Het ging er mij met name om dat er ook genoeg economen zijn die niet veel statistiek toepassen of willen gebruiken. Immers de Oostenrijkse school heeft goede economen afgeleverd, maar ze werden altijd bekritiseerd omdat ze te weinig mathematische modellen of statistiek toepassen, maar om nu te zeggen dat ze geen kaas hadden gegeven van de economische wereld gaat toch wel erg ver. Ze hebben zeer interessante wetenschappelijke stukken afgeleverdquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:36 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Als econoom moet je wel veel van statistiek snappen als je er veel gebruik van maakt. En dat is nu juist de situatie in heel veel takken van economisch onderzoek en economische theorie. Verder vergroot wiskundig inzicht het analytisch denkvermogen, en daar kun je niet genoeg van hebben in een uiterst complexe omgeving als de economie.
[..]
quote:
iddquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:53 schreef LXIV het volgende:
Eigenllijk ken ik alle standpunten van de bekende users al! Maar goed. Het zou leuk zijn wanneer er ook wat persoonlijke informatie instond. No interest like human interest, weet je.
Wat voor persoonlijke info had je in gedachten? Van de meesten is ook al wel persoonlijke informatie gegeven, waar ze werken, wat ze gestudeerd hebben en dergelijke. Of moet ik eerder denken aan de 'grootte' van het huis enzoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:53 schreef LXIV het volgende:
Eigenllijk ken ik alle standpunten van de bekende users al! Maar goed. Het zou leuk zijn wanneer er ook wat persoonlijke informatie instond. No interest like human interest, weet je.
Jij bent intelligenter dan een badtegel wil je zeggen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 18:20 schreef macondo het volgende:
[..]
Als je intelligente mensen wilt interviewen, waarom wil je Willem Middelkoop dan spreken?
Precies. Alhoewel ik niet verwacht dat iedereen daar even happig op zou reageren.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:53 schreef LXIV het volgende:
ons kent ons idd, maar de fp kent ons nog nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat voor persoonlijke info had je in gedachten? Van de meesten is ook al wel persoonlijke informatie gegeven, waar ze werken, wat ze gestudeerd hebben en dergelijke. Of moet ik eerder denken aan de 'grootte' van het huis enzo?
Ik denk dat het inderdaad ook bedoeld was voor mensen die regelmatig de FP checken, hier in dit sub-fora is het immers al ons kent ons op wat specifieke user informatie na.
Misschien is het in die zin leuk om een soort dubbel interview te doen, je stelt verschillende users hier de zelfde 'economische' vragen, en die kan Pberends in een soort dubbel cross interview plaatsen op de FP. In de zin van, user 1 denkt dat de economie weer beter zal gaan en user 2 is het hier niet mee eens etc. Anders wordt het meer een 'wie ben je, wat doe je, waar kom je vandaan, wat zijn je ideeen' interview. Vind ik overigens ook niet verkeerd maar vraag me af of iedereen dat wil delen op de FP.
Tis eerder de vraag of ze ons wel willen kennen op de FPquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef simmu het volgende:
[..]
ons kent ons idd, maar de fp kent ons nog niet
Dat wil ik ook zo houden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef simmu het volgende:
[..]
ons kent ons idd, maar de fp kent ons nog niet
Nope.... dat ik wel een lijn kan tekenen tussen een aantal punten en een goed geheugen heb maakt me nog geen econoom.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:36 schreef pberends het volgende:
Drugshond!
Maar dat heeft de poltiek nooit gehad natuurlijk op de economische situatie ze kunnen een beetje bijsturen maar de economie is voor een overheid niets anders als een slecht bestuurbare auto waarbij men een beetje aan een stuur kan draaien en er soms een kleine beetje een richting veranderd wordt, maar scherp de bocht om zal niet lukken met die auto.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nope.... dat ik wel een lijn kan tekenen tussen een aantal punten en een goed geheugen heb maakt me nog geen econoom.
Ik zou overigens de onderschatting van de Nederlandse politiek nemen (Met de troonrede voorop) en alle uitspraken eens langs een meetlat leggen en wat daar nu uit is gekomen. De politiek heeft echt alle verstand verloren en heeft geen grip meer op de ontstane situatie.
Ik heb het niet over mezelf of over badtegels, maar meer over die halve zool Willem Middelkoop. Daar beledig je andere fok users mee..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Jij bent intelligenter dan een badtegel wil je zeggen?
Right... blijf jij eens van de paddo's af.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:21 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mezelf of over badtegels, maar meer over die halve zool Willem Middelkoop. Daar beledig je andere fok users mee..
Dank hiervoor, ik kan mezelf echter enkel kwalificeren als "praktijk voorbeeld" vanwege mijn werk. Om nu te zeggen dat ik echt financieel onderbouwd ben gaat te ver, dus ik zou mezelf ook niet willen scharen onder de "intelligente" usersquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:35 schreef taxhaven het volgende:
[..]
Deze knapen zijn een voorwaarde voor het bestaansrecht van dit subforum.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |