abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70283757
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:19 schreef w00h00 het volgende:
-----------------------------------Stekelenburg (Vermeer)---------------------------

vd. Wiel (Silva)------Wielaert(C) (Alderwereild)------Aankoop (Oleguer)-------Aankoop (Jeugd?)

-------------Gabri (Enoh)-----Vertonghen(Lindgren)----------Sulejmani(Sarpong)

---------------------------------Aissati (De Jong)-----------------------------------------

-----------------------Suarez (Bodul)---------Berg (Dario)---------------------------
Dat gaat niet werken als je Sulejmani zo verdedigend opsteld.
Ik zou het zo doen:

---------------------------------------Stekelenburg(Vermeer)------------------------------------

vd Wiel(Silva)--------Wielaert(Alderweireld)---Vertonghen(Oleguer)----------Aankoop(?)

-------------------------------Gabri(Lindgren)-----Enoh(Anita)------------------------------------

----------------------------------------Aissati (de Jong)-------------------------------------------

------Suarez(Sarpong)-------------------Berg?(Dario)-------------------Sulejmani(Urby)------
pi_70283770
Wielaert moet eerst maar eens beter gaan spelen voordat hij de aanvoerdersband om moet doen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:29:12 #153
51286 w00h00
Digital man!
pi_70283774
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:27 schreef sjimz het volgende:

[..]

Ik vind dat de gene die het meeste leiderscapaciteiten heeft die band moet hebben.
Of hij nu een half jaar of 5 jaar bij het team speelt.
Wielaert heeft duidelijk de meeste leiderscapaciteiten in het veld.
pi_70283784
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:26 schreef twi het volgende:

[..]

En wie dan keepen? Vermeer, die het waar mogelijk nog slechter heeft gedaan dan een Stekelenburg-uit-vorm? Stekelenburg moet je gewoon een contract voor nog eens vijf jaar geven. Zou mooi zijn als 'ie z'n carriere bij Ajax blijft
Wat ik al een keer eerder heb gezegd, als je nu kiest voor Stekelenburg is er een 70% kans dat hij na het WK in de zomer weggaat. Vermeer tekent niet bij als tweede keeper, maar heeft mijn inziens wel die potentie om echt een goede keeper te zijn; maar dan laat je hem nu dus gaan, gaat Stekelenburg volgende zomer weg en kan je de hoofdprijs neerleggen voor een Velthuizen of Vorm.
pi_70283788
quote:

[..]

Ik vind dat de gene die het meeste leiderscapaciteiten heeft die band moet hebben.
ja maar dat heeft niemand. Wielaert ook niet echt.. Heeft alleen voordeel dat hij bij Twente captain was. Eerste paar wedstrijden was Wielaert goed aan het coachen later werd het naar mijn gevoel stukken minder
AJAX AMSTERDAM!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:30:07 #156
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70283801
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:27 schreef TheClown1 het volgende:
voor mij gevoel is een middenvelder een juiste man als aanvoerder. komt zowel naar voren als naar achteren. dat werd mij altijd aangeleerd bij voetbal maar goed ben geen prof
Een Spanjaard die geen woord Nederlands spreekt, een Marokkaan die niet durft te praten of een Belg die niet weet wat 'ie moet zeggen.

Nee, een middenvelder als aanvoerder zie ik niet gebeuren.
pi_70283850
quote:

[..]

Dat dus.

Steek heeft die kwaliteiten niet, en Wielaert wel. Waarom zou je dan moeilijk gaan lopen doen. Gewoon Wielaert aanvoerder maken. Veel betere positie daarvoor ook.
pi_70283856
Suarez als aanvoerder
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_70283860
Als je 4-4-2 gaat spelen moet je het zo doen:

---------------------------------------Stekelenburg(Vermeer)------------------------------------

vd Wiel(Silva)--------Wielaert(Alderweireld)---Vertonghen(Oleguer)----------Aankoop(?)

-----------------------------Gabri(Enoh)-----Aissati(Lindgren)------------------------------------

--------Suarez(Sarpong)----------------------------------------------------Sulejmani(Urby)-----

-------------------------------Cvitanich(Bodul)---------Berg(?)------------------------------------
pi_70283861
Is een aanvoerder in deze tijd ook niet gewoon wat gedevalueerd? Het heette altijd een verlengstuk van de trainer te zijn, maar wat heeft dat voor meerwaarde? De echte leiders praten toch wel. En er is geen scheidsrechter meer die wel naar een aanvoerder luistert...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_70283864
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:29 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Wat ik al een keer eerder heb gezegd, als je nu kiest voor Stekelenburg is er een 70% kans dat hij na het WK in de zomer weggaat. Vermeer tekent niet bij als tweede keeper, maar heeft mijn inziens wel die potentie om echt een goede keeper te zijn; maar dan laat je hem nu dus gaan, gaat Stekelenburg volgende zomer weg en kan je de hoofdprijs neerleggen voor een Velthuizen of Vorm.
Je moet stekelenburg sowieso nog contract aanbieden ik hoop dat hij een vd Sar termijn blijft. En als Stekelenburg weg gaat zal dat voor de zomer wel concreet zijn en kan Vermeer nog wel tekenen.
AJAX AMSTERDAM!
pi_70283865
Laat je nou niet gek maken door die Berg geruchten. Iedereen maakt hier al opstellingen met Berg in de spits etc terwijl het gewoon 1 van de 100 geruchten zijn
pi_70283873
Gabri als aanvoerder zou zijn.

Maar ja meneertje kan zich na 3 jaar nog niet eens in het Nederlands voorstellen.
pi_70283880
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:31 schreef koningdavid het volgende:
Suarez als aanvoerder
Je moet spelers geen aanvoerder maken op hun individuele kwaliteiten maar op leidinggevende kwaliteiten.
pi_70283881
oh, en die kudtopstellingen .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_70283890
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:28 schreef koningdavid het volgende:
Wielaert moet eerst maar eens beter gaan spelen voordat hij de aanvoerdersband om moet doen.
Ik heb liever dat heel het team beter gaat spelen en z'n afspraken nakomt. Dan wordt iedereen vanzelf sterker in het veld.
pi_70283938
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:32 schreef toma het volgende:

[..]

Je moet spelers geen aanvoerder maken op hun individuele kwaliteiten maar op leidinggevende kwaliteiten.
Weet ik. Maar we hebben geen uitgesproken leider in deze groep.

De keren dat Suarez aanvoerder was afgelopen seizoen had ik daar een goed gevoel bij. Hij droeg zich ook veel verantwoordelijker en deed minder domme dingen.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:34:37 #168
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70283958
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als je nu kiest voor Vermeer keept Stekelenburg niet op het WK. Of je moet 'm nu weg doen richting een Duitse subtopper voor 3 mijoen. Dan laat ik 'm liever een jaartje top zijn in het Ajax doel om daarna 10 milljoen te vangen. Vermeer moet maar gewoon op z'n kans wachten. Die heeft 'ie vorig seizoen gekregen, maar (mij) nog niet overtuigd.

Geef mij Stekelenburg maar, die is op dit moment de veel betere keeper. Als Vermeer niet bij wil tekenen, omdat hij de concurrentie niet aan durft te gaan, dan moet 'ie dat vooral niet doen.
pi_70283977
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:32 schreef Nashje het volgende:

[..]

Ik heb liever dat heel het team beter gaat spelen en z'n afspraken nakomt. Dan wordt iedereen vanzelf sterker in het veld.
Ja, daarom is die kritiek op Oleguer ook niet terecht
AJAX AMSTERDAM!
pi_70283986
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:34 schreef koningdavid het volgende:

[..]

De keren dat Suarez aanvoerder was afgelopen seizoen had ik daar een goed gevoel bij. Hij droeg zich ook veel verantwoordelijker en deed minder domme dingen.
Alleen vindt hij zichzelf niet de juiste aanvoerder.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:35:30 #171
51286 w00h00
Digital man!
pi_70283994
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:32 schreef Da_Sandman het volgende:
oh, en die kudtopstellingen .
Ja, want is ook helemaal niet belangrijk.
pi_70284001
quote:

[..]

En hij gaf zelf juist aan dat hij geen aanvoerder wilt zijn omdat mensen niet echt naar iemand als hem luisteren Hij zei ook dat als een oudere speler met veel ervaring aanvoerder was hij die bijvoorbeeld nooit zou durven tegenspreken. Seedorf
pi_70284013
quote:

[..]

Toch is Robbie bij Twente een hele tijd aanvoerder geweest en heeft hij een hoop ervaring. Ik zou het logisch vinden dat hij aanvoerder wordt ipv Suarez.

Als Suarez zich beter gaat gedragen omdat hij aanvoerder is, dan moet er maar eens goed met hem gepraat worden want het mag niet uitmaken of je wel of niet aanvoerder bent.
pi_70284029

vd Wiel(Silva)--------Boulah(Alderweireld)---Oleguer(Wielaert)----------Obradovic(Marcel de Jong?)

-------------------------------Gabri(Lindgren)-----Vertonghen(Enoh)------------------------------------

Tot zover het middenveld en verdediging.
pi_70284038
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:34 schreef twi het volgende:

[..]

Als je nu kiest voor Vermeer keept Stekelenburg niet op het WK. Of je moet 'm nu weg doen richting een Duitse subtopper voor 3 mijoen. Dan laat ik 'm liever een jaartje top zijn in het Ajax doel om daarna 10 milljoen te vangen. Vermeer moet maar gewoon op z'n kans wachten. Die heeft 'ie vorig seizoen gepakt en nog niet gegrepen.

Geef mij Stekelenburg maar, die is op dit moment de veel betere keeper. Als Vermeer niet bij wil tekenen, omdat hij de concurrentie niet aan durft te gaan, dan moet 'ie dat vooral niet doen.
Eens. Vermeer pakte de kans in eerste instantie wel, maar het werd minder en minder. Stekelenburg is op dit moment gewoon veel verder. Heeft veel meer ervaring, is international, en dat ie nu doelman is van Oranje is alleen maar goed voor 'm. Daar wordt ie alleen maar beter van.
pi_70284048
Marcel de Jong, mijn god!
pi_70284052
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:35 schreef Frankz0rz het volgende:
Hij zei ook dat als een oudere speler met veel ervaring aanvoerder was hij die bijvoorbeeld nooit zou durven tegenspreken. Seedorf
Ik denk niet dat we een speler van AC Milaan aanvoerder moeten maken, komt de communicatie niet ten goede.
pi_70284084
-laat maar-
pi_70284089
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:37 schreef toma het volgende:
Marcel de Jong, mijn god!
Ik dacht, laat ik het maar voor Zjroentje doen. Heeft ie toch nog een medestander.
pi_70284093
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:37 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik denk niet dat we een speler van AC Milaan aanvoerder moeten maken, komt de communicatie niet ten goede.
pi_70284183
Wel mooi om Danny weer in een trainingspak te zien trouwens.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:41:40 #182
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_70284188
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:38 schreef toma het volgende:

[..]

versteegrobje...
pi_70284198
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:41 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

versteegrobje...
Echt waar? Heb het topic nog doorgekeken
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:46:18 #184
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_70284318
Het feit dat nog niet duidelijk is wie aanvoerder zou moeten zijn zegt genoeg over Ajax op dit moment en de laatste jaren.
De laatste waardige aanvoerder die we hebben gehad was Chivu, daarna hebben we nooit meer iemand in de selectie gehad die écht geschikt was als aanvoerder
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:48:58 #185
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70284393
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:46 schreef BoNi het volgende:
Het feit dat nog niet duidelijk is wie aanvoerder zou moeten zijn zegt genoeg over Ajax op dit moment en de laatste jaren.
De laatste waardige aanvoerder die we hebben gehad was Chivu, daarna hebben we nooit meer iemand in de selectie gehad die écht geschikt was als aanvoerder
Lijkt me onzin. Stam was bijvoorbeeld prima en ook over Wielaert nu hoef je amper te discussieren als je ziet hoe hij communiceert in het veld. Natuurlijk maakt hij zijn fouten, maar een verdediging is niet iets wat je zomaar even organiseert. Daar gaan echt wel een paar maanden overeen - als iedereen de neus de juiste kant op heeft staan. Daarnaast heb ik niet het vermoeden dat de verdedigers veel steun hebben gehad aan het trio wat vorig jaar de touwtjes in handen had. Hopelijk heeft Jol wat meer aandacht voor de verdediging.
pi_70284425
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:06 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Inderdaad . Had verwacht dat de naam van Ronald Koeman nog wel voorbij zou komen. Dat was voor Gorré de eerste en laatste die van Groningen naar Amsterdam ging (huurlingen Wijnhard en Reiziger uitgezonderd). Maar helemaal een garantie voor succes zijn de Groningse aankopen dus niet, want Gorré heeft destijds toch maar weinig potten kunnen breken?
Voor wat het waard is: Mark Verkuijl kwam ook van FC Groningen naar Ajax. In 1988 dacht ik.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:53:06 #187
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_70284508
ik snap niet dat ajax zo loopt te janken over de prijs van elia. als ze hem zo graag willen kopen betalen ze de vraagprijs maar. zo niet dan hebben ze pech. twente mag vragen wat hij wil en elia heeft nog langlopend contract dat hij met het volle bewustzijn heeft getekend.
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:55:53 #188
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_70284577
We hebben idd geen echte leider. Alleen Gabri, maar die is veel geblesseerd geweest en kan maar half Nederlands blijkbaar. Waarom wil Seedorf nou niet terugkeren
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
pi_70284591
Wat een baas die Enthoven.
pi_70284606
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:55 schreef finsdefis het volgende:
We hebben idd geen echte leider. Alleen Gabri, maar die is veel geblesseerd geweest en kan maar half Nederlands blijkbaar. Waarom wil Seedorf nou niet terugkeren
Omdat hij door het hele stadion is uitgefloten?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:57:22 #191
53851 BoNi
Politiek correct en tolerant
pi_70284617
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:48 schreef twi het volgende:

[..]

Lijkt me onzin. Stam was bijvoorbeeld prima en ook over Wielaert nu hoef je amper te discussieren als je ziet hoe hij communiceert in het veld. Natuurlijk maakt hij zijn fouten, maar een verdediging is niet iets wat je zomaar even organiseert. Daar gaan echt wel een paar maanden overeen - als iedereen de neus de juiste kant op heeft staan. Daarnaast heb ik niet het vermoeden dat de verdedigers veel steun hebben gehad aan het trio wat vorig jaar de touwtjes in handen had. Hopelijk heeft Jol wat meer aandacht voor de verdediging.
Was Stam gewoon helemaal vergeten... Daar heb je inderdaad gelijk in.
Als je vorig seizoen, na de komst van Wielaert, hoort van spelers dat Oleguer de enige echte leider in dit elftal is, dan twijfel ik toch een beetje aan de capaciteiten van Wielaert als aanvoerder, daarnaast vind ik dat hij ook niet echt leiderschap uitstraalt in het veld. Ik verwacht evengoed dat hij dit seizoen onze aanvoerder zal worden en hoop dat dit veroorzaakt werd door aanpassingsproblemen en dat hij dit seizoen laat zien dat ik er helemaal naast zit
"Hier ligt mijn hart, mijn vreugde, mijn verdriet......"
Schitterend!
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:57:22 #192
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70284618
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:53 schreef Fortitudo het volgende:
ik snap niet dat ajax zo loopt te janken over de prijs van elia. als ze hem zo graag willen kopen betalen ze de vraagprijs maar. zo niet dan hebben ze pech. twente mag vragen wat hij wil en elia heeft nog langlopend contract dat hij met het volle bewustzijn heeft getekend.
Elia heeft een contract getekend met de afspraak dat Twente mee zou werken wanneer er zich een club zou melden voor Elia voor X miljoen euro.

Ik moet eerlijk bekennen dat het bod van Ajax, ondanks dat de hoofdsom van 8 miljoen prima lijkt, door de vier termijnen nou niet echt een topaanbieding is.

Maar ik vind het al lang al best, we hebben Elia helemaal niet nodig.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 11:58:04 #193
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70284633
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:32 schreef Cyberia18 het volgende:
Gabri als aanvoerder zou zijn.

Maar ja meneertje kan zich na 3 jaar nog niet eens in het Nederlands voorstellen.
hij praat redelijk nederlands toch inmiddels?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:00:34 #194
219855 finsdefis
I.. I got authoritah?
pi_70284704
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:57 schreef twi het volgende:

[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat het bod van Ajax, ondanks dat de hoofdsom van 8 miljoen prima lijkt, door de vier termijnen nou niet echt een topaanbieding is.
Nou ja, dit soort bedragen worden volgens mij altijd wel in termijnen betaald hoor. Er zijn maar weinig clubs (Ajax ook niet momenteel) die meteen zoveel geld willen of uberhaupt kunnen lappen.
The strong do what they can and the weak suffer what they must.
- Thucydides
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:05:26 #195
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70284861
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 11:57 schreef BoNi het volgende:
Was Stam gewoon helemaal vergeten... Daar heb je inderdaad gelijk in.
Vind Sneijder tegenwoordig trouwens ook een prima type aanvoerder. Al heeft 'ie dat bij Ajax pas echt in z'n laatste seizoen laten zien.
quote:
Als je vorig seizoen, na de komst van Wielaert, hoort van spelers dat Oleguer de enige echte leider in dit elftal is, dan twijfel ik toch een beetje aan de capaciteiten van Wielaert als aanvoerder, daarnaast vind ik dat hij ook niet echt leiderschap uitstraalt in het veld. Ik verwacht evengoed dat hij dit seizoen onze aanvoerder zal worden en hoop dat dit veroorzaakt werd door aanpassingsproblemen en dat hij dit seizoen laat zien dat ik er helemaal naast zit
Volgens mij zeiden spelers dat Oleguer belangrijk is in de kleedkamer. Of dat nu door z'n grappen komt of door dingen die ik niet wil weten, maar dat hoef tnatuurlijk niet per se vanwege leiderschapskwaliteiten te zijn.

Wielaert daarintegen vind ik toch vaak de man die spelers op hun kloten geeft na een goal, en dus ook vaak lijkt te weten wat de aanleiding is van een tegengoal. Dat hij een wat minder imposant uiterlijk heeft doet daar niet heel veel aan af, vind ik. Dus ik zou zeggen, geef die jongen een kans. Hij wordt ongetwijfeld beter verstaan dan "No hablo holandés".
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:05:28 #196
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70284863
Hilariteit alom. Door de geruchten over Berg ben ik weer eens wat gaan rondkijken op internet. Hoe veel mensen er wel niet roepen "ja ja ja, als we die en die opstelling spelen, dan worden we kampioen", waarbij de middelmatige Emanuelsons, Sulejmani's en Cvitanich-en niet van de lucht zijn. Altijd lachen met die mensen .

Hé en ik dacht dat Berg naar een club ging die Champions League speelde?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:07:21 #197
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70284926
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:00 schreef finsdefis het volgende:

[..]

Nou ja, dit soort bedragen worden volgens mij altijd wel in termijnen betaald hoor. Er zijn maar weinig clubs (Ajax ook niet momenteel) die meteen zoveel geld willen of uberhaupt kunnen lappen.
Natuurliljk, maar als ik de geruchten moet geloven is het gespreid over 4 jaar. Tsja, dan kun je net zo goed op Denneboom gaan bieden. Vijf miljoen, en de andere 3 miljoen elk jaar erna. Maar 2 miljoen per jaar?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:09:35 #198
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_70284990
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:05 schreef twi het volgende:

[..]

Vind Sneijder tegenwoordig trouwens ook een prima type aanvoerder. Al heeft 'ie dat bij Ajax pas echt in z'n laatste seizoen laten zien.
Daarom is het zonde dat Ajax als een soort kweekvijver voor de grote clubs in Europa fungeert. Elke keer als iemand net goed wordt zijn ze hem kwijt.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 12:12:12 #199
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_70285061
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 12:09 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Daarom is het zonde dat Ajax als een soort kweekvijver voor de grote clubs in Europa fungeert. Elke keer als iemand net goed wordt zijn ze hem kwijt.
Dat is de rol van Ajax. Als dat niet onze rol was, waren we ook niet zo bekend als opleidingsinstituut. Het is de taak aan Ajax om spelers 1 of 2 jaar later te verkopen dan tegenwoordig gebruikelijk is. Dat is met Sneijder prima gelukt, die heeft zijn laatste twee seizoenen fenomenaal lopen voetballen.
pi_70285156
De naam van bendtner heb ik nooit gehoord in dit topic of ergens anders.
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')