Ik heb het over ziek worden. Herstellen heb ik geen idee van. Mijn bron is de media en persconferenties van de Minister van volksgezondheid hier (in Mexico) ten tijde van het begin van de griep. Dat was ook de reden waarom ik met zo´n mondkappie ging lopen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:19 schreef Shoombak het volgende:
[..]
Bron? Volgens mij zijn de meeste dodelijke slachtoffers degenen die andere klachten e.d. hadden voordat ze de griep kregen?
Ik lees ook op alle meer gerenomeerde nieuws sites dat 't symptomen over 't algemeen mild zijn.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:30 schreef flores30 het volgende:
Vandaag een eerste briefing gehad over de h1n1 in het ziekenhuis waar ik werk. (infectieziekten)
Er is een heel protocol gemaakt (logisch), maar infectiologen gaan nog steeds uit van een milde griep.
Mortaliteit 0,4 procent.
Ook werd gemeld dat personeel uiteindelijk tamiflu moet gaan slikken (om de boel draaiende te kunnen houden en de piek (die zeker verwacht wordt) te verspreiden.) Tevens zal de vaccinatie verplicht worden voor ons, waar ik het niet mee eens ben.
Aanvankelijk gaan de patienten verpleegd worden in sluis-kamers, maar zoveel sluiskamers zijn er niet.
Mochten er 20 tot 50 gevallen in twee weken bevestigd of vermoed worden dan gaan we verhuizen naar calamiteitenhospitaal. Nu een capaciteit van 90 personen. De afdeling meegeteld zo'n 110 personen (worst case scenario in Utrecht, dat wel)
Als in het najaar de griepgevallen op zullen lopen (daar gaat men zeker vanuit, de peakfase van een pandemie) dan is de schatting dat 30% besmet raakt. Voor het ziekenhuis is het essentieel dat er voldoende capaciteit is, IC bedden etc. Vandaar dat men wil dat medewerkers "beschermd" zullen zijn.
Persoonlijk ben ik niet angstig voor de influenza. Ik merk zelfs dat er enigszins laks gedacht wordt.
Iedereen is voorbereid, maar men gaat niet uit van het ergste. Zeker niet.
Ben wel benieuwd naar het vervolg, meer vanuit professioneel oogpunt.
Waarom ben je het daar niet mee eens?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 19:30 schreef flores30 het volgende:
Vandaag een eerste briefing gehad over de h1n1 in het ziekenhuis waar ik werk. (infectieziekten)
Tevens zal de vaccinatie verplicht worden voor ons, waar ik het niet mee eens ben.
Omdat je van dat vaccin zelf ook goed ziek kunt worden. Vriendin van me werkt in 't ziekenhuis moest ook 'n griepprik halen en had voor 't eerst van d'r leven griep nadat ze dat gedaan had.quote:
Maakt niet uit.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:22 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Omdat je van dat vaccin zelf ook goed ziek kunt worden. Vriendin van me werkt in 't ziekenhuis moest ook 'n griepprik halen en had voor 't eerst van d'r leven griep nadat ze dat gedaan had.
Edit: sorry dat ik ff de vraag beantwoord die voor iemand anders was.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:27 schreef APK het volgende:
[..]
Maakt niet uit.
Maar is de kans om van het vaccin dood te gaan groter dan de kans dat je dood gaat als je het vaccin niet gehad hebt?
En hoe zit het met het besmettingsgevaar in ziekenhuizen?
is de kans groter dat je kwetsbare mensen besmet als je de vaccinatie niet gehad hebt?
Lijkt mij wel een belangrijke vraag, zeker aan mensen die in ziekenhuizen werken.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:39 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen idee.![]()
Kun je denk ik beter vragen aan mensen die in ziekenhuizen werken.
Maar je krijgt geen griep dóór de onschadelijk gemaakte griepvirussen in het vaccin.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:22 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Omdat je van dat vaccin zelf ook goed ziek kunt worden. Vriendin van me werkt in 't ziekenhuis moest ook 'n griepprik halen en had voor 't eerst van d'r leven griep nadat ze dat gedaan had.
Edit: sorry dat ik ff de vraag beantwoord die voor iemand anders was.
Volgende vraag, waarom haal jij die griepprik elk jaar?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:20 schreef Cerbie het volgende:
Dus om APK's vraag te beantwoorden: je gaat niet dood aan de griepdeeltjes in het vaccinIk zou me overigens gewoon laten inenten als ik in een ziekenhuis werkte. Ik haal de gewone griepprik ook ieder jaar.
Ik val in één van de risicogroepen, dus waarom niet. Ik heb al jaren niet meer de griep gehad, maar of dat nou komt door die spuit.. Qua bijwerkingen heb ik een dag een wat gevoelige bovenarm, dus daar hoefi k het niet voor te laten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 00:28 schreef APK het volgende:
[..]
Volgende vraag, waarom haal jij die griepprik elk jaar?
De realiteit heeft mij alweer ingehaald want het lijkt er inderdaad op dat het in Hong Kong ging om een resistent virus in een patiënt die niet behandeld was met Tamiflu. Interessant is verder dat deze patiënt in Californië besmet is geraakt (werd opgepikt bij screening op de luchthaven in Hong-Kong).quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:30 schreef eleusis het volgende:
Overigens is het optreden van resistentie tijdens een behandeling een bekend verschijnsel bij griep. Het wordt pas vervelend wanneer het virus resistent is daarvoor al (en zich als zodanig verspreidt).
Vraag ik me gelijk af hoe het nu met het meisje in kwestie is, is die weer geheel genezen aangezien de symptomen maar licht waren? Ik heb al enkele dagen lichte keel-, spier- en hoofdpijn namelijkquote:Op zaterdag 4 juli 2009 01:30 schreef eleusis het volgende:
The Hong Kong case is different: The patient, a 16-year-old girl intercepted at Hong Kong International Airport on 11 June after flying in from San Francisco, had only mild symptoms and never took oseltamivir, Hong Kong health authorities reported today. That suggests this strain is already circulating in California and may not be hampered by the resistance mutation.
Als 1/3 van de beroepsbevolking ziek thuis zit dan maakt het voor de ontwrichting van de maatschappij weinig uit of ze met een milde of zware griep thuiszitten. Ze enten niet perse in voor de heftigheid van de griep.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:21 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik lees ook op alle meer gerenomeerde nieuws sites dat 't symptomen over 't algemeen mild zijn.Zou lambiekje dan toch gelijk hebben en proberen pro vaccinatie mensen ons angst aan te jagen?
*zet alu hoedje toch maar op*
Mja maar als ik maar lichte griepverschijnselen heb ga ik niet thuis zitten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 08:41 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Als 1/3 van de beroepsbevolking ziek thuis zit dan maakt het voor de ontwrichting van de maatschappij weinig uit of ze met een milde of zware griep thuiszitten. Ze enten niet perse in voor de heftigheid van de griep.
Da's heel slim. Dan ga je dus tussen de mensen zitten die ziek worden en dan wel thuis gaan zitten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:08 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Mja maar als ik maar lichte griepverschijnselen heb ga ik niet thuis zitten.
Misleidende titel en eerste regel, to be honest.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 10:34 schreef Mestras het volgende:
Griepgolf al in augustus
AMSTERDAM - De eerste piek van de Mexicaanse griep in ons land wordt al in augustus verwacht.
Per dag worden duizenden mensen ziek, en dat terwijl het door de overheid aangeschafte vaccin pas in oktober beschikbaar is, meldt het Nederlands Dagblad.
Volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) is een uitbraak in augustus een van de opties waar experts rekening mee houden. Het Mexicaanse griepvirus is, anders dan andere griepvirussen, namelijk ook 's zomers actief.
Alleen is h1n1 geen seasonal flu he. Dat is dus juist het gekke. Dat het zich nogal snel verspreid in de zomer. En niet in minst zonnige gebieden.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:38 schreef ondersoeker het volgende:
Deze warme periode met veel zon, kan wel eens de verspreiding in Nederland een flinke tik hebben gegeven. Als de nieuwe inzichten over vitamine D waar zijn, moet de verspreiding in Nederland niet te snel gaan.
Vitamine D komt uit eten, maar een veelvoud ervan maak je door je (niet met zeep gewassen) huid aan de zon bloot te stellen als deze hoger dan 45 graden aan de horizon staat (in Nl van 15 april tot 1 september)
Interessante stof:
Vitamin D Deficiency Season
When you think about it, the flu and cold season is indistinguishable from the vitamin D deficiency season. Every autumn, as vitamin D levels plummet, the incidence of colds and flu skyrocket. After vitamin D levels bottom out during the darkest days of the cold and flu season, vitamin D levels rise again in the spring and the incidence of colds and flu steadily decrease until they virtually disappear during the vitamin D rich summer. It may be quite simple. Your body's innate immunity, especially the production of innate natural antibiotics called antimicrobial peptides, goes up and down every year with your vitamin D levels.
en
When you read these papers, you'll see American virologists continue to ignore the most remarkable aspect of influenza—it kills us in the winter but virtually disappears in the summer. In 1992, the British epidemiologist, Edgar Hope-Simpson, wrote that understanding influenza's "seasonal factor may be of critical value in designing prophylaxis against the disease." In effect, he was reminding his American colleagues that the key to influenza may not be down the road of boosting acquired immunity by flu shots but rather through better understanding innate immunity. Among the last sentences Hope-Simpson ever published, he pleaded that "it might be rewarding if persons, who are in a position to do so, will look more closely at the operative mechanisms that are causing such seasonal behavior." That was a plea to American influenza experts to look more closely at innate immunity. They ignored his plea and continued down "the road more traveled by." For those who like scientists who took the other road, "the road less traveled by," Hope-Simpson's 1992 book, The Transmission of Epidemic Influenza (The Language of Science), is a masterpiece.
bron: http://www.vitamindcouncil.org/newsletter/2006-oct.shtml
klopt dat is wel vreemd, daarom ben ik heel beniewd of het de komende maand op het noordelijk halfrond stabiliseert of niet.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Alleen is h1n1 geen seasonal flu he. Dat is dus juist het gekke. Dat het zich nogal snel verspreid in de zomer. En niet in minst zonnige gebieden.
Ik denk dat een annuleringsverzekering sowieso niet dekt in dit geval, tenzij je zélf te ziek bent om te gaan. Als je je reis hebt geboekt bij een reisbureau dat lid is van het calamiteitenfonds zou het kunnen dat ze geld teruggeven, maar ik weet nu al zo goed als zeker dat dit niet gaat gebeuren, anders kan dat fonds zichzelf wel opdoeken aangezien het een wereldwijd probleem is en niet toegespitst op een noodsituatie in slechts 1 land...quote:Op zaterdag 4 juli 2009 12:53 schreef Terpentin07 het volgende:
Hmm ik reis in oktober/november naar Chili en Argentinië.Ben benieuwd hoe het daar verder verloopt.En slim als ik ben had ik ook geen annuleringsverzekering genomen.
Waarom niet? Handig te weten hoor.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:27 schreef indahnesia.com het volgende:
Ik heb een griep. Boeit me niet welke.
Misschienquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik heb koorts en ik kots me mijn ingewanden uit mijn lijf. Ga ik nu dood?
Op een dag ga je inderdaad dood.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef MinderMutsig het volgende:
ik weet het nietquote:Op zaterdag 4 juli 2009 17:24 schreef MinderMutsig het volgende:
Jawel hoor... van wikipedia:quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef flipsen het volgende:
Veel thee drinken![]()
Volgens mij was kotsen niet echt een symptoom van de H1N1...Maar als je je ook grieperig voelt zou ik toch eens met een arts bellen of langsgaan
Thee komt er sneller weer uit dan het er in gaat.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef flipsen het volgende:
Veel thee drinken![]()
Volgens mij was kotsen niet echt een symptoom van de H1N1...Maar als je je ook grieperig voelt zou ik toch eens met een arts bellen of langsgaan
Als je echt vermoedens hebt toch liever bellen, dan kun je niet in de wachtkamer iedereen besmetten.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 18:40 schreef flipsen het volgende:
Veel thee drinken![]()
Kan ook Q koorts zijn.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 22:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou ja ik zou niet weten van wie ik het dan gekregen zou moeten hebben tenzij op Parkpop iemand ongemerkt flink in de rondte heeft staan sproeien maar het is ook niet echt normaal om in deze tijd van het jaar griep te krijgen dus ik houd er ergens wel een klein beetje rekening mee.
Ik vind het op dit moment niet dringend genoeg om in het weekend te gaan bellen maar als ik me maandag nog zo voel bel ik inderdaad wel even met de huisarts.
Geen spierpijn bij deze griep?quote:Op zaterdag 4 juli 2009 19:00 schreef Kabbie_Kabbie het volgende:
[..]
Jawel hoor... van wikipedia:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |