abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70314904
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:31 schreef Pacmaniac het volgende:
Ik heb dat plan niet bedacht en aangaande trekkers moet er dan een oplossing bedacht worden dat die (sowieso met of zonder inhaalverbod ) op een aparte parallelle strook rijden.
Weet je wat dat allemaal kost? Dan hebben we het zo over honderden miljarden als het niet meer is... Dat zal dus niet gebeuren.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70314942
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom het verandert dient te worden. Kost alleen maar geld. Dat die rotondes werken, dat klopt, bij Oldenzaal liggen er twee en ik vind ze ideaal. Maar veel wegen hebben geen file probleem en daar voldoet de standaard 80km weg prima. Ze gaan nu tijd, energie en geld in dingen steken die overbodig zijn...
Als je het artikel leest dan zie je dus dat het gaat om de verkeersveiligheid en dus niet de doorstroming (laten ze dan eerst maar de snelwegen verbreden )
De situatie op bepaalde wegen is gewoon ronduit onverantwoord . Slecht verlichte wegen zoals die klote Waterlandse weg N305 moeten gewoon aangepast worden. Levensgevaarlijk , kun je zelf nog zo voorzichtig rijden er kan er zomaar een frontaal op je klappen.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:11:41 #103
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_70314950
Best een aardig plan. Alleen het eerder genoemde landbouwverkeer is een groot probleem. Ook vrachtauto's die vanaf een stoplicht 3 minuten nodig hebben om weer 80 te rijden zullen niet echt gewaardeerd worden. Ook in geval van pechgevallen / ongelukken lijkt me dit niet super. Om nog maar niet te spreken van hulpdiensten....
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_70314971
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:09 schreef DS4 het volgende:

[..]

Weet je wat dat allemaal kost? Dan hebben we het zo over honderden miljarden als het niet meer is... Dat zal dus niet gebeuren.
Honderden miljarden Hoeven geen gouden vangrails naast hoor * proest *
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70315026
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:11 schreef caspervc het volgende:
Best een aardig plan. Alleen het eerder genoemde landbouwverkeer is een groot probleem. Ook vrachtauto's die vanaf een stoplicht 3 minuten nodig hebben om weer 80 te rijden zullen niet echt gewaardeerd worden. Ook in geval van pechgevallen / ongelukken lijkt me dit niet super. Om nog maar niet te spreken van hulpdiensten....
Landbouwverkeer aparte strook, en vrachtwagens tja.... Die zijn ook hinderlijk als je ergens een eenbaans-invoegstrook hebt. Maar heeft dat plan niets mee te maken.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70315071
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:11 schreef caspervc het volgende:
Best een aardig plan. Alleen het eerder genoemde landbouwverkeer is een groot probleem. Ook vrachtauto's die vanaf een stoplicht 3 minuten nodig hebben om weer 80 te rijden zullen niet echt gewaardeerd worden. Ook in geval van pechgevallen / ongelukken lijkt me dit niet super. Om nog maar niet te spreken van hulpdiensten....
Ik snap nog steeds niet bijv. bij bestaande A wegen een railway te bouwen en met voldoende parkeerplaats met stations! scheelt enorm veel geld bij burgers en overheid en gezeik...
pi_70315106
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:16 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet bijv. bij bestaande A wegen een railway te bouwen en met voldoende parkeerplaats met stations! scheelt enorm veel geld bij burgers en overheid en gezeik...
omdat het bedrijf waar je moet zijn meestal niet aan het einde van de A-wegen zitten... Moet je daar je 2e auto neerzetten?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 10:19:06 #108
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_70315130
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dude, waar heb je het over? Alsof jij weet hoeveel 80-km wegen wel of niet een parallel weg ernaast hebben.
Ik rij genoeg op 80km wegen door heel het land om gezien te hebben dat er echt niet zo heel veel voorkomt.
En een parallelweg is iets heel anders dan een extra strook.
quote:
En dan je stelling onderbouwen met een zelfverzonnen percentage. Goed bezig!
het is niet mijn fout dat jij niet snapt dat als ik 0,001% neerzet, ik echt geen exact percentage bedoel maar gewoon aangeef dat het extreem weinig voorkomt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_70315144
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:05 schreef Pacmaniac het volgende:

Waarom denk je dat alle wegen die het predicaat "dodenweg" dragen N -wegen zijn?
Geen idee, maar ik ken een "dodenweg" uit het dorp waar ik ooit woonde. In een jaar tijd vielen daar enkele doden bij enkele ongevallen. Daar zat onder meer een zelfmoord onder. Twee ongevallen waren eenzijdig (klapper op een boom, incl. zelfmoord) en twee stuks in de gevaarlijke bocht met zijstraat, waar bij te hard rijden en eruit vliegen je in de zijkant van de wachtende auto reed, hetgeen twee keer is voorgekomen. Dat was overigens op het deel waar al 50 km/u gold.

De vele jaren daarvoor en de jaren daarna 0 doden op het 80 km/u deel (wel was die bocht af en toe verantwoordelijk voor een dode geweest in de jaren daarvoor, daarna volgens mij niet). Toch werd vanwege de status de snelheid beperkt (naar 60 km/u, iets van 10 jaar later). Niemand die zich af vroeg of dat nu zinnig was. Of het 80 km/u deel echt onveilig was, of dat het gewoon toeval was. De bocht bleef liggen zoals deze lag (en is nog altijd, 20 jaar (?) later ongewijzigd).

Kijk, als op een bepaalde weg inderdaad vaak met inhalen iets mis gaat, dan kan ik mij zo'n maatregel best voorstellen. Overigens, het toevoegen van vangrails tussen 80 km/u wegen en de bomenrij die je nu eenmaal vaak aan treft op dit soort wegen, scheelt m.i. veel meer doden.

Om op alle 80 km/u wegen deze maatregel te nemen... idioot. Overkill en ondoordacht.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70315159
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:16 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik snap nog steeds niet bijv. bij bestaande A wegen een railway te bouwen en met voldoende parkeerplaats met stations! scheelt enorm veel geld bij burgers en overheid en gezeik...
Dat gebeurt ook wel Echter vaak is het sneller , goedkoper en praktischer om je container direct te droppen bij de klant. In jouw voorbeeld moet de vracht eerst naar een station gebracht worden , dan met de trein om vervolgens weer opgehaald te worden vanaf het station.

Lijkt me eerder een vergroting van het probleem
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70315200
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:11 schreef Pacmaniac het volgende:

Slecht verlichte wegen zoals die klote Waterlandse weg N305 moeten gewoon aangepast worden. Levensgevaarlijk , kun je zelf nog zo voorzichtig rijden er kan er zomaar een frontaal op je klappen.
Is het heel gek om dan te denken aan fatsoenlijke verlichting?

(overigens begrijp ik het niet helemaal, want ik heb verlichting op mijn auto waarmee ik de weg ook uitstekend zie als deze slecht is verlicht en slecht verlichte wegen remmen het verkeer af...)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70315201
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:20 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Dat gebeurt ook wel Echter vaak is het sneller , goedkoper en praktischer om je container direct te droppen bij de klant. In jouw voorbeeld moet de vracht eerst naar een station gebracht worden , dan met de trein om vervolgens weer opgehaald te worden vanaf het station.

Lijkt me eerder een vergroting van het probleem
Ik bedoel de burgers...
pi_70315233
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Geen idee, maar ik ken een "dodenweg" uit het dorp waar ik ooit woonde. In een jaar tijd vielen daar enkele doden bij enkele ongevallen. Daar zat onder meer een zelfmoord onder. Twee ongevallen waren eenzijdig (klapper op een boom, incl. zelfmoord) en twee stuks in de gevaarlijke bocht met zijstraat, waar bij te hard rijden en eruit vliegen je in de zijkant van de wachtende auto reed, hetgeen twee keer is voorgekomen. Dat was overigens op het deel waar al 50 km/u gold.

De vele jaren daarvoor en de jaren daarna 0 doden op het 80 km/u deel (wel was die bocht af en toe verantwoordelijk voor een dode geweest in de jaren daarvoor, daarna volgens mij niet). Toch werd vanwege de status de snelheid beperkt (naar 60 km/u, iets van 10 jaar later). Niemand die zich af vroeg of dat nu zinnig was. Of het 80 km/u deel echt onveilig was, of dat het gewoon toeval was. De bocht bleef liggen zoals deze lag (en is nog altijd, 20 jaar (?) later ongewijzigd).

Kijk, als op een bepaalde weg inderdaad vaak met inhalen iets mis gaat, dan kan ik mij zo'n maatregel best voorstellen. Overigens, het toevoegen van vangrails tussen 80 km/u wegen en de bomenrij die je nu eenmaal vaak aan treft op dit soort wegen, scheelt m.i. veel meer doden.

Om op alle 80 km/u wegen deze maatregel te nemen... idioot. Overkill en ondoordacht.
Dit dus, elke weg is anders en het is dus onnozel om op alle 80km wegen een inhaalverbod te laten gelden.
pi_70315302
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:21 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik bedoel de burgers...
O Je reageerde op een reactie van iemand die het over vrachtwagens had .... Maar idd, de treinen frequenter laten rijden zou een begin zijn . De infrastructuur en de bereikbaarheid van stations is nog iets anders. Laatst stond er toch een artikel in de krant met de strekking dat je gemiddeld gezien een half uur langer over je reis deed met het OV? Tja daar krijg je mensen echt de auto niet mee uit.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70315406
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:12 schreef Pacmaniac het volgende:
Honderden miljarden Hoeven geen gouden vangrails naast hoor * proest *
Dat jij niet weet wat wegenaanleg kost valt je niet te verwijten. Maar als je even na denkt over het aantal kilometers 80 km/u weg en nadenkt over wat het kost om naast al die wegen nog even een weg te leggen voor landbouwverkeer, dan besef je jezelf wellicht dat ik het eerder laag in schat dan hoog.

Stukje snelweg bij Eindhoven aanleggen om de "ruit" te voltooien is ingeschat op 800 mio tot 1 mjd (uiteindelijke kosten lopen altijd uit de klauwen bij infrastructuur, dus ik zet in op 1,25 mjd). Voor jouw beeld...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70315492
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:23 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Dit dus, elke weg is anders en het is dus onnozel om op alle 80km wegen een inhaalverbod te laten gelden.
Je kan en mag toch nog inhalen? Alleen dan op speciaal aangelegde plaatsen en niet meer wanneer jij meent dat "het wel ff kan" Zoveel doden jaarlijks omdat bepaalde mensen een falend inschattingsvermogen hebben. Om nog maar te zwijgen over racende , dronken en wause klanten die menen anderen in gevaar te brengen omdat ze "stoer" zijn.

Elke keer als ik me op zo'n weg begeef en we zitten met 5 man in de auto dan moet ik alert zijn op zulke lieden. En nee ik rij geen 60 , eerder 90 zelfs. Maar sommige gasten zijn nog niet klaar om auto te rijden. Zien ook het gevaar nog niet .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70315567
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:32 schreef Pacmaniac het volgende:

Zoveel doden jaarlijks omdat bepaalde mensen een falend inschattingsvermogen hebben.
Hoeveel precies bij inhalen op 80 km/u wegen?
quote:
Om nog maar te zwijgen over racende , dronken en wause klanten die menen anderen in gevaar te brengen omdat ze "stoer" zijn.
Die zijn ineens ongevaarlijk als we inhalen aan banden gaan leggen?
quote:
Maar sommige gasten zijn nog niet klaar om auto te rijden. Zien ook het gevaar nog niet .
Dan horen ze geen rijbewijs te krijgen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70315579
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:07 schreef DS4 het volgende:

[..]

Daewoo? Had je een set niet originele wielen onder de auto (hetgeen de snelheidsmeter ook aardig van slag kan krijgen)?

Als jij nooit iemand tegen kwam die 60 km/u reed op een 80 km/u weg, dan moet er iets niet kloppen...
Nee, ik denk dat sommigen hier ontzettend overdrijven door te stellen dat je te pas en te onpas 50- of 60-km p/u rijdende automobilisten op 80-km wegen tegenkomt, om maar aan te geven dat maatregelen die mogelijk het aantal doden verlagen tijdverdijf en weggegooid geld zijn.
pi_70315768
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:32 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Je kan en mag toch nog inhalen? Alleen dan op speciaal aangelegde plaatsen en niet meer wanneer jij meent dat "het wel ff kan" Zoveel doden jaarlijks omdat bepaalde mensen een falend inschattingsvermogen hebben. Om nog maar te zwijgen over racende , dronken en wause klanten die menen anderen in gevaar te brengen omdat ze "stoer" zijn.

Elke keer als ik me op zo'n weg begeef en we zitten met 5 man in de auto dan moet ik alert zijn op zulke lieden. En nee ik rij geen 60 , eerder 90 zelfs. Maar sommige gasten zijn nog niet klaar om auto te rijden. Zien ook het gevaar nog niet .
en dat kan niet met ondoorbroken strepen? Kom op man, op een gegeven moment moet je ook een keer op het gezonde verstand van een weggebruiker vertrouwen. Doorbroken streep, je mag inhalen, ondoorbrokenstreep. Pech. Wachten.
Mensen die niet met regels om kunnen gaan heb je overal, niet alleen op de weg. Je kunt simpelweg niet alle risico's uitsluiten.
pi_70315858
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:35 schreef vanhal het volgende:

Nee, ik denk dat sommigen hier ontzettend overdrijven door te stellen dat je te pas en te onpas 50- of 60-km p/u rijdende automobilisten op 80-km wegen tegenkomt, om maar aan te geven dat maatregelen die mogelijk het aantal doden verlagen tijdverdijf en weggegooid geld zijn.
Dat mag jij denken. Het scheelt natuurlijk ook per weg. Op een echte verbindingsweg zie je dat minder. Maar op de buitenwegen veel meer. Logisch, want daar rijden de oude van dagen die nog in het buitengebied wonen om naar het dorp te gaan om boodschappen te doen. En die rijden in het algemeen rustig en sommigen zelfs erg rustig.

Daarnaast blijft landbouwverkeer staan. Je bent toch wel eens een tractor tegengekomen? Misschien minder vaak dan ik (ik kom er gemiddeld zeker twee per dag tegen, maar ik woon dan ook echt in landelijk gebied), maar ze zijn er weldegelijk. En zeker ook in Zeeland...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70315881
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:29 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat jij niet weet wat wegenaanleg kost valt je niet te verwijten. Maar als je even na denkt over het aantal kilometers 80 km/u weg en nadenkt over wat het kost om naast al die wegen nog even een weg te leggen voor landbouwverkeer, dan besef je jezelf wellicht dat ik het eerder laag in schat dan hoog.

Stukje snelweg bij Eindhoven aanleggen om de "ruit" te voltooien is ingeschat op 800 mio tot 1 mjd (uiteindelijke kosten lopen altijd uit de klauwen bij infrastructuur, dus ik zet in op 1,25 mjd). Voor jouw beeld...
Ga jij anders even appels met peren vergelijken
quote:
Het Amstelveense bod voor de verbreding van de N201 komt neer op een kwart van de totale kosten voor de opwaardering van deze provinciale weg op Amstelveens grondgebied. deze kosten worden door de gemeente geschat op 36,5 miljoen euro . „Rekeninghoudend met de te verkrijgen subsidies komen de totale kosten op een bedrag van 32,8 miljoen euro," aldus wethouder Joss Tabak (verkeer, VVD). „Het college wil zich bij de gemeenteraad sterk maken om 25 procent van de opwaarderingkosten met een maximum tot 8,2 miljoen euro voor haar rekening te nemen."
edit bron:
http://www.amstelveenweb.com/nieuws-23-miljoen-voor-aanleg-nieuwe-N201&newsid=56554608
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70315954
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:41 schreef BroesWillems het volgende:

Doorbroken streep, je mag inhalen, ondoorbrokenstreep. Pech. Wachten.
Exact. Vele malen praktischer en goedkoper. Goed, je houdt de echte malloot niet tegen, maar met alle respect, die boort zichzelf dan wel een andere keer tegen een boom aan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316023
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:43 schreef DS4 het volgende:

Dat mag jij denken. Het scheelt natuurlijk ook per weg. Op een echte verbindingsweg zie je dat minder. Maar op de buitenwegen veel meer. Logisch, want daar rijden de oude van dagen die nog in het buitengebied wonen om naar het dorp te gaan om boodschappen te doen. En die rijden in het algemeen rustig en sommigen zelfs erg rustig.

Daarnaast blijft landbouwverkeer staan. Je bent toch wel eens een tractor tegengekomen? Misschien minder vaak dan ik (ik kom er gemiddeld zeker twee per dag tegen, maar ik woon dan ook echt in landelijk gebied), maar ze zijn er weldegelijk. En zeker ook in Zeeland...
Logisch? Dat kun jij misschien wel logisch vinden, maar ik zie vanalles op de 80-km waarop ik dagelijks rij, maar ik kom weinig tot geen 'oude van dagen tegen die op het buitengebied naar het dorp gaan om boodschappen te doen'. Lekker overdreven voorbeeld om je eigen gelijk aan te tonen.
pi_70316046
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:46 schreef DS4 het volgende:

[..]

Exact. Vele malen praktischer en goedkoper. Goed, je houdt de echte malloot niet tegen, maar met alle respect, die boort zichzelf dan wel een andere keer tegen een boom aan.
Ja, of tegen een auto met een gezin erin. En gaat het juist niet om dit soort gevallen? Duh.
pi_70316068
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:25 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

O Je reageerde op een reactie van iemand die het over vrachtwagens had .... Maar idd, de treinen frequenter laten rijden zou een begin zijn . De infrastructuur en de bereikbaarheid van stations is nog iets anders. Laatst stond er toch een artikel in de krant met de strekking dat je gemiddeld gezien een half uur langer over je reis deed met het OV? Tja daar krijg je mensen echt de auto niet mee uit.
Nou maak je een zooitje van..

Bedoel burgers dat langs de A wegen gewoon een trein/metro kan pakken! (met voldoende parkeerplaats)
pi_70316086
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:41 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

en dat kan niet met ondoorbroken strepen? Kom op man, op een gegeven moment moet je ook een keer op het gezonde verstand van een weggebruiker vertrouwen. Doorbroken streep, je mag inhalen, ondoorbrokenstreep. Pech. Wachten.
Mensen die niet met regels om kunnen gaan heb je overal, niet alleen op de weg. Je kunt simpelweg niet alle risico's uitsluiten.
Uitsluiten niet , sterk reduceren wel degelijk...
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:50:39 #127
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70316104
Dit plan word natuurlijk finaal afgeschoten (pun intended) door de milieumaffia. Want dit houd in dat er veel extra asfalt moet komen (parallel wegen voor landbouwverkeer etc)

bovendien is het mijns inzien niet veiliger. Geen uitwijkmogelijkheden meer, mocht er onverhoopt iets voor je gebeuren (zoals bij mij broer: pakket stro viel van een aanhanger voor hem af. Daar valt niettegen te remmen, en als je er bovenop knalt ben je de gehele controle over je auto kwijt (als je mazzel hebt). Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was. Anders had het heel wat erger kunnen aflopen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70316294
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Nou maak je een zooitje van..

Bedoel burgers dat langs de A wegen gewoon een trein/metro kan pakken! (met voldoende parkeerplaats)

Maak ik er een zooitje van ?

Wat jij schetst kan hier (in Rotterdam ) al jaren. Er is gratis P & R en matrix borden met de tekst "Metro rijdt elke 5 minuten" langs de snelwegen Denk je nou echt dat dat helpt? Dat er geen files meer staan op het Kleinpolderplein? Mensen willen helemaal de auto niet uit en in overvolle treinen hopen dat ze hun aansluiting halen (als die al rijdt) Dan liever 6 km file of wat eerder / later weggaan.

Bedrijven zouden ook meer mogelijkheden kunnen geven voor thuiswerken , doen ze ook niet. Anyway is in feite een hele andere discussie ook
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70316473
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:55 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Maak ik er een zooitje van ?

Wat jij schetst kan hier (in Rotterdam ) al jaren. Er is gratis P & R en matrix borden met de tekst "Metro rijdt elke 5 minuten" langs de snelwegen Denk je nou echt dat dat helpt? Dat er geen files meer staan op het Kleinpolderplein? Mensen willen helemaal de auto niet uit en in overvolle treinen hopen dat ze hun aansluiting halen (als die al rijdt) Dan liever 6 km file of wat eerder / later weggaan.

Bedrijven zouden ook meer mogelijkheden kunnen geven voor thuiswerken , doen ze ook niet. Anyway is in feite een hele andere discussie ook
Ik heb dat nooit gezien... rij voor mijn werk vaak naar Amsterdam en dat is er niet! Maar ik bedoel, naast de A wegen, he?
pi_70316550
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:50 schreef Bensel het volgende:
Dit plan word natuurlijk finaal afgeschoten (pun intended) door de milieumaffia. Want dit houd in dat er veel extra asfalt moet komen (parallel wegen voor landbouwverkeer etc)

bovendien is het mijns inzien niet veiliger. Geen uitwijkmogelijkheden meer, mocht er onverhoopt iets voor je gebeuren (zoals bij mij broer: pakket stro viel van een aanhanger voor hem af. Daar valt niettegen te remmen, en als je er bovenop knalt ben je de gehele controle over je auto kwijt (als je mazzel hebt). Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was. Anders had het heel wat erger kunnen aflopen.
Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70316613
Ja precies, vooral dit
quote:
Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was.
pi_70316645
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...
Dan had hij gewoon doorgereden...
pi_70316646
quote:
36,5 mio voor het deel welke op gemeentegrond ligt. Hoeveel meters wegdek is dat? Want zo weet ik eigenlijk weinig.

Maar ik vermoed dat jij je niet realiseert hoeveel 80 km/u wegen er in NL zijn. Dat is niet alleen die N-wegen, maar gewoon alles buiten de bebouwde kom.

Ik schat het aantal kilometers 80 km/u weg op ongeveer 80.000 km. Ga dan maar eens rekenen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316653
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...

die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
pi_70316725
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:59 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik heb dat nooit gezien... rij voor mijn werk vaak naar Amsterdam en dat is er niet! Maar ik bedoel, naast de A wegen, he?
De A20 is toch een A weg ? En dan gaan we treinstations naast de snelwegen bouwen right . Betekend dus veel , heel veel geld investeren in het herstructureren van het spoor incl stations en faciliteiten. (als er ruimte voor is) Voor een kwart van dat bedrag kun je er ook 2 rijstroken bijleggen . Fileprobleem ook opgelost .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70316737
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:48 schreef vanhal het volgende:

Logisch? Dat kun jij misschien wel logisch vinden, maar ik zie vanalles op de 80-km waarop ik dagelijks rij, maar ik kom weinig tot geen 'oude van dagen tegen die op het buitengebied naar het dorp gaan om boodschappen te doen'. Lekker overdreven voorbeeld om je eigen gelijk aan te tonen.
Die oude van dagen gaan niet naar de winkel denk jij? Misschien dat jij niet op de tijden rijdt waarop opa en oma de weg op gaan. Maar echt, als jij meent dat die oude van dagen alle dagen thuis blijven en de koelkast toch magisch vol blijft, dan ben jij toch echt bezig met de waarheid te verbasteren voor je eigen gelijk.

En je blijft bovendien het landbouwverkeer negeren. Komt je waarschijnlijk ook verdomd slecht uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316766
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
Dus wat is het alternatief? Uitwijken met een kans op verhoging van het aantal slachtoffers?
pi_70316780
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
Beter meer dan blikschade, dan ander lastig vallen...
pi_70316801
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:48 schreef vanhal het volgende:

Ja, of tegen een auto met een gezin erin. En gaat het juist niet om dit soort gevallen? Duh.
Hoeveel doden zijn er in NL jaarlijk door inhalen waar het niet mag op 80 km/u wegen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316808
Paar goede en een paar minder goede ideeën van Peijs. Ik vond Peijs trouwens een goede minister van Verkeer en Waterstaat. Onder haar bewind is het aantal verkeersdoden flink gedaald. Ze weet duidelijk waarover ze praat, dat moet ik haar nageven.

Inhalen op 80km-wegen verbieden: het echte probleem zit in de doorstroming op dergelijke wegen. Er rijdt te vaak langzaam verkeer op die wegen, in sommige gevallen zelfs trekkers en andere landbouwvoertuigen. Werkelijke oplossing: waardeer veel meer 80km-wegen op naar vierbaans autowegen (100km). Dan kun je probleemloos inhalen. Andere oplossing: zorg voor deugdelijke parallelwegen voor langzaam verkeer, zodat trekkers niet op de hoofdweg hoeven. En punt 3: kies bij rotondes voor dubbele banen, zodat je daar snel en gemakkelijk een vrachtwagen kunt inhalen, die een eeuwigheid nodig heeft om zo'n rotonde te nemen. Kern: verbeter de doorstroming, dan is inhalen een minder groot probleem.

Verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs: heel goed idee. Beroepsmatig krijg ik het nodige mee over dit onderwerp en ik weet 100 procent zeker dat zulke lessen geen overbodige luxe zijn. Op de basisschool krijgen kinderen verplicht verkeerslessen. Daarna volgt een gapend gat, tot het moment dat ze een brommercertificaat of rijbewijs gaan halen. Terwijl juist onder jongeren verkeer doodsoorzaak nummer 1 is. Juist pubers van 12-15 jaar zijn heel beïnvloedbaar. Praktijkgerichte lessen kunnen veel effect hebben.

voorrangsverbod voor fietsers op rotondes: Uit-ste-kend idee Fietsers rijden nu rond met het idee dat de hele wereld zich aan hen aanpast. Ik woon aan een rotonde en rijd regelmatig over rotondes. Ontzettend vaak zie ik fietsers die zich geen bal van wachtende auto's aantrekken en geen hand uitsteken bij het verlaten van de rotonde. Bovendien is het ook nog eens onveilig om fietsers voorrang te geven. Automobilisten kunnen fietsers lang niet altijd even goed zien. Zelf kan ik nauwelijks zien of er een fietser achter me zit op de rotonde. De kans dat een fietser onder de auto komt, is zeker aanwezig. Fietsers hebben een veel beter zicht rondom.
pi_70316830
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die oude van dagen gaan niet naar de winkel denk jij? Misschien dat jij niet op de tijden rijdt waarop opa en oma de weg op gaan. Maar echt, als jij meent dat die oude van dagen alle dagen thuis blijven en de koelkast toch magisch vol blijft, dan ben jij toch echt bezig met de waarheid te verbasteren voor je eigen gelijk.

En je blijft bovendien het landbouwverkeer negeren. Komt je waarschijnlijk ook verdomd slecht uit.
Nee, ik zeg dat je overdrijft. Alsof er 10-tallen oude van dagen op de 80-km weg 50km p/u rijden opweg om hun boodschapjes te doen. Het is borrelpraat, overdreven. Enkel overdreven gesteld om je eigen gelijk aan te tonen dat er 'veel' mensen op 80-km weg met 50km p/u rijden
pi_70316881
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

De A20 is toch een A weg ? En dan gaan we treinstations naast de snelwegen bouwen right . Betekend dus veel , heel veel geld investeren in het herstructureren van het spoor incl stations en faciliteiten. (als er ruimte voor is) Voor een kwart van dat bedrag kun je er ook 2 rijstroken bijleggen . Fileprobleem ook opgelost .
Je snapt het niet he!!! maar ja, goed, ben link als rechts...
pi_70316943
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt?
Persoonlijk denk ik dat het minder prettig af loopt dan jij schetst, maar hoe dan ook: uitwijken is beter dan raken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316947
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:06 schreef DS4 het volgende:


Hoeveel doden zijn er in NL jaarlijk door inhalen waar het niet mag op 80 km/u wegen?
Dat weet je dus niet eens?
pi_70317002
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet eens?
Ah, laat maar! hij wil gewoon zijn topic vol hebben...
pi_70317118
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:06 schreef isogram het volgende:
Onder haar bewind is het aantal verkeersdoden flink gedaald.
En in de ons omringende landen. Doordat auto's veiliger zijn geworden. Lijkt mij niet iets waar Peijs aan heeft bijgedragen, tenzij ze op de ontwikkelafdeling van een autoproducent werkzaam was...
quote:
Verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs: heel goed idee.
Prima idee, maar waarom komt er geen herhalingscursus voor automobilisten? Gewoon om de 5 jaar praktijkexamen doen. Kunnen de fouten eruit gehaald worden die bij iedereen er ongemerkt insluipen.
quote:
voorrangsverbod voor fietsers op rotondes: Uit-ste-kend idee Fietsers rijden nu rond met het idee dat de hele wereld zich aan hen aanpast.
Ik ben bang dat dat niet gaat veranderen, daar de IZA-Vrerink c.s. jurisprudentie (waardoor de automobilst in beginsel (deels) aansprakelijk is ook als hij geen schuld treft bij een ongeval met fietsers) m.i. deze houding heeft veroorzaakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70317126
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

36,5 mio voor het deel welke op gemeentegrond ligt. Hoeveel meters wegdek is dat? Want zo weet ik eigenlijk weinig.

Maar ik vermoed dat jij je niet realiseert hoeveel 80 km/u wegen er in NL zijn. Dat is niet alleen die N-wegen, maar gewoon alles buiten de bebouwde kom.

Ik schat het aantal kilometers 80 km/u weg op ongeveer 80.000 km. Ga dan maar eens rekenen.
Vast niet veel minder dan jouw voorbeeld aangaande "De ruit van Eindhoven" , Wat trouwens geen N weg is maar een snelweg. In dat kostenplaatje is ook rekening gehouden met de economische schade die geleden wordt door vertragingen etc.

Beginnen met de drukke wegen waar veel ongevallen plaatsvinden hé. Verder ook prima concept om werkgelegenheid te creëren aangaande de crisis. Als je vele duizenden mensen in de bouwsector 2 jaar WW moet betalen ben je ook een shitload aan geld kwijt en krijg je er geen reet voor terug.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70317166
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:07 schreef vanhal het volgende:

Nee, ik zeg dat je overdrijft. Alsof er 10-tallen oude van dagen op de 80-km weg 50km p/u rijden opweg om hun boodschapjes te doen. Het is borrelpraat, overdreven. Enkel overdreven gesteld om je eigen gelijk aan te tonen dat er 'veel' mensen op 80-km weg met 50km p/u rijden
Ik heb nergens gezegd dat het er "veel" zijn, dus je draait nu mijn standpunt enkel om je eigen gelijk aan te tonen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70317195
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef vanhal het volgende:

Dat weet je dus niet eens?
Ik heb het exacte cijfer daar niet van nee. Maar goed, jij wel neem ik aan, dus vertel...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70317218
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:12 schreef JoeThePlumber het volgende:

Ah, laat maar! hij wil gewoon zijn topic vol hebben...
Mijn topic?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')