Kom op man, niet meer inhalen op een 80KM weg? Dat kan je niet serieus nemen....quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gelukkig beschik je nog wel over enige zelfkennis , van je humor moet je het duidelijk niet hebben
Als je dus achter een trekker zit heb je pech?quote:inhalen op alle tweebaans 80-kilometerwegen onmogelijk maken door een afscheiding in de middenberm.
Hallo ff gozerquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:28 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Kom op man, niet meer inhalen op een 80KM weg? Dat kan je niet serieus nemen....![]()
[..]
Als je dus achter een trekker zit heb je pech?
Nee, maar je stemt er wel overduidelijk mee in.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:31 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hallo ff gozerIk heb dat plan niet bedacht.
Die horen daar überhaupt niet . Als je nu een ongeluk krijgt in de spits en er staat file kunnen ze er ook nauwelijks komen. Ja met de heli .quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:32 schreef Frutsel het volgende:
Landbouwvoertuigen etc en bejaardemobielen mogen dan niet meer op 80km wegen zeker?![]()
Die kan je immers niet meer inhalen...
Als je met "veel" 0,001% bedoelt heb je misschien gelijk. Maar echt veel is dat dus niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen .
Het lijkt me een goed plan MITS..... Als aan die eerdergenoemde zaken niet kan worden voldaan , ben ik er ook fel op tegen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:34 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Nee, maar je stemt er wel overduidelijk mee in.
Hoe kom je aan de 0,001%?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:35 schreef Tokus het volgende:
[..]
Als je met "veel" 0,001% bedoelt heb je misschien gelijk. Maar echt veel is dat dus niet.
Een algemene snelheidslimiet van 15km/h zorgt ook voor een daling, maar of dat nou zo handig is...quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:35 schreef vanhal het volgende:
Prima, als dit zorgt voor een daling in het aantal verkeersdoden, dan mogen ze het van mij doorvoeren.
ach, ga even bijdehand doen. Je weet best wel wat hij bedoeld. De meeste wegen hebben geen parallel weg...quote:
Heb je een linkje daarvan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:46 schreef Casos het volgende:
Kijk eens in een grafiek naar het aantal verkeersdoden en ook het aantal verkeersbewegingen. Dat laatste stijgt bijna exponentieel, terwijl het aantal verkeersdoden daalt.
Hij roept maar watquote:
lol, nee, ik ben er echt benieuwd naar. Hij roept dat het er 'niet veel' zijn en strooit en passant even met een percentage. In mijn beleving zijn er best veel 80-km wegen met een parallelweg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
ach, ga even bijdehand doen. Je weet best wel wat hij bedoeld. De meeste wegen hebben geen parallel weg...
Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.quote:
als je goed kijkt, kun je op deze rotonde niet inhalen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hij roept maar wat![]()
Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.
De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,
Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.
D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:
[ afbeelding ]
De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
En wat denk je dat er dan bij zo'n turbo-rotonde gaat gebeuren? 1 hoogstens 2 auto's komen er voorbij, als dat al lukken gaat, het is uiteindelijk inhalen in een bocht, wat voor de meeste mensen heel spannend is. En als er nog een paar snellere jongens tussen zitten, is de chaos helemaal compleet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Hij roept maar wat![]()
Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.
De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,
Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.
D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:
[ afbeelding ]
De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
Dude, waar heb je het over? Alsof jij weet hoeveel 80-km wegen wel of niet een parallel weg ernaast hebben. En dan je stelling onderbouwen met een zelfverzonnen percentage. Goed bezig!quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef Tokus het volgende:
Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Nee daarom dit plan ook héquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef Tokus het volgende:
[..]
Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Oh, dat gaat prima hoor, zeker als ik al lange tijd 60 moet rijden op een 80 weg. Dat ik daarbij diverse overtredingen bega, ach, dat nemen ze dan maar voor liefquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
als je goed kijkt, kun je op deze rotonde niet inhalen...
Heb jij dat linkje nog naar dat grafiekje waar je het over had?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef Casos het volgende:
[..]
En wat denk je dat er dan bij zo'n turbo-rotonde gaat gebeuren? 1 hoogstens 2 auto's komen er voorbij, als dat al lukken gaat, het is uiteindelijk inhalen in een bocht, wat voor de meeste mensen heel spannend is. En als er nog een paar snellere jongens tussen zitten, is de chaos helemaal compleet.
Als je nog beter kijkt zie je dat het wel kanquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
als je goed kijkt, kun je op deze rotonde niet inhalen...
had m'n post aangepast, alleen van links, niet van rechts...quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:54 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Als je nog beter kijkt zie je dat het wel kanRechtsonder , tijdelijk 2 banen en check die pijl die sommeert in te voegen . gaat daarna weer gewoon naar 1 baan
ja lol, en dat is dus juist wat ze willen verkomen. Mensen die op 80-km wegen gaan inhalen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:53 schreef Casos het volgende:
[..]
Oh, dat gaat prima hoor, zeker als ik al lange tijd 60 moet rijden op een 80 weg. Dat ik daarbij diverse overtredingen bega, ach, dat nemen ze dan maar voor lief.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:55 schreef vanhal het volgende:
[..]
ja lol, en dat is dus juist wat ze willen verkomen. Mensen die op 80-km wegen gaan inhalen.60 gaan rijden..
Blijkbaar werkt het in de praktijk . Vroeger dagelijks files en nu niet of nauwelijks meer. Dus naar het eerder genoemde Duitse voorbeeld .quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:52 schreef Casos het volgende:
[..]
En wat denk je dat er dan bij zo'n turbo-rotonde gaat gebeuren? 1 hoogstens 2 auto's komen er voorbij, als dat al lukken gaat, het is uiteindelijk inhalen in een bocht, wat voor de meeste mensen heel spannend is. En als er nog een paar snellere jongens tussen zitten, is de chaos helemaal compleet.
nee, ergernissen en wat gaan mensen dan doen? Juist! Inhalen... zie je de cirkel?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:56 schreef vanhal het volgende:
[..]
oh oh, je bent 2 minuten later op plaats van bestemming. Dramaaaaa
Precies, en verbied het inhalen, maak een parallelweg en klaar. Ik zie het probleem niet, maar goed, blijkbaar wil jij hier een probleem van maken puur omdat je een paar minuutjes later op plek van bestemming bent. Nou, grote jongen hoor!quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:57 schreef BroesWillems het volgende:
nee, ergernissen en wat gaan mensen dan doen? Juist! Inhalen... zie je de cirkel?
Het zal best doden schelen. Alle auto's uitrusten met een begrenzer afgesteld op 10 km/u scheelt nog meer... maar dat maakt het nog geen goed idee.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:57 schreef Pacmaniac het volgende:
Worden ze eindelijk wakker bij VVN . Gaat heel veel doden per jaar schelen. Zeker tientallen maar misschien wel meer ook.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:59 schreef DS4 het volgende:
(er zijn er genoeg die 50-60 rijden op dit soort wegen)
Gast lul nou niet zo domquote:Op woensdag 24 juni 2009 09:57 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
nee, ergernissen en wat gaan mensen dan doen? Juist! Inhalen... zie je de cirkel?
Reed je Opel? Die staan nl. bekend om de enorme afwijkingen van de snelheidsmeters (iig in het verleden).quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:59 schreef vanhal het volgende:
60km op een 80km weg, in de jaren dat ik dagelijks 2 uur per dag op zo'n weg zit ben ik ze bijna nooit tot nooit tegengekomen.
Maar waarom halen mensen in op 80 wegen? De reden daarvoor wordt niet weggenomen, nl. treuzelaars, slakken, landbouwvoertuigen etc.etc.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:55 schreef vanhal het volgende:
[..]
ja lol, en dat is dus juist wat ze willen verkomen. Mensen die op 80-km wegen gaan inhalen.
Het probleem wordt dus nu echt door de VVN gemaakt, niet door mij. Als het aan mij ligt verandert er niets...quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:58 schreef vanhal het volgende:
[..]
Precies, en verbied het inhalen, maak een parallelweg en klaar. Ik zie het probleem niet, maar goed, blijkbaar wil jij hier een probleem van maken puur omdat je een paar minuutjes later op plek van bestemming bent. Nou, grote jongen hoor!
Nee?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef DS4 het volgende:
Reed je Opel? Die staan nl. bekend om de enorme afwijkingen van de snelheidsmeters (iig in het verleden).
Euhhh volgens mij is het aantal doden wat valt tgv de inhalers, maar goed, volgens mij leest slechts 0,001% (echt niet veel hoor) hier het bericht.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef BroesWillems het volgende:
Het probleem wordt dus nu echt door de VVN gemaakt, niet door mij. Als het aan mij ligt verandert er niets...
Sowieso veel belgen (die heb je bij mij in de buurt nogal eens), die gewoon 70 aanhouden, omdat ze dat kennen vanuit België. En dan op de teller... dan zitten sommige auto's al tegen de 60 aan.quote:
Jawel, je kan rechtdoor via de binnen en de buiten kant.quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
als je goed kijkt, kun je op deze rotonde niet inhalen...
edit: alleen als je van links komt, als van de rechterkant komt heb je pech...
Ik snap niet waarom het verandert dient te worden. Kost alleen maar geld. Dat die rotondes werken, dat klopt, bij Oldenzaal liggen er twee en ik vind ze ideaal. Maar veel wegen hebben geen file probleem en daar voldoet de standaard 80km weg prima. Ze gaan nu tijd, energie en geld in dingen steken die overbodig zijn...quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:00 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gast lul nou niet zo domDergelijke rotondes worden in tal van gemeenten geplaatst en ook op de provinciale wegen zie je ze steeds vaker.
Denk je dat ze dat doen omdat het eigenlijk keihard faalt of omdat het wel degelijk werkt?
Ik rij 70 , jij wil 90 , jij wilt mij voorbij je neemt de rotonde baantje rechts dan geef je gas en kun je keurig voor mij invoegen. De situatie die geschetst wordt dat het gevaarlijk zou zijn of problemen oplevert slaat nergens op.
Ja, jij roept dat er naar een grafiekje gekeken moet worden, niet ik hoor.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef Casos het volgende:
[..]
Maar waarom halen mensen in op 80 wegen? De reden daarvoor wordt niet weggenomen, nl. treuzelaars, slakken, landbouwvoertuigen etc.etc.
En dat grafiekje, tik maar is in in Google, verkeersdoden, komop, tis al tientallen jaren zo dat dit daalt en ik hoef toch hopelijk niet aan te tonen dat het aantal verkeersbewegingen ieder jaar stijgt.....
Waarom denk je dat alle wegen die het predicaat "dodenweg" dragen N -wegen zijn? Er moet echt wel iets gebeuren . Die N217 is een perfect voorbeeld. Geen idee wat zoiets kost maar het leidt wel tot een A : Verbeterde veiligheidssituatie en B tot een betere doorstroming , Iets waar we allemaal bij gebaat zijn....quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:01 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Het probleem wordt dus nu echt door de VVN gemaakt, niet door mij. Als het aan mij ligt verandert er niets...
Daewoo? Had je een set niet originele wielen onder de auto (hetgeen de snelheidsmeter ook aardig van slag kan krijgen)?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |