abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70316086
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:41 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

en dat kan niet met ondoorbroken strepen? Kom op man, op een gegeven moment moet je ook een keer op het gezonde verstand van een weggebruiker vertrouwen. Doorbroken streep, je mag inhalen, ondoorbrokenstreep. Pech. Wachten.
Mensen die niet met regels om kunnen gaan heb je overal, niet alleen op de weg. Je kunt simpelweg niet alle risico's uitsluiten.
Uitsluiten niet , sterk reduceren wel degelijk...
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 10:50:39 #127
64288 Bensel
Ladderzat
pi_70316104
Dit plan word natuurlijk finaal afgeschoten (pun intended) door de milieumaffia. Want dit houd in dat er veel extra asfalt moet komen (parallel wegen voor landbouwverkeer etc)

bovendien is het mijns inzien niet veiliger. Geen uitwijkmogelijkheden meer, mocht er onverhoopt iets voor je gebeuren (zoals bij mij broer: pakket stro viel van een aanhanger voor hem af. Daar valt niettegen te remmen, en als je er bovenop knalt ben je de gehele controle over je auto kwijt (als je mazzel hebt). Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was. Anders had het heel wat erger kunnen aflopen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_70316294
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Nou maak je een zooitje van..

Bedoel burgers dat langs de A wegen gewoon een trein/metro kan pakken! (met voldoende parkeerplaats)

Maak ik er een zooitje van ?

Wat jij schetst kan hier (in Rotterdam ) al jaren. Er is gratis P & R en matrix borden met de tekst "Metro rijdt elke 5 minuten" langs de snelwegen Denk je nou echt dat dat helpt? Dat er geen files meer staan op het Kleinpolderplein? Mensen willen helemaal de auto niet uit en in overvolle treinen hopen dat ze hun aansluiting halen (als die al rijdt) Dan liever 6 km file of wat eerder / later weggaan.

Bedrijven zouden ook meer mogelijkheden kunnen geven voor thuiswerken , doen ze ook niet. Anyway is in feite een hele andere discussie ook
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70316473
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:55 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Maak ik er een zooitje van ?

Wat jij schetst kan hier (in Rotterdam ) al jaren. Er is gratis P & R en matrix borden met de tekst "Metro rijdt elke 5 minuten" langs de snelwegen Denk je nou echt dat dat helpt? Dat er geen files meer staan op het Kleinpolderplein? Mensen willen helemaal de auto niet uit en in overvolle treinen hopen dat ze hun aansluiting halen (als die al rijdt) Dan liever 6 km file of wat eerder / later weggaan.

Bedrijven zouden ook meer mogelijkheden kunnen geven voor thuiswerken , doen ze ook niet. Anyway is in feite een hele andere discussie ook
Ik heb dat nooit gezien... rij voor mijn werk vaak naar Amsterdam en dat is er niet! Maar ik bedoel, naast de A wegen, he?
pi_70316550
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:50 schreef Bensel het volgende:
Dit plan word natuurlijk finaal afgeschoten (pun intended) door de milieumaffia. Want dit houd in dat er veel extra asfalt moet komen (parallel wegen voor landbouwverkeer etc)

bovendien is het mijns inzien niet veiliger. Geen uitwijkmogelijkheden meer, mocht er onverhoopt iets voor je gebeuren (zoals bij mij broer: pakket stro viel van een aanhanger voor hem af. Daar valt niettegen te remmen, en als je er bovenop knalt ben je de gehele controle over je auto kwijt (als je mazzel hebt). Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was. Anders had het heel wat erger kunnen aflopen.
Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70316613
Ja precies, vooral dit
quote:
Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was.
pi_70316645
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...
Dan had hij gewoon doorgereden...
pi_70316646
quote:
36,5 mio voor het deel welke op gemeentegrond ligt. Hoeveel meters wegdek is dat? Want zo weet ik eigenlijk weinig.

Maar ik vermoed dat jij je niet realiseert hoeveel 80 km/u wegen er in NL zijn. Dat is niet alleen die N-wegen, maar gewoon alles buiten de bebouwde kom.

Ik schat het aantal kilometers 80 km/u weg op ongeveer 80.000 km. Ga dan maar eens rekenen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316653
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...

die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
pi_70316725
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:59 schreef JoeThePlumber het volgende:

[..]

Ik heb dat nooit gezien... rij voor mijn werk vaak naar Amsterdam en dat is er niet! Maar ik bedoel, naast de A wegen, he?
De A20 is toch een A weg ? En dan gaan we treinstations naast de snelwegen bouwen right . Betekend dus veel , heel veel geld investeren in het herstructureren van het spoor incl stations en faciliteiten. (als er ruimte voor is) Voor een kwart van dat bedrag kun je er ook 2 rijstroken bijleggen . Fileprobleem ook opgelost .
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70316737
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:48 schreef vanhal het volgende:

Logisch? Dat kun jij misschien wel logisch vinden, maar ik zie vanalles op de 80-km waarop ik dagelijks rij, maar ik kom weinig tot geen 'oude van dagen tegen die op het buitengebied naar het dorp gaan om boodschappen te doen'. Lekker overdreven voorbeeld om je eigen gelijk aan te tonen.
Die oude van dagen gaan niet naar de winkel denk jij? Misschien dat jij niet op de tijden rijdt waarop opa en oma de weg op gaan. Maar echt, als jij meent dat die oude van dagen alle dagen thuis blijven en de koelkast toch magisch vol blijft, dan ben jij toch echt bezig met de waarheid te verbasteren voor je eigen gelijk.

En je blijft bovendien het landbouwverkeer negeren. Komt je waarschijnlijk ook verdomd slecht uit.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316766
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
Dus wat is het alternatief? Uitwijken met een kans op verhoging van het aantal slachtoffers?
pi_70316780
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
Beter meer dan blikschade, dan ander lastig vallen...
pi_70316801
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 10:48 schreef vanhal het volgende:

Ja, of tegen een auto met een gezin erin. En gaat het juist niet om dit soort gevallen? Duh.
Hoeveel doden zijn er in NL jaarlijk door inhalen waar het niet mag op 80 km/u wegen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316808
Paar goede en een paar minder goede ideeën van Peijs. Ik vond Peijs trouwens een goede minister van Verkeer en Waterstaat. Onder haar bewind is het aantal verkeersdoden flink gedaald. Ze weet duidelijk waarover ze praat, dat moet ik haar nageven.

Inhalen op 80km-wegen verbieden: het echte probleem zit in de doorstroming op dergelijke wegen. Er rijdt te vaak langzaam verkeer op die wegen, in sommige gevallen zelfs trekkers en andere landbouwvoertuigen. Werkelijke oplossing: waardeer veel meer 80km-wegen op naar vierbaans autowegen (100km). Dan kun je probleemloos inhalen. Andere oplossing: zorg voor deugdelijke parallelwegen voor langzaam verkeer, zodat trekkers niet op de hoofdweg hoeven. En punt 3: kies bij rotondes voor dubbele banen, zodat je daar snel en gemakkelijk een vrachtwagen kunt inhalen, die een eeuwigheid nodig heeft om zo'n rotonde te nemen. Kern: verbeter de doorstroming, dan is inhalen een minder groot probleem.

Verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs: heel goed idee. Beroepsmatig krijg ik het nodige mee over dit onderwerp en ik weet 100 procent zeker dat zulke lessen geen overbodige luxe zijn. Op de basisschool krijgen kinderen verplicht verkeerslessen. Daarna volgt een gapend gat, tot het moment dat ze een brommercertificaat of rijbewijs gaan halen. Terwijl juist onder jongeren verkeer doodsoorzaak nummer 1 is. Juist pubers van 12-15 jaar zijn heel beïnvloedbaar. Praktijkgerichte lessen kunnen veel effect hebben.

voorrangsverbod voor fietsers op rotondes: Uit-ste-kend idee Fietsers rijden nu rond met het idee dat de hele wereld zich aan hen aanpast. Ik woon aan een rotonde en rijd regelmatig over rotondes. Ontzettend vaak zie ik fietsers die zich geen bal van wachtende auto's aantrekken en geen hand uitsteken bij het verlaten van de rotonde. Bovendien is het ook nog eens onveilig om fietsers voorrang te geven. Automobilisten kunnen fietsers lang niet altijd even goed zien. Zelf kan ik nauwelijks zien of er een fietser achter me zit op de rotonde. De kans dat een fietser onder de auto komt, is zeker aanwezig. Fietsers hebben een veel beter zicht rondom.
pi_70316830
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die oude van dagen gaan niet naar de winkel denk jij? Misschien dat jij niet op de tijden rijdt waarop opa en oma de weg op gaan. Maar echt, als jij meent dat die oude van dagen alle dagen thuis blijven en de koelkast toch magisch vol blijft, dan ben jij toch echt bezig met de waarheid te verbasteren voor je eigen gelijk.

En je blijft bovendien het landbouwverkeer negeren. Komt je waarschijnlijk ook verdomd slecht uit.
Nee, ik zeg dat je overdrijft. Alsof er 10-tallen oude van dagen op de 80-km weg 50km p/u rijden opweg om hun boodschapjes te doen. Het is borrelpraat, overdreven. Enkel overdreven gesteld om je eigen gelijk aan te tonen dat er 'veel' mensen op 80-km weg met 50km p/u rijden
pi_70316881
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

De A20 is toch een A weg ? En dan gaan we treinstations naast de snelwegen bouwen right . Betekend dus veel , heel veel geld investeren in het herstructureren van het spoor incl stations en faciliteiten. (als er ruimte voor is) Voor een kwart van dat bedrag kun je er ook 2 rijstroken bijleggen . Fileprobleem ook opgelost .
Je snapt het niet he!!! maar ja, goed, ben link als rechts...
pi_70316943
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt?
Persoonlijk denk ik dat het minder prettig af loopt dan jij schetst, maar hoe dan ook: uitwijken is beter dan raken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70316947
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:06 schreef DS4 het volgende:


Hoeveel doden zijn er in NL jaarlijk door inhalen waar het niet mag op 80 km/u wegen?
Dat weet je dus niet eens?
pi_70317002
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef vanhal het volgende:

[..]

Dat weet je dus niet eens?
Ah, laat maar! hij wil gewoon zijn topic vol hebben...
pi_70317118
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:06 schreef isogram het volgende:
Onder haar bewind is het aantal verkeersdoden flink gedaald.
En in de ons omringende landen. Doordat auto's veiliger zijn geworden. Lijkt mij niet iets waar Peijs aan heeft bijgedragen, tenzij ze op de ontwikkelafdeling van een autoproducent werkzaam was...
quote:
Verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs: heel goed idee.
Prima idee, maar waarom komt er geen herhalingscursus voor automobilisten? Gewoon om de 5 jaar praktijkexamen doen. Kunnen de fouten eruit gehaald worden die bij iedereen er ongemerkt insluipen.
quote:
voorrangsverbod voor fietsers op rotondes: Uit-ste-kend idee Fietsers rijden nu rond met het idee dat de hele wereld zich aan hen aanpast.
Ik ben bang dat dat niet gaat veranderen, daar de IZA-Vrerink c.s. jurisprudentie (waardoor de automobilst in beginsel (deels) aansprakelijk is ook als hij geen schuld treft bij een ongeval met fietsers) m.i. deze houding heeft veroorzaakt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70317126
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

36,5 mio voor het deel welke op gemeentegrond ligt. Hoeveel meters wegdek is dat? Want zo weet ik eigenlijk weinig.

Maar ik vermoed dat jij je niet realiseert hoeveel 80 km/u wegen er in NL zijn. Dat is niet alleen die N-wegen, maar gewoon alles buiten de bebouwde kom.

Ik schat het aantal kilometers 80 km/u weg op ongeveer 80.000 km. Ga dan maar eens rekenen.
Vast niet veel minder dan jouw voorbeeld aangaande "De ruit van Eindhoven" , Wat trouwens geen N weg is maar een snelweg. In dat kostenplaatje is ook rekening gehouden met de economische schade die geleden wordt door vertragingen etc.

Beginnen met de drukke wegen waar veel ongevallen plaatsvinden hé. Verder ook prima concept om werkgelegenheid te creëren aangaande de crisis. Als je vele duizenden mensen in de bouwsector 2 jaar WW moet betalen ben je ook een shitload aan geld kwijt en krijg je er geen reet voor terug.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70317166
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:07 schreef vanhal het volgende:

Nee, ik zeg dat je overdrijft. Alsof er 10-tallen oude van dagen op de 80-km weg 50km p/u rijden opweg om hun boodschapjes te doen. Het is borrelpraat, overdreven. Enkel overdreven gesteld om je eigen gelijk aan te tonen dat er 'veel' mensen op 80-km weg met 50km p/u rijden
Ik heb nergens gezegd dat het er "veel" zijn, dus je draait nu mijn standpunt enkel om je eigen gelijk aan te tonen...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70317195
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:10 schreef vanhal het volgende:

Dat weet je dus niet eens?
Ik heb het exacte cijfer daar niet van nee. Maar goed, jij wel neem ik aan, dus vertel...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70317218
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:12 schreef JoeThePlumber het volgende:

Ah, laat maar! hij wil gewoon zijn topic vol hebben...
Mijn topic?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')