hmmm... kloptquote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:11 schreef henkway het volgende:
[..]
meestal zakt het door in de week terug
Briljante uitspraakquote:Op dinsdag 23 juni 2009 00:51 schreef WammesWaggel het volgende:
Fundateller 200.000 afteltopic #2: 192.562 and counting
Veel van de problemen met een belachelijke stijging van de huizenprijzen zijn begonnen op hetzelfde tijdstip als men flatjes bombardeerde tot appartementen
Almere is dan ook als stad kwalitatief uitermate teleurstelendquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:07 schreef Falco het volgende:
Andere wijk in Almere heeft precies hetzelfde volksverhuizingsbeeld:
http://www.funda.nl/koop/kaart/#/almere/eilandenbuurt/
De prijzen dalen maar nog niet super snel dus het kan zo maar dat we die 200.000 niet gaan halen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 08:28 schreef Sjabba het volgende:
Het zou wel humor zijn als het vanaf nu alleen maar gaat dalen tot zo'n 30.000 woningen....
Dan wordt er duidelijk gerommeld met de tellerquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:28 schreef Sjabba het volgende:
Het zou wel humor zijn als het vanaf nu alleen maar gaat dalen tot zo'n 30.000 woningen....
Dat zou kunnen als 168.775 woning de komende week afbrandenquote:Op woensdag 24 juni 2009 08:28 schreef Sjabba het volgende:
WTFquote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:07 schreef Falco het volgende:
Kun je nog even met de camera door Almere heenrijden en er zo'n bruut youtube filmpje van maken zoals dit:quote:Op woensdag 24 juni 2009 23:28 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
WTF, leuk als je daar je huis te koop hebt staan.
Maargoed, Almere en Lelystad zijn dan ook wel het Detroit van Nederland. Wat een troosteloze verpauperde bende vind je daar.
Wij hebben er ook nog eens rondgekeken naar huizen, maar na een rondritje door Almere en Lelystad zijn we hier heel snel op teruggekomen.
Da's natuurlijk ook een effectieve oplossing als je je hypotheek niet meer kunt betalen of als je je huis niet kunt verkopen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 19:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dat zou kunnen als 168.775 woning de komende week afbranden
Da's rap, in welke plaats was dat? als ik zo vrij mag zijn.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:40 schreef Metatron het volgende:
Damn. Had ik een leuk appartementje gevonden, stond net 2 weken te koop.... Verkocht.
Heb IK weer.
Dat is best zuur idd in deze markt.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:40 schreef Metatron het volgende:
Damn. Had ik een leuk appartementje gevonden, stond net 2 weken te koop.... Verkocht.
Heb IK weer.
Rotterdam, Blijdorp.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 14:45 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Da's rap, in welke plaats was dat? als ik zo vrij mag zijn.
Ja dat is het beeld he 30% onder de vraagprijs bieden dat hoor ik hier ook steedsquote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:27 schreef Dulk het volgende:
ik heb een bod gedaan van 185.000 op een vraagprijs van 215.000 met een oorspronkelijke vraagprijs van 249.500 (staat inmiddels 13 maanden te koop)
en nu afwachten
ik ben niet zo goed in rekenen, maar (215-185)/215 is volgens mij geen 30%?quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:05 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja dat is het beeld he 30% onder de vraagprijs bieden dat hoor ik hier ook steeds
van de vijf verkopers, is er eentje die overstag gaat
249000 -185000quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik ben niet zo goed in rekenen, maar (215-185)/215 is volgens mij geen 30%?
zo ken ik er nog een paar.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:21 schreef henkway het volgende:
[..]
249000 -185000
is overigens wel de limiet hoor
maar dan was een vraagprijs van 1199K dus niet reeel als dat in de hoogconjunctuur niet verkocht werdquote:Op vrijdag 26 juni 2009 21:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zo ken ik er nog een paar.
twee voorbeelden van vorig jaar in hoogconjunctuur verkochte huizen:
1199k --> 995k --> verkocht 930k, totaal 2 jaar te koop
1199k --> 995k --> verkocht 850k, idem
of een jaar of drie geleden
1800 --> verkocht 1250, en dat stond een jaar of anderhalf te koop
Ik weil ook best 1800k voor mijn huis vragen, mag je het voor maar liefst 40% minder kopen
en wat zegt dat?
Ja je moet uitgaan van reële vraagprijzen vorig jaar en dan 25% erafquote:Op zaterdag 27 juni 2009 10:48 schreef Dulk het volgende:
[..]
maar dan was een vraagprijs van 1199K dus niet reeel als dat in de hoogconjunctuur niet verkocht werd
gelijkwaardige woningen in die wijk zijn vorig jaar nog wel voor 250k verkocht, maar dan wel met een betere keuken en badkamer.
ik heb een tegenbod gehad van 210.000 (ben niet uitgelachen, had ook kunnen gebeuren) ik heb nu 190.000 geboden
Ik heb een "eindvoorstel" gekregen van 200.000 (ik heb net een telefoontje gehad).quote:Op zaterdag 27 juni 2009 11:41 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja je moet uitgaan van reële vraagprijzen vorig jaar en dan 25% eraf
dus net onder de 200.000 zullen ze doen
Ze willen wel zakken zeg, is denk ik een paniekgeval en die zitten ertussen, ik heb zelf zo een collega met twee huizen en een ongeduldige bankquote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:45 schreef Dulk het volgende:
[..]
Ik heb een "eindvoorstel" gekregen van 200.000 (ik heb net een telefoontje gehad).
Ik ga toch 195K proberen
het is een erfenis, moeder is dood gegaan (vader was al dood) en er is maar één erfgenaamquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:23 schreef henkway het volgende:
[..]
Ze willen wel zakken zeg, is denk ik een paniekgeval en die zitten ertussen, ik heb zelf zo een collega met twee huizen en een ongeduldige bank
Ach, als het afketst staat er nog genoeg te koop. Anderzijds zou ik het niet op een paar duizend euro laten aankomen als je dit specifieke huis écht graag nu wil hebben.quote:Op zaterdag 27 juni 2009 12:45 schreef Dulk het volgende:
[..]
Ik heb een "eindvoorstel" gekregen van 200.000 (ik heb net een telefoontje gehad).
Ik ga toch 195K proberen
ach 215.000 had ik er ook wel voor overquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ach, als het afketst staat er nog genoeg te koop. Anderzijds zou ik het niet op een paar duizend euro laten aankomen als je dit specifieke huis écht graag nu wil hebben.
Maandag 11 uur toch?quote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:31 schreef LXIV het volgende:
Maandag of dinsdag door de 200K? En dan er weer even onder, om er vervolgens héél lang boven te blijven.
95% dus nietquote:Op woensdag 24 juni 2009 22:46 schreef Doc het volgende:
Op het ogenblik zit zo'n 5% van het Nederlands koophuizen bestand in de verkoop.
Gelijk heb je 5k is toch een heel mooi bankstel voor in je nieuwe huisquote:Op zaterdag 27 juni 2009 13:34 schreef Dulk het volgende:
[..]
ach 215.000 had ik er ook wel voor over![]()
nu is het gewoon even kijken wat eruit te halen valt
dat valt me nou tegen van je, 5k is natuurlijk een lagere hypotheekquote:Op zondag 28 juni 2009 13:39 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Gelijk heb je 5k is toch een heel mooi bankstel voor in je nieuwe huis
quote:Op vrijdag 26 juni 2009 20:35 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Was het soms met kost en inwoning![]()
Dat is echt schokkend...quote:Op dinsdag 23 juni 2009 09:07 schreef Falco het volgende:
Overal een ton eraf en ze zijn zo verkocht, geen centje pijnquote:Op maandag 29 juni 2009 17:24 schreef JtodaX het volgende:
[..]
Dat is echt schokkend...
Net als 'Tussen de vaarten' Noord en Zuid. Je zou er maar wonen, hele straat leeg.
En dat is niet een nieuwbouw project oid, het zijn zelfs allemaal verschillende makelaars
Probleem is alleen dat de verkopers dat niet willen. "De prijzen zouden altijd blijven stijgen", toch? Dan kun je toch niet gaan zakken...quote:Op maandag 29 juni 2009 18:29 schreef henkway het volgende:
[..]
Overal een ton eraf en ze zijn zo verkocht, geen centje pijn
waarom, dan is er nog een stijging van 10% per jaar in de laatste tien jaar, prima tochquote:Op maandag 29 juni 2009 19:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de verkopers dat niet willen. "De prijzen zouden altijd blijven stijgen", toch? Dan kun je toch niet gaan zakken...
Mmmm.... gaat nieuwbouw toch roet in het eten gooien?quote:Op maandag 29 juni 2009 19:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat de verkopers dat niet willen. "De prijzen zouden altijd blijven stijgen", toch? Dan kun je toch niet gaan zakken...
ik nietquote:Op maandag 29 juni 2009 19:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Iedereen heeft een moment dat er wel gezakt moet worden
Maar je huis (ver) boven de marktprijs te koop zetten en vervolgens niet willen zakken in de huidige markt is ook zinloos. Dan kun je het beter niet te koop aanbieden.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik nietIk heb wel een moment van dikke middelvinger
Precies anders hebben een hoop mensen waarschijnlijk ook een hele dikke middelvinger voor jouw.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je huis (ver) boven de marktprijs te koop zetten en vervolgens niet willen zakken in de huidige markt is ook zinloos. Dan kun je het beter niet te koop aanbieden.
tenzij je een uniek huis en locatie hebt, waarvan het aanbod in het laatste jaar uitgedund is, en gericht op een segment dat een veelvoud kan en wil betalen. Ik bedoel, hier in de buurt is in de laatste jaren het aanbod uitgedund, ondanks alle doom-en-gloom-verhalen, en zijn de betreffende huizen in de 800k+ categorie simpelweg gesloopt door de kopers, en vervangen door decadente nieuwbouw en dito tuinarchitectuur (laatst viel m'n bek nog open).quote:Op maandag 29 juni 2009 21:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar je huis (ver) boven de marktprijs te koop zetten en vervolgens niet willen zakken in de huidige markt is ook zinloos. Dan kun je het beter niet te koop aanbieden.
so what do i excatly care? Niemand hoeft het te kopen hoorquote:Op maandag 29 juni 2009 21:19 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Precies anders hebben een hoop mensen waarschijnlijk ook een hele dikke middelvinger voor jouw.
De downside is dat je jaren kan wachten terwijl je eigenlijk liever iets anders zou willen doen/ergens anders zou willen wonen. Wat waarom zet je je huis op de eerste plaats te koop dan?quote:Op maandag 29 juni 2009 21:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tenzij je een uniek huis en locatie hebt, waarvan het aanbod in het laatste jaar uitgedund is, en gericht op een segment dat een veelvoud kan en wil betalen. Ik bedoel, hier in de buurt is in de laatste jaren het aanbod uitgedund, ondanks alle doom-en-gloom-verhalen, en zijn de betreffende huizen in de 800k+ categorie simpelweg gesloopt door de kopers, en vervangen door decadente nieuwbouw en dito tuinarchitectuur (laatst viel m'n bek nog open).
Weet je nog: haves and have-nots. Het onderscheid wordt steeds groter. De middelvinger navenant. Arrogantie loont, heb ik inmiddels ervaren. En ondanks populair denken, daar is niks aan veranderd. De laatste aanbieder bepaalt de marktprijs, en als je de enige aanbieder bent...... begrijp je, schaarste is de sleutel.....
zegt niks over de markt, maar hey, wat is precies de downside?
Wees er snel bij!!quote:Op maandag 29 juni 2009 23:02 schreef LXIV het volgende:
Vreemd genoeg zal die verhoging van de NHG het aantal onverkochte huizen even doen opdrijven. Want iedereen die een huis wil kopen tussen de 240K en de 320K die wacht nu natuurlijk nog even!
Minimaal 15 zou ik zeggen... als je dan een huis koopt zou ik men niet compleet voor gek verklaren. Maarja, 25% moet wel lukken.quote:
omdat de realiteit is dat er een categorie is waarbij prijs er nog steeds niet toe doet. Op prijs concureren heeft alleen nut als er veel van iets is wat onderling uitwisselbaar is, wanneer er sprake is alternatieven. Er zijn huizen waarbij dat het geval is, er zijn ook huizen waarbij dat niet het geval is.quote:Op maandag 29 juni 2009 21:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
De downside is dat je jaren kan wachten terwijl je eigenlijk liever iets anders zou willen doen/ergens anders zou willen wonen. Wat waarom zet je je huis op de eerste plaats te koop dan?
Je vergeet even dat het mes aan twee kanten snijd, er is nl. ook een schaarste in het aantal mensen dat niet kijkt naar de prijs van de woning. Het aantal mensen dat een huis wil kopen waarbij 'de prijs er niet toe doet' zal ook in een hoog tempo zijn afgenomen. Schaarste is de sleutel die er toe doet dat de 'schaarste in het aanbod' er niet meer toe doet en je alleen nog maar op prijs kan concurreren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 06:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Schaarste is de sleutel, en als je iets hebt wat schaars is hoef je niet op prijs te concureren.
ik zie wat anders om me heen, maar dat maakt niet uit.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 06:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je vergeet even dat het mes aan twee kanten snijd, er is nl. ook een schaarste in het aantal mensen dat niet kijkt naar de prijs van de woning. Het aantal mensen dat een huis wil kopen waarbij 'de prijs er niet toe doet' zal ook in een hoog tempo zijn afgenomen. Schaarste is de sleutel die er toe doet dat de 'schaarste in het aanbod' er niet meer toe doet en je alleen nog maar op prijs kan concurreren.
Precies, het moment dat er 200k woningen op Funda staan trekt dat weer aandacht van de media wat weer resulteert in minder gunstige sentimenten wbt de aankoop van woningen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:07 schreef Zero2Nine het volgende:
Ach, af en toe moeten er wat huisjes uit het bestand om de tijd die ze te koop staan te "resetten"
23 Juli, dat wordt de datum van de magische 200k-doorbraak.quote:
Dat interesseert Funda echt niet hoor. Hoe meer keus hoe meer views zou ik zeggen.quote:Op donderdag 2 juli 2009 15:11 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Precies, het moment dat er 200k woningen op Funda staan trekt dat weer aandacht van de media wat weer resulteert in minder gunstige sentimenten wbt de aankoop van woningen.
Funda is gewoon een instrument van de NVM toch? die lui noemen de dag na een aanval met kernwapens op Amsterdam nog een uitstekende dag om te kopenquote:Op donderdag 2 juli 2009 19:26 schreef pberends het volgende:
[..]
Dat interesseert Funda echt niet hoor. Hoe meer keus hoe meer views zou ik zeggen.
funda is van wegener hoor, en die hebben belang bij volume en niks anders.quote:Op donderdag 2 juli 2009 19:36 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Funda is gewoon een instrument van de NVM toch? die lui noemen de dag na een aanval met kernwapens op Amsterdam nog een uitstekende dag om te kopen
quote:Op vrijdag 3 juli 2009 20:36 schreef Sjabba het volgende:
Krijg ik gewoon gelijk met mijn dalende trend...
Ik zie hier trouwens wel ineens flink de verkopen in het segment +/- 300.000 aantrekken... Met name "sfeervolle" woningen...
o, eens hoor, alhoewel ik het wel opvallend vind dat de laatste dagen er best veel huizen bij gekomen zijn, maar kennelijk nog veel meer huizen afgemeld. Of zouden veel mensen die na zes maanden zonder kosten onder hun makelaar uitkunnen hun huis uit de verkoop halen? Dat hoor ik wel steeds meer.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:53 schreef LXIV het volgende:
De fundateller is nog steeds niet uit de uptrend. Daar veranderen een paar duizend woningen helemaal niks aan.
Ja, ik weet niet of er nu bewust gemanipuleerd wordt. Ik geloof van niet, in ieder geval niet om die teller onder de 200K te houden. Misschien dat er wel wat woningen af en toe een paar dagen uit het bestand verdwijnen om ze als "nieuw op de markt" wederom te presenteren. Dat zou wel kunnen.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 22:54 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
o, eens hoor, alhoewel ik het wel opvallend vind dat de laatste dagen er best veel huizen bij gekomen zijn, maar kennelijk nog veel meer huizen afgemeld.
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, ik constateer meer verkopen. Overigens wel in betere buurten en met name de oudere reeds opgeknapte woningen. Sommige verkopen hier nog weer binnen 4 weken...quote:
maar niet per se minder waar.quote:Op zaterdag 4 juli 2009 09:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat er niets aan de hand is, ik constateer meer verkopen. Overigens wel in betere buurten en met name de oudere reeds opgeknapte woningen. Sommige verkopen hier nog weer binnen 4 weken...
En je plaatje is al zo oud en gaar ondertussen..
Jahoor, negeer gewoon mijn constatering hierboven en houd vast aan je plaatje.... Hoezo oogkleppen...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |