abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70314485
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

als je goed kijkt, kun je op deze rotonde niet inhalen...
Oh, dat gaat prima hoor, zeker als ik al lange tijd 60 moet rijden op een 80 weg. Dat ik daarbij diverse overtredingen bega, ach, dat nemen ze dan maar voor lief .
pi_70314504
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef Casos het volgende:

[..]

En wat denk je dat er dan bij zo'n turbo-rotonde gaat gebeuren? 1 hoogstens 2 auto's komen er voorbij, als dat al lukken gaat, het is uiteindelijk inhalen in een bocht, wat voor de meeste mensen heel spannend is. En als er nog een paar snellere jongens tussen zitten, is de chaos helemaal compleet.
Heb jij dat linkje nog naar dat grafiekje waar je het over had?
pi_70314514
quote:

[..]

Als je nog beter kijkt zie je dat het wel kan Rechtsonder , tijdelijk 2 banen en check die pijl die sommeert in te voegen . gaat daarna weer gewoon naar 1 baan
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314525
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:54 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Als je nog beter kijkt zie je dat het wel kan Rechtsonder , tijdelijk 2 banen en check die pijl die sommeert in te voegen . gaat daarna weer gewoon naar 1 baan
had m'n post aangepast, alleen van links, niet van rechts...
pi_70314526
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:53 schreef Casos het volgende:

[..]

Oh, dat gaat prima hoor, zeker als ik al lange tijd 60 moet rijden op een 80 weg. Dat ik daarbij diverse overtredingen bega, ach, dat nemen ze dan maar voor lief .
ja lol, en dat is dus juist wat ze willen verkomen. Mensen die op 80-km wegen gaan inhalen.
pi_70314539
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:55 schreef vanhal het volgende:

[..]

ja lol, en dat is dus juist wat ze willen verkomen. Mensen die op 80-km wegen gaan inhalen. 60 gaan rijden..
pi_70314547
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef Casos het volgende:

[..]

En wat denk je dat er dan bij zo'n turbo-rotonde gaat gebeuren? 1 hoogstens 2 auto's komen er voorbij, als dat al lukken gaat, het is uiteindelijk inhalen in een bocht, wat voor de meeste mensen heel spannend is. En als er nog een paar snellere jongens tussen zitten, is de chaos helemaal compleet.
Blijkbaar werkt het in de praktijk . Vroeger dagelijks files en nu niet of nauwelijks meer. Dus naar het eerder genoemde Duitse voorbeeld .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314561
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:55 schreef BroesWillems het volgende:

oh oh, je bent 2 minuten later op plaats van bestemming. Dramaaaaa
pi_70314578
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:56 schreef vanhal het volgende:

[..]

oh oh, je bent 2 minuten later op plaats van bestemming. Dramaaaaa
nee, ergernissen en wat gaan mensen dan doen? Juist! Inhalen... zie je de cirkel?
pi_70314619
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:57 schreef BroesWillems het volgende:

nee, ergernissen en wat gaan mensen dan doen? Juist! Inhalen... zie je de cirkel?
Precies, en verbied het inhalen, maak een parallelweg en klaar. Ik zie het probleem niet, maar goed, blijkbaar wil jij hier een probleem van maken puur omdat je een paar minuutjes later op plek van bestemming bent. Nou, grote jongen hoor!
pi_70314644
60km op een 80km weg, in de jaren dat ik dagelijks 2 uur per dag op zo'n weg zit ben ik ze bijna nooit tot nooit tegengekomen. Wat een overdreven gedoe.
pi_70314657
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 07:57 schreef Pacmaniac het volgende:

Worden ze eindelijk wakker bij VVN . Gaat heel veel doden per jaar schelen. Zeker tientallen maar misschien wel meer ook.
Het zal best doden schelen. Alle auto's uitrusten met een begrenzer afgesteld op 10 km/u scheelt nog meer... maar dat maakt het nog geen goed idee.

Ik haal geregeld in op 80 km/u wegen. Landbouwverkeer, sukkelaars (er zijn er genoeg die 50-60 rijden op dit soort wegen).... ik ga daar niet achter hangen. Nooit een probleem gehad met inhalen. Gewoon een kwestie van je ogen gebruiken.

Nou zal het best zo zijn dat er mensen zijn die dat niet doen, maar die zijn net zo goed gevaarlijk op kruisingen, bij zijwegen, enz. Bovendien lokt het niet kunnen inhalen drieste acties uit om nog net voor die tractor de 80 km/u weg op te komen...

Slecht plan dus.

Extra hindernissen in 30 km/u zones lijkt mij ook vrij idioot. Ja, je kan daar harder. Maar met al die hindernissen krijg je zeer waarschijnlijk meer uitstoot. Gelet op het feit dat het om woonkernen gaat...

Ik vrees voor de toekomst van Zeeland. Dit soort maatregelen zal Zeeland (al langer geleden verworden tot een openlucht museum) alleen maar verder de grond in drukken. Je bedenkt je nog wel als toerist als je 50 km lang achter een sleurhut hebt moeten hangen die 50 km/u hard genoeg vond om nog eens terug te komen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70314669
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:59 schreef DS4 het volgende:

(er zijn er genoeg die 50-60 rijden op dit soort wegen)
pi_70314681
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:57 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Gast lul nou niet zo dom Dergelijke rotondes worden in tal van gemeenten geplaatst en ook op de provinciale wegen zie je ze steeds vaker.

Denk je dat ze dat doen omdat het eigenlijk keihard faalt of omdat het wel degelijk werkt?

Ik rij 70 , jij wil 90 , jij wilt mij voorbij je neemt de rotonde baantje rechts dan geef je gas en kun je keurig voor mij invoegen. De situatie die geschetst wordt dat het gevaarlijk zou zijn of problemen oplevert slaat nergens op.
pi_70314694
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:59 schreef vanhal het volgende:
60km op een 80km weg, in de jaren dat ik dagelijks 2 uur per dag op zo'n weg zit ben ik ze bijna nooit tot nooit tegengekomen.
Reed je Opel? Die staan nl. bekend om de enorme afwijkingen van de snelheidsmeters (iig in het verleden).
pi_70314705
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:55 schreef vanhal het volgende:

[..]

ja lol, en dat is dus juist wat ze willen verkomen. Mensen die op 80-km wegen gaan inhalen.
Maar waarom halen mensen in op 80 wegen? De reden daarvoor wordt niet weggenomen, nl. treuzelaars, slakken, landbouwvoertuigen etc.etc.

En dat grafiekje, tik maar is in in Google, verkeersdoden, komop, tis al tientallen jaren zo dat dit daalt en ik hoef toch hopelijk niet aan te tonen dat het aantal verkeersbewegingen ieder jaar stijgt.....
pi_70314708
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:58 schreef vanhal het volgende:

[..]

Precies, en verbied het inhalen, maak een parallelweg en klaar. Ik zie het probleem niet, maar goed, blijkbaar wil jij hier een probleem van maken puur omdat je een paar minuutjes later op plek van bestemming bent. Nou, grote jongen hoor!
Het probleem wordt dus nu echt door de VVN gemaakt, niet door mij. Als het aan mij ligt verandert er niets...
pi_70314716
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:

Reed je Opel? Die staan nl. bekend om de enorme afwijkingen van de snelheidsmeters (iig in het verleden).
Nee?
pi_70314736
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef BroesWillems het volgende:

Het probleem wordt dus nu echt door de VVN gemaakt, niet door mij. Als het aan mij ligt verandert er niets...
Euhhh volgens mij is het aantal doden wat valt tgv de inhalers, maar goed, volgens mij leest slechts 0,001% (echt niet veel hoor) hier het bericht.
pi_70314758
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:00 schreef vanhal het volgende:

Sowieso veel belgen (die heb je bij mij in de buurt nogal eens), die gewoon 70 aanhouden, omdat ze dat kennen vanuit België. En dan op de teller... dan zitten sommige auto's al tegen de 60 aan.

Maar oude van dagen die 50 door blijven rijden als de 50 km/u weg over gaat naar 80 km/u. Je wil ze niet de kost geven.

En landbouwverkeer rijdt vaak nog langzamer.
pi_70314763
quote:

[..]

edit: alleen als je van links komt, als van de rechterkant komt heb je pech...
Jawel, je kan rechtdoor via de binnen en de buiten kant.

Als dit er doorkomt vind ik wel dat minimum snelheid weer ingevoerd moet worden
pi_70314774
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:00 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Gast lul nou niet zo dom Dergelijke rotondes worden in tal van gemeenten geplaatst en ook op de provinciale wegen zie je ze steeds vaker.

Denk je dat ze dat doen omdat het eigenlijk keihard faalt of omdat het wel degelijk werkt?

Ik rij 70 , jij wil 90 , jij wilt mij voorbij je neemt de rotonde baantje rechts dan geef je gas en kun je keurig voor mij invoegen. De situatie die geschetst wordt dat het gevaarlijk zou zijn of problemen oplevert slaat nergens op.
Ik snap niet waarom het verandert dient te worden. Kost alleen maar geld. Dat die rotondes werken, dat klopt, bij Oldenzaal liggen er twee en ik vind ze ideaal. Maar veel wegen hebben geen file probleem en daar voldoet de standaard 80km weg prima. Ze gaan nu tijd, energie en geld in dingen steken die overbodig zijn...
pi_70314780
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef Casos het volgende:

[..]

Maar waarom halen mensen in op 80 wegen? De reden daarvoor wordt niet weggenomen, nl. treuzelaars, slakken, landbouwvoertuigen etc.etc.

En dat grafiekje, tik maar is in in Google, verkeersdoden, komop, tis al tientallen jaren zo dat dit daalt en ik hoef toch hopelijk niet aan te tonen dat het aantal verkeersbewegingen ieder jaar stijgt.....
Ja, jij roept dat er naar een grafiekje gekeken moet worden, niet ik hoor.
pi_70314791
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Waarom denk je dat alle wegen die het predicaat "dodenweg" dragen N -wegen zijn? Er moet echt wel iets gebeuren . Die N217 is een perfect voorbeeld. Geen idee wat zoiets kost maar het leidt wel tot een A : Verbeterde veiligheidssituatie en B tot een betere doorstroming , Iets waar we allemaal bij gebaat zijn....
pi_70314853
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef vanhal het volgende:

Nee?
Daewoo? Had je een set niet originele wielen onder de auto (hetgeen de snelheidsmeter ook aardig van slag kan krijgen)?

Als jij nooit iemand tegen kwam die 60 km/u reed op een 80 km/u weg, dan moet er iets niet kloppen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')