ons kent ons idd, maar de fp kent ons nog nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:22 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat voor persoonlijke info had je in gedachten? Van de meesten is ook al wel persoonlijke informatie gegeven, waar ze werken, wat ze gestudeerd hebben en dergelijke. Of moet ik eerder denken aan de 'grootte' van het huis enzo?
Ik denk dat het inderdaad ook bedoeld was voor mensen die regelmatig de FP checken, hier in dit sub-fora is het immers al ons kent ons op wat specifieke user informatie na.
Misschien is het in die zin leuk om een soort dubbel interview te doen, je stelt verschillende users hier de zelfde 'economische' vragen, en die kan Pberends in een soort dubbel cross interview plaatsen op de FP. In de zin van, user 1 denkt dat de economie weer beter zal gaan en user 2 is het hier niet mee eens etc. Anders wordt het meer een 'wie ben je, wat doe je, waar kom je vandaan, wat zijn je ideeen' interview. Vind ik overigens ook niet verkeerd maar vraag me af of iedereen dat wil delen op de FP.
Tis eerder de vraag of ze ons wel willen kennen op de FPquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef simmu het volgende:
[..]
ons kent ons idd, maar de fp kent ons nog niet
Dat wil ik ook zo houden.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:44 schreef simmu het volgende:
[..]
ons kent ons idd, maar de fp kent ons nog niet
Nope.... dat ik wel een lijn kan tekenen tussen een aantal punten en een goed geheugen heb maakt me nog geen econoom.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:36 schreef pberends het volgende:
Drugshond!
Maar dat heeft de poltiek nooit gehad natuurlijk op de economische situatie ze kunnen een beetje bijsturen maar de economie is voor een overheid niets anders als een slecht bestuurbare auto waarbij men een beetje aan een stuur kan draaien en er soms een kleine beetje een richting veranderd wordt, maar scherp de bocht om zal niet lukken met die auto.quote:Op woensdag 24 juni 2009 07:44 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nope.... dat ik wel een lijn kan tekenen tussen een aantal punten en een goed geheugen heb maakt me nog geen econoom.
Ik zou overigens de onderschatting van de Nederlandse politiek nemen (Met de troonrede voorop) en alle uitspraken eens langs een meetlat leggen en wat daar nu uit is gekomen. De politiek heeft echt alle verstand verloren en heeft geen grip meer op de ontstane situatie.
Ik heb het niet over mezelf of over badtegels, maar meer over die halve zool Willem Middelkoop. Daar beledig je andere fok users mee..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:35 schreef pberends het volgende:
[..]
Jij bent intelligenter dan een badtegel wil je zeggen?
Right... blijf jij eens van de paddo's af.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:21 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik heb het niet over mezelf of over badtegels, maar meer over die halve zool Willem Middelkoop. Daar beledig je andere fok users mee..
Dank hiervoor, ik kan mezelf echter enkel kwalificeren als "praktijk voorbeeld" vanwege mijn werk. Om nu te zeggen dat ik echt financieel onderbouwd ben gaat te ver, dus ik zou mezelf ook niet willen scharen onder de "intelligente" usersquote:Op dinsdag 23 juni 2009 15:35 schreef taxhaven het volgende:
[..]
Deze knapen zijn een voorwaarde voor het bestaansrecht van dit subforum.
Ik ben altijd mr. Anonimo geweest op Fok! en dat zal wel zo blijven. Ik kan anders ook eigenlijk niet posten op AEX wat ik nu wel eens post, omdat mijn werkgever daar problemen over zou makenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Tis eerder de vraag of ze ons wel willen kennen op de FPik heb er zelf geen problemen mee om persoonlijke info uit de doeken te doen maar ik kan me voorstellen dat anderen daar toch heel anders over nadenken.
De meeste posts op fora worden misschien maar 10 of 20 keer gelezen. Dat is iets anders dan wanneer je er op de FP aandacht aan besteedt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:01 schreef Bulletdodger het volgende:
Ik zie eigenlijk de toegevoegde waardeniet zo, zulke interviews zijn toch herhaling van posts uit de huizenmarkt etc topics en ondertussen weten we wel hoe de "intelligente users" denken over dit soort onderwerpen. Lees die topics eens door en je weet ook genoeg
Om eerlijk te zijn denk ik dat << 1% van de users op de FP echt interesse heeft in dieper gaande interviews m.b.t. de kredietcrisis. Je zou hoogstens de interesse kunnen aanwakkeren aangezien als men zich er al mee bezig hield zijn weg tot [AEX] waarschijnlijk al had gevonden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:03 schreef pberends het volgende:
[..]
De meeste posts op fora worden misschien maar 10 of 20 keer gelezen. Dat is iets anders dan wanneer je er op de FP aandacht aan besteedt.
Het voordeel van zo'n interview is dat je de totale visie van iemand in 1 stuk kan zetten en dat het niet versnipperd is zodat iedereen het kan volgen wat diegene bedoeld.
Ik ben een leek op financieel gebied, kom nooit op AEX, maar het lijkt me wel heel interessant om een samenhangend verhaal van bepaalde users te lezen. Of die user huisdieren heeft en hoe lang ie al getrouwd is interesseert me dan weer minder.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:02 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn denk ik dat << 1% van de users op de FP echt interesse heeft in dieper gaande interviews m.b.t. de kredietcrisis. Je zou hoogstens de interesse kunnen aanwakkeren aangezien als men zich er al mee bezig hield zijn weg tot [AEX] waarschijnlijk al had gevonden.
@Pberends; Beetje flamen kunnen we allemaal, schiet alleen niemand wat mee op. Mijn punt is dat Willem Middelkoop noch door de professie noch door de academici serieus wordt genomen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 11:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Right... blijf jij eens van de paddo's af.
@Drive-r, hoelang zit jij er nu eigenlijk, twee jaar? Al junior af? Maar je zit er in ieder geval nog, da's een goed tekenquote:Drive-r schreef het volgende:
Ik ben altijd mr. Anonimo geweest op Fok! en dat zal wel zo blijven. Ik kan anders ook eigenlijk niet posten op AEX wat ik nu wel eens post, omdat mijn werkgever daar problemen over zou maken
Ah, al die economen en hoogleraren die deze crisis niet zagen aankomenquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:29 schreef macondo het volgende:
[..]
@Pberends; Beetje flamen kunnen we allemaal, schiet alleen niemand wat mee op. Mijn punt is dat Willem Middelkoop noch door de professie noch door de academici serieus wordt genomen.
[..]
@Drive-r, hoelang zit jij er nu eigenlijk, twee jaar? Al junior af? Maar je zit er in ieder geval nog, da's een goed teken
Nu iets van 3.5 jaar. Ach, wat is junior af? Uiteindelijk blijf ik junior totdat ik de opperbaas ben. Voel me hier in ieder geval nooit echt junior, aangezien de verantwoordelijkheden behoorlijk zijn. En eigenlijk iedereen die ik ken zit hier nog, de leegloop is ernstig overdreven.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:29 schreef macondo het volgende:
@Drive-r, hoelang zit jij er nu eigenlijk, twee jaar? Al junior af? Maar je zit er in ieder geval nog, da's een goed teken
Continu geloven dat alles naar beneden gaat is óók een model.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, al die economen en hoogleraren die deze crisis niet zagen aankomen? Middelkoop heeft iig meer geloofwaardigheid dan hen.
of hij al dan niet geloofwaardig is zal hem een zak zijn. het product "Middelkoop" loopt prima. daar verdientie iig zat aan zoquote:Op woensdag 24 juni 2009 15:54 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, al die economen en hoogleraren die deze crisis niet zagen aankomen? Middelkoop heeft iig meer geloofwaardigheid dan hen.
Overigens vind ik in de huidige situatie erg jammer dat economen die goed zaten met de recessie nu als alles kenners worden bestempeld en mensen die over die periode fout zaten als nietsnutten worden gezien. Je kunt als econoom nu eenmaal niet altijd goed zitten, hoe overtuigd je van jezelf ook bent.quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:08 schreef eleusis het volgende:
[..]
Continu geloven dat alles naar beneden gaat is óók een model.
Nu pretenderen te weten hoe dit hele verhaal over 10 of 20 jaar gaat uitwerken is óók voorbarig.
Geen mens kan in de glazen bol kijken en zeker amusementsverkopers als Middelkoop niet.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik vind het persoonlijk wel jammer. In verband met je privacy en de non-disclosure, zou je het interview anoniem kunnen geven.quote:
Wat een held was dat. Ik begreep destijds overigens dat hij heel flauw was. Dat was met een stand van 460 geen slecht ideequote:Op maandag 29 juni 2009 13:54 schreef jaco het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor. Ik vind het persoonlijk wel jammer. In verband met je privacy en de non-disclosure, zou je het interview anoniem kunnen geven.
Voor wat betreft andere kandidaten, zou ik graag weer iets van 'de gast met de baard' uit de documentaire 'slapend rijk' willen horen ....Slapend rijk: kleine beleggers voor en tijdens de crisis.
Het probleem is dan om hem op te sporen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |