abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70298757
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 17:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Als econoom moet je wel veel van statistiek snappen als je er veel gebruik van maakt. En dat is nu juist de situatie in heel veel takken van economisch onderzoek en economische theorie. Verder vergroot wiskundig inzicht het analytisch denkvermogen, en daar kun je niet genoeg van hebben in een uiterst complexe omgeving als de economie.
[..]
Het ging er mij met name om dat er ook genoeg economen zijn die niet veel statistiek toepassen of willen gebruiken. Immers de Oostenrijkse school heeft goede economen afgeleverd, maar ze werden altijd bekritiseerd omdat ze te weinig mathematische modellen of statistiek toepassen, maar om nu te zeggen dat ze geen kaas hadden gegeven van de economische wereld gaat toch wel erg ver. Ze hebben zeer interessante wetenschappelijke stukken afgeleverd

Het wordt pas een ander verhaal als je statistiek verkeerd uitlegt, dus wel gebruik van maken maar er geen reet van begrijpen ondertussen. Je kunt immers zoveel wiskunde toepassen op de economie, je blijft altijd zitten met een shitload aan variabelen waar je niet van weet wat je er mee aan moet of hoe je dat moet uitleggen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:31:57 #42
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70298858
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:13 schreef simmu het volgende:

[..]

ben ik niet links genoeg dan

Ben jij ook een beetje van de samenzweringstheorieën ? dan is het goed
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:50:41 #43
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_70299508
Over het Nederlands woonbeleid wil ik eigenlijk henkway wel horen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  dinsdag 23 juni 2009 @ 19:53:27 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70299596
Eigenllijk ken ik alle standpunten van de bekende users al! Maar goed. Het zou leuk zijn wanneer er ook wat persoonlijke informatie instond. No interest like human interest, weet je.
The End Times are wild
pi_70299877
Sowieso de weg die wordt ingeslagen op de FP met wat diepere en alternatieve artikelen moedig ik absoluut aan
Te dom voor wetenschap? Probeer religie!
pi_70300238
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 19:53 schreef LXIV het volgende:
Eigenllijk ken ik alle standpunten van de bekende users al! Maar goed. Het zou leuk zijn wanneer er ook wat persoonlijke informatie instond. No interest like human interest, weet je.
idd

wij kennen elkaar allemaal al wel (voor zover dat kan op een forum) qua standpunt. nou ben ik erg open, en elders kan je zat info over me vinden, daar niet van, maar ik ben wel erg nieuwsgierig!

ik had laatst ook al de meet moeten missen (iemand interesse in een bbq-meet in diever?)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70300742
quote:
Wat voor persoonlijke info had je in gedachten? Van de meesten is ook al wel persoonlijke informatie gegeven, waar ze werken, wat ze gestudeerd hebben en dergelijke. Of moet ik eerder denken aan de 'grootte' van het huis enzo ?

Ik denk dat het inderdaad ook bedoeld was voor mensen die regelmatig de FP checken, hier in dit sub-fora is het immers al ons kent ons op wat specifieke user informatie na.

Misschien is het in die zin leuk om een soort dubbel interview te doen, je stelt verschillende users hier de zelfde 'economische' vragen, en die kan Pberends in een soort dubbel cross interview plaatsen op de FP. In de zin van, user 1 denkt dat de economie weer beter zal gaan en user 2 is het hier niet mee eens etc. Anders wordt het meer een 'wie ben je, wat doe je, waar kom je vandaan, wat zijn je ideeen' interview. Vind ik overigens ook niet verkeerd maar vraag me af of iedereen dat wil delen op de FP.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 20:26:44 #48
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_70300921
Of je onlangs nog een duur huis hebt gekocht is best relevant voor je mening over de woningmarkt, de HRA e.d.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_70301303
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 18:20 schreef macondo het volgende:

[..]

Als je intelligente mensen wilt interviewen, waarom wil je Willem Middelkoop dan spreken?
Jij bent intelligenter dan een badtegel wil je zeggen?
pi_70303086
quote:
Precies. Alhoewel ik niet verwacht dat iedereen daar even happig op zou reageren.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_70304378
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat voor persoonlijke info had je in gedachten? Van de meesten is ook al wel persoonlijke informatie gegeven, waar ze werken, wat ze gestudeerd hebben en dergelijke. Of moet ik eerder denken aan de 'grootte' van het huis enzo ?

Ik denk dat het inderdaad ook bedoeld was voor mensen die regelmatig de FP checken, hier in dit sub-fora is het immers al ons kent ons op wat specifieke user informatie na.

Misschien is het in die zin leuk om een soort dubbel interview te doen, je stelt verschillende users hier de zelfde 'economische' vragen, en die kan Pberends in een soort dubbel cross interview plaatsen op de FP. In de zin van, user 1 denkt dat de economie weer beter zal gaan en user 2 is het hier niet mee eens etc. Anders wordt het meer een 'wie ben je, wat doe je, waar kom je vandaan, wat zijn je ideeen' interview. Vind ik overigens ook niet verkeerd maar vraag me af of iedereen dat wil delen op de FP.
ons kent ons idd, maar de fp kent ons nog niet
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70305053
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef simmu het volgende:

[..]

Tis eerder de vraag of ze ons wel willen kennen op de FP ik heb er zelf geen problemen mee om persoonlijke info uit de doeken te doen maar ik kan me voorstellen dat anderen daar toch heel anders over nadenken.
pi_70307017
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef simmu het volgende:

[..]

Dat wil ik ook zo houden.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 23:01:56 #54
78918 SeLang
Black swans matter
pi_70307560
Leuk die persoonlijke interviews. Van sommige AEX-ers krijg je dan opeens een heel ander beeld.

"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 24 juni 2009 @ 07:15:55 #55
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_70312096
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in het RO- en mobiliteitsbeleid (mede i.r.t. de huizenprijzen) dan weet ik daar ook wel iets over te vertellen... Eveneens over de werking van de Nederlandse besluitvorming (democratie etc.) en werking van de overheid (zonder daarbij waarde-oordelen te geven). De economie van de overheid heb ik ook tot in den treure moeten bestuderen... (daar heb ik nog de nodige literatuur over liggen).

En: nee, ik ben geen vrijemarkt-fundamentalist, maar ook geen overheid-fundamentalist.

Of, zoals een onderschrift op een ander forum ooit weergaf: "het leven is geen krentenbol, maar ook geen rubber eendje".
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  woensdag 24 juni 2009 @ 07:44:01 #56
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70312230
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:36 schreef pberends het volgende:
Drugshond!
Nope.... dat ik wel een lijn kan tekenen tussen een aantal punten en een goed geheugen heb maakt me nog geen econoom.

Ik zou overigens de onderschatting van de Nederlandse politiek nemen (Met de troonrede voorop) en alle uitspraken eens langs een meetlat leggen en wat daar nu uit is gekomen. De politiek heeft echt alle verstand verloren en heeft geen grip meer op de ontstane situatie.
pi_70312732
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 07:44 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nope.... dat ik wel een lijn kan tekenen tussen een aantal punten en een goed geheugen heb maakt me nog geen econoom.

Ik zou overigens de onderschatting van de Nederlandse politiek nemen (Met de troonrede voorop) en alle uitspraken eens langs een meetlat leggen en wat daar nu uit is gekomen. De politiek heeft echt alle verstand verloren en heeft geen grip meer op de ontstane situatie.
Maar dat heeft de poltiek nooit gehad natuurlijk op de economische situatie ze kunnen een beetje bijsturen maar de economie is voor een overheid niets anders als een slecht bestuurbare auto waarbij men een beetje aan een stuur kan draaien en er soms een kleine beetje een richting veranderd wordt, maar scherp de bocht om zal niet lukken met die auto.

Onze overheid heeft op veel meer terreinen (ruimtelijke ordening veiligheidsbeleid, privacy gebeuren, enz..) , de grip verloren wat mijns inziens veel erger is, want op die terreinen zou men wel meer sturing kunnen geven.
  woensdag 24 juni 2009 @ 11:21:31 #58
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_70317331
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:35 schreef pberends het volgende:

[..]

Jij bent intelligenter dan een badtegel wil je zeggen?
Ik heb het niet over mezelf of over badtegels, maar meer over die halve zool Willem Middelkoop. Daar beledig je andere fok users mee..
Overal verstand van.
pi_70318481
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 11:21 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik heb het niet over mezelf of over badtegels, maar meer over die halve zool Willem Middelkoop. Daar beledig je andere fok users mee..
Right... blijf jij eens van de paddo's af.
pi_70320672
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 15:35 schreef taxhaven het volgende:

[..]

Deze knapen zijn een voorwaarde voor het bestaansrecht van dit subforum.
Dank hiervoor, ik kan mezelf echter enkel kwalificeren als "praktijk voorbeeld" vanwege mijn werk. Om nu te zeggen dat ik echt financieel onderbouwd ben gaat te ver, dus ik zou mezelf ook niet willen scharen onder de "intelligente" users

Verder een TVP natuurlijk
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')