abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70313869
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Gelukkig beschik je nog wel over enige zelfkennis , van je humor moet je het duidelijk niet hebben
Kom op man, niet meer inhalen op een 80KM weg? Dat kan je niet serieus nemen....
quote:
inhalen op alle tweebaans 80-kilometerwegen onmogelijk maken door een afscheiding in de middenberm.
Als je dus achter een trekker zit heb je pech?
pi_70313891
Alle maatregelen om het verkeer veilig te maken hebben nu als effect dat:
1. Reistijd toeneemt want je wordt verplicht grote rondwegen te nemen
2. Files toenemen omdat je niet binnendoor kan of een andere weg kan nemen.
3. Het aantal drempels binnen en buiten de bebouwde kom toeneemt
4. Irritaties toenemen (kan niet inhalen, drempels, bloembakken op de weg)

Het lijkt mij beter om juist de snelheid te verhogen naar 80-100 (in ieder geval geen 60) en zoveel mogelijk wegen open te stellen. Ipv met z'n allen op een rondweg kun je dan ook binnendoor rijden. Zonder drempels, hindernissen, paaltjes, bloembakken, etc. kun je volgens mij veel sneller en veiliger van A naar B komen.

Maar ja, hoe kun je een fileheffing invoeren als er geen files meer zijn?
pi_70313926
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:28 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Kom op man, niet meer inhalen op een 80KM weg? Dat kan je niet serieus nemen....
[..]

Als je dus achter een trekker zit heb je pech?
Hallo ff gozer Ik heb dat plan niet bedacht en aangaande trekkers moet er dan een oplossing bedacht worden dat die (sowieso met of zonder inhaalverbod ) op een aparte parallelle strook rijden.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 09:32:33 #54
8781 crew  Frutsel
pi_70313939
Wat kost dat eigenlijk om

-Alle 80 km wegen een middenberm geven
-Alle vertraging en files die daardoor ontstaan

Landbouwvoertuigen etc en bejaardemobielen mogen dan niet meer op 80km wegen zeker?
Die kan je immers niet meer inhalen...
pi_70313953
Wat een, uhm, debiel plan. Nederland is al bijna het veiligste verkeersland ter wereld, je in het verkeer begeven brengt nu eenmaal risico's met zich mee. Er zitten zo enorm veel nadelen aan een totaal inhaalverbod op 80 km wegen dat het zelfs onzinnig is het eventueel te overwegen.
pi_70313978
Hier hebben we ook zo'n 80 km weg liggen waar vaak ouderen met maximaal 60 km per uur overheen tuffen. Dat is pas gevaarlijk want daardoor ga je juist inhalen.
pi_70313985
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:31 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hallo ff gozer Ik heb dat plan niet bedacht.
Nee, maar je stemt er wel overduidelijk mee in.
pi_70314006
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:32 schreef Frutsel het volgende:


Landbouwvoertuigen etc en bejaardemobielen mogen dan niet meer op 80km wegen zeker?
Die kan je immers niet meer inhalen...
Die horen daar überhaupt niet . Als je nu een ongeluk krijgt in de spits en er staat file kunnen ze er ook nauwelijks komen. Ja met de heli .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314008
Prima, als dit zorgt voor een daling in het aantal verkeersdoden, dan mogen ze het van mij doorvoeren.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 09:35:55 #60
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_70314030
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 08:09 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Op veel wegen is er al een extra strook voor landbouwverkeer en hulptroepen .
Als je met "veel" 0,001% bedoelt heb je misschien gelijk. Maar echt veel is dat dus niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_70314040
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:34 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Nee, maar je stemt er wel overduidelijk mee in.
Het lijkt me een goed plan MITS..... Als aan die eerdergenoemde zaken niet kan worden voldaan , ben ik er ook fel op tegen.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314056
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:35 schreef Tokus het volgende:

[..]

Als je met "veel" 0,001% bedoelt heb je misschien gelijk. Maar echt veel is dat dus niet.
Hoe kom je aan de 0,001%?
pi_70314183
Zitten we al niet helemaal bovenaan in de statistieken van de verkeersveiligheid dan kunnen we beter het geld eens aan wat anders dan verkeersveiligheid besteden.
pi_70314292
Als er een verhoogde middenberm komt, zal er vast wel een vluchtstrookje langs komen te liggen. Inhalen kan dan alsnog, alleen via de rechterkant met waarschijnlijk nog meer dodelijke ongelukken. En anders die trage slakken gewoon van de weg drukken.

Mensen raken steeds meer opgefokt in het verkeer en vind je het gek? Achterlijke vertragingen overal die nergens voor nodig zijn. Kijk eens in een grafiek naar het aantal verkeersdoden en ook het aantal verkeersbewegingen. Dat laatste stijgt bijna exponentieel, terwijl het aantal verkeersdoden daalt.

We hebben echt niets te klagen over verkeersveiligheid in NL. De minister moet zelf eens wat km gaan maken in het buitenland, voormalig Oostblok bijv..
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:46:52 #65
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_70314307
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:35 schreef vanhal het volgende:
Prima, als dit zorgt voor een daling in het aantal verkeersdoden, dan mogen ze het van mij doorvoeren.
Een algemene snelheidslimiet van 15km/h zorgt ook voor een daling, maar of dat nou zo handig is...
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_70314312
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de 0,001%?
ach, ga even bijdehand doen. Je weet best wel wat hij bedoeld. De meeste wegen hebben geen parallel weg...
pi_70314317
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:46 schreef Casos het volgende:
Kijk eens in een grafiek naar het aantal verkeersdoden en ook het aantal verkeersbewegingen. Dat laatste stijgt bijna exponentieel, terwijl het aantal verkeersdoden daalt.
Heb je een linkje daarvan?
pi_70314330
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:37 schreef vanhal het volgende:

[..]

Hoe kom je aan de 0,001%?
Hij roept maar wat

Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.

De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,

Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.

D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:



De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70314352
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ach, ga even bijdehand doen. Je weet best wel wat hij bedoeld. De meeste wegen hebben geen parallel weg...
lol, nee, ik ben er echt benieuwd naar. Hij roept dat het er 'niet veel' zijn en strooit en passant even met een percentage. In mijn beleving zijn er best veel 80-km wegen met een parallelweg.
pi_70314369
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

Hij roept maar wat
ja
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 juni 2009 @ 09:50:48 #71
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_70314407
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hij roept maar wat
Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_70314415
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hij roept maar wat

Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.

De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,

Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.

D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:

[ afbeelding ]

De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
als je goed kijkt, kun je op deze rotonde niet inhalen...

edit: alleen als je van links komt, als van de rechterkant komt heb je pech...

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2009 09:54:39 ]
pi_70314456
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:47 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Hij roept maar wat

Trouwens het argument van niet kunnen inhalen is klare onzin. Hierbij wil ik een werkend voorbeeld uit de praktijk als voorbeeld geven.

De N-217 Hoeksewaard , Dordrecht via Kiltunnel A16 , A29 richting Rotterdam Heinenoordtunnel ,

Oude situatie was 2 banen met daar pal naast een fiets strook. De situatie is nu zo: Gescheiden middenberm een ondiepe sloot en daarnaast een stuk gras en dan een redelijk brede strook voor fietsverkeer , landbouwverkeer.

D.m.v. zogenaamde "turborotondes" is het mogelijk om op verschillende punten trage voorliggers in te halen:
Zoals dit dus:

[ afbeelding ]

De weg was goed voor jaarlijks enkele doden en is sinds de oplevering in 2007 nog geen dode gevallen. Mits goed uitgevoerd kan het dus wel degelijk een positiefs iets zijn.
En wat denk je dat er dan bij zo'n turbo-rotonde gaat gebeuren? 1 hoogstens 2 auto's komen er voorbij, als dat al lukken gaat, het is uiteindelijk inhalen in een bocht, wat voor de meeste mensen heel spannend is. En als er nog een paar snellere jongens tussen zitten, is de chaos helemaal compleet.
pi_70314465
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef Tokus het volgende:
Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Dude, waar heb je het over? Alsof jij weet hoeveel 80-km wegen wel of niet een parallel weg ernaast hebben. En dan je stelling onderbouwen met een zelfverzonnen percentage. Goed bezig!
pi_70314475
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 09:50 schreef Tokus het volgende:

[..]

Dat klopt, net als jij met je "veel wegen". Zo heel veel zijn het er namelijk echt niet.
Nee daarom dit plan ook hé
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')