Uitsluiten niet , sterk reduceren wel degelijk...quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:41 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
en dat kan niet met ondoorbroken strepen? Kom op man, op een gegeven moment moet je ook een keer op het gezonde verstand van een weggebruiker vertrouwen. Doorbroken streep, je mag inhalen, ondoorbrokenstreep. Pech. Wachten.
Mensen die niet met regels om kunnen gaan heb je overal, niet alleen op de weg. Je kunt simpelweg niet alle risico's uitsluiten.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:49 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Nou maak je een zooitje van..
Bedoel burgers dat langs de A wegen gewoon een trein/metro kan pakken! (met voldoende parkeerplaats)
Ik heb dat nooit gezien...quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:55 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Maak ik er een zooitje van ?
Wat jij schetst kan hier (in Rotterdam ) al jaren. Er is gratis P & R en matrix borden met de tekst "Metro rijdt elke 5 minuten" langs de snelwegenDenk je nou echt dat dat helpt? Dat er geen files meer staan op het Kleinpolderplein? Mensen willen helemaal de auto niet uit en in overvolle treinen hopen dat ze hun aansluiting halen (als die al rijdt) Dan liever 6 km file of wat eerder / later weggaan.
Bedrijven zouden ook meer mogelijkheden kunnen geven voor thuiswerken , doen ze ook niet. Anyway is in feite een hele andere discussie ook
Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:50 schreef Bensel het volgende:
Dit plan word natuurlijk finaal afgeschoten (pun intended) door de milieumaffia. Want dit houd in dat er veel extra asfalt moet komen (parallel wegen voor landbouwverkeer etc)
bovendien is het mijns inzien niet veiliger. Geen uitwijkmogelijkheden meer, mocht er onverhoopt iets voor je gebeuren (zoals bij mij broer: pakket stro viel van een aanhanger voor hem af. Daar valt niettegen te remmen, en als je er bovenop knalt ben je de gehele controle over je auto kwijt (als je mazzel hebt). Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was. Anders had het heel wat erger kunnen aflopen.
quote:Hij kon uitwijken, omdat er weinig verkeer was de andere richting op was.
Dan had hij gewoon doorgereden...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...
36,5 mio voor het deel welke op gemeentegrond ligt. Hoeveel meters wegdek is dat? Want zo weet ik eigenlijk weinig.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:44 schreef Pacmaniac het volgende:
edit bron:
http://www.amstelveenweb.com/nieuws-23-miljoen-voor-aanleg-nieuwe-N201&newsid=56554608
quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik zie dit juist als een voordeel.... Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt? Het valt van een rijdend voertuig af dus de impact zal hooguit leiden tot wat blikschade. Als jouw broer zich kapot schrok en een ruk aan het stuur naar rechts of links had gegeven en er was een wél een tegenligger geweest waren de rapen gaar geweest. En dat om een baal stro...
De A20 is toch een A wegquote:Op woensdag 24 juni 2009 10:59 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Ik heb dat nooit gezien...rij voor mijn werk vaak naar Amsterdam en dat is er niet! Maar ik bedoel, naast de A wegen, he?
Die oude van dagen gaan niet naar de winkel denk jij? Misschien dat jij niet op de tijden rijdt waarop opa en oma de weg op gaan. Maar echt, als jij meent dat die oude van dagen alle dagen thuis blijven en de koelkast toch magisch vol blijft, dan ben jij toch echt bezig met de waarheid te verbasteren voor je eigen gelijk.quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:48 schreef vanhal het volgende:
Logisch? Dat kun jij misschien wel logisch vinden, maar ik zie vanalles op de 80-km waarop ik dagelijks rij, maar ik kom weinig tot geen 'oude van dagen tegen die op het buitengebied naar het dorp gaan om boodschappen te doen'. Lekker overdreven voorbeeld om je eigen gelijk aan te tonen.
Dus wat is het alternatief? Uitwijken met een kans op verhoging van het aantal slachtoffers?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
Beter meer dan blikschade, dan ander lastig vallen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
die linker doet meer als alleen blikschade hoor...
Hoeveel doden zijn er in NL jaarlijk door inhalen waar het niet mag op 80 km/u wegen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 10:48 schreef vanhal het volgende:
Ja, of tegen een auto met een gezin erin. En gaat het juist niet om dit soort gevallen? Duh.
Nee, ik zeg dat je overdrijft. Alsof er 10-tallen oude van dagen op de 80-km weg 50km p/u rijden opweg om hun boodschapjes te doen. Het is borrelpraat, overdreven. Enkel overdreven gesteld om je eigen gelijk aan te tonen dat er 'veel' mensen op 80-km weg met 50km p/u rijdenquote:Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Die oude van dagen gaan niet naar de winkel denk jij? Misschien dat jij niet op de tijden rijdt waarop opa en oma de weg op gaan. Maar echt, als jij meent dat die oude van dagen alle dagen thuis blijven en de koelkast toch magisch vol blijft, dan ben jij toch echt bezig met de waarheid te verbasteren voor je eigen gelijk.
En je blijft bovendien het landbouwverkeer negeren. Komt je waarschijnlijk ook verdomd slecht uit.
Je snapt het niet he!!! maar ja, goed, ben link als rechts...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:05 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
De A20 is toch een A weg? En dan gaan we treinstations naast de snelwegen bouwen right . Betekend dus veel , heel veel geld investeren in het herstructureren van het spoor incl stations en faciliteiten. (als er ruimte voor is) Voor een kwart van dat bedrag kun je er ook 2 rijstroken bijleggen . Fileprobleem ook opgelost .
Persoonlijk denk ik dat het minder prettig af loopt dan jij schetst, maar hoe dan ook: uitwijken is beter dan raken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:01 schreef Pacmaniac het volgende:
Wat gebeurt er als jouw broer dat stropakket raakt?
Dat weet je dus niet eens?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:06 schreef DS4 het volgende:
Hoeveel doden zijn er in NL jaarlijk door inhalen waar het niet mag op 80 km/u wegen?
En in de ons omringende landen. Doordat auto's veiliger zijn geworden. Lijkt mij niet iets waar Peijs aan heeft bijgedragen, tenzij ze op de ontwikkelafdeling van een autoproducent werkzaam was...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:06 schreef isogram het volgende:
Onder haar bewind is het aantal verkeersdoden flink gedaald.
Prima idee, maar waarom komt er geen herhalingscursus voor automobilisten? Gewoon om de 5 jaar praktijkexamen doen. Kunnen de fouten eruit gehaald worden die bij iedereen er ongemerkt insluipen.quote:Verkeerslessen in de laagste klassen van het middelbaar onderwijs: heel goed idee.
Ik ben bang dat dat niet gaat veranderen, daar de IZA-Vrerink c.s. jurisprudentie (waardoor de automobilst in beginsel (deels) aansprakelijk is ook als hij geen schuld treft bij een ongeval met fietsers) m.i. deze houding heeft veroorzaakt.quote:voorrangsverbod voor fietsers op rotondes: Uit-ste-kend ideeFietsers rijden nu rond met het idee dat de hele wereld zich aan hen aanpast.
Vast niet veel minder dan jouw voorbeeld aangaande "De ruit van Eindhoven" , Wat trouwens geen N weg is maar een snelweg. In dat kostenplaatje is ook rekening gehouden met de economische schade die geleden wordt door vertragingen etc.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
36,5 mio voor het deel welke op gemeentegrond ligt. Hoeveel meters wegdek is dat? Want zo weet ik eigenlijk weinig.
Maar ik vermoed dat jij je niet realiseert hoeveel 80 km/u wegen er in NL zijn. Dat is niet alleen die N-wegen, maar gewoon alles buiten de bebouwde kom.
Ik schat het aantal kilometers 80 km/u weg op ongeveer 80.000 km. Ga dan maar eens rekenen.
Ik heb nergens gezegd dat het er "veel" zijn, dus je draait nu mijn standpunt enkel om je eigen gelijk aan te tonen...quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:07 schreef vanhal het volgende:
Nee, ik zeg dat je overdrijft. Alsof er 10-tallen oude van dagen op de 80-km weg 50km p/u rijden opweg om hun boodschapjes te doen. Het is borrelpraat, overdreven. Enkel overdreven gesteld om je eigen gelijk aan te tonen dat er 'veel' mensen op 80-km weg met 50km p/u rijden
Ik heb het exacte cijfer daar niet van nee. Maar goed, jij wel neem ik aan, dus vertel...quote:
Mijn topic?quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:12 schreef JoeThePlumber het volgende:
Ah, laat maar! hij wil gewoon zijn topic vol hebben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |