Ja die verpulverd je auto natuurlijkquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
Die Joe is volgens mij een beetje de weg kwijtquote:
Nee, die VMBO'er hierzo....quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:18 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Die Joe is volgens mij een beetje de weg kwijt
Dit topic gaat over de (mogelijke) aanpak aangaande het verbeteren van de verkeersveiligheid en jij hebt het constant over file-problemen en het aanleggen treinstations pal naast A-wegen.quote:
Bron?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:15 schreef Pacmaniac het volgende:
Vast niet veel minder dan jouw voorbeeld aangaande "De ruit van Eindhoven" , Wat trouwens geen N weg is maar een snelweg. In dat kostenplaatje is ook rekening gehouden met de economische schade die geleden wordt door vertragingen etc.
Dat is het voorstel niet. Ik ben helemaal niet tegen het aanpakken van stukken waar het echt nodig is. Mijn probleem ligt gewoon bij het idee om het maar overal te doen. Er zijn al lang 80 km/u wegen met een heuveltje in het midden, of van die oranje plastic uitsteeksels... Als daar een goede reden voor is: prima.quote:Beginnen met de drukke wegen waar veel ongevallen plaatsvinden hé.
Alleen duurt de procedure + grondaankopen iha meer dan 2 jaar...quote:Verder ook prima concept om werkgelegenheid te creëren aangaande de crisis. Als je vele duizenden mensen in de bouwsector 2 jaar WW moet betalen ben je ook een shitload aan geld kwijt en krijg je er geen reet voor terug.
Het gaat om het hele gebied van Amstelveen. Geen idee hoeveel km dat precies is , maar zeker meer dan 1.5 km zoals jouw berekening .quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bron?
Maar goed, het gaat om geraamd 25 mio per kilometer als ik mij niet vergis. Een 80 km/u weg is natuurlijk een klap goedkoper, maar laten we even uit gaat van gemiddeld 5 mio per kilometer (ik zou het even na kunnen vragen), dan nog zit je op 5 mio * 80.000 = 400 mjd.
[..]
Dat is het voorstel niet. Ik ben helemaal niet tegen het aanpakken van stukken waar het echt nodig is. Mijn probleem ligt gewoon bij het idee om het maar overal te doen. Er zijn al lang 80 km/u wegen met een heuveltje in het midden, of van die oranje plastic uitsteeksels... Als daar een goede reden voor is: prima.
[..]
Alleen duurt de procedure + grondaankopen iha meer dan 2 jaar...
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:35 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het gaat om het hele gebied van Amstelveen. Geen idee hoeveel km dat precies is , maar zeker meer dan 1.5 km zoals jouw berekening .
Een middenberm en scheiding van weghelften aanleggen = niet hetzelfde als wegen verbredenDerhalve deugt jouw kostenberekening die vol aannames en schijnfeiten staat voor geen meter. Laten we uitgaan van.... Laten we denken dat zus en zo....... Feit = je weet het niet. Geeft niet , maar sla me niet om de oren met feiten die alleen in jouw rekenkundige wijsheid bestaan .
En als laatste dat het 2 jaar zou duren moet dan iets op bedacht worden. We zitten in een crisis dus dan moet er maar een spoedprocedure in gang gezet worden. Een jaar geleden was het nationaliseren van de grote banken ook ondenkbaar . Dit zijn andere tijden.
ho ho, ik zeg niet dat een baal stro meer schade aanbrengt dan een andere auto frontaal, dat maak jij er van, je verdraait de boel. Ik zag alleen dat je onderschat hoeveel schade een strobaal aan kan brengen, helemaal 1 die naar beneden valt. 100% dat jij net zo hard uitwijkt als die op je af komt en niet rustig blijft rijden want het is maar een baal stro...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:18 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja die verpulverd je auto natuurlijk![]()
Enig idee waarom bij race evenementen vaak strobalen gebruikt worden om de impact van de klap te reduceren?
Nee dan kun je beter frontaal op een tegenligger klappen. Vast minder schade
Denk dat het wel meevalt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ho ho, ik zeg niet dat een baal stro meer schade aanbrengt dan een andere auto frontaal, dat maak jij er van, je verdraait de boel. Ik zag alleen dat je onderschat hoeveel schade een strobaal aan kan brengen, helemaal 1 die naar beneden valt. 100% dat jij net zo hard uitwijkt als die op je af komt en niet rustig blijft rijden want het is maar een baal stro...
dit zal idd voor en stijging zorgeven van het aantal bumperkleef boetesquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:25 schreef Sm0keZ het volgende:
Ach nee toch, hadden ze weer niks te doen dat ze met dit soort belachelijke ideeen komen?
Leuk zeg, als er in de ochtend- of avondspits een bejaard echtpaar besluit om even de weg op te gaan. Daar rij je dan met z'n allen meteen 60km/h. Wat zal het daar veiliger op worden zeg
zo'n grote baal stro is ong. 2 x 1 x0.5 meter en weegt denk ik ong. 250 tot 300 kg...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:51 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt.Maargoed je kunt (mits er geen pauperbomen staan) altijd gedeeltelijk uitwijken naar de berm. Zo'n baal neemt echt niet de hele strook in beslag. Kijk je schikt je wezenloos. En als je uit alle macht probeert dat ding te ontwijken vraag ik me af of je in die splith second bezig bent met tegenliggers ja/nee, of dat je gewoon van schrik een ruk aan je stuur geeft. Op die toer zeg maar
als jij een vangrial in het midden wil zal de weg ook verbreed moeten worden, hoe dan ook.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:35 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Het gaat om het hele gebied van Amstelveen. Geen idee hoeveel km dat precies is , maar zeker meer dan 1.5 km zoals jouw berekening .
Een middenberm en scheiding van weghelften aanleggen = niet hetzelfde als wegen verbredenDerhalve deugt jouw kostenberekening die vol aannames en schijnfeiten staat voor geen meter. Laten we uitgaan van.... Laten we denken dat zus en zo....... Feit = je weet het niet. Geeft niet , maar sla me niet om de oren met feiten die alleen in jouw rekenkundige wijsheid bestaan .
En als laatste dat het 2 jaar zou duren moet dan iets op bedacht worden. We zitten in een crisis dus dan moet er maar een spoedprocedure in gang gezet worden. Een jaar geleden was het nationaliseren van de grote banken ook ondenkbaar . Dit zijn andere tijden.
36,5 mio / 5 mio is bij mij 7.300 meter.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:35 schreef Pacmaniac het volgende:
Het gaat om het hele gebied van Amstelveen. Geen idee hoeveel km dat precies is , maar zeker meer dan 1.5 km zoals jouw berekening .
Je kwam met het idee om een weg ernaast te leggen:quote:Een middenberm en scheiding van weghelften aanleggen = niet hetzelfde als wegen verbreden![]()
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:31 schreef Pacmaniac het volgende:
op een aparte parallelle strook rijden.
Nee, jij weet niet eens meer wat je hebt gezegd.quote:Derhalve deugt jouw kostenberekening die vol aannames en schijnfeiten staat voor geen meter.
Als jij denkt dat we de Europse verplichting van een MER procedure even aan de kant kunnen schuiven heb ik nieuws voor je. Die MER duurt bij een project-MER 1 jaar en een plan-MER 2 jaar. Grondverwerving gaat ook nooit zonder slag of stoot. Ik moet er niet aan denken dat we alle rechtsbescherming aan de kant gaan schuiven om een plannetje van Peijs uit te voeren...quote:En als laatste dat het 2 jaar zou duren moet dan iets op bedacht worden. We zitten in een crisis dus dan moet er maar een spoedprocedure in gang gezet worden. Een jaar geleden was het nationaliseren van de grote banken ook ondenkbaar . Dit zijn andere tijden.
Bomen staan er meestal wel en uitwijken naar de berm is de manier om je auto tegen die boom te krijgen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:51 schreef Pacmaniac het volgende:
Maargoed je kunt (mits er geen pauperbomen staan) altijd gedeeltelijk uitwijken naar de berm.
Dat is misschien zo, misschien ook niet. Bij drukke 80 km/u wegen zou het dan veiliger zijn. Maar bij een achteraf gelegen weg niet.quote:Zo'n baal neemt echt niet de hele strook in beslag. Kijk je schikt je wezenloos. En als je uit alle macht probeert dat ding te ontwijken vraag ik me af of je in die splith second bezig bent met tegenliggers ja/nee, of dat je gewoon van schrik een ruk aan je stuur geeft. Op die toer zeg maar
Voor een simpel vangrailtje de weg moeten verbreden. Lijkt me sterk dat dat niet past. En anders kun je ook kiezen voor een alternatieve smalle wegafscheiding.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als jij een vangrial in het midden wil zal de weg ook verbreed moeten worden, hoe dan ook.
Ik denk dat 5 miljoen per kilometer nog goedkoop is
als je die baal stro raakt, is de kans ook aanwezig dat je op de andere weghelft vliegt hoor. En dan heb je helemaal geen controle meer waar je heenvliegt. Daar ging het om.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:51 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Denk dat het wel meevalt.Maargoed je kunt (mits er geen pauperbomen staan) altijd gedeeltelijk uitwijken naar de berm. Zo'n baal neemt echt niet de hele strook in beslag. Kijk je schikt je wezenloos. En als je uit alle macht probeert dat ding te ontwijken vraag ik me af of je in die splith second bezig bent met tegenliggers ja/nee, of dat je gewoon van schrik een ruk aan je stuur geeft. Op die toer zeg maar
Dat ben ik verder wel met je eens hoor. Op lange , overzichtige rechte wegen heb ik er geen moeite mee. Wel de zogenaamde dodewegen met flauwe bochten en ongelijk wegdek. Er staat dan al vaak een doorgetrokken streep maar hebben mensen schijt aan. Begin met het plaatsen van die afscheiding op de plaatsen waar al een doorgetrokken streep staat.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Bomen staan er meestal wel en uitwijken naar de berm is de manier om je auto tegen die boom te krijgen...
[..]
Dat is misschien zo, misschien ook niet. Bij drukke 80 km/u wegen zou het dan veiliger zijn. Maar bij een achteraf gelegen weg niet.
Wederom een aanwijzing dat het onzinnig is om het overal te doen en het alleen zinvol is om het daar te doen waar NODIG.
Wat is de derde keuze?quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
als je die baal stro raakt, is de kans ook aanwezig dat je op de andere weghelft vliegt hoor. En dan heb je helemaal geen controle meer waar je heenvliegt. Daar ging het om.
Overigens: het was donker, en de strobaal (eigenlijk hennepbaal, aangezien het voor Hempflax was, die dingen zijn behoorlijk groot) viel voor de achterlampen van de trailer. Op zo'n moment heb je 3 keuzes: of je vliegt tegen die baal aan, met alle gevolgen van dien, of je wijkt uit. Er stonden bomen langs de weg, dus dat was al geen optie. dus instinctief geef je een ruk naar links, naar het (op dat moment) vrije weggedeelte. Als er weinig verkeer is, kan dat gerust. Als er een vangrail in het midden zit heb je die mogelijkheid gewoon niet (een echte middenberm met struikgewas ed zou beter zijn, maar daar is in de meeste gevallen geen ruimte voor)
Het punt is dus dat veel mensen zich van die witte lijn niet zo bijster veel aantrekken en er daardoor dodelijke ongevallen plaatsvinden....quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:24 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat ben ik verder wel met je eens hoor. Op lange , overzichtige rechte wegen heb ik er geen moeite mee. Wel de zogenaamde dodewegen met flauwe bochten en ongelijk wegdek. Er staat dan al vaak een doorgetrokken streep maar hebben mensen schijt aan. Begin met het plaatsen van die afscheiding op de plaatsen waar al een doorgetrokken streep staat.
Je geeft instinctief een ruk naar links, en als er links weinig verkeer is, dan kan dat gerust? Alsof instinctief een bewuste keuze is,...quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Bensel het volgende:
[..]
als je die baal stro raakt, is de kans ook aanwezig dat je op de andere weghelft vliegt hoor. En dan heb je helemaal geen controle meer waar je heenvliegt. Daar ging het om.
Overigens: het was donker, en de strobaal (eigenlijk hennepbaal, aangezien het voor Hempflax was, die dingen zijn behoorlijk groot) viel voor de achterlampen van de trailer. Op zo'n moment heb je 3 keuzes: of je vliegt tegen die baal aan, met alle gevolgen van dien, of je wijkt uit. Er stonden bomen langs de weg, dus dat was al geen optie. dus instinctief geef je een ruk naar links, naar het (op dat moment) vrije weggedeelte. Als er weinig verkeer is, kan dat gerust. Als er een vangrail in het midden zit heb je die mogelijkheid gewoon niet (een echte middenberm met struikgewas ed zou beter zijn, maar daar is in de meeste gevallen geen ruimte voor)
Dat ben ik niet met je eens. Recentelijk is er in mijn omgeving een doorgetrokken streep gekomen op een stuk weg en tot mijn verbazing hielden mensen zich er ook aan toen ze achter een tractor hingen (met een klein optochtje als gevolg).quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:28 schreef Pacmaniac het volgende:
Het punt is dus dat veel mensen zich van die witte lijn niet zo bijster veel aantrekken
Als je goed op let heb je best wel door of er iets van de andere kant komt. En tegen een baal van 300 kg aanrijden (ik lees hierboven dat het om zo'n gewicht gaat) kan je je leven kosten als het een beetje tegen zit (omdat je alsnog tegen een boom aan landt).quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:33 schreef vanhal het volgende:
Je geeft instinctief een ruk naar links, en als er links weinig verkeer is, dan kan dat gerust? Alsof instinctief een bewuste keuze is,...
Het resultaat:quote:Aanpassingen rond afsluiting N50
Vanaf maandag 16 oktober 2006 biedt Rijkswaterstaat alternatieve reismogelijkheden met OV. In verband met de volledige afsluiting N50 tussen Knooppunt Hattemerbroek en Kampen-Zuid vice versa voor alle verkeer.
De N50 tussen Hattemerbroek en Kampen-Zuid is vanaf aanstaande maandag 16 oktober middernacht tot en met vrijdag 22 december 2006 in beide richtingen volledig afgesloten voor alle verkeer. De weg wordt verkeersveiliger gemaakt door onder andere de bermen gedeeltelijk te verharden en een rijbaanscheiding aan te brengen. Daarnaast past Rijkswaterstaat in deze periode de weg aan met inhaalstroken. Ook krijgen de weg en de viaducten een onderhoudsbeurt. De volledige wegafsluiting is nodig om de veiligheid tijdens de werkzaamheden te waarborgen. Ook kan het werk op deze manier snel worden uitgevoerd en is er een kortere periode van overlast voor de weggebruiker.
Zie rapport:quote:Het aantal ongevallen met lichamelijk letsel is op het einde van het derde projectjaar
spectaculair gedaald: van 21% na het eerste jaar over 30% na het tweede jaar naar 36% op
het einde van het project.
Een positieve vaststelling is dat zowel het aantal gewonden als dodelijke slachtoffers op de
N50 met 43% gedaald is.
'Instinctief' en 'bewuste keuze' zijn tegenstrijdigheden. Je maakt niet bewust een instinctieve beweging.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als je goed op let heb je best wel door of er iets van de andere kant komt. En tegen een baal van 300 kg aanrijden (ik lees hierboven dat het om zo'n gewicht gaat) kan je je leven kosten als het een beetje tegen zit (omdat je alsnog tegen een boom aan landt).
Zoals gezegd dus: het kan in bepaalde gevallen beter zijn om maar tegen die baal aan te rijden, maar zo kan het ook beter zijn om maar te ontwijken.
de enige afscheiding nu is een lijn van 10cm breed die moet vervangen worden door een vangrail van zo`n 50 tot 80 cm breed (Neufert) en wil je met bermen werken dan moet je aan meters gaan denkenquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Voor een simpel vangrailtje de weg moeten verbreden. Lijkt me sterk dat dat niet past. En anders kun je ook kiezen voor een alternatieve smalle wegafscheiding.
Geloof dat de bedoeling van deze mevrouw is het inhalen verbieden. Natuurlijk dan liever een dubbele rail met een middenberm maar daar zit ook een enorm kostenplaatje aan .
Denk zelf dat het een simpel schot wordt dat niet voorkomt dat mensen op de andere weghelft terecht komen maar louter het inhalen onmogelijk maken. Dan een x aantal van die rotondes voor het inhalen en that's it. Wel jammer, deze tijd leent zich perfect voor duurzame investeringen in meer asflat , betere wegen etc
Prima oplossing.quote:Een positieve vaststelling is dat zowel het aantal gewonden als dodelijke slachtoffers op de
N50 met 43% gedaald is.
http://www.west-vlaandere(...)/2007/PB-2007-93.pdf
Dat is niet de schuld van de brommobiel-bestuurder, het is de 'schuld' van de wetmaker.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:51 schreef huhggh het volgende:
Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen, maar mag ik ook m'n gal spuien over 45-km wagentjes op een 80 km-weg?
Wat houden die onnodig de boel op. Ga dan een autorijbewijs halen als je op de weg wil rijden met een 4-wieler.
die dingen moeten sowieso van de weg gehaald wordenquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:51 schreef huhggh het volgende:
Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen, maar mag ik ook m'n gal spuien over 45-km wagentjes op een 80 km-weg?
Wat houden die onnodig de boel op. Ga dan een autorijbewijs halen als je op de weg wil rijden met een 4-wieler.
Tuurlijkquote:
Je begrijpt toch hoop ik wel dat je instinctief wel meeneemt dat het al dan niet druk is aan de andere kant van de weg... Verder heb ik geen zin in een woordspel waarbij woorden van anderen aan mij worden tegengeworpen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:47 schreef vanhal het volgende:
'Instinctief' en 'bewuste keuze' zijn tegenstrijdigheden. Je maakt niet bewust een instinctieve beweging.![]()
Dus, het feit dat er zicht op dat moment links weinig tot geen verkeer bevond heeft niks te maken met het instinctief een ruk aan het stuur geven.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:50 schreef vanhal het volgende:
Nog even een visuele toevoeging van de N50 bij Kampen:
[ afbeelding ]
Plus voor de volledigheid nog even het resultaat van de aanpassingen:
[..]
Prima oplossing.
Keurig? ik moet er niet aan denken dat ik daar 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen zit...quote:
Het moge wel duidelijk zijn dat Peijs dit niet bedoelt en als dat wel zo is dan zijn de kosten gewoon extreem en hebben we het over een verdubbeling van onze huidige (reeds hoge) staatsschuld om dat even voor elkaar te krijgen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:50 schreef vanhal het volgende:
Nog even een visuele toevoeging van de N50 bij Kampen:
[ afbeelding ]
Plus voor de volledigheid nog even het resultaat van de aanpassingen:
Prima oplossing.
Jullie mogen allebei 80 dus hem inhalen houdt in dat je te hard moet rijden. Verder is de situatie in dit stuk niet 10 tallen km lang maar slechts 4 km.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Keurig? ik moet er niet aan denken dat ik daar 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen zit...
Dan is het te overzien, maar leuk is anders...quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:16 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Jullie mogen allebei 80 dus hem inhalen houdt in dat je te hard moet rijden. Verder is de situatie in dit stuk niet 10 tallen km lang maar slechts 4 km.
Als er op dat stuk nu een hoop bochten zaten had je een punt. Het is echter overzichtelijk aldaar. Waarom die doorgetrokken streep er gekomen is, is mij dan ook niet helemaal duidelijk, maar dat is wellicht omdat er halverwege fietsers over plegen te steken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:53 schreef Pacmaniac het volgende:
Tuurlijk
Ja als je achteraan moet aansluiten ga je natuurlijk niet heel stoer over de doorgetrokken streep knallen. Ten eerste weet je niet of je het red om die tractor in te halen met oog op tegenliggers en ten tweede loop je het risico dat (mocht er een tegenligger komen) men je er (omdat je aso doet) er gewoon niet tussen laat.
Sta je dan op de verkeerde weghelft![]()
Geen verkeerslicht in de buurt en ik kom er op alle tijden, ik woon er niet zo heel ver vandaan en het is op weg naar de snelweg.quote:Ga eens om een uurtje of 11 's avonds naar dezelfde situatie kijken, wedden dat er dan mensen zijn die er toch doorheen knallen om maar 10 seconden eerder bij de stoplichten te komen als de medeweggebruiker![]()
En wie betaalt dat?quote:En nogmaals die tractors horen niet op die wegen. Daar moet gewoon een pad voor worden aangelegd .
Leuk als je met zacht fruit rijdt... Onhaalbaar. Om te beginnen politiek...quote:Desnoods een onverharde weg
Nogmaals: ik wijs het niet in alle gevallen af. Maar het voorstel gaat nu eenmaal om het overal te doen. Dat wees ik af.quote:Kostenplaatje weet ik niet . Verbreding van ALLE N wegen is niet te doen nee. Maar een aantal van die rotonde's aanleggen en de helften scheiden lijkt mij niet al te duur en in het kader van de veiligheid geen verkeerde maatregel.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:11 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Keurig? ik moet er niet aan denken dat ik daar 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen zit...
Money money money..... Wat weet jij nou van die kosten af? Ja het zal wat kosten. Big deal zeg. Liever dat ze in DH investeren in veiligheid en mobiliteit dan dat het aan falende prestige projecten of oorlogen verkwanselt wordt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het moge wel duidelijk zijn dat Peijs dit niet bedoelt en als dat wel zo is dan zijn de kosten gewoon extreem en hebben we het over een verdubbeling van onze huidige (reeds hoge) staatsschuld om dat even voor elkaar te krijgen.
Nog afgezien van de vraag of in die 43% is meegenomen dat verkeersdoden in die periode sowieso terugliepen (dat was iig landelijk het geval met ongeveer 30-35%)...
quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:16 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Jullie mogen allebei 80 dus hem inhalen houdt in dat je te hard moet rijden. Verder is de situatie in dit stuk niet 10 tallen km lang maar slechts 4 km.
Hij is 1 van de 0.001% (en dat is niet veel) die weet wat een dergelijke aanpassing kost...quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:18 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Money money money..... Wat weet jij nou van die kosten af? Ja het zal wat kosten. Big deal zeg. Liever dat ze in DH investeren in veiligheid en mobiliteit dan dat het aan falende prestige projecten of oorlogen verkwanselt wordt.
Kom eens met een bron voor al die % en miljoenen.
Daarom zeg ik ook dat je elke situatie apart moet bekijken. Op de meeste wegen is zo'n maatregel onnodig. Op alle 80km wegen zo'n binnen betonblok aanleggen met daarnaast nog een parallelweg voor trekkers? Hoe zo overdreven?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:18 schreef vanhal het volgende:
[..]
Och och och, meneer zit 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen. Vréééselijk!!![]()
Ik denk duidelijk anders dan jij. Als een dergelijke maatregel tot gevolg heeft dat ik aan de ene kant kilometers achter een vrachtwagen zit maar dat er aan de andere kant minder doden op een dergelijke weg vallen, dan kies ik meteen voor de doorvoering van deze maatregel.
Jij kiest blijkbaar liever voor het snelle resultaat, een winst van een paar minuutjes en kijkt niet naar het lange termijn resultaat; minder doden.
Een paar minuutjes winst ten koste van enkele doden
Ten opzichte van de vorige situatie is het inderdaad een verbetering, maar ga dit alsblieft geen "prima oplossing" noemen. Noem het liever duur en kortzichtig. Duur omdat zo'n afscheiding enorm veel geld kost. En kortzichtig omdat Zwolle en Kampen allebei groeisteden zijn en dat de hoeveelheid verkeer op de N50 alleen maar zal toenemen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:50 schreef vanhal het volgende:
Nog even een visuele toevoeging van de N50 bij Kampen:
[ afbeelding ]
Prima oplossing.![]()
Meeste? Wat weet jij nou van de meeste wegen? Sinds wanneer ben jij expert op dit gebied? Sinds je hier vanuit je luie stoel achter je pctje op fok zit?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:24 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat je elke situatie apart moet bekijken. Op de meeste wegen is zo'n maatregel onnodig. Op alle 80km wegen zo'n binnen betonblok aanleggen met daarnaast nog een parallelweg voor trekkers? Hoe zo overdreven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |