Helaas wel. Eigenlijk mag jij nu niet meer meedoen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:21 schreef thunderhart het volgende:
Wie is hier nu de 'domste' als je dit vraagt? Erg Unrealistisch...Maar geef niet hoor mag. We leven in een vrij land ( nog wel)
Beetje te vrij als je het mij vraagt, Danny zou best wel eens een strenger beleid mogen invoeren als het gaat om nieuwe topics aanmakenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:21 schreef thunderhart het volgende:
Wie is hier nu de 'domste' als je dit vraagt? Erg Unrealistisch...Maar geef niet hoor mag. We leven in een vrij land ( nog wel)
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:29 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Zelfs kernsplitsing is schoon. Enkel het afval is wat gevaarlijker.
ach man die reacties zijn om te huilenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:29 schreef A-mineur het volgende:
[..]
Zelfs kernsplitsing is schoon. Enkel het afval is wat gevaarlijker.
quote:"de taboe moet van dit onderwerp af. elektrolyse van water is een experiment wat we op de middelbare school deden om vervolgens het knalgas(waterstof) te verbranden. ontzettend simpel. men zou zon opstelling in een auto kunnen doen. water tanken, elektrolyse in een soort cel, brandstof en zuurstof beiden naar de motor sturen en de auto doet het! zonnebloem olie kan worden gebruikt om de motor te smeren! dit weet men al bijna 70 jaar!!! ik denk dat ik ga proberen het te bouwen!"
Man dit is al tijden bekent. De enige die dit tegen houden zijn de bedrijven die verdienen aan vuile energie! Daar doe je niets aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:35 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
ach man die reacties zijn om te huilen
"de taboe moet van dit onderwerp af. elektrolyse van water is een experiment wat we op de middelbare school deden om vervolgens het knalgas(waterstof) te verbranden. ontzettend simpel. men zou zon opstelling in een auto kunnen doen. water tanken, elektrolyse in een soort cel, brandstof en zuurstof beiden naar de motor sturen en de auto doet het! zonnebloem olie kan worden gebruikt om de motor te smeren! dit weet men al bijna 70 jaar!!! ik denk dat ik ga proberen het te bouwen!"
Nee hoor.quote:
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:09 schreef Phuturistixxx het volgende:
Al lang bekend, doe je niks aan..
Klopt. Maar zoals je sinds dat experiment op de middelbare school OOK weet, is er een spanningsverschil nodig voor de elektrolyse van water. Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:35 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
ach man die reacties zijn om te huilen
"de taboe moet van dit onderwerp af. elektrolyse van water is een experiment wat we op de middelbare school deden om vervolgens het knalgas(waterstof) te verbranden. ontzettend simpel. men zou zon opstelling in een auto kunnen doen. water tanken, elektrolyse in een soort cel, brandstof en zuurstof beiden naar de motor sturen en de auto doet het! zonnebloem olie kan worden gebruikt om de motor te smeren! dit weet men al bijna 70 jaar!!! ik denk dat ik ga proberen het te bouwen!"
2 AA batterijen natuurlijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef DoctorB het volgende:
Klopt. Maar zoals je sinds dat experiment op de middelbare school OOK weet, is er een spanningsverschil nodig voor de elektrolyse van water. Waar haal je dat vandaan?
Ja want zonder studeren blijf je dom.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:49 schreef eleusis het volgende:
Spreek voor jezelf. Je kan gewoon studeren en dan word je slim.
Als studeren tot slim worden leidt, betekent dit, logisch gezien, alleen dat als je niet slim bent, je niet gestudeerd kunt hebben (anders was je immers wel slim geweest). Als je echter slim bent, betekent dit niet per se dat je gestudeerd hebt, je kunt ook vanzelf slim zijn b.v.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:27 schreef Outpost76 het volgende:
Ja want zonder studeren blijf je dom.OMFG
Ik quote alleen een reactie hoor van de bron van de TS. Ik zal het ff tussen quote tags zetten anders is het wat onuidelijk.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:11 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Klopt. Maar zoals je sinds dat experiment op de middelbare school OOK weet, is er een spanningsverschil nodig voor de elektrolyse van water. Waar haal je dat vandaan?
Als het allemaal zo geweldig zou werken, dan was het veel sneller opgepakt om door te ontwikkelen. Maar al die pracht oplossingen, denk in kwantiteit, kwantiteit!!!!!!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:21 schreef thunderhart het volgende:
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee hoor.
Medium (ev) - Mediums (mv)
Media (ev) - Media's (mv) (zie ook dia - dia's!)
Op zich bestaat er wel fusie gecatalyseerd door muonen, maar dat levert (nog) geen netto energie op.quote:
Moeilijk he, smileys zien en interpreterenquote:
Een flinstone aandrijving in de auto, en daarmee kun je dan 1 km/u rijden met die auto, dan kun je nog beter gaan lopenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:43 schreef SicSicSics het volgende:
Weet je wat je voor elektrolyse nodig hebt?
Verder lees ik niets wat 'wakker schud' dat is bij voorbaad al om te huilen.
OMFG zo een duidelijke post en dan krijg je zo iemand die nog serieus gaat reageren ook.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:34 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als studeren tot slim worden leidt, betekent dit, logisch gezien, alleen dat als je niet slim bent, je niet gestudeerd kunt hebben (anders was je immers wel slim geweest). Als je echter slim bent, betekent dit niet per se dat je gestudeerd hebt, je kunt ook vanzelf slim zijn b.v.
Jouw conclusie uit deze premisse is dan ook niet gerechtvaardigd.
ik vind de opmerking juist leuk ....quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:04 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Moeilijk he, smileys zien en interpreteren
Tuurlijk, het is hartstikke simpel om een apparaat te bouwen dat meer stroom genereert dan het nodig heeft maar het wordt tegengehouden !quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:37 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Man dit is al tijden bekent. De enige die dit tegen houden zijn de bedrijven die verdienen aan vuile energie! Daar doe je niets aan.
Ja dat wordt idd tegen gehouden want daar verdienen ze niets aan.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:15 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk, het is hartstikke simpel om een apparaat te bouwen dat meer stroom genereert dan het nodig heeft maar het wordt tegengehouden !
Wie houdt jou tegen om in je schuur zo'n ding te bouwen en je Nuon abonnement op te zeggen ?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ja dat wordt idd tegen gehouden want daar verdienen ze niets aan.
Tuurlijk. ZE. De vuigaards.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Dude waar heb jij Nederlands geleerdquote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:57 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Nee hoor.
Medium (ev) - Mediums (mv)
Media (ev) - Media's (mv) (zie ook dia - dia's!)
Ikheb geen schuur.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:25 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wie houdt jou tegen om in je schuur zo'n ding te bouwen en je Nuon abonnement op te zeggen ?
Meteen weer door voeren in t belachelijke. Beetje jammer dit.quote:En als je een artikel erover instuurt naar de American Scientist dan publiceren ze dat niet om je te censureren ?
En krijg je een huurmoordenaar achter je aan als je Roel Pieper benadert om ermee een bedrijf op te zetten ?
Ach jij denkt waarschijnlijk ook dat Bush een perfecte president was.quote:Jij gelooft serieus dat dat wereldwijd vol te houden is ?
Ik zeg toch niks over een perpetuum mobile sukkel! Als we t toch persoonlijk gaan maken doe ik mee. Houd liever je commentaar voor je als je nog lekker naïef bent!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:26 schreef DoctorB het volgende:
[..]
Tuurlijk. ZE. De vuigaards.
ZE weten waarschijnlijk WEL dat een perpetuum mobile onmogelijk is. Jij niet.
Hoezo zou er niks meer aan te verdienen vallen? Ik zou er veel geld voor over hebben om bijvoorbeeld z'n apparaat in huis te hebben als dat mogelijk is. Bovendien zou m'n energie behoefte flink toenemen omdat er veel meer mogelijk is. Energiebedrijven zouden alsnog veel kunnen verdienen aan onderhoud en distributie. Energiebedrijven promoten zelfs de nieuwe HRe ketel, die produceert ook energie. Dit zal de komende jaren enorm verbeterd worden. Over een tijdje krijg je geen energie meer via bijvoorbeeld NUON, zij doen dan onderhoud, distributie etc.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:18 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
VOlgens mij doet dat toch echt de netwbeheerder die we juist afgeplitst hebben van de leveranciers.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:01 schreef Unrealist- het volgende:
Over een tijdje krijg je geen energie meer via bijvoorbeeld NUON, zij doen dan onderhoud, distributie etc.
Zucht.quote:
Nee hoor, dat doe ik niet.quote:Meteen weer door voeren in t belachelijke. Beetje jammer dit.
Nee, waar komt deze willekeurige bullshit-opmerking nou weer vandaan ?quote:Ach jij denkt waarschijnlijk ook dat Bush een perfecte president was.![]()
Ik denk dat een 'normaal' mens dat realistisch noemt. En verder weet je wel wat naïef is, maarquote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:38 schreef Outpost76 het volgende:
Ik zeg toch niks over een perpetuum mobile sukkel! Als we t toch persoonlijk gaan maken doe ik mee. Houd liever je commentaar voor je als je nog lekker naïef bent!
Dat is zo maar daar verdienen de brandstof leveranciers niets aan. Ik doelde op hun. 1x wat verkopen en dan onderhouden is trouwens minder waard dan ieder jaar een levering. Mits je er een bedrag voor over hebt wat je levenslange energie gebruik kan compenseren. Dat zal all1 niet te betalen zijn denk ik. Maar goed dit is allemaal maar hypothetisch aangezien zo een apparaat er nooit zal komen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:01 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Hoezo zou er niks meer aan te verdienen vallen? Ik zou er veel geld voor over hebben om bijvoorbeeld z'n apparaat in huis te hebben als dat mogelijk is. Bovendien zou m'n energie behoefte flink toenemen omdat er veel meer mogelijk is. Energiebedrijven zouden alsnog veel kunnen verdienen aan onderhoud en distributie. Energiebedrijven promoten zelfs de nieuwe HRe ketel, die produceert ook energie. Dit zal de komende jaren enorm verbeterd worden. Over een tijdje krijg je geen energie meer via bijvoorbeeld NUON, zij doen dan onderhoud, distributie etc.
ben duidelijk niet de enige die moeite heeft met het interpreteren van de smiliesquote:
En dat zeg jijquote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:09 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Zucht.
Even serieus reageren is zeker te moeilijk.
Ik heb geen link gepost en ben niet de TS!quote:Nee hoor, dat doe ik niet.
Jij zegt dat die bedrijven schone energie tegen houden, in die link van jou staan een aantal methodes die zogenaamd heel simpel zouden zijn en praktisch gratis energie zouden leveren.
Hoe moet ik dat nou weten ik ben dr niet zo 1. Ik vertel all1 wat de geschidenis tot nu imo bewezen heeft. Maar hou er maar over op ik heb geen zin in een welles nietes spelletje. Ik heb recht op mn mening en jij hebt recht op die van jou.quote:Vervolgens stel jij dat dit door grote corporaties tegengehouden wordt.
Als ik een methode heb om praktisch gratis energie te leveren richt ik direct een bedrijf op en wordt ik schatrijk.
Hoe gaan die grote corporaties mij tegenhouden dan volgens jou ?
[..]
En hoe houden ze die andere miljoenen mensen tegen die allemaal zo'n apparaat kunnen maken dat praktisch gratis energie levert ?
net zo een Bullshit opmerking als die van jou. imhoquote:Nee, waar komt deze willekeurige bullshit-opmerking nou weer vandaan ?
Het is mijn link niet!quote:Ik vraag je enkel of jij serieus denkt dat het wereldwijd vol te houden is om tientallen verschillende technieken voor praktisch gratis energie die door honderdduizenden zo niet miljoenen wetenschappers en of hobbyisten eenvoudig te fabriceren zijn - volgens jouw eigen link - te onderdrukken.
Jij vind ze controversieel ik vind ze logies. Ik hoef niemand te overtuigen. Ik heb zo mn mening en als jij dat onzin vind moet je dat zelf weten. De rest boeit me niet. Daarom wil ik ook stoppen met deze nutteloze discussie. Zeker ook aangezien je mij met de TS door elkaar haalt en dus duidelijk niet goed oplet met wat en wie in dit topic.quote:Je manier van reageren is trouwens erg typerend.
Je komt met een aantal controversiele stellingen, je scheldt mensen uit die het niet met je eens zijn en je haalt er opmerkingen bij die compleet ongerelateerd zijn en nergens op slaan.
Denk je zelf dat je zo iemand zult overtuigen ?
Nog zo een opmerking om zeker te weten dat ik er niet verder op in hoef te gaan. Even aangeven dat je t inderdaad fout hebt qua links ed is zeker ook teveel moeite.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:01 schreef _Led_ het volgende:
Nevermind, het is wel duidelijk dat iemand in het Pieter Baan Centrum de deur van het computerlokaal weer niet op slot heeft gedaan
Ja ik wil ook graag altijd logies met ontbijt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 11:39 schreef Outpost76 het volgende:
Jij vind ze controversieel ik vind ze logies. Ik hoef niemand te overtuigen.
Volgens mij moet ik maar eens in mn onder regel een link zetten naar een Lesdyctische website.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:17 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ik wil ook graag altijd logies met ontbijt.![]()
Doe dat nou eens wel ?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:24 schreef thunderhart het volgende:
Dat de uitvinders bedreigd en belazerd worden is een waarheid als een koe. Ik heb dit persoonlijk van héél dichtbij meegemaakt maar ga hier verder niet over in detail treden.
quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:38 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Doe dat nou eens wel ?
Ik kan ook zeggen dat ik uit persoonlijke ervaring weet dat er geen bedreigingen worden geuit naar uitvinders maar daar zal ik verder niet over uitweiden.
Uh, dat was 2006quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:04 schreef EdvandeBerg het volgende:
Perendev beweert een magnetische motor te maken die wanneer eenmaal aangezwengeld en op toeren, blijft draaien zonder verder van energie of brandstof te worden voorzien.
Magnetische motor nu echt gelanceerd op 7 juli in munchen!
Rightoquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:25 schreef thunderhart het volgende:
[..]
Ik vind het veiliger als ik dat niet doe..helaas maar zo is het.
Ik vind het al erg genoeg dát ik het niet kan vertellen en wie me gelooft is voor mij om het even...
Juist dat lijkt me interessantquote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:24 schreef thunderhart het volgende:
@Alpha Omega en anderen
Ik zal nog één keer reageren...:-)
Dat de uitvinders bedreigd en belazerd worden is een waarheid als een koe. Ik heb dit persoonlijk van héél dichtbij meegemaakt maar ga hier verder niet over in detail treden.
Thunderhart
Iddquote:
niet echt inhoudelijk commentaar. dit soort dingen worden altijd verworpen om ego's en salarissen in stand te houden, als het eens echt was dan weten ze niks meer, vaak genoeg gezien.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 19:39 schreef sjorsie1982 het volgende:
Wat een ontzettende bagger website.
yup, met zo'n instelling komen we er nooit, als men daar aan blijft vasthouden, zal men denken nooit verder te hoeven kijken.quote:Waterstof maken kost namelijk meer energie dan dat het opbrengt bij verbranding. Anders heb je een perpetuum mobile ontdekt.
Moet ik hier nou echt serieus op in gaan. Ga eens een cursus natuurkunde volgen, ofzo. Als iets beweegt en er is geen wrijving, blijft dit voor ALTIJD bewegen.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:03 schreef Manke het volgende:
[..]
niet echt inhoudelijk commentaar. dit soort dingen worden altijd verworpen om ego's en salarissen in stand te houden, als het eens echt was dan weten ze niks meer, vaak genoeg gezien.
[..]
yup, met zo'n instelling komen we er nooit, als men daar aan blijft vasthouden, zal men denken nooit verder te hoeven kijken.
atomen zijn ook perpetuum mobile, waar komt dan de 'energie' vandaan dat de elektronen in beweging houdt, en dat de electronen niet 'instorten' op de proton, door tegengestelde ladingen, wat elkaar aantrekt? ik weet t niet, de wetenschap ws ook niet.
nee, duurt te lang.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:17 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Moet ik hier nou echt serieus op in gaan. Ga eens een cursus natuurkunde volgen, ofzo. Als iets beweegt en er is geen wrijving, blijft dit voor ALTIJD bewegen.
Daarnaast zijn atomen en deeltjes van atomen complexe golven die aan de Schroedinger vergelijking voldoet. Het hele idee van deeltjes is al 100 jaar geleden verworpen.
Zo kan je niet praten omdat Newton niet meer werkt bij kleine deeltjes. Deeltjes zijn complexe golven, dus wat bedoel je met elkaar aantrekken? Hoe zie je complexe golven voor je?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:28 schreef Manke het volgende:
[..]
nee, duurt te lang.
ja, volgens newton, maar daar voldoen die complexe golfjes toch niet aan? die voldoen alleen aan schroedinger. [of eigenlijk andersom]
electron en proton, trekken elkaar aan, wat houdt ze uit elkaar?
Ja is ook al bekend. Een bedrijf als GM heeft in de jaren 90 miljarden gekregen van Clintom om energiezuinige autos te maken. Daar had GM geen zin in, maar heeft wel het 1 en ander bedacht en ontwikkeld om de regering te vriend te houden maar verder niks gedaan. Japan hoorde dat de USA milieuvriendelijke autos ging produceren en ging toen dit ook onderzoeken wat de Prius opleverde. En GM? Tja, dat bedrijf bestaat nu geloof ik niet eens meer en heeft echt triljoenen gekost en de Prius gaan als warme broodjes van de toonbank.quote:Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat er diverse patenten zijn opgekocht door de oliemaatschappijen en andere beolanghebbenden. En misschien zelfs wel mensen zijn geintimideerd of zelfs geliquideerd.
Ik bedoelde de elekromagnetische aantrekking, niet de massa dat elkaar aantrekt volgens N.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:57 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zo kan je niet praten omdat Newton niet meer werkt bij kleine deeltjes. Deeltjes zijn complexe golven, dus wat bedoel je met elkaar aantrekken? Hoe zie je complexe golven voor je?
Je mag mijn schuurtje wel lenen!quote:Op dinsdag 23 juni 2009 10:38 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Ikheb geen schuur.
[..]
Meteen weer door voeren in t belachelijke. Beetje jammer dit.
[..]
Ach jij denkt waarschijnlijk ook dat Bush een perfecte president was.![]()
[..]
Ik zeg toch niks over een perpetuum mobile sukkel! Als we t toch persoonlijk gaan maken doe ik mee. Houd liever je commentaar voor je als je nog lekker naïef bent!
Het was een leuk topic aan t worden maar wederom is het mij duidelijk dat er nog wat mensen wakker moeten worden. Ik stop er dan ook maar weer mee het heeft toch geen nut. Allemaal dingen er bij halen waar ik nooit iets over heb gezegd. En maar denken dat ze alle wijsheden in pacht hebben. Ik walg van dat soort manier van schrijven.![]()
Klopt als elektronen en protnen niet bewegen op tijdstip t0 dan zullen ze op tijdstip t1 elkaar raken. Maar zo gaat het niet omdat elektronen als een soort wolk om de kern draaien.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:05 schreef Manke het volgende:
[..]
Ik bedoelde de elekromagnetische aantrekking, niet de massa dat elkaar aantrekt volgens N.![]()
Elektronen en protonen, of ze nou gezien worden als deeltje of als [staande?] golf, hebben een elektrische lading en statisch elektrisch veld - proton positief en elektron negatief, 2 tegengestelde elektrische ladingen trekken elkaar aan. Welke kracht voorkomt dat de elektron contact maakt met de proton, ze trekken elkaar immers aan? Casimir kracht misschien?
De waterauto van Stanley Meyer is ook wel leuk, maar daar geloof je toch niet in![]()
Klopt, een perpetuum mobile kan namelijk niet. 2de wet van de thermodynamica. Dat is het eenvoudigste te verklaring met de carnot cyclus (hoewel deze verklaring niet wetenschappelijk is, maar wel eenvoudig)quote:Een motor op water is een motor die is ontworpen door Stanley Meyer. Hij beweerde dat hierin water kon worden omgezet in waterstof en zuurstof, tegen minder energie dan vrijkomt bij de verbranding van die gassen. Daarmee was deze machine in feite een perpetuum mobile.
Het zou kunnen dat 'hun' je dom houden, maar het is plausibeler dat je je zelf dom houdt.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 08:07 schreef thunderhart het volgende:
We worden met de dag dommer gehouden en monddood gemaakt.
Precies en probeer dat de mensen hier maar eens duidelijk te maken met hun ideaal beeld van de wereld want zo iets kan natuurlijk niet omdat ze dat nog nooit gehoord hebben. Ja hehe denken ze nou dat zo een miljarden bedrijf hun eigen naam aan zo een moord zal laten koppelen?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat er diverse patenten zijn opgekocht door de oliemaatschappijen en andere beolanghebbenden. En misschien zelfs wel mensen zijn geintimideerd of zelfs geliquideerd.
Er worden al mensen vermoord om een tientje, denken jullie echt dat de oliemaatschappijen zomaar hun miljardenopbrengsten en de persoonlijke miljoenensalarissen van de top laten verdampen
Da's een redenering van niks, zo kan ik ook aannemelijk maken dat Microsoft programmeurs van andere softwarebedrijven laat liquiderenquote:Op dinsdag 23 juni 2009 20:27 schreef EdvandeBerg het volgende:
Maar goed, ik ben ervan overtuigd dat er diverse patenten zijn opgekocht door de oliemaatschappijen en andere beolanghebbenden. En misschien zelfs wel mensen zijn geintimideerd of zelfs geliquideerd.
Er worden al mensen vermoord om een tientje, denken jullie echt dat de oliemaatschappijen zomaar hun miljardenopbrengsten en de persoonlijke miljoenensalarissen van de top laten verdampen
K bedankt voor de uitlegquote:Op dinsdag 23 juni 2009 21:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt als elektronen en protnen niet bewegen op tijdstip t0 dan zullen ze op tijdstip t1 elkaar raken. Maar zo gaat het niet omdat elektronen als een soort wolk om de kern draaien.
Elektronen hebben geen statisch elektrisch veld omdat elektronen bewegen. En varierend elektrisch veld wekt een magnetisch veld op, wat weer een elektrisch veld opwekt als het magnetisch veld variert, etc.
[..]
Klopt, een perpetuum mobile kan namelijk niet. 2de wet van de thermodynamica. Dat is het eenvoudigste te verklaring met de carnot cyclus (hoewel deze verklaring niet wetenschappelijk is, maar wel eenvoudig)
quote:Op woensdag 24 juni 2009 01:14 schreef Kees22 het volgende:
Hier een voorbeeld van hoe dat gaat: http://www.speld.nl/2008/(...)-geniale-uitvinding/
Magnetische velden ontstaan door een verandert electrisch veld en anders om. De energie krijgen ze van elkaar.quote:Op woensdag 24 juni 2009 12:19 schreef Manke het volgende:
[..]
K bedankt voor de uitleg
Ze stoten elkaar dus af door opgewekte veld door beweging door elkaars veld. Waar komt de energie vandaan?quantum vacuüm?
[hoewel het veld volgens mij gewoon statisch [+/-1.6e-19 C] is per deeltje en niet varieert op elke straal vanaf het midden]
wat ik begrijp van stan meyer's werk:
zijn principe is gebaseerd op het ioniseren door een statisch elektrisch [hoogspannings] veld, zonder het ontladen van dit veld door bv de verplaatsingsstroom, dus het moment wanneer stroom 90 graden uit fase is met spanning, dat spanning maximaal [kilovolts] is en stroom minimaal [miliampere].
de gassen zuurstof en waterstof worden positief geïoniseerd: zuurstof wordt 4 elektronen van afgenomen [het wordt ozon?], en van waterstof worden de elektronen naar een hogere energie schil gebracht en daar gehouden dmv licht/laser energie - beiden alleen dmv statische elektriciteit, zonder ontlading, net zoals een magneet niet ontlaadt als het iets heeft aangetrokken.
als deze gasmix wordt ontstoken, komt er genoeg energie vrij om een verbrandingsmotor te laten draaien - omdat zuurstof 4 elektronen mist bij ontsteking en er dus veel meer energie vrijkomt dan niet geioniserd zuurstof.
dat geloof ik allemaal wel, de vraag is, kan een statisch elektrisch veld gas ioniseren terwijl je ontlading tegenwerkt dmv bijv. inductie?
kan je een atoom forceren naar een hogere energie niveau zonder deze energie eraan toe te voegen [wat een energie vacuüm maakt en de energie uit 'het vacuum' haalt, wat nog gespeculeer is]?
Ja, dit soort verhalen zijn echt om van je stoel te vallen van het lachen. Het mooiste vind ik nog dat mensen dit ook echt serieus nemen.quote:
Natuurwetten gelden toch niet voor die conspiracy denkersquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:54 schreef Dartanion het volgende:
Als ik dit soort onzin lees word het denk ik tijd om ook op het VMBO de wet van behoud van energie uit te gaan leggen
Misschien kunnen we een paar zieltjes redden door het zo vroeg mogelijk in de kiem te smoren!quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:16 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Natuurwetten gelden toch niet voor die conspiracy denkers
-quote:Op woensdag 24 juni 2009 21:27 schreef sjorsie1982 het volgende:
Trouwens het vacuum zit vol energie, namelijk elektromagnetische straling van sterren.
[..]
ja want het is ook echt van maatschappelijk belangquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:21 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Misschien kunnen we een paar zieltjes redden door het zo vroeg mogelijk in de kiem te smoren!
quote:15-Year-Old Invents Algae-Powered Energy System
Mike writes "Signaling a bright future for sustainable energy, 15-year-old Javier Fernandez-Han has created a remarkable algae-powered energy system that is capable of producing food and fuel, treating waste, containing greenhouse gases, and releasing oxygen. Dubbed the VERSATILE system, the project recently netted him a $20,000 scholarship for winning this year's Invent Your World Challenge."
Joh dat is een mythe!quote:Op donderdag 25 juni 2009 15:04 schreef Spatzmann het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/First_law_of_thermodynamics
Volgens mij sta jij al vrij dicht bij de totale entropie!quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:22 schreef JohnDope het volgende:
Er ligt zoveel ongekende revolutionaire technologie klaar op de stoffige planken in de achterkamertjes, alleen het invoeren daarvan is op zijn zachtst gezegd een sloper voor de economie.
En dat is heus geen conspiracy, maar dit is gewoon duurzaam beleid, want als het wel ingevoerd zou worden, zou de gehele economie zo ongekend naar de klote gaan, dat men er over een paar eeuwen nog last van heeft.
Toch wel hoor, af en toe. Dan zie je mensen helemaal flippen!quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:26 schreef _Led_ het volgende:
Neuh, ik denk niet dat iemand dat serieus neemt, het is overduidelijk een comedy-site ala "The onion"...
Ik ben aanhanger van de wet van behoud van ellende. Mag dat ook?quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:54 schreef Dartanion het volgende:
Als ik dit soort onzin lees word het denk ik tijd om ook op het VMBO de wet van behoud van energie uit te gaan leggen
Het is gewoon een algemeen bekend feit dat het kraanwater al stampes vol zit met (uitgeplaste) vrouwelijke hormonen en medicijnresten die niet te filteren zijn.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Toch wel hoor, af en toe. Dan zie je mensen helemaal flippen!
Of ze parodiëren de parodie, dat kan natuurlijk ook.
Een van de leukste vond ik die van anti-depressiva in Gronings drinkwater. Vooral vanwege de reacties.
Kijk, dit bedoel ik nou!quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is gewoon een algemeen bekend feit dat het kraanwater al stampes vol zit met (uitgeplaste) vrouwelijke hormonen en medicijnresten die niet te filteren zijn.
Beetjequote:Op donderdag 25 juni 2009 23:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Kijk, dit bedoel ik nou!
Dit zijn de leukste.
Al heb je deze keer wel een beetje gelijk.
Als jij in de tijd had geleefd dat jij dacht dat de aarde plat was, had jij bijna hetzelfde gezegd (want het vmbo bestond toen nog niet) tegen de mensen die zeiden dat de aarde rond was.quote:Op donderdag 25 juni 2009 09:54 schreef Dartanion het volgende:
Nee. Zo naïef ben ik niet.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:47 schreef JohnDope het volgende:
[..]
BeetjeDaar zijn genoeg wetenschappelijke onderzoeken naar gedaan.
Maar goed even to de point: ben jij nou echt zo naief dat je denkt dat overheden/ super grote bedrijven met die televisiekijkende schapen hun kennis gaan delen
Jawel.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij in de tijd had geleefd dat jij dacht dat de aarde plat was, had jij bijna hetzelfde gezegd (want het vmbo bestond toen nog niet) tegen de mensen die zeiden dat de aarde rond was.
De arrogantie van de mensheid is 1 van de grootste bedreigingen voor de mensheid zelf.
Jij denkt dus dat de wet van behoud van energie niet klopt ?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als jij in de tijd had geleefd dat jij dacht dat de aarde plat was, had jij bijna hetzelfde gezegd (want het vmbo bestond toen nog niet) tegen de mensen die zeiden dat de aarde rond was.
De arrogantie van de mensheid is 1 van de grootste bedreigingen voor de mensheid zelf.
Waar baseer je die conclusie op? En jij weet dus waarom de wet van behoud van energie niet klopt? Verlicht mij, oh groot denker.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 00:41 schreef JohnDope het volgende:
[..]
eens, en het ligt nu allemaal op straat, als het kan valt het niet te stoppen -quote:Op donderdag 25 juni 2009 22:22 schreef JohnDope het volgende:
Er ligt zoveel ongekende revolutionaire technologie klaar op de stoffige planken in de achterkamertjes, alleen het invoeren daarvan is op zijn zachtst gezegd een sloper voor de economie.
En dat is heus geen conspiracy, maar dit is gewoon duurzaam beleid, want als het wel ingevoerd zou worden, zou de gehele economie zo ongekend naar de klote gaan, dat men er over een paar eeuwen nog last van heeft.
Experimenteel aangetoond onder labcondities is echt nog lichtjaren ver van industriele toepasbaarheid als dat al haalbaar is. het enige wat is aangetoond is dat de theorie kloptquote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:32 schreef Manke het volgende:
[..]
eens, en het ligt nu allemaal op straat, als het kan valt het niet te stoppen -
alleen men is te trots om hun hoofd uit hun reet te halen om er eens serieus naar te kijken - gelukkig zijn er veel mensen wel mee bezig.
een duitse professor heeft experimenteel bewezen dat energie uit het vacuum mogelijk is:
http://wbabin.net/physics/turtur1e.pdf
[een niet oscillerend statisch elektrisch veld reist ook, altijd werd aangenomen dat het overal tegelijk direct aanwezig was bij het inschakelen van een dc spanning]
tesla wist het ook, maar die werd nooit echt serieus genomen, ondanks dat de wereld op zijn uitvindingen draait.
maar dit wordt toch zo ontkracht hier door de know it all's
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:46 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Experimenteel aangetoond onder labcondities is echt nog lichtjaren ver van industriele toepasbaarheid als dat al haalbaar is. het enige wat is aangetoond is dat de theorie klopt
Dat vergeten de free energy geeks vaak
Vet van mij.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 10:32 schreef Manke het volgende:
[een niet oscillerend statisch elektrisch veld reist ook, altijd werd aangenomen dat het overal tegelijk direct aanwezig was bij het inschakelen van een dc spanning]
tesla wist het ook, maar die werd nooit echt serieus genomen, ondanks dat de wereld op zijn uitvindingen draait.
maar dit wordt toch zo ontkracht hier door de know it all's
Zullen we wat afspreken ?quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Het inschakelen van een gelijkstroomstroom is niet statisch. Dus de aanname lijkt me inherent inconsistent.
Tesla wordt zwaar onderschat, naar ik heb begrepen.
Niet in Tilburg. Daar pompen we water omhoog dat er ongeveer vanaf de middeleeuwen over gedaan heeft om door de grond in het reservoir te druppelen. Daar zitten heul geen medicijnen of hormonen in.quote:Op donderdag 25 juni 2009 23:36 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is gewoon een algemeen bekend feit dat het kraanwater al stampes vol zit met (uitgeplaste) vrouwelijke hormonen en medicijnresten die niet te filteren zijn.
Dat is omdat iedereen die dat doet vermoord wordt, heus !quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:21 schreef DoctorB het volgende:
wat ik me afvraag, als al deze "wondermanieren" om energie te maken "algemeen bekend" zijn, waarom is er dan nog steeds NIEMAND die een energiebedrijf gestart heeft dat deze free energy voor de helft van de prijs van de huidige stroom aanbiedt. Dan zou je de volgende dag immers de helft van Nederland al als klant hebben en aan het eind van de maand voor de rest van je leven binnen zijn.
Uit het simpele feit dat er nog niemand rijk is geworden van deze free energy kun je afleiden dat het dus niet kan.
het statisch veld van een gelijkstroom kan arbeid verrichten zonder dat de bron ontlaadt, zoiets.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 00:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Vet van mij.
Het inschakelen van een gelijkstroomstroom is niet statisch. Dus de aanname lijkt me inherent inconsistent.
Tesla wordt zwaar onderschat, naar ik heb begrepen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Perpetuum_mobilequote:
quote:Sommige uitvinders van vrije-energieapparaten beweren dat ze om hun apparaat op de markt te brengen worden tegengewerkt door de 'gevestigde energie-industrie', de 'geheime regering' van de wereld, die in werkelijkheid aan de touwtjes trekt, en/of door de 'gevestigde wetenschap'. Soms beweren ze dat ze zelfs met de dood bedreigd worden. Een plausibeler verklaring kan zijn dat hun apparaten niet werken, zodat potentiële fabrikanten niet geïnteresseerd zijn, en de mogelijke vervolging door justitie wegens fraude. Overigens liggen de uitvinders van vrije energie onderling ook steeds overhoop en beschuldigen collega's van plagiaat, oplichting, enz. Meestal worden de uitvinders van vrije-energiemachines ondergebracht in het vakje van de excentrieke uitvinders of 'cranks'. Een deel bestaat inderdaad uit oplichters en charlatans die proberen 'sponsors' te vinden om hun eindeloze 'experimenten' te bekostigen.
ga naar de bank en vraag of ze willen investeren in je nieuwste uitvinding dat energie 'uit het niets' kan opwekken volgens 'bekende principes', en dat je een energiemaatschappij wilt beginnen. denk dat je niks krijgt.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 11:21 schreef DoctorB het volgende:
wat ik me afvraag, als al deze "wondermanieren" om energie te maken "algemeen bekend" zijn, waarom is er dan nog steeds NIEMAND die een energiebedrijf gestart heeft dat deze free energy voor de helft van de prijs van de huidige stroom aanbiedt. Dan zou je de volgende dag immers de helft van Nederland al als klant hebben en aan het eind van de maand voor de rest van je leven binnen zijn.
Uit het simpele feit dat er nog niemand rijk is geworden van deze free energy kun je afleiden dat het dus niet kan.
Waarom post je hier dan?quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:25 schreef thunderhart het volgende:
Ik vind het veiliger als ik dat niet doe..helaas maar zo is het.
Ik vind het al erg genoeg dát ik het niet kan vertellen en wie me gelooft is voor mij om het even...
Tesla is gewoon doorgeslagen van een geniale natuurkundige naar een gestoorde gek in de laatste jaren van z'n leven.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 14:39 schreef Manke het volgende:
het statisch veld van een gelijkstroom kan arbeid verrichten zonder dat de bron ontlaadt, zoiets.
tesla heeft heel veel experimenten gedaan naar electrostatische energie en effecten, en stelde dat 'energie uit de ether kan worden gehaald'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |