Weet je dit zeker? Volgens mij heeft SAP zelfs een iPhone client.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:45 schreef Matty___ het volgende:
jammer dat geen SAP (die shitty java client daar gelaten) op os x draait anders zou ik mijn hard maken voor een macbook als deze laptop is afgeschreven.
en nee ik ga niet vmware met windows draaien om te kunnen werken![]()
zag alleen een java client maar dat werkt voor geen meter. geen natief.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:47 schreef Jarno het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Volgens mij heeft SAP zelfs een iPhone client.
Die java client werd in 2007 nog als goed gezien?quote:We are an SAP consulting company and we are all working with Macs. The Java GUI is strong enough for day to day activities, but you will be missing some functionality like:
history option
graphical display of certain charts
interactive excel (ms office integration)
The performance of the Java GUI is a little better than the Windows GUI. Each Java GUI comes with release information, that explains the bugs and fixes.
In some cases our customer demands a windows GUI and for that we are using parallel desktop with Windows XP SP2.
heb hem even thuis uitprobeerd. zag er a. niet uit. en b. had ik geen abap editor. maar misschien had ik een oude versie te pakken.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die java client werd in 2007 nog als goed gezien?
Wordt dat tegenwoordig al geleverd incl. consultant net als zo'n Canal+ pakket ofzo?quote:
hmm op zich de moeite dus...quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1261626&tstart=709
hehe zonder krijg je het ook niet geinstalleerdquote:Op woensdag 24 juni 2009 13:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wordt dat tegenwoordig al geleverd incl. consultant net als zo'n Canal+ pakket ofzo?
Uitkijken voor valpartijen, uitkijken voor virussen.. dat is het probleem met PC's, je moet blijven uitkijken anders gaat het mis. Terwijl Macs gewoon beveiligd zijn voor dit soort dingen, zowel voor virussen als voor valpartijen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:27 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ik snap dat het handig is.
maar ook niet nodig als je maar uitkijkt.
ik had in 5 jaar nog nooit het probleem dat de snoer in de weg zat en daardoor mijn laptop op de grond lag
mischien komt dat ooit nog en dan zal ik aan jullie denken.
we zijn er al uit.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:58 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Uitkijken voor valpartijen, uitkijken voor virussen.. dat is het probleem met PC's, je moet blijven uitkijken anders gaat het mis. Terwijl Macs gewoon beveiligd zijn voor dit soort dingen, zowel voor virussen als voor valpartijen.
En een magsafe afdoen als "niet nodig als je maar uitkijkt".. tsja, zoiets zou je ook kunnen zeggen voor autoriemen of een airbag..
Ik denk niet dat er ooit iemand is doodgegaan door het ontbreken van magsafe op zijn/haar laptop.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:58 schreef Nooduitgang het volgende:
En een magsafe afdoen als "niet nodig als je maar uitkijkt".. tsja, zoiets zou je ook kunnen zeggen voor autoriemen of een airbag..
Ook weer zo'n verschil. Als je laptop valt haal je je schouders op. Als je macbook valt sterf je een beetje van binnen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:00 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er ooit iemand is doodgegaan door het ontbreken van magsafe op zijn/haar laptop.
Dat is onzin. Ook een Mac heeft out of the box een software firewall aan boord en beschikt over een (betere uitvoering van) iets als UAC.quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:59 schreef Matty___ het volgende:
[..]
we zijn er al uit.
en een mac is niet beveiligd tegen virusen er zijn gewoon te weinig in omloop.
quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ook weer zo'n verschil. Als je laptop valt haal je je schouders op. Als je macbook valt sterf je een beetje van binnen.
Is inderdaad het verschil tussen mensen die een laptop zien als een werkmiddel en mensen die een laptop zien als uiting van hun sekte-achtige religie.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
Ook weer zo'n verschil. Als je laptop valt haal je je schouders op. Als je macbook valt sterf je een beetje van binnen.
een virus heeft weinig met firewall te maken (die btw standaard uitstaat)quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ook een Mac heeft out of the box een software firewall aan boord en beschikt over een (betere uitvoering van) iets als UAC.
Precies, en dan heb je nog mensen die zichzelf gewoon het beste gunnen. Net zoals een ferrari eigenaar ook ene traantje wegpinkt als hij 'm om een lantaarnpaal vouwt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:02 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Is inderdaad het verschil tussen mensen die een laptop zien als een werkmiddel en mensen die een laptop zien als uiting van hun sekte-achtige religie.
Ja, want als je "womanfuckhorse.mov" download tik je ook zonder problemen je wachtwoord in als die daar om vraagt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
een virus heeft weinig met firewall te maken (die btw standaard uitstaat)
en dat die gewoon om root wachtwoord vraagt bij het installeren vind ik nou niet echt een super beveiliging als het pkg vervolgens in het installscript rm -rf / doet ben je alles kwijt OMDAT je je root wachtwoord hebt gegeven.
wil niet zeggen dat windows het beter doet hoor
Je zegt:quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
een virus heeft weinig met firewall te maken (die btw standaard uitstaat)
Een Windows PC heeft out of the box ķķk geen virusscanner aan boord (behalve dan een laffe trial versie die misschien meegeleverd is ofzo) dus ze zijn beide identiek beschermd, maar de Windows PC heeft een veel hogere kans op besmetting.quote:en een mac is niet beveiligd tegen virusen
ilife 09 had een trojan. had net zo goed dus dat rm command kunnen zijn.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, want als je "womanfuckhorse.mov" download tik je ook oznder problemen je wachtwoord in als die daar omvraagt.
klopt maar dat betekent toch niet dat de mac dan beter beveiligd is.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:06 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je zegt:
[..]
Een Windows PC heeft out of the box ķķk geen virusscanner aan boord (behalve dan een laffe trial versie die misschien meegeleverd is ofzo) dus ze zijn beide identiek beschermd, maar de Windows PC heeft een veel hogere kans op besmetting.
Zoals eerder in dit topic... Ik denk juist dat de gemiddelde apple gebruiker beter het verschil weet tussen virus, trojan en exploit dan de gemiddelde windows gebruiker. Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de mac gebruikers (ruime) ervaring heeft met windows en doelbewust is overgestapt.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:07 schreef Matty___ het volgende:
[..]
ilife 09 had een trojan. had net zo goed dus dat rm command kunnen zijn.
nou denk dat nog veel gebruikers het zouden doen omdat een mac toch zo veilig is, das beetje het probleem je kweekt gebruikers die denken dat het niet fout kan gaan.
Achteraf gezien heeft eigenlijk niemand dat trojan in het wild gezien en er wordt zelfs aan getwijfeld of het geen reclamestunt is geweest van de av-fabrikant die als eerste met het nieuws kwam.quote:
in europa misschien maar in de vs is dat toch anders.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zoals eerder in dit topic... Ik denk juist dat de gemiddelde apple gebruiker beter het verschil weet tussen virus, trojan en exploit dan de gemiddelde windows gebruiker. Vergeet niet dat het grootste gedeelte van de mac gebruikers (ruime) ervaring heeft met windows en doelbewust is overgestapt.
Er zijn maar weinig mensen die als eerste computer bij een mac uitkomen.
Jawel, want voor elk virus of trojan moet ik nog steeds mijn root wachtwoord intikken. Dat is op een standaard windows installatie echt niet nodig. Sterker nog, gewoon een reading pane hebben in je mailclient kan al besmetting tot gevolg hebben.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:08 schreef Matty___ het volgende:
[..]
klopt maar dat betekent toch niet dat de mac dan beter beveiligd is.
Wat gek dat daar dan niet massaal macs naar de klote geholpen worden.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Matty___ het volgende:
[..]
in europa misschien maar in de vs is dat toch anders.
had screenshots gezien van het installatie package van ilife zonder en met torjan,quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Achteraf gezien heeft eigenlijk niemand dat trojan in het wild gezien en er wordt zelfs aan getwijfeld of het geen reclamestunt is geweest van de av-fabrikant die als eerste met het nieuws kwam.
nu haal je email erbij.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, want voor elk virus of trojan moet ik nog steeds mijn root wachtwoord intikken. Dat is op een standaard windows installatie echt niet nodig. Sterker nog, gewoon een reading pane hebben in je mailclient kan al besmetting tot gevolg hebben.
Eh nee jij zegt dat bij een standaard installatie een mac niet beter beveiligd is. Dat is wel zo.quote:
Nee, want voor 99% van de downloads heb ik geen ww nodig. Pas wanneer er daadwerkelijk ingegrepen wordt op het systeem is er een ww nodig. IK ben altijd rete voorzichtig met het intikken van mijn wachtwoord als ik een app uit niet zo veilige bron heb.quote:ik had her over een installatie van iets wat je hebt gedownload. waardoor het toch het vaakst mis gaat.
in dat geval maakt het niet uit. je wilt het gedownloade installeren dus voer je je root ww in
vraag me af of het bij win7 net zo erg als bij win95.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee jij zegt dat bij een standaard installatie een mac niet beter beveiligd is. Dat is wel zo.
Nou ja, gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:35 schreef Swetsenegger het volgende:
Kom laten we gaan definitieneuken
sinds xp sp2 niet meerquote:Op woensdag 24 juni 2009 14:41 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Nou ja, gelijke monniken, gelijke kappen.
Al is schijnbaar de gemiddelde Windows PC na een verse installatie, indien onbeschermd, binnen een kwartier na aansluiten op het internet geīnfecteerd. Tenminste, dat was een paar jaar terug. Weet niet hoe het nu is.
Als backup voor m'n contacten en agenda. Puur backup.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:37 schreef Matty___ het volgende:
gebruikt iemand outlook expres uberhaupt?
Ook zoiets. Collega van mij met een HD Diamond Touch 2 of-hoe-heet-dat had een update gedaan van z'n telefoon, was -ie de helft van z'n instellingen en foto's kwijt. Dat soort dingen kan ik me dus gewoon niet voorstellen en vind ik ZO slordig. Er is een op iTunes aan te merken, maar elke keer een backup van je iPhone (en deze ook terug kunnen zetten bij problemen) is gewoon lekker.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:08 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Als backup voor m'n contacten of agenda. Puur backup.
Als je met een HTC het meegeleverde backupprogramma gebruikt, behoud je gewoon alle instellingen, foto's, programma's enz.quote:Op woensdag 24 juni 2009 15:10 schreef Jarno het volgende:
Ook zoiets. Collega van mij met een HD Diamond Touch 2 of-hoe-heet-dat had een update gedaan van z'n telefoon, was -ie de helft van z'n instellingen en foto's kwijt. Dat soort dingen kan ik me dus gewoon niet voorstellen en vind ik ZO slordig. Er is een op iTunes aan te merken, maar elke keer een backup van je iPhone (en deze ook terug kunnen zetten bij problemen) is gewoon lekker..
Geef je nu op iemand antwoord?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:37 schreef jimjim1983 het volgende:
-Omdat een stroomadapter 90 euro kost
ja dat weet ik, is die 90 euro dan gerechtvaardigd?quote:Op woensdag 24 juni 2009 16:59 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je weet dat je die PA er gewoon bij krijgt he.
Niets heeft bij apple ook een normale prijsquote:Op woensdag 24 juni 2009 16:37 schreef jimjim1983 het volgende:
-Omdat een stroomadapter 90 euro kost
Zelfs in Europa word dit minder. Althans voornamelijk NL vind ik. Ik zie steeds meer mensen een macbook kopen voor het design en niet voor het OS.quote:Op woensdag 24 juni 2009 14:11 schreef Matty___ het volgende:
[..]
in europa misschien maar in de vs is dat toch anders.
Te weinig voor wat..?quote:Op woensdag 24 juni 2009 13:59 schreef Matty___ het volgende:
[..]
we zijn er al uit.
en een mac is niet beveiligd tegen virusen er zijn gewoon te weinig in omloop.
heb jij dan een bron dat er nog nooit een virus voor os x is gevonden en nooit zal worden gevonden?quote:Op woensdag 24 juni 2009 18:10 schreef Nooduitgang het volgende:
[..]
Te weinig voor wat..?
Er zijn overigens geen virussen voor Mac OS X in omloop. Als je anders wilt beweren zou ik graag een bron willen zien, een virus voor Mac OS X zou makkelijk te vinden moeten zijn. En kom nu niet met een trojan aanzetten, want die hebben toestemming van de gebruiker nodig en zijn dus per definitie mogelijk op elk systeem.
Waar zegt hij dat er nooit een virus voor OSX gevonden zal worden?quote:Op donderdag 25 juni 2009 08:12 schreef Matty___ het volgende:
[..]
heb jij dan een bron dat er nog nooit een virus voor os x is gevonden en nooit zal worden gevonden?
quote:
Dat zegt hij toch niet?quote:de kans is zeker kleiner. geef ik toe. maar om nou te zeggen dat je er niet alert op moet zijn .![]()
Tja, voorlopig bestaat OSX al 8 jaar...quote:mocht er een keer een goed os x virus of wat dan ook zijn dan ben ik wel benieuwd
dat een apple neit 100% safe is zoals hier beetje wordt voor gesteldquote:Op donderdag 25 juni 2009 09:42 schreef Swetsenegger het volgende:
Nogmaals, een exploit is geen virus of een trojan, je kan er een virus of trojan van krijgen.
Echter... er is momenteel geen virus voor een mac en er is 1 trojan die je vraagt om je wachtwoord. Welk punt wil je nu bewijzen?
Dat wordt hier nergens gesteld. Er wordt gesteld dat een mac veel veiliger is dan een windows PC, maar dat gezond verstand toch nog steeds nodig blijft.quote:Op donderdag 25 juni 2009 10:00 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat een apple neit 100% safe is zoals hier beetje wordt voor gesteld
nou komt anders wel zo over maar ik kan hier mee levenquote:Op donderdag 25 juni 2009 10:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat wordt hier nergens gesteld. Er wordt gesteld dat een mac veel veiliger is dan een windows PC, maar dat gezond verstand toch nog steeds nodig blijft.
kijk in dat geval was het wel handig geweest als de netsnoer vast had gezetenquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:17 schreef Nikki123 het volgende:
De grootste reden dat ik wél voor de Macbook Pro heb gekozen is... tsja.. eueuh... hoe leg je zoiets uit.
Bekijk het zelf in dit 40 seconden durende filmpje.
http://www.zideo.nl/index.php?zideo=6c4953556e56733d&playzideo=6b34475a6e31746f
Als je nu geen Mac wilt...
Het netsnoer van de MAcbook Pro zit vast met een magneetje. Dit voorkomt dat als iemand er tegen aan loopt je Mac van tafel of van je schoot valt. Het netsnoer biedt dus geen oplossing voor bovenstaand filmpje.quote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:21 schreef Matty___ het volgende:
[..]
kijk in dat geval was het wel handig geweest als de netsnoer vast had gezeten![]()
maar erg mooi gedaan
je zou dit topic terug moeten lezen dan snap je wat ik bedoelquote:Op vrijdag 26 juni 2009 22:27 schreef Nikki123 het volgende:
[..]
Het netsnoer van de MAcbook Pro zit vast met een magneetje. Dit voorkomt dat als iemand er tegen aan loopt je Mac van tafel of van je schoot valt. Het netsnoer biedt dus geen oplossing voor bovenstaand filmpje.
Andere multinationals zijn altijd volledig zuiver op de graat natuurlijkquote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef oshiro het volgende:
Kickje, en voor mij de belangrijkste reden om geen spullen van Apple te kopen:
http://tweakers.net/nieuw(...)nddood-te-maken.html
Dit soort dingen vind ik niet kunnen.
Prima. Ik vind dit niet belangrijk genoeg, maar er zouden meer mensen moeten stemmen met hun dollar euro.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef oshiro het volgende:
zo`n beetje alles met professioneel design en tekenwerk, lees autodesk en aanverwante programma`s.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het enige wat nog ontbreekt op OSX zijn veel games. Verder zijn er maar weinig applicaties waarvoor geen OSX variant te vinden is. Beetje non argument.
dat snap ik ook niet de keren dat ik vista of xp over de zeik kreeg was met mijn eigen gerommel aan drivers, of een hardware foutquote:Op dinsdag 23 juni 2009 16:18 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik vraag me werkelijk af hoe die mensen dat presteren. Ik heb jaren op Windows gewerkt met veel minder problemen...
Een keer mijn iMac uitlenen aan mn pa, kijken of hij die ook op zijn bek krijgt
Waarom hoor je daar dan niks van? Er zijn best wel veel van dit soort dingen met Apple. Als Dell zo vaak negatief in het nieuws komt zou ik ook geen Dell meer kopenquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Andere multinationals zijn altijd volledig zuiver op de graat natuurlijk
Precies, waarom kun je nou in godsnaam firmware updaten van een toetsenbordquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:25 schreef __Saviour__ het volgende:
Nu is er een keylogger die zich in het Apple-toetsenbord kan nestelen, da's dan wel weer grappig.
http://tweakers.net/nieuw(...)worden-gebruikt.html
Autodesk inderdaad, ook geen Linux-support (al verwacht ik dat wel een stuk later dan Mac). Best wel kut, binnenkort maar eens proberen op VirtualBox met OpenGL-versnellingquote:Op maandag 3 augustus 2009 23:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zo`n beetje alles met professioneel design en tekenwerk, lees autodesk en aanverwante programma`s.
dat is voor mij al een rede om geen mac te kopen, ik gebruik osx toch niet want ik heb er een hekel aan om de computer opnieuw op te starten omdat ik een ander programma nodig heb
Omdat je niet de goede sites leest misschien. Talloze bedrijven halen regelmatig het nieuws vanwege hun twijfelachtige praktijken. Het verhaal dat Microsoft laptops uitdeelden aan bloggers in ruil voor een positieve review over Vista schiet me bijvoorbeeld te binnen.quote:
Dat weet ik ook wel hoor, ik veracht Microsoft net zo hard als Apple, ik draai ook lekker Linux hierquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:47 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat je niet de goede sites leest misschien. Talloze bedrijven halen regelmatig het nieuws vanwege hun twijfelachtige praktijken. Het verhaal dat Microsoft laptops uitdeelden aan bloggers in ruil voor een positieve review over Vista schiet me bijvoorbeeld te binnen.
Bedrijven als Dell en Lenovo spelen natuurlijk ook een heel ander spelletje dan Apple. Apple ontwikkelt zelf veel en doet er heel moeilijk over om dat geheim en exclusief te houden. De meeste andere computerbouwers gebruiken off-the-shelf materiaal en assembleren dat. Daar is niets spannends aan, dus dan hoef je ook niet zo spastisch te doen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 00:52 schreef oshiro het volgende:
[..]
Maar ik doel hier meer op vergelijkbare hardwarefabrikanten. Op hetzelfde niveau vind je high-end Dell en Asus, en veel spullen van Lenovo, en ook nog wel andere merken. Maar geen van die bedrijven haalt het nieuws zo vaak met non-praktijken als Apple...
Heb je ooit een Mac gehad?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 03:50 schreef amvrosios het volgende:
Niet kopen die Mac meut..... zwaar over-priced,je kan dan net zo goed een standaard laptop kopen,en daar MacOS X oid op gooien......
het ziet er leuk uit,maar meer voordelen heeft zo;n ding echt niet.
Het apparaat is gemáákt voor professioneel design en tekenwerk in het verleden en tegenwoordig werken veel design pakketten native op OSX zoals bv de gehele Adobe suite. Natuurlijk zijn er applicaties die niet werken, dikke duh. Maar dat betekent dat er in het verleden een bepaalde keuze is gemaakt, niet dat het niet KAN op een Mac (met andere applicaties eventueel). Desnoods zelfs virtualiseren binnen OSX als het om 1 applicatie gaat.quote:Op maandag 3 augustus 2009 23:39 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
zo`n beetje alles met professioneel design en tekenwerk, lees autodesk en aanverwante programma`s.
dat is voor mij al een rede om geen mac te kopen, ik gebruik osx toch niet want ik heb er een hekel aan om de computer opnieuw op te starten omdat ik een ander programma nodig heb
Vreselijk overtrokken. Wat is er nu werkelijk gebeurd: iemand laat een iPod buiten garantie op de vloer donderen. De accu kan daar in dit geval niet tegen (en vergis je niet, Apple gebruikt echt geen andere accu's dan andere fabrikanten voor dit soort spul - exact hetzelfde is mij wel eens gebeurd met een accu pack. Het zijn gewoon linke dingen) en gaat venten / knalt. Niet goed, maar het alternatief is terug naar Penlites, en niet alleen voor Apple's produkten.quote:Op maandag 3 augustus 2009 22:12 schreef oshiro het volgende:
Nul failures?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:01 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Vreselijk overtrokken. Wat is er nu werkelijk gebeurd: iemand laat een iPod buiten garantie op de vloer donderen. De accu kan daar in dit geval niet tegen (en vergis je niet, Apple gebruikt echt geen andere accu's dan andere fabrikanten voor dit soort spul - exact hetzelfde is mij wel eens gebeurd met een accu pack. Het zijn gewoon linke dingen) en gaat venten / knalt. Niet goed, maar het alternatief is terug naar Penlites, en niet alleen voor Apple's produkten.
Vervolgens biedt Apple aan de schade te betalen en in het contract staat dat beide partijen er hun mond over houden. Volstrekt normaal om geen spookverhalen te krijgen (er zijn honderden miljoenen iPods verkocht - nul failures, ja zelfs nul ernstige failures zoals deze is volstrekt onmogelijk).
Die kop van Tweakers slaat al helemaal nergens op. Er is genoeg mis met Apple (bv. app store policies) maar dit hoort daar niet bij.
Tja, da's niet mooi - heb hier ook wat gezeur gehad met een WhiteBook, de rest van het iSpul heeft zich keurig gedragen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:08 schreef oshiro het volgende:
Nul failures?Ik geloof dat Nijnja (mod hier) nu aan z'n 9e bezig is omdat ze telkens kapot gaan.
Nee, hetgene wat imagoschade oplevert is het gedrag van Apple. Als zij dit nou netjes afhandelen kunnen ze er zelfs profijt van hebben.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:20 schreef Zpottr het volgende:
[..]
Tja, da's niet mooi - heb hier ook wat gezeur gehad met een WhiteBook, de rest van het iSpul heeft zich keurig gedragen.
Maar waar het me om gaat is dat het voor een bedrijf publicitair niet zo gaaf is als er wereldwijd pakweg 20 knallende iPods in het nieuws komen - de pers duikt daar op, ook al gaat het om zegn één-tienmiljoenste van het aantal in de markt.
Getallen uit mijn duim gezogen, maar het mag er ook nog een ordegrootte naast zitten: je hebt te maken met failure rates die je niet lager kunt krijgen (je kunt er niet eens voor testen) maar het levert je wel imagoschade op. Dus ik vind het niet vreemd dat in dit soort gevallen een stukje boilerplate wordt toegevoegd in ruil voor een vervanging. Ik zou hoogst verbaasd zijn als Apple de enige is die dit doet.
dit dus overigens vaker voor gekomen met iphones en krassen en ipods en slechte accu`s (toen hebben ze na lang zeuren wel een terugroep actie gedaan)quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 18:38 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee, hetgene wat imagoschade oplevert is het gedrag van Apple. Als zij dit nou netjes afhandelen kunnen ze er zelfs profijt van hebben.
Precies, als het nou een keertje is... maar dat is dus niet zo, het gebeurt gewoon met enige regelmaat.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 19:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit dus overigens vaker voor gekomen met iphones en krassen en ipods en slechte accu`s (toen hebben ze na lang zeuren wel een terugroep actie gedaan)
nog nooit een ontploffende Dell notebook gezien? Zijn er ook een behoorlijk aantal geweest voor dat Dell eindelijk toegaf dat er misschien iets aan de hand zou zijn.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:26 schreef oshiro het volgende:
[..]
Precies, als het nou een keertje is... maar dat is dus niet zo, het gebeurt gewoon met enige regelmaat.
Uhu, helemaal waar. Dat was trouwens niet alleen Dell. Maar Dell probeert die zooi niet met wurgcontracten in de doofpot te stoppen, en dat is nou juist het punt waar ik me zo druk om maak.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
nog nooit een ontploffende Dell notebook gezien? Zijn er ook een behoorlijk aantal geweest voor dat Dell eindelijk toegaf dat er misschien iets aan de hand zou zijn.
quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:26 schreef oshiro het volgende:
[..]
Precies, als het nou een keertje is... maar dat is dus niet zo, het gebeurt gewoon met enige regelmaat.
Dit is dus precies wat ik bedoel met een sensationele kopquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:47 schreef oshiro het volgende:
Uhu, helemaal waar. Dat was trouwens niet alleen Dell. Maar Dell probeert die zooi niet met wurgcontracten in de doofpot te stoppen, en dat is nou juist het punt waar ik me zo druk om maak.
Weet je zeker dat Dell dat nooit heeft gedaan?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:47 schreef oshiro het volgende:
Dell probeert die zooi niet met wurgcontracten in de doofpot te stoppen, en dat is nou juist het punt waar ik me zo druk om maak.
40 maar? Wij hadden er (van een ander merk) een stuk of 100. Enorm veel gezeik geweest idd.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Ach, zo hebben wij een hele serie Dell's op de zaak met ontploffende condensators op het mobo. Pas na veel gezeik wilde ze die, binnen garantie notabene, vervangen.
Echt 40 kapotte desktops.
We hebben niet meer werkplekken. Nou ja, op die 5 plekken met Mac's naquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
40 maar? Wij hadden er (van een ander merk) een stuk of 100. Enorm veel gezeik geweest idd.
Je bedoelt Mac's van Apple, de fabrikant die wel fatsoenlijke elco's in zijn spullen heeft gestopt? Die Mac's?quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
We hebben niet meer werkplekken. Nou ja, op die 5 plekken met Mac's na
...en in die zin suggereer je dat dat iets uitzonderlijks is. Je reinste onzin. Bovendien kan een hele serie ook een probleem hebben door een slecht onderdeel van een toeleverancier (elco's, accu cells).quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
je hebt fouten en fouten maar bij apple hadden hele series er last van (ontwerpfout dus)
Ja die. Die machines die we louter wegens ouderdom van G5 DP vervangen voor Quadcore INtel.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:16 schreef Jarno het volgende:
[..]
Je bedoelt Mac's van Apple, de fabrikant die wel fatsoenlijke elco's in zijn spullen heeft gestopt? Die Mac's?
Mja. Da's wel een nadeel idd. Die dingen gaan te lang mee. Met een Windows bak had ik er nu alweer 3 versleten om 'klaar te zijn voor Windows 7!'. Nu denk ik alleen maar 'pffft, dat Snow Leopard had ook wel met een wat langzamere CPU toegekomen'.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:38 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die. Die machines die we louter wegens ouderdom van G5 DP vervangen voor Quadcore INtel.
Ja vroeger wilde ik elk jaar een update. Tegenwoordig denk ik "ik wacht wel tot een OSX update."quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:40 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mja. Da's wel een nadeel idd. Die dingen gaan te lang mee. Met een Windows bak had ik er nu alweer 3 versleten om 'klaar te zijn voor Windows 7!'. Nu denk ik alleen maar 'pffft, dat Snow Leopard had ook wel met een wat langzamere CPU toegekomen'.
op 1 of andere manier willen veel apple gebruikers iedereen overtuigen dat het het heiligste der heiligen is en dat het nooit kapot kan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:25 schreef Zpottr het volgende:
[..]
...en in die zin suggereer je dat dat iets uitzonderlijks is. Je reinste onzin. Bovendien kan een hele serie ook een probleem hebben door een slecht onderdeel van een toeleverancier (elco's, accu cells).
Van Segway tot Mercedes, van Airbus tot Petzl en van Philips tot Samsung - allemaal bedrijven die ik in 10 seconden bij elkaar verzin die de afgelopen jaren een ernstig probleem hadden met een product(lijn). Soms ontwerpfout, soms een fabricagefout of slecht onderdeel. Apple ook: batterij recalls voor iBook en MacBook, recalls voor de power adaptertjes van de (US) iPhone 3G, bijvoorbeeld, of soepele omruiling van MacBook top cases.
Waarom is Apple dan zo anders in jouw opinie?!?
En toch zitten hier diverse Applegebruikers toe te geven dat ook Appledingen gewoon stuk gaan, net als dingen van andere fabrikanten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 21:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
op 1 of andere manier willen veel apple gebruikers iedereen overtuigen dat het het heiligste der heiligen is en dat het nooit kapot kan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |