Dat jij het onzin vindt, maakt het nog geen feit.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is gewoon grote onzin, MJ was een product van platenmaatschappijen, die zijn achterhaald net als zovele ervoor.
Waarom issie nooit bij zijn broertjes gebleven dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
kom op zeg. Een product is iets wat gefabriceerd wordt. Quincy fabriceerde geen Michael Jackson, die hielp en begeleide hem. Maar zoals jij het zegt, had het ook Pietje Snot uit Hoeverlaken kunnen zijn.
Ik geef slechts mijn mening.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:34 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat jij het onzin vindt, maakt het nog geen feit.
Oneens.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Is gewoon grote onzin, MJ was een product van platenmaatschappijen, die zijn achterhaald net als zovele ervoor.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarom issie nooit bij zijn broertjes gebleven dan?
Wat is dat voor onzin? Dat zegt toch niets over hem?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Waarom issie nooit bij zijn broertjes gebleven dan?
Samen met zijn broertjes was het nog product van de vader, daarna werd ie product van platenmaatschappijen ja.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus omdat hij solo is gegaan, is het een product?
Was Elvis ook. En de Beatles ook... Marketing heet dat. Zelfs de beste artiesten hebben goede platenmaarschappijen en managers e.d. nodig.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Samen met zijn broertjes was het nog product van de vader, daarna werd ie product van platenmaatschappijen ja.
Ik ben eigenlijk anti-tattoo (voor mezelf dan hè, wil niemand beledigen), maar zelfs dat ging door mijn hoofd vandaag. Kun je nagaan.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:59 schreef Rnnz het volgende:
Ik zal zeker niet de enige zijn die er aan heeft gedacht om een tattoo te zetten van MJ?
M'n moeder dacht aan hetzelfde, en de vriend waarmee ik naar Londen zou gaan zat er ook al aan te denken.
Dat hoop ik ook echt ja.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 23:16 schreef denthemen het volgende:
Ik hoop écht dat er beelden zijn van zijn repetities voor de o2 concerten
In het kruis grijpen en hoge kreetjes slaken is uniek?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:37 schreef Ritmo het volgende:
Overigens is het dan misschien wel een 'product', maar wel een uniek product. Het is geen 13 in een dozijn-zanger die je zo had kunnen vervangen, zoals met veel pop-artiestjes tegenwoordig...
Z'n dans en zangkwaliteiten zijn gewoon uniek.
Nee, je vorige argumentatie maakt voor mij duidelijk dat jij iets niet wilt begrijpen:quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Samen met zijn broertjes was het nog product van de vader, daarna werd ie product van platenmaatschappijen ja.
Ja, want dat is het enige wat ie kon.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In het kruis grijpen en hoge kreetjes slaken is uniek?
Uniek genoeg voor jou om je er om half 1 's nachts druk om te maken. En uniek genoeg om de beste artiest ever te zijnquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zwak om 2 niemdendalletjes uit zijn carriere eruit te pikken en de rest links te laten liggen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:39 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach als je niets beters ken. En ik wordt beetje moe van die hype dattie was en nu weer ff is.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:42 schreef denthemen het volgende:
[..]
Uniek genoeg voor jou om je er om half 1 's nachts druk om te maken. En uniek genoeg om de beste artiest ever te zijn
Een coveralbum met Fergie, will.i.am en Akon kun je krijgen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:30 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Ik zou wel een coveralbum willen zien met allerlei covers van Stevie Wonder, Prince, Madonna, Bruce Springsteen enz.
Ja. Zo uniek is zijn sound niet. Leuke Disco that's it.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:43 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zwak om 2 niemdendalletjes uit zijn carriere eruit te pikken en de rest links te laten liggen.
Vraagje:
Heb jij wel enige kennis van zijn unieke sound en hoeveel invloed hij nog steeds heeft op de muziekwereld in het algemeen?
een hype? Je weet echt niet waar je het over hebt he.. Dus volgens jou bestaan er geen goede artiesten? Als je the king of pop een hype durft te noemenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ach als je niets beters ken. En ik wordt beetje moe van die hype dattie was en nu weer ff is.
Echt.... hoe meer je reageert, hoe meer blijkt dat je niet weet waar je het over hebt. Geen probleem hoor, maar dat weten we nu tenminste.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja. Zo uniek is zijn sound niet. Leuke Disco that's it.
Mensen die niet snappen dat artiesten/sporters die veel betekend hebben de dagen na hun dood wat extra aandacht krijgen in de media.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:48 schreef denthemen het volgende:
[..]
een hype? Je weet echt niet waar je het over hebt he.. Dus volgens jou bestaan er geen goede artiesten? Als je the king of pop een hype durft te noemen
Persoonlijke arts.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:49 schreef muay-toy het volgende:
http://edition.cnn.com/20(...)dex.html#cnnSTCVideo
911 call, waarom is er een dokter ter plaatse aanwezig
en die is 24uur aanwezig of al opgeroepen voor dat de ambulance gebeld werd?quote:
Weet het niet precies, maar hij stond onder dagelijkse behandeling. Die arts zal een aantal uur per dag in z'n buurt zijn, zeker vlak voor z'n shows.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:53 schreef muay-toy het volgende:
[..]
en die is 24uur aanwezig of al opgeroepen voor dat de ambulance gebeld werd?
Misschien dat het wat vreemd voor je is maar op zo'n forum zitten ook mensen die MJ gewoon als top 40 aritiestje zien die over een tijdje gewoon weer net zo vaak te horen is als voor zijn dood.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:49 schreef peaceman het volgende:
[..]
Echt.... hoe meer je reageert, hoe meer blijkt dat je niet weet waar je het over hebt. Geen probleem hoor, maar dat weten we nu tenminste.
Top 40-artiestje.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Misschien dat het wat vreemd voor je is maar op zo'n forum zitten ook mensen die MJ gewoon als top 40 aritiestje zien die over een tijdje gewoon weer net zo vaak te horen is als voor zijn dood.
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:49 schreef Ritmo het volgende:
Elvis is ook overgewaardeerd.
De laatste keer dat er een artiest van dit kaliber stierf was dat Elvis.
Geen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:55 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Top 40-artiestje.Wat vind jij wel een grootheid dan?
Ik ben niet eens een fan, maar ik zie wel de realiteit. Hij was/is een groot artiest met een ongekende invloed op de popmuziek in het algemeen. Dat gaat dus heel wat verder dan een top 40 artiestje... maar ja, jij wil de feiten ontkennen. Prima. Maar neem ons niet kwalijk als we je op muziekgebied dan niet meer serieus nemen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Misschien dat het wat vreemd voor je is maar op zo'n forum zitten ook mensen die MJ gewoon als top 40 aritiestje zien die over een tijdje gewoon weer net zo vaak te horen is als voor zijn dood.
Piet Piraat. Je weet niet waar je het over hebt. Deze man heeft 40 jaar muziekgeschiedenis erop zitten. En dat noemt ie een hype.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:57 schreef Ritmo het volgende:
Elvis en MJ overschat.Wat je ook van hun muziek vindt, als je zo praat dan snap je er gewoon weinig van en moet je je eens gaan verdiepen in de muziek.
Hoeveel platen die legendarisch waren heeft ie gemaakt?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:58 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Piet Piraat. Je weet niet waar je het over hebt. Deze man heeft 40 jaar muziekgeschiedenis erop zitten. En dat noemt ie een hype.
Die mensen waar je het over hebt, hebben het allemaal niet meegemaakt, net zoals jij, denk ik zo.
Wat klopt er niet dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 00:50 schreef vaarsuvius het volgende:
@ denthemen Michael Jackon 1958-2009. FF verbeteren, ik heb vandaag al teveel 13 jarige meisjes naar TMF zien sms-en: " Micheal Ik hou van jouw......
Als je dat al moet vragen, zegt dat genoeg.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoeveel platen die legendarisch waren heeft ie gemaakt?
Allemaal.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Deze vraag zegt al genoeg.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:01 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik mis een S in JackSon ....quote:
Die invloed duurt nog steeds voort.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:03 schreef vaarsuvius het volgende:
om eerlijk te zijn, MJ heeft geen 40 jaar grote invloed gehad op de popmuziek, maar wel 20 jaar. zo'n beetje begin jaren 70 tot begin jaren 90 met uiteraard een jaar of 10 MEGA invloed
Goed, mee eens. Maar dit was genoeg om hem niet te vergeten, en vele mensen reikhalzend te laten uitzien naar zijn come-back.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:03 schreef vaarsuvius het volgende:
om eerlijk te zijn, MJ heeft geen 40 jaar grote invloed gehad op de popmuziek, maar wel 20 jaar. zo'n beetje begin jaren 70 tot begin jaren 90 met uiteraard een jaar of 10 MEGA invloed
Nee die worden namelijk gemaakt door de fans.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:04 schreef Ritmo het volgende:
PP, je lult echt onzin. Volgens jou bestaan er geen legendarische artiesten?
Ja , maar die invloed is dezelfde als zeg maar de invloed van the Beatles... of the invloed van Nirvana.. Invloed van oud werk. In MJ's geval, Off the Wall, Thriller, Bad.. een beetje Dangerous, daarna niet meerquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die invloed duurt nog steeds voort.
Ja, en er zijn ook geen goede schilders. Die worden gemaakt door mensen die zeggen dat ze kenners zijn...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Nee die worden namelijk gemaakt door de fans.
Die staat er gewoon hoorquote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
True. En wat zegt dit dus: We hebben het hier niet over een top 40 artiestje, maar over iemand die duidelijk van invloed is geweest op vele artiesten na hem en ook nog jaren van invloed zal zijn op artiesten. Zo iemand noemen we een legende en geen hype, zoals PietPiraat beweert.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:06 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ja , maar die invloed is dezelfde als zeg maar de invloed van the Beatles... of the invloed van Nirvana.. Invloed van oud werk. In MJ's geval, Off the Wall, Thriller, Bad.. een beetje Dangerous, daarna niet meer
Ja en dan? Als Michael, net zoals meerdere artiesten jarenlang muziek maken en gewaardeerd worden, wat is daar mis mee, dat heet legendarisch. Neem mijn favoriete band, hun invloed is 40 jaar na uit elkaar gaan nog niet vergeten. Dat heet legendarisch. Hoe oud ben jij?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:06 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat is je favo band?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:09 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja en dan? Als Michael, net zoals meerdere artiesten jarenlang muziek maken en gewaardeerd worden, wat is daar mis mee, dat heet legendarisch. Neem mijn favoriete band, hun invloed is 40 jaar na uit elkaar gaan nog niet vergeten. Dat heet legendarisch. Hoe oud ben jij?
Ehm...ik zou de invloed van Nirvana toch niet vergelijken met die van de Beatles, hoorquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:06 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Ja , maar die invloed is dezelfde als zeg maar de invloed van the Beatles... of the invloed van Nirvana.. Invloed van oud werk. In MJ's geval, Off the Wall, Thriller, Bad.. een beetje Dangerous, daarna niet meer
Come back in de zin van: lange tijd niet meer opgetreden en geen muziek meer gemaakt.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:07 schreef matthijst het volgende:
Mwah, come back is een groot woord. Ik denk niet dat hij ooit nog terug had kunnen komen.
Te freaky voor de meeste mensen.
1 miljoen concertkaarten verkopen ala, maar mensen zouden vooral gaan om de oude Jackson, niet om eventuele nieuwe nummers, zie Invincible.
Dat was zeker zo'n top 40 bandje...quote:
quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:13 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat was zeker zo'n top 40 bandje...
Ik ben uit eind jaren 50 en heb al veel hypes voorbij zien komen.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:09 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Ja en dan? Als Michael, net zoals meerdere artiesten jarenlang muziek maken en gewaardeerd worden, wat is daar mis mee, dat heet legendarisch. Neem mijn favoriete band, hun invloed is 40 jaar na uit elkaar gaan nog niet vergeten. Dat heet legendarisch. Hoe oud ben jij?
Nee, wat dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:13 schreef denthemen het volgende:
Zijn er meer mensen die een fout zien in het plaatje van de OP?
Iets wat tientallen jaren duurt is geen hype meer.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben uit ein jaren 50 en heb al veel hypes voorbij zien komen.
Sorry, ik geloof je niet.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ben uit eind jaren 50 en heb al veel hypes voorbij zien komen.
Nee, in je handtekening. Er staat Michael Jackon.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:13 schreef denthemen het volgende:
Zijn er meer mensen die een fout zien in het plaatje van de OP?
Om eerlijk te zijn ben ik bij voor hem dat hij eindelijk de pijp uit is (al ben ik een groot MJ fan) Hij heeft in jaren al geen hit meer gescoord, en zijn ziekte + kritiek sloopte hem mentaal.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:10 schreef Ritmo het volgende:
Overigens wordt ie door z'n dood nog legendarischer denk ik. Dat gebeurd altijd...
Ga me niet vertellen dat je Michael Jackson een hype noemtquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoelang duurde de populaire periode van MJ dan?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:15 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Iets wat tientallen jaren duurt is geen hype meer.
Misschien hadden die laatste jaren nooit gebeurd mogen zijn en had ie beter op z'n 40e kunnen sterfen (volgens mij heeft ie na z'n 40e geen enorme hits meer gehad toch?). Dan was het geen Wacko Jacko maar gewoon the King of Pop.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ben ik bij voor hem dat hij eindelijk de pijp uit is (al ben ik een groot MJ fan) Hij heeft in jaren al geen hit meer gescoord, en zijn ziekte + kritiek sloopte hem mentaal.
Nu is hij tenminste een legende zoals Elvis. Mensen zullen hem nu vooral herinneren aan zijn muzikale invloeden ipv. de dingen wat hij buiten zijn muziek om heeft gedaan.
Gezien je postgedrag van vandaag zou ik daar een nuance in aan willen brengen:quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:14 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
"heb veel artiesten/bands voorbij zien komen die ik hypes vond, maar die dat in werkelijkheid niet zijn."quote:
Jij wil zeggen dat jij van eind jaren 50 bent? Heb je geslapen dan, al die tijd? Je lult onzin.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoelang duurde de populaire periode van MJ dan?
Het is voor velen nog steeds gewoon de King of Pop.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:17 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Misschien hadden die laatste jaren nooit gebeurd mogen zijn en had ie beter op z'n 40e kunnen sterfen (volgens mij heeft ie na z'n 40e geen enorme hits meer gehad toch?). Dan was het geen Wacko Jacko maar gewoon the King of Pop.
Klopt, maar met een zwart (quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het is voor velen nog steeds gewoon de King of Pop.
En voor mij ook.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:18 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Het is voor velen nog steeds gewoon de King of Pop.
Dat is waar. Al is de dood van een legende natuurlijk ook een hype, want echt rationeel kan je de media niet noemen. Maar de artiest MJ was zeker geen hype. Ik was niet een grote fan, maar MJ stond boven de 'genres' , de 'groepjes' op school. Iedereen vond Mj ok, of ze nu naar punk, rock , disco of hoe het ook heette luisterden, MJ stond daarboven.. als een echte koning.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
True. En wat zegt dit dus: We hebben het hier niet over een top 40 artiestje, maar over iemand die duidelijk van invloed is geweest op vele artiesten na hem en ook nog jaren van invloed zal zijn op artiesten. Zo iemand noemen we een legende en geen hype, zoals PietPiraat beweert.
Dus? Wat is je punt?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit, heb ongeveer 1599 vinyl en nix van die gozert.
mee eens, mijn eerste reactie vanochtend was: Huh? Nee toch. het zal toch niet.. En 10 seconden later kwam de gedachte, Fijn, heeft die arme man eindelijk de rust en vrede die hij al zijn hele leven mist. (terwijl ik niet in een hiernamaals geloof, dus eigenlijk was die gedachte heel stom)quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:16 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn ben ik bij voor hem dat hij eindelijk de pijp uit is (al ben ik een groot MJ fan) Hij heeft in jaren al geen hit meer gescoord, en zijn ziekte + kritiek sloopte hem mentaal.
Nu is hij tenminste een legende zoals Elvis. Mensen zullen hem nu vooral herinneren aan zijn muzikale invloeden ipv. de dingen wat hij buiten zijn muziek om heeft gedaan.
Troost je met het idee dat z'n optredens eigenlijk alleen maar tegen konden vallen en dat ie waarschijnlijk nooit meer een geweldige plaat gemaakt had...quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:21 schreef Rnnz het volgende:
Ik ga maar weer eens slapen, terwijl ik nog steeds niet aan het idee kan wennen.
De Jacksons vond ik al kutmuziek en MJ is niet veel beter.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:18 schreef Robijn1961 het volgende:
[..]
Jij wil zeggen dat jij van eind jaren 50 bent? Heb je geslapen dan, al die tijd? Je lult onzin.
Dat weet je niet...dat zullen we nu nooit meer weten.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:22 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Troost je met het idee dat z'n optredens eigenlijk alleen maar tegen konden vallen en dat ie waarschijnlijk nooit meer een geweldige plaat gemaakt had...
Ik vind de Rolling Stones ook kutmuziek (de Beatles nietquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De Jacksons vond ik al kutmuziek en MJ is niet veel beter.
Aha! Laat jij je oordeel over Michael Jackson soms beinvloeden door je persoonlijke muzikale voorkeur?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Prima, opgelost en nu snel doorlopen naar één van de topics van de artiesten van de 1599 viny;s die je bezit.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dat zal ook wel zo blijvenquote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Maakt mij niet uit, heb ongeveer 1599 vinyl en nix van die gozert.
Ik ken geen persoon in mijn omgeving (van alle types rassen, leeftijden, man, vrouw) die Michael Jackson helemaal niets vind. Je kan zeggen over hem wat je wilt (en ja, hij was vreemd) zijn invloeden zijn nog steeds in de hedendaagse popmuziek te vinden.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:20 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Dat is waar. Al is de dood van een legende natuurlijk ook een hype, want echt rationeel kan je de media niet noemen. Maar de artiest MJ was zeker geen hype. Ik was niet een grote fan, maar MJ stond boven de 'genres' , de 'groepjes' op school. Iedereen vond Mj ok, of ze nu naar punk, rock , disco of hoe het ook heette luisterden, MJ stond daarboven.. als een echte koning.
Het was gewoon een muzikant zoals er vele zijn, dat je dan toevallig veel platen verkocht hebt ben je ineens een legende?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 01:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dus? Wat is je punt?
Is het aantal vinyls wat jij bezit een maatstaf ergens voor dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |