Je zou denken dat de VS hun portie inmiddels al gehad hebben maar kennelijk verwachten ze toh de grote klap als de R in de maand is.quote:The White House says it will hold an all-day H1N1 Flu Preparedness Summit with states on July 9 to prepare for a severe outbreak of H1N1.
Ja, ik zie het al voor me. Iedereen die thuiszit vanwege de griep en ik ben de enige die de griep niet heeftquote:Op donderdag 2 juli 2009 15:58 schreef Bierie het volgende:
[..]
Jij zit gewoon te wachten op een verlenging van je zomervakantie ofzo?
Dat zal hier ook wel gaan gebeuren dan met Tamiflu dat maar nauwelijk schijnt te helpen.quote:When people are displaying symptoms, they should contact the NHS by phone, the government said.
If doctors believe the person is suffering from swine flu they will be told to stay at home and be given a voucher which a friend or family member can take to a drug collection point, such as a pharmacy.
Een hele quarantaine-afdeling is er al vrijgemaakt.quote:Op donderdag 2 juli 2009 20:21 schreef aloa het volgende:
Griepvirus gevaarlijker dan gedacht
De Mexico-griep lijkt gevaarlijker te zijn dan werd gedacht, zeggen virologen van het Erasmus Medisch Centrum. Ze hebben het virus in het laboratorium vergeleken met een gewoon griepvirus.
Daaruit blijkt dat de Mexicaanse griep zich via de lucht verspreidt en dat het dieper het lichaam binnendringt dan een gewoon griepvirus. Gezonde mensen worden daardoor zieker van het Mexicaanse virus dan van een ander griepvirus.
Volgens de onderzoekers moeten er in het najaar misschien scholen dicht als het aantal griepgevallen toeneemt. Dat kan de verspreiding remmen en levert tijdwinst op voor de inentingscampagne.
nos
quote:Op maandag 29 juni 2009 12:39 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Is het leuk om in de OP bij te houden welke Fokkers H1N1 hebben opgelopen?
Ja die 90 jaar vooruitgang in medische wetenschap is inderdaad voor niks geweest om nog maar niet te spreken over de erge verslechtering in leefomstandighedenquote:Op donderdag 2 juli 2009 21:30 schreef Omentuva het volgende:
[..]
If anything zou ik gokken dat met de huidige wereld de infection rate hoger zou liggen dan in 1918...
De medische vooruitgang en de leefomstandigheden verlagen, hopelijk, het aantal doden. Ik denk echter dat de hoeveelheid mensen mét de griep juist hoger wordt in de drukke maatschappij van dit tijdperk, juist vanwege de grotere beweegbaarheid van de mens. (Procentueel gezien, natuurlijk.) 90 jaar terug was er nog bijna geen openbaar vervoer, laat staan een evengroot aantal vliegtuigen als er nu is. Het virus kan zich veel makkelijker verspreiden dan 90 jaar terug.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 00:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja die 90 jaar vooruitgang in medische wetenschap is inderdaad voor niks geweest om nog maar niet te spreken over de erge verslechtering in leefomstandigheden
Er vallen minder doden door medische vooruitgang en leefomstandigheden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 01:01 schreef Omentuva het volgende:
[..]
De medische vooruitgang en de leefomstandigheden verlagen, hopelijk, het aantal doden. Ik denk echter dat de hoeveelheid mensen mét de griep juist hoger wordt in de drukke maatschappij van dit tijdperk, juist vanwege de grotere beweegbaarheid van de mens. (Procentueel gezien, natuurlijk.) 90 jaar terug was er nog bijna geen openbaar vervoer, laat staan een evengroot aantal vliegtuigen als er nu is. Het virus kan zich veel makkelijker verspreiden dan 90 jaar terug.
Je zou zelfs een punt kunnen maken dat de maatschappij van 1918 beter mentaal voorbereid was op een pandemie dan de huidige, juist vanwege deze tijd van relatieve vrede en voorspoed en weinig ziektes.
Medische vooruitgang does jack shit als het gaat om preventie van griep zonder vaccin.
Onderschat het maar weer lekker...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 01:21 schreef Libris het volgende:
Wij hebben inmiddels 66 studenten met H1N1 (het grootste cluster in Singapore), maar allemaal mild. Voor een deel van de studenten zijn we overgestapt op e-learning. Ach, het is weer wat anders...
quote:"This is not a disease of older adults. There's no question," says Dr
Allison McGeer, an influenza expert with Toronto's Mount Sinai
Hospital. "For people under 50, this is a significantly more severe
disease than seasonal flu. For people over 50, it's much better," she
notes. But are the people under 50 who are being badly hit by the
virus specimens of perfect health or are many of them already shaded
by the broad umbrella known as "pre-existing health conditions?" How
you view a condition like asthma -- seen in 41 per cent of the
hospitalized cases in New York City -- may influence how you answer
that question. "A lot of that is about labelling people," McGeer
admits. "Half of me doesn't want you to think you're diseased if you
have asthma, and the other half of me wants you to get your flu
vaccine because you're at increased risk." "How do you walk that
line?"
Doodgaan doet iedereen, groter probleem is totaal instorten van de economie wanneer groot deel van de werkende massa ziek thuis is.quote:
189 landen dus nietquote:Op vrijdag 3 juli 2009 03:05 schreef indahnesia.com het volgende:
Inmiddels al in 20 landen minimaal 1 dodelijk slachtoffer.
Het zijn de sterkeren die ziek worden in dit gevalquote:Op vrijdag 3 juli 2009 02:08 schreef F04 het volgende:
Misschien is het een logisch verschijnsel? Er zijn te veel mensen op deze aardkloot dus moeten de zwaksten het onderspit delven en zo komen te overlijden. Wet van de sterkste overleefd?
Ik heb er nooit last van gehadquote:Op vrijdag 3 juli 2009 04:26 schreef indahnesia.com het volgende:
Het aantal doden ligt in slechts enkele maanden al hoger dan het totale aantal dodelijke slachtoffers van de gevreesde vogelgriep trouwens.
Ik ook niet, terwijl ik toch in het 'epicentrum' (Indonesie) woon.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb er nooit last van gehad
dat is best bizarquote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:02 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Het zijn de sterkeren die ziek worden in dit geval
Bron? Volgens mij zijn de meeste dodelijke slachtoffers degenen die andere klachten e.d. hadden voordat ze de griep kregen?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 06:02 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Het zijn de sterkeren die ziek worden in dit geval
http://blog.indahnesia.co(...)flu_in_hospitals.phpquote:As much as 44 suspected cases of Mexican Flu are recorded in Indonesia at this moment. However information about most cases is limited, there are 14 suspected patients in a Jakarta hospital while 11 others are in the Sanglah general hospital on the resort island of Bali. 11 more suspected cases are treated in a hospital in Medan, North Sumatra.
't schijnt iets makkelijker te leiden tot tijd OP het toilet ivm diarree. (ipv voor het toilet). Misschien kan Iabbit hier iets meer over zeggen als ie weer eens opduikt.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:02 schreef indahnesia.com het volgende:
Wat zijn de specifieke symptomen van Mexicaanse griep trouwens? (buiten die van normale griep dus?)
En van de BBC:quote:It's not even three months since the first H1N1 swine flu cases were diagnosed in San Diego, but already there is a significant amount of science published on the subject. Lots of genetic sequences from various isolates, clinical descriptions of hospitalized and fatal cases and now animal experiments. Two teams, one in The Netherlands and one in the US, have infected ferrets and mice with pandemic H1N1 isolates from Europe, the US and Mexico and compared transmissibility, virulence and pathology with seasonal H1N1 strains. The two papers were published yesterday in the journal, Science (papers here and here).
There were four different pandemic isolates tested in ferrets. The group in Holland used virus from the first Dutch case, a three year old child who had traveled with family to Mexico and had an uncomplicated case that resolved with full recovery. The US isolates were from another uncomplicated pediatric case in California, a seriously ill 29 year old female from Mexico who recovered, and a fatal pediatric patient from Texas. Different seasonal H1N1 isolates were compared to these swine flu isolates by each team.
The experimental set-up was similar but not identical. Ferrets -- rodents considered excellent models for human influenza -- were inoculated intranasally and co-housed with uninfected ferrets. In some cases contact was allowed, in others, air flow but no contact was allowed. Seasonal flu transmitted efficiently for both research teams and swine flu did just as well for the Dutch team, slightly less well for the American team. Differences in isolates and physical set-up may be the reason for this difference, but while more was made of the slightly less facile transmission by the American team, the swine flu virus was plainly transmissible in the ferret model in both cases. The US team also employed sophisticated glycan microarray analysis which seemed to show slightly less avid binding to human receptors for the swine flu. Their interpretation was that their isolates were not fully adapted to humans and one could expect the virus to change to allow better transmissibility and perhaps more virulence. While lab and animal studies may show some difference, the epidemiological evidence seems quite clear. This virus is capable of rapid and efficient spread. It is already fully transmissible.
These studies also hint at a greater virulence for the swine flu virus compared to seasonal flu virus. Examining the pathology in ferrets (and in the US experiments mice were also used), the new virus will infect cells deeper in the lungs. The US team also found it in the intestinal tract, consistent with the clinical observation that nausea and vomiting is a common presenting symptom.
It has been claimed that the genetics of this virus are very stable and that essentially all isolates so far are "essentially" identical. But the three US isolates had differences in 6 different gene segments and the Mexican isolate exhibited lethality for half the animals compared to none for all the other isolates and the seasonal H1N1 (Table 1). None of the swine flu isolates had the E627K mutation in PB2 which was thought to be characteristic of human adapted viruses. Now it is clear that it isn't a necessary condition. The fact is the early isolates do exhibit amino acid differences and we are not yet sufficiently knowledgeable about which ones are important to declare them functionally identical.
There is nothing super alarming about these experiments, but there certainly is nothing reassuring, either. Even if this virus only has the same virulence as a seasonal virus, it can infect more people and younger, healthier people. Epidemiologically it will look very different and have a different impact.
It's unlikely this will be like a 1918 flu virus. But it doesn't have to be to cause a major problem. Constantly comparing it to 1918 isn't the point. The point is that this is an influenza pandemic, and that's bad enough.
quote:First swine flu death in London
A 19-year-old man has died after getting swine flu in London, health authorities have said.
London, where more than 1,900 people have contracted the disease, is the second worst-affected area in the UK.
The flu has left its mark in several schools, a West End store and Wimbledon, where 28 staff with flu-like symptoms were asked to stay away.
The man is the fourth person with swine flu to die in the UK. NHS London will give more details about the case later.
The death comes amid warnings that the number of cases in the UK could rise to 100,000 a day by the end of next month.
Tja, wat kun je zelf doen om te voorkomen dat je het krijgt?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:33 schreef Bierie het volgende:
Nou zeg ik niet dat wij rondjes moeten gaan rennen en schreeuwen "We are all gonna die" maar ikdenk wel dat er ontzettend veel mensen de situatie ontzettend onderschatten. Wat ik eigenlijk een beetje naief vind maar goed
Heel veel Fokkenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef APK het volgende:
[..]
Tja, wat kun je zelf doen om te voorkomen dat je het krijgt?
In Argentinië is het nu als het goed is wel herfst? Zoja is kunnen we daar wellicht van afleiden wat ons te wachten staatquote:Op vrijdag 3 juli 2009 04:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
En het is nog niet eens herfst op het Noordelijk halfrond.
Als eerste zou ik stoppen met roken. Veel rokers lopen ook al buiten het griepseizoen met snotneusjes rond. Ten twijde niet meer reizen met het OV maar een autootje aanschaffen. Ten derde: gezond leven en jezelf niet uitputten met al te vermoeiende bezigheden.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef APK het volgende:
Van een snotneus krijg je toch niet eerder griep?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:11 schreef buachaille het volgende:
Als eerste zou ik stoppen met roken. Veel rokers lopen ook al buiten het griepseizoen met snotneusjes rond.
Het feit dat men met snotneusjes rond loopt verraadt dat roken een aanslag doet op je longen / weerstand. Maar dat hoef ik verder niet meer toe te lichten denk ik.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:13 schreef APK het volgende:
Van een snotneus krijg je toch niet eerder griep?
De gouden hygiëneregels volgen en mensen in je omgeving aanmoedigen om dat ook te doen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:55 schreef APK het volgende:
[..]
En met Michael Jackson handschoentjes aan pinnen bij de supermarkt?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:53 schreef eleusis het volgende:
De gouden hygiëneregels volgen en mensen in je omgeving aanmoedigen om dat ook te doen.
Verder exposure verminderen door thuis te werken, je niet in grote mensenmassa's te begeven, etc.
quote:BreakingNewsThe Hong Kong health department says it has found a case of Tamiflu-resistant H1N1 swine flu, the second case in the world.
Klopt niet, 34 miljoen dosis vaccin, geen Tamifluquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:27 schreef buachaille het volgende:
Haha, ab klink, zeg maar gedag tegen je 34 miljoen bestelde doses tamiflu
Voor zover ik weet: De verschillen die voor 'ons' (niet-medici) belangrijk zijn is dat Tamiflu een tablet is en dat het derhalve werkt door verspreiding na oplossing in het maagzuur. (I.E. Kotsen kan een dose Tamiflu wat tegengaan..) Het wordt dus, obviously, ingenomen. (Hoewel ik de details niet weet lijkt het me identiek te gaan met je gemiddelde aspirine.)quote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:08 schreef F04 het volgende:
Wat is dan het verschil tussen Tamiflu en Relenza? Hebben we niet beter Relenza kunne kopen ipv die Tamiflu?
Niet in z'n geheel natuurlijk. (Denk aan Australië, waar de definitie van winter praktisch overeenkomt met onze April ofzo?) Zie ook het huidige weer (Google) voor Buenos Aires.quote:In Argentinië is het nu als het goed is wel herfst? Zoja is kunnen we daar wellicht van afleiden wat ons te wachten staat![]()
Dit. Het is zelfs het 3e geval, dacht dat Japan de eer had van geval numero 2.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:30 schreef eleusis het volgende:
[..]
Overigens is het optreden van resistentie tijdens een behandeling een bekend verschijnsel bij griep. Het wordt pas vervelend wanneer het virus resistent is daarvoor al (en zich als zodanig verspreidt).
Het woord resistant in studies duidt niet altijd op een 100% resistentie tegen een medicijn. Meestal wordt de dosis verhoogd waardoor het medicijn alsnog werkzaam is. m.a.w. de werking wordt minder, maar is niet meteen volledig weg. m.a.w. het is heen zwart/wit termquote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Poetic_justicequote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:33 schreef indahnesia.com het volgende:
Begin me iets ongemakkelijk te voelen. Ben op 30 juni vertrokken naar Kuala Lumpur vanuit Jakarta en ben de 1e weer terug in Jakarta. Sinds vanochtend ben ik wat moe. Ik heb een droog kuchje sinds ik naar KL vloog en heb sinds vanmiddag ook last van wat warm gevoel en een loopneus.
Vooralsnog geen andere symptomen, al ik drink al twee dagen gruwelijk veel. Enfin, op tijd naar bed dus vanavond. Ik zie wel hoe het morgen gaat, er staat een retourtje Jakarta met de bus te wachten. Even lekker wat kuchen en ik roei zo 10 miljoen mensen uit.
In Maleisie (en de hoofdstad KL) zijn al honderden mensen ziek. Tevens dat ik daar in Chinatown, een van de meest drukbevolkte gebieden van de stad. En Jakarta is ook al niet echt rustig te noemen. Nou ja..
Overdag een graad of 15, 's nachts een graad of 5. Een beetje te vergelijken met de herfst in Nederland zonder veel regenachtige dagenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 15:38 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Voor zover ik weet: De verschillen die voor 'ons' (niet-medici) belangrijk zijn is dat Tamiflu een tablet is en dat het derhalve werkt door verspreiding na oplossing in het maagzuur. (I.E. Kotsen kan een dose Tamiflu wat tegengaan..) Het wordt dus, obviously, ingenomen. (Hoewel ik de details niet weet lijkt het me identiek te gaan met je gemiddelde aspirine.)
Relenza is een vorm van medicijn dat je in moet ademen. (Denk astma 'puffer' geen idee hoe die heten...) Het komt daarna direct in je longen, wat een voordeel is. Een nadeel is dat hoesten, kortademigheid e.d. een probleempje zijn, en aangezien dat nu juist een paar van de meer voorkomende symptomen zijn...
[..]
Niet in z'n geheel natuurlijk. (Denk aan Australië, waar de definitie van winter praktisch overeenkomt met onze April ofzo?) Zie ook het huidige weer (Google) voor Buenos Aires.
Weer voor Buenos Aires, Argentinë [sic]
13 °C
Actueel: Onbewolkt
Wind: NW - 13 km/h
Luchtvochtigheid: 45%
Voor de rest is het daar nu inderdaad hartje winter, dus ja, daar wordt zeker op gelet.
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 16:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Poetic_justice
Moah, het is geen twist of fate omdat ik het ticket al maanden geleden had geboekt, en ik moest het land toch uit, dus ik kon kiezen tussen o.m. Singapore, KL en Bangkok... allemaal een gevaar nu. Om nu ter voorkoming van een mogelijke griep naar een 'veilig' land te vliegen slaat ook nergens op.quote:ironic twist of fate intimately related to the character's own conduct.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |