quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:58 schreef miss_sly het volgende:
Ik moet dadelijk naar de vk, gewone controle, dus dan zal ik het wel even bespreken. Ik vind het alleen zo naar dat mijn tranen nu zo hoog zitten en dat het dan dus een lekker nat gesprek gaat worden.
Ik weet wel dat ik me niet te veel zorgen moet maken, maar dat gebeurt vanzelf. Ik heb dat hele zw.diabetes nooit zo spannend gevonden. Voor zover ik dat zo las en hoorde, waren ze er altijd lekker op tijd bij en kon het eignelijk niet echt kwaad, behalve da tje kindje wat groter kon zijn en dat je misschien ingeleid moest worden.
Nu ben ik zelf eindelijk niet meer bang voor de bevalling, loop lekker bij de vk ipv de gyn en wil zo graag thuis bevallen en dan moet ik dadelijk misschien alsnog naar de gyn en het ziekenhuis. En bovendien is het dus niet zeker dat je kindje er niets aan overhoudt.
Ach, het zullen de hormonen wel zijn, want ik geloof ook niet dat ik iemand eerder hier zo moeilijk heb zien doen over zw.diabetes. Wat een zeurpiet, zullen jullie wel denken...
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:00 schreef Chan het volgende:
Co_Ol hopelijk was alles goed bij de echo!
Rocka heel veel plezier bij de 3D echo
Duchess toen ik last van mn bekken kreeg ben ik direct naar een bekkenfysio gegaan en dat hielp bijna net zo goed als een wonderpil![]()
FTA 37 wekenen meldplicht
![]()
Urla succes met de groeiecho morgen
Miss sly wat raar dat ze daar zo laat pas over bellen? Kan me voorstellen dat je daar even flink van schrikt..![]()
Huup toch fijn dat je een beetje vocht kwijt raakt nu
Hopelijk mag McLaura vanavond gewoon weer naar huis! Hoewel een niersteentje me nou ook niet echt fijn lijkt..
Huup we moeten om 12:10 voor de echo en dan om 13:30 naar de gyn..
En dank voor alle succeswensenIk heb net gelukkig nog een paar uur kunnen slapen en uitgerust kan ik gelukkig een stuk rationeler nadenken
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:01 schreef Co_OL het volgende:![]()
![]()
![]()
De echo was prima7 week en 5 dagen
![]()
We hebben het hartje horen kloppen
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef TheFrankey het volgende:
Ben ik weer even, het zijn drukke dagen zeg pfffff. Familie loopt de deur plat, Jesse zoekt nog zijn draai. En wij zijn ook aan het wennen.
Het gaat allemaal redelijk goed, alhoewel het best lastig is dat je niet altijd weet wat eraan scheelt als hij hard begint te huilen. Dus slapeloze nachten zitten er dik in de komende tijd. (gebasseerd op 2 nachten)
Even een foto om dan mijzelf af te melden in deze topicreeks. Ik was niet heel erg actief maar vond het toch erg gezellig!
Bedankt voor het enthousiasme!
[ afbeelding ]
hahaquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:23 schreef Urla het volgende:
Co_OL Mooi klein frummeltje in de maak. Proficiat.![]()
Huup Lol. Wij hebben ook pinda bloed in de familie. Mijn opa en mijn mans overgrootopa geloof ik dus misschien komt het daardoor.![]()
Nah m'n zoon heeft er in ieder geval geen last van gehad om klein te beginnen. Tegenwoordig is ie een kop groter dan mij en schatten ze hem 1.90 m
![]()
Chan heel veel kijkplezier bij de echo. Dat alles maar super mag zijn met beebje.
In de droomvlucht mag je hoor, in het carnavalfestival, de bootjes op het water die rustig varen mag je ook in, je mag niet in de vila volta.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:21 schreef huuphuup het volgende:
Tof plaatje zo die echo![]()
mijn vk dacht eerst ook twee hartjes te zien*iets met mijn hart en slagen overslaan enzo
maar het bleek een weerkaatsing van het beeld te zijn.
Weet iemand hoe dat zit met zwangerschap en de Efteling? Ik heb die hele site al nageplozen enzo maar ik kan niets vindengoogle levert ook niet zo gek veel op. Ik ben niet van plan om in de python of vliegende hollander te gaan ofzo hoor haha
maar ik wil eigenlijk wel gewoon in de Droomvlucht bijvoorbeeld. Iemand die dat heel toevallig uit zn hoofd weet?
Lol Ik ben ook 1.68 en Hubbie 1.69 met klein hoofd.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:26 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha![]()
mn lief en ik zijn allebei 1.68m dus we hadden niet echt op een bovenmaats kind gerekenden tsja, dat hoofd, schijnbaar heb ik een klein hoofd, dus het zal allemaal wel
ik heb er nooit last van gehad en zolang het geen kwaad kan vind ik het prima.
Het trekt vast allemaal vanzelf wel weer mooi bij, en het is ook niet zo dat ze echt veel te klein is. Gewoon iets kleiner dan gemiddeld.
okay thanks!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:28 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
In de droomvlucht mag je hoor, in het carnavalfestival, de bootjes op het water die rustig varen mag je ook in, je mag niet in de vila volta.
in de fata morgana wel weer
We kregen gewoon een echo via de buik en op een gegeven moment dacht ze er 2 te zien. Via inwendig was dus bovenstaand eruit gekomen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:29 schreef Chan het volgende:
Co_OL wat fijn dat alles goed wasEn gaat ze nog een keer kijken om met zekerheid te kunnen zeggen dat het er echt gewoon 1 is?
Huup ik heb eigenlijk geen idee, wil er al heel lang heen maar ik was er voor het gemak maar van uit gegaan dat het niet kon tijdens de zwangerschap..
TheFranky wat een schatje
is goed hoorquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat zou ik nog bijna vergeten idd Vicky.
Maar ik denk wel dat dat pas in mijn verlof wordt. Dan kan ik iets meer nadenken en plannen zeg maar.
voeding, eventueel pak kraamverband en eventueel matjes.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:05 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, iig voeding he?
ik was 6 weken zwanger en toen gingen we naar Disney.. vond het wel heel erg jammer dat ik bijna nergens in mocht.. Had graag in the Tower of Terror gewild..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:07 schreef mefke79 het volgende:
Huup, ik vind de Efteling erg leuk, maar dan juist alle dingen waar je niet in mag. Dus ik heb besloten maar niet te gaan dit jaar (mocht mee met uitje werk manlief). Vorig jaar was ik met 8 weken in de Efteling en toen heb ik bepaalde dingen nog wel gedaan (python enz) omdat het daar alleen over klem zitten buik ging, maar het voelde niet goed. Maarja, tis natuurlijk ook maar net waarvoor je naar de Efteling gaat.
Oh, dat is allemaal wel bruikbaar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:06 schreef Vicky het volgende:
[..]
voeding, eventueel pak kraamverband en eventueel matjes.
Ik was 8 weken zwanger toen ik in Disney was, we wisten van niets.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:08 schreef Vicky het volgende:
ik was 6 weken zwanger en toen gingen we naar Disney.. vond het wel heel erg jammer dat ik bijna nergens in mocht.. Had graag in the Tower of Terror gewild..
ja idd, wij gaan juist eigenlijk altijd voor de sfeer en het lekker rondslenteren enzo. Python is niet aan mij besteedquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:07 schreef mefke79 het volgende:
Huup, ik vind de Efteling erg leuk, maar dan juist alle dingen waar je niet in mag. Dus ik heb besloten maar niet te gaan dit jaar (mocht mee met uitje werk manlief). Vorig jaar was ik met 8 weken in de Efteling en toen heb ik bepaalde dingen nog wel gedaan (python enz) omdat het daar alleen over klem zitten buik ging, maar het voelde niet goed. Maarja, tis natuurlijk ook maar net waarvoor je naar de Efteling gaat.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:46 schreef mefke79 het volgende:
over die zwangerschapskaar he...iemand enig idee wat de afkorting 9 onder ligging betekent?
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:49 schreef Lijnloos het volgende:
TheFrankey, wat een mooie beeb!!
Co_ol mooie echo hoor!
We staan nu op Schiphol, straks richting Egypte... Voor iedereen veel succes komende week en tot over ongeveer 5 topics
haha ja iddquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:14 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is idd de ligging.Ik heb bij Sasha een hele tijd een overdwars liggende gehad.
Mefke, zo is het natuurlijk ook wel net plagerig, want nu lijkt het veel meer een 9 dan idd een kindje met ruggetje rechts.
kijkquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:50 schreef Jore het volgende:
Die krul die bovenaan staat zijn de letters le van leven, dus idd of je je kindje voelt bewegen.
wrom niet eigenlijk?quote:
Ik heb 'm een maand of vijf geleden aangevraagd en nog steeds niets gehoordquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wrom niet eigenlijk?
Voor de dames die het ding aangevraagd hebben, hoe lang duurde het bij jullie tot je een afhaalbericht kreeg van de Prenatal/Blije doos? Ik heb hem een week of 2 geleden aangevraagd maar nog niets gehoord.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:22 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb 'm een maand of vijf geleden aangevraagd en nog steeds niets gehoordReken er ook niet meer op. is ook niet erg, vriendje had er kennelijk ook één aangevraagd en die kreeg wel bericht
![]()
ik keeg zowaar van de week nog een keer een brief met daarop dat ik de blije doos op kan gaan halen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:22 schreef innepin het volgende:
[..]
Ik heb 'm een maand of vijf geleden aangevraagd en nog steeds niets gehoordReken er ook niet meer op. is ook niet erg, vriendje had er kennelijk ook één aangevraagd en die kreeg wel bericht
![]()
Heel fijn dat er niets ernstigs aan de hand is en dat je een beetje gerust gesteld bent missquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat de echo goed was, Co_OL!
TheFrankey, wat een moppie
De vk heeft me wel gerust kunnen stellen, net als de mevrouw in het ziekenhuis. Ik moest de papieren voor het prikken in het ziekenhuis halen en heb meteen wat dingetjes kunnen vragen. Met alle respect voor Rocka, maar volgens zowel het ziekenhuis als de vk is er geen kans op blijvende gevolgen voor het kindje igv zwangerschapsdiabetes, mits behandeld. Het enige is dat het kindje wat groter kan zijn, en dat het de eerste dag(en) een hoge of juiste lage glucose heeft. Dus dat was een hele geruststelling!
Verder moet ik dus morgen de GTT100 grams laten prikken: vanaf vanavond 8 uur nuchter, morgen tussen 8 en half 9 melden, dat vieze drankje drinken en dan 4 keer na een uur laten prikken. Ik zit dus de hele ochtend in het ziekenhuis op die nare stoeltjesAls van die 4 keer prikken er 2 of meer geen goede uitslag hebben, dan wordt er een afspraak gemaakt om verder te gaan met dieten of wat dan ook.
Als de uitslag morgen dus niet goed is, word ik inderdaad ook overgedragen aan de gynik zou dat echt zoo jammer vinden. Ik had eindelijk een beetje een goed gevoel bij het geheel, bij de vk, bij een thuisbevalling, etc en dan word ik alsnog medisch
Nou ja, even afwachten dan maar, hopen dat het morgen wel goed is.
Dat is dus niet wat Rocka heeft gezegd, ze zei dat het ook bij behandelde zw,diabetes wel kon. Ik loop me al een week meer dan ongerust te maken of er niet iets mis is met mijn meisje door die opmerkingen van Rocka en dat vond ik dan weer gemeen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:33 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Heel fijn dat er niets ernstigs aan de hand is en dat je een beetje gerust gesteld bent miss![]()
scheelt weer een bak stress die niemand zou willen.
Ik vind het heel eerlijk gezegd een klein beetje gemeen en overbodig om dat dikgedrukte te vermelden. Rocka heeft dat imho niet gezegd om jou of wie dan ook bang te maken en ze heeft ook nooit gezegd dat kinderen altijd iets aan diabetes overhouden. Enkel dat als het niet behandelt wordt ze er iets aan over kunnen houden, zoals bij haar het geval is. Als Rocka iets heeft of mankeert (waarvan ik overigens geen idee heb wat het is wat ze heeft) dan neem ik aan dat ze daar zelf wel de oorzaak van weet en daar niet hier over liegt oid.
Ik bedoel dit niet lelijk naar jou toe verder Miss, echt niet. Maar ik denk dat dit wel ns heel verkeerd zou kunnen vallen. Sorry
BE komt dat met de post ja? Ik dacht met een email ofzo![]()
hmm maar ik heb geloof ik ook geen prenatal-folder ofzo gezien hier...
Het leukste kado wat ik ooit gehad hebquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:28 schreef martine1984 het volgende:
Ik heb niet echt bijgelezenBen nogal druk op mn werk.
Zag wel dat Co_ol een goede echo hadSuper nieuws het is jullie gegunt! Wel fijn zo'n verlaat verjaardagskadootje voor je
Nouja, ik kan er eentje laten uitprinten door de gyn, maar alles staat daar gewoon in de computer. Mochten we nog een keer bij mijn ouders gaan logeren, dan zorg ik dat ik een uitgeprinte versie mee heb, zekere voor het onzekere, maar daar zitten we waarschijnlijk toch niet voordat het augustus isquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:20 schreef huuphuup het volgende:
[..]
wrom niet eigenlijk?
Voor de dames die het ding aangevraagd hebben, hoe lang duurde het bij jullie tot je een afhaalbericht kreeg van de Prenatal/Blije doos? Ik heb hem een week of 2 geleden aangevraagd maar nog niets gehoord.
Ik weet wel dat je je heel erg zorgen hebt gemaakt en ik vind het erg fijn voor je dat die zorgen nu weggenomen zijn. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat het nu klinkt alsof Rocka onzin kletst, het zh en de vk zijn ook kennis-instanties maar ook zij kan wel het een en ander weten, zeker als ze er zelf last van ondervindt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is dus niet wat Rocka heeft gezegd, ze zei dat het ook bij behandelde zw,diabetes wel kon. Ik loop me al een week meer dan ongerust te maken of er niet iets mis is met mijn meisje door die opmerkingen van Rocka en dat vond ik dan weer gemeen.
En ik zeg dit nu niet om terug te pakken maar ik weet niet of het bij no gmeer mensen is blijven hangen die zich dan erge zorgeb maken. Ik heb vertrouwen in de vk en in het ziekenhuis, dat zijn toch volgens mij de instanties die weten van de hoed en de rand.
Het is een dingetje in het formaat van een in 3-en gevouwen A4-tje, beetje giro/bank envelop formaat zeg maar.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:33 schreef huuphuup het volgende:
BE komt dat met de post ja? Ik dacht met een email ofzo![]()
hmm maar ik heb geloof ik ook geen prenatal-folder ofzo gezien hier...
Jij moet dan een dagcurve prikken, denk ik, en ik een glucose tolerantie test met 100 gr glucose in een drankje als basis.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:48 schreef innepin het volgende:
Miss sly, jeetje daar ben je wel een halve dag mee bezig ja. Ik hoef helemaal geen drankjes te drinken? Ik moet alleen nuchter - na ontbijt - na lunch prikken
oh hmmm ik denk niet dat ik die al gehad heb dan. Het enige wat hier zonder te bekijken de prullebak ingaat zijn de 800 lokale dagbladen en kranten die hier binnenkomenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:58 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het is een dingetje in het formaat van een in 3-en gevouwen A4-tje, beetje giro/bank envelop formaat zeg maar.
En dan staat op de voorkant het logo van Wij jonge ouders, met een stempel van DHL en port paye enzo.
En aan de achterkant in het paars/rose heel groot GRATIS DE BLIJE DOOS.
Zo snap ik ook niet dat je nog kan eten aan een tafel waar je ooit ruige seks hebt gehadquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:01 schreef DuchessX het volgende:
BE, bevallen op de keukentafel...hoe komt ze erbij?En idd dan met de feestdagen je feestmaal daar eten...
Hé Miss, dagje ziekenhuis, blegh. Maar ja het is nodig en hopelijk krijg je daarna de geruststelling die je zo nodig hebtquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij moet dan een dagcurve prikken, denk ik, en ik een glucose tolerantie test met 100 gr glucose in een drankje als basis.
Wat dan precies het verschil is, is me ook niet helemaal duidelijk, eigenlijk.
Hmmm vind ik toch weer iets heel andersquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:06 schreef Troel het volgende:
[..]
Zo snap ik ook niet dat je nog kan eten aan een tafel waar je ooit ruige seks hebt gehad
Ja, maar een tafel is om aan te eten en een bed is om in te slapenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:10 schreef DuchessX het volgende:
[..]
Hmmm vind ik toch weer iets heel anders![]()
Ik slaap ook nog gewoon in mijn bed hoor![]()
Troel
De test die jij gaat krijgen MissSly is om te kijken of je wel tegen melk suikers kunt, die kunnen ze namelijk meten in je uit geademde lucht. Ik meen me te herinneren dat ze daarmee gaan kijken of je darmen de suikers wel goed verwerken. Dat is dus iets totaal anders als bloedprikken voor een curve.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:59 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij moet dan een dagcurve prikken, denk ik, en ik een glucose tolerantie test met 100 gr glucose in een drankje als basis.
Wat dan precies het verschil is, is me ook niet helemaal duidelijk, eigenlijk.
neuh als ik iets met zekerheid kan zeggen is het dat er hier geen huisdieren komenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:19 schreef Troel het volgende:
En anders voor in het konijnenhok dat jullie kopen zodra ze geboren is
Alleen de achtbanen niet (Vogelrok,Python,Pegasus,Vliegende Hollander),Villa Volta zou ik niet doen, en bij de Piranha's (die ronde waterattractie) staat ook een bord met zwangeren met streep erdoor. Ik ben er vorige week nog geweest, en gewoon in de Piranha's geweest hoor, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:21 schreef huuphuup het volgende:
Weet iemand hoe dat zit met zwangerschap en de Efteling? Ik heb die hele site al nageplozen enzo maar ik kan niets vindengoogle levert ook niet zo gek veel op.
Ook als je poliklinsch in het zkh (ui teigen wil) bevalt, moet je met weeën in de auto.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:27 schreef marlieske het volgende:
The Frankey wat is Jesse mooi, van harte gefeliciteerd
En ik ben er ff wat minder ivm hobby´s enz maar ik las tussen de updates dat Davina goed nieuws heeft gehad bij de echo dus ook voor jullie van harte meid!
Flugel
en MissSly je mag best ff huilen hoor, lijkt me logisch dat het je tegenvalt allemaal! maar echt probeer de knop om te zetten mocht het nodig zijn dat je in het ziekenhuis bevalt en misschien helpt het om te weten dat van de 100 thuisbevallingen er (ik meen) 70 in het ziekenhuis eindigen, dan kan je beter vast in het ziekenhuis zijn... want echt met weeen in de auto is geen pretje echt relaxed is dat niet
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:44 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Alleen de achtbanen niet (Vogelrok,Python,Pegasus,Vliegende Hollander),Villa Volta zou ik niet doen, en bij de Piranha's (die ronde waterattractie) staat ook een bord met zwangeren met streep erdoor. Ik ben er vorige week nog geweest, en gewoon in de Piranha's geweest hoor, zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Kortom, nog zat dingen die je wel kunt doen, veel plezier!!! Wij zijn groot Efteling fan!
Oja ze hebben nu ook een best leuke babylijn met een geitje erop in de winkeltjes
Davinia, wat een opluchting zeg, heerlijk goed nieuws![]()
![]()
is overal verschillend, hier is het in de 8ste maandquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:12 schreef DuchessX het volgende:
Oh nóg een vraagje aan de dames die ook kraamzorg via Zuidzorg krijgen...wanneer hebben jullie de intake gehad? Intakes zijn meestal toch in de 7e maand hé?
Dan loop je toch eerst even naar voren om het te vragen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:53 schreef huuphuup het volgende:
[..]wij zijn ook groot efteling fan
haha
hmm niet in de piranha vind k wel wat minder. Als er echt een bord staat dan moet het personeel je in principe weigeren (net als te kleine kinderen enzo). En aangezien ik wel gewoon echt duidelijk zichtbaar zwanger ben weet k niet of ik dan zin heb om in de rij te gaan staan en het risico te nemen dat k er weer uit moet
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:03 schreef huuphuup het volgende:
Goed misschien moet ik eens leren goed te lezen
Ik liep ook geregeld mee in de rijen en ipv dan in te stappen liep ik gewoon door, er is nooit een moment moeilijk over gedaan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dan loop je toch eerst even naar voren om het te vragen?
Ik gok dat het erbij staat omdat ze geen zin hebben in claims mocht een zwangere toch onverhoopt uit zo'n ding donderen of klem komen te zitten.
heuh?quote:
Ja maar mn lief en ik zijn met zn tweetjes dus dan wordt het wel wat anders haha dan gaan we niet in de rij staan en hij vervolgens in zn eentje in die piranha, zo nodig hoeft ie nou ook weer nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:59 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik liep ook geregeld mee in de rijen en ipv dan in te stappen liep ik gewoon door, er is nooit een moment moeilijk over gedaan.
Ik riep ietwat enthousiast dat ik ook zo'n sticker had , en hier ook gewoon die folder kregen van Wij jonge ouders(ja-nee) tot ik las dat jij die niet al hebt maar wiltquote:
Ik moet echt 4 keer geprikt worden morgen, 4 keer een uur later, dus dat wordt echt niet korter.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:31 schreef marlieske het volgende:
[..]
De test die jij gaat krijgen MissSly is om te kijken of je wel tegen melk suikers kunt, die kunnen ze namelijk meten in je uit geademde lucht. Ik meen me te herinneren dat ze daarmee gaan kijken of je darmen de suikers wel goed verwerken. Dat is dus iets totaal anders als bloedprikken voor een curve.
(heb zelf die ademtest ook gedaan en mocht bij de 3de keer ademen in dat buisje naar huis want dan had het allang te zien moeten zijn, dikke kans dus dat die hele dag ziekenhuis stukken korten word als verwacht)
Ik zit niet bij Zuidzorg, maar heb gister mijn (telefonische) intake gehad van de kraamzorg... Ik had al een keer gebeld en toen gaven ze aan dat ze dat deden omdat veel vrouwen nog best lang doorwerken en het dan makkelijker in te plannen was ofzoiets. Maar anders bel je ze ff.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 14:12 schreef DuchessX het volgende:
Oh nóg een vraagje aan de dames die ook kraamzorg via Zuidzorg krijgen...wanneer hebben jullie de intake gehad? Intakes zijn meestal toch in de 7e maand hé?
Fijn he die misselijkheidquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:13 schreef happyme28 het volgende:
Fijn DuchessX, dat er wordt gewerkt aan het wegwerken van de pijn. Pijn is niet fijn
Hoe laat had rocka eigenlijk haar pretecho?
Ik hoop dat alles ok was bij Chan!!
Hier vanmiddag ineens vreselijk misselijk. Crackertje help ook niet... gelukkig nog maar 20min. voordat ik naar huis mag. Van een (ook zwangere) collega/vriendinnetje een boek gekregen 'Dagboek van een maffa moeder in spe' . Lijkt me echt hilarisch, dus ga ik vanavond maar eens lekker in beginnen.
Echt Tan? Bij mij was de pijn inderdaad echt niet fijn en ik liep er letterlijk niet meer recht door, maar mijn fysio is van de harde methode en die werkt bij mij. Met andere woorden, hij zet het letterlijk weer recht en op zijn plaats (zal wel manuele therapie zijn) en dat werkt als een tierelier. Oke, de dag erna nog niet (auwwwquote:Tan: Oh SIgewricht Dat geeft nare pijn... hopelijk biedt fysio bij jou verlichting (bij mij niet, maar ik had dus wel een combinatie met een scheefstaand bekken en verweking). Ik had zelf meer baat bij Mensendieck, maar ook dat was niet zaligmakend
Ahw meid ik had zo voor je gehoopt dat je (positieve) duidelijkheid zou hebbenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:19 schreef Chan het volgende:
Zo ik ben weer terug uit het ziekenhuis.. Eerst de echo gehad, toen door naar de gyn, daarna mocht ik gezellig een half uur aan de ctg hangen en daarna ook nog bloed laten prikken omdat mn bloeddruk hoger was dan voor mij gebruikelijk (maar gelukkig niet té hoog).. Vanaf nu moet ik voorlopig onder controle bij de gyn blijven. Twee keer in de week een ctg en elke week een echo en dan over 2 weken weer een afspraak bij de gyn om alles door te nemen. Hij kon niet met zekerheid zeggen dat er niks aan de hand was, dus ze gaan me nu heel goed in de gaten houden (of eigenlijk de baby dan dus, niet mij). Misschien blijkt over 2 weken dat ik weer terug mag naar de verloskundige, misschien ook niet.
ik zal voor je duimen dat het ook met de warme dagen goed blijft gaanquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:19 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Ahw meid ik had zo voor je gehoopt dat je (positieve) duidelijkheid zou hebben
Het is in elk geval fijn dat hij niet in 1 keer een afwijking ofzoiets zag, dat scheelt toch wel een beetje. Maar die onzekerheid is killingik hoop echt dat je over 2 weekjes gewoon weer terug kunt naar je vk.
Sterkte en ik hoop dat je er niet al teveel van in de stress zit
@BJwat een lange post weer!
wel goed je rust nemen he, moeheid sucks.
Mn voetjes en benen zijn nog steeds dik maar mn slippers knellen minder dus het gaat de goeie kant opik hoop niet dat dit nu dubbel en dwars weer terug komt met het warme weer van de komende paar dagen haha, dat zou wel klote zijn maarja, je doet er weinig tegen.
Davinia niet eens gehuildzo schattig
Ik heb wel manuele therapie gehad, en idd aanvankelijk was ik van de pijn verlost dacht ik (dat was echt een verlichting na 20 jaar pijn). Maar het kwam dubbel zo erg terug en de tweede therapie-sessie heeft het alleen maar verergerd. Ik ben dus erg voorzichtig geworden met manuele therapie. Vooral ook omdat mijn broer op die manier zijn nekwervels permanent heeft beschadigd. Hij had nooit manuele therapie mogen hebben.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:59 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Echt Tan? Bij mij was de pijn inderdaad echt niet fijn en ik liep er letterlijk niet meer recht door, maar mijn fysio is van de harde methode en die werkt bij mij. Met andere woorden, hij zet het letterlijk weer recht en op zijn plaats (zal wel manuele therapie zijn) en dat werkt als een tierelier. Oke, de dag erna nog niet (auwww) maar daarna wel. Ik moet het effe afkloppen, maar ik heb het nu niet meer gehad, laatste keer was ergens rond week 16 (en de eerste keer al rond week 6!). Dus Duchess, mocht je fysio niet helpen, dan heb ik nog wel een adresje voor je (en aangezien je kraamzorg bij zuidzorg hebt, moet je wel in de buurt van mijn fysio wonen).
Rocka, veel plezier met je echo! (en de rest ben ik vergeten, ik kan maar half lezen op het werk)
haha ja ik ben geloof ik de enige in NL ofzo lijkt het wel somsquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:25 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik zal voor je duimen dat het ook met de warme dagen goed blijft gaan
en het schijnt dat bleekselderij ook vochtafdrijvend werkt? (moet je ook nog net van die smaak houden, maar je kan er ook een soepje van maken ofzo...)
en ja ik probeer mijn rust wel te nemen, maar vandaag op het werk aan 1 stuk doorgewerkt, alleen om half 2 ff snel een broodje en een soepje kunnen eten (in 10 minuutjes...)
heb wel vanmorgen tussendoor, ff snel een cracker en fruit gegeten onder het werken door, want anders komt dat natuurlijk niet goed....
en vanavond na de boodschappen even lekker relaxen en vroeg ons bedje in... heeeeeerlijk vooruitzicht.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:30 schreef huuphuup het volgende:
[..]
haha ja ik ben geloof ik de enige in NL ofzo lijkt het wel somsmaar mij doe je echt geen plezier met soep
Ik zweer echt bij mijn appeltjes hoor!quote:Bedenk me wel net dat ik heul nog geen appels heb gehaaldwaren het nou granny's BE die hielpen?
okay thnx, morgen of overmorgen maar eens een setje appels halenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 17:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb jarenlang echt geen soep gelust, althans, tomatensoep en de meeste echt gebonden soepjes wel, maar van bouillon ging ik echt griezelen en nog merk ik.
Toen heb ik me, in mijn Sonja Bakker dagen, daar eens overheen geprobeerd te zetten en zowaar een paar maanden lang heb ik gewoon soep gegeten. Maar heel langzaam is dat er weer uit geslopen en nu doet de gedachte aan een heldere soep me weer ouderwets griezelen.
[..]
Ik zweer echt bij mijn appeltjes hoor!Granny's idd. 's Ochtends eentje en 's middags nog eentje.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:44 schreef McLaura het volgende:
Ik ben weer thuihuis!!![]()
![]()
![]()
Heb idd lichte stuwing, urineweginfectie is aan het verminderen en ik mag rustig aandoen
Ben je weer in de ster geweest?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Wb mcLau
Chan, hopelijk loop je snel weer bij de vk.
* RockabeIIa enoooorm vlieft is
mijn vriend: 'ik viel bijna in slaap, het was precies hetzelfde als bij de vorige druif'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |