abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70320563
Een mooi voorbeeld van hoe het kan:
quote:
Aanpassingen rond afsluiting N50
Vanaf maandag 16 oktober 2006 biedt Rijkswaterstaat alternatieve reismogelijkheden met OV. In verband met de volledige afsluiting N50 tussen Knooppunt Hattemerbroek en Kampen-Zuid vice versa voor alle verkeer.

De N50 tussen Hattemerbroek en Kampen-Zuid is vanaf aanstaande maandag 16 oktober middernacht tot en met vrijdag 22 december 2006 in beide richtingen volledig afgesloten voor alle verkeer. De weg wordt verkeersveiliger gemaakt door onder andere de bermen gedeeltelijk te verharden en een rijbaanscheiding aan te brengen. Daarnaast past Rijkswaterstaat in deze periode de weg aan met inhaalstroken. Ook krijgen de weg en de viaducten een onderhoudsbeurt. De volledige wegafsluiting is nodig om de veiligheid tijdens de werkzaamheden te waarborgen. Ook kan het werk op deze manier snel worden uitgevoerd en is er een kortere periode van overlast voor de weggebruiker.
Het resultaat:
quote:
Het aantal ongevallen met lichamelijk letsel is op het einde van het derde projectjaar
spectaculair gedaald: van 21% na het eerste jaar over 30% na het tweede jaar naar 36% op
het einde van het project.

Een positieve vaststelling is dat zowel het aantal gewonden als dodelijke slachtoffers op de
N50 met 43% gedaald is.
Zie rapport:
http://www.west-vlaandere(...)/2007/PB-2007-93.pdf
pi_70320605
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als je goed op let heb je best wel door of er iets van de andere kant komt. En tegen een baal van 300 kg aanrijden (ik lees hierboven dat het om zo'n gewicht gaat) kan je je leven kosten als het een beetje tegen zit (omdat je alsnog tegen een boom aan landt).

Zoals gezegd dus: het kan in bepaalde gevallen beter zijn om maar tegen die baal aan te rijden, maar zo kan het ook beter zijn om maar te ontwijken.
'Instinctief' en 'bewuste keuze' zijn tegenstrijdigheden. Je maakt niet bewust een instinctieve beweging.

Dus, het feit dat er zicht op dat moment links weinig tot geen verkeer bevond heeft niks te maken met het instinctief een ruk aan het stuur geven.
pi_70320632
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Voor een simpel vangrailtje de weg moeten verbreden. Lijkt me sterk dat dat niet past. En anders kun je ook kiezen voor een alternatieve smalle wegafscheiding.

Geloof dat de bedoeling van deze mevrouw is het inhalen verbieden. Natuurlijk dan liever een dubbele rail met een middenberm maar daar zit ook een enorm kostenplaatje aan .

Denk zelf dat het een simpel schot wordt dat niet voorkomt dat mensen op de andere weghelft terecht komen maar louter het inhalen onmogelijk maken. Dan een x aantal van die rotondes voor het inhalen en that's it. Wel jammer, deze tijd leent zich perfect voor duurzame investeringen in meer asflat , betere wegen etc
de enige afscheiding nu is een lijn van 10cm breed die moet vervangen worden door een vangrail van zo`n 50 tot 80 cm breed (Neufert) en wil je met bermen werken dan moet je aan meters gaan denken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_70320703
Nog even een visuele toevoeging van de N50 bij Kampen:

Plus voor de volledigheid nog even het resultaat van de aanpassingen:
quote:
Een positieve vaststelling is dat zowel het aantal gewonden als dodelijke slachtoffers op de
N50 met 43% gedaald is.
http://www.west-vlaandere(...)/2007/PB-2007-93.pdf
Prima oplossing.
pi_70320716
Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen, maar mag ik ook m'n gal spuien over 45-km wagentjes op een 80 km-weg?
Wat houden die onnodig de boel op. Ga dan een autorijbewijs halen als je op de weg wil rijden met een 4-wieler.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_70320755
Jammer dat t niet op google maps te zien is, zou weleens willen zien wat ze hier in NL onder inhaalstroken verstaan
pi_70320766
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:51 schreef huhggh het volgende:
Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen, maar mag ik ook m'n gal spuien over 45-km wagentjes op een 80 km-weg?
Wat houden die onnodig de boel op. Ga dan een autorijbewijs halen als je op de weg wil rijden met een 4-wieler.
Dat is niet de schuld van de brommobiel-bestuurder, het is de 'schuld' van de wetmaker.

http://www.strepenopdeweg.nl/belijning.html#zes
pi_70320781
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:51 schreef huhggh het volgende:
die dingen moeten sowieso van de weg gehaald worden
pi_70320794
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tuurlijk

Ja als je achteraan moet aansluiten ga je natuurlijk niet heel stoer over de doorgetrokken streep knallen. Ten eerste weet je niet of je het red om die tractor in te halen met oog op tegenliggers en ten tweede loop je het risico dat (mocht er een tegenligger komen) men je er (omdat je aso doet) er gewoon niet tussen laat.

Sta je dan op de verkeerde weghelft

Ga eens om een uurtje of 11 's avonds naar dezelfde situatie kijken, wedden dat er dan mensen zijn die er toch doorheen knallen om maar 10 seconden eerder bij de stoplichten te komen als de medeweggebruiker

En nogmaals die tractors horen niet op die wegen. Daar moet gewoon een pad voor worden aangelegd . Desnoods een onverharde weg maar niet tussen het woon/werk verkeer. Hier in de Hoekse Waard hebben we zeeklei in de bodem. Als je in de oude situatie zag hoeveel bagger er van die wielen afkwam en op de weg bleef liggen dan lachte je je rot. En dan regen eroverheen meteen een levensgevaarlijke spekgladde weg als resultaat.

Kostenplaatje weet ik niet . Verbreding van ALLE N wegen is niet te doen nee. Maar een aantal van die rotonde's aanleggen en de helften scheiden lijkt mij niet al te duur en in het kader van de veiligheid geen verkeerde maatregel.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
  woensdag 24 juni 2009 @ 13:03:09 #185
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_70321071
Belachelijk plan dit, of ze moeten tracktors, brommobielen ed allemaal ook gaan verbieden want die kan je dus dan ook niet meer inhalen. Echt weer zo'n vrouwen redenatie

en ja natuurlijk kan je in 30km zones nog te hard rijden en nee alsjeblieft niet NOG meer drempels erbij allejezus zeg. Voor ik bij mijn huis ben ben ik de 500 meter 30kmzone die ik tegenkom al 7 (!) drempels gepasseerd. Moeten dat er nog meer worden dan???? flikker een eind op, plemp er dan een flitspaal neer of knal een spijkermat omhoog als iemand harder dan 40 rijdt ofzo voor mijn part maar kom op.

De opmerking van de fietsersbond snap ik ook niet trouwens, er zijn onderzoeken geweest die aantonen dat er op rotondes waar fietsers voorrang hebben vaker ongelukken gebeuren tussen auto's en fietsers dan op rotondes waar auto's voorrang hebben.
En ik snap dat prima, je ziet gewoon soms niet of er een fietser aankomt als je in de auto zit en als ie dan voorrang heeft knalt een fietser hem er gewoon voor. En op de fiets vind ik het ook niet zo'n fijn idee dat ik zo slecht zichtbaar ben vanuit de auto.

Echt weer een debiel stukje tekst van mensen die blijkbaar nooit uit hun muffe kantoortjes komen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_70321235
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:47 schreef vanhal het volgende:

'Instinctief' en 'bewuste keuze' zijn tegenstrijdigheden. Je maakt niet bewust een instinctieve beweging.

Dus, het feit dat er zicht op dat moment links weinig tot geen verkeer bevond heeft niks te maken met het instinctief een ruk aan het stuur geven.
Je begrijpt toch hoop ik wel dat je instinctief wel meeneemt dat het al dan niet druk is aan de andere kant van de weg... Verder heb ik geen zin in een woordspel waarbij woorden van anderen aan mij worden tegengeworpen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_70321236
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:50 schreef vanhal het volgende:

[ afbeelding ]

[..]

Prima oplossing.

Keurig
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_70321385
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:07 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Keurig
Keurig? ik moet er niet aan denken dat ik daar 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen zit...
pi_70321426
quote:

[ afbeelding ]

Prima oplossing.
Het moge wel duidelijk zijn dat Peijs dit niet bedoelt en als dat wel zo is dan zijn de kosten gewoon extreem en hebben we het over een verdubbeling van onze huidige (reeds hoge) staatsschuld om dat even voor elkaar te krijgen.

Nog afgezien van de vraag of in die 43% is meegenomen dat verkeersdoden in die periode sowieso terugliepen (dat was iig landelijk het geval met ongeveer 30-35%)...
pi_70321558
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:11 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Keurig? ik moet er niet aan denken dat ik daar 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen zit...
Jullie mogen allebei 80 dus hem inhalen houdt in dat je te hard moet rijden. Verder is de situatie in dit stuk niet 10 tallen km lang maar slechts 4 km.
pi_70321592
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:16 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Jullie mogen allebei 80 dus hem inhalen houdt in dat je te hard moet rijden. Verder is de situatie in dit stuk niet 10 tallen km lang maar slechts 4 km.
Dan is het te overzien, maar leuk is anders...
pi_70321604
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 12:53 schreef Pacmaniac het volgende:

Tuurlijk

Ja als je achteraan moet aansluiten ga je natuurlijk niet heel stoer over de doorgetrokken streep knallen. Ten eerste weet je niet of je het red om die tractor in te halen met oog op tegenliggers en ten tweede loop je het risico dat (mocht er een tegenligger komen) men je er (omdat je aso doet) er gewoon niet tussen laat.

Sta je dan op de verkeerde weghelft
Als er op dat stuk nu een hoop bochten zaten had je een punt. Het is echter overzichtelijk aldaar. Waarom die doorgetrokken streep er gekomen is, is mij dan ook niet helemaal duidelijk, maar dat is wellicht omdat er halverwege fietsers over plegen te steken.
quote:
Ga eens om een uurtje of 11 's avonds naar dezelfde situatie kijken, wedden dat er dan mensen zijn die er toch doorheen knallen om maar 10 seconden eerder bij de stoplichten te komen als de medeweggebruiker
Geen verkeerslicht in de buurt en ik kom er op alle tijden, ik woon er niet zo heel ver vandaan en het is op weg naar de snelweg.
quote:
En nogmaals die tractors horen niet op die wegen. Daar moet gewoon een pad voor worden aangelegd .
En wie betaalt dat?
quote:
Desnoods een onverharde weg
Leuk als je met zacht fruit rijdt... Onhaalbaar. Om te beginnen politiek...
quote:
Kostenplaatje weet ik niet . Verbreding van ALLE N wegen is niet te doen nee. Maar een aantal van die rotonde's aanleggen en de helften scheiden lijkt mij niet al te duur en in het kader van de veiligheid geen verkeerde maatregel.
Nogmaals: ik wijs het niet in alle gevallen af. Maar het voorstel gaat nu eenmaal om het overal te doen. Dat wees ik af.
pi_70321605
Misschien eens tijd om van N - wegen expressways te maken. Oftewel 2 x 2 met een middenstrook.
Allah Al Watan Al Malik
pi_70321625
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:11 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Och och och, meneer zit 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen. Vréééselijk!!

Ik denk duidelijk anders dan jij. Als een dergelijke maatregel tot gevolg heeft dat ik aan de ene kant kilometers achter een vrachtwagen zit maar dat er aan de andere kant minder doden op een dergelijke weg vallen, dan kies ik meteen voor de doorvoering van deze maatregel.

Jij kiest blijkbaar liever voor het snelle resultaat, een winst van een paar minuutjes en kijkt niet naar het lange termijn resultaat; minder doden.
Een paar minuutjes winst ten koste van enkele doden
pi_70321635
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het moge wel duidelijk zijn dat Peijs dit niet bedoelt en als dat wel zo is dan zijn de kosten gewoon extreem en hebben we het over een verdubbeling van onze huidige (reeds hoge) staatsschuld om dat even voor elkaar te krijgen.

Nog afgezien van de vraag of in die 43% is meegenomen dat verkeersdoden in die periode sowieso terugliepen (dat was iig landelijk het geval met ongeveer 30-35%)...
Money money money..... Wat weet jij nou van die kosten af? Ja het zal wat kosten. Big deal zeg. Liever dat ze in DH investeren in veiligheid en mobiliteit dan dat het aan falende prestige projecten of oorlogen verkwanselt wordt.
Kom eens met een bron voor al die % en miljoenen.
pi_70321665
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:16 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Ach joh, weet hij veel dat hij een vrachtwagen die met 80 op een 80km weg rijdt zich gewoon aan de regels houdt? Hij wil gewoon sneller thuis zijn, en wil 100 rijden waar 80 is toegestaan. Snellejelle.
pi_70321735
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:18 schreef Pacmaniac het volgende:

[..]

Money money money..... Wat weet jij nou van die kosten af? Ja het zal wat kosten. Big deal zeg. Liever dat ze in DH investeren in veiligheid en mobiliteit dan dat het aan falende prestige projecten of oorlogen verkwanselt wordt.
Kom eens met een bron voor al die % en miljoenen.
Hij is 1 van de 0.001% (en dat is niet veel) die weet wat een dergelijke aanpassing kost...
pi_70321844
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:18 schreef vanhal het volgende:

[..]

Och och och, meneer zit 10-tallen kilometers achter een vrachtwagen. Vréééselijk!!

Ik denk duidelijk anders dan jij. Als een dergelijke maatregel tot gevolg heeft dat ik aan de ene kant kilometers achter een vrachtwagen zit maar dat er aan de andere kant minder doden op een dergelijke weg vallen, dan kies ik meteen voor de doorvoering van deze maatregel.

Jij kiest blijkbaar liever voor het snelle resultaat, een winst van een paar minuutjes en kijkt niet naar het lange termijn resultaat; minder doden.
Een paar minuutjes winst ten koste van enkele doden
Daarom zeg ik ook dat je elke situatie apart moet bekijken. Op de meeste wegen is zo'n maatregel onnodig. Op alle 80km wegen zo'n binnen betonblok aanleggen met daarnaast nog een parallelweg voor trekkers? Hoe zo overdreven?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2009 13:28:05 ]
pi_70321860
quote:

[ afbeelding ]
Prima oplossing.
Ten opzichte van de vorige situatie is het inderdaad een verbetering, maar ga dit alsblieft geen "prima oplossing" noemen. Noem het liever duur en kortzichtig. Duur omdat zo'n afscheiding enorm veel geld kost. En kortzichtig omdat Zwolle en Kampen allebei groeisteden zijn en dat de hoeveelheid verkeer op de N50 alleen maar zal toenemen.

Een échte oplossing was geweest om de A50 (die vanuit Apeldoorn komt en tot Zwolle loopt) gewoon volledig door te trekken, in plaats van een dure driebaansweg aan te leggen. Regeren is vooruitzien.
pi_70321864
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 13:24 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

Daarom zeg ik ook dat je elke situatie apart moet bekijken. Op de meeste wegen is zo'n maatregel onnodig. Op alle 80km wegen zo'n binnen betonblok aanleggen met daarnaast nog een parallelweg voor trekkers? Hoe zo overdreven?
Meeste? Wat weet jij nou van de meeste wegen? Sinds wanneer ben jij expert op dit gebied? Sinds je hier vanuit je luie stoel achter je pctje op fok zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')