quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:43 schreef DonVincenzo het volgende:
Hoe vaak pak je een schone handdoek? Elke dag? Elke keer als je gedoucht hebt? Elke week? Elk jaar met Pasen?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:49 schreef The_stranger het volgende:
Elke keer douchen is een schone handdoek.
Geen idee of dat normaal is. Ik vroeg het me af.quote:
dat dusquote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:56 schreef Robin__ het volgende:
Doorschuif systeem2 dagen gebruiken, daarna gaat ie op de vloer, en wat er op de vloer lag gaat de was in..
Iedere dag..ten eerste hoe vies zijn jullie nog na het douchen?? Heb wel wat beters te doen als iedere week mn hele stapel handdoeken te wassen
Je maakt je badkamer nooit schoon?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:02 schreef BreakSpear het volgende:
Elke keer na het douchen, en de handdoek komt nooit op de grond want dat vind ik smerig!
Dat dus, om de dag een schone handdoek.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:56 schreef Robin__ het volgende:
Doorschuif systeem2 dagen gebruiken, daarna gaat ie op de vloer, en wat er op de vloer lag gaat de was in..
Iedere dag..ten eerste hoe vies zijn jullie nog na het douchen?? Heb wel wat beters te doen als iedere week mn hele stapel handdoeken te wassen
Jij vindt het prettig dat andere gezinsleden met hun zweetpoten op je handdoek staan te springen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:02 schreef DonVincenzo het volgende:
[..]
Je maakt je badkamer nooit schoon?
Ik laat 'm niet op de grond liggen of zo. Die haakjes zitten niet voor de sier aan de wand. Maar ik krijg geen smetvreesaanval als de handdoek tijdens het afdrogen per ongeluk even op de vloer valt of zo. Dan raap ik 'm op en ga verder met afdrogen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:06 schreef BreakSpear het volgende:
[..]
Jij vindt het prettig dat andere gezinsleden met hun zweetpoten op je handdoek staan te springen?
Handdoeken doe ik op 60 graden terwijl zo ongeveer alle kleding op 40 gaat.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:15 schreef Loohcs het volgende:
Elke keer een nieuwe, handdoeken kunnen toch overal bij in de was. 7 handdoeken wassen of 3 handdoeken wassen, dat maakt toch niet zo heel veel uit (of je moet je was met de hand doen)?
same here!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:56 schreef Robin__ het volgende:
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:50 schreef grizegrijn het volgende:
Elke keer. En daarna de vloer ermee droogmaken.
Dan doe ik dat precies zo.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef Dipkip het volgende:
Ik vraag me af hoe de mensen die iedere dag een schone handdoek willen dat doen als ze op vakantie gaan?
Droog maken is wat anders dan schoonmaken hè.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:01 schreef Koewam het volgende:
[..]
Je badkamervloer schoonmaken met een handdoek.
Ik doe het met chloor.
ik ook hoor, maar die van mij ruiken na een dag of 3 niet meer zo lekker (ik moet altijd even de frisse wasgeur opsnuiven als ik mn gezicht afdroog en op de een of andere manier vervliegt die nogal snel bij mij, bij mijn moeder blijven ze langer lekker ruiken)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:01 schreef Lakai het volgende:
Ben ik nou echt de enige die er een week mee doet?
Mocht ie binnen die tijd stinken gooi ik em in de was.
Ventileert je badkamer dan wel goed?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:
3x per dag een andere.
Een voor mijn natte lichaam een voor natte haar en s'avonds voor gewassen gezicht.
Het is meer dat die dingen niet zo snel drogen.
Ik doe er ook een week mee.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:01 schreef Lakai het volgende:
Ben ik nou echt de enige die er een week mee doet?
Mocht ie binnen die tijd stinken gooi ik em in de was.
Als je schoon uit de douche komt, en de handdoek dus ook schoon blijft, hoe is dit dan ranzig?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:25 schreef LekkerApart het volgende:
Gemiddeld 4 x per week douchen (2 personen hier)
Ik gebruik iedere douchebeurt 2 x handdoek en 1 x washand
Vriendjelief 1 x extra grote handdoek
En dat gaat na iedere douchebeurt echt in de was..
En zo ging het bij mijn ouders met 4 personen thuis ook.. (ong 20 handdoeken per week)
Heb ook nog nooit gehoord van mensen dat ze handdoek recyclen..
Heb geen smetvrees en kom echt schoon onder de douche weg, maar dat vind ik echt wel ranzig.
De wasmachine draait wel..
4x douchenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:25 schreef LekkerApart het volgende:
Gemiddeld 4 x per week douchen (2 personen hier)
Ik gebruik iedere douchebeurt 2 x handdoek en 1 x washand
Vriendjelief 1 x extra grote handdoek
En dat gaat na iedere douchebeurt echt in de was..
En zo ging het bij mijn ouders met 4 personen thuis ook.. (ong 20 handdoeken per week)
Heb ook nog nooit gehoord van mensen dat ze handdoek recyclen..
Heb geen smetvrees en kom echt schoon onder de douche weg, maar dat vind ik echt wel ranzig.
De wasmachine draait wel..
O dat van dat haar vind ik wel een goeiequote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:29 schreef MinderMutsig het volgende:
Een handdoek om mijn haar en een om me mee af te drogen, die voor mijn haar hang ik te drogen en de volgende keer pak ik een schone voor om mijn haar en gebruik ik die andere om me mee af te drogen.
Verder hangt er in de douche altijd een handdoek voor na het tandenpoetsen enzo en die wordt eens in de week vervangen.
Maar je vriend mag wel vol met zijn gezicht in je .... ?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:08 schreef childintime het volgende:
O dat van dat haar vind ik wel een goeieOf misschien 2 keer het haar ermee drogen. Wij hebben met z'n 2en dagelijks 4 handdoeken in de was, uit gewoonte wordt alles erin gekwakt. Wat dus resulteert in een paar keer per week witte wassen draaien omdat ik ook witte was op 60 doe. Ik vind het ook geen fijn idee om m'n gezicht af te drogen met een handdoek waarmee ik de dag ervoor m'n ...... heb afgedroogd....
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:57 schreef styliste het volgende:
om de 2 a 3 dagen, je komt toch schoon onder de douche vandaan?
dat doet mijn vriendin ook, is dus een vrouwending?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:05 schreef Jojoortje het volgende:
Met douchen gebruik ik 2 handdoeken. Één voor mijn haar en één voor het lichaam. Daarna natuurlijk in de was.
veel handdoeken meenemenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef Dipkip het volgende:
Ik vraag me af hoe de mensen die iedere dag een schone handdoek willen dat doen als ze op vakantie gaan?
Met lang haar moet je wel, daar zit keiveel vocht in na het douchen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:16 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat doet mijn vriendin ook, is dus een vrouwending?
ik na elke keer eigenlijk.
Als ik geen handdoek om mn haar doe na het wassen, is mn shirt van nek tot billen nat.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:16 schreef Catch22- het volgende:
dat doet mijn vriendin ook, is dus een vrouwending?
Ik hang ze nooit in badkamer.quote:
Ik knijp het gewoon even uit, en ga er met mijn handdoek doorheen. Is prima dan hoor. En ja, dat is dezelfde handdoek die ik voor mijn reet gebruik.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Met lang haar moet je wel, daar zit keiveel vocht in na het douchen.
Als ik dat zo doe is 's middags mijn haar nog niet droog.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik knijp het gewoon even uit, en ga er met mijn handdoek doorheen. Is prima dan hoor. En ja, dat is dezelfde handdoek die ik voor mijn reet gebruik.
Droog is het niet, maar wel zo droog dat het niet op mijn shirt lekt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Als ik dat zo doe is 's middags mijn haar nog niet droog.
Zo doe ik het ook precies.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:56 schreef Robin__ het volgende:
Maar ik droog toch met hem de volgende dag m'n gezicht niet weer af....quote:Op dinsdag 23 juni 2009 23:14 schreef Modus het volgende:
[..]
Maar je vriend mag wel vol met zijn gezicht in je .... ?.
Al dan niet na het douchen? Da's toch precies hetzelfde?
Zijn keusquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:17 schreef Modus het volgende:
Nee, maar dat wat jij niet in je gezicht wil wegens ranzigheid wens je hem wel toe?.
Goed punt. Met z'n tweetjes drie weken weg betekent dan 40 handdoeken meenemen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef Dipkip het volgende:
Inderdaadquote:Op woensdag 24 juni 2009 00:02 schreef Bob. het volgende:
Dat er zo veel mensen zijn die hun handdoek elke dag in de was gooien.En wassen jullie die dan ook allemaal op 60 graden? Want dat zou dan echt belachelijk slecht voor het milieu zijn..
Ik snap ook niet dat iedereen een handdoek na een dag vies vind, terwijl je als het goed is toch elke dag schoon onder de douche vandaan komt? Wassen jullie dan ook elke dag al je lakens? Daar lig je ook de hele nacht in de stinken, een stuk smeriger dan een handdoek die over schone huid gaat.
Dat dus.quote:Op woensdag 24 juni 2009 03:49 schreef MinderMutsig het volgende:
Ik geloofde tot dit topic niet dat er mensen waren die dat niet deden. Een paar keer dezelfde handdoek gebruiken, wtf.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:57 schreef styliste het volgende:
om de 2 a 3 dagen, je komt toch schoon onder de douche vandaan?
Die paar handdoeken zijn toch weer een hele was extra met twee man, en als je kinderen hebt zijn het helemaal heel veel wasjes extra. Lekker milieuzuinig......quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:51 schreef Gia het volgende:
Met een huishouden met 2 kinderen moet je sowieso al elke dag wassen. Wat maken die paar handdoeken dan nog uit?
water, energie, milieu en levensduur wasmachine?quote:
Wij verblijven dan eigenlijk altijd in een hotel dus handoeken genoeg en anders vraag je bij.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:44 schreef Dipkip het volgende:
Deze mama wast dus iedere week wel die 21 handdoeken. Ik zou het echt niet lekker vinden om een handdoek na het douchen nog een keer te gebruiken. niet omdat ik dan nog vies ben maar alleen het idee al...O ja bij die handdoeken van het douchen komen er ook nog 3 die op de badkamer hangen voor het wassen van gezicht en tanden poetsen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:14 schreef Robin__ het volgende:
zelf zo veel wassen heb ik geen zin in
en mn moeder zou ons thuis ook vermoord hebben als ze iedere week 21 handdoeken kon wassen..
als je dan echt zo vies bent van je eigen billen doe dan je hoofd met de uiteinden van je handdoek en de rest met t midden ofzojesus
Als één van mijn handdoeken nat is is het mijn haarhanddoek welquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:35 schreef Mejuffrouw het volgende:
1 handdoek voor lichaam, en een voor haren. De "haarhanddoek" is daarna nog een dag badmatje en de handdoek waarmee ik mijn lijf heb afdroog word daarna haardoek. roulatiesysteem.
Omdat het wel lekker is als ze eens in de week weer zacht zijn en naar heerlijke wasverzachter ruiken. Ze worden ook wat ruwer van steeds drogen van gewoon water. En ik heb een hekel aan ruwe handdoeken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:47 schreef Lienekien het volgende:
Al die mensen die vinden dat een handdoek niet vies wordt omdat je toch schoon onder de douche vandaan komt: waarom zou je dan überhaupt nog je handdoeken wassen? Gewoon ééntje, altijd gebruiken voor het douchen!
Omdat ie niet meer fris ruikt als ie een aantal keer nat is geworden en weer opgedroogd. Maar dat wil niet zeggen dat ik er vies van word. Als ik een schone handdoek onder de kraan hou en laat opdrogen en dat nog 2x herhaal ruikt ie ook niet meer fris. Dat heeft dus niks met mijn smerige net gedouchte lichaam te maken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:47 schreef Lienekien het volgende:
Al die mensen die vinden dat een handdoek niet vies wordt omdat je toch schoon onder de douche vandaan komt: waarom zou je dan überhaupt nog je handdoeken wassen?
Kijk, en daarom ga ik een handdoek geen twee keer gebruiken. Ik vind een handdoek niet meer fijn om te gebruiken als je 'm na één keer gebruiken laat opdrogen. Zodra 'ie dan weer nat wordt, ruikt 'ie onfris. En die onfrisse geur wil ik niet op mijn schone huid.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:55 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Omdat ie niet meer fris ruikt als ie een aantal keer nat is geworden en weer opgedroogd. Maar dat wil niet zeggen dat ik er vies van word. Als ik een schone handdoek onder de kraan hou en laat opdrogen en dat nog 2x herhaal ruikt ie ook niet meer fris. Dat heeft dus niks met mijn smerige net gedouchte lichaam te maken.
Omdat zoals hierboven al gezegd wordt, de handdoek muf gaat ruiken van het water.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:47 schreef Lienekien het volgende:
Al die mensen die vinden dat een handdoek niet vies wordt omdat je toch schoon onder de douche vandaan komt: waarom zou je dan überhaupt nog je handdoeken wassen? Gewoon ééntje, altijd gebruiken voor het douchen!
Mijne ruikt dan nog gewoon.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Kijk, en daarom ga ik een handdoek geen twee keer gebruiken. Ik vind een handdoek al niet meer fijn om te gebruiken als 'ie je 'm na één keer gebruiken laat opdrogen. Zodra 'ie dan weer nat wordt, ruikt 'ie onfris. En die onfrisse geur wil ik niet op mijn schone huid.
Heb je soms zo'n mooie radiator in de badkamer waar 'ie overheen kan? Die hebben wij namelijk niet, dus ik denk dat de handdoeken bij ons te langzaam drogen en dan wel al snel muffig worden.quote:
Stop dan ook gelijk met afwassenquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:16 schreef Morrigan het volgende:
De handdoeken voor na het douchen gebruik ik één keer, maar de handdoek voor het wassen van mijn handen en gezicht gemiddeld een week en de handdoek bij de toilet misschien nog wel langer.
Dat snap ik wel, maar dan gaat de discussie dus over hoe lang het fris blijft ruiken, niet om wanneer de handdoek vies is. Bij mij blijft de frisse geur wat langer, want ze hangen hier over zo'n buizenradiator die zich tussen het ventilatiesysteem en het raam bevinden. Ze zijn hier altijd supersnel weer droog dus. Als ze ook maar een beetje muf ruiken gaan ze onmiddelijk in de was, maar hier is dat dus pas na 3 dagen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Kijk, en daarom ga ik een handdoek geen twee keer gebruiken. Ik vind een handdoek niet meer fijn om te gebruiken als je 'm na één keer gebruiken laat opdrogen. Zodra 'ie dan weer nat wordt, ruikt 'ie onfris. En die onfrisse geur wil ik niet op mijn schone huid.
Dan ben je dus al veel te laatquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar dan gaat de discussie dus over hoe lang het fris blijft ruiken, niet om wanneer de handdoek vies is. Bij mij blijft de frisse geur wat langer, want ze hangen hier over zo'n buizenradiator die zich tussen het ventilatiesysteem en het raam bevinden. Ze zijn hier altijd supersnel weer droog dus. Als ze ook maar een beetje muf ruiken gaan ze onmiddelijk in de was, maar hier is dat dus pas na 3 dagen.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
gadverddaaammmeee, die mensen die een handdoek meer dan 1x gebruiken
Hebben jullie OOIT iets geleerd over bacterie groei? Hebben jullie OOIT iets geleerd over huid en de bacterieen die daar op leven. Ik denk van niet
Bij mij elke douche beurt, dus soms 2 op 1 dag, en de handafdroog handdoek in de keuken die word ook elke dag vervangen, samen met de theedoek en het 1001 dingen doekje
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:04 schreef Debsterr het volgende:
Heb een speciale microvezeldoek voor m'n hoofd.
Alsof de halve wereldbevolking zou uitsterven als iedereen zich een week lang met dezelfde handdoek afdroogtquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
Hebben jullie OOIT iets geleerd over bacterie groei? Hebben jullie OOIT iets geleerd over huid en de bacterieen die daar op leven. Ik denk van niet
Bij mij elke douche beurt, dus soms 2 op 1 dag, en de handafdroog handdoek in de keuken die word ook elke dag vervangen, samen met de theedoek en het 1001 dingen doekje
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
Precies, zeg dat die mensen die wonen langs de Ganges maar!quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:31 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
Alsof de halve wereldbevolking zou uitsterven als iedereen zich een week lang met dezelfde handdoek afdroogtJe overdrijft hier echt wel hoor
Douche jij jezelf met schijt ofzo?quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
Goeie post !quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:10 schreef Laton het volgende:
potentieel smetvrees vs relaxtere mensen topic
De bacterieën die op je huid leven zullen inderdaad zo levensbedreigend zijn dat je maar beter iedere het zekere voor het onzekere kan nemenquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
Je weet niet wat het is en denkt dat ik een schoonmaakdoek bedoel he? Het is een speciaal gevormde doek met zo'n elastiekje op het uiteinde, die je makkelijk kunt oprollen en achterop vast kunt zetten. Microvezel neemt veel meer vocht op.quote:
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:46 schreef Dartanion het volgende:
Ik douche mezelf niet met schijt nee, gewoon met verwarmd kraanwater
Voordat jullie ongenuanceerde dingen uitkramen, raad ik jullie aan om zelf eens op te zoeken: hoe snel bacterieen groeien, welke er op welk deel van de huid leven, hoe ranzig een 1001 dingen doekje is.
Mijn theedoek gebruik ook half als 1001 dingen doekje, dus daarom vervang ik die ook elke dag, samen met de handdoek. Tijdens het handen wassen verwijder je ongeveer 70% van de bacterieen van je handen MET de handdoek
Een muffe handdoek vind ik viesss.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:21 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Dat snap ik wel, maar dan gaat de discussie dus over hoe lang het fris blijft ruiken, niet om wanneer de handdoek vies is. Bij mij blijft de frisse geur wat langer, want ze hangen hier over zo'n buizenradiator die zich tussen het ventilatiesysteem en het raam bevinden. Ze zijn hier altijd supersnel weer droog dus. Als ze ook maar een beetje muf ruiken gaan ze onmiddelijk in de was, maar hier is dat dus pas na 3 dagen.
Nou, de laatste keer dat ik keek leefde ik nog steeds.. en dat zonder het iedere dag pakken van een schone handdoekquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:46 schreef Dartanion het volgende:
Voordat jullie ongenuanceerde dingen uitkramen, raad ik jullie aan om zelf eens op te zoeken: hoe snel bacterieen groeien, welke er op welk deel van de huid leven, hoe ranzig een 1001 dingen doekje is.
Ja, en als je helemaal bacterievrij wil zijn kan je maar beter in een gesteriliseerde ziekenhuiskamer gaan wonen. Maar dan moet je na een jaartje vooral niet meer buiten komen, het gebrek aan weerstand zal er voor zorgen dat je binnen de kortste keren hartstikke ziek wordtquote:Mijn theedoek gebruik ook half als 1001 dingen doekje, dus daarom vervang ik die ook elke dag, samen met de handdoek. Tijdens het handen wassen verwijder je ongeveer 70% van de bacterieen van je handen MET de handdoek
Je neemt dus ook iedere dag een nieuwe tandenborstel?quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:46 schreef Dartanion het volgende:
Mijn theedoek gebruik ook half als 1001 dingen doekje, dus daarom vervang ik die ook elke dag, samen met de handdoek. Tijdens het handen wassen verwijder je ongeveer 70% van de bacterieen van je handen MET de handdoek
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Acceptatie is de eerste stap naar genezing.
Ik ben veel te lui voor smetvrees. En dat heb ik geaccepteerd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Acceptatie is de eerste stap naar genezing.
Maar zó lui ben ik niet!quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:54 schreef JoPiDo het volgende:
[..]
zo wáár!
ik vervang mijn handdoek ongeveer eens in de twee weken, maar dat is meer een te veel aan luiheid dan een gebrek aan persoonlijke hygiëne...
Nee maar ik spoel hem wel heel goed uit, en vervang hem elke maandquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Je neemt dus ook iedere dag een nieuwe tandenborstel?
Geef nou maar toe, je zit aan de 'enge' kant van het continuüm.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:56 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Nee maar ik spoel hem wel heel goed uit, en vervang hem elke maand
Nee hoor het is geen obsessie
Pak je wel eens geld aan met blote handen? Vervang je je tandenborstel elke dag? Raak je wel eens deurklinken in openbare gebouwen aan? Pas je wel eens kleding in een winkel? Gaat je kleding wel na elke dag allemaal de was in?quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:55 schreef Dartanion het volgende:
Ik hoop dat in jouw maag geen bacterieen levenWant een van de doelen van je maag is bacterieen en andere ziekte verwekkers doden
Er worden wel enzymen vrijgemaakt in de maag die een deel van de verting op zich neemt, samen met het zuur in de maag
Ik weet dat er bact. op je huid leven, en dat het een goed ding is! Ook weet ik dat er bact in je darmen leven en dat die daar heel nuttig werk doen. Maar als je je kont af gaat vegen met een handdoek en die de volgende dag gebruikt om de rest van je lichaam mee te doen.
Voor we verder gaan even een conclusie van mijn kant:
Jullie vinden dat ik smetvrees heb en overdrijf, ik vind jullie vies
Toevoegingen:quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:59 schreef k_man het volgende:
[..]
Pak je wel eens geld aan met blote handen? Vervang je je tandenborstel elke dag? Raak je wel eens deurklinken in openbare gebouwen aan? Pas je wel eens kleding in een winkel? Gaat je kleding wel na elke dag allemaal de was in?
Maar niet voordat je je aan je ballen gekrabt hebt natuurlijkquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:07 schreef Lakai het volgende:
Ja!
En en en, en ga je ook wel eens met je handen in het afval, en daarna in je neus?
![]()
Heb je ooit wat geleerd van je immuunsysteem? Bacteriën zijn niet erg. Overdreven hygiëne is pas slecht voor je.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
Wie weet is die vloer wel gewoon koudquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Heb je ooit wat geleerd van je immuunsysteem? Bacteriën zijn niet erg. Overdreven hygiëne is pas slecht voor je.
Welke idioot gebruikt trouwens een handdoek op de grond als matje? Je bent toch hopelijk droog als je uit de douche komt? Ik ben meestal al droog nog voordat ik de handdoek pak, gewoon even het water van me afvegen.
Een badmatje is dan heel handig. Of gewoon een IKEA-kleedje van 2 euro, dat ook in de was kan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wie weet is die vloer wel gewoon koud?
Ik heb hier steen liggen, maar dat is niet koud na een douchebeurt. Het warme water van de douche maakt heel de badkamer warm.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:39 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Wie weet is die vloer wel gewoon koud?
Ja, ik droog me dus ook niet af met een muffe handdoek.quote:
Je hoeft het je niet persoonlijk aan te trekken. Die jankerds noemen jou toch geen viezerd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:01 schreef Dipkip het volgende:
[..]
Ja, ik droog me dus ook niet af met een muffe handdoek.
Maar wat ik bedoel is dat het vies is als in het ruikt vies, niet dat je dodelijke pestpokkecholera krijgt van een handdoek waar je je 2x mee afdroogt.
Het is gewoon de gevoelswaarde, het gevoel van fris en schoon, want de meerderheid van de jankerts hier die roepen dat het ultiem goor is om je 2x met één handdoek af te drogen eet wel eens iets met zn handen terwijl hij achter zn pc zit. Dan stop je dus poepbacterieen in je mond, mkay.
Dat doe ik ook niet.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:08 schreef Lienekien het volgende:
Je hoeft het je niet persoonlijk aan te trekken. Die jankerds noemen jou toch geen viezerd.
Dat ís ook vies! Twee handdoeken, wat overdreven, zeg. Is één niet genoeg?quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:16 schreef boskameel het volgende:
Elke dag een nieuwe handdoek. Gebruik 2 handdoeken, ik ga geen 14 handdoeken per week wassen
. Volgens mij zijn dat ook de mensen die niet direct met de mond water uit de kraan drinken wat dat is "vies"
.
Niet goed wijs? Hoe dat zo dan niet, dan?quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:25 schreef boskameel het volgende:
Dat valt ook wel mee. Eentje gebruik ik om te douchen, en eentje die bij de wastafel hangt. Meestal die om de 2 dagen. En ik heb nog steeds geen gekke ziektes, en ik stink ook nog steeds niet. Mensen die elke dag hun handdoek vervangen zijn niet goed wijs.
Zal ik happen? Nou? Zal ik? Zal ik?quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Niet goed wijs? Hoe dat zo dan niet, dan?
Inderdaad. Als 'ie wel vies is, was je je niet goed genoegquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:07 schreef Isdatzo het volgende:
Maar serieus, de handdoek na één keer gebruiken in de was doen omdat "het vies is" is gewoon debiel. Waarom dan? Omdat dat een non-argument is, die handdoek is dan helemaal niet vies namelijk.
Per week is dat bij 5 keer douchen zo'n 20 handdoekenquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:
1 per dag per persoon. En wij zijn met z'n 5'en. Maar de jongste 2 hebben nog een droog cape die een dag of 3 meegaat.
Ik douche 7 keer per week. keer 3 personen is 21 handdoeken. Maar inderdaad.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:24 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Per week is dat bij 5 keer douchen zo'n 20 handdoeken. Mên.
Maar na het sporten douche je toch ook voor je je afdroogt. Waarom zit die dan 'vol met zweet'? Of sport je met een handdoek omgeslagen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:09 schreef Catbert het volgende:
[..]
Inderdaad. Als 'ie wel vies is, was je je niet goed genoeg
Handdoek om 't zweet om de zoveel tijd ff van je kop te vegen?quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar na het sporten douche je toch ook voor je je afdroogt. Waarom zit die dan 'vol met zweet'? Of sport je met een handdoek omgeslagen?
+ 5 voor "de jongste 2". 26 dan.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik douche 7 keer per week. keer 3 personen is 21 handdoeken. Maar inderdaad.
Ik douche me om me lekker fris te voelen. Een muffe klamme meerdere malen gebruikte handdoek is dan een beetje tegenstrijdig vind je ook niet?quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:21 schreef Metalfreak het volgende:
Echt, ik wist niet dat er mensen bestonden die een handdoek maar 1 keer gebruiken..Ik doe er toch echt een week mee, of hij moet gaan stinken... Je gaat echt niet dood van een handdoek wat vaker gebruiken. En moet er niet aan denken om zo vaak te moeten wassen...
4. Hoezo maf? Dat jij je daar niet in kan vinden betekent niet dat het vreemd is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
+ 5 voor "de jongste 2". 26 dan.
Je bent maf.
Tenzij jij 30 minuten nadat jij gedoucht hebt weer gaat douchen is die handdoek echt niet klam hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:47 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Ik douche me om me lekker fris te voelen. Een muffe klamme meerdere malen gebruikte handdoek is dan een beetje tegenstrijdig vind je ook niet?
5.quote:
Omdat 't gewoon volslagen zinloos is.quote:Hoezo maf? Dat jij je daar niet in kan vinden betekent niet dat het vreemd is.
Veeg m'n gezicht en nek er mee af als ik ga spinnen, en dan zweet ik als otterquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar na het sporten douche je toch ook voor je je afdroogt. Waarom zit die dan 'vol met zweet'? Of sport je met een handdoek omgeslagen?
2 kinderen om ongeveer 3 dagen een schone =gemiddeld 4quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
5.
[..]
Omdat 't gewoon volslagen zinloos is.
Net was het nog om de 2 dagen een schone. En dat is gemiddeld 5.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
2 kinderen om ongeveer 3 dagen een schone =gemiddeld 4
Je kan ook je gebruikte handdoek in de buitenlucht laten drogen. Vrijwel net zo schoon als een 'verse'.quote:en dat jij het zinloos vind maakt het niet zinloos. Ik hou van een schone handdoek het liefst in de buitenlucht gedroogd.
Je maakt mijn gas en mijn drinkwater opquote:Waarom zou jij er problemen mee hebben.
Neequote:Op woensdag 24 juni 2009 15:58 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Net was het nog om de 2 dagen een schone. En dat is gemiddeld 5.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Maar de jongste 2 hebben nog een droog cape die een dag of 3 meegaat.
Het sleutelwoord is 'vrijwel'quote:Je kan ook je gebruikte handdoek in de buitenlucht laten drogen. Vrijwel net zo schoon als een 'verse'.
Gasquote:Je maakt mijn gas en mijn drinkwater op.
Dat allemaal dus, want na elke douchebeurt (= elke dag)quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:43 schreef DonVincenzo het volgende:
Hoe vaak pak je een schone handdoek? Elke dag? Elke keer als je gedoucht hebt? Elke week? Elk jaar met Pasen?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:03 schreef Lienekien het volgende:
Kijk, en daarom ga ik een handdoek geen twee keer gebruiken. Ik vind een handdoek niet meer fijn om te gebruiken als je 'm na één keer gebruiken laat opdrogen. Zodra 'ie dan weer nat wordt, ruikt 'ie onfris. En die onfrisse geur wil ik niet op mijn schone huid.
Dan deed ik verkeerd kijkenquote:
Ik ben maf omdat ik 'gasverbruik' als argument geef? Jij/julie stelt/stellen je aan om een 'gebruikte' handdoek niet goed genoeg te vinden.quote:[..]
Het sleutelwoord is 'vrijwel'
Of je gaat er serieus op inquote:[..]
GasEn verder. Ja wat een goed argument. En dan mij maf noemen
Nee dat VIND je aanstellen. En mijn wasmachine draait op STROOM.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dan deed ik verkeerd kijken.
[..]
Ik ben maf omdat ik 'gasverbruik' als argument geef? Jij/julie stelt/stellen je aan om een 'gebruikte' handdoek niet goed genoeg te vinden.
Nu net doen alsof je het niet serieus meent nu je in begint te zien dat het wel een erg stupide argument isquote:Of je gaat er serieus op in? Maar opzich is 't best een goed argument hoor. Dat wassen kost best veel water en energie (GAS). Stukken minder dan vroeger, maar toch. Het is helemaal niet nodig om zoveel handdoeken te gebruiken, pure verspilling is dat.
Dus dat derde vakje naast het wasmiddel en wasverzachter is niet voor steenkool?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
En nogmaals, elektrische apparaten gebruiken STROOM... mafkees.
Oja, en dat wordt door kabouters die in molentjes lopen opgewektquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat VIND je aanstellen. En mijn wasmachine draait op STROOM.
Nee hoor. Zie je de PI + 'quote:[..]
Nu net doen alsof je het niet serieus meent nu je in begint te zien dat het wel een erg stupide argument is![]()
Ja, und? Daar gaat het nu toch niet om? Ik zeg ook niet dat ik zelf heilig ben op dat gebied maar het is wel iets om rekening mee te houden.quote:Ik vind het geen verspilling. Zo zullen er mensen zijn die elke week de auto wassen, of de ramen zemen. Daar bespaar ik dan weer water op.
Dude, in Nederland wordt het leeuwendeel van de electriciteit opgewekt uit gasverbranding.quote:En nogmaals, elektrische apparaten gebruiken STROOM... mafkees.
daarom worden mensen ook steeds gevoeliger voor soorten bacterien, omdat ze TOTAAL geen weerstand meer hebbenquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
Waardoor het opgewekt wordt hebben jij en ik geen idee van. Het kan met ene kerncentrale in Zuid-Frankrijk of een windmolen in de flevopolder zijn opgewekt. Of met kolen. De kans dat het GAS is is ERG kleinquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja, en dat wordt door kabouters die in molentjes lopen opgewekt?
Ah ja, nu denk je opeens dat je je intelect van een fruitvlieg kan maskeren achter een PI.quote:Nee hoor. Zie je de PI + '' niet? En eigenlijk vind ik 't best een valide argument.
Hou jij er dan fijn rekening mee. Bewaar je handdoek nog een dagje langer omdat ik het niet doe.quote:Ja, und? Daar gaat het nu toch niet om? Ik zeg ook niet dat ik zelf heilig ben op dat gebied maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Dude, je hebt geen flauw idee waar de stroom uit jouw wandcontactdoosje wordt opgewekt.quote:Dude, in Nederland wordt het leeuwendeel van de electriciteit opgewekt uit gasverbranding.
Dat vind ik echt veel te overdreven.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
en de handafdroog handdoek in de keuken die word ook elke dag vervangen, samen met de theedoek
Zal wel een libelle huismoeder zijnquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:32 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Dat vind ik echt veel te overdreven.Smetvrees alert!
![]()
Nee hoor.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waardoor het opgewekt wordt hebben jij en ik geen idee van. Het kan met ene kerncentrale in Zuid-Frankrijk of een windmolen in de flevopolder zijn opgewekt. Of met kolen. De kans dat het GAS is is ERG klein
Dat jij geen PI's en smiley's kan lezen is niet mijn probleem. Wat mijn intellect daar nu mee te maken heeft ontgaat me even, maar dat zal vast aan mijn intellect liggen, right?quote:[..]
Ah ja, nu denk je opeens dat je je intelect van een fruitvlieg kan maskeren achter een PI.
Is evengoed het probleem van jouw (klein)kinderen straks. Maar goed, ik betwijfel dan ook of zo'n simpele ziel als jij daar ooit over nadenkt.quote:[..]
Hou jij er dan fijn rekening mee. Bewaar je handdoek nog een dagje langer omdat ik het niet doe.
En of ik daar idee van heb.quote:[..]
Dude, je hebt geen flauw idee waar de stroom uit jouw wandcontactdoosje wordt opgewekt.
Vast wel, met een "1001 dingen doekje"quote:
Ah ja ene typo. Verder de inhoud negeren.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:42 schreef Isdatzo het volgende:
Wel typisch trouwens, dat je 'intellect' niet goed spelt.
Dat is precies wat jij deed in de post waar ik op reageerde. Hypocriet dat je er bentquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ah ja ene typo. Verder de inhoud negeren.
Ja hoorquote:
quote:Dat jij geen PI's en smiley's kan lezen is niet mijn probleem. Wat mijn intellect daar nu mee te maken heeft ontgaat me even, maar dat zal vast aan mijn intellect liggen, right?
Welk probleem? Leg dat eens uit. Global wamring? Peak Oil?quote:Is evengoed het probleem van jouw (klein)kinderen straks. Maar goed, ik betwijfel dan ook of zo'n simpele ziel als jij daar ooit over nadenkt.
Neen.quote:En of ik daar idee van heb.
Linkje? Of moet ik nu weer 'smileys lezen' ?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:47 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is precies wat jij deed in de post waar ik op reageerde. Hypocriet dat je er bent.
Jij interpreteert mijn post verkeerd, dat kán aan mij liggen.. maar in dit geval ligt dat volgens mij gewoon aan jou hoorquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja hoor
[..]'PI's en smileys lezen' Mijn god.
Beide?quote:[..]
Welk probleem? Leg dat eens uit. Global wamring? Peak Oil?
Stiekem toch welquote:[..]
Neen.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:56 schreef Robin__ het volgende:
Ah ja, wederom zo'n sterk argument. 'Wij van wc eend'. En dan voornamelijk omdat jij wel "PI's kan lezen" natuurlijk. Ik zou eens wat vaker buiten de deur komen in plaats van alleen op een forum.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij interpreteert mijn post verkeerd, dat kán aan mij liggen.. maar in dit geval ligt dat volgens mij gewoon aan jou hoor.
Global warming is zeer discutabel en peak oil niet te voorkomen, maar dat zal wel te hoog gegrepen zijn voor zo'n simpele ziel als jij.quote:Beide?
Rly? Bij elke volt komt er een seal of origin mee naar buiten rollen? Of heb je een generator in de tuin staan?quote:Stiekem toch wel.
16.52, tijd om naar huis te gaan.
Idd.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:55 schreef Bonzi_Buddy het volgende:
Gelukkig veel mensen met smetvrees, die gaan als eerste het hoekie om als de mexicaanse griep toeslaat! Want ze hebben een weerstand niks!
Nee, vertel eens.. Er zitten dus bacterieen op je huid?? Goh en wat voor slechts doen ze daar dan? Blijven die allemaal zitten met het douchen of spoelt dat van je af? Of schraap je die van je huid af met de handdoekquote:Op woensdag 24 juni 2009 12:17 schreef Dartanion het volgende:
Als mijn handdoeken uit de wasmachine komen, haal ik ze er uit met steriele chirurgenhandschoentjes. Vervolgens seal ik ze in een plasticje voor ik ze in de kast leg.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:07 schreef Robin__ het volgende:
Je verpakt je handdoeken toch wel bacterie vrij he na het wassen, en niet in een kamer met zo'n smerig gebalanceerd ventilatie systeem he?
quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Als mijn handdoeken uit de wasmachine komen, haal ik ze er uit met steriele chirurgenhandschoentjes. Vervolgens seal ik ze in een plasticje voor ik ze in de kast leg.
Doet niet iedereen dat zo dan? Stelletje smeerpijpen!
Kookwas, hoop ikquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Als mijn handdoeken uit de wasmachine komen, haal ik ze er uit met steriele chirurgenhandschoentjes. Vervolgens seal ik ze in een plasticje voor ik ze in de kast leg.
Niet iedereen schijnt dat zo te doen, nee.quote:Op woensdag 24 juni 2009 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat doe ik ook.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:29 schreef JohnDDD het volgende:
Heel interessant trouwens het verschil in hygiëne tussen mensen.
Ook interessant, ik waste vroeger altijd alles bij elkaar, handdoeken, kleding, theedoeken, etc.
Met een eenpersoonshuishouden vind ik dat ook best wel logisch. Anders moet je idiote voorraden handdoeken en theedoeken hebben. Ik doe het nu nog wel eens als de wasmachine niet helemaal vol is of als er maar een paar handdoeken liggen.quote:
Ik ben ook maar in m'n eentje. Als ik het moet scheiden duurt het een eeuwigheid of lukt het niet voordat ik een trommel vol heb.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:46 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Met een eenpersoonshuishouden vind ik dat ook best wel logisch. Anders moet je idiote voorraden handdoeken en theedoeken hebben. Ik doe het nu nog wel eens als de wasmachine niet helemaal vol is of als er maar een paar handdoeken liggen.
Net andersom bij mij... Gewoon een normale douchehanddoek kan prima een week mee (natuurlijk wel na elke douchebeurt fatsoenlijk te drogen hangen - niets 'klefs' aan). Enige uitzondering is douchen in warme landen. Ik heb gemerkt dat m'n handdoek dan vaak totaal niet goed droogt, of in het ergste geval zelfs zeiknat blijft. Dán is het natuurlijk wel ranzig om 'm nog een keer te gebruiken, maar in Nederland heb je daar absoluut geen last van.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Loohcs het volgende:
Dan heeft douchen toch amper nut meer, als je je gaat afdrogen met een gebruikte kleffe handdoek die één of twee dagen (of langer) heeft liggen broeien? Vakantie is natuurlijk wat anders, dan lig je ook in een tentje (als je kampeert) op een slecht 'bed' en moet je een paar honderd meter lopen met een wc-rol onder je arm voordat je bij een wc bent. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat thuis ook doe.
Je vervangt natuurlijk ook na ieder autoritje je interieurfilter, elke ochtend het filter in je WTW unit, pakt elke dag een nieuwe pen op kantoor, vraagt je ICT afdeling dagelijks om een nieuw toetsenbord plus muis, weigert categorisch om te winkelen met een winkelwagentje of mandje - tenzij je handschoenen draagt die vanzelfsprekend wel na elke keer in de was verdwijnen and so on and so onquote:Op woensdag 24 juni 2009 17:12 schreef k_man het volgende:
[..]
Thnx 4 calling me relaxed.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:10 schreef Laton het volgende:
potentieel smetvrees vs relaxtere mensen topic
Dus jij denkt dat je met een dag oude handdoek net zoveel vuil op je lichaam smeert als je er met douchen afhaalt?quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:39 schreef Loohcs het volgende:
Dan heeft douchen toch amper nut meer, als je je gaat afdrogen met een gebruikte kleffe handdoek die één of twee dagen (of langer) heeft liggen broeien? Vakantie is natuurlijk wat anders, dan lig je ook in een tentje (als je kampeert) op een slecht 'bed' en moet je een paar honderd meter lopen met een wc-rol onder je arm voordat je bij een wc bent. Maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat thuis ook doe.
Dan vraag je je idd toch wel af hoe smerig sommige mensen onder die douche vandaan komenquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat je met een dag oude handdoek net zoveel vuil op je lichaam smeert als je er met douchen afhaalt?
Mijn op het moment vijf dagen oude handdoek is kurkdroog, soepel en ruikt naar de zeep die ik onder de douche gebruik.
Amper is het sleutelwoord en dat was natuurlijk ietwat gechargeerd, maar dat had je wel begrepen. Het gaat er - zoals al eerder opgemerkt in dit topic - niet om of een gebruikte handdoek objectief gezien vies is, maar om het schone gevoel van een nieuwe handdoek. En dat het imho gewoon niet lekker is om een heerlijke douche af te sluiten met een handdoek die al 6 keer is gebruikt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 22:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dus jij denkt dat je met een dag oude handdoek net zoveel vuil op je lichaam smeert als je er met douchen afhaalt?
Mijn op het moment vijf dagen oude handdoek is kurkdroog, soepel en ruikt naar de zeep die ik onder de douche gebruik.
Los van de toenemende mate van mufheid - die nogal afhankelijk is van de ventilatie van je badkamer en het netjes uithangen van je handdoek - is die handdoek na een paar dagen toch nauwelijks* anders dan een schone. Zeker als je geurloos wasmiddel gebruikt.quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:49 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Amper is het sleutelwoord en dat was natuurlijk ietwat gechargeerd, maar dat had je wel begrepen. Het gaat er - zoals al eerder opgemerkt in dit topic - niet om of een gebruikte handdoek objectief gezien vies is, maar om het schone gevoel van een nieuwe handdoek. En dat het imho gewoon niet lekker is om een heerlijke douche af te sluiten met een handdoek die al 6 keer is gebruikt.
Dan spray je hem toch in met deo? Als het puur voor de geur is?quote:Op donderdag 25 juni 2009 12:49 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Amper is het sleutelwoord en dat was natuurlijk ietwat gechargeerd, maar dat had je wel begrepen. Het gaat er - zoals al eerder opgemerkt in dit topic - niet om of een gebruikte handdoek objectief gezien vies is, maar om het schone gevoel van een nieuwe handdoek. En dat het imho gewoon niet lekker is om een heerlijke douche af te sluiten met een handdoek die al 6 keer is gebruikt.
Waarom met deo sprayen als je hem ook gewoon kunt wassen?quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan spray je hem toch in met deo? Als het puur voor de geur is?
Zelf douche ik om mij schoon te maken trouwens, niet voor het heerlijke gevoel.!
Makkelijker, beter voor het milieu en goedkoper.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Waarom met deo sprayen als je hem ook gewoon kunt wassen?
Dat veel mensen dat langer laten liggen dan dat ze hun handdoek gebruiken. En als er iets vol met bacteriën zit..quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:41 schreef Lienekien het volgende:
Wat heeft een vaatdoekje er nou mee te maken?
Er is er geloof ik maar één in het hele topic geweest die bacteriën als argument voor eenmalig gebruik heeft genoemd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:43 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Dat veel mensen dat langer laten liggen dan dat ze hun handdoek gebruiken. En als er iets vol met bacteriën zit..
Waar zei ik dat om de geur ging? Het schone gevoel van een nieuwe handdoek houdt meer in, onder andere de wetenschap dat ik 'm de vorige dag(en) niet heb gebruikt om 't gebied tussen de tenen, kont of stuk 'moeilijke' huid te drogen (hoe schoon 't ook is na een douchebeurt). En sorry, maar ik douche me ook omdat 't een lekker gevoel geeft.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:19 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan spray je hem toch in met deo? Als het puur voor de geur is?
Zelf douche ik om mij schoon te maken trouwens, niet voor het heerlijke gevoel.!
Ik ben zuiniger op m'n huid, dan op een stuk aanrecht.quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:32 schreef Enfermera het volgende:
1x in de week. Waarom vaker? Ik douche meestal om de dag (oehhh ranzig ben ik he.), en als je je afdroogt ben je als het goed is vrij schoon dus waarom dan om de dag een nieuwe handdoek pakken?
Come on..
En het lijkt me dat je handdoek een stuk schoner is na 2x douchen dan het vaatdoekje wat al 3 dagen in je keuken ligt te meuren.
Dus je raakt je vaatdoek niet aan?quote:Op donderdag 25 juni 2009 14:51 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Waar zei ik dat om de geur ging? Het schone gevoel van een nieuwe handdoek houdt meer in, onder andere de wetenschap dat ik 'm de vorige dag(en) niet heb gebruikt om 't gebied tussen de tenen, kont of stuk 'moeilijke' huid te drogen (hoe schoon 't ook is na een douchebeurt). En sorry, maar ik douche me ook omdat 't een lekker gevoel geeft.![]()
[..]
Ik ben zuiniger op m'n huid, dan op een stuk aanrecht.
En 2 eetlepels dettol in de yoghurt natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:16 schreef fathank het volgende:
Elke dag een schone handdoek. Zijn jullie vies van jezelf ofzo
. Jullie eten zeker ook geen yoghurt omdat daar bacteriën in zitten en wassen 30 keer per dag je handen. Goed voor je weerstand
.
Ik snoep gerust van rauw gehakt, dus dat zal wel een beetje meevallen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:16 schreef fathank het volgende:
Elke dag een schone handdoek. Zijn jullie vies van jezelf ofzo
. Jullie eten zeker ook geen yoghurt omdat daar bacteriën in zitten en wassen 30 keer per dag je handen. Goed voor je weerstand
.
Wel rauw vlees eten (althans, er van snoepen) maar niet jezelf 2x afdrogen met dezelfde handdoek. Daar kan ik echt niet bij met m'n hoofd.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik snoep gerust van rauw gehakt, dus dat zal wel een beetje meevallen.
Ik moet daar echt om lachen, hoor. Dat je daar niet bij kunt met je hoofd. Jij hoeft mijn was toch niet te doen? Nou, laat me dan lekker.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:27 schreef fathank het volgende:
[..]
Wel rauw vlees eten (althans, er van snoepen) maar niet jezelf 2x afdrogen met dezelfde handdoek. Daar kan ik echt niet bij met m'n hoofd.
Ik douche regelmatig 2x per dag. 1x 's ochtends als ik mn bed uitkomt. FF lekker een koude douche (graad of 30) pakken om wakker te worden. En 's avonds als k terug kom van het werk en weer helemaal onder het stof en 't smeer zit. Dan zou ik dus 2 handdoeken per dag gebruiken. Ik ben toch geen wasserette of wel. Alsof ik al niet genoeg was heb.
Vind je dat dan ook niet viezig voelen? Als ik me niet douche, word ik slecht wakker, maar bovenal voel ik me dan de hele dag onfris.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:29 schreef Lienekien het volgende:
En ik douche me ongeveer om de dag, tenzij zweetweer.
Dat vind ik nog logischer dan elke dag fris douchen om je vervolgens af te drogen met een in mijn ogen (idd subjectief) niet frisse handdoek.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:52 schreef Omniej het volgende:
Geniaal is dat...
Wel bij elke keer douchen een nieuwe handdoek (want hey, een handdoek waarmee al één keer eerder gezuiverd kraanwater van je huid af is gehaald, is toch echt wel enorm smerig), maar dan weer niet dagelijks douchen.
Vind het overigens wel enorm grappig om al die verschillen tussen mensen te zien.
Weet je waar ik me pas slecht van ga voelen? Als ik elke dag mijn haar moet wassen. Verschrikkelijk, loop je dus de helft van je leven met een natte kop rond..... Dan douche ik liever om de dag (tenzij zweetweer of andere zware activiteiten waar je goed van gaat plakken) zodat mn haar tenminste fatsoenlijk zit....quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind je dat dan ook niet viezig voelen? Als ik me niet douche, word ik slecht wakker, maar bovenal voel ik me dan de hele dag onfris.
Ik was me wel, 's ochtends. Washandje, tjoeptjoep.quote:Op donderdag 25 juni 2009 16:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vind je dat dan ook niet viezig voelen? Als ik me niet douche, word ik slecht wakker, maar bovenal voel ik me dan de hele dag onfris.
werkt dus niet, dan gaat mijn haar alle kanten op pluizen en zit het de hele dag compleet verrot en onhandelbaar. Als ik douche, moet ik mijn haar wassen, tenzij ik me die dag niet in het openbaar hoef te vertonen.quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:31 schreef Copycat het volgende:
Ik was mijn (lange) haar om de dag en de dag dat ik mijn haar niet was, doe ik er een klem in voordat ik onder de douche stap. Nooit nat haar, altijd fris in de ochtend.
Nooit van een badmuts gehoord?quote:Op donderdag 25 juni 2009 17:37 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
werkt dus niet, dan gaat mijn haar alle kanten op pluizen en zit het de hele dag compleet verrot en onhandelbaar. Als ik douche, moet ik mijn haar wassen, tenzij ik me die dag niet in het openbaar hoef te vertonen.
Ik douche ook wel eens een dag nietquote:Op donderdag 25 juni 2009 16:55 schreef Copycat het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |