Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:30 schreef _Qmars_ het volgende:
Whaha, de overheid moet iedereen tegen zichzelf beschermen. Kunnen we dan ook niets zelf meer bepalen. Boehoe, we lopen risico. Overheid doe er iets aan. Een verbod ofzo!
Michael Schumacher spelen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?
Als het goed is scheelt het een hoop ongelukken (want nu is dat vaak door inhalen) zodat het minder nodig isquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:22 schreef mstx het volgende:
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
Ja , maar omdat het me sterk lijkt dat al die wegen verbreedt gaan worden zal het wel weer een single vangrailtje op de middenstreep worden. In dat geval dus niet veiliger maar alleen maar irritantquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:35 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als het goed is scheelt het een hoop ongelukken (want nu is dat vaak door inhalen) zodat het minder nodig is. En tegenwoordig kan je zo'n afscheiding flexibel genoeg maken om dit op te lossen..
Ach de kans op dodelijke ongelukken door dwaze inhaalmanoeuvres daalt dan wel natuurlijkquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:25 schreef Sm0keZ het volgende:
Leuk zeg, als er in de ochtend- of avondspits een bejaard echtpaar besluit om even de weg op te gaan. Daar rij je dan met z'n allen meteen 60km/h. Wat zal het daar veiliger op worden zeg
Toevallig bij Dorst?quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:22 schreef mstx het volgende:
Ik reed eergisteren over een 80km weg waar een ongeluk was gebeurd. Het verkeer moest dan omstebeurt over de andere weghelft, dat kan dus straks ook niet meer?
Als je het ontwerp maar goed genoeg maakt kan je daar wel een aantal openingen of verbindingen met parallelwegen inbouwen. Lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:37 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ja , maar omdat het me sterk lijkt dat al die wegen verbreedt gaan worden zal het wel weer een single vangrailtje op de middenstreep worden. In dat geval dus niet veiliger maar alleen maar irritant
Shit happens. Dit soort risico's loop je in een land waar iedereen 2 auto's heeft en waar meer dan 16 miljoen mensen wonen waarvan 5 % een mafkees is. Hopen dat je nooit die persoon bent, risico's loop je, en dan moet je maar het beste hopen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?
Sorry, was een grapje! je kan, als je al veel rijervaring heb, kan je al veel vooruitkijken! Als je al zo'n scheurbeest ziet, kan je al verwachten dat er iets kan gebeuren..quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:34 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Wat wil jij precies gaan doen als je op een koude novembermiddag naar je opa oma weet ik veel wie gaat en er een Opel Vivaro schuift onverwachts zo jouw baantje op? Hard zwaaien en via Turbo-boost eroverheen springen of wat ga je doen?
Aparte strook. Sowieso horen die dingen niet op de wegen waar intensief auto's rijden thuis. Komt een hele kleifabriek van de wielen af die dan lekker een paar weken voor gladheid zorgenquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:38 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Toevallig bij Dorst?
Maar echt stom deze maatregel.
Wat met landbouwverkeer en mensen die 60 gaan rijden ipv 80?
Of juist niet. Stel nou dat je verschrikkelijk haast hebt, je rijdt 60 km/h door een trage bestuurder voor je ipv de toegestane 80 km/h, en die weg is nog een kilometer of 20... Als je dan ergens de kans krijgt om in te halen grijp je die dan toch met beide handen aan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach de kans op dodelijke ongelukken door dwaze inhaalmanoeuvres daalt dan wel natuurlijk
Jij gaat dus bij elke tegenligger die flink doorrijdt snel een parkeerplaats zoeken?quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:40 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Sorry, was een grapje! je kan, als je al veel rijervaring heb, kan je al veel vooruitkijken! Als je al zo'n scheurbeest ziet, kan je al verwachten dat er iets kan gebeuren..
Nouja als ik dan toch de pleuris aan belastingen , heffingen en weet ik wat voor meer onzin moet aftikken , laten ze er dan maar iets zinnigs van doen ipv een of andere oorlog ergens te voeren en bonussen voor ambtenaren sponsorenquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:39 schreef _Qmars_ het volgende:
[..]
Shit happens. Dit soort risico's loop je in een land waar iedereen 2 auto's heeft en waar meer dan 16 miljoen mensen wonen waarvan 5 % een mafkees is. Hopen dat je nooit die persoon bent, risico's loop je, en dan moet je maar het beste hopen.
Nee, deels op weg, twee banden op wegdek ! Niks aan de hand...quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:43 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Jij gaat dus bij elke tegenligger die flink doorrijdt snel een parkeerplaats zoeken?
Juist ja die verantwoordelijk zijn voor 6 van de 10 doden. Met daarbij de nodige vertragingen (files) en blikschade wat niet in de cijfers is terug te zien.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:19 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ach, kom op! Omdat een stelletje prutsers niet kan rijden...
Wel goed id, maar weinig streefbaar! Net zoals doen in Duitsland, 80 en niet meer! streng zijn!...quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:46 schreef Tim_G het volgende:
Weer zo'n maatregel die theoretisch misschien goed klinkt maar in de praktijk wordt dit natuurlijk helemaal niks. Misschien eens zorgen dat je niet hoeft in te halen en die vrachtwagens en tractors zoveel mogelijk proberen weren op provinciale wegen. Als iedereen dan ook gewoon 80 rijdt en niet lekker 65\70 blijft rijden is het probleem ook opgelost.
Nergens voor nodig. Mensen moeten alleen voorzichtiger gaan rijden. De meeste dodelijke ongelukken gebeuren ook op plekken waar het niet zo druk is en dat zijn over het algemeen niet de wegen die 4 baans hoeven te worden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:50 schreef pisnicht het volgende:
ze moeten er gewoon 4-baans wegen maken, kan je ook rustig inhalen
quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:50 schreef pisnicht het volgende:
ze moeten er gewoon 4-baans wegen maken, kan je ook rustig inhalen
quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:57 schreef Pacmaniac het volgende:
Worden ze eindelijk wakker bij VVN . Gaat heel veel doden per jaar schelen. Zeker tientallen maar misschien wel meer ook.
Gelukkig beschik je nog wel over enige zelfkennis , van je humor moet je het duidelijk niet hebbenquote:
Hoezo niet..?quote:Op woensdag 24 juni 2009 09:12 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gelukkig beschik je nog wel over enige zelfkennis , van je humor moet je het duidelijk niet hebben
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |