abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70312323
quote:
ROTTERDAM - Voorzitter Karla Peijs van Veilig Verkeer Nederland wil inhalen op alle tweebaans 80-kilometerwegen onmogelijk maken door een afscheiding in de middenberm.
Volgens de oudminister van Verkeer zou het aantal verkeersdoden (750 in 2008) hierdoor aanzienlijk kunnen dalen.

Peijs pleit ook voor verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs, het terugbrengen van de limiet van 70 naar 50 km/u op gevaarlijke wegen en een voorrangsverbod voor fietsers op rotondes. De voormalige minister is, evenals de huidige verkeersminister Eurlings, vandaag aanwezig bij het wereldcongres verkeersveiligheid in Rotterdam.


,,Zes van de tien doden in het verkeer vallen op 50-kilometer- en 80-kilometerwegen,’’ zegt zij. ,,Verkeerde inhaalmanoeuvres kunnen worden voorkomen door het passeren onmogelijk te maken. Als verkeersdeelnemers zich allemaal aan de voorschriften houden is er niets aan de hand, maar soms moet je de menselijke factor corrigeren of zelfs uitschakelen.’’

De Fietsersbond is verbaasd over het voorstel fietsers de voorrang op rotondes te ontnemen. ,,De huidige praktijk, voorrang op rotondes binnen de bebouwde kom, geen voorrang daarbuiten, wordt breed gedragen,’’ zegt Wim Bot. ,,Meer uniformiteit is wel geboden.’’


Het stoort Peijs verder dat het in de 30-kilometerzones nog mogelijk is harder te rijden. ,,Dat is gericht aan te pakken door meer hindernissen aan te brengen.’’

In het Strategisch Plan Verkeersveiligheid 2008-2020 stelt minister Eurlings vast dat een verlaging naar 250 doden in 2020 mogelijk is wanneer dure en onsymphatieke maatregelen worden genomen zoals het nog veiliger inrichten van wegen en een inperking van de mobiliteit voor risicogroepen. Een maatschappelijk debat daarover moet nog worden gevoerd.

Peijs, ook commissaris van de koningin in Zeeland, wil in haar eigen provincie het voorbeeld geven. ,,De rechte polderwegen nodigen uit tot hard rijden. We zetten vooral in op infrastructurele maatregelen.’’

De combinatie van alcohol en drugs vindt Peijs gevaarlijk. ,,Ik hoop dat er snel een blaastest voor drugsgebruik komt en het gebruik van drugs en alcohol in het verkeer moet hard worden aangepakt.’’


Het begeleid rijden voor jongeren tot 18 jaar, dat volgend jaar in Nederland wordt ingevoerd, ziet Peijs als een positieve ontwikkeling.

http://www.ad.nl/binnenla(...)_80kilometerweg.html



Worden ze eindelijk wakker bij VVN . Gaat heel veel doden per jaar schelen. Zeker tientallen maar misschien wel meer ook.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:00:24 #2
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70312343
Als ze tegelijkertijd strenger gaan controleren op sukkels die 60 rijden op een 80km weg en daar ook flink voor beboeten hebben ze mijn zegen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:01:34 #3
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312353
ja, een afscheiding in de middenberm, gaat het echt veilig maken, en onmogelijk trouwens, ik bedoel je moet langzamer verkeer kunnen inhalen (lees tractors en brommobielen ). beter kopen we met z´n allen brommers, vlieg je er over de fietspaden zo langs
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70312360
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:00 schreef pisnicht het volgende:
Als ze tegelijkertijd strenger gaan controleren op sukkels die 60 rijden op een 80km weg en daar ook flink voor beboeten hebben ze mijn zegen.
Eens! Je gaat wel meer agressie krijgen . Daarnaast vraag ik me af hoe ze het willen doen op wegen (ongeveer 3/4 van de N wegen ) waar ook landbouwverkeer rijdt.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:02:33 #5
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_70312364
Scheiding vind ik best
Snelheid naar beneden halen vind ik niet nodig.
pi_70312376
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:02 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Eens! Je gaat wel meer agressie krijgen . Daarnaast vraag ik me af hoe ze het willen doen op wegen (ongeveer 3/4 van de N wegen ) waar ook landbouwverkeer rijdt.
Gaten op de A- wegen, komen ze met dit gepruts...!
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:04:14 #7
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_70312378
Dat denken
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:04:54 #8
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70312387
Leg gewoon het hele verkeer lam, dan gebeuren er helemaal geen ongelukken meer.

Een probleempje op zo'n twee baansweg en er kan geen hulptroep meer door.
Een tractor en je hebt een kilometerslange file.
pi_70312427
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:04 schreef DrDarwin het volgende:
Leg gewoon het hele verkeer lam, dan gebeuren er helemaal geen ongelukken meer.

Een probleempje op zo'n twee baansweg en er kan geen hulptroep meer door.
Een tractor en je hebt een kilometerslange file.
Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen . Bij die wegen lijkt een scheiding me geen bezwaar. De andere wegen zullen eerst aangepast moeten worden voor een scheiding aangebracht kan worden.

Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Zelf ook een paar keer meegemaakt dat je vol in de remmen moet omdat er op de tegengestelde weg een paar paupers aan het racen waren en een van die debielen omdat hij niet genoeg pk's had gewoon op mijn helft bleven rijden
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:11:58 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312444
maar eigenlijk is dit best een goed plan zo in deze moeilijke tijden, eerst banen behouden in de wegenbouw en daarna maken ze verkopers van fietsen en bromfietsen heel blij
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70312463
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen . Bij die wegen lijkt een scheiding me geen bezwaar. De andere wegen zullen eerst aangepast moeten worden voor een scheiding aangebracht kan worden.

Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Zelf ook een paar keer meegemaakt dat je vol in de remmen moet omdat er op de tegengestelde weg een paar paupers aan het racen waren en een van die debielen omdat hij niet genoeg pk's had gewoon op mijn helft bleven rijden

Puik plan, maar gaat zeker centjes kosten! Beter om meer flitspalen neer te zetten...
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:16:06 #12
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312487
je kunt het natuurlijk ook allebei doen, houden we ook nog werkgelegenheid bij de flitspalenfabriek
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_70312529
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:16 schreef Klonk het volgende:
je kunt het natuurlijk ook allebei doen, houden we ook nog werkgelegenheid bij de flitspalenfabriek
Ach, kom op! Omdat een stelletje prutsers niet kan rijden...
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:21:07 #14
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_70312552
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen . Bij die wegen lijkt een scheiding me geen bezwaar. De andere wegen zullen eerst aangepast moeten worden voor een scheiding aangebracht kan worden.

Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Zelf ook een paar keer meegemaakt dat je vol in de remmen moet omdat er op de tegengestelde weg een paar paupers aan het racen waren en een van die debielen omdat hij niet genoeg pk's had gewoon op mijn helft bleven rijden
Laten ze eerst maar eens snelwegen breder maken en al die putten en gaten in het wegdek op gaan vullen.
Niet iedereen rijd met een terreinwagen.
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:22:37 #15
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70312577
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:23:00 #16
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_70312585
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:22 schreef mstx het volgende:
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
nee
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:24:50 #17
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_70312606
wat is met het plan gebeurt om de N wegen uti te bouwen tot een fatzoenlijk secundair wegenet zoals in duitsland ?

Dat gaat het zo niet worden natuurlijk
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:25:05 #18
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_70312608
Ach nee toch, hadden ze weer niks te doen dat ze met dit soort belachelijke ideeen komen?

Leuk zeg, als er in de ochtend- of avondspits een bejaard echtpaar besluit om even de weg op te gaan. Daar rij je dan met z'n allen meteen 60km/h. Wat zal het daar veiliger op worden zeg
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:25:28 #19
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70312613
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:
Toch vind ik het an sig wel een goed plan. Hoevaak je (met name in de wintermaanden) wel niet dingen in de trend van : Het voertuig kwam op de verkeerde weghelft terecht en ramde een tegenligger....
Als je de controle over het stuur verliest gaat een heuveltje in het midden niet helpen, of ze moeten een complete muur/vangrail bouwen.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_70312623
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:21 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Laten ze eerst maar eens snelwegen breder maken en al die putten en gaten in het wegdek op gaan vullen.
Niet iedereen rijd met een terreinwagen.
Als je schade hebt door steenslag kun je toch geld krijgen van de staat? En als je denkt dat we het hier slecht hebben moet je voor de gein eens de grens bij België overgaan. Niks geen ZOAB , gewoon betonplaten van drie meter lengte scheef tegen elkaar aangeplakt
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312624
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:24 schreef Matty___ het volgende:
wat is met het plan gebeurt om de N wegen uti te bouwen tot een fatzoenlijk secundair wegenet zoals in duitsland ?

Dat gaat het zo niet worden natuurlijk
Je was me voor...
pi_70312644
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:26 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Als je schade hebt door steenslag kun je toch geld krijgen van de staat? En als je denkt dat we het hier slecht hebben moet je voor de gein eens de grens bij België overgaan. Niks geen ZOAB , gewoon betonplaten van drie meter lengte scheef tegen elkaar aangeplakt
Heb nog niks gekregen...
pi_70312672
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:25 schreef mstx het volgende:

[..]

Als je de controle over het stuur verliest gaat een heuveltje in het midden niet helpen, of ze moeten een complete muur/vangrail bouwen.
Daar ga ik wel vanuit . Heb je wel meteen een ander probleem namelijk dat de wegen dan verbreedt moeten worden
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312689
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:27 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Heb nog niks gekregen...
http://www.rijkswaterstaa(...)oorslechtwegdek.aspx

Moet je daar even kijken
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312696
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:19 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ach, kom op! Omdat een stelletje prutsers niet kan rijden...
Op maandag 23 november 2009 13:51 schreef longinus het volgende:
Masturberen is lekker maar je laten aftrekken is nog lekkerder, zie het als jezelf kietelen, dat werkt ook niet zo goed.
pi_70312702
Whaha, de overheid moet iedereen tegen zichzelf beschermen. Kunnen we dan ook niets zelf meer bepalen. Boehoe, we lopen risico. Overheid doe er iets aan. Een verbod ofzo!
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_70312765
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:30 schreef _Qmars_ het volgende:
Whaha, de overheid moet iedereen tegen zichzelf beschermen. Kunnen we dan ook niets zelf meer bepalen. Boehoe, we lopen risico. Overheid doe er iets aan. Een verbod ofzo!
Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312785
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:34 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?
Michael Schumacher spelen...
pi_70312787
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:22 schreef mstx het volgende:
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
Als het goed is scheelt het een hoop ongelukken (want nu is dat vaak door inhalen) zodat het minder nodig is . En tegenwoordig kan je zo'n afscheiding flexibel genoeg maken om dit op te lossen..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_70312824
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Als het goed is scheelt het een hoop ongelukken (want nu is dat vaak door inhalen) zodat het minder nodig is . En tegenwoordig kan je zo'n afscheiding flexibel genoeg maken om dit op te lossen..
Ja , maar omdat het me sterk lijkt dat al die wegen verbreedt gaan worden zal het wel weer een single vangrailtje op de middenstreep worden. In dat geval dus niet veiliger maar alleen maar irritant
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312827
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:25 schreef Sm0keZ het volgende:

Leuk zeg, als er in de ochtend- of avondspits een bejaard echtpaar besluit om even de weg op te gaan. Daar rij je dan met z'n allen meteen 60km/h. Wat zal het daar veiliger op worden zeg
Ach de kans op dodelijke ongelukken door dwaze inhaalmanoeuvres daalt dan wel natuurlijk
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_70312832
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:22 schreef mstx het volgende:
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
Toevallig bij Dorst?

Maar echt stom deze maatregel.
Wat met landbouwverkeer en mensen die 60 gaan rijden ipv 80?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_70312842
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:37 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ja , maar omdat het me sterk lijkt dat al die wegen verbreedt gaan worden zal het wel weer een single vangrailtje op de middenstreep worden. In dat geval dus niet veiliger maar alleen maar irritant
Als je het ontwerp maar goed genoeg maakt kan je daar wel een aantal openingen of verbindingen met parallelwegen inbouwen. Lijkt me niet zo'n probleem.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_70312853
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:34 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?
Shit happens. Dit soort risico's loop je in een land waar iedereen 2 auto's heeft en waar meer dan 16 miljoen mensen wonen waarvan 5 % een mafkees is. Hopen dat je nooit die persoon bent, risico's loop je, en dan moet je maar het beste hopen.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_70312875
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:34 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?
Sorry, was een grapje! je kan, als je al veel rijervaring heb, kan je al veel vooruitkijken! Als je al zo'n scheurbeest ziet, kan je al verwachten dat er iets kan gebeuren..
pi_70312889
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:38 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

Toevallig bij Dorst?

Maar echt stom deze maatregel.
Wat met landbouwverkeer en mensen die 60 gaan rijden ipv 80?
Aparte strook. Sowieso horen die dingen niet op de wegen waar intensief auto's rijden thuis. Komt een hele kleifabriek van de wielen af die dan lekker een paar weken voor gladheid zorgen
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:41:55 #37
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_70312893
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach de kans op dodelijke ongelukken door dwaze inhaalmanoeuvres daalt dan wel natuurlijk
Of juist niet. Stel nou dat je verschrikkelijk haast hebt, je rijdt 60 km/h door een trage bestuurder voor je ipv de toegestane 80 km/h, en die weg is nog een kilometer of 20... Als je dan ergens de kans krijgt om in te halen grijp je die dan toch met beide handen aan?

Met dit soort achterlijke maatregelen maak je het mensen niet onmogelijk om in te halen. Maar wel moeilijker en gevaarlijker. Een ander 'voordeel' is dat onze helden in het blauw nog meer bonnen kunnen schrijven, wat waarschijnlijk ook erg zwaar heeft gewogen bij het nemen van deze beslissing..
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:43:05 #38
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_70312921
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:40 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Sorry, was een grapje! je kan, als je al veel rijervaring heb, kan je al veel vooruitkijken! Als je al zo'n scheurbeest ziet, kan je al verwachten dat er iets kan gebeuren..
Jij gaat dus bij elke tegenligger die flink doorrijdt snel een parkeerplaats zoeken?
pi_70312950
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:39 schreef _Qmars_ het volgende:

[..]

Shit happens. Dit soort risico's loop je in een land waar iedereen 2 auto's heeft en waar meer dan 16 miljoen mensen wonen waarvan 5 % een mafkees is. Hopen dat je nooit die persoon bent, risico's loop je, en dan moet je maar het beste hopen.
Nouja als ik dan toch de pleuris aan belastingen , heffingen en weet ik wat voor meer onzin moet aftikken , laten ze er dan maar iets zinnigs van doen ipv een of andere oorlog ergens te voeren en bonussen voor ambtenaren sponsoren
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70312968
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:43 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Jij gaat dus bij elke tegenligger die flink doorrijdt snel een parkeerplaats zoeken?
Nee, deels op weg, twee banden op wegdek ! Niks aan de hand...

Zo vaak meegemaakt..in buitenland en binnenland!
pi_70312978
Weer zo'n maatregel die theoretisch misschien goed klinkt maar in de praktijk wordt dit natuurlijk helemaal niks. Misschien eens zorgen dat je niet hoeft in te halen en die vrachtwagens en tractors zoveel mogelijk proberen weren op provinciale wegen. Als iedereen dan ook gewoon 80 rijdt en niet lekker 65\70 blijft rijden is het probleem ook opgelost.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_70313015
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:19 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ach, kom op! Omdat een stelletje prutsers niet kan rijden...
Juist ja die verantwoordelijk zijn voor 6 van de 10 doden. Met daarbij de nodige vertragingen (files) en blikschade wat niet in de cijfers is terug te zien.

Denk dat de rijbewijs afpakken van elk persoon die zich hieraan schuldig maakt en het potentieel had kunnen voorkomen (dat is bijna altijd) veel beter werkt. De risico van gepakt worden is nu te klein. Enkel een geld boete of als je echt flink hebt uitgehaald een paar woorden van de rechter en je kan weer verder in je auto.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
  woensdag 24 juni 2009 @ 08:50:24 #43
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_70313054
ze moeten er gewoon 4-baans wegen maken, kan je ook rustig inhalen
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_70313057
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:46 schreef Tim_G het volgende:
Weer zo'n maatregel die theoretisch misschien goed klinkt maar in de praktijk wordt dit natuurlijk helemaal niks. Misschien eens zorgen dat je niet hoeft in te halen en die vrachtwagens en tractors zoveel mogelijk proberen weren op provinciale wegen. Als iedereen dan ook gewoon 80 rijdt en niet lekker 65\70 blijft rijden is het probleem ook opgelost.
Wel goed id, maar weinig streefbaar! Net zoals doen in Duitsland, 80 en niet meer! streng zijn!...
pi_70313257
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:50 schreef pisnicht het volgende:
ze moeten er gewoon 4-baans wegen maken, kan je ook rustig inhalen
Nergens voor nodig. Mensen moeten alleen voorzichtiger gaan rijden. De meeste dodelijke ongelukken gebeuren ook op plekken waar het niet zo druk is en dat zijn over het algemeen niet de wegen die 4 baans hoeven te worden.
Bendk: [url=http://forum.fok.nl/topic/1308080/7/25#70351740]
Iedereen die een hybride rijdt behoort tot de domme mensengroep...immers: waar komt de electriciteit vandaan, juist ja van centrales die massaal een enorme uitstoot hebben....
pi_70313266
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:50 schreef pisnicht het volgende:
ze moeten er gewoon 4-baans wegen maken, kan je ook rustig inhalen
pi_70313319
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 07:57 schreef Pacmaniac het volgende:
Worden ze eindelijk wakker bij VVN . Gaat heel veel doden per jaar schelen. Zeker tientallen maar misschien wel meer ook.
pi_70313414
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Daily happening...
pi_70313500
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Gelukkig beschik je nog wel over enige zelfkennis , van je humor moet je het duidelijk niet hebben
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70313634
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Gelukkig beschik je nog wel over enige zelfkennis , van je humor moet je het duidelijk niet hebben
Hoezo niet..?
pi_70313869
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Gelukkig beschik je nog wel over enige zelfkennis , van je humor moet je het duidelijk niet hebben
Kom op man, niet meer inhalen op een 80KM weg? Dat kan je niet serieus nemen....
quote:
inhalen op alle tweebaans 80-kilometerwegen onmogelijk maken door een afscheiding in de middenberm.
Als je dus achter een trekker zit heb je pech?
pi_70313891
Alle maatregelen om het verkeer veilig te maken hebben nu als effect dat:
1. Reistijd toeneemt want je wordt verplicht grote rondwegen te nemen
2. Files toenemen omdat je niet binnendoor kan of een andere weg kan nemen.
3. Het aantal drempels binnen en buiten de bebouwde kom toeneemt
4. Irritaties toenemen (kan niet inhalen, drempels, bloembakken op de weg)

Het lijkt mij beter om juist de snelheid te verhogen naar 80-100 (in ieder geval geen 60) en zoveel mogelijk wegen open te stellen. Ipv met z'n allen op een rondweg kun je dan ook binnendoor rijden. Zonder drempels, hindernissen, paaltjes, bloembakken, etc. kun je volgens mij veel sneller en veiliger van A naar B komen.

Maar ja, hoe kun je een fileheffing invoeren als er geen files meer zijn?
pi_70313926
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:28 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Kom op man, niet meer inhalen op een 80KM weg? Dat kan je niet serieus nemen....
[..]

Als je dus achter een trekker zit heb je pech?
Hallo ff gozer Ik heb dat plan niet bedacht en aangaande trekkers moet er dan een oplossing bedacht worden dat die (sowieso met of zonder inhaalverbod ) op een aparte parallelle strook rijden.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 09:32:33 #54
8781 crew  Frutsel
pi_70313939
Wat kost dat eigenlijk om

-Alle 80 km wegen een middenberm geven
-Alle vertraging en files die daardoor ontstaan

Landbouwvoertuigen etc en bejaardemobielen mogen dan niet meer op 80km wegen zeker?
Die kan je immers niet meer inhalen...
pi_70313953
Wat een, uhm, debiel plan. Nederland is al bijna het veiligste verkeersland ter wereld, je in het verkeer begeven brengt nu eenmaal risico's met zich mee. Er zitten zo enorm veel nadelen aan een totaal inhaalverbod op 80 km wegen dat het zelfs onzinnig is het eventueel te overwegen.
pi_70313978
Hier hebben we ook zo'n 80 km weg liggen waar vaak ouderen met maximaal 60 km per uur overheen tuffen. Dat is pas gevaarlijk want daardoor ga je juist inhalen.
pi_70313985
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:31 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hallo ff gozer Ik heb dat plan niet bedacht.
Nee, maar je stemt er wel overduidelijk mee in.
pi_70314006
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:32 schreef Frutsel het volgende:


Landbouwvoertuigen etc en bejaardemobielen mogen dan niet meer op 80km wegen zeker?
Die kan je immers niet meer inhalen...
Die horen daar überhaupt niet . Als je nu een ongeluk krijgt in de spits en er staat file kunnen ze er ook nauwelijks komen. Ja met de heli .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314008
Prima, als dit zorgt voor een daling in het aantal verkeersdoden, dan mogen ze het van mij doorvoeren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 09:35:55 #60
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_70314030
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen .
Als je met "veel" 0,001% bedoelt heb je misschien gelijk. Maar echt veel is dat dus niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_70314040
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:34 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nee, maar je stemt er wel overduidelijk mee in.
Het lijkt me een goed plan MITS..... Als aan die eerdergenoemde zaken niet kan worden voldaan , ben ik er ook fel op tegen.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314056
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:35 schreef Tokus het volgende:

[..]

Als je met "veel" 0,001% bedoelt heb je misschien gelijk. Maar echt veel is dat dus niet.
Hoe kom je aan de 0,001%?
pi_70314183
Zitten we al niet helemaal bovenaan in de statistieken van de verkeersveiligheid dan kunnen we beter het geld eens aan wat anders dan verkeersveiligheid besteden.
pi_70314292
Als er een verhoogde middenberm komt, zal er vast wel een vluchtstrookje langs komen te liggen. Inhalen kan dan alsnog, alleen via de rechterkant met waarschijnlijk nog meer dodelijke ongelukken. En anders die trage slakken gewoon van de weg drukken.

Mensen raken steeds meer opgefokt in het verkeer en vind je het gek? Achterlijke vertragingen overal die nergens voor nodig zijn. Kijk eens in een grafiek naar het aantal verkeersdoden en ook het aantal verkeersbewegingen. Dat laatste stijgt bijna exponentieel, terwijl het aantal verkeersdoden daalt.

We hebben echt niets te klagen over verkeersveiligheid in NL. De minister moet zelf eens wat km gaan maken in het buitenland, voormalig Oostblok bijv..
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:46:52 #65
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70314307
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:35 schreef vanhal het volgende:
Prima, als dit zorgt voor een daling in het aantal verkeersdoden, dan mogen ze het van mij doorvoeren.
Een algemene snelheidslimiet van 15km/h zorgt ook voor een daling, maar of dat nou zo handig is...
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_70314312
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de 0,001%?
ach, ga even bijdehand doen. Je weet best wel wat hij bedoeld. De meeste wegen hebben geen parallel weg...
pi_70314317
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:46 schreef Casos het volgende:
Kijk eens in een grafiek naar het aantal verkeersdoden en ook het aantal verkeersbewegingen. Dat laatste stijgt bijna exponentieel, terwijl het aantal verkeersdoden daalt.
Heb je een linkje daarvan?
pi_70314330
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de 0,001%?
Hij roept maar wat

Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.

De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,

Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.

D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:



De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314352
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ach, ga even bijdehand doen. Je weet best wel wat hij bedoeld. De meeste wegen hebben geen parallel weg...
lol, nee, ik ben er echt benieuwd naar. Hij roept dat het er 'niet veel' zijn en strooit en passant even met een percentage. In mijn beleving zijn er best veel 80-km wegen met een parallelweg.
pi_70314369
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

Hij roept maar wat
ja
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 09:50:48 #71
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_70314407
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hij roept maar wat
Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_70314415
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hij roept maar wat

Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.

De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,

Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.

D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:

[ afbeelding ]

De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
als je goed kijkt, kun je op deze rotonde niet inhalen...

edit: alleen als je van links komt, als van de rechterkant komt heb je pech...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2009 09:54:39 ]
pi_70314456
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hij roept maar wat

Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.

De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,

Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.

D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:

[ afbeelding ]

De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
En wat denk je dat er dan bij zo'n turbo-rotonde gaat gebeuren? 1 hoogstens 2 auto's komen er voorbij, als dat al lukken gaat, het is uiteindelijk inhalen in een bocht, wat voor de meeste mensen heel spannend is. En als er nog een paar snellere jongens tussen zitten, is de chaos helemaal compleet.
pi_70314465
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef Tokus het volgende:
Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Dude, waar heb je het over? Alsof jij weet hoeveel 80-km wegen wel of niet een parallel weg ernaast hebben. En dan je stelling onderbouwen met een zelfverzonnen percentage. Goed bezig!
pi_70314475
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Nee daarom dit plan ook hé
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')