnen ze dan minder goed rekenen in Argentinie?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:28 schreef flipsen het volgende:
In Zuid Amerika gaat het hard helaas. Vooral in Chili veel gevallen, maar in Argentinie veel meer dodelijke slachtoffers (Chili: 0,13% tegenover Argentinie: 1,6%). Goed, nog steeds erg weinig dodelijke slachtoffers, maar interessant (en scary voor mij) waarom er in Argentinië zoveel meer dodelijke slachtoffers zijn. Gezondheidszorg is hier over het algemeen prima en doet niet onder voor Chili...
Bron: http://www.msal.gov.ar/ar(...)enza_26_de_junio.pdf
Not good. Ik lees ook her en der dingen die me geenszins blij maken, o.a. een heropkomst van 'sudden death by influenza' nieuwsberichten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 20:28 schreef flipsen het volgende:
In Zuid Amerika gaat het hard helaas. Vooral in Chili veel gevallen, maar in Argentinie veel meer dodelijke slachtoffers (Chili: 0,13% tegenover Argentinie: 1,6%). Goed, nog steeds erg weinig dodelijke slachtoffers, maar interessant (en scary voor mij) waarom er in Argentinië zoveel meer dodelijke slachtoffers zijn. Gezondheidszorg is hier over het algemeen prima en doet niet onder voor Chili...
Bron: http://www.msal.gov.ar/ar(...)enza_26_de_junio.pdf
Als dan nog 0.4% overlijdt, dan zijn er 19.800 griepdoden (extra?) dit jaar. Da's best veel geloof ik.quote:Op zondag 28 juni 2009 08:07 schreef aloa het volgende:
Campagne voor vaccineren tegen Mexicaanse griep
Of iedereen meteen een prik krijgt of dat mensen die extra risico lopen voorrang krijgen, is nu nog niet te zeggen. Dat hangt af van de ontwikkeling van het griepvirus. Volgens Klink zijn er schattingen dat dit najaar ongeveer 30 procent van de bevolking de griep kan krijgen. Als veel mensen zich laten vaccineren, zou dat teruggebracht kunnen worden tot 10 procent. Momenteel zijn 118 mensen in Nederland besmet met Mexicaanse griep.
bron
Vast wel, maar bij een verplichte vaccinatie van alle Nederlanders moeten ze mijn ticket maar betalen, want ik ga echt niet voorr een prikkie terug naar Nederland vliegen. Of zouden ze dat niet bedoelen?quote:Op zondag 28 juni 2009 11:38 schreef Picchia het volgende:
Zijn de eerste varkensgriep vaccinatie samenzweringstheorieen al binnen?
Allang. Het idee van vaccineren is niet bepaald nieuw -- er werd natuurlijk al over een vaccin gesproken in het begin.quote:Op zondag 28 juni 2009 11:38 schreef Picchia het volgende:
Zijn de eerste varkensgriep vaccinatie samenzweringstheorieen al binnen?
Oh, dat is toch wel serieus ernstig te noemen.quote:Op maandag 29 juni 2009 02:52 schreef eleusis het volgende:
tvpje, ik kende deze reeks niet, beter opletten
Heb daar familie wonen.quote:Op maandag 29 juni 2009 05:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Thailand weer een dode, al drie in totaal dus.
quote:Op maandag 29 juni 2009 06:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoelijk komt er nu geen echte outbreak want ik denk niet dat iemand de WHO nog serieus neemt
Familie van de struisvogel he?quote:Op maandag 29 juni 2009 06:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoelijk komt er nu geen echte outbreak want ik denk niet dat iemand de WHO nog serieus neemt
Nee, maar vertel eens waarom het een epedemic is?quote:Op maandag 29 juni 2009 07:07 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Familie van de struisvogel he?
Omdat de voorwaarden die in de vorige eeuw hiervoor opgesteld zijn behaald zijn wellicht?quote:Op maandag 29 juni 2009 07:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, maar vertel eens waarom het een epedemic is?
Omdat Klikquote:Op maandag 29 juni 2009 07:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, maar vertel eens waarom het een epedemic is?
Was de eerste de beste die ik kon vinden hier op mn werkquote:
Een bord ter grootte van Texas dan toch.quote:Op maandag 29 juni 2009 09:18 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Was de eerste de beste die ik kon vinden hier op mn werkMaar het geeft aan dat die griep dus over de hele wereld gaat, en het dus een pandemie is. Dat het nu allemaal (nog) meevalt is ook al zo vaak voorbij gekomen, maar daar zal meneer met zijn bord voor z'n kop ook wel overheen gelezen hebben.
Ik ook in Nederlandquote:
Inderdaad, paar dode Thai ga ik nog niet wakker van liggen.quote:
Naar alle waarschijnlijkheid zitten we ergens in de Initiation / Accel fase van dit plaatje. Ik gok persoonlijk op nét voor de increase in Accel.quote:Op maandag 29 juni 2009 06:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Daar is geen bewijs voor; een oorspronkelijk bericht is inmiddels teruggetrokken door de auteurs i.v.m. fouten.quote:Op maandag 29 juni 2009 11:43 schreef Omentuva het volgende:
Argentinië nu is zorgwekkend en (dare I say it?) zou een mutatie hebben kunnen doorgemaakt.
De CDC case count die je gebruikt is gebaseerd op het aantal positieve isolaten en moet je inderdaad niet gebruiken als (een schatting voor) het totaal. De CDC schat zelf dat het aantal gevallen in de USA momenteel één miljoen heeft bereikt, zie bijv. bron.quote:Dan kijk je naar de US, waar het totaal aantal gevallen op 27.717 bevestigd ligt sinds half april.
Daarom schrijft hij waarschijnlijk ook zou kunnen hebbenquote:Op maandag 29 juni 2009 11:52 schreef eleusis het volgende:
[..]
Daar is geen bewijs voor; een oorspronkelijk bericht is inmiddels teruggetrokken door de auteurs i.v.m. fouten.
Le-zenquote:Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom schrijft hij waarschijnlijk ook zou kunnen hebben![]()
Kan iemand me nou eens goed uitleggen hoe het zit? Die vaccins komen waarschijnlijk pas (veel) later dan de piek. Is er dan wel voldoende Tamiflu voor alle H1N1 gevallen tijdens de verwachte piek? Zouden we niet méér in paniek moeten zijn (liever niet hoor...) dan dat we nu zijn? Of is er eigenlijk niet zoveel te vrezen?
Ja, maar dit is paniekzaaierij. De originele publicatie klopt niet, dus er is geen reden om het zelfs maar te vermoeden! Ik zou ook morgen tieten kunnen krijgen... Tja het zou kunnen, maar jaquote:Op maandag 29 juni 2009 12:06 schreef Greys het volgende:
[..]
Daarom schrijft hij waarschijnlijk ook zou kunnen hebben![]()
Tamiflu is niet zo heel bijzonder. Het verkort de duur van griep met één tot enkele dagen (als je het in de eerste dag van de griep geeft), en het voorkomt mogelijk gevallen (als je het geeft net voor de besmetting). Vrijwel altijd ben je te laat en heeft het geen zin. Bij de gewone griep wordt het in Nederland eigenlijk niet gegeven omdat het klinisch nut ervan zo klein is. In Nederland hebben we 5 miljoen doses op voorraad, dus daar kunnen we heel wat mee doen. Het kan wel interessant worden om de verspreiding in de omgeving van een bekend geval (familie etc.) af te remmen.quote:Kan iemand me nou eens goed uitleggen hoe het zit? Die vaccins komen waarschijnlijk pas (veel) later dan de piek. Is er dan wel voldoende Tamiflu voor alle H1N1 gevallen tijdens de verwachte piek? Zouden we niet méér in paniek moeten zijn (liever niet hoor...) dan dat we nu zijn? Of is er eigenlijk niet zoveel te vrezen?
Dank!quote:Op maandag 29 juni 2009 12:10 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Le-zen
Ze hopen die piek dus te rekken totdat het vaccin beschikbaar komt (oktober/november)
Tot die tijd zal er waarschijnlijk nog wel voldoende Tamiflu beschikbaar zijn, wat het virus en bijbehordende complicaties, remt.
En nu lijkt het virus niet erg gevaarlijk te zijn, dus je hoeft je niet al teveel zorgen te maken als je verder redelijk gezond bent.
Ik gooide er dus expres indicaties in dat het pure speculatie was. (Ik speculeerde op het aantal bevestigde gevallen en het aantal doden, maar dat zegt ook neit zo veel als je ziet dat New York (de staat) ook op zo'n relatief hoog aantal zit met 35 doden uit 2272 bevestigde gevallen.)quote:Op maandag 29 juni 2009 12:11 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja, maar dit is paniekzaaierij. De originele publicatie klopt niet, dus er is geen reden om het zelfs maar te vermoeden! Ik zou ook morgen tieten kunnen krijgen... Tja het zou kunnen, maar ja
Ik kan niet zeggen dat dit me gerust stelt.quote:"Estamos viendo la internación de pacientes jóvenes, de entre 15 y 50 años, con neumonías, algunas que evolucionan rápidamente hacia una gravedad que para muchos es inusitada, en la que el pulmón se «incendia» en cuestión de horas", comentó el doctor Jorge San Juan, jefe del Departamento de Terapia Intensiva del hospital Muñiz.
"We are seeing the internment of young patients, among 15 and 50 years, with pneumonias, some that evolve quickly towards a gravity that stops many is unusual, in that the lung “catches fire” in a matter of horas" , it commented doctor Jorge San Juan, head of the Department of Intensive Therapy of the Muñiz hospital.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |